Μια αποτίμηση της πρώτης εφαρμογής του νόμου επιλογής στελεχών. (Ν.4823/2021)

Δημοσίευση: 20/07/2022

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Μια αποτίμηση της πρώτης εφαρμογής του νόμου επιλογής στελεχών. (Ν.4823/2021)

Ο κλάδος πρέπει να διαφυλάξει ως κόρη οφθαλμού την φιλοσοφία του παρόντος νόμου (Μέσος όρος μετρήσιμων προς συνέντευξη, μεγαλύτερος του 2:1 )

Του Γιάννη Π. Πλατάρου, Μαθηματικού

Είναι απολύτως βέβαιο, ότι έγιναν με νόμο που μετρά το μεγαλύτερο πλήθος προσόντων, από κάθε άλλο νόμο. Αυτό από μόνο του είναι επίτευγμα του κλάδου, που πρέπει να διατηρηθεί σε κάθε μελλοντικό νόμο.

Όμως υπήρξαν και μέγιστες αστοχίες στην εφαρμογή του. Ας τα βάλουμε σε μια σειρά:

Θετικά σημεία

Χρόνιο αίτημα του κλάδου ήταν η μείωση του ρόλου της συνέντευξης για να μην υπάρχουν μεγάλα περιθώρια αυθαιρεσίας.  Αυτό έγινε. Δείκτης επίτευξης αντικειμενικός, ο λόγος του πραγματικού Μ.Ο. των υποψηφίων στα «σταθερά» μόρια (όχι στα δυνητικά) προς το μέγιστο της συνέντευξης. Αυτός ήταν περίπου 42:20 ή 21:10  , ας το πούμε 2:1. Ο ίδιος λόγος σε άλλες κρίσεις ήταν 13:20  στην καλύτερη περίπτωση 1:1 ή σε άλλες περιπτώσεις (με τις αντισυνταγματικές ψηφοφορίες) χωρίς νόημα μέτρησης.

Αρνητικά σημεία

Δεν υπήρξε ούτε μία ρυθμιστική ερμηνευτική εγκύκλιος για την αποτίμηση των προσόντων. Αυτό ήταν μια αιτία για την κατάργηση κάθε χρονοδιαγράμματος. Καθώς τα συμβούλια επιλογής ήταν 4 και όχι 1 , έπρεπε να έχουν συντονισμό (ίδια αντιμετώπιση για την ίδια περίπτωση) Αποτέλεσμα η βραδυπορία . Το ότι τα συμβούλια ήταν περισσότερα και οι μισοί υποψήφιοι εκτός συνεντεύξεων δεν ήταν όπως φάνηκε αιτίες επίσπευσης των επιλογών.  Η έλλειψη κινήτρων από τα Συμβούλια επιλογής ήταν ένας άλλος λόγος (αμισθί έργο)

Τι θα μπορούσε εύκολα να γίνει και δεν έγινε

Θα μπορούσε να γίνει αυτό που ήδη εδώ και χρόνια εφαρμόζει το ΙΕΠ κυρίως αλλά δευτερευόντως  και το ΕΚΔΔΑ αλλά και εσχάτως ο ΕΟΠΠΕΠ. Το ΙΕΠ είναι το πρότυπο.:

Όλοι οι δυνητικώς ενδιαφερόμενοι ανεβάζουν προσόντα ταξινομημένα ανά ποικίλες κατηγορίες  . Αυτά ανανεώνονται και εμπλουτίζονται κατά το δοκούν του ενδιαφερομένου. Σε μια περίπτωση όπου το ΙΕΠ κάνει μια προκήρυξη για συγκεκριμένη θέση (μητρώο) όλοι βαθμολογούνται με τα μόρια από τα προσόντα που έχουν μεταφορτώσει , αναρτώνται προσωρινοί πίνακες, γίνονται ενστάσεις, τελικοί πίνακες, όλα με διαφάνεια. Αυτό έπρεπε να γίνει, τον έλεγχο να τον κάνει μοναδική επιτροπή διαρκώς , όλοι να ξέρουν τα μόριά τους . Αυτό εξυπακούεται, ότι έπρεπε να γίνει πριν τον νόμο. Η τεχνογνωσία υπήρχε. Φυσικά μπορεί να γίνει και ΤΩΡΑ.

Τι έγινε επί του πεδίου.

  1. Πάρα πολλοί , λεγόμενοι «δοτοί» Δ.Ε. δεν κατάφεραν να επανεπιλεγούν. Το αντικειμενικό αυτό γεγονός, κάτι λέει υπέρ του νόμου.
  2. Στις προφορικές βαθμολογίες των συνεντεύξεων είχαμε πολλά «εικοσάρια» Και αυτό, κάτι λέει υπέρ του νόμου.
  3. Στις προφορικές βαθμολογίες, είχαμε πολλά εικοσάρια σε ακραιφνώς «αντίθετους» (Είμαστε όλοι σε μικρές κοινωνίες και γνωρίζουμε.) Αυτό το γεγονός λέει επίσης, πάρα πολλά, υπέρ του νόμου.
  4. Γράφω την έκφραση «υπέρ του νόμου» και αποφεύγω την πίστωση στα Συμβούλια Επιλογής , διότι σε ένα τουλάχιστον συμβούλιο και για μία τουλάχιστον περίπτωση που γνωρίζω καλώς, έγινε η μέγιστη δυνατή παρεκτροπή μοριοδότησης σταθερών μορίων. Πιστεύω ότι είναι η εξαίρεση του κανόνα. Τολμώ να εκτιμήσω, εκ του αποτελέσματος, εξ όσων εισπράττω, ότι δεν είχαμε αυτή την φορά αποτελεσματικές «πολιτικές παρεμβάσεις», κάτι που εθιμικά είναι η δεσπόζουσα πραγματικότητα.

Τελική πολιτική μου εκτίμηση στα παραπάνω είναι ότι ο κλάδος πρέπει να διαφυλάξει ως κόρη οφθαλμού την φιλοσοφία του παρόντος νόμου (Μέσος όρος μετρήσιμων προς συνέντευξη, μεγαλύτερος του 2:1 ) Όπως ήδη εξηγήσαμε , ο πιο πολύπλοκος νόμος όλων των εποχών, αν είχε επί του πεδίου   πρόβλεψη πλατφόρμας τύπου ΙΕΠ, θα είχε την καλύτερη λειτουργικότητα όλων των εποχών, έτσι ώστε να πεισθούν άπαντες ότι είναι επίτευγμα του κλάδου  ή και απλώς μόνον, δώρο, άνωθεν, στο κλάδο. Έτσι λοιπόν, όντως έχουμε μπροστά μας έναν αξιοκρατικό νόμο. Οι όποιες αδικίες διευθετούνται με λογοδοσία στα δικαστήρια, όπως γινόταν ανέκαθεν πλην της περιπτώσεως των αντισυνταγματικών αποφασιστικών, μυστικών ψηφοφοριών.

Σχόλια (88)

manos
|

το πρόβλημα με τον την αξιλόγηση και την μοριοδότηση του νομου ειναι ότι επιβραβεύει την πορεία του εκπαιδευτικου, χωρίς να ειναι σε θε΄ση να αξιολογήσει με επάρκεια τις ικανότητές του την παρουσα χρονικη στιγμή.
επίσης η διαδικασία ειναι χαρακτηριστικά αργή, όπως αναφέρει και ο συντακτης του άρθρου

@Πριν αλέκτωρ λαλήσει τρεις
|

Μόνο ο έξυπνος άνθρωπος αλλάζει γνώμη αγαπητέ/τή μου.

Πριν αλέκτωρ λαλήσει τρεις
|

Ο καλύτερος νόμος άλλαξε. Πρέπει να ομολογήσουμε ότι η εν λόγω ανάρτηση ήταν το λιγότερο άστοχη. Ο νόμος ακόμη κι έτσι είναι σχεδόν ανεφαρμοστός και δεν λαμβάνει υπόψη του την πραγματικότητα της εκπαιδευτικής πράξης.....

Πλατάρος Γιάννης
|

@ για μόρια, αιρετούς κτλ
1) τις θέσεις τις τιμούν οι άνθρωποι, ανεξαρτήτως δοτου ή αιρετού αξιωματος, ανεξαρτήτως ιδεολογίας, φύλου, κομματική εντάξεως, και ευφυΐας. Στην ζωή μου ευτυχησα να γνωρίσω λίγους απ αυτούς.
2) Αν δεν υποβάλλεις βεβαίωση για κάτι, δεν μοριοδοτειται. Έχω 12 χρόνια Διευθυντής σε Σ. Μ. Και 3 ως Δ. Ε. Έχουν υπερκαλυφθεί οι κοφτες και για προαπαιτουμενη υπηρεσία και για μέγιστο μοριοδοτησης.
3) Συνιστώ ήπιους τόνους, καλή πίστη, καθαρά ερωτήματα, σαφή, να σας απαντώ με ειλικρίνεια και όπου βγει η συζήτηση. Εγώ κάποιες αρχές που τηρώ και παρακαλώ να τις χρησιμοποιήσετε για δική σας βελτίωση, καθώς θα βελτιωθώ και γω από σας.
Όχι όμως με κραυγές και απαξιωτικά ύφος...

Θέλω κι εγώ τα μόριά μου
|

"Να προσθέσω επί του υπονοούμενου, ότι δεν πήρα ούτε 0,25 μόρια, αφού υπερβαίνω τους διοικητικούς κοφτες του νόμου" λέει ο υποψήφιος ΣΕ κος Πλατάρος..... ενώ ΔΕΝ έχουν δημοσιευθεί ακόμα, ούτε καν τα προσωρινά μόρια. Τον παρακαλούμε λοιπόν, εάν γνωρίζει τα δικά του.... να μας πει και τα δικά μας μόρια....

Χωρίς υποννοούμενα
|

@Πλατάρος Γιάννης "ποιοι δεν θέλανε αιρετούς στα υπηρεσιακά;"
- Ε ναι... 20 χρόνια αιρετοί και ξαφνικά αποφάσισαν να φύγουν στα καράβια...
- Ποιός ξεκίνησε τον "πόλεμο"? Αν "καρατομείς" εσύ ο ίδιος τους αξιωματικούς σου, τότε φυσικά, στο τέλος θα βάλεις και τον φαντάρο για στρατηγό.
- "ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΟΥΝ ΚΕΝΆ ΣΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ". Με πετσοκομμένα Συμβούλια.... ΔΕΝ υπάρχει διοίκηση(σ.σ. αποτελεσματική και αντικειμενική). Το ζούμε εδώ και 2 χρόνια. Τυφλοί ή κουφοί δεν είμαστε δόξα το Θεό.
- Όσο μας πείθετε για τον καλύτερο νόμο 4823, άλλο τόσο μας πείθετε και για τους αιρετούς που φταίνε και για αποτελεσματικά.... δοτά Συμβούλια με 2 και 3 μέλη.
- Για τον εάν είστε ή όχι μέλος σε κάποιο Συμβούλιο ή για τα μόρια που πήρατε ή δεν πήρατε, θα το πω κομψά. Δεν ξέρω πόσους μπορεί να ενδιαφέρει... αλλά από ακαδημαϊκό ενδιαφέρον και μόνο.... ούτε κρύο ούτε ζέστη.
- Τέλος, εσείς προσωπικά είστε υπέρ ή κατά των αιρετών στα Συμβούλια (υπηρεσιακά, επιλογών, πειθαρχικά)?

@ένα τρολ μια μουφα και συχαρίκια
|

η ανασυγκρότηση είναι ΝΕΑ σύνθεση και ένα μέλος να αλλάξει. διασταλτική ερμηνεία όπως στη νομοθεσία στο σχόλιο, please . και ο ΣΔ είναι παλιός και αιώνιος σε ένα σχολείο αλλά κάθε χρόνο ταυτόχρονα και ΝΕΟΣ !
επίσης, κόφτες στους κόφτες , δώστε τα μόρια ρεεεεεεεεεε

Πλατάρος Γιάννης
|

@ για την θέση στο νέο ΠΥΣΔΕ.
Είναι αποκαρδιωτικο, σε ένα φόρουμ που οι θαμώνες είναι υπάλληλοι αυξημένων προσόντων, να πετάει ένα τρολ μια μουφα και να γίνεται πάρτι!
Ξέρει καποιος να διορίζονται διορισθηκαν νέα υπηρεσιακά συμβούλια, οπότε δίνουμε και "συγχαρίκια; "
Αλλο:
"Υπονοουμενο" :
"ποιοι δεν θέλανε αιρετούς στα υπηρεσιακά;"
Μα... οι ίδιοι οι αιρετοί που δεν συμμετείχαν ως αιρετοί, είτε συμμετειχαν και παραιτήθηκαν!
Αν με ρώταγαν, θα τους έλεγα, ότι είναι ΑΞΊΩΜΑ, ότι "ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΟΥΝ ΚΕΝΆ ΣΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ"
Αν πάμε σε πόλεμο και πέσει ο λοχαγός, αναλαμβάνει κατά σειρά, ο υπολοχαγός, ανθυπολοχαγος, ανθυπασπιστης, αρχιλοχιας, επιλοχίας, λοχίας, δεκανεας, υποδεκανεας, αρχαιότερος φαντάρος. Θα φύγουν οι αιρετοί οι 2 στους 5 και δεν θα λειτουργούν συμβούλια; και με 3 λειτουργούν! Και με νομοθετική ρύθμιση και 2 μη αιρετοί!
Ποιος εκπαιδευτικός αντιλήφθηκε την αδιέξοδη πολιτική ομοσπονδιων και παρατάξεων;;;

Να προσθέσω επί του υπονοούμενου, ότι δεν πήρα ούτε 0,25 μόρια, αφού υπερβαίνω τους διοικητικούς κοφτες του νόμου.
Υ. Γ.
Με την επιφύλαξη να διορισθηκα σε νέο θεσμοθετηθεν συμβούλιο και όντως να μην το έμαθα!...

μετρ
|

σωστος ο NIC
και κλαμα ο πλαταρος

Ερώτηση,
|

καποιο σχολιο για την υλη των μαθηματικων στις πανελλαδικες?
Η οικογενεια-κοινωνια που μας αξιολογει τι θελει να μαθει?

Ήταν δίκαιο... έγινε πράξη
|

@συχαρίκια για τη θέση στο νεο
Θυμάστε που κάποιοι δεν ήθελαν τους αιρετούς στα Συμβούλια?

NIC
|

@Πλατάρος Γιάννης
Απορώ πως επιμένεις πως είναι ο καλύτερος νόμος ενώ σε όλο το δημόσιο μετρούν 1) προϋπηρεσία 2) Πτυχία Πανεπιστημιακά 3) Γλώσσες 4) ΤΠΕ 5) Συνέντευξη.
Μάλλον σε όλο το άλλο δημόσιο είναι οι ηλίθιοι και στο Παιδείας έχουν βρει το κόλπο για να εξασφαλίζουνε θέση όσους δεν γίνονται ΔΕΠ σε θέσεις ευθύνης.
Σου υπογράφω ότι μόλις αλλάξει η κυβέρνηση που θα γίνει σύντομα, ο καλύτερος νόμος όλων των εποχών θα γίνει ο πρώην καλύτερος νόμος.

΅ΠΕ19
|

Δάσκαλε τριημερίδες και τετραμερίδες δεν πρέπει να υπερβαίνουν πραγματικά προσόντα. h-index citations δεν μοριοδοτούνται κριτής σε διεθνές περιοδικό δε μοριοδοτήται. Ποιότητα vs Ποσότητα !!!

συχαρίκια για τη θέση στο νεο
|

ΠΥΣΔΕ , τα λοιπά είναι για να γελάμε (με τα χάλια γενικώς )

Πλατάρος Γιάννης
|

@ Σταύρο
Γράφετε ότι «τα 17-άρια και τα 20-άρια πήγαν σύννεφο!»
Ενώ με άριστα το 8 δεν βάζουν 4 ή 5.
Η Απάντηση:
Με άριστα το 20, σε κρίσεις Δ.Ε και Σχολικών Συμβούλων, έπεφταν πολλά 6-άρια, 8-άρια και 10-άρια. ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ.
Εγώ κάνοντας αυτή την διαπίστωση την ΟΜΟΙΑ με την δική σας, εντυπωσιάστηκα, έψαξα να βρω πονηρές εξηγήσεις του τύπου «αφού δεν γίνεσαι πουθενά ΔΕ , σου βάζουμε και 20 να μην φωνάζεις» και άλλες παρόμοιες. Κατόπιν ωρίμου σκέψεως , προβληματισμού και συζητήσεων με τρίτους γνώστες αλλά και παθόντες, κατέληξα στο ότι η δυναμική του νόμου που μετρά πολλαπλάσια προσόντα από άλλες φορές, είναι μαζί με το βιογραφικό ο λόγος που εξηγεί τις μεγάλες βαθμολογίες. Συν η ανεργία του δικηγορικού κλάδου κ.ο.κ. Οι πολύ κοντινές βαθμολογίες υπόκεινται σε μαγείρεμα ανέκαθεν. Αν κάτι μπορεί να γίνει στραβά χωρίς λογοδοσία, μάλλον θα γίνει. όλοι θέλουν να γίνουν αυτοί ΔΕ όλοι πιέζουν όλους όσους ομιλούν Ελληνικά. Η μόνη λύση είναι η μείωση της βαρύτητας της Συνέντευξης. Η κατάργηση, είναι επιστημονικά λανθασμένη. Ακόμα και για την Ελλάδα.
Αυτά.

Πλατάρος Γιάννης
|

@ΠΕ800 για την προσμέτρηση της αξιολόγησης & @ αντα
Η εύκολη απάντηση είναι :
*Τα ίδια προέβλεπε και ο Ν.3848/2010 και δεν εφαρμόστηκε ποτέ, ει μη μόνον μία και μοναδική φορά με μεταβατική λογική.
Τα ίδια προβλέπει και ο νυν νόμος επιλογής που με το ιστορικό επιχείρημα, δεν θα ξαναεφαρμοστεί διότι ισχύει το αξίωμα «ουδείς νόμος επιλογής στελεχών εν Ελλάδι εφαρμόζεται πάνω από 1 φορά»
Τα παραπάνω συνιστούν λαϊκίστικη απάντηση...
Η πιο λελογισμένη απάντηση, είναι:
Η ατομική αξιολογική κρίση του εκπαιδευτικού είναι μια σοβαρή διαδικασία όπου είναι ένα μείγμα εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης (Διευθυντής και Σύμβουλος Εκπαίδευσης. ) Είναι σοβαρή, διότι είναι αποτέλεσμα μακρόχρονης παρατήρησης (του Διευθυντή) και ως προς τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης βραχύχρονη, αλλά σε κάθε περίπτωση υποκείμενη σε ένσταση. Η είσοδος του Συμβούλου Εκπαίδευσης στην τάξη δεν γίνεται αιφνιδιαστικά και απρόσμενα, αλλά κατόπιν προγραμματισμού και πρότερης συνεννοήσεως.
Εν τω μεταξύ και ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης είναι μεν «εξωτερικός αξιολογητής» αλλά και έως πρότινος συνάδελφος τάξης . Άρα αυτό το «μέγιστο έως 25» όσο και να είναι, θα έχει σοβαρά χαρακτηριστικά αξιοπιστίας.
Δέχομαι, ότι η αξιολόγηση θα προχωρήσει τελικά, ας καθυστερεί...

@αντα
Επειδή έχετε «πολυετή απασχόληση με την διοίκηση» σας απαντώ ανάλογα:
1) Είναι για να γράφετε ότι τα σταθερά μετρούν δύο φορές;
ΣΥΝΕΚΤΙΜΩΝΤΑΙ!
α) Έχω πολλά προσόντα που είναι συναφή με την εκπαίδευση και ΔΕΝ μοριοδοτούνται! 30 τριημερίδες για τα μαθηματικά και ανάλογες διημερίδες και ημερίδες για πολλά άλλα. Θερινά Σχολεία. Κριτής Επιστημονικών εργασι΄ων. Οργάνωση Συνεδρίων εκπαιδευτικών. Συμμετοχή σε επιστημονικά Σωματικά και εκπαιδευτικά. Συμμετοχή σε Σχολικές Επιτροπές. Επιτροπές παιδείας. Άλλες κοινωνικές δραστηριότητες.
ΑΥΤΑ ΣΥΝΕΝΤΙΜΟΥΝΤΑΙ!
β) Υπάρχουν προσόντα που υπερβαίνουν τους κόφτες. Έχω τρίτο μεταπτυχιακό τρίτο πτυχίο, πολλαπλάσιες ώρες επιμόρφωσης από τις κατ ΄ανώτατο όριο απαιτούμενες, πολλά προσόντα που υπόκεινται στον δεύτερο κόφτη και άλλα στον τρίτο κόφτη.
ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΣΥΝΕΚΤΙΜΟΥΝΤΑΙ!
(«Σας φώναξα», διότι έχετε «πολλά χρόνια στην Διοίκηση» Για την αντίρρηση στο «πληθαίο» συμβούλιο επιλογής απάντησα συγκρατημένα και πλήρως ήδη)

ΠΕ800
|

@Σταύρος
Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σας. Άλλωστε παρόμοια θέση διατύπωσα σε σχόλιο μου στο ίδιο άρθρο. Να επισημάνω άλλη μια φορά ότι στην πλήρη εφαρμογή του νόμου θα έχουμε προσεγγιστικά για Διευθυντές Σχολικών Μονάδων με Μ.Ο. μετρήσιμων μορίων 20, λόγο μετρήσιμα / συνέντευξης - αξιολόγησης ίσο περίπου με 0,45 [(20/(20+25)] αντί του 1 σήμερα. Δεν πρέπει να το προσπερνάμε εύκολα αυτό, γιατί είναι η "φιλοσοφία" του 4823 και είναι εντελώς αντίθετη από αυτή που παρουσιάζει στο άρθρο του ο κ. Πλατάρος και μας προτρέπει να τη διαφυλάξουμε: "Ο κλάδος πρέπει να διαφυλάξει ως κόρη οφθαλμού την φιλοσοφία του παρόντος νόμου (Μέσος όρος μετρήσιμων προς συνέντευξη, μεγαλύτερος του 2:1 )".
Προσωπικά δεν καταθέτω αντιρρήσεις για τη "φιλοσοφία" του 4823/2021, σε πολλά σημεία μάλιστα με βρίσκει σύμφωνο (απλώς διατηρώ το δικαίωμα συμμετοχής μου ή όχι, όπως όλοι υποθέτω). Δεν μπορώ όμως να αποδεχθώ αυτή την απλοϊκή και απλουστευμένη ερμηνεία φιλοσοφίας του συγκεκριμένου νόμου στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση που η απλή αριθμητική δείχνει.
ΥΓ Για να αντιληφθεί κάποιος το μέγεθος των ανατροπών και τον καθοριστικό ρόλο της συνέντευξης (αφήνω απέξω την αξιολόγηση) στο υψηλό επίπεδο των ΔΙΔΕ/ΔΙΠΕ, αρκεί να μελετήσει τους πίνακες της Περιφε΄ρειας Αττικής όπου έχουμε ανατροπές στις πρώτες θέσεις (που είναι και οι "εκλόγιμες") με τους βαθμούς της συνέντευξης (διαφορές πάνω των τριών μονάδων σε υποψήφιους υψηλότατων προσόντων). Δε χρειάζεται φαντασία για τα χαμηλότερα επίπεδα...

αντα
|

K. Πλατάρε
Από την πολυετή ενασχόληση με τα θέματα της διοίκησης δεν θυμάμαι να έχει τεθεί επίσημα ή ανεπίσημα τέτοιο θέμα.
Σε κάποιο σχόλιο υπάρχει η άποψη ότι συνεκτιμώνται κατά την συνέντευξη τα σταθερά και το βιογραφικό δηλ ΜΕΤΡΩΝΤΑΙ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ΤΑ ΣΤΑΘΕΡΑ!!!!!!
Η πρόταση περιέχει και άλλες ιδέες (κωδ. υποψηφίου, μελέτη του φακέλλου που υπάρχει στην υπηρεσία, συνέντευξη πριν τα σταθερά μόρια κλπ) πάνω σ αυτό δεν βλέπω σχολιασμό
Επιπλέον δεν υπάρχει η αποψή σας στην διαφορά του 7 μελούς συμβουλίου και του 100μελούς που κρίθηκε αντισυνταγματικό (μήπως δεν ποδηγετείται)

Σταύρος
|

Προφανώς μας κάνετε πλάκα…. Στους διευθυντές τα μόρια κυμαίνονται περίπου από 20 έως 25…..Στην επαρχία μπορεί και λιγότερο….Όταν η συνέντευξη λοιπόν σου δίνει 20 μόρια καταλαβαίνεται τι ανατροπές μπορούν να γίνουν…Εδώ έγιναν στους διευθυντές εκπαίδευσης… Σε κάποιους τα 17 άρια πήγαν σύννεφο και σε άλλους 20αρια. Όταν η συνέντευξη έδινε 8 μόρια δύσκολα θα έπαιρνε κάποιος 5 ή 4 και ο άλλος 8. Όταν το διδακτορικό σου δίνει 6 δεν μπορεί η συνέντευξη να σου δίνει 20…. Προφανώς μας κοροϊδεύεται

Πλατάρος Γιάννης
|

@νικος που επιδοκιμαζει πρόταση του Κώστα.
Δεν μπορούν τα συμβούλια να έχουν σύνθεση με κληρωση, ανά υποψήφιο και ανά συνέντευξη.
Παραβιάζεται η αρχή της ίσης αντιμετώπισης.
Ήδη εκφράζονται παράπονα για κάποιες συνεντεύξεις, που δόθηκαν χωρίς πλήρη σύνθεση (3 ή 4 μέλη αντί για 5).
Φανταστείτε τι έχει να γίνει με κυλιόμενες συνθέσεις!
Η επι τόπου παραμονή δεκάδων μελών μπας και επιρεαστουν, μπας και κληρωθούν, έχει δυσλειτουργικοτητα.
Φανταστείτε ένα μέλος να βάζει μονίμως 20αρια ή >18 και αυτό να διαπιστωθεί, που θα διαπιστωθεί απ όσους "δεν τους έτυχε στην κλήρωση" τι προσφυγές για λόγους ισονομιας θα έχουμε!
Σας απαντάω, διότι αυτή η ιδέα σέρνεται και διατυπώνει πολλά χρόνια...

Πόντιος
|

@Ανώνυμος εκπαιδευτικός
Ένα είναι σίγουρο. Σε οποιαδήποτε χώρα της υφηλίου πούμε, ότι ψηφίσαμε τον καλύτερο νόμο (μετά από 2,5 χρόνια "μελέτης") κι ότι με αυτό το νόμο χρειάστηκαν 7 μήνες για να επιλεγούν 116 στελέχη, θα το περάσουν-λένε ως ανέκδοτο.

Πιτσιφλής
|

@ Βιομηχανία απονομής τίτλων και περγαμηνών
Φτάνει!
Εμείς δεν είμαστε Φινλανδία, εμείς τους νέους μας που ξεχωρίζουν τους αφήνουμε να φύγουν έξω, να τους πάρουν οι διάφορες ''Φινλανδίες'' να τους κάνουν ό,τι θέλουν. Άλλωστε, τις ''νέες ιδέες'' δεν τις θέλουμε, οι δικές μας είναι καλύτερες. Μετά, μπορείς να φανταστείς έναν διευθυντή σχολικής μονάδας τριαντά πέντε χρονών; Μπορείς να φανταστείς την αντίδραση των γερόντων; Τόσα μόρια να πάνε χαμένα; Αδικία! Πολιτική μυωπία! Αναλγησία! Πώς είναι δυνατόν να τους στερήσεις μια καλή σύνταξη; Τι μέλλον θα έχει μετά ο τόπος;
Ουφφφφ...! Μισό λεπτό, να πάρω ένα δεύτερο χάπι... να δράσει...
Μήπως είστε νέος, κύριε;
Πηγαίνετε στην Φινλανδία, εκεί μπορεί να σας κάνουν και Πρωθυπουργό!...

Πλατάρος Γιάννης
|

@ τα Προσόντα και τα χαρτιά δεν πρέπει να μετράνε, μόνο η εμπειρία.

Η δουλειά που κάνουμε δίνει χαρτιά. Ενδεικτικά, απολυτήρια. Για να πιάσουμε δουλειά, θέλουμε πολλά χαρτιά. Χαρτιά, πιστοποιήσεις, βεβαιώσεις, πτυχία, μεταπτυχιακά.
Κρίμα για την δουλειά που κάνουμε η απαξίωση των χαρτιών.
Τα δέκα τελευταία χρόνια λέω σε συμπολίτες μου:
-Μα... καλά!... Βγάλατε ΑΥΤΌΝ, που δεν μπορεί να δίπλωσε λέξη;
Και η απανυηση:
-Τους ειδαμε και τους μορφωμένους!!!...
Το έχετε ακούσει όλοι...
Μόνο αυτό σκεφθείτε...

Yugo υψηλής φιλοσοφίας?
|

Μα να μην έχουμε καταλάβει τόσο καιρό, "τη φιλοσοφία" του νόμου!?
Αν οι νόμοι κρίνονταν-αξιολογούνταν για τη φιλοσοφία τους, θα είχα γράψει κι εγώ καμιά δεκαριά φιλοσοφημένους.... αλλά μη εφαρμόσιμους νόμους!
Το αυτοκίνητο που πχ οδηγείτε κε Πλατάρε, το κρίνετε για τη φιλοσοφία του?.... και όχι για την αξιοπιστία, την ποιότητα, την ασφάλεια, τις επιδόσεις, την άνεση, τον εξοπλισμό του? Ένα Yugo ξέρετε, παραμένει Yugo, ακόμα κι αν κάποιος νομίζει (ή θέλει να το παρουσιάζει) ότι έχει "τη φιλοσοφία" μιας Mercedes...

Βιομηχανία απονομής τίτλων και περγαμηνών
|

Η επιλογή στελεχών και διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πρέπει απλώς να θεωρεί αναγκαία την κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών καθώς και μια 5ετή προϋπηρεσία, να μη μοριοδοτεί τίποτα παραπάνω σε βαθμό αποκλεισμού άλλων, νεότερων και ικανότερων υποψηφίων.

Το διδακτορικό αντικειμενικά ΔΕΝ είναι απαραίτητο προσόν για το Σχολείο και στην Ελλάδα έχει εξελιχθεί σε μέσο συγκέντρωσης μορίων για σύμβαση στα ΑΕΙ ή διορισμό στο Δημόσιο (οverqualified candidates). Ο μέσος όρος ηλικίας των ΥΔ σε μια χώρα που λείπουν οι επενδύσεις για Research & Development (R&D) φανερώνει το παράλληλο σύστημα που έχει αναπτυχθεί τις τελευταίες δεκαετίες εις βάρος της ανάδειξης νέων ανθρώπων που de facto είναι φορείς νέων ιδεών.

Η επιφανειακή επιμόρφωση των «σεμιναρίων» και των «ημερίδων» αποσπά από την ουσία του εκπαιδευτικού κλάδου, η οποία έχει τέσσερις πτυχές:

Πτυχίο — Μεταπτυχιακό συναφές με το αντικείμενο — Παιδαγωγική Επάρκεια — Εργασία, εργασία, εργασία μέσα στις τάξεις και, ει δυνατόν, προϋπηρεσία στο εξωτερικό.

Ανώνυμος εκπαιδευτικός
|

Κ. Πλάταρε ή πλάκα μας κάνετε ή κάτι άλλο συμβαίνει .... είναι πάντως ηλίου φαεινότερον ότι ο νόμος αυτός είναι η επιτομή τηε αποτυχίας........

Αναμνήσεις
|

Θυμήθηκα τη μανούλα μου... Που έλεγε:"θέλω να φτιάξω παστίτσιο, αλλά δεν έχω κιμά, δεν έχω μακαρόνια, ούτε γάλα για την μπεσαμελ..." εχω όμως το ταψί". Ετσι κι εδω... Υπάρχει απλώς ο νόμος...

Πλατάρος Γιάννης
|

@ Σουζάνα & Κωστας.
Τα σταθερά και το βιογραφικό, ως συνεκτιμωμενα πρέπει να είναι γνωστά από πριν σε μια συνέντευξη, ακριβώς επειδή είναι συνεκτιμωμενα.

Την λογική της πρότασης σας την ξέρω, αλλά όπως εξήγησα, δεν μπορεί να γίνει. Είναι μια πρόταση που σέρνεται δεκαετίες, διατυπώνει ευκαιριακα, ταχα ως αντίδοτο σε ενδεχομενα μαγειρέματα, αλλά όπως εξήγησα δεν γίνεται.

νικος
|

Μπράβο στον Κώστα, ρηξικέλευθη πρόταση τείνει στο αμερόληπτο.
Οι υποψήφιοι να εισέρχονται με κωδικό και τα με΄λη του συμβουλίου να κληρώνονται παρουσία του υποψηφίου από μια ομάδα μελών.
Μιλάμε για την πλήρη αντικειμενικότητα και αμεροληψία ξεπερνώντας τις όποιες αδυναμίες.

Πλατάρος Γιάννης
|

Πώς θα μπορούσε να τρέξει γρήγορα ο νόμος και δεν έτρεξε:
Το «τρέξιμο» του νόμου, δεν έχει σχέση με την φιλοσοφία του που υπερασπίζομαι, αλλά με πράξεις και παραλήψεις ανθρώπινες.
Ας δούμε τι έπρεπε να γίνει και ΔΕΝ έγινε και ήταν ΕΥΚΟΛΟ να γίνει:
1) Να βγουν ερμηνευτικές εγκύκλιοι για τα δικαιολογητικά των προσόντων , που ΔΕΝ βγήκαν. Το γιατί ΔΕΝ βγήκαν είναι το πιο δυσερμήνευτο κομμάτι της διαδικασίας, καθώς δεν έχει συμβεί καμία απολύτως φορά στο παρελθόν για νόμο επιλογής. Για να καταλάβετε, ο νόμος του μακαρίτη Κουράκη, που ήταν νομοτεχνικά εξαιρετικά απλούστερος , είχε πάνω από ΔΕΚΑ (!) εφαρμοστικές εγκυκλίους. Τις είχα μονίμως πάνω στο γραφείο μου. Στον νυν νόμο δεν μάθαμε ΟΥΤΕ ΜΙΑ! Λέω «ούτε μία» διότι η μία και μοναδική, έστω, είναι ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ, Αδιανόητο να μην υπάρχει. Αν υπήρχε θα είχε σπεύσει να την δημοσιεύσει το esos.gr λόγω μεγάλου ενδιαφέροντος . Δεν το έχω ματαδεί, δεν μπορώ να καταλάβω το «γιατί!»
2) Μια εναλλακτική σύγχρονη, εύκολη λύση στο προηγούμενο, θα ήταν λ.χ. για το δικαιολογητικό της ξένης γλώσσας όταν ήταν να αναρτηθεί στην πλατφόρμα, στο κουμπάκι με το λογότυπο «i» εντός κύκλου δηλ. «πληροφορίες», να βγαίνει το εξής κείμενο:
«Το δικαιολογητικό που θα αναρτήσετε, να φροντίσετε να εμπεριέχει: α) Το πρωτότυπο κείμενο του τίτλου αλλοδαπής β) Την επίσημη μετάφρασή του από Ελληνική αρμόδια υπηρεσία (π.χ. Υπουργείο εξωτερικών ή Δικηγορικό Σύλλογο)
Επίσης να ελέγξετε ΕΔΩ (URL) στον ισχύοντα κατάλογο του ΑΣΕΠ αν το πιστοποιητικό σας , εμπεριέχεται . Εφιστούμε την προσοχή σας στην απαρέγκλιτη τήρηση των ανωτέρω, άλλως το πιστοποιητικό σας κινδυνεύει να μην γίνει δεκτό από την Επιτροπή.
Για κάθε δικαιολογητικό οι ξεχωριστές απατήσεις....
3) Οι επιτροπές δεν έχουν κανένα θετικό κίνητρο να τρέξουν τον νόμο μεσοκαλοκαιριάτικα. Διακοπές, καύσωνας, οικογενειακές υποχρεώσεις για διακοπές . Η αμισθί εργασία για μια τόσο σοβαρή και υπεύθυνη εργασία όπου όλη η επιτροπή είναι δυνητικά υπόλογη στα ποινικά δικαστήρια για κάθε δικαιολογητικό και για κάθε υποψήφιο, είναι ΑΔΙΑΝΟΗΤΗ! Η μη παροχή νομικής υποστήριξης από το Υπουργείο στο αίτημα που εξέφρασαν οι Επιτροπές, είχε ως αποτέλεσμα να προχωρούν με αργά βήματα και σίγουρα για να μην γίνει λάθος . Εξ ού και ένας λόγος καθυστέρησης.
*Τα παραπάνω λοιπόν, δεν έχουν να κάνουν με τον ίδιο τον νόμο που ήταν αρμοδιότητα της Βουλής των Ελλήνων, αλλά με το ρυθμιστικό πλαίσιο ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ, που είναι αρμοδιότητα άλλης εξουσίας, της Διοίκησης (Εκτελεστική)
* Τώρα που γράφω το σημείωμα μπορεί να δημιουργηθεί ένα αποθετήριο δικαιολογητικών, με τις κατάλληλες προδιαγραφές, όπου ΟΛΟΙ οι καθηγητές, θα ανεβάζουν κατηγορίες δικαιολογητικών , πιστοποιημένα, κάνοντας υπεύθυνη δήλωση για κάθε ένα δικαιολογητικό ότι είναι «γνήσιο και αληθές» και θα ζητούν πιστοποίηση , έλεγχο, διασταύρωση από την Διοίκηση. (ΔΔΕ -ΔΠΕ) Ο επώνυμος υπεύθυνος αρμόδιος υπάλληλος μπορεί να ζητάει διασταύρωση από ΑΕΙ, ΔΟΑΤΑΠ κοκ
Στην συνέχεια, τα διασταυρωμένα προσόντα θα κυκλοφορούν εντός των εκπαιδευτικών με τον χαρακτηρισμό «εμπιστευτικό» για ουσιαστικούς λόγους διαφάνειας (όποιος δεν θέλει για λόγους «προσωπικών δεδομένων» θα εξαιρείται και αυτό θα φαίνεται)
Έτσι λοιπόν:
Υποστηρίζουμε την βασική φιλοσοφία του νόμου.
Υποδεικνύουμε τον τρόπο «τρεξίματός του»
Είμαστε ανοικτοί και σε άλλες μοριοδοτήσεις του νόμου που τώρα ΔΕΝ μοριοδοτεί:
λ.χ. Εσπερίδες, Ημερίδες, Διημερίδες, Τριημερίδες, κ.ο.κ. Με 0,01 η ημερίδα χωρίς κόφτη. Έχω παρακολουθήσει 76 , οι πιο πολλές τριημερίδες . (Πρέπει να λάβουμε... 0,76 μόρια. Είναι υπερβολικά;)
Επίσης «Οργάνωση Εκπαιδευτικών Συνεδρίων» 0,01 /Συνέδριο (προσωπικά θα παίρναμε 0,07)
Επίσης ως «κριτής Επιστημονικών εργασιών συνεδρίων και περιοδικών. 0,01/Συνέδριο ή έκδοση. (Θα παίρναμε 0,11. Είναι υπερβολικά;)
Υπάρχουν κι άλλα που δεν γράφω. Χρησιμοποίησα προσωπικά παραδείγματα για να ενημερωθούν όλοι ότι ο νόμος που μετρά το μεγαλύτερο φάσμα ουσιαστικών προσόντων από κάθε άλλη φορά, μπορεί να μετρήσει περισσότερα. Χωρίς την συνδρομή της Πληροφορικής είναι αδύνατον, τώρα όμως εφικτότατον.
Επιμένω στο να μην υπάρχουν κόφτες αλλά φθίνουσα αποτίμηση ομοειδών προσόντων κάτι που μπορεί να γίνει μόνο με την συνδρομή της Πληροφορικής . Αυτό για να υπάρχει δια βίου κίνητρο ενεργό βελτίωσης. Τα έχω εξηγήσει και εδώ κατά καιρούς.
Είμαστε στον 21ο αιώνα πλησιάζει η singularity («τεχνολογική μοναδικότητα») άρα όλα είναι εφικτά . Μια καλή λειτουργική διαρκή, πλατφόρμα -αποθετήριο προσόντων θέλουμε...


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/79166/mia-apotimisi-tis-protis-efarmogis-toy-nomoy-epilogis-stelehon-n48232021