Εγκύκλιος Ζ. Μακρή: Υποχρεωτικές οι δοκιμασίες αξιολόγησης των μαθητών Γυμνασίου και στα δύο τετράμηνα

Δημοσίευση: 21/12/2021

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Εγκύκλιος Ζ. Μακρή: Υποχρεωτικές οι δοκιμασίες αξιολόγησης των μαθητών Γυμνασίου    και στα δύο τετράμηνα

Τι ισχύει για τις βαθμολογίες μαθητών Α' τετραμήνου Γυμνασίου- Λυκείου, το τρέχον σχολικό έτος

Κατόπιν ερωτημάτων που έχουν υποβληθεί στην υπηρεσία μας και αφορούν στην παρ. 3 του άρθρου 3 του π.δ. 126/2016 (Α ́ 111), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 86 του ν. 4823/2021 (Α ́ 136), διευκρινίζεται ότι, όπως προκύπτει από το δεύτερο εδάφιο της ιδίας παραγράφου, διενεργείται υποχρεωτικά στα μαθήματα της Ομάδας Α ́ και της Ομάδας Β ́ μία τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης στο πρώτο τετράμηνο και μία στο δεύτερο.

Αυτό αναφέρει εγκύκλιος της υφυπουργού Παιδείας Ζ. Μακρή.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ

Ειδικότερα, σύμφωνα με  το ο άρθρο 86 του ν. 4823/2021 πέντε είναι τα κριτήρια,  τα οποία οι καθηγητές  θα πρέπει να συνεκτιμήσουν για να εκδώσουν τις βαθμολογίες του Α' τετραμήνου του τρέχοντος σχολικού έτους, το οποίο λήγει στις 20 Ιανουαρίου.

Ειδικότερα για το Γυμνάσιο συνεκτιμώνται τα παρακάτω κριτήρια:

Πρώτον: Η συνολική συμμετοχή του μαθητή στη μαθησιακή διδασκαλία (τα ερωτήματα που θέτει, οι απαντήσεις που δίνει, η συμβολή του στη μελέτη ενός θέματος μέσα στην τάξη, η συνεργασία του με συμμαθητές, η επιμέλεια στην εκτέλεση των εργασιών που του ανατίθενται), από την οποία ο εκπαιδευτικός σχηματίζει εικόνα για τις γνώσεις, την κατανόηση εννοιών και φαινομένων, τις δεξιότητες επίλυσης προβλήματος, τις επικοινωνιακές δεξιότητες, την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα κ.λπ.,

Δεύτερον: Οι εργασίες που εκτελεί ο μαθητής στο πλαίσιο της καθημερινής μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο ή στο σπίτι, ατομικά ή ομαδικά,

Τρίτον: Οι συνθετικές δημιουργικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές, και οι διαθεματικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές,

Τέταρτον: Οι τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης (ωριαίες γραπτές δοκιμασίες ή ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίας ή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης),και ,

Πέμπτον: Οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ).

Τι  ισχύει για τις ωριαίες γραπτές δοκιμασίες

Όσον αφορά τις ωριαίες γραπτές δοκιμασίες αυτές είναι:

α) προειδοποιημένες, αν έπονται μιας ανακεφαλαίωσης ή

β) μη προειδοποιημένες, αν καλύπτουν την ύλη που διδάχθηκε στο αμέσως προηγούμενο μάθημα.

Δεν επιτρέπεται να πραγματοποιούνται περισσότερες από μία ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του  ημερησίου διδακτικού προγράμματος και περισσότερες από τρεις (3) κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος.

Ομάδα  μαθημάτων Α ́ και   Β ́

Στα μαθήματα της Ομάδας Α ́ και της Ομάδας Β ́  διενεργείται υποχρεωτικά μία (1) τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης.

Στα μαθήματα της Ομάδας Γ ́   δεν διενεργείται καμία τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης.

Τι  ισχύει για τις ολιγόλεπτες δοκιμασίες

Οι ολιγόλεπτες δοκιμασίες πραγματοποιούνται με ή χωρίς προειδοποίηση των μαθητών με τη μορφή σύντομων, ποικίλων και κατάλληλων γραπτών ερωτήσεων.

Ο αριθμός και η συχνότητα των ολιγόλεπτων δοκιμασιών που πραγματοποιούνται σε κάθε τετράμηνο επαφίενται στην κρίση του διδάσκοντος.

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

Προφορική βαθμολογία τετραμήνων

Για την αξιολόγηση του μαθητή κατά τετράμηνο ο διδάσκων συνεκτιμά:

Πρώτον: Τη συμμετοχή του στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία,

Δεύτερον: Την επιμέλεια και το ενδιαφέρον του για το συγκεκριμένο μάθημα,

Τρίτον: Την επίδοσή του στις τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης (ωριαίες γραπτές δοκιμασίες ή ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίας ή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης),

Τέταρτον: Την επίδοσή του στις γραπτές δοκιμασίες,

Πέμπτον: Τις εργασίες που εκτελεί στο σχολείο ή στο σπίτι. Οι γραπτές δοκιμασίες διακρίνονται στις ολιγόλεπτες
και στις ωριαίες.

Τι ισχύει για τις ολιγόλεπτες δοκιμασίες

Οι ολιγόλεπτες δοκιμασίες πραγματοποιούνται με ή χωρίς προειδοποίηση των μαθητών με τη μορφή σύντομων, ποικίλων και κατάλληλων γραπτών ερωτήσεων. Ο αριθμός και η συχνότητα των ολιγόλεπτων δοκιμασιών που πραγματοποιούνται σε κάθε τετράμηνο επαφίενται στην κρίση του διδάσκοντος.

Τι ισχύει για τις ωριαίες γραπτές δοκιμασίες

Οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες διαρκούν μία (1) διδακτική ώρα και είναι:

α) προειδοποιημένες, αν έπονται μιας ανακεφαλαίωσης

ή

β) μη προειδοποιημένες, αν καλύπτουν την ύλη που διδάχθηκε στο αμέσως προηγούμενο μάθημα. Δεν επιτρέπεται να πραγματοποιούνται περισσότερες από μία ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος και περισσότερες από τρεις (3) κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος.

Σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου διενεργούνται στα μαθήματα όλων των Ομάδων δύο (2) τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης, μία (1) κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου, με εξαίρεση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, στο οποίο δεν διενεργείται τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης.

Αν  δεν πραγματοποιηθεί η τετραμηνιαία δοκιμασία Α' τετραμήνου

Αν για λόγους αντικειμενικούς δεν πραγματοποιηθεί η τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης.

Αν λείπουν  στοιχεία

Αν λείπουν τα προαναφερόμενα στοιχεία, ο προφορικός βαθμός του τετραμήνου διαμορφώνεται ύστερα από τη συνεκτίμηση των υπαρχόντων στοιχείων.

Μάθημα  το οποίο    διδάχθηκε λιγότερο από  10  ώρες

Για μάθημα, το οποίο, για οποιονδήποτε λόγο, διδάχθηκε λιγότερο από δέκα (10) ώρες, δεν κατατίθεται βαθμολογία, αν αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα ο διδάσκων δεν διαθέτει επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση των μαθητών.

Θρησκευτικά και Φυσική Αγωγή

Δεν κατατίθεται βαθμολογία για τα μαθήματα των Θρησκευτικών και της Φυσικής Αγωγής για όσους μαθητές έχουν νομίμως απαλλαγεί από την παρακολούθησή τους.

Χωριστά οι βαθμοί τετραμήνων  

Με τη λήξη του Α’ και του Β’ τετραμήνου κάθε διδάσκων καταθέτει στον Διευθυντή του Σχολείου ονομαστική κατάσταση για κάθε τάξη ή τμήμα χωριστά με τους βαθμούς επίδοσης του τετραμήνου.

Αιτιολόγηση έλλειψης βαθμού

Αν από την ονομαστική κατάσταση της προφορικής βαθμολογίας λείπει βαθμός μαθητή, η έλλειψη αυτή πρέπει να αιτιολογείται από τον διδάσκοντα με ενυπόγραφη σημείωσή του πάνω στην κατάσταση βαθμολογίας.

Ατομικό Δελτίο   μαθητών

Με ευθύνη του Διευθυντή του Σχολείου και του διδάσκοντος, η προφορική βαθμολογία των μαθητών καταχωρίζεται χωρίς καθυστέρηση στο Ατομικό Δελτίο (Α.Δ.) των μαθητών.

Β’ τετράμηνο

Για το Β’ τετράμηνο η καταχώριση γίνεται πριν από την έναρξη των γραπτών προαγωγικών ή απολυτηρίων εξετάσεων. Μετά την καταχώριση δεν επιτρέπεται καμία μεταβολή, εκτός από την περίπτωση λανθασμένης καταχώρισης που διαπιστώνεται με ειδική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων και οπωσδήποτε πριν από την έκδοση των αποτελεσμάτων.»

ΕΠΑΛ

Ενδιάμεσες προφορικές, πρακτικές και γραπτές εξετάσεις

1. Κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας των μαθημάτων, η πρόοδος των μαθητών ελέγχεται με ενδιάμεσες γραπτές, προφορικές ή πρακτικές δοκιμασίες αξιολόγησης, κατά την κρίση του διδάσκοντος.

Οι γραπτά, προφορικά ή πρακτικά εξεταζόμενοι μαθητές βαθμολογούνται για τις επιδόσεις τους σε κάθε δοκιμασία αξιολόγησης και η επίδοσή τους συνεκτιμάται στον προφορικό βαθμό του τετραμήνου. Ειδικότερες προδιαγραφές για τις εν- διάμεσες προφορικές ή πρακτικές εξετάσεις μπορούν να δίνονται κατά μάθημα, σύμφωνα με τις οδηγίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

2. Οι ενδιάμεσες γραπτές εξετάσεις περιλαμβάνουν τις εξής κατηγορίες:

α) Γραπτές δοκιμασίες σύντομης διάρκειας, που αποτελούν εναλλακτικό τρόπο εξέτασης των μαθητών στο μάθημα της ημέρας και πραγματοποιούνται χωρίς προ- ειδοποίηση αυτών στην ύλη του μαθήματος της ημέρας. Τα θέματα των γραπτών δοκιμασιών σύντομης διάρκειας πρέπει να είναι κατάλληλης έκτασης, μορφής και περιεχομένου, ώστε να απαντηθούν στον προβλεπόμενο χρόνο. Τα θέματα των γραπτών δοκιμασιών σύντομης διάρκειας μπορεί να βασίζονται σε παραδείγματα που εμπεριέχονται στα σχολικά βιβλία και στις οδηγίες του Ι.Ε.Π.. Ο αριθμός των γραπτών δοκιμασιών σύντομης διάρκειας εντός κάθε τετραμήνου εναπόκειται στην κρίση του εκπαιδευτικού.

β) Γραπτές ωριαίες δοκιμασίες επαναληπτικού χαρακτήρα, οι οποίες καλύπτουν μία σειρά διδαγμένων κεφαλαίων/ενοτήτων και διεξάγονται, ύστερα από προειδοποίηση των μαθητών. Ειδικά για το μάθημα «Νέα Ελληνικά» και τα μαθήματα που στο ωρολόγιο πρόγραμμα έχουν χαρακτηριστεί ως σχεδιαστικά «Σ», η διάρκεια της γραπτής δοκιμασίας είναι δίωρη. Ως προς τη μορφή τους, οι εν λόγω γραπτές δοκιμασίες μπορεί να συνδυάζουν ταυτόχρονα διαφορετικούς τύπους ερωτήσεων (ανάπτυξης, σύντομης απάντησης, κλειστές ή αντικειμενικού τύπου, πολλαπλών επιλογών κ.λπ.) και διαφορετικών επιπέδων δυσκολίας. Με τις γραπτές δοκιμασίες ελέγχονται κατά κύριο λόγο η αφομοίωση της διδαχθείσας ύλης, η ικανότητα συνθετικής και κριτικής ανάλυσης και εφαρμογής της στην καθημερινή πράξη και γενικότερα η πρόοδος των μαθητών.

3. Για τον έλεγχο της κατά μάθημα επίδοσης και επιμέλειας των μαθητών κατά τη διάρκεια των τετραμήνων, εκτός των ενδιάμεσων προφορικών και πρακτικών δοκιμασιών και των γραπτών δοκιμασιών σύντομης διάρκειας, διενεργούνται και τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης, τα αποτελέσματα των οποίων αξιοποιούνται για την πληρέστερη και αντικειμενικότερη αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών και για τη διαρκή ανατροφοδότηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης μπορούν να λαμβάνουν τη μορφή γραπτών ωριαίων δοκιμασιών επαναληπτικού χαρακτήρα, ατομικών ή ομαδικών συνθετικών ή διαθεματικών δημιουργικών εργασιών ή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης. Κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος δεν επιτρέπεται να διεξάγονται περισσότερες από μία (1) τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης για το ίδιο Τμήμα και κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος δεν επιτρέπεται να διεξάγονται περισσότερες από τρεις (3) αντίστοιχες δοκιμασίες.

4. Για τα «γραπτώς εξεταζόμενα» μαθήματα,   κατά τη διάρκεια του Α’ τετραμήνου πραγματοποιείται υποχρεωτικά μία τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης.

Αν υφίσταται αντικειμενικό πρόβλημα, η εν λόγω υποχρεωτική τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης που αφορά στα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα μπορεί να πραγματοποιηθεί στο Β’ τετράμηνο.

5. Για τα «μη εξεταζόμενα μαθήματα», ό  «Αγωγή Υγείας» και «Φυσική Αγωγή», διενεργείται υποχρεωτικά σε κάθε τετράμηνο, από μία γραπτή ή προφορική ή πρακτική δοκιμασία επαναληπτικού χαρακτήρα ή συνδυασμός αυτών .

6. Τα θέματα των τετραμηνιαίων δοκιμασιών αξιολόγησης κατατίθενται στον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και τα γραπτά δοκίμια ή εργασίες, αν υπάρχουν, φυλάσσονται από τον εκπαιδευτικό του μαθήματος, μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους.»

Αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών του Επαγγελματικού Λυκείου και των μαθητευόμενων του «Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας

Τρόπος αξιολόγησης και εξέτασης των μαθημάτων κατά τη διάρκεια των τετραμήνων

1. Για την αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή κατά τη διάρκεια των τετραμήνων στα μαθήματα ή κλάδους μαθημάτων που   έχουν χαρακτηριστεί ως γραπτώς εξεταζόμενα ή μη εξεταζόμενα κατά τις προαγωγικές, απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις, ο εκπαιδευτικός συνεκτιμά:

α) τη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία,

β) την επιμέλεια και το ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο μάθημα,

γ) τις εργασίες που εκπονούνται στο σπίτι ή στο σχολείο,

δ) την επίδοση στις ενδιάμεσες γραπτές, πρακτικές και προφορικές δοκιμασίες και τις τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης ,

ε) τις προαιρετικές δημιουργικές εργασίες των μαθητών και

στ) τον φάκελο εκπαιδευτικών επιδόσεων και δραστηριοτήτων κάθε μαθητή όπου αυτός τηρείται.

Αν λείπουν κάποια από τα προαναφερόμενα στοιχεία, ο Π.Β.Τ. διαμορφώνεται από τη συνεκτίμηση των υπαρχόντων στοιχείων.

2. Ειδικότερα, για την αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή στις ενδιάμεσες γραπτές, πρακτικές και προφορικές δοκιμασίες, κατά τη διάρκεια των τετραμήνων, τα θέματα διατυπώνονται με τρόπο, ώστε να μπορούν να απαντηθούν στον χρόνο που οι μαθητές έχουν στη διάθεσή τους και να μπορούν να ελεγχθούν παράμετροι, όπως:

α) η αποκτηθείσα γνώση των μαθητών,

β) η κατοχή και κατανόηση των γνωστικών στοιχείων,

γ) η ικανότητα κριτικής ανάλυσης και σύνθεσης,

δ) η επεξεργασία, η αξιοποίηση και η εφαρμογή των θεωρητικών γνώσεων,

ε) η αξιολόγηση δεδομένων,

στ) η συνδυαστική σκέψη και

ζ) η ικανότητα των μαθητών να χρησιμοποιούν, σε συνδυασμό τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απέκτησαν, κατά την επίλυση ασκήσεων και προβλημάτων, για τη διεξαγωγή ή την παραγωγή συμπερασμάτων.

Σχόλια (7)

ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΤΙ ΤΟΥΣ ΓΙΝΕΤΑΙ
|

Αυτό πάλι πρώτη φορά .Ο νόμος ήταν σαφής μία δοκιμάσει μόνο.Εκτός αν όλοι μας δεν διαβάζουμε Ελληνικά.Τώρα για πρώτη φορά μια διευκρινιστική τροποποιεί τον νόμο.Πόσο ακόμα ασχετοσύνη!

Πολύ νωρίς το θυμήθηκαν
|

Το θυμήθηκαν 10 διδακτικές μέρες πριν την λήξη του πρώτου τετραμήνου; πόσο ανίκανοι!! Δίνουμε αγώνα κάθε μέρα, υπό αυτές τις δύσκολες συνθήκες και αυτοί το βιολί τους.

Δεν προκύπτει
|

Και αναρωτιέμαι τώρα τί θα πρέπει να κάνουμε για να μην παρανομήσουμε. Να βάλουμε μία δοκιμασία όπως λέει ξεκάθαρα ο νόμος για το Γυμνάσιο ή να βάλουμε 2 όπως λέει η διευκρινιστική(;) εγκύκλιος; Ο νόμος δεν υπερέχει όλων των υπολοίπων; Η διευκρίνιση μας καλεί να παρανομήσουμε; Να σημειωθεί εδώ ότι έρχονται μνμτ και από τους ΣΕΕ στα οποία μας ενημερώνουν για τη σχετική εγκύκλιο και για το ότι πρέπει να την ακολουθήσουμε την ώρα που θα περιμέναμε αντί αυτού να ενημερώσουν την υπουργό για το . Και όλα αυτά αφήνοντας στην άκρη το γεγονός πως δεν μένουν πάνω από 10 εργάσιμες μέρες μέχρι τη λήξη του 1ου τετραμήνου, χρόνος ανεπαρκής αν αρκετοί εκπαιδευτικοί επέλεξαν να οργανώσουν την μία δοκιμασία εντός του 2ου τετραμήνου ή και το γεγονός πως τα παιδιά κ οι γονείς ενημερώθηκαν διαβάζοντας το νόμο για 1 δοκιμασία.

Πλατάρος Γιάννης
|

@ Δεν προκύπτει
Και ενώ σαφώς δεν προκύπτει ο αριθμός δύο για το γυμνάσιο , αλλά μόνον για το Λύκειο, η επίσης σαφής διατύπωση για «οριζόντιο δύο» στην εγκύκλιο, να εκθέτει την υπογράφουσα υπουργό κι αυτό από λάθος των συνεργατών της.
Αύριο πρέπει να στείλουν ΑΛΛΗ ΔΙΟΡΘΩΤΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟ!
Πρέπει να γνωρίζετε όλοι, ότι κανένας κανονικός άνθρωπος δεν έλκει ηδονή από αναγνώσεις νόμων με διατυπώσεις του τύπου «τροποποιείται η τροποποιημένη παράγραφος 3 του άρθρου Χ , κατά το μέρος που είχε τροποποιηθεί με τον παρελθόντα νόμο ΧΨΖΩ στην υποπαράγραφο 5 και στην θέση του τίθεται η διατύπωση «........» με την επιφύλαξη ισχύος του Ν.1566/85 που αφορά τις ρυθμίσεις για ....
Για να λυθούν τα προβλήματα ερμηνείας των νόμων αυτών, όταν δεν ΄έχουν εγγενείς σόλοικες διατυπώσεις , πρέπει ο ερμηνευτής αναγνώστης των νόμων να έχει:
1)Όλες τις εκτυπώσεις όλων των αναφερόμενων νόμων δίπλα του στα μέρη που αναφέρεται ο καινούργιος νόμος .
2)Καταδεικτικό μαρκαδόρο κόκκινο στυλό και μπλε στυλό για συσχετίσεις συσχετιζόμενων χωρίων.
3) Καθαρό μυαλό, να έχει πιεί τρεις καφέδες.
4) Πρότερη γνώση της νομοθεσίας σε ειδικό και γενικό επίπεδο, αξιοπρεπή.
5) Άριστα Ελληνικά (τελευταία αυτή η γνώση είναι αυτεπίστροφο μπούμερανγκ καθώς ένας βαρβαρισμός ή σολοικισμός στον νόμο οδηγεί σε λανθασμένο νόημα)
6) Ικανότητες επίλυσης προβλήματος .
Όλα τα παραπάνω για ΑΠΛΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ!!!
Τα υπόλοιπα επιστημονικά εργαλεία ανάλυσης των νόμων όπως διασταλτική ερμηνεία, συσταλτική ερμηνεία, αναλογική ερμηνεία, απαγωγή σε άτοπο, αντιπαράδειγμα, λογική ερμηνεία, τελεολογική ερμηνεία, προσφυγή στην εισηγητική έκθεση του νόμου (=τι ήθελε να πει ο ποιητής) Σύνταγμα και νομολογίες ανώτατων δικαστηρίων αποτελούν εργαλεία για αποφοίτους Νομικής.
Τώρα με την ψηφιακή επανάσταση (εννοώ μόνο την δυνατότητα κόπι-πάστε όπως λέγεται ) και τις μηχανές αναζήτησης κειμένου, φράσεων, λέξεων κτλ ΜΠΟΡΟΥΜΕ να έχουμε ΣΑΦΕΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΝΟΜΩΝ !!!
Το ζήτησε με την είσοδό του στην Βουλή ο εύελπις Βουλευτής Κυρανάκης που είναι της Νομικής . Του διαμήνυσα σε ένα κοινωνικό δίκτυο «Αν το πετύχεις, θα χαρώ περισσότερο από σένα, αλλά ΔΕΝ θα το πετύχεις, ας είναι εφικτός στόχος για 1)...2)....κτλ λόγους.
Έχουμε ως ελπίδα ΜΕΓΑΛΗ με κυβερνητική εξουσία τον ΠΙΕΡΑΚΑΚΗ.
Την πάσαν ελπίδα μας εις αυτόν ανατιθέμεθα....

Μας έχετε ζαλίσει
|

Τις τελευταίες 5 εβδομάδες στο γυμνάσιο τα παιδιά μου γράφουν κάθε εβδομάδα από 3 διαγωνίσματα και τις υπόλοιπες ημέρες ολιγόλεπτα τεστ. Έχουν επίσης γράψει ήδη δύο διαγωνίσματα στη Μουσική (που υποτίθεται οτι δεν εξετάζεται με διαγωνίσματα)! Το σπίτι μας έχει μετατραπεί σε φροντιστήριο - αναγνωστήριο και το σχολείο έχει γίνει εξεταστικό κέντρο. Κουραστήκαμε και οι γονείς και τα παιδιά και μου φαίνεται έχουν κουραστεί και οι εκπαιδευτικοί. Ποιο είναι το νόημα σε αυτή τη λαίλαπα; Οι βαθμοί; Και τί νόημα έχουν οι βαθμοί όταν η διδασκαλία τελικά είναι ελάχιστη και γίνεται κυρίως στο σπίτι και όχι στο σχολείο; Σε αυτ΄ό να μας απαντήσουν οι κύριοι αρμόδιοι του υπουργείου, και όχι να πιέζουν τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειες με τις υστερίες τους περί αξιολόγησης.Το σχολείο κύριοι, υπάρχει ή δεν υπάρχει για να μαθαίνουν γράμματα και να μορφώνονται τα παιδιά; Αυτή η τ΄ρέλα με την αξιολόγηση των μαθητών έχει μορφωτικά χαρακτηριστικά ή μήπως θέλετε να την αξιοποιήσετε για να καθαρίσετε γρήγορα με τους πιο ευάλωτους μαθητές και μετά να την χρησιμοποιήσετε και εναντίον των εκπαιδευτικών (δες αξιολογηση εκπαιδευτικών);

Μιχάλης
|

@ Δεν προκύπτει.
Πολύ σωστά. Συγκεκριμένα:
Νόμος 4823/3-8-21, Άρθρο 86, παρ.3 : "Στα μαθήματα της Ομάδας Α και της ομάδας Β διενεργείται υποχρεωτικά μία (1) τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης."
Στον ίδιο νόμο και άρθρο αναφέρεται η τροποποίηση του άρθρου 103 τουν.4610/2019 για την αξιολόγηση στο λύκειο. Εκεί αναφέρεται πως πλέον διενεργούνται δύο τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης (για το Λύκειο)

Δεν προκύπτει
|

Δεν προκύπτει κάτι τέτοιο από το ΦΕΚ για το Γυμνάσιο παρά μόνο για το Λύκειο. Για το Γυμνάσιο αναφέρει μία δοκιμασία ενώ για το λύκειο 2 δοκιμασίες.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/76018/egkyklios-z-makri-ypohreotikes-oi-dokimasies-axiologisis-ton-mathiton-gymnasioy-kai-sta