Αξιολόγηση, ΕΒΕ και Τράπεζα Θεμάτων “πυροδοτούν” το κλίμα στα σχολεία

Δημοσίευση: 26/09/2021

Τελευταία Ενημέρωση: 27/09/2021, 12:05

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Αξιολόγηση, ΕΒΕ και   Τράπεζα Θεμάτων “πυροδοτούν” το κλίμα στα σχολεία

Μία αναστάτωση στα σχολεία, με καταλήψεις από μαθητές να ξεκινούν σιγά-σιγά, αναβρασμό στους συλλόγους καθηγητών λόγω αξιολόγησης, αυξανόμενα κρούσματα covid-19, είναι ένα μείγμα που δεν θα βοηθήσει στην ομαλή επανεκκίνηση της δια ζώσης εκπαίδευσης

Μια νέα προσφυγή του υπουργείου Παιδείας κατά της απεργίας-αποχής των εκπαιδευτικών από την αξιολόγηση, που κήρυξαν η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ ,  δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα έχει την ίδια τύχη με τις δύο προηγούμενες, στις Πανελλαδικές και τις εξετάσεις στα Πρότυπα Σχολεία.

Εκείνες αφορούσαν σε μείζονα θέματα δημοσίου συμφέροντος και συγκεκριμένα σε κρίσιμες εξετάσεις μαθητών για το μέλλον της εκπαιδευτικής τους πορείας.

Το θέμα της αξιολόγησης σχολείων δεν έχει τον ίδιο χαρακτήρα, ωστόσο μένει να δούμε τι θα αποφανθούν τα δικαστήρια (το ΣτΕ;) εάν επιλεγεί αυτή η οδός.

Σε διαφορετική επιλογή του ΥΠΑΙΘ πάντως, αντί για  "καθαιρέσεις" Διευθυντών σχολείων, θα ανέμενε κανείς μία ανακοίνωση με σαφές χρονοδιάγραμμα επιλογής νέων στελεχών εκπαίδευσης.

Γιατί ψηφίστηκε εντός του καλοκαιριού το πολυνομοσχέδιο;  Μόνο για το σκέλος της αξιολόγησης και όχι και για την επιλογή νέων στελεχών; Εκείνη η κανονιστική εγκύκλιος για την επιλογή (προσωρινών) Διευθυντών σχολείων για τις κενές θέσεις, που είναι; Γιατί προαναγγέλθηκε η έκδοσή της εφόσον σχεδιαζόταν η κάλυψη των θέσεων αυτών με αναπληρωτές Διευθυντές ή τους Υποδιευθυντές;

Σε κάθε περίπτωση, μία αναστάτωση στα σχολεία, με καταλήψεις από μαθητές να ξεκινούν σιγά-σιγά, αναβρασμό στους συλλόγους καθηγητών λόγω αξιολόγησης, αυξανόμενα κρούσματα covid-19 σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, είναι ένα μείγμα που καθόλου δεν θα βοηθήσει στην ομαλή επανεκκίνηση της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας στα σχολεία.

Εάν προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να λειτουργήσουν δια ζώσης και ομαλά τα σχολεία, ας θέσουν στο περιθώριο τις πολιτικές που δημιουργούν εντάσεις μέσα σε ένα έτσι κι αλλιώς δύσκολο εκπαιδευτικό περιβάλλον (μάσκες, τεστ, έλεγχοι, περιορισμοί σε δράσεις των μαθητών, κ.α.).

Δεν είναι καιρός ούτε για επιμονή στην εφαρμογή της ΕΒΕ, ούτε για αξιολόγηση ούτε για Τράπεζα Θεμάτων.

Διαφορετικά το κλίμα θα γίνει εκρηκτικό και η προσπάθεια για όποια λειτουργία των σχολείων θα οδηγηθεί σε αδιέξοδο.

Σχόλια (19)

Γ. Ο. Π.
|

@ερτ
Ποτέ δε μας τα έλεγες καλά εσύ. Τώρα θα μας τα πεις;;;

Ετσι κλείνουν τα επαγγέλματα νομίζεις..
|

Δεν θέλουμε προγράμματα σπουδών μεν να ειναι κομμένα και ραμμένα για το "κεφάλαιο" αλλά θέλουμε κλειστά επαγγέλματα μόνο για εμάς...δε

ετσι κλεινουν ολα τα επαγγέλματα νομιζεις..εχουμε δικαιώματα
|

Απο το Λύκειο αρχίζουν τα περι ΕΒΕ, στο 1ο ετος μιλάνε για επαγγελματικά δικαιώματα...

Ξέρετε
|

Πόσοι νόμοι είναι ανενεργοί;
Πόσα "θα" ακούστηκαν και πόσες υποσχέσεις που δεν έγιναν ποτέ;
Αξιοπιστία δεν υπάρχει έτσι κι αλλιώς..

Μαρια
|

Γιναμε μάρτυρες μιας κατάφωρης αδικίας φετος που πραγματοποιηθηκε εις βάρος μαθητών με την ΕΒΕ. Και φυσικα τιποτα δε σταματα ανθρωπους που αναρωτιεσαι αν εχουν παιδια.
Μετά την ΕΒΕ "αυτή τη δύσκολη χρονιά", ρημάζουν και τις επόμενες γενιες. Δεν εχουν τις καταθεσεις και τα σπιτια τους οι ανθρωποι. Αυτοι εχουν χρηματα για Yale, εμεις οχι. (Αυτο βεβαια δεν ηταν εντιμο, νομοθετεις σκληρα για τους αλλους, αφου δε θα επιρρεασει το παιδι σου, και μια τοσο δυσκολη χρονια).

Από κολλέγιο?
|

@Λευτέρης
Το δημόσιο σχολείο είναι αυτό που έβγαλε γενιές και γενιές μορφωμένων πολιτών, ικανών επαγγελματιών σε κάθε χώρο και λαμπρών επιστημόνων. Το δημόσιο σχολείο είναι αυτό που μας έμαθε να είμαστε σκεπτόμενοι και ενεργοί πολίτες και να λέμε τις "σοφίες" μας εδώ μέσα. Οι δε πόροι που του διατίθενται.... είναι οι χαμηλότεροι στην ΕΕ.
Τέλος, οι όποιες αδυναμίες και βελτιώσεις του, είναι γνωστές (πρώτα από όλα) στην ίδια την εκπαιδευτική κοινότητα. Ας τη συμβουλευτούν οι υπουργοί-νομικοί.... των ιδιωτικών εξ Αμερικής.

Μ
|

Προς τη σωστή κατεύθυνση οι επιλογές του υπουργείου. Η κοινωνία είναι μαζί. Οι κρίσεις στελεχών πρέπει να γίνει άμεσα! Όπως και οι εκλογές των ελμε/ της ολμε.

Γιωργος
|

@ Ερτ

Η ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ ΕΙΝΑΙ 100% ΝΟΜΙΜΗ!!

Φοιτητές με 2;
|

Αυτοί με το 2 θα πηγαίνουν στα κολέγια ίσης αξίας με το Πανεπιστήμιο και θα σπουδάζουν εκεί. Και θα είναι ισότιμοι με τους φοιτητές με το 18 του Πανεπιστημίου!!
Γιατί δεν βάλανε βάση και στα κολέγια;
Ή να μην τα κάνουν ισότιμα με το Πανεπιστήμιο.
Δεν μπορεί κάποιος με 0,1 να έχει απορριφθεί από το Πανεπιστήμιο, να πηγαίνει στο κολέγιο και ο τίτλος σπουδών του να είναι ισάξιος με του Πανεπιστημίου;
Μετά γιατί τον κόβει από το Πανεπιστήμιο;
Για να πληρώσει τα κολέγια και να έχει το πτυχίο του Πανεπιστημιακή αξία;
Η αδικία στο έπακρο!.

arte
|

Διαβάζοντας το άρθρο, θυμήθηκα τις δικές μου σταθερές. Διαμορφώθηκαν με βάση τις σπουδές μου και την πείρα μου (17 χρόνια εκπαιδευτικός).. Τις μοιράζομαι μαζί σας:
1. Οι αλλαγές- καινοτομίες έχουν νόημα όταν συμβάλλουν στη βελτίωση του σχολέιου. Συμβάλλουν οι προτεινόμενες των τελευταίων 2 ετών; Για εμένα, ΝΑΙ
2. Οι αλλαγές- καινοτομίες έχουν νόημα όταν, όλες μαζί, συνθέτουν ένα ενιαίο πλαίσιο που στηρίζει ένα ΌΡΑΜΑ για το σχολέιο. Το κάνουν ;;;ΝΑΙ ΑΛΛΑ ΜΕΡΙΚΏΣ.. Δεν έχουμε καταλάβει ΑΚΡΙΒΩΣ πιο είναι το όραμα.. Επικοινωνία ουσιαστική με τους απλούς εκπαιδευτικούς; ΟΧΙ !! Με τα συνδικάτα μόνο και μερικώς.. ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΕΓΑΛΗ, νομίζω, ΣΤΙΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΣΥΝΔΙΚΆΤΩΝ. Και εκεί ο λόγος δεν είναι ενημερωτικός, ούτε ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΑΝΤΙΠΡΟΤΑΣΕΙς ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ.. Καταγγελίες, απεργίες, πολιτική αντιπαράθεση μόνο. Βράστα δηλαδή...
3. Οι αλλαγές- καινοτομίες έχουν νόημα όταν γίνονται την κατάλληλη στιγμή. Γίνονται; ΜΑΛΛΟΝ ΌΧΙ.. Πολλές αλλαγές την ίδια χρονική στιγμή, χωρίς να είναι σαφές ο συνεκτικός κρίκος που τις διέπει, (το ΟΡΑΜΑ) σε μια συγκυρία ιδιαίτερη, θα χάσουν τη δυναμική τους .Και την αναγκαιότητα εισαγωγή τους.. Άρα; ΑΡΑ ΒΑΛΤΕ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΥΠΑΙΘ!!!! ΟΛΑ ΜΑΖΙ;; ΕΛΕΟΣ!!!
4. Οι αλλαγές- καινοτομίες έχουν νόημα όταν οι εκπαιδευτικοί- διευθυντές, τα σχολεία, έχουν αναπτύξει, από μόνα τους, τρόπους ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΌΤΗΤΑΣ.. Έχουν; ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΚΑΙ ΕΜΦΑΝΤΙΚΑ ΟΧΙ ( με εξαιρέσεις).. Οι αλλαγές- καινοτομίες ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ , από όλα τα κόμματα, προτείνονται γιατί ακριβώς το σχολέιο σε πολλά δεν τα πάει καλά. Δεν προσφέρει.. Με ευθύνη ΟΛΩΝ... ΑΛΛΑ ΚΑΙ δικη τους ..Σε επίπεδο ουσιαστικής συνεργασίας. Τα '' καλά'' σχολεία από τα ''κακά'' σχολεία ξεχωρίζουν σε αυτό ακριβώς, νομίζω: Στα καλά σχολεία η συνεργασία είναι ουσιαστική, τα προβλήματα προσπαθούν να λυθούν και όταν δεν γίνεται (συχνά δεν φταίνε τα σχολεία) τα καλά σχολεία ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΚΜΗΡΙΑ, αφού το έχουν παλέψει, συνεργατικά, ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΠΑΝΤΟΥ : ΣΤΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ, ΤΟ ΙΕΠ,ΤΟ ΥΠΑΙΘ, ΤΟΥΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ κ.λ.π
Μπορεί τώρα κάτι να γίνει; Ουσιαστικό; Υπάρχουν προτάσεις; Υπάρχουν,.. Πολλές.. Από πολλούς. Χωρίς ιδιοτέλεια. .Από αγάπη για τα σχολεία .Δυστυχώς τα μέρη του εκπαιδευτικού συστήματος δεν έχουν μάθει ούτε να επικοινωνούν, ούτε να συνεργάζονται. Κανείς μας.. ΟΠΟΤΕ ;; Άστα. Δεν υπάρχει σωτηρία.
Καλό κουράγιο σε όλους..

Kitsos
|

Πιθανή έναρξη εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Συνολική στάση των εκπαιδευτικών: δεν έχω εξοπλισμό, πείτε μου τι να κάνω. Και ένα υπουργείο προ των ευθυνών του. Λευκή απεργία. Όχι τις συνήθεις αηδίες, αποχές κλπ

γονιός κι εκπαιδευτικός
|

Δηλαδή είναι καιρός για απραξία; Να μη γίνεται τίποτε και να έχουμε για μια ακόμη χρονιά φοιτητές με 2 και ΕΒΕ με 3; Τη δια ζώσης δεν τη διαπραγματεύεσαι γιατί δύο χρόνια τώρα οι μαθητές με την εξ αποστάσεως δε μπορούν ούτε το πρωί να ξυπνήσουν. Επιβάλλεται η δια ζώσης. Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας δεν είναι τιμωρητική ούτε απαιτητική. Για τα πάντα έχουμε το μηδενισμό και τον αντίλογο.

Αποφάνθηκε το δικαστήριο(!!!);
|

Για παράνομη απεργία(!!!);
Ποιό το χρέος της υπουργού;
Χρέος της είναι να σκύψει στα προβλήματα της εκπαίδευσης, να ακούσει, να κάνει διάλογο, να συζητήσει με την εκπαιδευτική κοινότητα, να χρηματοδοτήσει τα σχολεία, να κάνει μισθολογικές αναβαθμίσεις, να λύσει προβλήματα, να στελεχώσει την εκπαίδευση, να τη θωρακίσει, και από κοινού με τους εκπαιδευτικούς να θέσουν στόχους.
Δεν χρειάστηκαν αξιολόγηση για να βγάλουν οι εκπαιδευτικοί της Ελλάδας ασπροπρόσωπη στην Ευρώπη την υπουργό Παιδείας, όσον αφορά την τηλεκπαίδευση.
Οι άλλες χώρες δίνανε συγχαρητήρια στην Ελλάδα ως χώρα με την καλύτερη ανταπόκριση των εκπαιδευτικών. Και με την πιο υψηλού επιπέδου τηλεκπαίδευση.
Και πίσω της οι χώρες που είχαν αξιολογήσεις στην εκπαίδευση..
Αυτό το οφείλει στους εκπαιδευτικούς της, σ'αυτούς που δεν είχαν αξιολογηθεί και πήραν πρωτιά στην Ευρώπη.
Όπως πήραν και πάρα πολλά συγχαρητήρια από γονείς. Αξιολογηθήκανε και αποδείχθηκε η αξία τους.
Σ'αυτούς τους εκπαιδευτικούς οφείλονται τιμές, σεβασμός, ανταμοιβές και όχι αμφισβήτηση..

Λευτέρης
|

Όλα είναι θέμα πολιτικής βούλησης και θέλησης να πάει η χώρα μπροστά!!! Τώρα είναι ευκαιρία και ΄ελπίζουμε να μη χαθεί, ώστε να βγει το δημόσιο από το τέλμα δεκαετιών 'οπου βασανίζονται οι πολίτες ,αντί της γρήγορης και δόκιμης εξυπηρέτησης! Στο κλίμα αυτό βαδίζει και το δημόσιο σχολείο που , στην κυριολεξία, καρκινοβατεί και παρέχει υπηρεσίες πολύ κατώτερες των προσδοκιών των γονέων και των πόρων που διατίθενται !!!

EYANGELOS
|

Το αδιέξοδο είναι ο στόχος τους. Μετά θα στοχοποιηθούν οι εκπαιδευτικοί ως οι μοναδικοί υπεύθυνοι.

Εκπαίδευση SOS
|

Η εμμονή του ΥΠΕΠΘ με την αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών καταντά παθοψυχολογική. Τι ακριβώς επιμένει να αξιολογηθεί; Α) τα περσινά κλειστά Σχολεία και η τηλεδιδασκαλια; η υλικοτεχνική υποδομή των Σχολείων που υποστήριξε την τηλεδιδασκαλια; οι απουσίες των μαθητών από τα τηλεμαθηματα που τελικά δε μέτρησαν; Β) οι θητείες των στελεχών που είναι σε (δις) παράταση; τα στελέχη που διοικούν και δεν έχουν αξιολογηθεί με κανένα ισχύον νομικό και νόμιμο πλαίσιο (μπρρρ!!!) ; η επιβεβλημένη αναπλήρωση των κενούμενων θέσεων; Γ) τα άθλια βιβλία που είναι υπό απόσυρση; οι Συντονιστές Εκπαίδευσης που είναι ένας θεσμός υπό κατάργηση; Τι ακριβώς θα αξιολογηθεί στην παρούσα φάση, που όλα βρίσκονται σε ένα ιδιότυπο standstill; Ποιος θα αξιολογήσει ποιον και με ποια νομιμοποίηση;

προς Ερτ
|

Έτσι είναι αν έτσι νομίζεις.

Κωνσταντίνος
|

Στου κουφού (Κεραμέως) την πόρτα....

Ερτ
|

Η απεργία αποχή είναι 100% παράνομη σε αντίθεση με τις άλλες που αναφέρει το άρθρο. Κεραμέως κάνε το χρέος σου. Και μετά ΠΑΡΑΙΤΗΣΟΥ κιόλας.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/74728/axiologisi-eve-kai-trapeza-thematon-pyrodotoyn-klima-sta-sholeia