Περισσότερα από 230 κατειλημμένα σχολεία μετρούσαν σήμερα οι υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας, από 160 περίπου που ήταν προχθές Τρίτη.
Τα περισσότερα σχολεία τα οποία τελούν υπό κατάληψη βρίσκονται στην Αττική , Κρήτη και Θεσσαλονίκη,σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του esos.
Στο μεταξύ η ΟΛΜΕ κήρυξε νέα απεργία –αποχή από την τηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία, ενώ υπενθυμίζει ότι σε κάθε περίπτωση οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τη δική τους υλικοτεχνική υποδομή (Διαβάστε εδώ σχετικό ρεπορτάζ) [5].
Οι πρώτες καταλήψεις ξεκίνησαν τη Δευτέρα, πρώτη ημέρα επιστροφής των μαθητών στα θρανία, μετά τις χριστουγεννιάτικες διακοπές.
Tο Συντονιστικό Όργανο Μαθητών της Αθήνας έχει προγραμματίσει για αύριο Παρασκευή στις 12 το μεσημέρι, συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπ. Παιδείας στο Μαρούσι, με αιτήματα :
Οι κυρώσεις για τους “καταληψίες” μαθητές
Το υπουργείο Παιδείας, ωστόσο, με την έναρξη του διδακτικού έτους , τον περσμένο Σεπτέμβριο, θέλοντας προφανώς να προλάβει τις μαθητικές καταλήψεις, με απόφαση που εξέδωσε, προειδοποίησε:
“Μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες με τις πράξεις τους καθιστούν αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη τη σχολική μονάδα, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν απουσία για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.
Ειδικότερα η απόφαση προβλέπει τα εξής;
1. Σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, όπως, ενδεικτικά, η παρεμπόδιση από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο της πρόσβασης των μαθητών/τριών και/ή εκπαιδευτικών στους χώρους της σχολικής μονάδας, οι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους/τις μαθητές/τριες.
Το πρόγραμμα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καθορίζεται από τον/τη Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας σε συνεργασία με τον οικείο Σύλλογο Διδασκόντων, με ανάλογη τήρηση των εκάστοτε ισχυουσών οδηγιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και κοινοποιείται στον/την οικείο/α Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης.
Ο/Η Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ ουσών, οφείλει να διασφαλίσει ότι θα παρέχεται σύγ- χρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία στους/στις μαθητές/ τριες.
Η συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών πραγματοποιείται με ευθύνη του/της Διευθυντή/ ντριας σχολικής μονάδας, με τηλεδιάσκεψη ή με κάθε άλλο πρόσφορο μέσο.
2. Μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες με τις πράξεις τους καθιστούν αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη τη σχολική μονάδα, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν απουσία για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.
Σύνδεσμοι
[1] https://www.esos.gr/katigories/mathites
[2] https://www.esos.gr/katigories/mathites/mathites-dhmotiko-eidiseis
[3] https://www.esos.gr/katigories/mathites/eidhseis-lykeio
[4] https://www.esos.gr/katigories/mathites/eidiseis-mathites-gymnasioy
[5] https://www.esos.gr/arthra/76362/apergia-apohi-kiryxe-i-olme-apo-tin-tilekpaideysi-sta-ypo-katalipsi-sholeia
[6] https://www.esos.gr/tags/katalipseis
[7] https://www.esos.gr/tags/sholiko-etos-2021-22
[8] https://www.esos.gr/comment/reply/76381/266020
[9] https://www.esos.gr/comment/reply/76381/266018
[10] https://www.esos.gr/comment/reply/76381/265992
[11] https://www.esos.gr/comment/reply/76381/265988
Σχόλια (4)
Τίποτα από όλα αυτά δεν είναι μαθητικό αίτημα. Το μοναδικό: ελεύθερος χρόνος για να αράξουν οι «κακοί» μαθητές για να διαβάσουν οι «καλοί» τα άπειρα που τους φορτώνουν τα φροντιστήρια. Όταν ξυπνήσουν οι γονείς, ίσως τα παιδιά αρχίσουν να μορφώνονται περισσότερο και να γίνονται λιγότερο μηχανάκια απορρόφησης πληροφοριών. Η πολιτεία να εφαρμόσει τον νόμο για τις καταλήψεις. Μην κρύβετε πίσω από την τηλεκπαίδευση. Τα σχολεία ανοιχτά! Μου έχουν στερήσει τον χώρο εργασίας μου. Πού θα βρω το δίκιο μου; Ποιον να μηνύσω; Γιατί καλείς εισαγγελέα και δηλώνει αδυναμία. Μόνο τους γονείς ακούνε. Έχετε όλοι ευθύνη για τα κατειλημμένα σχολεία. Ξυπνήστε!
Γιατί πρέπει; Ως ΔΕΠ σας λέω ότι δεν πρέπει γιατί έχω φοιτητές από τις πανελλήνιες του 2019 που δεν ξέρουν διαίρεση και διδάσκω σε σχολή θετικών επιστημών. Ποιος έχει δίκιο; Χωρίς επιχειρήματα δεν γίνεται διάλογος.
Η άδικη Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η Τράπεζα Θεμάτων πρέπει να καταργηθούν, αν δεν τροποποιηθούν προς το ευμενέστερο για τους μαθητές.
Ενδιαφέρονται για την ενισχυτική και απέχουν από τα μαθήματα. Θέλουν όμως μειωμένη ύλη.