Συστάσεις του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την επαγγελματική αναγνώριση των τίτλων σπουδών

Δημοσίευση: 22/02/2022

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Συστάσεις του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την επαγγελματική αναγνώριση των τίτλων σπουδών

Να διευκολύνουν την αυτόματη αμοιβαία αναγνώριση των τίτλων απόκτησης προσόντων και των αποτελεσμάτων περιόδων μάθησης στο εξωτερικό

Συστάσεις, οι οποίες απευθύνονται προς όλα τα κράτη μέλη για την εφαρμογή μεταφοράς και συσσώρευση ακαδημαϊκών μονάδων ECTS αντί της χρήσης πιστωτικών μονάδων, εξέδωσε το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Με τη νέα Σύσταση, μεταξύ άλλων, προτείνεται στα κράτη μέλη της ΕΕ:

Α. Να στηρίζουν βιώσιμες συμπράξεις για τη διακυβέρνηση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, σύμφωνα με τις εθνικές παραμέτρους και, κατά περίπτωση, μέσω συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Να συμπεριλάβουν τους κοινωνικούς εταίρους και όλα τα σχετικά ενδιαφερόμενα μέρη, στα οποία περιλαμβάνονται τα ιδρύματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, οι κλάδοι και οι επιχειρήσεις όλων των μεγεθών, οι δημόσιες και ιδιωτικές υπηρεσίες απασχόλησης, οι εκπαιδευτικοί και εκπαιδευτές ΕΕΚ και οι εκπρόσωποί τους, οι ενδιάμεσοι φορείς, όπως τα βιομηχανικά, εμπορικά και βιοτεχνικά επιμελητήρια, οι επαγγελματικές και τομεακές οργανώσεις, οι εθνικοί συντονιστές των «Εγγυήσεων για τη νεολαία», του ΕΚΤ και άλλων πρωτοβουλιών της ΕΕ, ο τομέας των τεχνολογιών των πληροφοριών, τα κέντρα επαγγελματικής αριστείας, οι οργανώσεις εκπαιδευομένων και γονέων, καθώς και οι τοπικές, περιφερειακές και εθνικές αρχές. Να προωθήσουν τις εν λόγω συμπράξεις σε περιφερειακό και τομεακό επίπεδο·

Β. Να αξιοποιήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα ευρωπαϊκά εργαλεία διαφάνειας, όπως το ευρωπαϊκό πλαίσιο επαγγελματικών προσόντων, το ευρωπαϊκό σύστημα μεταφοράς και συσσώρευσης ακαδημαϊκών μονάδων (ECTS), το Europass και το ευρωπαϊκό σύστημα δεξιοτήτων, ικανοτήτων και επαγγελμάτων (ESCO), να διευκολύνουν την αυτόματη αμοιβαία αναγνώριση των τίτλων απόκτησης προσόντων και των αποτελεσμάτων περιόδων μάθησης στο εξωτερικό  , να επιτρέπουν στους εκπαιδευόμενους να χρησιμοποιούν τα διάφορα χαρακτηριστικά του Europass (π.χ. καταγραφή της εμπειρίας, των δεξιοτήτων και των προσόντων τους σε επιγραμμικό προφίλ που θα χρησιμεύει για καθοδήγηση σταδιοδρομίας, εμπειρία κινητικότητας, απόκτηση ψηφιακά υπογεγραμμένων διαπιστευτηρίων, και λήψη προτάσεων και αναζήτηση ευκαιριών μάθησης και απασχόλησης, προσόντων, επικύρωσης, αναγνώρισης κ.λπ.)·

Γ. Να αξιοποιήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα κονδύλια και τα μέσα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που στηρίζουν τις μεταρρυθμίσεις και/ή τις επενδύσεις στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, μεταξύ άλλων όσον αφορά την ψηφιοποίηση και την περιβαλλοντική βιωσιμότητα, όπως το μέσο «Next Generation EU» (μηχανισμός ανάκαμψης και ανθεκτικότητας, REACT-EU), το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο+, το μέσο SURE, το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το InvestEU, το Erasmus+, το πρόγραμμα «Ορίζων Ευρώπη», το πρόγραμμα Interreg, το πρόγραμμα «Ψηφιακή Ευρώπη», ο Μηχανισμός Δίκαιης Μετάβασης και το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και το Ταμείο Εκσυγχρονισμού· να ενθαρρύνουν περαιτέρω επενδύσεις στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση τόσο από τον δημόσιο όσο και από τον ιδιωτικό τομέα·

Δ. Να καθορίσουν, με βάση τις σχετικές υφιστάμενες εθνικές ρυθμίσεις και τα χρηματοδοτικά πλαίσια, τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την εφαρμογή της παρούσας σύστασης σε εθνικό επίπεδο εντός 18 μηνών από την έκδοσή της και να δώσουν συνέχεια στην εφαρμογή τους, μεταξύ άλλων με εθνικές κατανομές πόρων όπως κρίνεται επαρκές σε εθνικό επίπεδο και με ιδιαίτερη έμφαση στην ενσωμάτωση της ψηφιοποίησης και της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας σε ολόκληρο τον τομέα της ΕΕΚ, λαμβάνοντας δεόντως υπόψη την ευθύνη/αυτονομία των ιδρυμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης σύμφωνα με τις εθνικές παραμέτρους.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΩΝ ΣΥΣΤΆΣΕΩΝ

Η παρούσα σύσταση αντικαθιστά τη σύσταση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 18ης Ιουνίου 2009, για τη δημιουργία ευρωπαϊκού πλαισίου αναφοράς για τη διασφάλιση της ποιότητας στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση (EQAVET), και τη σύσταση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 18ης Ιουνίου 2009, για τη θέσπιση του ευρωπαϊκού συστήματος πιστωτικών μονάδων για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση (ECVET).

 

Σχόλια (5)

το παράλογο του πράγματος...2
|

@το παράλογο του πρ΄άματος
Έχετε ξαναγράψει την άποψή σας και δεν καταλαβαίνω γιατί τόσο μένος για του φοιτητές που φοιτούν σε δημόσια πανεπιστήμια που το κράτος θεσμοθέτησε και καθόρισε το πλαίσιό τους.
Έχει ή δεν έχει συνέχεια το κράτος; Αναφέρομαι στα νέα πανεπιστημιακά τμή ματα.
Πρέπει οι υποψήφιοι φοιτητές και οι οικογένειές τους να έχουν νομικές γνώσεις πριν συντάξουν το μηχανογραφικό;
Όταν η σχολή ενημερώνει υποψήφιους φοιτητές και απόφοιτους ότι πχ το πτυχίο τους είνααι θέμα χρόνου να αναγνωριστεί ως Integrated Master και οι απόφοιτοι πχ γεωπόνοι θα εγγράφονται στο επιμελητήριο γιατι να μην το προτιμήσουν;
Α΅φροντίσει λοιπόν το κράτος να διατηρήσει την αξιοπιστία του και να επιλύσει τις εκκρεμότητες που υπάρχουν.

@Topogeo
|

Οι απόφοιτοι του εξωτερικού έχουν δικαιώματα και δεν τους ενδιαφέρει αν το κράτος δε μπορεί να χωρίσει 2 γαϊδάρων άχυρα και ιδρύει τμήματα χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα. Αν κάποιος διαλέγει να σπουδάσει σε αυτά, επωμίζεται και τις συνέπειες της επιλογής αυτής, ότι θα ταλαιπωρηθεί μετά.

Topogeo
|

Η σχολή μηχανικών του παδα ακομα περιμένει αντιστοίχηση και απόδοση επ.δικαιωμάτων , οι απόφοιτοι του εξωτερικού μας μάραναν

@το παράλογο του πρ΄άματος
|

Εδώ ταιριάζει το "στραβός είν' ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε;". Καλά κάνουν και μας ζητούν. Το ότι α) εμείς ιδρύουμε τμήματα με ευφάνταστα αντικείμενα τα οποία δε συνδέονται με επαγγελματικά δικαιώματα (ψάξε στο εξωτερικό να βρεις τι σημαίνει αυτό, και σε πόσες χώρες εμπλέκεται το κράτος, να κλάψεις), β) κόσμος πάει και φοιτεί σε αυτά τα τμήματα ενώ ξέρει ότι δεν δίνουν επαγγελματικά δικαιώματα, γ) μετά τη λήψη του πτυχίου σκίζουν τα ρούχα τους που δεν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα, κλαίνε, γκρινιάζουν, πιέζουν, κλπ
είναι "σημείο" της δικής μας παράνοιας και προχειρότητας. Οι έξω δε φταίνε - και ίσως και δεν τους πολυενδιαφέρει.

το παράλογο του πράγματος...
|

Μας ζητούν επαγγελματική αναγνώριση των τίτλων σπουδών του εξωτερικού ενώ εμείς εδώ δεν έχουμε επαγγελματική αναγνωριση για δημόσια 5ετή πχ ελληνικά πανεπιστήμια....


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/77012/systaseis-toy-symvoylioy-tis-eyropaikis-enosis-gia-tin-epaggelmatiki-anagnorisi-ton