Υπ. Παιδείας: Με ποιες καινοτομίες ξεκινά η λειτουργία των Σχολείων

Δημοσίευση: 29/08/2022

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

 Υπ. Παιδείας: Με ποιες  καινοτομίες  ξεκινά η λειτουργία των Σχολείων

Ψηφιακά εργαλεία στις σχολικές αίθουσες - διαδραστικοί πίνακες, σετ ρομποτικής, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό

Τις καινοτομίες με τις οποίες ξεκινά η λειτουργία των Σχολείων   τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου, υπενθυμίζει με σημερινό ανακοινωθέν το υπουργείο Παιδείας.

Ειδικότερα η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας έχει ως εξής:

α) σχεδόν 8.600 νέους, μόνιμους διορισμούς σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Συνολικά υλοποιήσαμε 25.000 μόνιμους διορισμούς μέσα σε 2 χρόνια. Σημειωτέον, τα τελευταία 12 χρόνια στην εκπαίδευση δεν είχε γίνει ούτε ένας μόνιμος διορισμός.

β) Επέκταση ολοήμερου:

- Επεκτείνεται χρονικά από τις 4:00 στις 5:30 μ.μ., με στόχο αφ’ ενός την αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, αφ’ ετέρου τη στήριξη των εργαζόμενων γονέων και των οικογενειών, με την προσέγγιση του σχολικού και του εργασιακού ωραρίου.

- Αναβαθμίζεται το περιεχόμενο, με νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με περισσότερες δημιουργικές δράσεις για τα παιδιά (δημιουργική γραφή, εικαστικά κ.ά.) με περισσότερες παροχές από τη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση.

- Η εφαρμογή ξεκινά στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, νηπιαγωγεία και δημοτικά (περίπου 5.000).

- Χωρίς κριτήρια εγγραφής.

- Πάνω από 3.200 προσλήψεις εκπαιδευτικών για την περαιτέρω στελέχωσή του.

γ) Ψηφιακά εργαλεία στις σχολικές αίθουσες - διαδραστικοί πίνακες, σετ ρομποτικής, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, τα οποία στοχεύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος ψηφιακής εκπαίδευσης υψηλών προδιαγραφών και τα οποία θα ξεκινήσουν να εγκαθίστανται κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.

δ) Εκπαιδευτικοί όμιλοι: μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας ή κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος, με αντικείμενα και δράσεις όπως δημιουργική απασχόληση, αθλητισμός, ομαδικά αθλήματα, παραδοσιακοί/μοντέρνοι χοροί, χοροκινητική έκφραση, εικαστικές τέχνες, χειροτεχνίες και κατασκευές, εκμάθηση μουσικών οργάνων, εκπαιδευτική ρομποτική, επιστημονικές κατασκευές - πειράματα.

ε) Παιδαγωγικός Σύμβουλος - Μέντορας: ο ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της  διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.

Στ) Ενδοσχολικός Συντονιστής: συντονίζει και υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.

Παράλληλα, έχουμε υλοποιήσει τις μεταρρυθμίσεις που θεσμοθετήσαμε:

  •     Νηπιαγωγείο από τα 4 έτη: η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση υλοποιείται σε όλη τη χώρα.
  •     Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο: μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες βιωματικού χαρακτήρα, δίνεται σε κάθε παιδί η ευκαιρία να διευρύνει τα γλωσσικά του εφόδια από πολύ νωρίς.
  •     Εργαστήρια Δεξιοτήτων(οδική ασφάλεια, ρομποτική αλλαγή, κλιματική αλλαγή, σεξουαλική αγωγή, επιχειρηματικότητα, εθελοντισμός κ.ά.): νέες θεματικές στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων, με στόχο την ενίσχυση των εγκάρσιων δεξιοτήτων και βασικών ικανοτήτων των μαθητών.
  •     Οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών: περισσότερες από 125.000 επιμορφώσεις, που αποτελούν επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης.
  •     166 Νέα Προγράμματα Σπουδών:συνεχίζουμε και το σχολικό έτος 2022-2023 την πιλοτική εφαρμογή ΝΠΣ στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία της χώρας.
  •     Διπλασιασμός των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων: από 62 σε 120, μέσα σε 3 χρόνια, για ποιοτική δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και διάχυση καλών πρακτικών σε όλο το εκπαιδευτικό σύστημα.
  •     Ίδρυση για πρώτη φορά Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων, με αυξημένη ζήτηση από υποψηφίους υψηλών σχολικών επιδόσεων. Φέτος θα λειτουργήσουν 24 Πρότυπα ΕΠΑΛ σε όλη τη χώρα.
  •     Αξιολόγηση στα σχολεία: συνεχίζουμε την αυτοαξιολόγηση Σχολικής Μονάδας και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και τις διαγνωστικές εξετάσεις «PISA» για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, ξεκινάμε την αξιολόγηση εκπαιδευτικών ως ανατροφοδοτική διαδικασία με σκοπό τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
  •     Ψηφιακός μετασχηματισμός στην εκπαίδευση: ένα πραγματικό ψηφιακό άλμα, σε εκπαίδευση, διαδικασίες και δράσεις.
  •     Τράπεζα Θεμάτων στην Α, Β & Γ΄ Λυκείου: αντικειμενική αξιολόγηση των μαθητών, που εξασφαλίζει αξιοπιστία, εγκυρότητα και περιορισμό ανισοτήτων και ταυτόχρονα διασφαλίζει κάλυψη της ύλης σε όλη τη χώρα.
  •     Ενισχυτική διδασκαλία Ειδικών Πανελλαδικώς Εξεταζόμενων Μαθημάτων(Ελεύθερο Σχέδιο, Γραμμικό Σχέδιο, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ισπανικά, Αρμονία, Ακουστική Ικανότητα, Μουσική Αντίληψη/Γνώση): σκοπός είναι η υποστήριξη και προετοιμασία των υποψηφίων για να συμμετάσχουν στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα ειδικά μαθήματα που έχουν επιλέξει. Το σύνολο των μαθημάτων αυτών δεν διδασκόταν στο παρελθόν στα δημόσια σχολεία.
  •     Ενίσχυση αυτονομίας σχολικών μονάδων: Μεγαλύτερη ελευθερία στην οργάνωση της διδασκαλίας, ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή και των Εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης, θέσπιση πλαισίου αυξημένης διαφάνειας και λογοδοσίας.
  •     Για μία συμπεριληπτική εκπαίδευση:
  •     διορίσαμε περί τις 6.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, τους πρώτους μόνιμους διορισμούς στην ΕΑΕ μέσω ΑΣΕΠ στην ιστορία της χώρας, και δημιουργήσαμε νέο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές με αναπηρία.
  •     εντάξαμε το σύνολο σχεδόν των προσφύγων μαθητών στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα (για πρώτη φορά σε ποσοστό-ρεκόρ της τάξης του 95%) με ίδρυση τμημάτων Υποδοχής και ΔΥΕΠ, προσλαμβάνοντας ταυτόχρονα και επιμορφώνοντας εκπαιδευτικούς για τους πρόσφυγες μαθητές μας, μέσα από μία στοχευμένη συμπεριληπτική διαδικασία.

Σχόλια (17)

μεντορ
|

Εγω μέντορας θέλω να γίνω για να αμειφθώ σε είδος. Θέλω μόρια για να γίνω στέλεχος δηλαδή να φύγω από την τάξη. Δίνει το υπουργείο μόρια για να φύγει κάποιος από την τάξη, αντί να δίνει μόρια για να παραμείνει. Ψυχίατρος επειγόντως....

Επαρχιώτης2
|

Θέλει καινοτομίες το ΥΠΑΙΘ;
Να είναι τα σχολεία πάντα ανοικτά και να κάνουν μάθημα. Όχι μερικά σχολεία να έχουν συστηματικά 20-40 ημέρες κατάληψη το χρόνο και οι γονείς να ψάχνουν που κατέληξε το παιδί τους που το έστειλαν σχολείο.
Να περάσει μια χρονιά και να μην γίνουν καταλήψεις. Αυτό είναι καινοτομία. Τα άλλα είναι άλλα για να αγαπιόμαστε.

ΕΠΑΡΧΙΩΤΗΣ
|

...- Χωρίς κριτήρια εγγραφής. (αναφέρεται στην λειτουργία Ολοήμερων Τμημάτων ) .
Οι εκπαιδευτικοί μειδιούν σαρκαστικά . Η επέκταση ωραρίου ανεβάζει την τιμή του ''παρκόμετρου'' , αφού οι γονείς θα εξουθενώνονται για να καλύψουν τα αυξημένα κόστη διαβίωσης , με τα ''παρκαρισμένα'' παιδιά να πελαγοδρομούν στον κυκλώνα της ''δημιουργικής απασχόλησης'' . ΔΩΣΤΕ ΤΑ ΚΟΝΔΥΛΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΣΤΟΥΣ ΜΑΧΙΜΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ,ΜΕ ΕΘΝΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ , ΘΑ Α Π Ο Γ Ε Ι Ω Θ Ε Ι . Υ.Γ Χαλεποί καιροί !!!

Γιαννης
|

Ωραία όλα. Με το μισθό τι θα γίνει??, η βενζίνη που χρειάζεται για να καλύψουμε τις διαδρομές να πάμε σχολείο τουλάχιστον το μήνα 100 για 50 χιλιομετρα ημερησιως

Master chef
|

@@ αριστασιόν
Σας μερσώ απεριοριστασιόν μουσιού (ή μαμαζέλ)! Να είστε καλά!

@μαρία
|

κοίτα να δεις...
να έχει προηγηθεί τουλάχιστον ενημέρωση υποχρεωτική δύο χρόνων (με βεβαίωση από το ΥΠΑΙΘ) με υποδειγματικές διδασκαλίες για την ρομποτική με τα πολλά διαφορετικά μοντέλα ρομποτικής που κυκλοφορούν, τους διαφορετικούς χορούς και πως θα διδαχτούν σε παιδιά, να έχουν παρουσιαστεί τα διαφορετικά προγράμματα στους διαδικαστικούς για τα μαθηματικά, τη φυσική, τη χημεία κλπ να έχουν πέσει σύμβουλοι σε ένα διαρκή αγώνα ενημέρωσης και εμπέδωσης από τους εκπαιδευτικούς των νέων καινοτομιών..να πω, μπράβο και τώρα αφήστε με να χαρώ και να προωθήσω αυτό που θέλετε για το καλό των παιδιών μας..

αλλά να σου πετάνε τα υλικά και εγκυκλίους χωρίς προετοιμασία ή με γιαλαντζί προετοιμασία, να μην έχεις χώρο να αποθηκεύσεις τα σετ ρομποτικής και να είσαι μόνος με πολλά γκρούπ μαθητών το καθένα σε άλλο στάδιο υλοποίησης του θέματος της ρομποτικής χωρίς βιβλία με ασκήσεις σε βήματα, χωρίς συνδιδασκαλία και βοήθεια από 2 άλλους καθηγητές (όταν τα γκρούπ ξεπερνούν τα τρία) ... ε είναι κοροϊδία.

Ούτε βιβλία με οδηγίες και ασκήσεις για την ρομποτική δεν υπάρχουν, ούτε για τους χορούς, ούτε για τα καλλιτεχνικά και τα περιβαλλοντικά κ.ο.κ.
Άρα δεν είναι πυροτεχνήματα και βήματα στο κενό;

Όσο για τους μέντορες / συντονιστές κλπ υψηλά ιστάμενους που όλοι βοηθούν τον καθηγητή σκέψου την εικόνα όπου σε μια βάρκα δέκα "αρχηγοί " με τηλεβόα δίνουν διαφορετικές οδηγίες σε ένα έρμο κωπηλάτη που έχει ζαλιστεί.

Η παιδεία δεν θέλει βιασύνη, πίεση με το ζόρι να εφαρμοστεί κάτι χωρίς συνεννόηση, καλές πρακτικές του εξωτερικού αλλά χωρίς όλα τα άλλα του εξωτερικού (ταχύτητα διαδικτύου, υποδομές, κουλτούρα συνεργασίας, πειθαρχεία, επιστάτες και φύλακες στα σχολεία, πολλοί χώροι για τις δραστηριότητες ώστε να μην ενοχλούνται ή μπλοκάρει η μία την άλλη και γιατί όχι ανάλογες αποδοχές στον εκπαιδευτικό που θα κάθεται όλη μέρα στο σχολείο).

Καλές οι προθέσεις του ΥΠΑΙΘ αλλά δεν αρκούν ..χρειάζεται προετοιμασία που δεν έγινε ποτέ και όπως πρέπει.

@ αριστασιόν
|

θεός τριπλός τους esos (ανήσυχος, μαστερ, βρας) κι εσύ το γαλλικό πνεύμα
κεντάτε, παίδες !

Κωνσταντίνος
|

Άρεσε μπάρες κουκουναριές....

Μαρία
|

Τα σχόλια δε μας τιμούν ... εκπαιδευτικοί γαρ
και δε χρειάζεται να το πάρουμε προσωπικά....

Για πολλά χρόνια, τίποτα δεν κινούνταν στην εκπαίδευση και το δημόσιο σχολείο.
Αν αυτό θεωρείται "κέρδος" από μερίδα των εκπαιδευτικών, δε συζητάμε παραπέρα...

Για τους υπόλοιπους:
Γίνονται λάθη; Γίνονται πολλά
Υπάρχουν αστοχίες; Υπάρχουν βέβαια
Μπορούν να βελτιωθούν οι διαδικασίες και ο όποιος σχεδιασμός; ΜΠΟΡΟΥΝ!
Ας συζητήσουμε για αυτά, αν πραγματικά μας ενδιαφέρει το δημόσιο σχολείο καταθέτοντας προτάσεις, έστω κι εδώ που φαίνεται ότι παρακολουθεί και το Υπουργείο μας.

Όσο για τις επιλογές στελεχών, αυτό είναι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΆ ΖΉΤΗΜΑ για το οποίο το Υπαιθ πρέπει και να προβληματίζεται και εξηγήσεις πειστικές να δώσει στους ενδιαφερόμενους.
Πάντως, εκτός από τις διευθύνσεις των σχολείων που επηρεάζουν άμεσα τη λειτουργία τους, δεν νομίζω ότι πολύ_ απασχολεί τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς τους το όλο θέμα... Όχι πως δεν είναι σημαντικό βέβαια...

Τις κ(ε)νοτομίες δεν θα μας τις πείτε?
|

Αξιολογησιόν, πατρονιζασιόν, παρατασιόν, παραιτησιών, αναβολησιόν, τροπολογισιόν, αναπληρωματικασιόν, υποστελεχωσιόν, καταργησιόν, συγχωνευσιόν, πλατφορμασιόν, ψηφιακηζασιόν, voucherιζασιόν, μεντοριζασιόν, συντονιζασιόν, συμβουλιζασιόν, δεξιοτιζασιόν, Χαρβαρντιζασιόν, Αμερικανιζασιόν, μανατζεριζασιόν, ΕΒΕασιόν, ΔΙΚΑΤΣΑσιόν, ΟΠΠΙασιόν..... και γενικώς ΑΡΙΣΤΑΣΙΟΝ ΣΕ ΟΛΑ! Στις εκλογές θα πάρετε κι ένα 20%ζασιόν το πολύ, μπας και συνερθετιζασιόν λιγάκι....

Βρας
|

βραστα κι άστα για τις αριστείες ! για τα ποιητικά ΝΟΜΠΕΛ με τη μία , στους κορυφαίους τρεις σχολιαστές (μονιμους και επωνύμους - υπάρχουν και άλλοι σκόρπιοι). εύγε !

Νέο μόνιμο προσωπικό
|

Χρειάζεται νέο μόνιμο προσωπικό για να γίνουν πραγματικό βίωμα για τους μαθητές όλες αυτές οι νέες δραστηριότητες.

ΕΤ
|

Όλα τα είχαμε οι καινοτομίες έλειπαν. Ουφ τι χαλι είναι αυτό . Κάθε χρόνο και χειρότερα. Δεν φεύγεις βρε κορίτσι μου στο σπιτάκι σου.

Αριστεία, όχι αστεία
|

Φρεσκος σανος.

Πληροφοριες
Α. Παπανδρεου 145 Μαρουσι.

Δάσκαλος
|

Βρε άριστη τι ωραία μας τα λες. Μας συνεπηρες πωπωπω μπράβο σου. Σαν εσένα καμία άλλη. Εύγε. Και εις ανώτερα. Δεν πάμε λέω να πάρουμε τα βουνά και τα λαγκάδια.

Βρας
|

Άριστα! Άψογα! Φανταστικά!
Μαγική εικόνα... Μαγική Αυλή!

Πέρασα μια μέρα δίχως τελειωμό
κι έρχομαι στο esos να ενημερωθώ
βλέπω χίλια άρθρα, όλα συναφή
με την Αριστεία που μας έχει βρει

Και συ τώρα μου μιλάς
οι Άριστοι φροντίζουνε για μας
κι άλλα όνειρα να δεις
έλα στη Μαγική Αυλή να ονειρευτείς

Έφυγε ένας χρόνος χάθηκε στο χθες
και δεν έχουν βγάλει ακόμα διευθυντές
Τάζουν μεντοραίους, πίνακες αφής
και με πετραχήλια λαγούς περιωπής

Και συ τώρα μου μιλάς
οι Άριστοι φροντίζουνε για μας
κι άλλα όνειρα να δεις
έλα στη Μαγική Αυλή να ονειρευτείς

(Τη συνοδεία ροκ ορχήστρας απαρτιζομένης εκ κιθάρας ηλεκτρικής, μπάσου ηλεκτρικού, ηλεκτρονικού συνθετητή και συνόλου τυμπάνων και κυμβάλων)

Πιτσιφλής
|

- ΄Πες μας την αλφαβήτα Αρίστο.
- ζ,η,θ,ι,κ,...
- Μπράβο, παιδί μου. Είμαι πολύ ενθουσιασμένος!
Πες μας και το ποίημα σου.

- Τί εἶναι ἡ πατρίδα μας; Μὴν εἶν᾿ οἱ κάμποι;
Μὴν εἶναι τ᾿ ἄσπαρτα ψηλὰ βουνά;
Μὴν εἶναι ὁ ἥλιος της, ποὺ χρυσολάμπει;
Μὴν εἶναι τ᾿ ἄστρα της τὰ φωτεινά;

Μὴν εἶναι κάθε της ρηχὸ ἀκρογιάλι
καὶ κάθε χώρα της μὲ τὰ χωριά;
κάθε νησάκι της ποὺ ἀχνὰ προβάλλει,
κάθε της θάλασσα, κάθε στεριά;

Μὴν εἶναι τάχατε τὰ ἐρειπωμένα
ἀρχαία μνημεῖα της χρυσὴ στολή,
ποὺ ἡ τέχνη ἐφόρεσε καὶ τὸ καθένα
μία δόξα ἀθάνατη ἀντιλαλεῖ;

Ὅλα πατρίδα μας! Κι αὐτὰ κι ἐκεῖνα,
καὶ κάτι πού ῾χουμε εφέτος στα σχολειά
καὶ λάμπει ἀθώρητο σὰν ἥλιου ἀχτίνα
καὶ κράζει μέσα μας: Ἐμπρὸς παιδιά!

- Άριστα!


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/79570/yp-paideias-me-poies-kainotomies-xekina-i-leitoyrgia-ton-sholeion