Η Ένωση Φυσικών για την κατανομή των οργανικών κενών ανά κλάδο και ειδικότητα

Δημοσίευση: 16/07/2022

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η Ένωση Φυσικών για την  κατανομή των οργανικών κενών ανά κλάδο  και ειδικότητα

Τα λόγια είναι πολύ φτωχά για να περιγράψουν τον θυμό και την απογοήτευση, μαζί με την αίσθηση εμπαιγμού, που αισθανόμαστε, όπως και το σύνολο των συναδέλφων μας, για  την απόδοση ελάχιστων οργανικών θέσεων διορισμού Φυσικών για δεύτερο συνεχόμενο σχολικό έτος. Μετά τον εξωφρενικό αριθμό των μόλις 87 Φυσικών κατά τους περσινούς διορισμούς, είδαμε εφέτος να αποδίδονται τριάντα (!) λιγότερες οργανικές θέσεις Φυσικών για διορισμό στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση!

Κανένας νόμος και κανένας αλγόριθμος δεν αρκούν για να εξηγήσουν τα ανεξήγητα. Το πώς είναι δυνατόν μία βασική επιστήμη όπως η επιστήμη της Φυσικής να απαξιώνεται κατ’ αυτόν τον τρόπο και να βρίσκεται υπό διωγμόν τα τελευταία χρόνια από τα σχολεία. Το μάθημα που κατ’ εξοχήν καλλιεργεί την κριτική ικανότητα και ερμηνεύει τον κόσμο μας να υφίσταται περικοπές στο ωρολόγιο πρόγραμμα, προσθαφαιρέσεις κεφαλαίων κατά το δοκούν, ελλιπή ή ανύπαρκτη εργαστηριακή διδασκαλία και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, αποκλεισμό των πτυχιούχων Φυσικών από την διδασκαλία του αντικειμένου τους και την προσφορά των γνώσεων και της εμπειρίας τους στους μαθητές.

Η Ε.Ε.Φ. εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία της για την απροκάλυπτη υποβάθμιση του μαθήματος της Φυσικής και την άνευ προηγουμένου απαξίωση των Φυσικών από το Υπουργείο Παιδείας. Συνάδελφοι που επί μία δεκαετία και πλέον διδάσκουν ως αναπληρωτές στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, στηρίζουν το σχολείο, μετακινούνται κάθε χρόνο εν μία νυκτί σε κάθε άκρη της Ελλάδας για να υπηρετήσουν το λειτούργημα που επέλεξαν, βλέπουν να μένουν εκτός νυμφώνος για άλλη μία φορά. Βλέπουν τις οργανικές θέσεις που τους αναλογούν να δίνονται αναιτιολόγητα σε ειδικότητες για τις οποίες, βάσει και αυτού ακόμα του νόμου, δεν συστήνονται οργανικές θέσεις στην πλειονότητα των σχολικών μονάδων! Βλέπουν την με τόσους κόπους αποκτηθείσα προϋπηρεσία τους να παραγράφεται και στις έως τώρα θέσεις τους να τοποθετούνται εκπαιδευτικοί άλλων ειδικοτήτων, με ελάχιστα συγκριτικά μόρια.

Αυτό το θέατρο του παραλόγου πρέπει να λάβει τέλος. Η Φυσική είναι αυτονόητο ότι πρέπει να διδάσκεται από Φυσικούς και οι Φυσικοί είναι αυτονόητο ότι πρέπει να βρίσκονται στα σχολεία ως αναγνωρισμένοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί και όχι ως εκατοντάδες τον αριθμό κάθε χρόνο αναπληρωτές.

Μένει να δούμε πώς θα απορροφηθούν και πού θα τοποθετηθούν οι εκατοντάδες διοριζόμενοι του ενιαίου κλάδου ΠΕ04, πέραν των Φυσικών, στα οργανικά κενά που δεν θα υπάρχουν και καλούμε τους συναδέλφους και τα παραρτήματα σε κάθε πόλη σε επαγρύπνηση, προκειμένου άμεσα να διαπιστώνονται και να επισημαίνονται οι όποιες παράτυπες τοποθετήσεις. Φαινόμενο το οποίο δυστυχώς έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε να συμβαίνει κατ’ επανάληψιν...

Έως τώρα έχουμε προτείνει, έχουμε ζητήσει, έχουμε καλέσει σε διάλογο την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ για να εξορθολογιστεί αυτό το πέρα από κάθε λογική πλαίσιο. Πλέον δεν παρακαλούμε, δεν εισηγούμαστε απλώς αλλά απαιτούμε να δοθούν στους Φυσικούς οι θέσεις τις οποίες εδώ και χρόνια οι ίδιοι καλύπτουν, οι θέσεις που δικαιωματικά τους αξίζουν, ώστε επιτέλους να επιβραβευθούν για την προσφορά τους στην Δημόσια Εκπαίδευση αντί συνεχώς να τιμωρούνται και να περιθωριοποιούνται.

Μία τέτοια κίνηση μόνο ωφέλιμη μπορεί να είναι για το μέλλον της Εκπαίδευσης αυτής της χώρας και για την ποιοτική μόρφωση των παιδιών μας.

Το Διοικητικό Συμβούλιο
της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών

Σχόλια (13)

Πέτρος
|

Καλησπέρα
Κατά την γνώμη μου στο γυμνάσιο πρέπει να μειωθούν οι ώρες φυσικής και να αυξηθούν αυτές της χημείας και της βιολογίας ώστε να είναι πιο βιώσιμο το πρόγραμμα. Όσον αφορά στους φυσικούς πλεονάζουν στα σχολεία..

Πειραματικός
|

@Γιάννης
Αυτό ακριβώς λένε και οι Φυσικοί... να σταματήσουν όλοι οι υπόλοιποι να διδάσκουν το μάθημα τους!

Γιάννης
|

Πραγματικά ότι να ναι!
Παντού φυσικοί και παντού υπεράριθμοι, κάνοντας μαθήματα εκτός από φυσική.
Ήρθε ο καιρός τα μαθήματα να διδάσκονται από τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς που κατέχουν το αντικείμενο λόγω σπουδών και όχι από υπεράριθμους φυσικούς...

Πειραματικός
|

@sig xim
Σωστά... τα μονόωρα μαθήματα πρέπει να εκλείψουν! Δεν λειτουργούν καλά... Η Χημεία άνετα μπορεί να διδάσκεται σε ένα δίωρο μάθημα στην Γ τάξη και αντίστοιχα στην Βιολογία να ενωθεί πάλι το σπασμένο σε μονόωρα μάθημα. Η ύλη βγαίνει άνετα. Η Φυσική πάλι χρειάζεται ενίσχυση οπωσδήποτε κατά μία ώρα στην Α τάξη.

sig xim
|

Οι φυσικοί λένε για τις ώρες τους. Που ακούστηκε όμως η χημεία στο γυμνάσιο να είναι μόνο στην Β και Γ και από μία ώρα; Γιατί να μην υπάρχει χημικός στο γυμνάσιο; (για να υπάρξει οργανικό κενό πρέπει να έχει 12 τμη΄ματα Β και Γ γυμανσίου). Γιατί την χημεία να την κάνουν φυσικοί και βιολόγοι;καλό είναι λοιπόν να αναφέρονται και αυτά πριν φωνάζει κανείς ότι αδικείται.

Μαρία Μάρ.
|

Ότι να 'ναι! Παντού υπεράριθμοι είναι οι Φυσικοί. Στα Γυμνάσια παίρνουν τις ώρες Βιολογίας και Χημείας για να συμπληρώσουν ωράριο.

ΠΕ 4.01
|

ΑΝΤΙ ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΔΙΚΙΑ ΤΩΝ ΠΕΡΑΣΜΕΝΩΝ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΠΑΛΙ ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΙΔΙΑ.... ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗ ΜΟΥ ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΑΝΤΕΛΗ ΜΟΥ... ...3ΟΟ ΒΙΟΛΟΓΟΙ 300 ΚΛΠ ΚΛΠ 50 ΦΥΣΙΚΟΙ 500 ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΠΟΤΕ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΝΑ ΔΕΙ ΑΣΠΡΗ ΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΝ ΜΑ ΠΟΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΧΩΡΙΣ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ..1000 ΦΥΣΙΚΟΙ ΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΛΥΚΕΙΑ ΚΑΙ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΩΡΩΝ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ.....

Θοδωρής
|

Απόλυτο δίκαιο έχουν οι φυσικοί. Συγκρίνετε τον αριθμό θέσεων με εκείνες των βιολόγων. Είναι να απορεί κανείς.

Τάκης Π
|

Να δούμε πως οι ΠΕΟ404 θα κάνουν κβαντική φυσική φέτος στα σχολεία που ούτε μια ώρα φυσική δεν έχουν κάνει στις σχολές ..ας πάνε από τα βιβλιοπωλεία για να εξασφαλίσουν τα βοηθήματα έγκαιρα συγχαρητήρια στο υπαουργειο μπράβο σας

ΠΕ04.02
|

Δεν μπορώ να γνωρίζω τι γίνεται στις σχολικές μονάδες όλης της επικράτειας, αλλά τουλάχιστον στην ΔΔΕ όπου υπηρετώ δεν υπάρχει Γυμνάσιο ή Λύκειο χωρίς τουλάχιστον έναν (συχνά και δύο) μόνιμους φυσικούς, με αποτέλεσμα όχι μόνο να μην κινδυνεύουν οι ώρες της φυσικής, αλλά να παίρνουν οι φυσικοί και τις ώρες της γεωγραφίας και της χημείας για να συμπληρώσουν ωράριο.

CHARALAMPOS TSOULOUCHAS
|

Διεκδικήστε να μην δίνουν στους μαθηματικούς του γυμνασίου φυσική. Ειδικά την λεγόμενη πειραματική της Α' δεν την αντέχουμε!

Νεύτων
|

Δε πρόκειται για υποβαθμιση μαθήματος! Άλλες ειδικότητες έχουν πολύ λιγότερες θέσεις! Αυτό για το θυμό!

ΠΕ04
|

Το περίεργο είναι ότι διορίζονται μαθηματικοί κατά εκατοντάδες.
Έχουν πολλές ώρες σε κάθε τάξη

Και οι μαθητές /τριες πατώνουν στα μαθηματικά σε όλους τους διαγωνισμούς και αξιολογικούς φορείς.

Κάτι πάει πολύ στραβα με το σχεδιασμό.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/79120/i-enosi-fysikon-gia-tin-katanomi-ton-organikon-kenon-ana-klado-kai-eidikotita