Επιστολή Καθηγητών ΓΕΛ στην υπ. Παιδείας:Αδυναμία ποιοτικής ολοκλήρωσης της ύλης

Δημοσίευση: 24/03/2022

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Επιστολή Καθηγητών ΓΕΛ στην  υπ. Παιδείας:Αδυναμία ποιοτικής ολοκλήρωσης της ύλης

Μαθητές και εκπαιδευτικοί που απουσιάζουν γιατί νοσούν με COVID-19, έχουν οδηγήσει στην απώλεια πολλών διδακτικών ωρών

Πληθαίνουν οι φωνές για μείωση της διδακτέας-εξεταστέας ύλης των μαθημάτων των Λυκείων, κάτι που ωστόσο, η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως το ξεκαθάρισε προ  ημερών   "από τη στιγμή που δεν έχουν κλείσει καθόλου θα σχολεία δεν υπάρχει τέτοια συζήτηση".

Σήμερα οι καθηγητές του 3ου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου Κρήτης απέστειλαν στην υπουργό Παιδείας την ακόλουθη ανοικτή επιστολή:

Κυρία Υπουργέ

Θα συμφωνήσετε νομίζουμε μαζί μας πως η σχολική χρονιά που διανύουμε πολύ απέχει από το πλαίσιο της κανονικής λειτουργίας. Η πανδημία κατά κύριο λόγο, στην περιοχή του Ηρακλείου και οι σεισμοί, έχουν ανατρέψει και ανατρέπουν καθημερινά το ωρολόγιο πρόγραμμα μας.

Μαθητές και εκπαιδευτικοί που απουσιάζουν γιατί νοσούν με COVID-19, έχουν οδηγήσει στην απώλεια πολλών διδακτικών ωρών. Αν σε αυτά προσθέσουμε τις  χρόνιες παθογένειες που αφορούν στην καθυστερημένη κάλυψη των κενών για κάποιες εκπαιδευτικές ειδικότητες, τις καταλήψεις που δεν έλειψαν, οδηγούμαστε σε ένα σύνολο σημαντικό χαμένων ωρών.

Επιπλέον:

1) Η πρόταση σας  για αναδιάταξη του προγράμματος, δεν μπορεί να εφαρμοσθεί δεδομένου ότι πολλοί συνάδελφοι καλύπτουν  θέσεις σε δυο – τρία σχολεία και ως εκ τούτου δεν είναι εφικτή η αναπλήρωση, η οποία επιπλέον καταστρατηγεί τη λογική του ωραρίου των εκπαιδευτικών.

2) Όπου εφαρμόστηκε με πρωτοβουλία του σχολείου εδώ και αρκετό διάστημα, δεν αρκεί για την κάλυψη του χαμένου χρόνου.

3) Μια τέτοια λογική κατηγοριοποιεί τα διδακτικά αντικείμενα και υποβαθμίζει το ρόλο ορισμένων από αυτά.

4) Επίσης σε ό,τι αφορά στα Λύκεια, υπάρχει η ιδιαιτερότητα της ύλης που αποτελεί προαπαιτούμενο για την κατανόηση της προβλεπόμενης ύλης των Πανελληνίων, όπου είναι φυσικό να εστιάζουν οι συνάδελφοι.

Αναφερόμαστε σαφώς στην Α` και Β` τάξη του Λυκείου. Η πίεση για την ολοκλήρωση της ύλης σε αρκετές περιπτώσεις εμποδίζει την παραπάνω εστίαση.

Για τους παραπάνω λόγους θεωρούμε σκόπιμο να ξαναδείτε, τόσο το ζήτημα της περικοπής της ύλης, αλλά ακόμη και το θέμα της μη εφαρμογής με δεδομένες τις φετινές συνθήκες της Τράπεζας Θεμάτων.

Γεγονός είναι πως αυτή η πίεση μας οδηγεί στην τυπική ολοκλήρωση της ύλης και όχι στην ουσιαστική διδασκαλία, με γνώμονα το επίπεδο του κάθε τμήματος και την κατά το δυνατόν καλύτερη αφομοίωση της. Θεωρούμε πως θα συμφωνήσετε μαζί μας, πως η στόχευση αυτή αποτελεί  ένα βασικό ζητούμενο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 3ου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου

Σχόλια (18)

τι να πούμε τώρα...
|

ποια υπουργός να ακούσει? Μεγάλωσε αλλιώς....

Στέλιος
|

Απαράδεκτη υπουργός. Ποια να καταλάβει και τι? Καμία ενσυναίσθηση χρόνια τώρα για τις οικογένειες.

Legend
|

Σε κάθε χρονιά οι ώρες για την κάλυψη της ύλης επαρκούν με σωστό προγραμματισμό με συνεχή αναπροσαρμογή του, αφού κάθε χρόνο παρουσιάζονται απρόβλεπτες καταστάσεις. Είναι ευθύνη του εκπαιδευτικού! Το υπουργείο φέρει ευθύνη για την κάλυψη των κενών. Νοέμβριο πρέπει όλα τα κενά να είναι καλυμμένα. Στο σχολείο μας οι καθηγητές ήταν από την πρώτη μέρα. Κανένας αναπληρωτής για πρώτη χρονιά εδώ και χρόνια. Οι εκδρομές απαγορεύονταν, οπότε υπήρχε περισσότερος χρόνος για κάθε μάθημα. Απρίλιο και Μάιο θα φροντίσουμε να ξεσκάσουμε με τους μαθητές μας, έχοντας ολοκληρώσει την ύλη και τις επαναλήψεις μας. Αυτό θα έπρεπε να είναι ο κανόνας για κάθε σχολείο! Καταλήψεις και άλλα δεινά που θεωρούνται θεσμοθετημένα μάς στερούν την ουσιαστική επαφή με τους μαθητές μας και τα αντικείμενα διδασκαλίας. Οι απόντες μαθητές και καθηγητές δεν προκάλεσαν χάος, αφού συνέβαιναν κυλιόμενα και για λίγο χρόνο. Είναι μια κανονική χρονιά μετά από δυό έτη πολύ παράξενα! Είμαστε σε πολύ καλό σημείο. Ελπίζουμε ότι του χρόνου θα είναι όλα καλύτερα!

Πιτσιφλής
|

Αγαπητέ πατριώτη Μιχάλη,
Οι «αγωνίες των παιδιών και των γονιών» είναι ανάξιες πληρωμής και τούτο γιατί η αξία τους είναι πολύ μεγαλύτερη, αφού από μόνες τους συνιστούν αιτία για διαρκή εγρήγορση και συμμετοχή σε συλλογικές δράσεις, ώστε να έρθει κάποτε η μέρα που θα γνωρίζει ο κάθε γονιός τι μαθαίνει το παιδί του από την πρώτη μέρα. Και η πρώτη μέρα δεν είναι αυτή όπου μπαίνει στην αίθουσα μιας Γ Λυκείου, είναι η μέρα όπου πρωτοπατεί το ποδαράκι του την αίθουσα της Α Δημοτικού. Τότε που ήμασταν ανέμελοι...

Πιτσιφλής
|

Η τυπική ολοκλήρωση της ύλης... χρόνια τώρα... σιωπή γενική!... Ίσως κάποια μέρα να γράψει καλύτερα ένας ποιητής την παρακάτω γνωστή ατελή ιστορία που πείραξα:

Ένας γέρος και μια γραία

Στου καφενείου της βουλής το μέσα μέρος
σκυμμένοι στο τραπέζι κάθονται μια γραία κι ένας γέρος·
με μιαν εφημερίδα εμπρός τους, χωρίς συντροφιά.

Και μες στων άθλιων γηρατειών την καταφρόνια
σκέπτονται πόσο λίγο χάρηκαν τα χρόνια
που είχαν και δύναμι, και λόγο, κι εμορφιά.

Ξέρουν που γέρασαν πολύ· το νιώθουν, το κοιτάζουν.
Κι εντούτοις ο καιρός που ήταν νέοι μοιάζει
σαν χθες. Τί διάστημα μικρό, τί διάστημα μικρό.

Και συλλογούνται η Φρόνησις πώς τους εγέλα·
και πώς την εμπιστεύονταν πάντα — τί τρέλα! —
την ψεύτρα που έλεγε· «Αύριο, θα είσαι ο μέγας Υπουργός!»

Θυμούνται συμβουλές που άκουγαν· και πόση
ελπίδα θυσίαζαν. Την άμυαλή τους γνώσι
κάθ’ ευκαιρία χαμένη τώρα την εμπαίζουν.

…Μα απ’ το πολύ να σκέπτονται και να θυμούνται
η γραία και ο γέρος εζαλίσθηκαν. Κι αποκοιμούνται
στου καφενείου ακουμπισμένοι το τραπέζι...

Μιχάλης
|

Έχω παιδί που δίνει δεύτερη φορά.
Τα περσινά παιδιά φάγανε την μισή β λυκείου και δυστυχώς όλη την γ λυκείου στο διαδίκτυο κλεισμένα μέσα σε ένα δωμάτιο και είχαν και το κερασάκι στην τούρτα με την ΕΒΕ.
Φέτος έχουν έξτρα ύλη που προσπαθούν να την καλύψουν στο φροντιστήριο.
Τις αγωνίες των παιδιών και των γονιών ποιος τις πληρώνει;
Τα φετινά παιδιά της γ λυκείου που δεν έχουν ιδέα τι πάει να πει ΕΒΕ τι θα συναντήσουν;
Κάθε χρόνο αλλάζουν τα συστήματα μονά διπλά μηχανογραφικά ΠΚΕ στρατιωτικών σχολών μέσα στο Μάρτιο με κρύα και αποτυχίες γιατί δεν έχει γίνει σωστή προετοιμασία σε συνδυασμό με σχολείο φροντιστήριο και άλλα.
Τι είναι όλα αυτά κάνεις δεν ξέρει.
Φυσικα όλοι οι μεγάλοι στέλνουν τα παιδιά τους στο εξωτερικό σαν να μην συμβαίνει απολύτως τίποτα.
Ωραία συστήματα.
Του χρόνου σίγουρα θα έχουμε και κάποιες άλλες αλλαγές έτσι για να μην ξεχνιόμαστε.
Ποιος πληρώνει όμως την νύφη;
Έλα ντε.

Απλά και κατανοητά
|

Όποιος Έλληνας εκπαιδευτικός ψηφίσει το κόμμα της Κεραμέως στις επόμενες εκλογές θα είναι άξιος της μοίρας του.

Περίεργος
|

Αγαπητοί συνάδελφοι....σωστά γκρινιάζετε για την ......πραγματική ........και όχι την τυπική ολοκλήρωση της ύλης.
Είναι απλό για τη Γ Λυκείου για αρχή και στη συνέχεια ......βλέπουμε την επέκταση του μέτρου....!!!
Με νόμο κάθε ώρα μαθήματος που χάνεται........ΑΝΑΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ......ΜΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗΣ.....και στο τέλος θα πρέπει....ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΜΙΑ ΩΡΑ ΝΑ ΙΣΧΎΕΙ.....!!!
ΩΡΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ=ΩΡΕΣ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ....!!!.......έχουμε τα κότσια.....να το απαιτήσουμε νομοθετικά......για ΑΡΧΗ ΣΤΗ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ......;

Μαρία
|

Η ύλη δυστυχώς έγινε αυτοσκοπός. Ο σώζων εαυτόν σωθητω. Δεν τους ενδιαφέρει η εμπέδωση της ύλης, τους ενδιαφέρει τα βιβλία ύλης να γράψουν τέλος τη δεδομένη χρονική στιγμή. Και είναι απάνθρωπο να κάνεις 6 ώρες ιστορία και 4 αναπλήρωση. Αντίκειται σε κάθε έννοια παιδαγωγικής, διδακτικής. Και δεν τρέχουν όλοι οι μαθητές με χίλια. Η μέριμνα για αυτόν που έχει άλλες εκπαιδευτικές ανάγκες δεν υπάρχει. Και τώρα άνοιξαν και τις εκδρομές. Συνοδοί οι καθηγητές δεν θα είναι ή μήπως υπάλληλοι του υπουργείου; Τίποτα, σεβασμός κανένας.

Γιωργος - Μαθηματικός
|

Νομίζω ότι οι αγαπητοί συναδελφοι του 3ου Λυκειου Ηρακλείου, εχουν απολυτο δίκιο και συμφωνώ μαζι τους σε ολα οσα γράφουν στην επιστολη τους. Αν μου επιτρέπεται, θα ήθελα να προσθέσω και μια ακόμα παράμετρο στο θεμα αυτό. Ασφαλώς και ειναι λογικό το Υπουργείο να ζητά την ολοκληρωση της υλης. Θα ηταν ομως πιο φρόνιμο το Υπουργειο να ειχε μεριμνησει τα παρακατω:
1. απο την ημέρα του Αγιασμού να ξερει ο εκπαιδευτικος ποτε τελειωνει το σχολικο έτος
2. Απο την αρχη της χρονιάς να ξερει ο εκπαιδευτικος την Τράπεζα
3. Οι οποιες αλλαγες στην Τράπεζα θα πρεπει να γίνονται εγκαιρα και πριν την έναρξη του σχολικου ετους, διότι φέτος με τις αφαιρέσεις παλαιων θεμάτων και τις προσθεσεις νεων, η Τραπεζα μπερδεύει παρα βοηθαει το μαθητή.
4. Τα θεματα της Τράπεζας θα πρεπει να συνάδουν με το πνεύμα και το βαθμό δυσκολίας του σχολικού βιβλίου.

Εύχομαι να ληφθουν σωστες αποφάσεις, για το καλο των παιδιων πανω απο ολα. Αυτων των παιδιων, που τοσο εχουν ταλαιπωρηθει τα δυο τελευταια χρόνια και στις πλάτες των οποίων θα στηριχτεί η πατριδα μας τα επομενα δυσκολα χρόνια που ακολουθούν.
Σας ευχαριστω πολυ για τη φιλοξενία.

Στο τέλος ξυρίζουν το γαμπρό
|

@Σώστης
Μην αγχώνεστε. Αυτός που οφείλει σε όλους μας, θα πάρει το λογαριασμό του στις κάλπες.

Γιωργος
|

Σε λίγο τα μαζεύει και φεύγει. Ούτε η ίδια δεν θα την θυμάται.

Δημήτρης εκπαιδευτικός
|

Το θέμα δεν είναι μόνο η παράδοση της ύλης και πολλοί αυτό δεν το καταλαβαίνουν. Άντε να τα πω και τελείωσα δηλαδη... Το θέμα είναι και η εμπέδωση της ύλης από τα παιδιά.
Από τη μία ζητάνε να είμαστε υπεύθυνοι στη δουλειά μας και από την άλλη όποιος προσπαθεί να είναι υπεύθυνος αυτή τη στιγμή, ακούει τα σχόλια ένα σωρό ανθρώπων, που προφανώς δεν συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία και διαφωνούν με το αίτημα της μείωσης της ύλης χωρίς να γνωρίζουν.
Ξέρετε πόσο κούραση έχουμε δύο χρόνια τώρα με αυτήν την κατάσταση; Εγώ με την Τρίτη λυκείου έχω αρρωστήσει.
Απαιτείται επιτέλους λίγο σεβασμός προς καθηγητές και μαθητές.

Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας
|

Ερωτήματα :1. Σε ποια σχολεία έχει καλυφθεί η ύλη της Α και Β Λυκείου;
2. "Η εύκολη λύση είναι να περικοπεί η ύλη. Η δύσκολη να σταθούμε πραγματικά δίπλα στους μαθητές μας.": τι σημαίνει στέκομαι δίπλα στους μαθητές μου όταν πρέπει να παραδίδω πολλές σελίδες στην ιστορία π.χ και να απαιτώ αφομοίωση άμεσα, γιατί δεν έχω χρόνο να μεινω σε κάθε ενότητα, όταν έχω 26-27 παιδιά στην τάξη και τυχαίνει να λείπουν 8-10 ταυτόχρονα λόγω covid, χάνονται ώρες- μιλάμε για μάθημα 2 ωρών την εβδομάδα- γιατί πολλά από τα υπόλοιπα πάνε για rapid. Και ποιος σας είπε ότι δεν εργαζόμαστε απογεύματα και Σαββατοκύριακα (προς Σώστης). Το υλικό και η δουλειά για την eclass - που δεν έχει καμία σχέση με το δια ζώσης μάθημα- πότε λέτε να γίνεται; Μήπως θέλετε να έρθουμε και στα σπίτια σας να βάλουμε σκούπα; να ξεπληρώσουμε τις ώρες που... οφείλουμε; Μικρή περικοπή της ύλης σ' αυτή την τόσο δύσκολη χρονιά ζητήσαμε για να γίνουν ανθρωπινότερες οι συνθήκες ζητάμε όσοι εμπλεκόμαστε. Ντροπή να μιλάτε έτσι !

Pap pap
|

Στο τέλος θα γίνει πάλι παράταση της σχολικής χρονιάς και θα πάρει η μπάλα και εμάς στην πρωτοβαθμια που δεν έχουμε χάσει ώρες.

Σώστης
|

Έχουν χαθεί με τις καταλήψεις. Πόσες μέρες κατάληψη έκαναν; Καλύφθηκαν αυτές; Στο σεισμό, στην κακοκαιρία πόσες ώρες χάθηκαν; Ποιο ωράριο λοιπόν καταστρατηγείται; Χάθηκαν ώρες, άρα δεν εργαστήκανε αυτές τις ώρες, επιμένως τις οφείλετε. Τώρα το θυμηθήκατε; Έχουν μείνει 5 εβδομάδες μαθημάτων. Κάποτε κάναμε και το Σαββατοκύριακο μάθημα και στις διακοπές για να καλύψουμε τον χαμένο χρόνο. Η εύκολη λύση είναι να περικοπεί η ύλη. Η δύσκολη να σταθούμε πραγματικά δίπλα στους μαθητές μας. Στα περισσότερα σχολεία η ύλη έχει καλυφθεί και έχει καλυφθεί καλά. Δεν είναι αντιπροσωπευτική η εικόνα αυτή.

Καθηγητής γελ
|

Καλή η επιστολή συνάδελφοι αλλά το υπουργείο δεν πτοειται από τέτοια μήπως ηρθε η ώρα για δυναμικές κινητοποιήσεις;;;;στον αγώνα και οι γονείς και οι μαθητές;;;και φυσικά όλες οι ειδικότητες ενωμένες όχι αυτά που ακουγονται λουφα οι μεν υπερωρίες οι δε!!! Μη μας διχάζουν παλι!!!

Υπουργείο ακούει;;
|

Ας δείξει μια φορά ενσυναίσθηση το υπουργείο, εκτός από το να κουνάει μονίμως το δάχτυλο στους άλλους.
Τα 2 αυτά χρόνια είναι πολύ δύσκολα για τις οικογένειες.
Μπορεί να μην έκλεισαν τα σχολεία φέτος , όμως έχουν χαθεί πολλά μαθήματα με τα κρούσματα και τα ραπιντ τεστ.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/77438/epistoli-kathigiton-gel-stin-yp-paideiasadynamia-poiotikis-oloklirosis-tis-ylis