Απάντηση στο υπόμνημα των μελών του ΠΕΚΕΣ Κρήτης

Δημοσίευση: 02/10/2021

Τελευταία Ενημέρωση: 02/10/2021, 23:43

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Απάντηση στο υπόμνημα των μελών του ΠΕΚΕΣ Κρήτης

Του  Δ. Σκρέτα   ΣΕΕΠΕ70 – 6ο ΠΕΚΕΣ Αττικής

Αξιότιμα Μέλη του ΠΕΚΕΣ Κρήτης .

 Σχετικά με το  Υπόμνημά  σας   προς:   "Κυρία Νίκη Κεραμέως, Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων  Κυρία Ζέττα Μακρή, Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων  Θέμα: Προβληματισμοί και σκέψεις των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης σχετικά με την  Υ.Α. 108906/ΓΔ4/10-09-2021 (Φ.Ε.Κ. Β΄4189), «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική  αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο» ( ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ  ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΠΡΑΞΗΣ 18/28-09-2021 ΤΗΣ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΠΕ.Κ.Ε.Σ. ΚΡΗΤΗΣ -  Ηράκλειο, 28 Σεπτεμβρίου 2021)" , θέλω να μοιραστώ καλοπροαίρετα , δημόσια ,κάποιες σκέψεις μου μαζί σας και σε όσους ενδιαφέρονται  για το εκπαιδευτικό γίγνεσθαι.

Μεταξύ των άλλων στο εν λόγω Υπόμνημά σας αναφέρονται και τα εξής:

«….Σε αυτές τις συνθήκες ξεκινά η νέα σχολική χρονιά, ενώ η πολιτεία θέτει επιτακτικά, αυστηρά και με ασφυκτικές  ημερομηνίες τον Συλλογικό προγραμματισμό και την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως  προς το εκπαιδευτικό τους έργο, χωρίς να λαμβάνει υπόψη της όλα τα προηγούμενα και θέτοντας τους  εκπαιδευτικούς απέναντι στους Διευθυντές, τους Διευθυντές απέναντι στους Συλλόγους Διδασκόντων και στη πιεστική θέση του να αποφασίσουν αν θα καταχωρήσουν τα ζητούμενα στοιχεία ή θα διωχθούν πειθαρχικά  μετατρέποντας έτσι την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας από μια συλλογική, παιδαγωγική, ανατροφοδοτική  διαδικασία, βελτιωτική του εκπαιδευτικού έργου και της λειτουργίας του σχολείου, που υλοποιείται εντός της  σχολικής μονάδας, αφορά τον Σύλλογο Διδασκόντων και μένει εντός της σχολικής μονάδας, σε μια γραφειοκρατική  διαδικασία καταγραφής και ποσοτικής αποτίμησης δεικτών που θα πραγματοποιηθεί υπό την απειλή των συνεπειών  της άρνησης.   Όμως η λογική των απειλών και των ποινών δεν συνάδει με τη σχέση εμπιστοσύνης προς τον εκπαιδευτικό και το  εκπαιδευτικό σύστημα που οφείλει να εμπνέει και να καλλιεργεί η πολιτεία.  »

Όπως πολύ καλά γνωρίζετε , η προηγούμενη Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων προέβλεπε με την ποινή του αποκλεισμού από την διαδικασία επιλογής  στελέχους εκπαίδευσης σε όσους εκπαιδευτικούς αρνούνταν να συμμετάσχουν στην αξιολόγηση.  Νόμος  4547/18 του πρώην υπουργού Παιδείας  και Θρησκευμάτων κ. Γαβρόγλου. Ο κ. Γαβρόγλου δεν πρόλαβε να εφαρμόσει το Νόμο, λόγω των εθνικών εκλογών του 2019.

Ο Νόμος "Γαβρόγλου" δεν όριζε χρονική διάρκεια "αποκλεισμού" σε αντίθεση με το Νόμο της νυν Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας  Κεραμέως ο οποίος ορίζει μέχρι 5 χρόνια κι επιπλέον στους μη συμμορφούμενους  θα επιβληθεί και οικονομική "ποινή".

Η ΕΠΙΜΑΧΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΤΟΥ κ. ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ

Ειδικότερα, η συγκεκριμένη διάταξη του  κ  Γαβρόγλου, προέβλεπε τα εξής:

«Άρθρο 45

Μεταβατικές και λοιπές διατάξεις

1. Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος, δεν αξιολογείται η συμβολή στη συνοχή και συνέπεια των εκτιμήσεων και των συμπερασμάτων της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, σε σχέση με τη στοχοθεσία του προγραμματισμού, εάν δεν έχουν υλοποιηθεί οι διαδικασίες προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου και της αποτίμησης, σύμφωνα με την παράγραφο 6 του άρθρου 5, την παράγραφο 4 του άρθρου 8, την παράγραφο 3 του άρθρου 13 και το άρθρο 47.

2. Οι αξιολογητές, όπως προσδιορίζονται στο άρθρο 38, αν υπαιτίως δεν εκπληρώνουν την υποχρέωση αξιολόγησης, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου, δεν μπορεί να συμμετέχουν σε διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης στελεχών της εκπαίδευσης, σύμφωνα με τα άρθρα 21 έως 36, ή σε διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης προϊσταμένων, σύμφωνα με άλλες γενικές ή ειδικές διατάξεις.

3. Η προηγούμενη βεβαίωση της τήρησης των υποχρεώσεων της παραγράφου 2 από την αρμόδια υπηρεσία για την τήρηση των διαδικασιών αξιολόγησης συνιστά προϋπόθεση για να συμμετέχει ο ενδιαφερόμενος σε διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης στελεχών της εκπαίδευσης, σύμφωνα με τα άρθρα 21 έως 36, ή σε διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης προϊσταμένων, σύμφωνα με άλλες γενικές ή ειδικές διατάξεις….»

Αξιότιμα Μέλη του ΠΕΚΕΣ Κρήτης
Δεν θα ήταν δίκαιο και δεοντολογικό να υπήρχε κάποια δημόσια ανάλογη τοποθέτηση, έστω και τώρα , ταυτόχρονα , με την κριτική που καταθέτετε για την νυν Πολιτική Ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και στα προηγούμενα «πειθαρχικά μέτρα» του Νόμου «Γαβρόγλου» από εσάς , καθώς δημοσίως λαμβάνετε θέση και αναφέρεστε στην εκπαιδευτική επικαιρότητα ? Κάτι τέτοιο δεν το αντιλήφθηκα.

Γνωρίζετε πως τα Στελέχη Εκπαίδευσης εφαρμόζουν την εκπαιδευτική  πολιτική. Αν κάποιο Στέλεχος διαφωνεί με την τωρινή εκπαιδευτική πολιτική ή την προηγούμενη,  υπάρχει διέξοδος , η παραίτηση, ή η μη συμμετοχή στις επόμενες κρίσεις . Φυσικά δεν υποδεικνύω σε κανένα  το τι θα πράξει….!!!

Σας ενημερώνω πως όταν προέκυψε το θέμα της «Αξιολόγησης» επί Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Αρβανιτόπουλου μια Συναδέλφισσα Σχολική Σύμβουλος  ΠΕ70 στην Αττική παραιτήθηκε από τη θέση της Σχολικής Συμβούλου ΠΕ70.

Για την Ιστορία σας καταθέτω απόσπασμα από το άρθρο μου στο εκπαιδευτικό site esos  στις  4-2-2021 με τίτλο: «Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων»:

«…..Σχετικά με την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων  νομίζω , πως έπρεπε να ενοποιηθούν οι δύο  προτάσεις για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, ως κοινή πρόταση, κας Κεραμέως & κ. Γαβρόγλου  ,  ώστε να αποτελέσει βήμα συναίνεσης και σύνθεσης πάνω σε ένα σημαντικό ζήτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας. Είναι απορίας άξιο πως για ένα θέμα που έχει να κάνει με την παιδαγωγική διάσταση των σχολικών μονάδων, σημειώνονται τόσες πολιτικές και συνδικαλιστικές αντιπαραθέσεις, ενώ οι δύο Νόμοι ( κας Κεραμέως και  κ. Γαβρόγλου)  έχουν  ελάχιστες  διαφορές. Θα ήταν δύσκολο να αρνηθεί κάποιος πάνω σε Νόμους που έχουν ήδη ψηφιστεί : (Νόμος  κ. Παπαθεοδώρου 2013, Νόμος κ. Γαβρόγλου 2019). Θα υπήρχε  σύνθεση  σε μία πρόταση σχεδόν το σύνολο των διαφορετικών απόψεων (ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ) και δεν θα είχαμε   αντιπαραθέσεις και αιτιάσεις από φορείς. Οι δύο Νόμοι (κας  Κεραμέως και  κ. Γαβρόγλου) έχουν εμφανέστατες ομοιότητες…»

Περαίνοντας , σας θυμίζω τη γνωστή ρήση του  Γάλλου φιλοσόφου Βολταίρου  : «Διαφωνώ με αυτό που λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λες».

Σχόλια (9)

Νίκος Λ.
|

Ας αφησουμε την παραπληροφόρηση και την προσωπική αιχμή περί ΑΝΕΛ κι ας μελετήσουμε το περιεχόμενο της ανάρτησης και τις επισημάνσεις.

Γιώργος
|

Όταν υψηλόβαθμα στελέχη αμφισβητούν τη νομοθεσία και την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας η παραίτηση είναι μονόδρομος.

Άννα
|

Ε! ναι! Δεν μπορείς να είσαι και με τον αγροφύλακα και με τον χωροφύλακα!

έχει πλάκα πάντως...
|

πολιτικ΄ά παιχνίδια, εντυπώσεις και σκοπιμότητες...
και να σκεφτεί κανείς ότι οι ίδιοι έχουν υπηρετήσει με σθένος την αξιολόγηση Αρβανιτόπουλου
...και ο όχλος ζητωκραυγάζει...τόσο αφελείς ήμαστε, είμαστε και θα παραμείνουμε...

Οικονομολόγος
|

Αυτά που προέβλεπε ο νόμος γαβρόγλου για το πώς θα γίνει η αυτοαξιολόγηση ήταν τελείως διαφορετικά από αυτά που προβλέπει ο νόμος κεραμέως και οι οδηγίες του ΙΕΠ.
Γι αυτό άλλωστε, στον νόμο γαβρόγλου δεν είχε αντιδράσει ούτε καν η ΔΑΚΕ, ενώ τώρα αντιδρούν όλοι, της ΔΑΚΕ συμπεριλαμβανομένης.

Καλό θα ήταν, όλοι οι συνάδελφοι να διαβάσουν τους δυο νόμους, για να καταλάβουν από μόνοι τους.

Τάκης
|

Κύριε Δημήτρη πολύ κυβερνητικός μας το παίζεις. Το επόμενο που θα δούμε, θα είναι να σε πάρει η κ. Νίκη στο γραφείο της, από τους ΑΝΕΛ που ήσουνα.

Ρωμιός
|

Αυθαίρετο το συμπέρασμα του Νίκος Ρ. Δεν λέει αυτό που εσείς αναφέρεστε.

Νίκος Ρ.
|

Αν κατάλαβα καλά τους λέει να παραιτηθούν αφού διαφωνούν. Έρχονται παραιτήσεις ;

Γ.Π.
|

Σωστή τοποθέτηση!


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/74833/apantisi-sto-ypomnima-ton-melon-toy-pekes-kritis