“Τελεσίγραφο” υφ. Παιδείας προς Πρυτάνεις: Στείλετε μας τις εισηγήσεις για το νέο ακαδημαϊκό χάρτη μέχρι 30 Σεπτεμβρίου
Δημοσίευση: 09/09/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Μέχρι σήμερα 9 Σεπτεμβρίου κανένα ΑΕΙ δεν κατέθεσε στο υπουργείο σχετική εισήγηση.
Έγγραφο “τελεσίγραφο” προς τους Πρυτάνεις να στείλουν τις εισηγήσεις τους για το νέο ακαδημαϊκό χάρτη που ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας, απέστειλε ο αρμόδιος για τα ΑΕΙ υφυπουργός Άγγελος Συρίγος.
Η υπουργός Ν. Κεραμέως είχε επισήμως από τους Πρυτάνεις τον περασμένο Ιούλιο, να καταθέσουν τις προτάσεις τους για την αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη μέχρι 30 Σεπτεμβρίου.
Μέχρι σήμερα 9 Σεπτεμβρίου κανένα ΑΕΙ δεν κατέθεσε στο υπουργείο σχετική εισήγηση.
Προφανώς οι Πρυτάνεις ανέμεναν και τις βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ, προκειμένου να κινήσουν τη σχετική διαδικασία στα Ιδρύματά τους.
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ EYΑΓΓΕΛΟΣ ΣΥΡΙΓΟΣ
Ίδρυση Σχολών Εφαρμοσμένων Επιστημών μέσα στα ΑΕΙ
Τη θεσμοθέτηση Σχολών Εφαρμοσμένων Επιστημών, μέσα στα Πανεπιστήμια από την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά, προανήγγειλε σήμερα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, στο πλαίσιο του προγραμματισμού για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Σύμφωνα με πληροφορίες του esos:
Οι Σχολές Εφαρμοσμένων Επιστημών θα είναι επιπέδου 6 (Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων) και η διάρκεια σπουδών θα είναι τριετής ή τετραετής.
Στις Σχολές αυτές οι υποψήφιοι θα εισάγονται μέσω Πανελλαδικών Εξετάσεων, αλλά με διαφορετικά κριτήρια από αυτά που εισάγονται σήμερα οι υποψήφιοι στα Πανεπιστήμια.
Για παράδειγμα:
- θα υπάρχει άλλη , χαμηλότερη Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής
- Θα δίνεται η δυνατότητα εισαγωγής σε αυτές τις σχολές και οι απόφοιτοι των ΙΕΚ.
Με τη τα τμήματα αυτά η Κυβέρνηση επιδιώκει :
Α. Αφ’ ενός μεν να εντάξει σ΄ αυτή την κατηγορία τμήματα, που λόγω της “μη ζήτησης” από τους υποψηφίους των Πανελλαδικών εξετάσεων, δεν θα έχουν φοιτητές, εξαιτίας της θεσμοθέτης κατώτατης βάσης εισαγωγής από τις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις, και,
Β. Να απορροφηθεί ένα μέρος των αποφοίτων Λυκείων που λόγω της θεσμοθέτησης της βάσης δεν θα εισαχθούν στα ΑΕΙ.
Τεχνολογική Κατεύθυνση
Τα τριετή ή τετραετή τμήματα θα έχουν τεχνολογική κατεύθυνση και η εγγραφή-εισαγωγή των αποφοίτων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ θα γίνεται με συγκεκριμένα μοριοδοτούμενα κριτήρια.
Η δημιουργία των τμημάτων θα προκύψει από δύο πηγές:
Α. Ενδεχομένως από τη μετατροπή λειτουργούντων τμημάτων, και
Β. Τη δημιουργία νέων τμημάτων.
Και στις δύο περιπτώσεις το υπουργείο Παιδείας:
1. Θα δώσει κίνητρα προς τα Πανεπιστήμια.
2. Θα ζητήσει τη συναίνεση των διοικήσεων των Πανεπιστημίων.
Ο προγραμματισμός για τα ΑΕΙ
Για το προσεχές διάστημα , ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας, προγραμματίζεται:
- Νέος Νόμος-Πλαίσιο για την οργάνωση και λειτουργία των πανεπιστημίων και την ουσιαστική ενίσχυση της αυτονομίας τους.
- Νέο θεσμικό πλαίσιο Δ.Ο.Ά.Τ.Ά.Π. για τον εξορθολογισμό της διαδικασίας αναγνώρισης πτυχίων του εξωτερικού και του ίδιου του οργανισμού.
- Περαιτέρω αναδιάρθρωση ακαδημαϊκού χάρτη: Στηβάση
α) αποτελεσμάτων της ΕΒΕ,
β) προτάσεων των ίδιων των ΑΕΙ,
γ) εισήγησης της ΕΘΑΑΕ που λαμβάνει υπόψιν της και τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.
- Θεσμοθέτηση Σχολών Εφαρμοσμένων Επιστημών.
- Νέο θεσμικό πλαίσιο για το πειθαρχικό δίκαιο των μελών ΔΕΠ των ΆΕΙ.
- Υλοποίηση του έργου του Ταμείου Άνάκαμψης «Έρευνα, Καινοτομία και Εκσυγχρονισμός των Πανεπιστημίων» μέσω του οποίου θα υποστηριχθούν:
α) Κέντρα Ερευνητικής Αριστείας
β) Επισκέπτες Ερευνητές
γ) Βιομηχανικά Διδακτορικά
δ) Σύγχρονος εξοπλισμός για τα ΑΕΙ
ε) Προγράμματα αρχικής εκπαίδευσης εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στ) Ψηφιακός μετασχηματισμός των ΑΕΙ
- Ανάδειξη και στήριξη (μέσω ΕΣΠΑ) 40 Κέντρων Άριστείας στην Άνώτατη Εκπαίδευση.
Σχόλια (17)
Κατεστρεψαν τους φετινους υποψηφιους και τωρα ζητουν διορθωσεις και εισηγησεις!
@ερτ
1ον, Κατάργηση του κρατικού μονοπωλίου στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
2ον, Ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων
3ον, Θέσπιση διδάκτρων στα Κρατικά Πανεπιστήμια για όσους έχουν οικογενειακό εισόδημα πάνω από κάποιο εύλογο όριο
4ον, Εισαγωγή με βάση το βαθμό του απολυτηρίου + κοινωνικά κριτήρια
5ον, Ο βαθμός του απολυτηρίου θα προκύπτει από την Τράπεζα Θεμάτων
6ον, Κατάργηση Φροντιστηρίων (αυτό θα συμβεί και χωρίς νομοθετική παρέμβαση)
Να σταματήσουμε πλέον να πληρώνουμε για να φοιτούν οι πλούσιοι στις καλές σχολές, αυτοί που πληρώνουν φροντιστήρια από το Δημοτικό για αυτό τον σκοπό.
Απόστολε, ωραία να τις καταργήσουμε. Μπορείς να μου πεις ένα ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ κατανομής των 70.000 θέσεων στους 100.000 υποψηφίους; Εγώ υποστηρίζω ότι ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ να καταργηθούν οι πανελλήνιες, αλλά ας σου δώσουμε μια ευκαιρία.....
Απαραδεκτες συμπεριφορες με θυματα παιδια.
Αντί να καταργήσουμε τις Πανελλήνιες εξετάσεις τις κάνουμε κεντρικό ρυθμιστή για το μέλλον των παιδιών μας. Και μετά λέμε να αποσυνδέσουμε το Λύκειο από τις Πανελλήνιες εξετάσεις. Ποιο Λύκειο? Από το Γυμνάσιο πρέπει να ξεκινήσει κάποιος να προετοιμάζεται για να εισαχθεί σε μια καλή σχολή όπως πχ στην Ιατρική.
Το σχόλιο σας και μόνο αποδεικνύει το παράλογο της "νέας" ιδέας της Υπουργού.. το κακό είναι ότι θα υλοποιηθεί αν κρίνουμε από την υποστήριξη που για κάποιο λόγο έχει..
Πιο άσχετο σχόλιο δεν υπάρχει. Ζητήθηκαν αναδιατάξεις σε ότι αφορά Τμήματα με 0-40 φοιτητές και εσύ πάλι αναφέρεσαι στη μετατροπή του ΠΑΔΑ σε εφαρμοσμένων επιστημών.. Το ότι πλέον είναι ένα καταξιωμένο πανεπιστήμιο (με ενσωματωμένη τη σχολή Δημόσιας Υγείας κτλ), το τρίτο μεγαλύτερο της χώρας δεν σου λέει τίποτα. Αρκεί να μετατραπεί σε ΑΕΙ 2ης ταχύτητας για να νιώσεις (κατά 90% ως απόφοιτος ΤΕΙ) τη δικαίωσή σου
ανεξάρτητα του γεγονότος ότι καμία σχέση δεν έχει το πρόγραμμα σπουδών που παρακολουθήσατε με τα 5ετή τρέχοντα! (προφανώς είσαιΤεχνολόγος Μηχανικός).
Ακόμα δεν μάθατε οι αποφοιτοί ΤΕΙ (που είχατε συνεχώς "πληροφορίες εκ των έσω") ότι δεν μπορεί να γίνει καμία μετατροπή? Δεν βλέπετε ότι είναι θέμα χρόνου οι Διπλωματούχοι απόφοιτοι Μηχανικοί να εγγραφούν στο ΤΕΕ? Ε
Σε λάθος κατεύθυνση είναι η εισήγηση του ΥΠΠΑΙΔ να εντάξει 3ετή ή 4ετή προγράμματα σπουδών μέσα στα Πανεπιστήμια. Ουσιαστικά επαναφέρει τα ΤΕΙ μέσα στα Πανεπιστήμια. Γυρίζουμε πίσω με αυτή τη λογική και σε χρόνια προβλήματα που είχαν οι απόφοιτοι ΤΕ με τα επαγγελματικά δικαιώματα. Τη λύση μπορούν να δώσουν τα Δημόσια ΙΕΚ. Ας επενδύσουν σε αυτά στην Τεχνολογική Εκπαίδευση και να δώσουν κίνητρα ώστε να προσελκύσουν περισσότερους φοιτητές. Όχι άλλους πειραματισμούς με τα Πανεπιστήμια.
Μείωση τμημάτων χρειάζεται να γίνει σε αυτά τίποτε άλλο. Πρέπει να σβήσουν από το χάρτη της Τριτοβάθμιας τουλάχιστον 100 τμήματα χαμηλής ζήτησης χωρίς μόνιμα μέλη ΔΕΠ.
Ακούτε κύριοι του Υπουργείου;
έτσι και ο πολίτης βλέπει τις κινήσεις κάθε κυβέρνησης, το κόστος που έχει στην καθημερινότητα.
Για παράδειγμα, χαμηλή ποιότητα στην μάθηση στο λύκειο με αποτέλεσμα χαμηλή επίδοση στις πανελλαδικές σε συνδυασμό με ΕΒΕ μένει το παιδί εκτός δωρεάν ΑΕΙ και πάει και πληρώνει για σπουδές.
Σαν να μην έφτανε αυτό η κυβέρνηση πλέον δια του κ. Συρίγου λέει, θέλω προτάσεις ώστε να μειωθεί ο αριθμός εισακτέων δραστικά κλίνοντας τμήματα, ώστε να βγουν εντελώς από τον χάρτη θέσεις φοιτητών, ώστε ακόμα και αν βελτιωθεί η επίδοση μαθητών στις πανελλαδικές να μην υπάρχουν σχολές/τμήματα να μπορέσουν να μπουν. Το καταλάβαμε πλέον???
Αυτό δεν θα είναι χωρίς αντίκτυπο στον εκλογικό 'χάρτη'.
Σιγά το τελεσίγραφο!!! Ας μαζέψει πρώτα τα απόνερα της ΕΒΕ και βλέπουμε...
Ελπιζω το Υπουργειο να εμμεινει στην προθεση του για αναδιαρθρωση του ακαδημαικου χαρτη, και να παρει αυτο την πρωτοβουλια για αλλαγες, διοτι αν περιμενει τα ΑΕΙ να προτεινουν την οιαδηποτε αλλαγη απο μονα τους, σωθηκαμε...
Διάβασέ το πρώτα, όπως κι αν καταλήξουν να λέγονται στο τέλος θα ανήκουν στην ΑΝΩΤΑΤΗ εκπαίδευση, δεν είναι τεχνίτες. Δεν είναι αστείο, έχουμε 2021 και υποτίθεται ότι κάποια πράγματα έχουν ξεκαθαριστεί...
Κι αν προτείνουν 5ετή τμήματα και αύξηση των τμημάτων τους? Πόσο απίθανο θα είναι?
2 έτη εκ των οποίων το ένα πρακτική άσκηση είναι υπέρ αρκετά.
Βγάλτε νέους στην αγορά εργασίας,
βάλτε τέλος στους αιώνιους μαθητευόμενους!
Πρώτος - πρώτος που πρέπει να αιτηθεί να γίνει το ίδρυμα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής) στο οποίο είναι Πρύτανης, Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών, είναι ο Πρύτανης αυτού. Αυτό, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής δηλαδή, δημιουργήθηκε από δύο όμοια Ιδρύματα, τα ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, τα οποία χορηγούσαν μέχρι τη συγχώνευσή τους βεβαιώσεις, όπου ονομάζονταν UNIVERSITIES OF APPLIED SCIENCES, Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών δηλαδή. Κατόπν πρέπει να ακολουθήσει το ΕΛΜΕΠΑ και έπεται συνέχεια ...
δηλαδή η κάθε κυβέρνηση φτιάχνει και από ένα νόμο, τα κάνει μαντάρα και μετά κοιτάει τα Πανεπιστήμια και λέει...δείτε τα χάλια σας...
Το Εθνικό (και Ευρωπαϊκό και Διεθνές) Πλαίσιο Προσόντων γιατί το αναφέρουν αφού στη μπανανία μας δεν εφαρμόζεται ούτε λαμβάνεται υπόψιν κάπου. Βέβαια όταν έχουν το θράσος να χαρακτηρίζουν την Ελλάδα ευρωπαϊκή χώρα σε αυτό θα διστάσουν. Τι πιο απλό και δίκαιο απ την εφαρμογή αυτής της αντικειμενικής κλίμακας σε ότι αφορά τα επαγγελματικά δικαιώματα, το μισθολόγιο, την ακαδημαϊκή και τη βαθμολογική εξέλιξη, που θα έλυνε πάμπολλες παθογένειες του Ελληνικού προβληματικού συστήματος. Αλλά αυτά είναι για τους "κουτόφραγκους" εμείς οι "ξύπνιοι" μέσω των σπουδών δίνουμε μεσαιωνικούς τίτλους ευγενείας όχι γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι Κυβερνήσεις μας πάντως όχι μόνο καταφέρνουν να κρατήσουν τη χώρα μακριά από το ευρωπαϊκό γίγνεσθαί αλλά και να πείθουν τους κυβερνώμενους ότι ζουν σε κανονική ευρωπαϊκή χώρα!