Νέος ακαδημαϊκός Χάρτης: Καμία μεταβολή εισηγούνται ένα-ένα τα ΑΕΙ μ΄ εξαίρεση το Διεθνές Πανεπιστήμιο και το ΠΔΜ

Δημοσίευση: 31/03/2022

Τελευταία Ενημέρωση: 06/04/2022, 09:59

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Νέος ακαδημαϊκός Χάρτης: Καμία μεταβολή εισηγούνται ένα-ένα τα ΑΕΙ μ΄ εξαίρεση το Διεθνές Πανεπιστήμιο και το ΠΔΜ

Λήγει σήμερα η προθεσμία υποβολής προτάσεων από τις Συγκλήτους των Πανεπιστημίων

Από τα 14 Πανεπιστήμια , τα οποία έχουν στείλει στο υπουργείο Παιδείας της εισήγησή τους για τον νέο ακαδημαϊκό χάρτη μόνο   το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος και το Παν. Δυτ. Μακεδονίας  εισηγούνται κλείσιμο ή συγχώνευση τμημάτων.

Τα υπόλοιπα 12 Πανεπιστήμια  δεν εισηγούνται συγχωνεύσεις ή καταργήσεις τμημάτων , αλλά αντίθετα κάποια εισηγούνται και ίδρυση νέων τμημάτων.

Ειδικότερα , σύμφωνα με  διασταυρωμένες πληροφορίες του esos, οι εισηγήσεις των Πανεπιστημίων ως προς τις συγχωνεύσεις ή καταργήσεις τμημάτων που ζήτησε με επιστολής της η Ν. Κεραμέως, έχουν ως εξής:

ΕΚΠΑ

Εισήγηση: Καμία μεταβολή στον ισχύοντα ακαδημαϊκό χάρτη του Ιδρύματος.

ΕΜΠ

Η Σύγκλητος του ΕΜΠ δεν έχει στείλει, αλλά ούτε προβλέπεται να στείλει, εισήγηση στην υπουργό Παιδείας, διότι θεωρεί ότι δεν υπάρχει ανάγκη για μεταβολή του ισχύοντος ακαδημαϊκού χάρτη του Ιδρύματος.

Οικονομικό Πανεπιστήμιο  Αθηνών

Επίσης ούτε η Σύγκλητος του  Οικονομικού  Πανεπιστήμιο  Αθηνών  δεν έχει στείλει, αλλά ούτε προβλέπεται να στείλει, εισήγηση στην υπουργό Παιδείας, διίτι θεωρεί ότι δεν υπάρχει ανάγκη για μεταβολή του ισχύοντος ακαδημαϊκού χάρτη του Ιδρύματος.

Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Η Σύγκλητος του Γεωπονικού  Πανεπιστημίου Αθηνών για τα εννέα (9) εν λειτουργία ακαδημαϊκά Τμήματα, έξι (6) εκ των οποίων λειτουργούν στην Αθήνα και τρία (3) στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας (Καρπενήσι, Θήβα και Άμφισσα), θεωρεί  ότι η συνέχιση της λειτουργίας τους είναι αδιαμφισβήτητη.

Στο πλαίσιο της πλήρους κάλυψης των γνωστικών αντικειμένων που εμπίπτουν στις γεωτεχνικές επιστήμες,το ΓΠΑ ζητά έντονα την άμεση ίδρυση Τμήματος Κτηνιατρικής, σύμφωνα με την πλήρως εμπεριστατωμένη πρόταση η οποία,  έχει ήδη κατατεθεί από το Πανεπιστήμιο.

Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής δεν  προτείνει συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων.

Αντίθετα εισηγείται την ίδρυση  δύο νέων τμημάτων Κοινωνικής Διοίκησης  και Επιστημών Συσκευασίας και Γραφικών Τεχνών.

Στο ερώτημα περί απορρόφησης της ΑΣΠΑΙΤΕ η Σύγκλητος αποφάσισε αρνητικά.

Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο

Το Πανεπιστήμιο προτείνει την διερεύνηση δημιουργίας  νέων τμημάτων.

Η "ταλαιπωρία" του Παν. Πατρών που έκανε πρώτο την κίνηση από πέρσι αναδιάρθρωσης του ακαδημαϊκού του χάρτη

Σε αγχωτική κατάσταση βρίσκεται η διοίκηση του Πανεπιστημίου  Πατρών καθώς ακόμη "ταλαιπωρείται" να ολοκληρώσει της διαδικασία αναδιάρθρωσης του ακαδημαϊκού του χάρτη , η οποία είχε γίνει δεκτή από την υπουργό Παιδείας.

Το υπουργείο Παιδείας δεν δέχθηκε η αναδιάρθρωση να "περάσει" με νόμο αλλά  ζητήθηκε από το Πανεπιστήμιο να ετοιμάσει Προεδρικό Διάταγμα.

Κι εκεί ξεκινά ο "γολγοθάς" του Πρύτανη Χρ. Μπούρα. Εννιά μήνες μετά , το Προεδρικό Διάταγμα εξακολουθεί να βρίσκεται, προς επεξεργασία, στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Το "άγχος" της διοίκησης είναι στα ύψη καθώς στο αμέσως επόμενο διάστημα  θα εκδοθεί από το υπουργείο Παιδείας το νέο Μηχανογραφικό, και το ερώτημα είναι τι θα γίνει με τα τμήματα που εκκρεμούν στο Προεδρικό Διάταγμα.

ΑΠΘ

Καμία μεταβολή , μ εξαίρεση:

  1.  το τμήμα της Ιατρικής να μετατραπεί σε  Μονοτμηματική Σχολή, και
  2.  να ενισχυθούν τα ξενόγλωσσα τμήματα με την μετατροπή τους σε Σχολές , ώστε να επιτελούν ακόμη πιο ουσιαστικά τον σπουδαίο ρόλο τους.

Πανεπιστήμιο  Θεσσαλίας

Εισήγηση: Καμία μεταβολή στον ισχύοντα ακαδημαϊκό χάρτη του Ιδρύματος.

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων απάντησε στην υπουργό Παιδείας ότι "Δεν συντρέχει κανένας ακαδημαϊκός λόγος για την κατάργηση ή τη συγχώνευση Τμημάτων του Πανεπιστημίου" και όσον αφορά τα νέα Τμήματα που ιδρύθηκαν το 2018 , "τα νέα προγράμματα σπουδών αυτών βρίσκονται σε διαδικασία πιστοποίησης και θα αξιολογηθούν, εφόσον κλείσουν έναν πλήρη κύκλο σπουδών".

Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Εισήγηση: Καμία μεταβολή στον ισχύοντα ακαδημαϊκό χάρτη του Ιδρύματος.

Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Εισήγηση: Καμία μεταβολή στον ισχύοντα ακαδημαϊκό χάρτη του Ιδρύματος.

Πρόταση: Να  μετασχηματιστεί το τμήμα Περιφερειακής Ανάπτυξης.

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Εισήγηση: Καμία μεταβολή στον ισχύοντα ακαδημαϊκό χάρτη του Ιδρύματος. Να προχωρήσουν οι αποφάσεις πιστοποίησης από την ΕΘΑΑΕ.

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Εισήγηση: Καμία μεταβολή στον ισχύοντα ακαδημαϊκό χάρτη του Ιδρύματος.

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Εισηγείται τη συγχώνευση του τμήματος Περιφερειακής Ανάπτυξης με το τμήμα Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών καθώς και τη μετονομασία  του τμήματος Στατιστικής.

Διεθνές Πανεπιστήμιο

Ο πρόεδρος της διοικούσας του Διεθνούς Πανεπιστημίου    εισηγείται  :

  • Να μεταφερθεί το τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης   από τη  Θεσσαλονίκη στις Σέρρες.
  • Να καταργηθεί το τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος
  • Να συγχωνευθεί το τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Συστημάτων  με το τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Υόλογιστών και Τηλεπικοινωνιών , με έδρα της Σέρρες
  • Να συγχωνευθεί το τμήμα Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής  με το τμήμα Πολιτικών Μηχανικών , με έδρα της Σέρρες
  • Να εξεταστεί η αρωγή της πολιτείας για την ενίσχυση της βιωσιμότητας των τμημάτων στη Δράμα.
  • Να καταργηθεί το τμήμα Φυσικής στην Καβάλα (σ.σ.είναι το δεύτερο τμήμα της Σχολής Θετικών Επιστημών που οδηγείται σε κλείσιμο μετά το τμήμα Γεωλογίας
  • Το παράρτημα Νοσηλευτικής  Διδυμοτείχου να μεταφερθεί στην Αλεξανδρούπολη με δεδομένη την ύπαρξη Νοσοκομείου στην πρωτεύουσα του Έβρου.

Τα 15 κριτήρια "Κεραμέως" για την κατάργηση και συγχώνευση πανεπιστημιακών τμημάτων

Δεκαπέντε  κριτήρια  έθεσε η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως στους Πρυτάνεις, προκειμένου να λάβουν  υπόψη τους , στην τελική εισήγησή τους για

  • καταργήσεις Τμήματος/Τμημάτων
  • συγχωνεύσεις με άλλο/-α Τμήμα/Τμήματα του ίδιου ή άλλου Ιδρύματος
  • ουσιαστική αναμόρφωση και αναδιοργάνωση του προγράμματος σπουδών του/τους,  

Ειδικότερα  πρόκειται για τα εξής 15 κριτήρια:

Στοιχεία σχετικά με το γνωστικό αντικείμενο

1. Στοιχεία πληρότητας για την κάλυψη του γνωστικού αντικειμένου που θεραπεύει, όπως η καταλληλότητα της διάρθρωσης του προγράμματος σπουδών ως προς την κάλυψη του εύρους του επιστημονικού πεδίου,

2. Την κάλυψη αναγκών σύμφωνα με τις εξελίξεις κάθε επιστήμης, στοιχεία σχετικά με την εξέλιξη του γνωστικού αντικειμένου που θεραπεύει το Τμήμα και συγκριτικά στοιχεία σχετικά με αντίστοιχα προγράμματα σπουδών στον ευρωπαϊκό και διεθνή ακαδημαϊκό χώρο,

3. Επικάλυψη του επιστημονικού πεδίου που υπηρετεί κάθε πρόγραμμα σπουδών τόσο στην ίδια πόλη όσο και στην Επικράτεια,

Στοιχεία βιωσιμότητας

4. Το ενδιαφέρον υποψηφίων τα τελευταία έτη λειτουργίας τους,

5. Τα αποτελέσματα της εφαρμογής του συστήματος της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής,

6.  Ο αριθμός διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού και λοιπού υποστηρικτικού προσωπικού,

7. Ζητήματα υποδομών,

8. Η διεξαγωγή έρευνας,

9. Η οργάνωση προγραμμάτων σπουδών β ́ και γ ́ κύκλου,

10. Η λειτουργία εργαστηρίων και σε ποιο βαθμό αυτά αναπτύσσουν τυχόν παροχή υπηρεσιών προς τρίτους,

Πρόσβαση   στην αγορά εργασίας

11. Πρόσβασης των αποφοίτων στην αγορά εργασίας καθώς και

12. Ο βαθμός απορρόφησής τους σε αυτήν, αλλά και

13. Οι ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας,

Στοιχεία λοιπών δραστηριοτήτων και αναπτυξιακών δράσεων κάθε ακαδημαϊκής μονάδας

14. Οι δράσεις εξωστρέφειας και διεθνοποίησης των ακαδημαϊκών μονάδων,

15. Η ύπαρξη συνεργασιών με άλλα Πανεπιστήμια, ερευνητικούς και λοιπούς φορείς.

 Η κίνηση αυτή, σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, κρίνεται επιβεβλημένη εξ αιτίας των αλλαγών που επήλθαν στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα πριν λίγα χρόνια, με κυριότερη την άκριτη πανεπιστημιοποίηση των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και την ίδρυση νέων προγραμμάτων σπουδών χωρίς προηγούμενη γνώμη από την αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή και χωρίς να υφίστανται οι απαιτούμενες προϋποθέσεις για τη βιωσιμότητά τους.

 

Σχόλια (31)

Σχολή Φυσικοθεραπείας στο Πανεπιστήμιο Πατρών
|

Μια πανεπιστημιακή σχολή δεν μπορεί να υπάρξει μόνη της, αποκομμένη από τις υπόλοιπες υπηρεσίες ενός ιδρύματος, ας το σκεφτούν όλοι αντί να προβάλουν τοπικά μικροσυμφέροντα.

Ούτε είχε ποτέ λογική η εξακτίνωση των ιδρυμάτων σε 4 ή 5 ή 6 περιοχές. Έπρεπε ήδη από το 1980 τα περιφερειακά πανεπιστήμια να έχουν αναπτυχθεί σε δύο ή τρεις το πολύ πόλεις (πχ. Λάρισα, Βόλος, Τρίκαλα στη Θεσσαλία και Χανιά, Ηράκλειο, Ρέθυμνο στην Κρήτη) ώστε να αναπτυχθούν με ισοτιμία οι σχολές και να είναι εφικτή η προσφορά εκπαίδευσης, έρευνας και φοιτητικής μέριμνας.

Εθελοτυφλία
|

Τότε ας εισηγηθείτε να ΚΛΕΙΣΕΙ το τμήμα σας ή όποιο άλλο είναι σε άσχημη κατάσταση.

Εδώ και χρόνια οι ακαδημαϊκοί -μέσω των Γενικών Συνελεύσεων, των αρμοδιων Κοσμητόρων, Προέδρων, Πρυτάνεων και Αντιπρυτάνεων- δεν αναλαμβάνουν καμία ΘΕΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ.

Πόσο λογικό είναι να εθελοτυφλούμε όλοι όταν τα προβλήματα είναι προφανή;

Ολα τα μέλη ΔΕΠ επιδιώκουν τη μετακίνηση σε Αττική ή Θεσσαλονίκη ή κάποια μεγάλη πόλη. Συνεπώς, ας δημιουργηθούν Σχολές και Τμήματα Πανεπιστημίων σε 12 πόλεις, ώστε να μην υπάρχει τόση διαφοροποίηση σε δυναμικό με τα τρία μεγάλα αστικά κέντρα (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα).

Επιτέλους, εδώ και χρόνια έχουν συζητηθεί προτάσεις: η ευθύνη είναι ξεκάθαρα στο Υπουργείο και τις διοικήσεις των Πανεπιστήμιων, δηλαδή τα μέλη ΔΕΠ που *μεταξύ* τους εκλέγονται και διορίζονται (δεν υπάρχει ακαδημαϊκό ΑΣΕΠ, δυστυχώς).

Οι καθηγητές έχετε ΛΟΓΟ σε σχέση με τα ΠΠΣ και τα ΠΜΣ που λειτουργούν εδώ και χρόνια, απλώς αδιαφορείτε διότι υπάρχουν πολλά συμφέροντα.

@Αλλαγή στα Πανεπιστήμια
02 Απρ 2022 19:25
Είμαι καθηγητής ΑΕΙ: Κανένας μας δε θέλει εισακτέους που δεν έχουν ιδέα απο τα βασικά, κανείς δε θέλει να σπαταλάμε χρόνο και πορους σε φοιτητές που δεν τα καταφέρνουν για 5,7,10 χρόνια.

Σας λέω λοιπόν ότι κάθε χρόνο το τμήμα μου (και όλα τα άλλα φαντάζομαι) ερωτώνται απο το Υπουργείο πόσους εισακτέους μπορούμε να δεχτούμε. Κάθε χρόνο τους λέμε ένα νούμερο και αυτοί μας στέλουν ΤΕΤΡΑΠΛΑΣΙΟΥΣ. Τα μέλη ΔΕΠ λοιπόν (και οι διοικήσεις των ΑΕΙ εν γένει) δεν έχουν δυστυχώς κανέναν έλεγχο στον αριθμό εισακτέων.

Εντύπωση
|

Εντύπωση και ερωτηματικά προκαλεί το ότι ο Πρόεδρος και κάποια ΄άλλα μέλη της διοικούσας ψήφισαν υπέρ της κατάργησης του τμήματος Φυσικής και τις μεταφοράς των 3 τμημάτων στις Σέρρες. Στο ΔΙΠΑΕ υπάρχουν 3 Τμήματα με 0 - 1 επιτυχόντες (2 στις Σέρρες και 1 στη Δράμα), ενώ υπάρχουν και άλλα 2 τμήματα με εξίσου χαμηλό αριθμό εισακτέων. Ακόμα το τμήμα φυσικής έχει καθηγητές και προσωπικό σε αντίθεση με άλλα τμήματα του πανεπιστημίου που δεν έχουν ούτε προσωπικό, ούτε εισακτέους. Χωρίς λογική και η μεταφορά των τμημάτων στις Σέρρες ..... Οι φοιτητές που θα ήθελαν να σπουδάσουν εκεί και όχι στη Θεσσαλονίκη θα έκαναν άλλο μηχανογραφικό.. Η κα Κεραμέως θα αναλάβει το πολιτικό κόστος των εισηγήσεων αυτών;;;

Περί πρακτικού της ΔΕ του ΔΙΠΑΕ
|

Γιατί λέτε "Από το πρακτικό είναι σαφές ότι ΚΑΝΕΙΣ δεν καταψήφισε την εισήγηση! Μόνο διαφοροποιήσεις";

Όμως 7 από τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής (ΔΕ) έχουν καταγράψει τη διαφωνία τους στα συγκεκριμένα θέματα και άρα αυτά καταψηφίζονται. Το αποτέλεσμα ΔΕΝ αποτυπώθηκε στο πρακτικό της ΔΕ.

Εκτός από αυτό, το πρακτικό ΔΕΝ περιέχει καμία απόφαση της ΔΕ.

Τότε γιατί ο Πρόεδρος της ΔΕ αναφέρει στα ΜΜΕ ότι πρόκειται για απόφαση που έχει παρθεί;

Κατάργηση τμημάτων ΗΜΜΥ και τμημάτων Πληροφορικής;;;(!)
|

Συγγνώμη που πλέον ΟΛΟΣ ο κόσμος γύρω μας λειτουργεί μέσω του ηλεκτρισμού, της ηλεκτρονικής και της πληροφορικής. Συγγνώμη που είμαστε χρήσιμοι στον κόσμο. Δεν θα ξαναγίνει.

Kostas
|

Ότι και να κάνουν τελειωμένο είναι. Μέρες μετράνε. Όλα τα παιδιά να έχουν δικαιωμα στα πανεπιστήμια. Γιατί στα κολέγια υπάρχουν ΕΒΕ?σας δουλεύουν και εσείς τους πιστεύετε. Συμφέροντα εξυπηρετούν μην κοιμάστε ακόμη. Ξυπνήστε. Τσιπρα όπως είπαμε 1500 φοιτητικο επιδομα και όλοι μέσα στα πανεπιστήμια. Σε στηρίζουμε και είμαστε χιλιαδες

@ΔΙΠΑΕ και αποτέλεσμα ψηφοφορίας
|

Από το πρακτικό είναι σαφές ότι ΚΑΝΕΙΣ δεν καταψήφισε την εισήγηση! Μόνο διαφοροποιήσεις.
Δεν υπήρχε θέμα της εισήγησης που να καταψηφίστηκε με πάνω από 7 ψήφους.
Τα υπόλοιπα είναι δικαιολογίες. ΝΤΡΟΠΗ.

Δηλαδή ;
|

Δηλαδή διατηρούνται όλα αυτά τα τμήματα και οι σχολές; Δεν υπάρχει σωτηρία!

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
|

Μας ρώτησε η κυρία Υπουργός αν θελουμε να μεταφερθεί η σχολη Φυσικοθεραπείας στην Πάτρα;;;
Ποιος θα μας πληρώσει το επιπλέον ενοίκιο που θα δίνουμε;; Θα θελουμε 20-25’ να πάμε στο Πανεπιστήμιο από την Πάτρα, ενώ στο Αιγιο πηγαίνουμε κ με τα πόδια;;Θα θελουμε 20-25’ να πάμε στο Φοιτητικό εστιατόριο ενώ στο Αιγιο είναι στο κέντρο της πόλης, ενώ οι κτιριακές εγκαταστάσεις είναι άριστες!
Ποια είναι τα ακαδημαϊκά κριτήρια;;

ΔΙΠΑΕ και αποτέλεσμα ψηφοφορίας
|

Σχετικά με το Διεθνές Πανεπιστήμιο, είναι αναληθές ότι "Η διοικούσα του Διεθνούς Πανεπιστημίου εισηγείται με ψήφους 7-7".

Από το επίσημο πρακτικό φαίνονται ξεκάθαρα τα εξής:
(α) Πρώτα από όλα το πρακτικό δεν περιέχει το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας αλλά μόνο τη ψήφο και την τοποθέτηση των μελών της Διοικούσας Επιτροπής (ΔΕ). Αδιανόητο καθώς πρέπει να καταγράφεται ΠΑΝΤΑ το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας (αν υπάρχει) για το κάθε θέμα που συζητείται.

(β) Το πρακτικό δεν περιέχει καμία απόφαση της ΔΕ. Αδιανόητο καθώς πρέπει να καταγράφεται ΠΑΝΤΑ η απόφαση του οργάνου για το κάθε θέμα που συζητείται (είτε πραγματοποιείται ψηφοφορία είτε όχι).

(γ) Το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας δεν είναι 7-7 αλλά εντελώς διαφορετικό για κάθε θέμα που τέθηκε σε ψηφοφορία.

Συγκεκριμένα:
- Θέμα 2 (Μεταφορά Μηχ. Παραγωγής και Διοίκησης στις Σέρρες): NAI 5, OXI 7 και Λευκό (απουσία διατύπωσης γνώμης) 2
- Θέμα 4 (Συγχώνευση Μηχ. Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Συστημάτων στις Σέρρες): NAI 5, OXI 7 και Λευκό (απουσία διατύπωσης γνώμης) 2.

Συνεπώς ΔΕΝ ισχύει ότι η Διοικούσα Επιτροπή αποφάσισε υπέρ των θεμάτων 2 και 4.

Stav
|

Τώρα που επανασχεδιάζεται ο ακαδημαϊκός χάρτης στα ΑΕΙ , να ξαναδεί το υπουργείο το θέμα του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας , όταν η προηγούμενη κυβέρνηση συνένωσε το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών με το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του πρώην ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας , σε ένα νέο τμήμα με δύο εντελώς διακριτά μεταξύ τους επιστημονικά αντικείμενα θεσμοθετώντας δύο κατευθύνσεις σπουδών στο νέο τμήμα ! Αν το Πανεπιστήμιο Πατρών δεν επιθυμεί να έχει άλλο στους κόλπους του την Κατεύθυνση Εκπαιδευτικών Δημοτικής Εκπαίδευσης , ας παραδώσει την εκπαίδευση των μελλοντικών δασκάλων στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου που τώρα έχει πια τμήματα στην Πάτρα ( κτίριο λογικά θα βρεθεί ) και να ιδρυθεί ένα νέο τμήμα Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου με έδρα την Πάτρα πάλι ή την Τρίπολη ( έδρα του Πανεπιστημίου ) διασφαλίζοντας έτσι απόλυτα τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων . Αμφιβάλλω αν τα επαγγελματικά δικαιώματα των μελλοντικών δασκάλων διασφαλίζονται σήμερα από την Κατεύθυνση Δασκάλων στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας ( ήδη οι φοιτητές του τμήματος δεν δικαιούνται μετεγγραφής στα άλλα 8 Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης της χώρας ).

Πιτσιφλής
|

@ Φοιτητής παραρτήματος Νοσηλευτικής Διδυμοτείχου
Τα άκουσες τα νέα;
Θα στείλει κι άλλους!

Χρήστος
|

Κατάργηση ολων των ΤΕΙ

Έχεις δίκιο, αλλά ότι έγινε έγινε. Σημασία έχει ότι μπορούν και τώρα
να γίνουν σοβαρές αλλαγές. Το θέμα είναι να γίνουν. Έχουν Καταργηθεί
τα τ.ε.ι, αλλά με προχειρότητες. Δεν θέλουν να γίνουν σοβαρές αλλαγές.
Οι σοβαρές αλλαγές απαιτούν μετακινήσεις καθηγητών σε άλλα ιδρύματα,
καταργήσεις τμημάτων, κλείσιμο εγκαταστάσεων και χρήματα.
Αν πράξουν σοβαρές και σωστές αλλαγές, οι καθηγητές και οι φοιτητές
θα φέρουν αντιρρήσεις. Θα διαφωνήσουν με σοβαρά νομοσχέδια.
Θα βγουν στους δρόμους και θα φωνάζουν. Από την μια θα έχουν
δίκιο κάποιοι γιατί θα απολυθούν, αλλά δεν θα γίνεται μετά να
διοριστούν σε άλλα πανεπιστήμια στην ίδια περιφέρεια;
Δεν ξέρω πως πάει το σύστημα σε αυτές τις περιπτώσεις.

@ Φοιτητής παραρτήματος Νοσηλευτικής Διδυμοτείχου
|

Συγνώμη αλλά μη λέμε ότι θέλουμε. Ποιος "εμπαιγμός" οικογενειών και φοιτητών; Όταν δηλώσατε το τμήμα στο μηχανογραφικό δεν ξέρατε που είναι, με πόσους καθηγητές, με τι πρόγραμμα σπουδών; Φυσικά και ξέρατε. Γιατί θεωρείτε ότι κάποιος σας εμπαίζει; Εσείς επιλέξατε - και καλά κάνατε - να φοιτήσετε στο Διδυμότειχο, δεν σας πήγαν με το ζόρι.

@Αλλαγή στα Πανεπιστήμια
|

Είμαι καθηγητής ΑΕΙ και εγώ και οι περισσότεροι συμφωνούμε με αυτά που λέτε. Κανένας μας δε θέλει εισακτέους που δεν έχουν ιδέα απο τα βασικά, κανείς δε θέλει να σπαταλάμε χρόνο και πορους σε φοιτητές που αγκομαχάνε και δεν τα καταφέρνουν για 5,7,10 χρόνια.

Σας λέω λοιπόν ότι κάθε χρόνο το τμήμα μου (και όλα τα άλλα φαντάζομαι) ερωτώνται απο το Υπουργείο πόσους εισακτέους μπορούμε να δεχτούμε. Κάθε χρόνο τους λέμε ένα νούμερο και αυτοί μας στέλουν ΤΕΤΡΑΠΛΑΣΙΟΥΣ. Τα μέλη ΔΕΠ λοιπόν (και οι διοικήσεις των ΑΕΙ εν γένει) δεν έχουν δυστυχώς κανέναν έλεγχο στον αριθμό εισακτέων.

Το Υπουργείο είναι αυτό με το καρπούζι και το μαχαίρι. Αν δεν έδινε πιστώσεις για νέα τμήματα στο πουθενά, δε θα είχαμε τμήματα στο πουθενά. Τώρα, έρχεται και ζητάει από αυτούς που οφελούνται από αυτή τη στρεβλή κατάσταση να του πουν οι ίδιοι να την καταργήσει.

Αστεία πράματα. Με τα δικά σας λεφτά πάντα.

Τμήματα Μηχανικών στις Σέρρες
|

Τα μεταφορικά, τα ενοίκια, τα καύσιμα και όλα τα ΄άλλα των 6000 φοιτητών και 60 καθηγητών που θα μετακομίσουν από τη Θεσσαλονίκη στις Σέρρες, να τα χρεωθεί ο Πρόεδρος της διοικούσας του ΔΙ.ΠΑ.Ε. αφού η ψήφος του μετράει διπλή.

Κατάργηση ολων των ΤΕΙ
|

Αν τα ΤΕΙ είχαν καταργηθεί από το 2000, με απορρόφηση των αντίστοιχων τμημάτων και σχολών από τα Πανεπιστήμια, τώρα δε θα ήταν τόσες οικογένειες σε αδιέξοδο.

Το ίδιο και σήμερα: Με την κατάργηση των μη βιώσιμων τμημάτων "απελευθερώνουμε" τα παιδιά του σημερινού Δημοτικού από επιλογές στο μηχανογραφικό δελτίο χωρίς μέλλον σε 5 ή 6 χρόνια.

Απαξιώνονται τα χρόνια και τα χρήματα ολόκληρου του ελληνικού λαού με το να επιμένουμε σε λάθος αποφάσεις. Πρέπει επιτέλους το Υπουργείο να προχωρήσει σε αναδιάρθρωση -χωροταξική και ακαδημαϊκή- της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και να σταματήσουν οι παράλογες και μυωπικές αντιδράσεις.

@Αλλαγή στα Πανεπιστήμια
|

Μπορεί να είναι κάπως έτσι. Αλλά υπάρχει μια πραγματικότητα. Σε αυτα φοιτούν φοιτητές έχουν αποφοιτήσει οι πρώτοι απόφοιτοι με πρόσθετα μαθήματα και πρέπει να μην απαξιωθούν τα 5 ετη απουδων τους.

Αλλαγή στα Πανεπιστήμια
|

Τα πανεπιστήμια, οι διοικήσεις και τα μέλη ΔΕΠ, πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους: είναι αδιανόητο να συνεχίσουν να λειτουργούν 400 και πλέον τμήματα και σχολές, που ιδρύθηκαν με ευρωπαϊκές επιδοτήσεις χωρίς κανένα μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και στη συντριπτική τους πλειονότητα αποτελούν απλώς την τελευταία επιλογή για τους αποφοίτους Λυκείου.

Ποιος καθηγητής, αλήθεια, επιθυμεί εισακτέους που έγραψαν 8 ή 9 στα 20, και δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον για το αντικείμενο των σπουδών;

Είναι δυνατόν να συντηρούμε σχολές όπου εδώ και χρόνια αποφοιτούν λιγότεροι από τους μισούς εισακτέους, ενώ άλλοι κάνουν αίτηση μετεγγραφής ή απλώς επιλέγουν να δώσουν ξανά πανελλαδικές εξετάσεις αντί να σπουδάσουν;

Ποιoς τελικά κοροϊδεύει ποιόν;
|

Γιατί δεν μπήκαν ξεκάθαροι κανόνες από το Υπουργείο, όπως για παράδειγμα ότι δεν μπορεί μια σχολή να έχει τμήματα σε 2-3 διαφορετικές πόλεις και νομούς;
Γιατί να εκτεθούν οι Πρυτάνεις ζητώντας να κλείσουν τμήματα ενώ το υπουργείο δεν προτίθεται να το κάνει;

πλειοψηφία
|

Η διορισμένη "διοικούσα του ΔΙΠΑΕ εισηγείται κατά πλειοψηφία". Απ' ότι ακούγεται ισοψηφία με την ψήφο του προέδρου να μετράει διπλή.

ΠΑΠΕΛ-ΓΕΩΠΟΝΟΙ
|

Σωστή η τοποθέτηση του ΠΑΠΕΛ. Να προχωρήσει άμεσα η αξιολόγηση των νέων τμημάτων από την ΕΘΑΑΕ. Οποιεσδήποτε αλλαγές επίσης δεν μπορούν να γίνουν ερήμην των ήδη φοιτούντων. Ειδικά αυτά που ακούγονται για καταργήσεις 4ετών και 5ετών τμημάτων και μετατροπής τους σε 3ετή είναι αστεία. Τι θα πουν πχ στους φοιτητές του 5ετούς τμήματος Γεωπονικής;
Το ΥΠΑΙΘ υποχρεούται να εφαρμόσει τη νομοθεσία και να προχωρήσει στην κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων και την αξιολόγηση ως integrated master με παράλληλο δικαίωμα εγγραφής στο επιμελητήριο.
Για το λόγο αυτό άλλωστε επιλέξαμε αυτή στη σχολή στο μηχανογραφικό αφού είχαμε ενημερωθεί για τον οδηγό σπουδών.

@Φοιτητής παραρτήματος Νοσηλευτικής Διδυμοτείχου
|

H πρόταση για εσάς είναι να πάτε ως έδρα στην Αλεξανδρούπολη.

@περίεργο
|

ΟΛΟΙ τα γράφουμε χρόνια εδώ, είδες να θέλει να κανει τίποτα τρία χρόνια κυβερνηση με την ίδια υπουργάρα παιδείας; όχι ότι έκανε αλλού πέρα από βλάκείες , μπαχαλα και βόλεμα ημετερων

Φοιτητής παραρτήματος Νοσηλευτικής Διδυμοτείχου
|

Προτείνει το ΔΙΠΑΕ να ενταχθεί η σχολή θετικών επιστημών της Καβάλας στο ΔΠΘ και δεν γίνεται λόγος για το παράρτημα Νοσηλευτικής στο Διδυμότειχο που είναι το μόνο πανεπιστημιακό τμήμα πανελλαδικά που είναι ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ άλλου τμήματος (της νοσηλευτικής Θεσσαλονίκης) χωρίς καθόλου καθηγητές και ελάχιστες υποδομές.

Η μόνη βιώσιμή και ορθολογική λύση είναι η μεταφορά του παραρτήματος νοσηλευτικής Διδυμοτείχου από το ΔΙΠΑΕ που ανήκει τώρα στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης στην σχολή επιστημών υγείας με μεταφορά της έδρας του τμήματος στην Αλεξανδρούπολη όπου υπάρχει η Ιατρική Σχολή και Πανεπιστημιακό νοσοκομείο, καθώς και ενίσχυση του τμήματος με διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό, οτιδήποτε άλλο είναι απαράδεκτο και θα εξυπηρετεί μικροπολοτικές και τοπικές σκοπιμότητες.

Ο πρώην υφειπουργός κ. Διγαλάκης είχε δεσμευτεί από το βήμα της Βουλής για την μεταφορά του τμήματος στο ΔΠΘ στην Αλεξανδρούπολη, ενώ η σύγκλητος του ΔΠΘ ήδη από πέρυσι τον Οκτώβριο έχει αποφασίσει σχετικά.

Τι στο καλό περιμένετε κύριοι στο ΥΠΑΙΘ

Σταματήστε τον εμπαίγμο εκατοντάδων φοιτητών και των οικογενειών τους.

Έχετε ευθύνη απέναντι σε εκατοντάδες φοιτητές κα τις οικογένειες τους, αλλά και απέναντι στην κοινωνία να παράξετε επιστήμονες νοσηλευτές υψηλού επιπέδου και κύρους κάτι που σίγουρα δεν μπορεί να γίνει στις απαρχαιομένες εγκαταστάσεις του Διδυμοτείχου μακρία από ιατρική σχολή και πανεπιστημιακό νοσοκομείο

@ ποιος ο λόγος ύπαρξης διπλών Τμημάτων ΗΜΜΥ
|

Κατανοώ τον προβληματισμό σας αλλά ας μην ξεχνάμε πως οι ηλεκτρολόγοι μηχανικοί θα κυριαρχούν στο μέλλον σαν επάγγελμα διότι έχουν τεράστιο εύρος επαγγελματικών επιλογών. Από ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις ως αναπτυξη λογισμικου. Γενικά οι ηλεκτρολόγοι μηχανικοί θα πρωτοστατούν στην τέταρτη βιομηχανική επανάσταση. Ωστόσο επιβάλλεται εφόσον υπάρχουν και τα νέα τμήματα, να μειωθούν οι εισακτέοι κατά 50-70%. Περνούν πάνω από 200 άτομα ανά σχολή τον χρόνο ενώ άλλες πολυτεχνικές περνούν τους μίσους.

@Περίεργος
|

Αυτό που λέτε είναι αυτό που θα έκανε κάθε ορθολογικό άτομο αν είχε να διαχειριστεί αυτή τη σαλάτα και αν πλήρωνε το λογαριασμό.
Για τον ίδιο λόγο κανένα ΑΕΙ δεν εισηγείται συρρίκνωσή του: δεν τους κοστίζει τίποτα να συνεχίζεται το τρέχον καθεστώς, το πληρώνουμε άλλοι.

Περίεργος
|

ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕ Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑ ΠΟΥΝ ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ......!!! ΚΑΜΜΙΑ ΑΛΛΑΓΗ....!!!
ΑΝ ΕΧΕΙ ΚΟΤΣΙΑ.....ΑΣ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΙΣΣΟΡΟΠΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.
ΕΝΑ ΑΕΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ. 3 ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ , ΕΝΑ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΔΥΟ ΣΤΗΝ ΘΕΣ/ΝΙΚΗ.
ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΣΧΟΛΩΝ ......ΧΩΡΙΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ......!!!
ΑΠΛΑ.....ΚΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΑ.....ΧΩΡΙΣ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ......ΚΑΙ ΡΟΥΣΦΕΤΙΑ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΓΚΡΙΝΙΑΖΟΥΝ.....!
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΜΕ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ......ΚΑΙ ΙΔΙΑ ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗ ΧΩΡΑ.....!!!

έρχεται///
|

είναι δεδομένο ότι ακολουθεί η απόφαση να ιδρυθούν τμήματα εφαρμοσμένων επιστημών σε όλα τα πανεπιστήμια...και εκεί θα γίνει η εκκαθάριση και η συγχώνευση.

ποιος ο λόγος ύπαρξης διπλών Τμημάτων ΗΜΜΥ σε Πάτρα + Κρήτη
|

γέμισε η χώρα με ηλεκτρολόγους

είναι τόσο μεγάλη η ανάγκη για ηλεκτρολόγους ώστε να δικαιολογούνται
εις διπλούν τμήματα ΗΜΜΥ στην ίδια περιφέρεια (βλ. Κρήτη)
ή ακόμη και στην ίδια πόλη! (βλ. Πάτρα)


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/77542/neos-akadimaikos-hartis-kamia-metavoli-eisigoyntai-ena-ena-ta-aei-m-exairesi-diethnes