Έστειλαν οδηγία σε βαθμολογητές με λάθος σε θέμα των Λατινικών
Δημοσίευση: 08/06/2022
Τελευταία Ενημέρωση: 09/06/2022, 10:44
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Μετά την τη πρώτη ημέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων η οποία ξεκίνησε με διόρθωση επί της διόρθωσης, από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, στα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνία
Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων στις οδηγίες που έστειλε σήμερα στους βαθμολογητές, στο μάθημα των Λατινικών , υπάρχει ένα λάθος,προφανώς από αβλεψία, το οποίο , ωστόσο, για τους υποψηφίους αντιστοιχεί σε μια μονάδα.
Συγκεκριμένα στο ερώτημα Γ1, το οποίο ζητούσε στη γραμματική το Ille στη γενική ενικού θηλυκού στις οδηγίες βαθμολόγησης των θεμάτων που απέστειλε η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων προς τα βαθμολογικά Κέντρα έδινε ως λύση το "Ilius".
Το esos επισημαίνει προς τους βαθμολογητές πως η σωστή λύση είναι με δύο ll δηλαδή illius.
Επίσης η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων πρέπει άμεσα να στείλε διορθωτική οδηγία προς τα Βαθμολογικά Κέντρα.
Διόρθωση επί της διόρθωσης έστειλε η ΚΕΕ στα Εξεταστικά Κέντρα " στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνία
Υπενθυμίζεται ότι τη πρώτη ημέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων ξεκίνησε με διόρθωση επί της διόρθωσης, από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, στα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνία, που διαγωνίστηκαν την περασμένη Παρασκευή ,οι υποψήφιοι των ΓΕΛ.
Στο Β2 (β) «Γιατί, κύριε, να πρέπει ... μέλλον;» αρχικά το ερωτηματικό δόθηκε στους υποψηφίους μέσα στα εισαγωγικά "μέλλον;"
1η διόρθωση: Μετά από ερώτημα εάν το "ερωτηματικό" θα πρέπει να βρίσκεται μέσα ή έξω από τα εισαγωγικά η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας έστειλε διευκρίνιση να αφαιρεθεί το ερωτηματικό και να μπει τελεία έξω από τα εισαγωγικά , δηλαδή να διατυπωθεί το Β2 (β) σε: "...μέλλον".
2η διόρθωση: Μετά από λίγο καταφθάσει στους υποψηφίους στα Εξεταστικά Κέντρα 2η διευκρινιστική της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων με την οποία ζητά το ερωτηματικό να μπει έξω από τα εισαγωγικά και να διαμορφωθεί ως εξής: «Γιατί, κύριε, να πρέπει ... μέλλον»;
Σχόλια (8)
Ζαβαρακατρανέμια, ίλεως, ίλεως
Λάμα, λάμα, νάμα, νάμα, νέμια
Αλληλούια
Αλληλούια
Ίλεως, ίλεως, ίλεως
Ίλεως, ίλεως, νέμια
Ίλεως, ίλεως, ίλεως, ίλεως
Λάμα, λάμα, νάμα, νάμα, νέμια
Αλληλούια
Αλληλούια
@Σπάρτακος
Έτσι ακριβώς. Οι άνθρωποι δεν κάνουν λάθη και γι'αυτό επιβάλλουν αξιολογήσεις, επειδή λάθη κάνουμε μόνο εμείς...
Το μοναδικό λάθος του υπουργείου μετά από 3 χρόνια!
Δεν χάθηκε κι ο κόσμος!
Να σημειωθεί και το λάθος στον πλάγιο λόγο στα αρχαία ελληνικά, όπου η απάντηση που δόθηκε στις οδηγίες βασίστηκε στους κανόνες της ετεροπροσωπίας, ενώ πρόκειται για ταυτοπροσωπία.
Δεν νομίζω ότι τίθεται θέμα με το φανερό τυπογραφικό λάθος στις ενδεικτικές απαντήσεις (ένα l αντί για δύο). Δε θα επηρεαστεί κανένας βαθμολογητής. Το πρόβλημα είναι με την οδηγία που δόθηκε στο θέμα Γ4β των αρχαίων, όπου, ενώ είναι φανερό ότι έχουμε ταυτοπροσωπία (οι Κορίνθιοι μιλούν για τον εαυτό τους), η επιτροπή έδωσε απάντηση σαν να έχουμε ετεροπροσωπία. Πράγμα που σημαίνει απώλεια δύο μονάδων για σωστή απάντηση των παιδιών. Το λάθος είναι σοβαρό. Πρέπει να ανακαλέσουν ή τουλάχιστον να δεχτούν ως σωστή και την εκδοχή της ταυτοπροσωπίας. Διαφορετικά το "Κάθε απάντηση τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή¨ των οδηγιών να αντικατασταθεί "Οι μαθητές καλούνται να βρουν τι έχουν στο μυαλό τους τα μέλη της ΚΕΕ και ας είναι αυτό λανθασμένο".
τετοια λαθη τα πληρωνεις με απολυση, στο ΥΠΕΠΘ με αναβαθμιση απο την Κεραμεως
και οι άριστοι κάνουν λάθη.............
@ Ανήσυχος εκπαιδευτικός
Πολύ σωστή η προσέγγισή σου!