Ν. Κεραμέως: Κάποια στιγμή θα αρχίσει να μετράει ο βαθμός Λυκείου για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ

Δημοσίευση: 17/12/2022

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ν. Κεραμέως: Κάποια στιγμή θα αρχίσει να μετράει ο βαθμός Λυκείου για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ

Συνέντευξη σε μαθητές

Η επίδοση των μαθητών στις τρεις τάξης του Λυκείου θα αρχίσει κάποια στιγμή να μετράει για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ, δήλωσε σήμερα η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως, σε συνέντευξη την οποία παραχώρησε στην ραδιοφωνική εκπομπή μαθητών του 1ου Λυκείου Ηρακλείου Αττικής, στον δημοτικό ραδιοφωνικό σταθμό  Επικοινωνία 94FM.

Για να γίνει αυτό, τόνισε η υπουργός Παιδείας,   απαραίτητη προϋπόθεση είναι και η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων.

"Η αλλαγή να αρχίσει να μετράει κάποια στιγμή η επίδοση των μαθητών  στο Λύκειο για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο, είναι μέσα στα σχέδια  τα οποία εξετάζουμε" , είπε χαρακτηριστικά η υπουργός Παιδείας και σημείωσε τα εξής:

  • Αυτό κατά τη γνώμη μου θα δώσει ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα σε αυτό που συμβαίνει μέσα στο Λύκειο κατά τη διάρκεια του ωρολογίου προγράμματος.
  • Με προβληματίζει η αποτύπωση μιας στιγμής τεσσάρων ημερών των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Τι μπορεί να κάνει κανείς; Μπορεί να φροντίσει ώτσε να μετράει σιγά-σιγά μια μεγαλύτερης διάρκειας επίδοση. Δηλαδή να αρχίσει να μετράει η επίδοση στο Λύκειο σε ένα ποσοστό  για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.
  • Για να γίνει αυτό τόνισε η υπουργός Παιδείας   απαραίτητη προϋπόθεση είναι και η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων.

Μαθητές: Έχει παρατηρηθεί αύξηση ακραίων  φαινομένων βίας  στο σχολείο και γενικά οι ηθικές αξίες να έχουν  μειωθεί σε σχέση με προηγούμενα χρόνια.Τι κάνει το υπουργείο γι αυτό;

Ν. Κεραμέως: Είναι γεγονός ότι έχουμε μια έξαρση της βίας παγκοσμίως θα έλεγα και μερικοί την συνδέουν με την πανδημία.Είναι γεγονός επίσης ότι το σχολείο είναι ο καθρέπτης της κοινωνίας.Όσο περισσότερο βία έχει στην κοινωνία θα έχεις και στα σχολεία. Τι μπορεί να κάνει κανείς; Να κινηθεί σε δυο άξονες.
Ο πρώτος έχει να κάνει με άμεσα μέτρα και ο δεύτερος με πιο μακροπρόθεσμα μέτρα.
¨Αμεσα μέτρα, περισσότεροι ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί στα σχολεία μας
Ένα δεύτερο μέτρο είναι οι  επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών και στελεχών εκπαίδευσης με το πως να αντιμετωπίσουν έκτακτα περιστατικά τα οποία καλούνται να διαχειριστούν σε μια καθημερινότητα στο σχολείο.
Αυτός είναι ο πρώτος άξονας με τα πιο άμεσα μέτρα

Πλέον έχει εισαχθεί στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα ένα νέο μάθημα που λέγεται  εργαστήρια δεξιοτήτων από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Γυμνάσιο  το οποίο στοχεύει στο να καλλιεργήσει σεβασμό  στον άλλον,  σεβασμό στην διαφορετικότητα και άλλες τέτοιες συναφείς έννοιες.

Μαθητές: Παρότι οι ώρες διδασκαλίας έχουν αυξηθεί στο δημόσιο  σχολείο οι μαθητές συνεχίζουν να στρέφονται στο φροντιστήριο. Που πιστεύτετε ότι οφείλεται αυτό;

Ν. Κεραμέως: Η προσπάθεια που γίνεται είναι δώσουμε μέσα από το σχολείο περισσότερες παροχές που μέχρι χθες οι γονείς σας αναγκάζονταν να πληρώνουν. Τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο. Μέχρι που μπήκαν  τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο  ο γονιός  έπρεπε να πληρώσει 80, 10, 120 ευρώ το μήνα για να κάνει το παιδί του Αγγλικά. Πλέον δεν χρειάζεται.Ενισχυτική διδασκαλία των Ειδικών μαθημάτων  στη Γ Λυκείου προσφέρονται. Ενισχυτική διδασκαλία στο Γυμνάσιο. Προχωράμε στο Κρατικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής. Άρα διάφορες υπηρεσίες που δεν παρέχονταν τώρα παρέχονται στο δημόσιο σχολείο και ο στόχος είναι να παίρνονται περισσότερα εφόδια μέσα από το δημόσιο σχολείο.  

Μαθητές: Δηλώνετε συχνά ότι είστε κοντά στους μαθητές και εκπαιδευτικούς;. Πιστεύετε ότι η εκπαιδευτική κοινότητα το έχει εισπράξει αυτό;

Ν. Κεραμέως: Πιστεύω ότι πάρα πολλές αλλαγές τις οποίες κάνουμε στην παιδεία έχει μακροπρόθεσμα οφέλη, Δεν φαίνονται αμέσως. Ο αλλαγές στις εξετάσεις στο Γυμνάσιο, για παράδειγμα, πως τα παιδιά θα βγουν πιο μορφωμένα.Μπορεί εκ πρώτης όψεως να σημαίνει περισσότερο διάβασμα, περισσότερη πειθαρχία. Πιστεύω ότι αυτό θα σας κάνει πιο δυνατούς με περισσότερα εφόδια και περισσότερες δυνατότητες για το μέλλον.
Αρα χρειάζεται χρόνος  για να  γίνουν κτήμα στην εκπαιδευτική κοινότητα όλες αυτές οι αλλαγές.

Μαθητές: Έχετε κάποιο χόμπι;

Ν. Κεραμέως:Ένα από τα χόμπι που μου αρέσουν πάρα πολύ και με ξεκουράζουν και στο μυαλό είναι η φωτογραφία. Ασχολούμαι πάρα πολύ με τη φωτογραφία. Μου αρέσει πάρα πολύ να φωτογραφίζω, κι έχω ασχοληθεί ΄ενεργά στο παρελθόν.

Σχόλια (15)

Ανέκδοτο
|

οι μαθητές συνεχίζουν να στρέφονται στο φροντιστήριο. Που πιστεύτετε ότι οφείλεται αυτό;

Ν. Κεραμέως: Η προσπάθεια που γίνεται είναι δώσουμε μέσα από το σχολείο περισσότερες παροχές που μέχρι χθες οι γονείς σας αναγκάζονταν να πληρώνουν. Τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο. Μέχρι που μπήκαν τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο ο γονιός έπρεπε να πληρώσει 80, 10, 120 ευρώ το μήνα για να κάνει το παιδί του Αγγλικά. Πλέον δεν χρειάζεται.

ΣΑΝΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΑΙΖΟΥΝ Κ ΜΑΣ ΧΤΥΠΑΝ Κ ΤΗΝ ΠΛΑΤΟΥΛΑ ΝΑ ΡΕΥΤΟΥΜΕ!!!! ΠΑΡΕ ΚΟΣΜΕ ΕΧΩ ΣΑΝΟ ΚΑΛΟΟΟΟ

Πιτσιφλής
|

@ Παπαγεωργιου Αγγελος
@ Αλλα ντάλα
Να και η ολόγυμνη αλήθεια - και δεν έχει βγει όλη από το πηγάδι! - που μόνο οι δάσκαλοι και οι καθηγητές τη βλέπουν και ζούν μαζί της και την προβάλλουν κάθε φορά που τους δίνεται η ευκαιρία, μπας και συγκινηθεί ή έστω ενδιαφερθεί κάποιος και σταθεί για να ακούσει τα βάσανά της.
Από την Πρωτοβάθμια ξεκινούν τα προβλήματα και γιγαντώνονται στο Λύκειο όπου φτάνουν άπαντες, ακόμη κι αυτοί που συλλαβίζουν. Μετά πάλι όλοι μαζί πρέπει να μπουν στα Πανεπιστήμια γιατί τα ψηφαλάκια είναι πολύτιμα. Άμα τα χάσουμε, τι θα απογίνουμε;
- Και μετά;
- Μετά έχει ο Θεός.
- Ποιος θεός;

Παπαγεωργιου Αγγελος
|

Δυο σχολια:
_Οι δομικές αλλαγές στην εκπαίδευση, πρέπει κατα κανόνα, (και κατ εμένα) να έχουν τουλάχιστον ορίζοντα 3ετιας. Στους μαθητές που εισέρχονται σε κάποιον "κύκλο" νομιζω πρέπει να είναι ξεκάθαρο από την αρχή ως το τέλος του κύκλου, τι αναμενεται και πως απο αυτούς. Ειναι "ξεγέλασμα" οι αλλαγές των όρων ενος "παιχνιδιού" εντος του "παιχνιδιου". Αυτο το "αλλο μας δείξαν αλλο...." δεν περιποιει τιμή ( ιδικοτερα στην εκπαιδευση που πρέπει να καλιεργεί εκτος των αλλων "αξίες" και "στάσεις". Εκτός αν οι διοικουντες την εκπαίδευση με τέτοιες "αξίες" και τέτοιες "στάσεις" την προσεγγίζουν). Φυσικά αλλαγές που είναι συναινετικές απο όλα τα μέρη μπορούν ( νομίζω ) να εφαρμόζονται.
_Η "αυξηση" της "εντασης¨" της "επίσημης αξιολογησης" (αυτής δηλαδή που σκοπό δεν έχει την διαγνωση και μονο αλλά και την απόδωση, για διάφορους σκοπους, "αξιας στον αξιολογούμενο" ) κατά κανόνα ( εφ όσον πχ. χρησιμοποιεί αξιοπιστα εργαλεία ) αυξάνει την αξιοπιστια των αποτελεσμάτων αλλά ταυτόχρονα και το αγχος των αξιολογούμενων. Αρα οι ασχολούμενοι με αυτο το θέμα έχουν (το δύσκλο κατ εμενα έργο ) να "τραβήξουν την γραμμή " ανάμεσα σ αυτές τις δύο συγκρουόμενες έννοιες. Και σ αυτό σημείο αναδεικνίεται και η φιλοσοφική και πολιτικη τους προσέγγιση.

Να επανέλθει άμεσα
|

Για να ξεφύγει από την μπαχαλοποίηση το Λύκειο. Απλά να προστεθούν κάποιες δικλείδες ασφαλείας όπως η εξέταση τυχαίων γραπτών από δεύτερο καθηγητή.Να επιλέγεται με τυχαίο τρόπο ένα Λύκειο και να εξετάζονται όλα τα γραπτά από δεύτερο "χέρι"! Αυτό θα "σοβαρέψει" την βαθμολόγηση.Να ξεκινήσει από τους καθηγητές η ενημέρωση,η στήριξη,η επιμόρφωση και η επιτήρηση τους.Τότε μόνο θα πειστούν οι γονείς.

Maria
|

Προφανώς η Υπουργός δεν έχει ιδέα από ιστορία της εκπαίδευσης στην Ελλάδα, για να γνωρίζει ότι κάτι τέτοιες πρακτικές είναι αδύνατον να εφαρμοστούν αποτελεσματικά στην ελληνική κοινωνία.....

Πανος
|

Τοτε να δειτε τι εχει να γινει και ποσο θσ υποφέρει η εκπαιδευτικη κοινοτητα απο τους ειδημονες γονεις που ολα τα γνωριζουν και βγαζουν ακαταλληλους τους εκπαδευτικους.οι προστριβές θα ειναι καθημερινες γιατι ολοι θα θέλουν το 20!ΟΧΙ να μην επανελθει.

Ελληνικό σχολείο
|

να γίνεται ότι α΄λλο σε ώρες μαθήματος εκτός από μάθημα:
συνεντεύξεις, προβολές σινεμά, επίσκεψη σε μουσεία, ποδηλατάδες, θεατρικά, χοροί, ζωγραφική αφισών, επίσκεψη σε ελαιοτριβεία,..μη μου πείς για μάθημα...

Ελληνικό σχολείο ή αλλιώς Ε ρε γλέντια

Άντε και ΠΘ....
|

@Πιστεύετε ότι η εκπαιδευτική κοινότητα το έχει εισπράξει;
Μην το λέτε.... Θα μπορούσε και να απαντήσει "Μα φυσικά, αφού όποτε πάω σχολείο, όλα τα παιδιά με παίζουν μηλάκια"....

Εκπαιδευτικός
|

Χόμπι ??? να κυνηγάω στρουμφάκια

Αλλα ντάλα
|

α) για να μετράει ο βαθμός το πήγαμε στην τράπεζα θεμάτων! Γιατί όχι εξετάσεις σε κάθε μάθημα με θεματα από το ΥΠΑΙθ; (μίνι πανελλήνιες σε κάθε τάξη)
β) στη βία απαντά με ψυχολόγους και εκπαίδευση των εκπαιδευτικών!!! Σωστά αλλά το άλλο μέτρο που είναι; αυστηρότατες ποινές για τους νταήδες και τις συμμορίες μέσα στα σχολεία; εκεί γαργάρα! Αν σας ρίξει ε΄να γιαούρτι ένας πολίτης θα τον πα΄τε στον ψυχολόγο ή τον εισαγγελέα;
γ) το φροντιστήριο πάντα θα υπάρχει ΄όσο το σχολείο έχει χαοτική ύλη με τμήματα 26 και παιδιών που το μισό μάθημα γίνονται παρτηρήσεις και φασαρία.
Επίσης στην ενισχυτική δεν κάθονται οι μαθητές γιατί ε΄΄είναι ήδη κουρασμένοι από το πρωϊ. θα πρέπει το σχολείο να ε΄χει απογευματινή ζώνη ενισχυτικής από τις 5 μέχρι τις 8. Να πάει ο μαθητή΄ς σπίτι να φάει και να έλθει γι ενισχυτική μετά από λίγο.
δ) Αλλαγές θετικές έγιναν. Νέα καθήκοντα και υποχρεώσεις δόθηκαν στους εκπαιδευτικούς, αύξηση ωραρίου και υπερωρίες χωρίς αύξηση αποδοχών (για το ωράριο και υπερωρία του 1990 σε τιμή) και γενικά το ΥΠΑΙΘ τα σχεδιάζει όλα σε στεγανά δωμάτια ηγεσία-ιεπ-σύμβουλοι χωρίς ποτέ να υπάρχει διάλογος με τους εκπαιδευτικούς (΄όχι τους συνδικαλιστές). Ούτε μια ανώνυμη πλατφόρμα να καταγράφει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί δεν ε΄χει ποτέ κάνει..ούτε ένα ερωτηματολόγιο..
Το σχεδιάζω για εσένα χωρίς εσένα είναι καλό;

Αρχίσανε τα στημένα επεισόδια ...
|

Και φυσικά για χόμπι η φωτογράφιση, που από τέχνη που ήταν κάποτε για να βγει μια ευκρινής φωτογραφία, σήμερα απλώς στοχεύεις και πατάς ένα κουμπί στο κινητό ή τη ταμπλέτα. Κλικ, και κάνει δικό της αυτό που στόχευσε.
Ρε τι μου θυμίζει?
Α, κάτι σαν τον Κιμ που του αρέσει να στοχεύει και να πατά το κουμπί προσφέροντας τρόμο και θέαμα, σκορπώντας τους πόρους ενώ ο λαός του φυτοζωεί.
Ερ. Γιατί χρειάζονται περισσότερο φροντιστήριο?
Απ. Μα, σας βάλαμε Αγγλικά από το νηπιαγωγείο.
Δεν συμμαζεύονται με τίποτα τα έργα και οι ημέρες σου στο παιδείας.

Πιστεύετε ότι η εκπαιδευτική κοινότητα το έχει εισπράξει;
|

Σκέψεις άριστες: .. τωρα θα δείξω πόσο έξυπνη είμαι αλά Αμερικα! Θα πω πάλι οτιδήποτε-ασχετο μου έρχεται στο έξυπνο άριστο μυαλό μου και θα ξεμπερδέψω!..
Και δυστυχώς έτσι έγινε, Αριστεία!

Δημήτρης
|

Για πρώτη φορά δεν διαφωνώ σε τίποτα με την υπουργό!

Τι θα λέγατε για τους εκπαιδευτικούς;
|

Κουκιά σπέρνω.

Πιτσιφλής
|

Από το απόσπασμα του esos:
Στις τέσσερις ερωτήσεις δύο απαντήσεις ελλιπείς σε μεγάλο βαθμό και επομένως ασαφείς. Παρόλα αυτά τα παιδιά δεν υποβάλλουν διευκρινιστικές ερωτήσεις!
Τι πάθανε;


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/81099/n-kerameos-kapoia-stigmi-tha-arhisei-na-metraei-o-vathmos-lykeioy-gia-tin-eisagogi-ton