Η θέση της ΕΛΜΕ των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων επί των αλλαγών που ανακοινώθηκαν από τον υπουργό Παιδείας

Προσδοκούμε ότι το Υ.ΠΑΙ.ΠΟ.Θ., συνεπές με τις προγραμματικές δηλώσεις του Υπουργού, δε θα θυσιάσει τα Π.Π.Σ. στο όνομα μιας μεμονωμένης και αβάσιμης εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης αλλά θα προασπίσει την εύρυθμη λειτουργία τους.

22/02/2015

Άκουσε το άρθρο

Τις τελευταίες ημέρες έχει αναζωπυρωθεί η συζήτηση για τα Π.Π.Σ. Το μέλλον των σχολείων έχει γίνει πεδίο σφοδρής πολιτικής αντιπαράθεσης που σίγουρα δεν προάγει τη λειτουργία τους.

Αυτό που θα περίμενε κάθε νηφάλιος παρατηρητής ήταν η συζήτηση να αποτελούσε απότοκο μιας στοχευμένης και προγραμματισμένης διαδικασίας με θέμα τον επαναπροσδιορισμό των χαρακτηριστικών και στόχων, αλλά και των εκπαιδευτικών και διοικητικών πρακτικών που εφαρμόζονται στα Π.Π.Σ..

Οι εκφρασμένες προθέσεις της Κυβέρνησης για κατάργηση των εξετάσεων εισαγωγής, το διαχωρισμό των Προτύπων από τα Πειραματικά, οι προτάσεις της ΟΛΜΕ με άρθρο του προέδρου της κ. Κοτσυφάκη περί ακύρωσης του νόμου 3966/2011 που διέπει τη λειτουργία τους και της υποβάθμισης του διακριτού ρόλου τους στη Δημόσια εκπαίδευση ή άρθρα περί δήθεν αναποτελεσματικότητας των Π.Π.Σ. θα είχαν μεγαλύτερο βάρος, αν ήταν προϊόν επιστημονικών ερευνών και αποτέλεσμα ενός ευρύτερου δημοκρατικού διαλόγου με τους εμπλεκόμενους φορείς: εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς, Πανεπιστήμιο

. Θέση μας είναι ότι :

• Οποιεσδήποτε αλλαγές στα Π.Π.Σ. πρέπει να είναι αποτέλεσμα διαβούλευσης.

• Η όποια συζήτηση δεν θα πρέπει να ξεκινήσει από μηδενική βάση, αφού ήδη υπάρχουν εμπειρία, έργο και επιστημονικά δεδομένα από τη λειτουργία των Π.Π.Σ. ιδιαίτερα τα 3 τελευταία χρόνια.

• Το υπάρχον νομικό πλαίσιο προσφέρει σαφή ερείσματα για τη εύρυθμη λειτουργία των σχολείων αλλά

• απαιτούνται βελτιώσεις, εποικοδομητικές συνθέσεις διαφορετικών απόψεων με βάση και την τριετή εφαρμογή του θεσμού.

• Είναι ανάγκη ο θεσμός να θωρακιστεί από περιπτώσεις επιλεκτικής εφαρμογής του νόμου ή και ευκαιριακής αποσιώπησης διατάξεών του σε βάρος των εκπαιδευτικών.

• Με την προϋπόθεση ότι υπάρχει η βούληση της Πολιτείας τα Π.Π. Σχολεία μπορούν να αποτελέσουν μέρος μιας συστηματικής, σύνθετης και πολυεπίπεδης προσπάθειας ώστε να λειτουργήσουν ως μοχλός για την προσέγγιση του καλού Δημόσιου σχολείου με το Δημοκρατικό σχολείο. Δεν μπορεί να απουσιάζει από τη συζήτηση:

• η φωνή των μαθητών των Π.Π.Σ. για αυτά που χρειάζονται, τους αρέσουν ή δεν τους αρέσουν όσον αφορά στη μάθηση και στις εμπειρίες τους από το σχολείο. Η συμμετοχή τους θα συμβάλλει στη διαμόρφωση μιας καλύτερης ζωής για τους ίδιους, ώστε να υπερβούν την κοινωνική τους συνθήκη, συναντώντας εμπνευσμένους δασκάλους και ένα περιβάλλον ικανό να βοηθήσει τον καθένα χωριστά και όλους μαζί να αγαπήσουν τη γνώση και να χαρούν το σχολείο από πολλές πλευρές.

• η φωνή των εκπαιδευτικών των ΠΠΣ που μοχθούν σε αυτά, οι οποίοι ως δάσκαλοι και ερευνητές στο χώρο της παιδαγωγικής/εκπαίδευσης μπορούν να αναδείξουν με επιστημονικά τεκμηριωμένο τρόπο τις θετικές όψεις καθώς και τις αδυναμίες τόσο στον εκπαιδευτικό όσο και στο διοικητικό τομέα της λειτουργίας των σχολείων και να προτείνουν λύσεις

• Μια τέτοια συζήτηση δεν μπορεί να καρποφορήσει μέσω αποσπασματικών ανακοινώσεων στα μέσα ΜΕ, ούτε στα πολιτικά γραφεία. Μπορεί να αναπτυχθεί στους τόπους και με τους φορείς της έρευνας και της παιδαγωγικής πράξης, στα πανεπιστημιακά αμφιθέατρα, στα εργαστήρια και στα σχολεία με εύλογο χρονικό περιθώριο.

Προσδοκούμε ότι το Υ.ΠΑΙ.ΠΟ.Θ., συνεπές με τις προγραμματικές δηλώσεις του Υπουργού, δε θα θυσιάσει τα Π.Π.Σ. στο όνομα μιας μεμονωμένης και αβάσιμης εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης αλλά θα προασπίσει την εύρυθμη λειτουργία τους, θα ενισχύσει το έργο τους και θα ξεκινήσει άμεσα το διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα

. Σε αυτό το διάλογο είμαστε πρόθυμοι να συμμετέχουμε και να συνεισφέρουμε με όλες μας τις δυνάμεις, με γνώμονα όχι την ακύρωση και υποβάθμιση των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων, αλλά την ενίσχυση και βελτίωσή τους ώστε ως μέρος της εκπαιδευτικής κοινότητας, να λειτουργήσουν προς την κατεύθυνση της κατοχύρωσης μιας εκπαίδευσης δημόσιας και δωρεάν, ποιοτικά αναβαθμισμένης, σύγχρονης και αποτελεσματικής για όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς, καταξιώνοντας και αναβαθμίζοντας τον ιστορικό τους ρόλο ως παράγοντα προόδου της κοινωνίας μας

Τέλος, όσον αφορά στη διάψευση του Δ/ντή του Γραφείου του Υπουργού ΠΑΙ.ΠΟ.Θ., περί των δηλώσεων της προέδρου της Ε.Λ.Μ.Ε. των Π.Π.Σ., όπως αυτές δημοσιεύτηκαν στο esos, διευκρινίζουμε ότι η πρόεδρος εμμένει στις αρχικές της δηλώσεις, οι οποίες δεν ήταν παρά η επανάληψη των προγραμματικών δηλώσεων του Υπουργού ΠΑΙ.ΠΟ.Θ. στη Βουλή των Ελλήνων.

Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ

Η Πρόεδρος      Ο Γραμματέας

Λ. Παπατσίμπα     Σ. Γλένης

Σχόλια (7)

Ένας αριστερός σχολικός σύμβουλος
|

Αχ! Πατρίδα μου καημένη ποια κατάρα σε βαραίνει....................
Πόσα πειραματικά υπάρχουν σε συνοικίες φτωχών οικογενειών (φτωχογειτονιές); Τι έρευνες έχουν κάνει τα πειραματικά και ποια πορίσματα έχουν προκύψει; Τις έρευνές μου τις έκανα σε ΕΠΑΛ (πόσα πειραματικά υπάρχουν;) και από αυτές βραβεύτηκα από διεθνή συνέδρια. Μου λέγανε κάποιοι θα αποτύχεις, πήγαινε σε πειραματικά να κάνεις τις έρευνες. Πάραυτα επέλεξα το χώρο που υπηρέτησα και δεν πρόδοσα ούτε με πρόδοσε. Όχι, δεν υπάρχουν κάποια ικανά και προικισμένα παιδιά. Όλα τα παιδιά είναι ικανά για όλα αρκεί να τα προσεγγίσουμε με τον πλέον κατάλληλο τρόπο. Ο δάσκαλός μου έλεγε ότι είμαι ικανός να φυλάω μόνο πρόβατα. Πάραυτα απέκτησα και διδακτορικό δίπλωμα. Αυτή είναι η ταξική μας παιδεία. Να ξεχωρίζουμε τους μαθητές σε "ικανούς" και "ανίκανους" σε "Πληβείους" και "Πατρίκιους" σύμφωνα με αστικά πρότυπα. Σε άλλα παιδιά δίνονται περισσότερες δυνατότητες να σπουδάσουν και σε άλλα λιγότερες. Τα παιδιά της εργατικής τάξης γίνονται εργάτες, τα παιδιά των πλουσίων, εκτός από κεφαλαιοκράτες, oτιδήποτε άλλο θέλουν. Τέρμα στα σχολεία των διακρίσεων. Σχολεία ίσων ευκαιριών. Αυτά βέβαια, δεν μπορούν να γίνουν με λαϊκίστικες απόψεις (όσοι τελείωσαν μια σχολή είναι κατάλληλοι για εκπαιδευτικοί) αλλά με κατάλληλα εκπαιδευμένους εκπαιδευτικούς (επιστημονικά και παιδαγωγικά). Όλοι είμαστε ικανοί για οτιδήποτε αρκεί να εκπαιδευτούμε κατάλληλα για τον τομέα που θα υπηρετήσουμε και ιδιαίτερα για τον ευαίσθητο τομέα της εκπαίδευσης. Επίσης, πρέπει να καταργηθεί ο τίτλος "καθηγητικές σχολές" σε κάποιες σχολές αν δεν έχουν εντάξει στο πρόγραμμά τους σοβαρές παιδαγωγικές σπουδές. Αντ' αυτών όμως ήλθε η κατάργηση του ΑΣΕΠ. Η κατάργησή του εξυπηρετεί τα συμφέροντα των μαθητών; Θα διορίζονται πιο ικανοί εκπαιδευτικοί; Επίσης, απαιτούνται σύγχρονα αναλυτικά μαθητοκεντρικά προγράμματα και μαθητοκεντρικά βιβλία. Σύγχρονες αίθουσες διδασκαλίας, εργαστήρια και αίθουσες πολυμέσων. Η προτεραιότητα πρέπει να δίνεται σε συνοικίες φτωχών οικογενειών και τελευταία σε συνοικίες πλούσιων οικογενειών. Βέβαια, ο στόχος πρέπει να είναι η ισότητα, αλληλεγγύη, αδελφοσύνη, αλληλοβοήθεια σε οτιδήποτε από κάθε άποψη. Μέχρι να γίνουν όλα τα σχολεία πειραματικά, μηδενός εξαιρουμένου, τότε δε θα χρειάζονται τα σημερινά "πειραματικά". Αυτό βέβαια θα επιτευχθεί όταν σταματήσει ο λαϊκισμός σε όλες τις εκφάνσεις του.

Ελένη Κυριάκη
|

Υποτονικό το κείμενο.
Εδώ, έγιναν εμπρηστικές δηλώσεις με στόχο το διχασμό της εκπαιδευτικής κοινότητας και τη δημιουργία στόχων για εκτόνωση της λαϊκής δυσαρέσκειας, από το οικονομικό φιάσκο.
Δεν είναι τυχαίος ο χαρακτηρισμός "χιτλερικά σχολεία". Βάζω στοίχημα πως μερικοί θέλουν να τα μετατρέψουν σε σταλινικά.

ΕΛΜΕ ΠΠΣ
|

Η ΕΛΜΕ Προτύπων Πειραματικών Σχολείων έχει ξεπεράσει τα 250 μέλη.
Οι εκπαιδευτικοί στα ΠΠΣ έχουν ιδιάζων εργασιακό καθεστώς (5ετή θητεία) σε αντίθεση με τους υπόλοιπους εκπ/κους της Β'θμιας. Η συνδικαλιστική μας κάλυψη από την ΟΛΜΕ περιορίστηκε στην προτροπή να μην υποβάλλουν υποψηφιότητα οι εκπ/κοι στα ΠΠΣ, να καταργηθούν τα ΠΠΣ κλπ. Η δε κάλυψη των εκπαιδευτικών των ΠΠΣ στις τοπικές ΕΛΜΕ ήταν ανύπαρκτη αφού ΚΑΜΙΑ τοπική ΕΛΜΕ δεν ασχολήθηκε με τα ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε. Φυσιολογικά οι εκπ/κοι των ΠΠΣ δημιούργησαν ένα πανελλαδικό σωματείο που να τους εκπροσωπεί και ουδέποτε ήρθαν σε ρήξη με τους συναδέλφους των υπολοίπων σχολείων ή τους συναδέλφους των ΠΠΣ που παραμένουν μέλη των τοπικών ΕΛΜΕ. Τότε η ΟΛΜΕ, με τη σύμφωνη γνώμη των προέδρων των τοπικών ΕΛΜΕ, μας διέγραψε για 2η φορά ΠΑΡΑΝΟΜΑ!.
Ποιο μαχόμενο συνάδελφο ενοχλεί ή βλάπτει η ΕΛΜΕ ΠΠΣ και γιατί; Σε πόσες ΓΣ των τοπικών ΕΛΜΕ τέθηκε το θέμα της διαγραφής μας; Πόσοι την ψήφισαν και σε τι ποσοστό των μελών του σωματείου; Ποιοι και πόσοι είναι αυτοί που κόβουν και ράβουν τη δημοκρατία στα μέτρα τους;

Φώτης
|

Η ΕΛΜΕ Προτύπων είναι παλαιότερη και από την ίδια την ΟΛΜΕ αγαπητοί. Όπως εσείς, έτσι και η ΟΛΜΕ, κανένα ενδιαφέρον δεν είχε για τους εκπαιδευτικούς των πειραματικών-προτύπων, όπως άλλωστε και των τεχνικών ειδικοτήτων, γιαυτό υπάρχει και η ΟΛΤΕ, όπως και για τα μουσικά κ,α. Νομίζω οτι σας κάλυψα.

filologow
|

Αν είναι έτσι, να γίνουν τόσες ΕΛΜΕ όσα και τα είδη σχολείων. ΕΛΜΕ μουσικών σχολείων, ΕΛΜΕ διαπολιτισμικών, ΕΛΜΕ εκκλησιαστικών κοκ. Θα είναι χρήσιμο αυτό για την εκπαίδευση;

Αναστάσιος Κουτσουκος
|

Η ΕΛΜΕ Προτύπων έχει μόνο 23 μέλη

ΔΡ Κουτσούκος Αναστάσιος

ασεπιτης
|

υπάρχει τέτοια ΕΛΜΕ;;;
Με πόσα μέλη επί του συνόλου των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε Π.Π;;;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ