Ελληνική PISA: Πιλοτική η εφαρμογή σε 12.000 μαθητές, με εξετάσεις πανελλαδικού τύπου,για την ΣΤ΄τάξη Δημοτικών Σχολείων και Γ΄τάξη Γυμνασίων

Δημοσίευση: 23/12/2021

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ελληνική PISA: Πιλοτική η εφαρμογή σε 12.000 μαθητές, με εξετάσεις πανελλαδικού τύπου,για την ΣΤ΄τάξη  Δημοτικών Σχολείων και Γ΄τάξη  Γυμνασίων

Από τα αποτελέσματα των εξετάσεων το υπουργείο παιδείας θα ζητήσει από το ΙΕΠ τη κατάρτιση εισηγήσεων για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής πολιτικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Πιλοτική θα είναι τελικά η πρώτη εφαρμογή της Ελληνικής PISA, την ερχόμενη Άνοιξη εξετάσεις, πανελλαδικού τύπου,διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές  της ΣΤ’ Τάξης των Δημοτικών Σχολείων και τους μαθητές  της Γ’ Τάξης των Γυμνασίων.

Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες του esos οι εξετάσεις θα διεξαχθούν μόνο για  6.000 μαθητές Στ’ Δημοτικού και 6.000 μαθητές Γ’ Γυμνασίου,  σε επιλεγμένες σχολικές μονάδες της χώρας.

Από τα αποτελέσματα των εξετάσεων το υπουργείο παιδείας θα ζητήσει από το ΙΕΠ τη κατάρτιση  εισηγήσεων για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής πολιτικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Οι εξετάσεις θα διενεργηθούν σε θέματα ευρύτερων/γενικών γνώσεων των γνωστικών αντικειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών.

Ηδη το υπουργείο Παιδείας αναμένει την εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, σχετικά με

  •     τον  τρόπο   διεξαγωγής των εξετάσεων,  και
  •     την επεξεργασία  και αξιολόγηση  των αποτελεσμάτων
  •     την κατηγοριοποίηση των αποτελεσμάτων ανά περιφερειακή Διεύθυνση, Διεύθυνση Εκπαίδευσης
  •     κατηγοριοποίηση βαθμολογικών επιδόσεων μαθητών ανά σχολείο .

Πρόκειται ουσιαστικά, εκτός των άλλων, για μια έμμεση αξιολόγηση αποδοτικότητας

  •     της κάθε    σχολικής μονάδας χωριστά, και
  •     συνολικά των σχολείων ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης

Σκοπός των ως άνω εξετάσεων είναι η εξαγωγή πορισμάτων σχετικά με την πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων σε εθνικό επίπεδο, περιφερειακό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας.

Τα αποτελέσματα των εξετάσεων   είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται από τους διδάσκοντες κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών στα συγκεκριμένα μαθήματα.

PISA - Διεθνές Πρόγραμμα Αξιολόγησης Μαθητών

Μέχρι σήμερα και από το έτος 2000 στην Ελλάδα διεξάγεται το  Διεθνές Πρόγραμμα PISA για την Αξιολόγηση των Μαθητών (Programme for International Student Assessment) . Είναι μία Εκπαιδευτική Έρευνα που διεξάγεται κάθε τρία χρόνια  ) και που υλοποιείται από διεθνή ερευνητικά ιδρύματα (PISA Consortium) υπό την οργάνωση της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης του ΟΟΣΑ (Οργανισμός για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη) και τη συνεργασία των συμμετεχουσών στην Έρευνα χωρών.

Τα τελευταία αποτελέσματα που έχουν ανακοινωθεί είναι του έτους 2018.

Ειδικότερα:

Σχόλια (7)

όπως όλες οι ωραίες και φαινομενικά λογικές ιδέες
|

θα εφαρμοστεί για λάθος λόγους με λάθος τρόπο από την άχρηστη (στη Βρετανία έγινε ο χαμός που αναφέρει άλλο σχόλιο και όχι με την κακή πρόθεση του εδώ υπαιθ)

NIK
|

SOS ! Επικεντρωθείτε σε 5 βασικά μαθήματα και σε 2-3 επιλογής που θα επιλέγουν οι μαθητές όπως σε όλη την Ευρώπη. Δεν μπορεί να δουλέψει το γυμνα΄σιο με 14 μαθήματα που έχουν βαφτιστεί όλα χωρίς καμία επιλογή!!!

Δεν τρώμε κουτόχορτο...
|

Όποιος νομίζει οτι οι πανελλαδικού τύπου εξετάσεις στο δημοτικό και το γυμνάσιο θα δείξουν μόνον την μορφωτική φτώχεια των μαθητών, δεν τα έχει σκεφθεί καλά τα πράγματα. Οι πανελλαδικού ΄ τύπου εξετάσεις θα δείξουν και άλλα πολλά και τα αποτελέσματά τους θα χρησιμοποιηθούν: (α) για να αποδείξουν οτι οι εκπαιδευτικοί είναι ανεπαρκείς και δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους, εφόσον οι μαθητές τους αποτυγχάνουν σε μεγάλο βαθμό, (β) για να ταξινομηθούν τα σχολεία (μαζί με το προσωπικό τους) σε καλά, μέτρια και ανεπαρκή, (γ) για να εδραιώσουν την συνεχή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και κυρίως για να αυστηροποιήσουν σε δεύτερο χρόνο το πλαίσιο αξιολόγησης και των σχολείων και των εκπαιδευτικών και των μαθητών, (δ) για να δώσουν νέα και ευρύτερη ώθηση στην αγορά εκπαιδευτικών υπηρεσιών (πχ. φροντιστήρια, εκπαιδευτικό υλικό, ιδιωτικά σχολεία, κλπ), (ε) για να δικαιολογήσουν την ανάγκη επένδυσης δημόσιου χρήματος σε ανούσιες επιμορφώσεις και εξ αποστάσεως κατάρτιση των εκπαιδευτικών, από τις οποίες κάποιοι ημέτεροι πάντα κερδίζουν, (στ) για να απελευθερωθεί η αγορά εκπαιδευτικών υπηρεσιών, δίνοντας τη δυνατότητα στους γονείς να επιλέγουν σχολείο φοίτησης και κατ' επέκταση να ενοχοποιούνται ως ανεπαρκείς εκείνοι οι γονείς και οι μαθητές που δεν κάνουν τις σωστές επιλογές, (ζ)... (η)...(θ)...η λίστα είναι μακριά...
Εν ολίγοις τα αποτελέσματά τους θα αξιοποιηθούν προς την κατεύθυνση της ενοχοποίησης των λιγότερο "ενόχων", της επιβολής μεγαλύτερου ελέγχου, της "παρακολούθησης" και της υποχρέωσης λογοδοσίας όλων από όλους και προς όλους, και φυσικά προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης και της κερδοφορίας της αγοράς της εκπαίδευσης.
Όλα αυτά έχουν συμβεί σε άλλες χώρες με καταστροφικές συνέπειες για την εκπαίδευση και την εκπαιδευτική κοινότητα ως σύνολο. 'Ισως τελικά ήρθε η ώρα να τα βιώσουμε και στη δική μας.
Όμως υπάρχει ακόμη χρόνος, αν θέλουμε να τα αποφύγουμε. Γι' αυτό πριν ακόμη εκτοξεύσουμε την επόμενη ασυναρτησία μας, ας σκεφτούμε: "Το ουσιαστικότερο πρόβλημα της δημόσιας εκπαίδευσης είναι οι μαθητές και οι οικογένειές τους; Αυτούς θέλουμε να αποδείξουμε ανάξιους και ανεπαρκείς;" , "Ποια ακριβώς είναι τα πάγια και ουσιώδη προβλήματα της εκπαίδευσης που θα λυθούν εξαιτίας της απόδειξης της μορφωτικής φτώχειας των μαθητών;" , "Ποιον ή ποιους επομένως θα εξυπηρετούσαν οι εξετάσεις αυτές;"

Μάλιστα
|

Με σκοπό την ενίσχυση ... της παραπαιδείας

Εκπαιδευτικός
|

Για να είναι αξιόπιστη η έρευνα θα πρέπει το δείγμα να είναι αντιπροσωπευτικό. Θα είναι τυχαίο με σωστά επιλεγμένο τρόπο?
Και εννοείται είμαι υπέρ αυτής της εξέτασης.

Επίσης, είμαι υπέρ των εξετάσεων από γυμνάσιο σε λύκειο γιατί με το ξεφτιλισμένο σύστημα Προαγωγής των μαθητών που υπάρχει, όπου 100 μπαίνουν και 101 βγαίνουν (αγράμματοι οι μισοί) καταστρέφει τις νέες γενιές. Το λύκειο ΔΕΝ είναι υποχρεωτική εκπαίδευση, ούτε έχει νόημα να το παρακολουθούν μαθητές όταν δεν ξέρουν την ύλη του δημοτικού... Υπάρχουν διέξοδοι: οαεδ, επας (όχι ΕΠΑΛ), εργασία - πρακτική κτλ. Αν γίνει αυτό θα σπρώξει τους μαθητές στη μελέτη. Τώρα τους σπρώχνει στον τουρισμό...
Εναλλακτικά χωρίς εξετάσεις με το βαθμό απολυτήριο του Γυμνασίου, αλλά τότε υπάρχει ο κίνδυνος αρκετοί εκπαιδευτικοί να βάζουν βαθμούς αβέρτα για τους προάγουν στα λύκεια.
Ίσως μια δοκιμή 1-2 χρόνια με το βαθμό απολυτηρίου και αν γίνει αυτό τότε εξετάσεις πανελλήνιας εμβέλειας.

Αλλιώς ΟΛΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΝΑ ΕΠΑΛ....

Eκπαιδευτικός
|

Μόνο μπράβο έχω να πω. Είναι απαραίτητο ένα υπουργείο παιδείας και μια λογική χώρα, να γνωρίζουν το επίπεδο των στοιχειωδών και βασικών γνώσεων των παιδιών, όταν ολοκληρώνουν έναν κύκλο μάθησης, όπως είναι το δημοτικό, το γυμνάσιο και το λύκειο. Τα χάλια των αποφοίτων λυκείου τα βλέπουμε κάθε χρόνο με τα απογοητευτικά ποσοστά γραπτών βαθιά κάτω από τη βάση. Δεν είχαμε ιδέα για το τι γίνεται στο τέλος του Δημοτικού και του Γυμνασίου.
Το γεγονός ότι θα είναι μια ανώνυμη έρευνα, οι εκπαιδευτικοί των σχολείων πιθανότατα δεν θα μάθουν τα αποτελέσματα των μαθητών τους και επιτέλους θα έχει το υπουργείο στα χέρια του "σκληρά δεδομένα", είναι μόνο αισιόδοξο. Αν το υπουργείο, έχοντας στα χέρια του αυτά τα δεδομένα, δεν κάνει όποια ανατροπή χρειάζεται για να βελτιώσει τα πράγματα, τότε θα είναι απολύτως κατακριτέο και οι πολίτες θα πρέπει να το λάβουν υπόψη τους.
Πάντως, ΜΠΡΑΒΟ και ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ. Το γεγονός ότι επικεφαλής θα είναι πρόσωπο με μεγάλη εμπειρία και γνώση του αντικειμένου, είναι επίσης θετικό.
Φυσικά αναμένονται οι γνωστές αντιδράσεις από τους προοδευτικούς της ακινησίας.

Πίσσα
|

και πούπουλα


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/76080/elliniki-pisa-pilotiki-i-efarmogi-se-12000-mathites-me-exetaseis-panelladikoy-typoygia