Ο πρόεδρος του τμ. Μαθηματικών του ΑΠΘ απαντά στον υπουργό Παιδείας για τον αριθμό εισακτέων

30/03/2016

Άκουσε το άρθρο

Με μεγάλη μου λύπη διαπιστώνω ότι η απάντηση του Υπουργού Παιδείας στη Βουλή (Δείτε εδώ) σχετικά με την κατανομή του αριθμού των εισακτέων ανά Σχολή και ανά Τμήμα βασίστηκε σε
αιτήματα των Τμημάτων κάθε Ιδρύματος για τον βέλτιστο αριθμό θέσεων ανά Τμήμα, τα καταγεγραμμένα προβλήματα από το Υ.Π.Ε.Π.Θ. προβλήματα ανά Τμήμα κάθε Ιδρύματος και
τα στοιχεία σχετικά με τις χρηματοδοτήσεις των Ιδρυμάτων.

Το Τμήμα Μαθηματικών του Α.Π.Θ. συμπάσχει στα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Τμήμα Μαθηματικών Ιωαννίνων από έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού και δηλώνει ότι
όλα τα παραπάνω έρχονται σε αντίθεση με τα αιτήματα που κάνει κάθε χρόνο το Τμήμα μας προς το Υ.Π.Ε.Π.Θ., στα οποία ζητάμε σημαντική μείωση του αριθμού των εισακτέων.

Το Τμήμα Μαθηματικών του Α.Π.Θ. τη στιγμή αυτή διαθέτει 23 μέλη Δ.Ε.Π., ενώ από τον Αύγουστο θα έχει μόλις 21 δηλ. τους μισούς καθηγητές από όσους είχε 10 χρόνια πριν, με όποια συνέπεια έχει αυτό στην
ποιότητα των σπουδών που θέλουμε να δώσουμε στους φοιτητές μας.

Το Τμήμα Μαθηματικών παρά τις δύσκολες αυτές ώρες υποστηρίζει σε διδασκαλία και άλλα Τμήματα του Α.Π.Θ..

Οι φοιτητές που τελικά δέχεται το Τμήμα μας έπειτα από μετεγγραφές, κατατακτήριες εξετάσεις κ.λ.π. φτάνουν στον τριπλάσιο αριθμό των εισακτέων που πάντα εισηγείται προς το
Υ.Π.Ε.Π.Θ..

Είναι γεγονός λοιπόν ότι με τον τρόπο αυτό καταστρατηγείται η αυτοδυναμία των Πανεπιστημίων.

Δεν θέλουμε να μειώσουμε τους φοιτητές, θέλουμε να αυξήσουμε την ποιότητα σπουδών που τους παρέχουμε και αυτό μπορεί να γίνει μόνο με αύξηση του διδακτικού
προσωπικού.

Ο αριθμός των θέσεων Δ.Ε.Π. που δόθηκαν φέτος στο Α.Π.Θ. δεν ξεπερνούν καν τον αριθμό συνταξιοδοτήσεων που είχε το Α.Π.Θ. μέσα στην χρονιά που μας πέρασε.

Καλούμε την Πολιτεία να επενδύσει στην Παιδεία του τόπου γιατί εκεί βρίσκεται τομέλλον όλων μας.

Καθ. Νικόλ Καραμπετάκης
Πρόεδρος Τμήματος Μαθηματικών Α.Π.Θ.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (2)

ΔΕΠ1
|

ΔΕΝ υπάρχει αλγόριθμος και το υπουργείο ΔΕ λαμβάνει υπόψη τη γνώμη των τμημάτων, και αυτό το γνωρίζουν ΟΛΟΙ ανεξαιρέτως οι καθηγητές αρκεί να έχουν συμμετάσχει στη συνέλευση που προτείνει κάθε χρόνο στο υπουργείο πόσους εισακτέους να βάλει (και που το υπουργείο πάντα αγνοεί).

Πρόκειται για θέατρο του παραλόγου

Δ. Μανουσάκη
|

Έχει απόλυτο δίκιο ο κ. Καραμπετάκης.

Από την απάντηση του κ. Φίλη, φαίνεται ότι ο κ. Υπουργός απάντησε μόνο το 1ο ερώτημα: για το 2016-17 ο αριθμός των εισακτέων βασίστηκε μεν στον αριθμό των εισακτέων της προηγούμενης χρονιάς (2015-16) (σε μεγάλο βαθμό), αλλά αδυνατώ να πιστέψω ότι το Υπουργείο έλαβε υπόψη τις προτάσεις των τμημάτων: Οι προτάσεις όσων τμημάτων γνωρίζω (και γνωρίζω αρκετές) αγνοούνται συστηματικά.

Ο κ. Υπουργός δεν απάντησε εάν υπάρχει αλγόριθμος για τον καθορισμό του αριθμού των εισακτέων (2 ερώτηση). Η μη απάντηση σημαίνει ότι δεν υπάρχει αλγόριθμος;

Η 3η και 4η ερώτηση δεν απαντήθηκαν.

Οι ασυμμετρίες στον αριθμό των εισακτέων μεταξύ ομοειδών τμημάτων συνεχίζονται και γεννούν πολλά ερωτηματικά: με ποιά κριτήρια αποφασίζει το Υπουργείο να στείλει σε ένα τμήμα περισσότερους εισακτέους, παρ' ότι έχει μικρότερο αριθμό προσωπικού;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ