Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Τα αποτελέσματα έρευνας του ΙΕΠ

Δημοσίευση: 25/07/2022

Τελευταία Ενημέρωση: 25/07/2022, 21:22

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Τα αποτελέσματα έρευνας του ΙΕΠ

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω της ηλεκτρονικής συμπλήρωσης ερωτηματολογίου το οποίο διακινήθηκε μέσω των υποδομών Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και διενεργήθηκε στο χρονικό διάστημα 15- 30 Ιουνίου 2022 με τη συμμετοχή 11039 σχολείων

Η σχολική κοινότητα, εκπαιδευτικοί και μαθητές (αντιλαμβανόμενη πρόσληψη) υποδέχτηκε θετικά την εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και στο σύνολό της (προστιθέμενη αξία) και στα επιμέρους ζητήματα (εύρος θεματικών, μεθοδολογία, portfolio, επιμόρφωση, διάχυση στη σχολική κοινότητα).

Η διαπίστωση αυτή προέκυψε από τα αποτελέσματα έρευνας του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω της ηλεκτρονικής συμπλήρωσης ερωτηματολογίου το οποίο διακινήθηκε μέσω των υποδομών Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και διενεργήθηκε στο χρονικό διάστημα 15- 30 Ιουνίου 2022 με τη συμμετοχή 11039 σχολείων (5156 νηπιαγωγείων, 4166 δημοτικών, και 1717 γυμνασίων).

Τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» εφαρμόστηκαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2021-2022, σε όλες τις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Νηπιαγωγεία και Δημοτικά) και στα Γυμνάσια όλης της χώρας, με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές και στις μαθήτριες. Από τα αποτελέσματα της έρευνας αναδείχθηκαν τα πλεονεκτήματα της εισαγωγής των Ε.Δ. στα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια όλων των τύπων, αλλά και τα βασικά προβλήματα κατά την εφαρμογή τους.

Συμπερασματικά, με βάση τα  αποτελέσματα  τς έρευνας από τις απαντήσεις των σχολείων, τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτέλεσαν βασική παράμετρο της λειτουργίας του σχολείου και έτυχαν αποδοχής από την εκπαιδευτική κοινότητα με την αναγνώριση της προστιθέμενης αξίας που προσφέρουν στην οργανωτική δομή της μαθησιακής διαδικασίας. Θετική ήταν η ανταπόκριση των μαθητών/-τριών στο περιεχόμενο και στη νέα μεθοδολογία των Ε.Δ. για την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης, σε συνδυασμό με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου πλαισίου εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας

Στην πρώτη ενότητα, που αφορά στην αποτίμηση του περιεχομένου και της εκπαιδευτικής μεθοδολογίας των Εργαστήριων Δεξιοτήτων, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί αξιολόγησαν θετικά το εύρος των θεματικών ενοτήτων και τη δυνατότητά τους να καλλιεργήσουν τις στοχευόμενες ήπιων δεξιότητες, δεξιότητες ζωής και δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης.

Στην ερώτηση « Οι θεματικές ενότητες καλύπτουν όλα τα θέματα που συνεισφέρουν στην καλλιέργεια δεξιοτήτων;» με βάση την κλίμακα από «καθόλου» έως και «άριστα», οι απαντήσεις διαμορφώθηκαν ως εξής:

Το ποσοστό των εκπαιδευτικών, όπως αποτυπώνεται στο Γράφημα 1, που θεώρησε ότι οι υπάρχουσες θεματικές ενότητες καλύπτουν όλα τα θέματα που συνεισφέρουν στην καλλιέργεια δεξιοτήτων είναι 75,3% (ικανοποιητικά 63,6%, άριστα 11,7%), ενώ το ποσοστό που τοποθετήθηκε αρνητικά στη συγκεκριμένη ερώτηση είναι 5,1% (καθόλου 0,6%, λίγο 4,6%).

Αντίστοιχα σημαντική ήταν η διαφορά ανάμεσα στα ποσοστά των απαντήσεων που αφορούσαν την αποτελεσματικότητα των Ε.Δ., ως αλλαγής παραδείγματος της διδακτικής μεθοδολογίας, που συνεισφέρει στη διαφοροποίηση της παιδαγωγικής μεθοδολογίας.

Στην ερώτηση «Συνέβαλλε η υλοποίηση των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στη διαφοροποίηση της παιδαγωγικής μεθοδολογίας (εισαγωγή ή/και διεύρυνση εφαρμογής της βιωματικής, εργαστηριακής και διερευνητικής μεθοδολογίας);» (με βάση την κλίμακα από «καθόλου» έως και «άριστα»), το ποσοστό που αποτίμησε θετικά την συνεισφορά των Ε.Δ. στη διαφοροποίηση της μεθοδολογίας, όπως αποτυπώνεται στο Γράφημα 2, ήταν 58% (άριστα 6%, ικανοποιητικά 52%), ενώ το ποσοστό της αρνητικής αποτίμησης ήταν 15% (καθόλου 4%, λίγο 11%).

Σε συνέχεια της προηγούμενης ερώτησης, οι εκπαιδευτικοί κατέθεσαν την άποψή τους σχετικά με το ποια εκπαιδευτικά εργαλεία θεώρησαν ότι συνέβαλλαν στη διαφοροποίηση. Στην ερώτηση «Στοιχεία που βοήθησαν στην διαφοροποίηση της παιδαγωγικής μεθοδολογίας», οι απαντήσεις τους, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, έδειξαν ότι θεωρούν ότι το σημαντικότερο εργαλείο που συμβάλλει στην διαφοροποίηση είναι η ομαδοσυνεργατική μέθοδος με ποσοστό 85,9%. Στη δεύτερη θέση, σύμφωνα με τις απόψεις τους, τοποθετούνται τα εργαστήρια κατασκευής ή και παρουσιάσεις, παιχνίδια, θεατρικά δρώμενα με ποσοστό 69%. Η εκπαιδευτική μεθοδολογία «Έρευνα –δράση» και το «project» λαμβάνει την τρίτη θέση, με ποσοστό 52%. Συγκριτικά, οι επιλογές που συγκέντρωσαν τα υψηλότερα αρνητικά ποσοστά ήταν «των συνεντεύξεων – γνωριμίας με επαγγελματίες και σημαντικές προσωπικότητες» με ποσοστό 68,7%, «η εκπόνηση και υλοποίηση ερευνητικών σχεδίων» με ποσοστό 75,9% καθώς και η «μεθοδολογία της αντεστραμμένης τάξης» με ποσοστό 85,1%, όπως φαίνονται στο Γράφημα 3.

Η επόμενη ενότητα ερωτήσεων αφορούσε τις απαντήσεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τη συνεισφορά της επιμόρφωσης στα Ε.Δ. Στην ερώτηση «Συνετέλεσε η επιμόρφωσή των εκπαιδευτικών στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων στην εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στο σχολείο;», οι απαντήσεις των εκπαιδευτικών έδειξαν ότι η συνεισφορά της επιμόρφωσης στην ικανότητα υλοποίησης αποτιμήθηκε πολύ θετικά. Στο γράφημα 4. γίνεται εμφανές ότι το ποσοστό των απαντήσεων με θετική άποψη είναι σημαντικά μεγαλύτερο 51,2% (άριστα 9%, ικανοποιητικά 42%) από το ποσοστό των απαντήσεων με αρνητική τοποθέτηση 22% (καθόλου 6%, λίγο 16%).

Σε επέκταση της ερώτησης που αφορά στην επιμόρφωση στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, διερευνάται επίσης το θέμα της υλοποίησης δράσεων ενδοσχολικής επιμόρφωσης. Τα ποσοστά των απαντήσεων στην ερώτηση «Υλοποιήθηκαν ενδοσχολικές δράσεις επιμορφώσεων για την εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων; Αν ΝΑΙ, ποιοι ήταν εισηγητές;» κατέδειξαν ότι στις ενδοσχολικές επιμορφώσεις, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου υπήρξαν εισηγητές/-τριες σύμφωνα με 36% των απαντήσεων, ακολουθούν οι Συντονιστές/- τριες Εκπαιδευτικού Έργου με ποσοστό 19%, στην τρίτη θέση τοποθετούνται οι εκπαιδευτικοί από τα άλλα σχολεία, με ποσοστό 12%. Αναλυτικότερα τα στοιχεία παρουσιάζονται στο Γράφημα 5.

Στην ενότητα των ερωτήσεων που αφορά το σχέδιο δράσης, τη διαμόρφωση κοινού προσανατολισμού, τη συμβολή του κοινού προσανατολισμού στην προαγωγή της υλοποίησης των Εργαστηρίων δεξιοτήτων και του τρόπου διάχυσης του Σχεδίου Δράσης στη σχολική μονάδα, τα αποτελέσματα έδειξαν τη θετικά στάση της σχολικής κοινότητας. Αναλυτικότερα στην ερώτηση αν «Διαμορφώθηκε κοινός προσανατολισμός για την υλοποίηση εργαστηρίων σε όλες τις τάξεις», θετική απάντηση έδωσε το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων εκπαιδευτικών 83%, ενώ το 17% θεώρησε ότι δεν διαμορφώθηκε κοινός προσανατολισμός.

Σε συνέχεια της προηγούμενης ερώτησης σχετικά με την ύπαρξη κοινού προσανατολισμού κατά την υλοποίηση των Ε.Δ., η επόμενη ερώτηση «Αν ΝΑΙ, η διαμόρφωση κοινού προσανατολισμού (Σχέδιο Δράσης) της σχολικής μονάδας συνέβαλε στην προαγωγή της υλοποίησης των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων;» συνδέει τη διαμόρφωση του Σχεδίου Δράσης με την προαγωγή της υλοποίησης των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Στις απαντήσεις των εκπαιδευτικών, όπως καταγράφονται στο Γράφημα 7. Η σύνδεση που αποδίδουν οι εκπαιδευτικοί είναι εμφανής, καθώς το 87% των απαντήσεων αναγνωρίζει τη συμβολή (άριστα 21%, ικανοποιητικά 66%), ενώ η αρνητική θέση έλαβε ποσοστό 2,6% (καθόλου 0,5%, 2,1%) .

Τέλος, ενδιαφέροντα αποτελέσματα παρουσίασαν οι απαντήσεις στην ερώτηση που αφορά στον τρόπο διάχυσης του σχεδίου δράσης στη σχολική μονάδα.

Ο προσανατολισμός στην οπτικοποίηση των αποτελεσμάτων αποτελεί βασικό στοιχείο στην παρουσίασή τους. Στην ερώτηση «Για τη διάχυση του σχεδίου δράσης προγραμματίζουμε ή υλοποιήσαμε;», η έκθεση έργων των μαθητών/τριών στο πλαίσιο εφαρμογής των Ε.Δ., τοποθετείται στην πρώτη θέση με ποσοστό 57,3%, στη δεύτερη θέση τοποθετείται η ανάρτηση έργων στην ιστοσελίδα του Σχολείου, με ποσοστό 43, 8%, ενώ στην τρίτη θέση τοποθετούνται οι εκδηλώσεις λήξης σχολικού έτους με παραστάσεις κ.λπ. Αναλυτικότερα τα ποσοστά των απαντήσεων στην ερώτηση αποτυπώνονται στο Γράφημα 8.

Επίσης, θετική καταγράφηκε η άποψη των εκπαιδευτικών ως προς την αξιοποίηση του portfolio ως εργαλείου προαγωγής και ανατροφοδότησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Στην ερώτηση «Το portfolio ως μεθοδολογικό εργαλείο αξιολόγησης του μαθητή/-θήτριας λειτούργησε ως εργαλείο προαγωγής και ανατροφοδότησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας;», το ποσοστό των θετικών απαντήσεων 47,8% (άριστα 7,6%, Ικανοποιητικά 40,2%) κατέγραψε μεγάλη διαφορά από το ποσοστό των αρνητικών απαντήσεων 21,5% (καθόλου 6,3%.

ΜΑΘΗΤΕΣ

Ιδιαίτερα σημαντική στην αποτίμηση της αποτελεσματικότητας της εφαρμογής των Ε.Δ. αποτελεί η ανταπόκριση των μαθητών στο περιεχόμενο και στη νέα μεθοδολογία καθώς και η αντιλαμβανόμενη συνεισφορά των Ε.Δ. α) στην ολιστική και πολύπλευρη ανάπτυξη των μαθητών, β) στην ενίσχυση των γνώσεων, των στάσεων, των αξιών και των δεξιοτήτων γ) στη βελτίωση της συμμετοχής των μαθητών/-τριών στη μαθησιακή διαδικασία. Τέλος κατατίθενται οι απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τον τρόπο εκδήλωσης της βελτίωσης της μαθησιακής συμπεριφοράς τους.

Σύμφωνα με τις απόψεις των εκπαιδευτικών, ο βαθμός της θετικής ανταπόκρισης των μαθητών/-τριών στα Ε.Δ. υπήρξε ιδιαίτερα υψηλός. Στην ερώτηση «Σε ποιο βαθμό ανταποκρίθηκαν οι μαθήτριες και οι μαθητές σας στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων;», το ποσοστό των θετικών απαντήσεων που καταγράφηκε ήταν 76,6% (μεγάλο 64,8%, πολύ μεγάλο 11,7%) με ιδιαίτερα σημαντική διαφορά από το ποσοστό των απόψεων που τοποθετήθηκαν αρνητικά 4,4% (καθόλου 0,4%, λίγο 4,0%). Αναλυτικότερα, τα ποσοστά των απαντήσεων καταγράφονται στο Γράφημα 10.

Ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό καταγράφηκε στις απαντήσεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την ανταπόκριση των υπαρχουσών υπο-θεματικών στα ενδιαφέροντα των μαθητών.

Στην ερώτηση «Οι υπάρχουσες υπο-θεματικές ανά τάξη ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών;», το ποσοστό που απάντησε θετικά ήταν 73% (ικανοποιητικά 59,9%, άριστα 12,1%). Το αντίστοιχο ποσοστό των απαντήσεων που αποτίμησαν αρνητικά την ανταπόκριση των υπο-θεματικών στα ενδιαφέροντα των μαθητών ήταν 6,1% (λίγο 5,2%, καθόλου 0,9%), όπως αποτυπώνεται στο Γράφημα 11.

Στην επόμενη ενότητα ερωτήσεων που αφορούν την αποτελεσματικότητα των Ε.Δ. α) στην ολιστική και πολύπλευρη ανάπτυξη των μαθητών, β) στην ενίσχυση των γνώσεων, των στάσεων, των αξιών και των δεξιοτήτων γ) στη βελτίωση της συμμετοχής των μαθητών/- τριών στη μαθησιακή διαδικασία, οι εκπαιδευτικοί φαίνεται να απαντούν ομοιότροπα. Τα ποσοστά των θετικών αποτιμήσεων καταγράφονται υψηλά και με μεγάλη διαφορά από τις αρνητικές αποτιμήσεις.

Συγκεκριμένα, στην ερώτηση που αφορά στην προαγωγή της ολιστικής και πολύπλευρης ανάπτυξης των μαθητών/-τριών «Θεωρείτε ότι τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων συνετέλεσαν στο να προάγουν την ολιστική και πολύπλευρη ανάπτυξη των μαθητών της/των τάξης/τάξεών σας;», οι εκπαιδευτικοί απαντούν θετικά σε ποσοστό 54% (ικανοποιητικά 46,4%, άριστα 7,6%), ενώ η αρνητική αποτίμηση λαμβάνει ποσοστό 14,1% (λίγο 11,3%, καθόλου 2,8%).

Στην επόμενη ερώτηση που αφορά στην ενίσχυση των γνώσεων, των στάσεων, των αξιών αλλά και στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης των δεξιοτήτων των μαθητών/-τριών, οι εκπαιδευτικοί απαντούν θετικά σε ποσοστό 62,7% (ικανοποιητικά 52,9 %, άριστα 9,8%), ενώ η αρνητική αποτίμηση λαμβάνει ποσοστό 10,2 % (λίγο 8,6%, καθόλου 1,6%).

Τέλος, στην ερώτηση που αφορά στην ερώτηση «Παρατηρήθηκε βελτίωση της συμμετοχής των μαθητών/-τριών σας στη μαθησιακή διαδικασία;», οι εκπαιδευτικοί απαντούν ομοιοτρόπως θετικά σε ποσοστό 61,1% (ικανοποιητικά 51,9 %, άριστα 9,2%), ενώ η αρνητική αποτίμηση λαμβάνει ποσοστό 12,4 % (λίγο 9,4%, καθόλου 3,0%).

Στην ίδια ενότητα ερωτήσεων, οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να καθορίσουν σε ποιο πεδίο παρατηρήθηκε η βελτίωση της συμπεριφοράς των μαθητών/-τριών. Στην ερώτηση αυτή, οι εκπαιδευτικοί θεώρησαν ότι η σημαντικότερη συνεισφορά των Ε.Δ είναι ότι οι μαθητές/-τριες παιδιά ενεργοποιήθηκαν περισσότερο στην ομάδα τους, με ποσοστό 80,8%. Στη δεύτερη θέση καταγράφηκε η απάντηση ότι οι μαθητές/-τριες αφιέρωσαν τον προσωπικό τους χρόνο στη διερεύνηση, την προετοιμασία και τις κατασκευές που είχαν αποφασίσει στα εργαστήρια δεξιοτήτων 47,4%. Στις υπόλοιπες απαντήσεις, τα ποσοστά ήταν αντίστοιχα, όπως φαίνεται στο γράφημα 15.

ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ/ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ

Κατά την πρώτη χρονιά εφαρμογής των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε όλα τα σχολεία της χώρας, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι, παρά τη μεγάλη συμμετοχή 85.000 περίπου εκπαιδευτικών όλων των τύπων σχολείων στο πρόγραμμα επιμόρφωσης που οργανώθηκε και υλοποιήθηκε μέσω του ΟΠΣ του ΙΕΠ, οι εκπαιδευτικοί αντιμετώπισαν δυσκολίες στην εφαρμογή των Ε.Δ. κατά το σχολικό έτος 2021 - 2022.

Στην ερώτηση «Ποιο ήταν το επίπεδο δυσκολίας ως προς την υλοποίηση των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων;», το ποσοστό των απαντήσεων που κατέθεσαν ότι η υλοποίηση χαρακτηριζόταν από κάποιο βαθμό ευκολίας ήταν 12,2% (εύκολο 10,4%, πολύ εύκολο 1,8%), ενώ αντίστοιχα το ποσοστό των απαντήσεων που κατέθεσαν ότι η υλοποίηση χαρακτηριζόταν από κάποιο βαθμό δυσκολίας ήταν 32, 9% (δύσκολο 27,0%, πολύ δύσκολο 5,9%)

Σε συνάφεια με τις παραπάνω ποσοστά, βρίσκονται οι απαντήσεις στο ερώτημα σχετικά με τον προσδιορισμό των προβλημάτων που αντιμετώπισαν οι εκπαιδευτικοί. Κατ ́ αρχάς, το ποσοστό των εκπαιδευτικών που κατέθεσε ότι δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα ήταν μόνο 3% με το υπόλοιπο 97% να δηλώνει ότι αντιμετώπισε προβλήματα. Σύμφωνα με τις απαντήσεις, ως σημαντικότερο πρόβλημα καταγράφεται η διάρκεια του χρόνου που χρειάζεται σε κάθε τάξη η εφαρμογή των Ε.Δ. με ποσοστό 85,8%. Στη δεύτερη θέση, ως πρόβλημα, τοποθετείται η υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων με ποσοστό 68,6%, ενώ η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών θεωρείται επίσης σημαντικό πρόβλημα από το 33,3% των εκπαιδευτικών. Να σημειωθεί ότι οι απαντήσεις σχετικά με τη δήλωση της επιμόρφωσης ως πρόβλημα έρχεται σε αντίφαση με τον μεγάλο αριθμό των επιμορφωμένων στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και της ικανοποίησης από την επιμόρφωση που έχει καταγραφεί στα παραπάνω σχετικά ερωτήματα.

Τέλος, οι εκπαιδευτικοί, λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο των ζητημάτων που αφορούν στην εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, αποτίμησαν την προστιθέμενη αξία, τη συνολική συνεισφορά τους στο εκπαιδευτικό έργο.

Στην ερώτηση «Πώς αξιολογείτε την προστιθέμενη αξία των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε επίπεδο εκπαιδευτικής κοινότητας;», τα αποτελέσματα έδειξαν τον υψηλό βαθμό της θετικής αποτίμησης, καθώς η διαφορά ανάμεσα στις θετικές απαντήσεις (μεγάλη, πολύ μεγάλη) και στις αρνητικές (καθόλου, μικρή) είναι σημαντική. Συγκεκριμένα, όπως φαίνεται στο Γράφημα 18, η θετική στάση έλαβε ποσοστό 36,8 (πολύ μεγάλη 5,3%, μεγάλη 31,5%) ενώ η αρνητική 16,9 (καθόλου 2, 4%, μικρή 14,5%). Εάν στο ποσοστό που περιγράφει θετική στάση προστεθεί το ποσοστό που επέλεξε την απάντηση μέτρια (όχι αρνητική στάση), τότε το συνολικό ποσοστό της θετικής αποτίμησης (μέτρια, μεγάλη, πολύ μεγάλη) φτάνει στο 83%, αποτίμηση που δείχνει την μεγάλη αποδοχή και την αναγνώριση της προσφοράς των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στην εκπαιδευτική διαδικασία.

 

 

Σχόλια (22)

Γιάννης
|

Για να μάθουμε αν οι δεξιότητες μπορούν να βοηθήσουν την εκπαίδευση, θα πρέπει να περάσουν μερικά χρόνια...φυσικά ο/η επόμενος ΥΠ θα αλλάξει τα δεδομένα διότι όπως όλοι οι άλλοι θα τον συμβουλέψουν ¨...

Ελένη
|

Όλα καλά, όλα ωραία. Ειδικά η θεματική με την ρομποτική, άψογη.

Έτσι είναι
|

Επιβάλλονται τα εργαστηρια δεξιοτήτων όχι μόνο είναι απαραίτητα. Και πρέπει να αξιολογούνται και από τους μαθητές. Οι υπεύθυνοι δραστηριοτήτων τι ακριβώς κάνουν. Εφόσον όλα ενσωματώθηκαν στο σχολικό προγραμμα.

Mr. Nikos
|

Το να πιστεύουν κάποιοι ότι το ΙΕΠ μαγειρεύει τα αποτελέσματα δέκα χιλιάδων ανθρώπων είναι δικαίωμά τους, όπως μπορεί να πιστεύουν και στη επίπεδη γη. Η καλλιέργεια των δεξιοτήτων δεν είναι μόνο απαραίτητη, αλλά είναι και απαιτούμενη από όλες τις χώρες της ΕΕ και εδώ βέβαια κάποιοι θα βλέπουν από πίσω τους σιωνιστές. Το πρόβλημα σε κάθε είδους τέτοιο εγχείρημα είναι ότι πρόκειται για κάτι που βγάζει τους εκπαιδευτικούς έξω από τα μαθήματα που ξέρουν να διδάσκουν και αναμενόμενα, αρκετοί θέλουν να το αποφύγουν. Το ότι το ΙΕΠ έχει έτοιμα 600 περίπου έτοιμα εργαστήρια για εφαρμογή, δεν λέει πολλά, γιατί απαιτεί κόπο να ψάξει κάποιος μέσα σε τέτοιο πλήθος. Φυσικά, σε άλλα εγχειρήματα τύπου πρότζεκτ, πχ στις ΕΕΤ των ΕΠΑΛ, υπάρχουν μόνο 63 έτοιμα θέματα αλλά εκεί το παράπονο είναι ότι εκεί είναι λίγα και δεν καλύπτουν όλους. Σε κάθε περίπτωση, είναι λίγοι οι εκπαιδευτικοί που θέλουν κάθε χρόνο να κάνουν 2-3 καινούργια πράγματα και αυτό δεν νομίζω ότι θα αλλάξει.

Ας προσγειωθούμε
|

Ήταν πετυχημένα και στην Έρευνα και στην πράξη! Τα δεδομένα συλλέγονται από αυτόν που ενδιαφέρεται και κάνει την έρευνα και η διαδικασία ανάλυσης γίνεται με ειδικό εργαλείο. Τι δουλειά έχει ο εξωτερικός συνεργάτης;

Χουρδάκης Μιχαήλ
|

Για να είναι αξιόπιστη μια έρευνα πρέπει αυτός που την κάνει να είναι ανεξάρτητος εξωτερικός συνεργάτης και όχι ο ίδιος. Τα γενια μας να ευλογούμε, αυτό είναι απλά χαζό.

Δημήτρης
|

Τα ερωτήματα της έρευνας ήταν έτσι διατυπωμένα ώστε οι αρνητικές απαντήσεις ουσιαστικά θα στρέφονταν εναντίον του ίδιου του εκπαιδευτικού και έτσι αποφεύγονταν.
Αλλά ακόμα και όταν το ερώτημα επέτρεψε να φανεί η αρνητική στάση των εκπαιδευτικών, ο σχολιασμός των αποτελεσμάτων διαστρεβλώνει το προφανές. Αντιγράφω από την τελευταία παράγραφο των σχολίων: "Εάν στο ποσοστό που περιγράφει θετική στάση προστεθεί το ποσοστό που επέλεξε την απάντηση μέτρια (όχι αρνητική στάση), τότε το συνολικό ποσοστό της θετικής αποτίμησης (μέτρια, μεγάλη, πολύ μεγάλη) φτάνει στο 83%...". Τι τους κρατάμε στο ΙΕΠ; Στην ΕΛΣΤΑΤ να τους πάρουμε, να τελειώνουμε με την υπογεννητικότητα.

Χρήστος
|

Σοβαρή έρευνα μας πήρε ένα δεκάλεπτο να τη συμπληρώσουμε.Παντως η υπουργός μας στα κανάλια θριαμβολογεί για τις καινοτομίες της.

Καλυψώ
|

Εργαστήρια δεξιοτήτων,επιμορφώσεις ,βεβαιώσεις παρακολούθησης αλλά καμία εφαρμογή στο πεδίο!Ο μπαμπάς ανάβει να ψήσει στο δάσος,πετάει το τσιγάρο από το παράθυρο,βάζει τον μικρό στο καντράν της μηχανής,η μαμά απαιτεί να μαζεύει αυτά που πετάει η μονάκριβη κορούλα μόνο η καθαρίστρια στο σχολείο...!

anzog
|

Για να είναι πλήρης η ανάλυση των δεδομένων, θα πρέπει να μας παραθέτουν τα δεδομένα κατά βαθμίδα εκπαίδευσης δηλ. Πρωτοβάθμια (Νηπιαγωγείο-Δημοτικό ), Δευτεροβάθμια (Γυμνάσιο). Ο νοών νοείτω.... Επίσης τι σημαίνουν τα υψηλά ποσοστά στις δυσκολίες στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και η έλλειψη επιμόρφωσης ; Ότι η επιμόρφωση ήταν ελλιπής...μάλλον τα video δεν ήταν αρκετά.

@ΙΕΠ
|

Ρωτήστε αυτούς που το δίδαξαν, αν θα το προτιμούσαν και στην περίπτωση που θα συμπλήρωναν το υποχρεωτικό τους ωράριο με ώρες της ειδικότητάς τους. Γνωρίζω μερικούς που προτίμησαν να μετακινηθούν για συμπλήρωση ωραρίου σε άλλο σχολείο, για να μην διδάξουν αυτό το <<βραβευμένο μάθημα>>!!

ΕΡΩΤΗΜΑ
|

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ ΕΙΧΕ ΓΙΝΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΕΡΕΥΝΑ;ΑΝΓΙΝΟΤΑΝ,ΠΩΣ ΓΙΝΟΤΑΝ ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ;

Ζορό
|

Με τους υπεύθυνους δραστηριοτήτων τι γίνεται; Που βρίσκονται ;

Ψαγμένος
|

Δηλαδή τα ποσοστά στα σχέδια δράσης της ΔΟΕ ήταν έρευνα ;

Θύμιος
|

Χμμ, και στη γενική αποτίμηση το "μέτρια" μετράει στα θετικά, ενώ στις πρώτες ερωτήσεις όχι...

jim
|

Όταν δημοσιεύεται μια έρευνα, δεν αποκρύπτονται τα αποτελέσματα που δεν μας βολεύουν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το ερώτημα «Υλοποιήθηκαν ενδοσχολικές δράσεις επιμορφώσεων για την εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων; Αν ΝΑΙ, ποιοι ήταν εισηγητές;»
Δεν δίνεται το αποτέλεσμα του 1ου ερωτήματος, αλλά μόνο του 2ου. Ο λόγος προφανής.
Για το λόγο αυτό δεν μπορούμε να μιλάμε για έρευνα αλλά για προπαγάνδα.
Σημ.: Η μομφή δεν είναι προς το esos, αλλά προς το ΙΕΠ που έδωσε στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα καμουφλαρισμένα.

Άκουσον άκουσον
|

Μόνο στα σχέδια δράσης της Δοε έγραφαν ότι δεν ήταν επιτυχημένα και ότι ήθελαν επαναφορά της ευέλικτης ζώνης!!!!!! Τώρα τη θυμήθηκαν!

Δημήτρης Κ.
|

Για να χαρακτηριστεί ένα κείμενο ως έρευνα θα πρέπει να έχει κάποια χαρακτηριστικά: Ανασκόπηση προηγούμενων ερευνών, μεθοδολογία και μεθόδους διερεύνησης, υποθέσεις (και όχι μόνο ερωτήματα), στατιστική/ψυχομετρική ανάλυση και συμπεράσματα. Κυρίως όμως ένα κείμενο του ΙΕΠ θα πρέπει να έχει προτάσεις προς το ΥΠΑΙΘ που θα βοηθήσουν στη διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πολιτικής.
Το συγκεκριμένο δημοσίευμα του ΙΕΠ ποια από τα παραπάνω χαρακτηριστικά έχει και ποια του λοίπουν, ώστε να είναι έρευνα;
Όχι τιποτ’ άλλο ... αλλά να μην ξεχάσουμε και ό,τι ξέρουμε σχετικά με το τι είναι έρευνα και τι είναι μια απλή αποτύπωση της τρέχουσας κατάστασης!

Γιάννης Ν
|

Ακόμα κι εγώ που ήμουν σε πάρα πολλά αντίθετος στη μορφή αυτού του μαθήματος κρατησα επιφυλακτική σταση στην αξιολογηση αυτή δίνοντας υψηλότερους βαθμούς. Σε συζητήσεις με συναδέλφους πήρα την ίδια απάντηση, όπως κι ότι πολλοί διευθυντές πίεσαν για θετική αξιολόγηση, για να μην πληγεί η εικόνα του σχολείου. Στο σχολείο μου ΚΑΝΕΙΣ μα ΚΑΝΕΙΣ δεν μπήκε στην τάξη για να αξιολογησει τι έκανα και φυσικά ΚΑΝΕΙΣ δεν μπορεί να διαψεύσει ή να επιβεβαιώσει ό,τι έκανα ή δεν έκανα. Όλοι οι συνάδελφοι δήλωσαν πως θα προτιμούσαν να αναλάβει άλλος τις δεξιότητες. Αυτή η ερώτηση λείπει και δείχνει πολλά.

Jason
|

Ένας κατά γενική ομολογία αποτυχημένος θεσμός. Απροσδιοριστία, προκρουστεια τυπολατρία, γραφειοκρατία, που απομείνουν τα οποία θετικά στοιχεία έχει ως ιδέα. Όσοι γνωρίζω οι οποίοι συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο αποτίμησης το "έθαψαν" και τώρα παρουσιάζεται μια δήθεν θετική αποτίμηση. Καλά, το "πιστέψαμε"...

Πιτσιφλής
|

Να είχαμε και συμβούλους για τα θεμελιώδη, νέους διευθυντές για το τιμόνι και ένα αποτελεσματικό σύστημα ενισχυτικής διδασκαλίας για τους ''αδύνατους'' μαθητές!...

Αννα
|

Ειναι μια βλακεία τα εργαστήρια δεξιοτήτων.
Θα επρεπε να είχαν καταργηθεί.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/79226/ergastiria-dexiotiton-ta-apotelesmata-ereynas-toy-iep