Επιστολή διαμαρτυρίας της ΕΛΜΕ Βαυαρίας στην Ν. Κεραμέως για την πρόσληψη ωρομίσθιων εκπαιδευτικών στα Δημοτικά και Γυμνάσια

Δημοσίευση: 27/01/2022

Τελευταία Ενημέρωση: 27/01/2022, 10:09

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Επιστολή διαμαρτυρίας της ΕΛΜΕ Βαυαρίας στην Ν. Κεραμέως για την   πρόσληψη ωρομίσθιων εκπαιδευτικών στα Δημοτικά και Γυμνάσια

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ Παιδείας,

Αξιότιμη κυρία Υφυπουργέ Παιδείας, αρμόδια για τα θέματα της Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης στο Εξωτερικό,

Πληροφορηθήκαμε από την ανάρτηση στο site/ blog του Συντονιστικού Γραφείου Μονάχου με ημερομηνία 18.1.2022 την Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Συντονιστικού Γραφείου Μονάχου για την πρόσληψη ωρομισθίων εκπαιδευτικών, με σκοπό  την κάλυψη των κενών στα Δημοτικά και Γυμνάσια Μονάχου και Νυρεμβέργης. Η εν λόγω  Πρόσκληση μας προκάλεσε δυσάρεστη έκπληξη και πολλά ερωτηματικά για τον τρόπο που επιλέγει το Υπουργείο Παιδείας να «λύσει» το χρόνιο πρόβλημα της ύπαρξης κενών στα ελληνόγλωσσα  σχολεία του εξωτερικού.

Θα θέλαμε να σας επισημάνουμε τα εξής θέματα:

• Για ποιο λόγο δεν έχουν αποσπαστεί οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στους πίνακες προς Απόσπαση στο Εξωτερικό της Συμπληρωματικής Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος με ημερομηνία 12.10.2021 και παραμένουν τα κενά στις Σχολικές Μονάδες;  Γιατί το Συντονιστικό Γραφείο Μονάχου προβαίνει σε μια τέτοια ανακοίνωση πριν ολοκληρωθεί η διαδικασία αυτών των αποσπάσεων; Όπως όλοι γνωρίζουμε, η σειρά πλήρωσης θέσεων στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού είναι η εξής:

1. Παρατάσεις πέραν της 7ετίας με κοινωνικά κριτήρια
2. Αυτοδίκαιες παρατάσεις εντός 6ετίας
3.  Νέες αποσπάσεις με Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος
4. Παρατάσεις πέραν της 6ετίας με συγκεκριμένα κριτήρια
5. Αποσπάσεις με συμπληρωματική Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για εναπομείναντα κενά.

Ποιος ο λόγος να ενεργοποιηθεί το άρθρο 15 του 4415/2016 ειδικά και μόνο για το Μόναχο και τη Νυρεμβέργη, όταν δεν έχουν εξαντληθεί όλες οι άλλες περιπτώσεις αποσπάσεων που αναφέρθηκαν παραπάνω;

• Στα προσόντα των εκπαιδευτικών για την κάλυψη των θέσεων στα σχολεία του εξωτερικού ρητά αναφέρεται η 5ετής εκπαιδευτική εμπειρία και η τουλάχιστον 3ετής σε σχολική τάξη. Επομένως, οι επιλέξιμοι εκπαιδευτικοί προς απόσπαση πρέπει να είναι αυξημένων προσόντων και με επαρκή εμπειρία, καθώς θα κληθούν να αντιμετωπίσουν αυξημένες προκλήσεις στα σχολεία του εξωτερικού. Ειδικά στα δίγλωσσα Δημοτικά και Γυμνάσια της Βαυαρίας, που δεν είναι καν αμιγή, και έχουν πρόσθετες δυσκολίες για τους εκπαιδευτικούς, πώς επιλέγει το Υπουργείο να στείλει ωρομίσθιους, που μπορεί να μην έχουν και καμιά απολύτως εμπειρία από σχολική τάξη;

• Αλγεινή εντύπωση μας προκάλεσε, επίσης, ότι τα πτυχία πρέπει να είναι αναγνωρισμένα από τις Βαυαρικές Αρχές. Μπορεί να είναι αυτονόητο ότι πρέπει να είναι αναγνωρισμένα και από τις Ελληνικές Αρχές, όμως θα έπρεπε να επισημαίνεται. Ή μήπως όχι; Μήπως δεν είναι απαραίτητο;

•  Οι εκπαιδευτικοί που θα προσληφθούν ως ωρομίσθιοι δε θα τελούν υπό την εποπτεία του ελληνικού Υπουργείου Παιδείας, όπως κάθε άλλος ωρομίσθιος του Υπουργείου Παιδείας; Ή θα υπάρχει για αυτούς κάποιο άλλο καθεστώς; Και ποιο θα είναι ακριβώς; Η ανακοίνωση του Συντονιστικού Γραφείου Μονάχου αφήνει πολλά σκοτεινά και ασαφή σημεία σχετικά με το εργασιακό καθεστώς αυτών των ωρομισθίων. Παρακαλούμε να μας διευκρινίσετε τα εξής: α) η προϋπηρεσία αυτών των εκπαιδευτικών θα μετράει για την Ελλάδα και αυτοί θα μπαίνουν στον πίνακα των αναπληρωτών; β) θα είναι υπάλληλοι του Υπουργείου Παιδείας ή του Υπουργείου Εξωτερικών ή Υπάλληλοι.. του Συντονιστικού Γραφείου Μονάχου; γ) θα έχουν τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις με τους ωρομίσθιους στην Ελλάδα; Κι αν  ναι, τότε γιατί θα προσλαμβάνονται εκτός πίνακα αναπληρωτών και ωρομισθίων με άλλη διαδικασία;
Θεωρούμε πως η συγκεκριμένη διαδικασία πρόσληψης δεν εξασφαλίζει τη διαφάνεια και την ισότητα που υπάρχει σε αυτές τις διαδικασίες στην Ελλάδα και είναι πιθανόν να δημιουργήσει παραθυράκια» ευνοημένων» εκπαιδευτικών.

• Η συγκεκριμένη διαδικασία που προκρίνατε μήπως δίνει υπερεξουσίες στον εκάστοτε Συντονιστή Μονάχου, ο οποίος «ελέω Θεού» θα αποφασίζει για πρόσληψη εκπαιδευτικών; Για ποιο λόγο να υπάρχουν αυτές οι υπερεξουσίες γενικά και γιατί μόνο στον Συντονιστή Μονάχου ειδικότερα; Αυτό δυνητικά θα μπορούσε να οδηγήσει σε αυθαιρεσίες ή πελατειακή συμπεριφορά μεταξύ εκπαιδευτικών και Διοίκησης.

Εμείς ως Ε.Λ.Μ.Ε. Βαυαρίας είμαστε εξαιρετικά ευαισθητοποιημένοι στο θέμα της έγκαιρης κάλυψης των κενών στα σχολεία μας και έχουμε πολλές φορές αποστείλει Επιστολές με τις προτάσεις μας για την επίλυση αυτού του θέματος. Θεωρούμε πως η συγκεκριμένη ρύθμιση δεν λύνει το πρόβλημα, απλώς το «βάζει κάτω από το χαλί» και δημιουργεί δυνάμει άλλη μια υποκατηγορία εκπαιδευτικών στη Βαυαρία.

Για αυτούς τους λόγους εκφράζουμε την αντίθεσή μας στη σχεδιαζόμενη πρόσληψη ωρομισθίων εκπαιδευτικών στη Βαυαρία και σας καλούμε να ολοκληρώσετε τη διαδικασία των αποσπάσεων που βρίσκεται σε εξέλιξη. Σας καλούμε να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα στην ουσία του, που είναι η απροθυμία των εκπαιδευτικών να έρθουν στο εξωτερικό λόγω έλλειψης ουσιαστικών κινήτρων.

Με τιμή,
Το Δ.Σ. της Ε.Λ.Μ.Ε. Βαυαρίας

Σχόλια (5)

Εκπαιδευτικός αξιολογικού πίνακα
|

Ευχαριστώ την ΕΛΜΕ Βαυαρίας που δείχνει ευαισθητοποιημένη ως προς το θέμα των εκπαιδευτικών της συμπληρωματικής πρόσκλησης στις 12/10/2021.Ανταποκρίθηκα με πολύ χαρά στην πρόσκληση,υπέβαλα τα πτυχία μου,τα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας κ.λπ μπήκα στον αξιολογικό πίνακα, εγκρίθηκε από το ΔΙΠΟΔΕ η μετακίνησή μου και από κει και πέρα οργάνωσα το πλάνο ζωής μου, αλλά και της οικογένειάς μου με τη σκέψη ότι θα αποσπαστώ.Παίρνω τηλέφωνο στο υπουργείο και μέχρι στιγμής δεν έχω καταλάβει γιατί προσλαμβάνουν ωρομίσθιους ενώ υπάρχουν ήδη άτομα που έχουν περάσει από μια διαδικασία αξιολόγησης και περιμένουν.Δεν έχω να χωρίσω τίποτα με τους ωρομίσθιους, άλλωστε και γω έχω δουλέψει υπό καθεστώς ωρομισθίας, θα πρέπει όμως :1. στο πλαίσιο της δικαιοσύνης και του σεβασμού των εργασιακών δικαιωμάτων να τηρηθεί η ιεραρχία 2. για αυτό το ευαίσθητο κομμάτι του ελληνισμού οι περισσότεροι τουλάχιστον εκπαιδευτικοί ενός τέτοιου σχολείου να έχουν την εμπειρία της σχολικής τάξης και ελληνομάθεια σε επίπεδο μητρικής γλώσσας.Έτσι μόνο θα συνεργαστούν αρμονικά και δημιουρ γικά οι παλιοί με τους καινούριους. Είναι πολύ κρίμα οι γονείς να αποκαρδιώνονται και να σταματήσουν να στέλνουν τα παιδιά τους στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού.Γνωρίζω πολλούς με ελληνικά ονόματα που δεν ξέρουν ελληνικά και είτε μας αρέσει είτε όχι η γλώσσα είναι πολύ ουσιαστικό στοιχείο της εθνικής ταυτότητας. Κλείνω απευθύνοντας έκκληση προς τους αρμόδιους να δοθεί ένα τέλος σ αυτή την εκκρεμότητα.

Γονιός στο Μόναχο
|

Ως σύντομη παρατήρηση στα 2 προηγούμενα σχόλια: προφανώς δεν έχετε εικόνα των νέων συνθηκών.
Δεν είναι όπως το 2000 ή ακόμη-ακόμη το 2010, με τα τριπλά χρήματα, ήτοι μισθός-επιμίσθιο-ενταγμένες ή υπερωρίες πληρωμένες με τιμές Γερμανίας...
Οι παρατάσεις υπάρχουν επειδή ΔΕΝ έρχονται εκπαιδευτικοί από Ελλάδα. Τελεία!
Και αυτό γιατί λ.χ., είναι πολύ δύσκολα και από πλευράς οικονομικής κατάστασης (μέχρι 1000€ ενοίκιο, έπιπλα κτλ.), αλλά και των συνθηκών της ζωής (λ.χ. δεν πας βρε αδερφέ με τα πόδια στο σχολείο σου, όπως καλή ώρα λ.χ., στην Κατερίνη!), αλλά και αυτοί που έρχονται τελικά, δεν πληρούν κριτήρια, δηλ., γνώση της Γερμανικής σε επίπεδο C1 (καλά-καλά Αγγλικά δε γνωρίζουν μερικοί!).
Εν τέλει, αλλά θεωρούν ότι θα βρουν και περιμένουν και άλλα αντιμετωπίζουν, για παράδειγμα, 2 αφεντικά δηλ. και του Γερμανούς και τους Έλληνες, τουλάχιστον μέχρι το Γυμνάσιο, ή ακόμη, δεν υπάρχον τσίπουρα με την πρώτη αφορμή, κ.α. Με αποτέλεσμα να τα μαθαίνουν εκ των υστέρων και δεν υπογράφουν το χαρτί της αποδοχής και ανάληψης υπηρεσίας...
Άσε που οι ``τυχεροί`` της 2η φουρνιάς αποσπάσεων, του Οκτ.-Νοεμβ., έχουν και πιθανότητες ο τρέχον χρόνος (2021-22) να μη μετρήσει στη 5ετία, διότι δεν ήρθαν από τον Σεπτέμβριο... Να τα λέμε όλα, αγαπητοί dimitris & thema...!! όχι μόνον αυτά που θέλουν να βλέπουν κάποιοι ως απαντήσεις...

Κάλλιο αργά παρά ποτέ...
|

Οι γονείς θα έπρεπε να είχαν ήδη κατασκηνώσει και να κάνουν διαμαρτυρίες έξω από τα γραφεία εκπαίδευσης και τα προξενεία. Και εσείς οι εκπαιδευτικοί έπρεπε να συμμετέχετε και να στηρίζετε τον αγώνα τους. Δυστυχώς με επιστολές δύσκολα αλλάζει η κατάσταση. Σιγά-σιγά χάνονται και αυτά τα ελάχιστα που υπάρχουν. Η Ελλάδα αδιαφορεί για τους πολίτες του εσωτερικού, συνεπώς δεν πρόκειται να ασχοληθεί με τους πολίτες του εξωτερικού.

dimitris
|

Στο μακρινό παρελθόν η απόσπαση εκπαιδευτικών στα σχολεία του εξωτερικού ήταν αυστηρά για πέντε χρόνια. Ο θεσμός της απόσπασης είχε ένα ιδιαίτερο κύρος και μια αξία. Τα σχολεία είχαν μεγάλο αριθμό μαθητών, οι γονείς στήριζαν τις προσπάθειες της εκπαιδευτικής κοινότητας. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει φθίνουσα πορεία φοίτησης των μαθητών στα ελληνόγλωσσα σχολεία, και γιαυτό κάποιοι έχουν ευθύνη.

Θέμα
|

Οι συνεχόμενες παρατάσεις είναι πρόβλημα. Δε μπορεί να αποσπάσαι για 5 Χρόνια και να συνεχίσεις 2-3 χρονια παράταση. Δε νοείται απόσπαση πέραν της πενταετίας σε σχολείο στην Ευρώπη όπως 7 η ακόμη και 9 έτη. Αυτό δεν είναι απόσπαση είναι εγκατάσταση .


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/76622/epistoli-diamartyrias-tis-elme-vayarias-stin-n-kerameos-gia-tin-proslipsi-oromisthion