Ν. Φίλης: Η Ν. Κεραμέως, είχε "κλειδώσει" τα προφυγόπουλα για δυο χρόνια στους καταυλισμούς

"Ο αγώνας να σταματήσει ο αποκλεισμός των προσφυγόπουλων από την εκπαίδευση συνεχίζεται"

21/12/2021

Άκουσε το άρθρο

Για δύο σχολικά έτη περίπου η  Νίκη  Κεραμέως, είχε "κλειδώσει" τα προσφυγόπουλα  στους καταυλισμούς, χωρίς καμία μέριμνα για τη μόρφωσή τους και  με αποκλεισμό  στο μεγαλύτερο ποσοστό τους από την τηλεκπαίδευση, ελλείψει παντελούς σχεδόν έλλειψης τεχνικών μέσων και εξοπλισμού, καταγγέλλει με σημερινή δήλωση ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Φίλης και υπογραμμίζει τα εξής:

  • Σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας  κομπάζει γιατί με δύο χρόνια καθυστέρηση υλοποιείται το πρόγραμμα εκπαίδευσης των  προσφυγόπουλων.
  • Παραβιάζοντας έτσι μεθοδευμένα και εν ψυχρώ την εθνική νομοθεσία και τη διεθνή έννομη τάξη. Συμπληρωματικά με τη βία, τα εγκληματικά push back στο Αιγαίο, και την υπόθαλψη ακραίων ρατσιστικών φαινομένων από την κυβέρνηση, για τα οποία καταγγέλλεται από όλους τους διεθνείς οργανισμούς.
  • Δε περιμέναμε να πει βέβαια τίποτα  στην ανακοίνωσή της η υπουργός Παιδείας, για την απαράδεκτη ακύρωση του προγράμματος τα προηγούμενα χρόνια. Για την κάλυψη και την  ανοχή που επέδειξε  σε φαινόμενα ρατσισμού και εκδίωξης προσφυγόπουλων από τα σχολεία, με κινητοποιήσεις ακροδεξιών κύκλων ή δημάρχων της ΝΔ  Για την καταδίκη του υπουργείου  από τον Συνήγορο του Πολίτη , για  τις πολλαπλές διεθνείς πιέσεις, για τις  αλλεπάλληλες παρεμβάσεις του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στη Βουλή.
  • Χωρίς όλα τα παραπάνω οι ιθύνοντες του υπουργείου θα είχαν πετάξει στα σκουπίδια το επιτυχημένο Πρόγραμμα που τους είχε παραδώσει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και φέρει τη σφραγίδα των κυβερνήσεών του και του αείμνηστου πρώην Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου,  Γιάννη Παντή.
  • Aλλά και σήμερα το Πρόγραμμα υλοποιείται με τεράστιες καθυστερήσεις και προβλήματα, που καθιστούν εντελώς εικονικό τον αριθμό των 14.421 εγγεγραμμένων μαθητών που αναφέρει η υπουργός Παιδείας. Επί συνόλου πόσων παιδιών αυτής της ηλικίας άραγε; Αλλού δεν έχουν ακόμη γίνει οι συμβάσεις για τη μεταφορά στα σχολεία, αλλού δεν έχουν τοποθετηθεί εκπαιδευτικοί, με αποτέλεσμα τη μεγάλη διαρροή μαθητών  και ενώ έχει ήδη χαθεί το 1/3 της σχολικής χρονιάς. Αυτό σε πολλές περιπτώσεις είναι καταστροφικό για τη μόρφωση αυτών ειδικά των παιδιών. Αφού τα προσφυγόπουλα αντιμετωπίζουν πολλαπλάσια προβλήματα προσαρμογής στη σχολική ζωή, μαζί με τον δυσβάστακτο ψυχικό φόρτο της προσφυγιάς και της πανδημίας.
  • Η επανέναρξη του Προγράμματος, έστω και με τόσα προβλήματα,  είναι επιτυχία πρώτα και κύρια  των ίδιων των προσφύγων και όλων όσοι ένωσαν τις δυνάμεις τους και πίεσαν για να ξαναγίνει πραγματικότητα.
  • Αυτό δείχνει ότι ο επίμονος, συστηματικός και καλά σχεδιασμένος αγώνας, μέσα και έξω από τη Βουλή, μπορεί να έχει αποτελέσματα και να κάμπτει τις ακραίες  αντιστάσεις.  Ακόμη και μιας κυβέρνησης, όπως αυτή της ΝΔ, που μόνο ρατσιστικές και απάνθρωπες περγαμηνές έχει να επιδείξει στη διαχείριση του προσφυγικού.
  • Προφανώς,  ολοκληρωμένη λύση με απόλυτιο σεβασμό στα δικαιώματα των παιδιών-προσφύγων, αλλά και γενικότερα στα προβλήματα της εκπαίδευσης, θα δώσει μια προοδευτική-αριστερή  κυβέρνηση, που θα έχει στον πυρήνα της πολιτικής της τα δικαιώματα των πιο ευάλωτων και  θα αντιμετωπίζει την εκπαίδευση ως καθολικό δημόσιο αγαθό και όχι ως εμπόρευμα ή δικαίωμα μιας μικρής ομάδας κοινωνικά προνομιούχων.  

Σχόλια (6)

μπούρδες
|

ευτυχώς που η υπουργάρα σου λέει σοφίες και έχει εκτοξευθεί η εκπαίδευση !

Πάλι ο Φίλης;
|

Αυτός ο φίλης δε σταματάει να λέει μπούρδες. Αυτή την τηλεεκπαίδευση σε τι γλώσσα θα την έκαναν;

t
|

Τα προσφυγόπουλα που δεν γνωρίζουν ελληνικά, κάποια ούτε και βασικά αγγλικά, θα πρέπει να παρακολουθήσουν μαθήματα ελληνικής γλώσσας για ένα, τουλάχιστον, εξάμηνο ή έτος και μετά να ενταχθούν στις σχολικές μονάδες. Αυτήν τη στιγμή σε αρκετές σχολικές μονάδες της Αθήνας (το ίδιο γίνονταν και παλαιότερα, απλά τα τελευταία χρόνια έχει ενταθεί το φαινόμενο) έχουμε μαθητές μέσα στις τάξεις, σε μη διαπολιτισμικά σχολεία, που δεν γνωρίζουν ελληνικά. Τόσο τα ίδια όσο και οι καθηγητές τους αισθανόμαστε άσχημα. Δεν γίνεται να κάνεις μάθημα σε τάξη όταν ταυτόχρονα θα πρέπει να επικοινωνείς με google translatorμε μαθητή/ μαθητές. Ήδη υπάρχει μεγάλη ανομοιογένεια στις τάξεις, όπως και κενά που έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια με το webex.
Θα ήταν καλό να αφήσουμε την εικονική πραγματικότητα για ομαλή ένταξη των προσφυγόπουλων στα σχολεία και να δούμε πώς θα μπορούσε να λυθεί το πρόβλημα. Δεν κάνουμε συμπερίληψη με το να βάζουμε παιδιά που δεν γνωρίζουν τη γλώσσα στα σχολεία μας. Όσοι μαθητές δεν γνωρίζουν καλά τη γλώσσα έχουν και μεγαλύτερη πιθανότητα να εγκαταλείψουν το σχολείο. Ήδη, αρκετοί Έλληνες μαθητές, λόγω των νέων συνθηκών, οικονομικών/ τεχνολογικών, έχουν περιορισμένο λεξιλόγιο και θέλουν μεγαλύτερη βοήθεια. Η εισαγωγή μαθητών που δεν γνωρίζουν καθόλου ελληνικά δεν βοηθά στην επίλυση αλλά στην αύξηση του προβλήματος.

Πιτσιφλής
|

Προβλέπω ότι σε λίγο καιρό θα τραγουδάμε: Κρήτη μου, όμορφο νησί
κλειδί του Παραδείσου
θεριό ανήμερο εσύ
βγες να σε χαιρετήσου

Κρατάς δεξιά Κυβέρνηση
αριστερά μιαν άλλη*
τους παίζεις τη βροντόλυρα
για να χορέψουν άλλοι**...

* του Νίκου που έρχεται...
** ένα ζεϊμπέκικο, σαν αυτό του ΓΑΠ...

Αποκλεισμός ;
|

Δε χρειάζονται διαφορετικές δομές εκπαίδευσης αλλά ένταξη στο σχολείο της γειτονιάς όπως και γίνεται. Οι τάξεις υποδοχής λειτουργούν εντός της σχολικής μονάδας με επιτυχία. Όχι στις διαφορετικές ταχύτητες αλλά ναι στη συμπερίληψη. Στο περιθώριο άφησαν το 2017 τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούσαν ως στελέχη από τις αποσπάσεις στα Σχολεία τα ευρωπαϊκά . Γιατί έτσι το ήθελαν . Μετά έχουμε και άποψη περί αποκλεισμού!!!!

Πιτσιφλής
|

Αν δείχναμε το ίδιο ενδιαφέρον και για τα Ελληνάκια που εδώ και σαράντα χρόνια δεν ολοκληρώνουν τη βασική εκπαίδευση με την ανοχή όλων μας, η Πατρίδα σήμερα θα χαμογελούσε. Κι αν δείχναμε ακόμη το ίδιο ενδιαφέρον και για την ενισχυτική διδασκαλία των «αδύναμων» μαθητών του Δημοτικού, τότε θα γελούσε με χαρά και θα τραγουδούσε μαζί με τον Ποιητή:
Δύο συ και τρία γω
πράσινο πεντόβολο
μπαίνω μέσα στον μπαξέ
γεια σου κύριε Μενεξέ...

Αλλά μας έχει ζαλίσει ο πράσινος ήλιος και...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ