Το πρόγραμμα της νέας Κυβέρνησης για την παιδεία

Δημοσίευση: 26/06/2023

Τελευταία Ενημέρωση: 27/06/2023, 08:39

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το πρόγραμμα της νέας Κυβέρνησης για την παιδεία

Αύξηση των μισθολογικών απολαβών εκπαιδευτικών, με έμφαση στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς και σε στελέχη εκπαίδευσης με αυξημένες αρμοδιότητες

Ελεύθερη επιλογή του σχολείου στο οποίο θα φοιτούν τα παιδιά τους , είναι ένα από τα σχέδια της νέας Κυβέρνησης, η οποία προέκυψε από τις χθεσινές εκλογές, , όπως προβλέπεται   στο προεκλογικό πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας.

Επίσης για τις αποδοχές των εκπαιδευτικών η Νέα Δημοκρατία, προεκλογικά είχε δεσμευθεί    για "αύξηση των μισθολογικών απολαβών εκπαιδευτικών, με έμφαση στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς και σε στελέχη εκπαίδευσης με αυξημένες αρμοδιότητες".

Επιπλέον  υποσχέθηκε  Voucher για διεθνώς αναγνωρισμένα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας και ψηφιακών δεξιοτήτων.

Ειδικότερα το προεκλογικό πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για την παιδεία περιλάμβανε  τα εξής:

  •     Διεύρυνση της εφαρμογής του ολοήμερου σχολείου ως τις 17:30 και επέκταση εφαρμογής του διευρυμένου και ενισχυμένου ολοήμερου προγράμματος σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία σε όλη τη χώρα.
  •     Επέκταση πρότυπων και πειραματικών σχολείων: 150 Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία μέχρι το 2027.
  •     Αύξηση των μισθολογικών απολαβών εκπαιδευτικών, με έμφαση στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς και σε στελέχη εκπαίδευσης με αυξημένες αρμοδιότητες.
  •      Ελεύθερη επιλογή από γονέα της σχολικής μονάδας φοίτησης των μαθητών.
  •     Ανέγερση φοιτητικών εστιών για τη στέγαση 8.500 φοιτητών μέσω ΣΔΙΤ.
  •     Ενίσχυση του θεσμού της μαθητείας και Αναβάθμιση Επαγγελματικών Λυκείων.
  •     Επικαιροποίηση των προγραμμάτων σπουδών και αναβάθμιση των υποδομών στις Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας. Επέκταση του θεσμού των Πειραματικών ΕΠΑΣ και ενιαίος τρόπος λειτουργίας των ΕΠΑΛ, όπως τα Πρότυπα ΕΠΑΛ.
  •     Ειδικό πρόγραμμα για τον σχολικό εκφοβισμό. Εθνική στρατηγική κατά της βίας κατά των ανηλίκων.
  •     Voucher για διεθνώς αναγνωρισμένα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας και ψηφιακών δεξιοτήτων σε  Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Σχόλια (49)

VIP
|

Επέκταση πρότυπων και πειραματικών σχολείων: 150 Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία μέχρι το 2027.

Δηλαδη: ΑΝΤΙΟ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑ.

VIP
|

@Ελενα
Α μαλιστα. Δηλαδη ο καλυτερος τροπος για τα παιδια που δεν περνανε στις πανελληνιες ειναι να εχει χοντρο πορτοφολι ο γονιος τους για να πληρωσει τα λογης λογης αμφιλεγομενα ιδιωτικα πανεπιστημια που θα ξεφυτρωσουν και που θα δινουν πτυχια στον καθε πικραμενο εφοσον πληρωνει (ακομα κι αν ειναι ασχετος). ΜΠΡΑΒΟ. Σας αξιζει η Μπανανια μας.

Ελενα
|

Σίγουρα αναθεώρηση του άρθρου 16. Είναι και ο μόνος τόπος να υπάρχει μια εναλλακτική για παιδιά που δεν μπορούν λόγω άγχους να ανταποκριθούν στις πανελλήνιες. Ντροπή σε όποιον συνάδερφο ζητά γραπτό ασεπ βάζοντας σε επιπονη διαδικασία άνθρωπος που υπηρετούν την παιδεία σε τόσο δύσκολες συνθήκες.

Θοδωρής
|

Η διαδικασία του γραπτού είναι ψυχοφθόρα για όλους και δεν αξίζει σε ανθρώπους που έχουν δώσει το είναι τους στη παιδεία όπως οι αναπληρωτές τόσα χρόνια. μπράβο στον νέο υπουργό που δεν το έχει βάλει στο πρόγραμμα! Καλή αρχή!

Μαμά εκπαιδευτικος
|

Μπράβο που δεν είναι στο πρόγραμμα ο ανεκδιηγητος γραπτός ΑΣΕΠ της προηγούμενης υπουργού. Ειδικά για εμάς τις αναπληρώτριες μητέρες εκπαιδευτικούς που δεν έχουμε χρόνο για διάβασμα αλλά ούτε και ψυχικά αποθέματα για αυτή την ψυχοφθόρα διαδικασία και έχουμε στηρίξει την εκπαίδευση και την ελληνική κοινωνία είναι αρκετά ελπιδοφόρο. Μπράβο στον νέο υπουργό!

Εκπαιδευτικός
|

Η ελεύθερη επιλογή σχολείου όπου εφαρμόστηκε γκετοποιησε περιοχές,σχολεία κ ακίνητα , αύξησε τις τιμες των τελευταίων, ενισχύθηκε η διαρροή στις υποβαθμισμένες
Ας μας εξηγήσει με ποια επιστημονικά κριτήρια θα εφαρμοστεί το πρόγραμμα και πώς πιστεύει ότι θα πετύχει εκεί που τόσες χώρες απέτυχαν και ας δημοσιεύσει ανακοίνωση σε επίσημα εκπαιδευτικά συνέδρια.
Αύξηση προτύπων : χωρίς σοβαρές υποδομές , χρηματοδότηση και κίνητρα μισθολογικά για τους εκπαιδευτικούς, είναι αππλώς σουσουδισμός.
Ότι αναλαμβάνει η κ Μιχαηλίδου που δεν έχει καμία σχέση με το χώρο .
Ποια μισθολογική αύξηση στελεχών με ποια κριτήρια και διαδικασίες.
Η βάση του κλάδου είναι overqualified, με καθηλωμένους μισθούς και σοβαρά προβλήματα επιβίωσης.
Αξιολόγηση: οι γονείς επιβάλλουν παρά πρόγραμμα ανάλογα με το μορφωτικό και αντιληπτικό τους επίπεδο, το αντικείμενο των μαθηματικών από τα πρώτα "θύματα".

@ βάζουν τα καλά τους
|

τους γλεντάει ήδη και δεν το έχουν καταλάβει !

εκπαιδευτης
|

καταστρεφεται ο κλαδος.... καταστροφολογοι του κερατα! Ακομα δεν τον ειδαμε γιανη (ενα ν)τον βαφτισαμε...

Γιε-Yes
|

Όσοι με τρεμάμενη φωνή απευθύνουν από καρδίας μηνύματα προς το υπουργό άραγε να βάζουν τα καλά τους πριν αρχίσουν την πληκτρολόγηση;

Εφη
|

Χαίρομαι που δεν βλέπω τον ασεπ για διορισμούς στο πλάνο ΝΔ. Ξεκινάει καλά ο νέος υπουργός. Οι εξαγγελίες γραπτού της προηγούμενης ήταν απαράδεκτες. Ποτέ ξανά γραπτός και οι εκπαιδευτικοί βλέπω να ψηφίζουν ΝΔ για πάντα.

Χάρης
|

Αναθεωρηση αρθρου 16 έχουμε μείνει στάσιμη επιτελους πάμε μπροστά δυναμικά με αλλαγές στη παιδεία

@Αισχος
|

Ήμουν από τους πρώτους που εργάστηκα για το στήσιμο των εργαστηρίων στα νεοσύστατα ΤΕΙ χαλκίδας. Ήμουν από αυτούς που στήριξαν από την κατάπτωση της ΑΣΕΤΕΜ-ΣΕΛΕΤΕ όταν ανωτατοποιήθκαν τα ΤΕΙ. Πολλοί καθηγητές έφυγαν και διορίστηκαν με μετάταξη στα ΤΕΙ. 'Ήμουν από τους πρώτους που επιλέχθηκαν ως ΣΕΠ στο ΕΑΠ για τη στήριξη νεοσύστατου μεταπτυχιακού. Σε όλες τις περιπτώσεις έφαγα φόλα και κατέληξα καθηγητής σε ΕΠΑΛ. Αυτή είναι η Ελλάδα και δε θα αλλάξει με τα υπάρχοντα κόμματα που βασίζονται στην ημετεροκρατία, αναξιοκρατία, ευνοιοκρατία και τα "δικά μας παιδιά". Άραγε αυτό είναι Δημοκρατία;

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΑΣΠΑΙΤΕ
|

Αναβάθμιση Τεχνικής Εκπαίδευσης (ΕΠΑΛ) χωρίς αναβάθμιση της ΑΣΠΑΙΤΕ σε Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο δεν γίνεται. Κανένας λόγος πλέον για τα Τεχνολογικά Πανεπιστήμια. Ούτε μια αναφορά για το αυτοδιοίκητο του ΕΑΠ. Είναι πολλά τα λεφτά Άρη για τις τσέπες των δικών μας παιδιών.

Γιώργος
|

Από όλα αυτά θα κάνει το 20% δηλαδή μόνο την αξιολόγηση.
Η ΝΔ παραδοσιακά έφερνε τον σκοταδισμό στην παιδεία δεν περιμένω, τώρα, κάτι διαφορετικό.
Τέλος, αυτές οι εξαγγελίες θα είναι το νέο πρόγραμμα που θα οραματίζεται η ΝΔ για τις επόμενες εκλογές.

Εκπαιδευτικός
|

Άδικο η αύξηση μόνο σε λίγους εκλεκτούς...όλος ο κλάδος υποφέρει από τους άθλιους μισθούς... αυξήσεις τώρα!

εδώ γελάμε μετά δακρύων
|

"Κάντε το μεγάλο βήμα: δείξτε σεβασμό στους εκπαιδευτικούς. Κάντε τη διαφορά από την αυταρχική, ιδεοληπτική κι επικίνδυνη προκάτοχό σας. "
Η κα προκάτοχος πήγε στο Υπουργείο εσωτερικών και πρίν ορκιστεί έγραψαν ότι πηγαίνει να εφαρμόσει την αξιολόγηση σε όλο το Δημόσιο!!!!! (με έμφαση στους εκπαιδευτικου΄ς που υπεραγαπά;;;)

Θα δούμε

Αυτή η εμμονή της ΝΔ με τα στελέχη
|

και ο προπονητής παίζει σημαντικότατο ρόλο και έχει καλή αμοιβή, αλλά οι παίκτες βάζουν τα γκόλ.
Έμφαση οικονομική πρέπει να δοθεί στον εκπαιδευτικό τάξης με πολλά χρόνια.
Πολλές φορές τα στελέχη είναι απλά υπάλληλοι γραφείου και με περιορισμένη εργασία...

Μάλιστα...
|

@Δεν ελπίζω τίποτα..., Αυτή η ....καραμέλα έλιωσε πριν από χρόνια. Το αποδεικνύουν και τα διπλά αποτελέσματα των εκλογών!

Δεν χορεύει νηστικό αρκουδάκι
|

Πιερακάκη, Πιερακάκη...

Κύριε Υπουργέ,
|

Καλή θητεία στα νέα σας καθήκοντα.
Ο εκπαιδευτικός κόσμος περιμένει να δει από εσάς επιτέλους μια πολιτική ηγεσία η οποία θα τον σεβαστεί, και δεν θα τον αμφισβητεί αβάσιμα.
Καλές είναι οι εξαγγελίες για μισθολογικές αυξήσεις, αλλά όλοι γνωρίζουμε ότι λέγονται για δημιουργία εντυπώσεων, ότι υπάρχει ήδη η αναφορά για την εφαρμογή τους "προς το τέλος της νέας κυβερνητικής τετραετίας" κι ότι θα συνδεθεί με την "αξιολόγηση", λες και οι εκπαιδευτικοί είναι απλοί υπάλληλοι μη προσοντούχοι και μη αξιολογημένοι.

Κύριε Υπουργέ,
Κάντε το μεγάλο βήμα: δείξτε σεβασμό στους εκπαιδευτικούς. Κάντε τη διαφορά από την αυταρχική, ιδεοληπτική κι επικίνδυνη προκάτοχό σας. Σε κάθε εργασιακό κλάδο, από την όποια επιχείρηση μέχρι και τον στρατό ακόμη, οι ηγεσίες που εμπνέουν και παίρνουν από τα στελέχη τους το 100% των δυνατοτήτων τους, είναι εκείνες που δεν τα αμφισβητούν, που τα ενθαρρύνουν, που πιστεύουν σε αυτά.
Εσείς έχετε πια να συνεργαστείτε με έναν κλάδο εργαζομένων που όχι μόνο είναι μορφωμένος, που όχι μόνο είναι αξιοκρατικά τοποθετημένος, αλλά και που διαθέτει πλήθος πτυχίων και προσόντων. Αυτά λοιπόν τα προσόντα δεν γίνεται να αμφισβητούνται, επειδή οι ιδεοληπτικοί του νεοφιλελευθερισμού (όπως, ας το ξαναπώ, η προκάτοχός σας) "έτσι θέλουν". Πρέπει να κρίνεται η συνέπεια των εκπαιδευτικών; Αυτή, ναι. Αν κάποιος είναι αδιάφορος, αν είναι αμελής, ας επανέλθει στην τάξη και στις υποχρεώσεις του. Για αυτά τα πράγματα ΑΝΕΚΑΘΕΝ υπήρχε πλαίσιο. Είναι όμως λάθος να αμφισβητείται η παιδαγωγική επάρκεια και η επιστημονική κατάρτιση των εκπαιδευτικών. Είναι αδιανόητο να αμφισβητούνται τα ίδια τα ελληνικά πανεπιστήμια που έκριναν φοιτητές τους ως άξιους να υπηρετήσουν ως εκπαιδευτικοί.
Την παράνοια, λοιπόν, που προκάλεσε η προκάτοχός σας οφείλετε να τη θέσετε στο περιθώριο.
Εμπιστευτείτε τους εκπαιδευτικούς! Αυτή την εμπιστοσύνη πρέπει να αποκαταστήσετε, κι αυτό δεν θα γίνει με λόγια, παρά με πράξεις.

Τώρα, εξαγγελίες τύπου "αύξηση των πρότυπων και πειραματικών" προσωπικά τις ακούω μόνο σαν έναν δούρειο ίππο για την κατάργηση οργανικών θέσεων και, σταδιακά, της μονιμότητας.
Κύριε Υπουργέ, σκεφτείτε: πόσα πρότυπα και πειραματικά χρειαζόμαστε πια για την εφαρμογή "πρωτοποριακών" "καινοτομιών"; Πόσες από αυτές τις "πρωτοπορίες" που ήδη "εφαρμόστηκαν" στα πάμπολλα πρότυπα και πειραματικά έχουν μεταλαμπαδευτεί στα υπόλοιπα σχολεία και στα προγράμματα σπουδών; Μπορεί μια τέτοια άκριτη επέκταση να πραγματοποιείται χωρίς την ελάχιστη αποτίμηση των αποτελεσμάτων που παρήχθησαν, χωρίς τη γνωστοποίησή τους προς κάθε κατεύθυνση, χωρίς την εφαρμογή τους γενικότερα στην εκπαίδευση;

Κύριε Υπουργέ,
Ο κ. Πρωθυπουργός αποφάσισε τη δημιουργία υπουργείου "κοινωνικής συνοχής" και υποστήριξης της οικογένειας. Η αντιμετώπιση του δημογραφικού περνά από την ασφάλεια που σου παρέχει το εργασιακό σου περιβάλλον. Αντισταθείτε σε πρακτικές που διαλύουν την εργασιακή ασφάλεια, που αποτρέπουν τους εργαζόμενους να δημιουργήσουν οικογένειες, που τους οδηγούν εντέλει στη μετανάστευση και στην έξοδο από τη χώρα. "Κοινωνική συνοχή" με διαρκή αμφισβήτηση των προσόντων των εκπαιδευτικών, είναι πράγματα αντιφατικά, αντικρουόμενα. Αν αγαπάτε την Ελλάδα, αποδώστε στους εργαζόμενους τουλάχιστον του δικού σας υπουργείου τον σεβασμό που τους αξίζει και την ψυχική γαλήνη που τους αξίζει.

Κύριε Υπουργέ,
Δεν ξέρω αν θα καθιερώσετε κι εσείς τη συνήθεια να διαβάζετε τα σχόλια των αναγνωστών του e-sos, όπως διαβεβαίωνε ο Γενικός της προκατόχου σας κ. Κόπτσης. Ούτε, φυσικά, και είναι δυνατόν σε ένα τέτοιο μήνυμα "καλωσορίσματός" σας στα νέα σας καθήκοντα να ειπωθούν τα πάντα. Γι' αυτό και θα κλείσω, συνοψίζοντας ως εξής:
1. Εμπιστευτείτε τους εκπαιδευτικούς στην πράξη. Σταματήστε την αμφισβήτησή τους. Να τους σέβεστε και να τους ακούτε. Είναι εκείνοι που στην τηλεκπαίδευση, χωρίς καμία υποστήριξη της πολιτείας, έτρεξαν μόνοι τους ξαγρυπνώντας, και πέτυχαν θαύματα. Κι αυτό είναι μόνο ένα παράδειγμα. Και, ασφαλώς, είναι εκείνοι που νοιάζονται και για την ποιότητα της παιδείας και για τους μαθητές τους.
2. Απομακρύνετε από το περιβάλλον σας κάθε τοξικό θιασώτη κι έμπρακτο υποστηρικτή της νεοφιλελεύθερης ιδεοληψίας της προκατόχου σας.

Καλή δύναμη και καλή επιτυχία.

Δεν ελπίζω τίποτα...
|

Οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται διαρκώς στο στόχαστρο της ΝΔ. Η ουσιαστική στήριξη - αναβάθμιση του δημόσιου δεν ήταν και ούτε πρόκειται να είναι ποτέ στις άμεσες προτεραιότητες της ΝΔ. Ως συνήθως περισσότερο ενδιαφέρονται για κανένα ιδιωτικό σχολείο, κολέγιο, ιδιωτικά ΙΕΚ κλπ.

Ξέρει ο Κυριάκος, Κυριάκο
|

Δεν ξέρω τι δείχνει ο Κυριάκος Π. στον Κυριάκο Μ.... αλλά ότι κι αν του δείχνει, μάλλον εκείνος το ξέρει ήδη από πριν. Μην σας πω ότι ξέρει, τι δείχνει και το κινητό του Κυριάκου Π....
Δεν παίρνεις 41% έτσι, αν δεν ξέρεις....

ΔΜ
|

@Να βάφονται και στο ανάλογο χρώμα, τα σχολεία είναι κομματικοποιημενα , τα περισσότερα, εδώ και πολλά χρόνια. Έχουμε τις περισσότερες αρνησεις-αποχη εφαρμογής νόμων από κάθε άλλο Υπουργείο!

Νενικήκαμεν δηλαδή ε?
|

@ERT
Οι γονείς θα ψάχνουν σχολείο, οι μαθητές τρόπο για να πάνε σ' αυτό, οι εκπαιδευτικοί "οργανική ως υπεράριθμοι", τα στελέχη τα μόριά τους.... κι όλοι μαζί θα ψάχνουν κανένα voucher για Βασιλόπιτα. Εντωμεταξύ ο Κυριάκος θα είναι ενθουσιασμένος.... αλλά ταπεινός....

Αισχος
|

Ντροπή σε μερικούς που θέλουν γραπτό ΑΣΕΠ!
Κι εγώ ΝΔ ψήφισα για άλλους λόγους!
Όμως θα αντιδράσω έντονα
σ' αυτούς που πιέζουν τη ΝΔ
να κάνει ΑΣΕΠ και να βγάλουν εμάς που κάναμε χρόνια αναπληρωτές στις εσχατιές
της πατρίδας για να μπουν αυτοί!
Ε όχι!Πάει πολύ!
Να περιμένετε τη σειρά σας!
Να αποχωριστείτε κι εσείς τους δικούς σας όπως κάναμε κι εμείς! Και μετά να ζητάτε διορισμό!

ERT
|

@ Δημητρης,
σημαίνει ότι σχολεία που κάνουν επαναστατική γυμναστική με καταλήψεις, καθηγητές που αντί για μάθημα κάνουν κομματική προπαγάνδα και δεν κάνουν webex "αφού δεν τους έδωσε η υπηρεσία υπολογιστή", θα ψάχνουν σύντομα για οργανική ως υπεράριθμοι.

Λένα
|

Αύξηση με Αξιολόγηση . Αυτό με την επιλογή σχολείων θα αποδυναμώσει το σχολείο της γειτονιάς.

Tintin
|

Με την ελεύθερη επιλογή σχολείου από τους κηδεμόνες, σίγουρα κάποια -περιφερειακά, ειδικά, και με σχολικές μονάδες σε σχετικά κοντινή απόσταση- σχολεία θα αποψιλωθούν και εν τέλει θα κλείσουν. Από την άλλη, όμως, τι θα γίνει όταν σχολείο με υποδομή για 200 μαθητές επιλεγεί από τους κηδεμόνες τριακοσίων; Θα γεννήσει αίθουσες ή οργανικές θέσεις; (Δει δη χρημάτων.) Προφανώς, δεν θα γίνονται όλοι δεκτοί (μέχρι να βρεθούν "χορηγοί"). Έτσι, σχολεία που θα επιβιώσουν από αυτήν τη δαρβινική πάλη θα ιεραρχηθούν σε κατηγορίες (πεντάστερα, τετράστερα κλπ.). Το πού θα οδηγήσει αυτό μεσομακροπρόθεσμα -εφόσον εφαρμοστεί επαρκώς- δεν είναι δύσκολο να το καταλάβει κανείς, έτσι δεν είναι;

Να βάφονται και στο ανάλογο χρώμα?
|

@Ελεύθερη επιλογή σχολείου. Ναι 26 Ιουν 2023 14:12
Εάν αρχίσουμε να κομματικοποιούμε και τα σχολεία.... ζήτω που καήκαμε....

@
|

Μάλλον δεν τα ξέρεις καλά. Ο εκπαιδευτικός δεν πάει στο σχολείο που θέλει αλλά εκεί που υπάρχουν ώρες. Μπορεί να καταφέρει να πάει εκεί που θέλει μετά από καμιά 20ετία πολλές φορές και αν. Ατυχέστατο το παράδειγμα.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/83774/programma-tis-neas-kyvernisis-gia-tin-paideia