Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΦΕΚ

11/06/2016

Ενημερώθηκε: 11/06/2016, 10:26

Άκουσε το άρθρο

Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ τ. Β΄ αρ. 1670/10-6-16 η απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για τις «αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου», οι οποίες θα ισχύσουν από το σχολικό έτος 2016-17.

ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΦΕΚ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Α. Με τα μαθήματα πρώτης (Α ́) ανάθεσης οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν το υποχρεωτικό τους ωράριο, ενώ με τα μαθήματα δεύτερης (Β ́) ανάθεσης συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο ή καλύπτουν εκπαιδευτικές ανάγκες.

Όταν ένας εκπαιδευτικός διδάσκει μαθήματα δεύτερης ανάθεσης, είτε από τη βασική του ειδικότητα είτε από τη δεύτερη ειδικότητα που του έχει αποδοθεί, οι ώρες των μαθημάτων δεύτερης ανάθεσης δεν πρέπει να υπερβαίνουν το όριο των έντεκα (11) διδακτικών ωρών.

Β. Στην κάλυψη των ωρών των μαθημάτων α' ανάθεσης, μεταξύ εκπαιδευτικών του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας, προηγείται ο παλαιότερος οργανικά τοποθετηθείς στη σχολική μονάδα.

Το ίδιο ισχύει και για τις περιπτώσεις εκπαιδευτικών διαφορετικών κλάδων ή ειδικοτήτων με οργανική τοποθέτηση στην ίδια σχολική μονάδα, οι οποίοι έχουν ώρες μαθημάτων σε κοινή α' ανάθεση.

1. Σε περίπτωση που υπηρετούν στο ίδιο σχολείο εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων ΠΕ04.01 και ΠΕ12.10, προηγείται στην επιλογή του μαθήματος της Φυσικής ο εκπαιδευτικός ειδικότητας ΠΕ04.01.

2. Το μάθημα «Ερευνητική Εργασία» διδάσκεται από έναν εκπαιδευτικό και ανατίθεται, αφού ανατεθούν στους εκπαιδευτικούς τα διδασκόμενα μαθήματα της ειδικότητάς τους. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αναλάβουν την εποπτεία και καθοδήγηση μέχρι δύο Τμημάτων Ερευνητικής Εργασίας ανά τετράμηνο.

Οι εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ02, ΠΕ03 και ΠΕ04 μπορούν να αναλάβουν την εποπτεία και καθοδήγηση μέχρι δύο Τμημάτων Ερευνητικής Εργασίας ανά τετράμηνο, εφόσον:

α. απαιτείται για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου και

β. δεν απαιτείται η μετακίνησή τους σε άλλη σχολική μονάδα για κάλυψη ωρών της ειδικότητάς τους, σύμφωνα με τις ανάγκες της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Οι εκπαιδευτικοί των κλάδων-ειδικοτήτων ΠΕ12 (εκτός ΠΕ12.13), ΠΕ14.04 και ΠΕ17 (εκτός ΠΕ17.09) μπορούν να αναλάβουν μέχρι τέσσερα Τμήματα Ερευνητικής Εργασίας ανά τετράμηνο.

Τα παραπάνω ανώτατα όρια των Τμημάτων Ερευνητικής Εργασίας που μπορεί να αναλάβει ο κάθε εκπαιδευτικός ισχύουν είτε ο εκπαιδευτικός υπηρετεί σε μία είτε σε περισσότερες σχολικές μονάδες.

Η ισχύς της παρούσης απόφασης  αρχίζει από το σχολικό έτος 2016-2017.

 

Σχόλια (18)

Evi
|

Έτσι όπως μας τα γράφεις Αφροδίτη οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι οι συνάδελφοι των Καλλιτεχνικών αδικούνται κατάφορα που δεν τους έχει ανατεθεί ως β ανάθεση η ιστορία γιατί και εκείνοι διδάσκονται ιστορία της τέχνης που αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της ιστορικής επιστήμης. Και κατ' επέκταση αδικούνται και όλες οι υπόλοιπες ειδικότητες γιατί σχεδόν σε όλες υπάρχει η ιστορία της αντίστοιχης επιστήμης. Σύμφωνα με την ενημέρωση που είχα από νομικό στο τμήμα της Θεσσαλονίκης από αρχαία διδάσκεστε μόνο εξειδικευμένη ιστορία του ελληνικού και ρωμαϊκού δικαίου και από νέα συνταγματική και πολιτική ιστορία με έμφαση στην εποχή από 1940 και μετά. Ας προτείνουμε λοιπόν ο κάθε κλάδος να αναλάβει ένα κομμάτι της ιστορίας: όπου γίνεται λόγος για αρχιτεκτονική οι πολιτικοί μηχανικοί, όπου γίνεται λόγος για την εξέλιξη του ανθρώπινου είδους οι βιολόγοι, όπου γίνεται λόγος για εικόνες οι θεολόγοι, όπου γίνεται λόγος για έργα τέχνης της εκάστοτε εποχής οι καλλιτεχνικοί κ.ο.κ.

θωμάς Ζήκος
|

Μετά από χρόνια σπουδών, διδασκαλίας, διαθεματικών παρουσιάσεων σε επιμορφώσεις, κάποιοι αποφασίζουν ξαφνικά, και σε κρίνουν ως ανεπαρκή και σου απαγορεύουν να διδάξεις ....Ιστορία...
Η Ιστορία θα τους κρίνει...

Evi
|

Επομένως αγαπητέ συνάδελφε Κώστα, όπως πολύ ειλικρινώς απάντησες μπορείτε να διδάξετε την ιστορία της γ γυμνασίου που είναι νεοελληνική και ευρωπαϊκή. Εμείς ως θεολόγοι μπορούμε να διδάσκουμε την ιστορία της Β γυμνασίου που είναι βυζαντινή και την αρχαία οι φιλόλογοι ή όποιο άλλο τμήμα την έχει διδαχθεί στις υποχρεωτικές σπουδές του και όχι απλά σε ένα επιλεγόμενο. Αυτή θα ήταν πραγματικά μια δίκαιη λύση για όλους.

Αφροδιτη
|

Σε ο, τι αφορά τους Νομικούς βεβαίως και διδασκόμαστε ιστορία στο Πανεπιστήμιο. Ελληνική συνταγματική ιστορία, ιστορία της εξωτερικής πολιτικής, αρχαία δίκαια, βυζαντινό ρωμαϊκόκλπ.
Φαντάζομαι ο καθένας καταλαβαίνει ότι η νομική παραγωγήεξεταζεται σε απόλυτη συνάρτηση με τη χρονικη-ιστορική συγκυρία.
Θα ήθελα να μάθω εάν στο Χαροκοπειο και στη Θεολογική διδάσκονται βασικές αρχές συνταγματικού και ευρωπαϊκού δικαίου.

marty
|

@Kappa Όλοι οι εκπαιδευτικοί, ο καθένας από το αντικείμενο που διδάσκει, μη εξαιρουμένων των θεολόγων, καλλιεργούν την ελεύθερη σκέψη των μαθητών με σεβασμό απέναντι στις απόψεις των άλλων. Δυστυχώς ορισμένοι εμμένουν μανικά στο αντιεκκλησιαστικό τους μένος. Άκουσα στις εκλογές που έγιναν για τους διευθυντές σχολικών μονάδων συνάδελφο να λέει "ε όχι και να ψηφίσουμε θεολόγο για διευθυντή!". Ευτυχώς που σε πολλές περιπτώσεις υπερψηφίστηκαν θεολόγοι υποψήφιοι διότι εκεί αξιολόγησαν τον άνθρωπο και δεν έμειναν σε οπισθοδρομικές ιδεοληψίες που θα έπρεπε να έχουν μπει στο χρονοντούλαπο.

ΜΑΡΙΑ Γ
|

ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΝΑΘΕΣΗ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΕΧΟΥΝ ΔΙΔΑΧΘΕΙ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑ (ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΤΛ) ; ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΟΙ ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΕΧΟΥΝ Β ΑΝΑΘΕΣΗ ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.

kappa
|

Οι θεολόγοι μαθαίνουν στα παιδιά να σκέφτονται ελεύθερα;

marty
|

Αφαίρεσαν τη διδασκαλία της ιστορίας από τους θεολόγους, οι οποίοι είναι εκτός από τους φιλολόγους οι μόνοι που διδάσκονται στο πανεπιστήμιο ιστορία. Τι άλλο να πει κάποιος για την ασχετοσύνη ή την εμπάθεια ή ακόμη και το δόλο που περιέχει μια τέτοια απόφαση; Αν ωστόσο αναλύσουμε τους ακροβατισμούς (βλέπε πειραματισμούς) του υπουργείου με τις περισσότερες αλλαγές τίτλων, για το μόνο που δεν ενδιαφέρονται είναι να μάθουν τα παιδιά γράμματα, φοβούμενοι μήπως αρχίσουν να σκέπτονται ελεύθερα και καταλάβουν την κενότητα και επικινδυνότητα αυτών που βρίσκονται στην εξουσία.

Κώστας Ζ
|

Λοιπόν συνάδελφοι θεολογοι, επειδή πραγματικά δεν γνωρίζετε, ως νομικός σας ενημερωνω ότι στο πρόγραμμα σπουδών των πολιτικών τμημάτων -νομικων διδασκομαστε τουλάχιστον 4 μαθήματα ιστορίας (ευρωπαϊκή 1και2 και νεοελληνική 1και2)και όσοι επιλέξουν κατεύθυνση πολιτική θεωρίας ή διεθνών σπουδών στο τρίτο έτος διδασκομαστε επιπλέον μαθήματα ιστορίας . Ως εκ τούτου, φυσικά και δικαίως διδάσκουμε ιστορία ως 2η ανάθεση!!!Θα ήταν μάλιστα φρόνιμο να μην ρίχνουμε τουφεκιες στον αέρα χωρίς να γνωρίζουμε....

Evi
|

. Και οι φιλόλογοι ας μην αναλώνονται στο να υποτιμούν τους Θεολόγους γιατί το μάθημα παραμένει ως β' ανάθεση σε ειδικότητες που μπορούν να το στηρίξουν πολύ λιγότερο από ότι οι Θεολόγοι. Οι μεγάλοι χαμένοι θα είναι τελικά τα παιδιά.

Evi
|

Μπήκα στο πρόγραμμα σπουδών της Νομικής Θεσσαλονίκης Δεν βρήκα ούτε ένα μάθημα ιστορίας στα υποχρεωτικά μαθήματα. Κι όμως ο κύριος Φίλης τους δίνει το δικαίωμα να διδάσκουν ιστορία μέχρι τη Β' Λυκείου. Μάλλον το κριτήριο του είναι ότι επειδή οι της Νομικής είναι καλοί μαθητές μπορούν να τη διδάξουν και ας μην την έχουν διδαχθεί.

Caly
|

Ως προς το θέμα της διδασκαλίας της Ιστορίας από τους Θεολόγους : οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ01 έχουμε διδαχθεί στα τμήματα της Θεολογίας Αθήνας και Θεσσαλονίκης τουλάχιστον 4 υποχρεωτικά μαθήματα Ιστορίας, με ιδιαίτερη έμφαση τη βυζαντινή -Μεσαιωνική (Β΄ Γυμνασίου – Β΄ Λυκείου), οι δε προσλαμβανόμενοι μέσω ΑΣΕΠ εξετάζονται και στην Ιστορία (της περιόδου από την Ύστερη Αρχαιότητα, το Μεσαίωνα έως και τη Μεταρρύθμιση, σε συνάφεια προς την ειδικότητα μας). Επίσης, έχουμε διδαχθεί υποχρεωτικά και επιλεγόμενα μαθήματα που αφορούν την Αρχαία Ιστορία (Α΄ Γυμνασίου – Α΄ Λυκείου) και τη Νεώτερη και Σύγχρονη Ιστορία (Γ΄ Γυμνασίου – Γ΄ Λυκείου), καθώς η Ιστορία σε διαχρονικό επίπεδο εξετάζει, μεταξύ άλλων και τα θρησκευτικά θέματα.
Στηρίζεται, συνεπώς, για τους Θεολόγους, η β΄ ανάθεση της Ιστορίας σε απολύτως επιστημονικά κριτήρια. Είναι όμως, απορίας άξιο το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας αφήνει τη διδασκαλία της Ιστορίας ως β΄ ανάθεση στους ξενόγλωσσους καθηγητές και τους καθηγητές Νομικών Επιστημών που δεν έχουν διδαχθεί καθόλου Ιστορία, σε προπτυχιακό επίπεδο. Μήπως αυτό το γεγονός αποτελεί μία ακόμα απόδειξη της στοχοποίησης της ειδικότητας των Θεολόγων από τον κ. Φίλη;

Evi
|

Πραγματικά δεν βρίσκω καμία λογική να παραμείνει ως β' ανάθεση στους Θεολόγους η κοινωνική και πολιτική αγωγή και να αφαιρεθεί η ιστορία που την έχουν διδαχθεί και στις βασικές σπουδές τους και αποτελεί βασικό μέρος της μεταπτυχιακής και διδακτορικής ειδίκευσης αρκετών από αυτούς. Και ένα παιδί δημοτικού να βάλεις θα διαπιστώσει ότι τουλάχιστον η ιστορία της Β' γυμνασίου είναι γεμάτη από γεγονότα που σχετίζονται άμεσα με τη θρησκεία. Όσον αφορά τους ξενόγλωσσους θα μπορούσε να τους ανατεθεί η ιστορία της Γ΄γυμνασίου που εκτός από νεώτερη είναι και ευρωπαϊκή. Από όσο ξέρω διδάσκονται την ιστορία της χώρας που αντιστοιχεί στη γλώσσα τους.Τώρα όσον αφορά τους Νομικούς ειλικρινά δεν ξέρω αν στις υποχρεωτικές σπουδές τους έχουν διδαχθεί ποτέ ιστορία.

Η πραγματικότητα είναι αλλού!
|

Συνάδελφοι, νομίζω χάνουμε το δάσος...

Μα καλά πιστεύουμε ότι τόσο αυτή η κυβέρνηση όσο και η προηγούμενη έχουν ως γνώμωνα το τι είναι το πιο σωστό στις αναθέσεις;
Μα καλά πιστεύουμε ότι υπάρχουν "δάκτυλοι" που κατακεραυνώνουν συγκεκριμένες ειδικότητες και "ευνοούν" άλλες; Όχι ότι δεν γίνεται σε επίπεδο συμβούλων των εκάστοτε υπουργών, αλλά η ο υ σ ί α είναι μία!

Όλες οι αλλαγές και οι αναθέσεις κατά συνέπεια γίνονται με στόχο να μειωθούν οι ανάγκες για εκπαιδευτικό προσωπικό, αναλόγως των αναγκών και των περισσευμάτων και μ ό ν ο!

Είμαι του κλάδου της Φυσικής Αγωγής, ήδη από τα χρόνια του Αρβανιτόπουλου χάσαμε το 33% των ωρών μας στο γυμνάσιο και επί Φϊλη τώρα χάσαμε άλλο ένα 33% των ωρών (εφόσον μας αφαίρεση την ΟικΟικ που την είχαμε 2η ανάθεση).
Γιατί νομίζετε ότι έγιναν αυτές οι αλλαγές! Γιατί έκριναν επί Αρβανιτόπουλου ότι δεν χρειάζεται το 3ωρο μάθημα και γίνεται με 2ωρο ή τώρα επί Φίλη έκριναν ότι δεν μπορούν να διδάξουν οι της ΦΑ την Οικιακή Οικονομία (που το 70% της ύλης είναι διατροφή, υγιεινή, πρώτες βοήθειες, ατυχήματα) και μπορούν άσχετες ειδικότητες όπως Νομικών, Κοινωνιολόγων ή Οικονομικών;

Α π λ ο ύ σ τ α τ α, με όλες τις συνολικές αλλαγές γλιτώνει κάτι χιλιάδες σε ανάγκες και σ π ρ ώ χ ν ε ι έντεχνα ειδικότητες όπως της ΦΑ στα δημοτικά που δεν μπορεί να τα καλύψει, επειδή καταργήθηκαν τα ΕΣΠΑ!

Περαστικά μας με λίγα λόγια στη χώρα που βασιλεύει η Πανούκλα!

Caly
|

Οι θεολόγοι, κ. Φίλη, διδάσκουμε το μάθημα της Ιστορίας, ήδη ως β΄ ανάθεση, από το 2008, με αξιοπρέπεια, εμπεριστατωμένα και πάντα σε καλή συνεργασία με τους φιλολόγους. Κατά τη διάρκεια των προπτυχιακών σπουδών μας, έχουμε διδαχθεί πολλά μαθήματα Ιστορίας - όχι μόνο Εκκλησιαστικής - αλλά Αρχαίας Ελληνικής, Βυζαντινής και Νεοελληνικής Ιστορίας. Αντιθέτως, οι ξενόγλωσσοι καθηγητές - που κι αυτοί στην ειδικότητα τους είναι πολύ χρήσιμοι και μπορούν να αξιοποιηθούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ενώ εμείς όχι - δεν έχουν διδαχθεί κανένα μάθημα Ιστορίας προπτυχιακά, παρά μόνο Ευρωπαϊκή, κι αυτό σε κάποιες περιπτώσεις. Με ποιο κριτήριο λοιπόν, μας αφαιρείται το δικαίωμα να διδάσκουμε Ιστορία και μας αναθέτετε Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, όταν το μόνο μάθημα Δικαίου, που έχουμε διδαχθεί προπτυχιακά είναι το Εκκλησιαστικό; Μ' αυτήν την απόφαση, δείχνετε για ακόμη μία φορά ότι είστε άσχετος με την εκπαίδευση και θέλετε να την υποβαθμίσετε, ενώ δεν ενδιαφέρεστε καθόλου για το τί θα μάθουν τα παιδιά, ούτε και πώς θα το μάθουν!

Aristotelis
|

ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙ ΥΠΟΥΡΓΙΑΣ κ. ΦΙΛΗ:

ΔΙΔΑΧΘΗΚΕΣ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ; ΕΞΑΙΡΕΙΣΑΙ!

ΔΕΝ ΤΟ ΔΙΔΑΧΘΗΚΕΣ; ΠΑΡΤΟ ΑΝΑΘΕΣΗ.....

Οι ξενόγλωσσοι (ΠΕ05 - 07) ΔΕΝ διδάσκονται (Αρχαία, Βυζαντινή και Νεώτερη) Ιστορία, αλλά ο κ. Φίλης με τις νέες αναθέσεις τους δίνει την β΄ ανάθεση της Ιστορίας στο Γυμνάσιο και στη Α΄ και Β΄ Λυκείου. Οι Θεολόγοι (ΠΕ01) διδάσκονται 4 εξάμηνα (υποχρεωτικά) Ιστορία: και Αρχαία [γιατί χωρίς Αρχαία Ιστορία δεν μπορείς να προσλάβεις τη Μεσαιωνική / Βυζαντινή) και Μεσαιωνική / Βυζαντινή και Νεώτερη (κυρίως μέσω επιλεγομένων μαθημάτων) και είχαν ως β΄ ανάθεση την Ιστορία εδώ και δεκαετίες. Ο κ. Φίλης έκρινε, όμως, ότι οι μη διδασκόμενοι Ιστορία ξέρουν καλύτερα να τη διδάσκουν (!) απ΄ αυτούς που τη διδάχθηκαν. Ετσι έδωσε την β΄ ανάθεση τους Ξενόγλωσσους (ΠΕ05 - 07) και την αφαίρεσε από τους Θεολόγους (ΠΕ01)!... Θαρρώ ότι ο σημερινός υπουργός Παιδείας το παραξήλωσε... Με την απόφασή του αυτή δεν απαξιώνει μόνο τον κλάδο των Θεολόγων (ΠΕ01), αλλ΄ επί της ουσίας ευτελίζει και το ίδιο του Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (νυν Ι.Ε.Π.). Γιατί δεν μπορεί να υπήρξε τέτοια εισήγηση, δηλ. να διδάσκουν το μάθημα στο Γυμνάσιο και το Λύκειο εκείνοι που δεν το διδάχθηκαν στο Πανεπιστήμιο και να μην το διδάσκουν στο Γυμνάσιο και το Λύκειο αυτοί που το διδάχθηκαν στο Πανεπιστήμιο). Δεν μπορεί... (μπορεί;..)

Pit
|

Εκεί που είχε προεξαγγελθεί "λελογισμένη διεύρυνση" των β΄ αναθέσεων, μας προέκυψε συρρίκνωση και μάλιστα δραστική, αυθαίρετη και αντιεπιστημονική...
Πάλι ό,τι νά 'ναι. Κόβε - ράβε - ξήλωνε, με το διδακτικό προσωπικό στα πρόθυρα εγκεφαλικού και στα σχολεία να αναμένεται πλήρης διάλυση από το Σεπτέμβριο...

Thanasis
|

Πως εξηγείται ένας φυσικός (ΠΕ0401) να μπορεί να διδάξει βιολογία στο Λύκειο, την οποία ποτέ δεν διδάχτηκε σε πανεπιστημιακό επίπεδο, και να μην μπορεί να διδάξει μαθηματικά τα οποία διδάσκεται στο ίδιο επίπεδο με ένα μαθηματικό?

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ