Κυβ. Εκπρόσωπος: Χρειάζεται αξιολόγηση, αλλά αξιολόγηση με συνέπειες

Δημοσίευση: 19/05/2025

Τελευταία Ενημέρωση: 19/05/2025, 17:04

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Παύλος Μαρινάκης

"Είναι κάτι το οποίο θα συζητηθεί την ώρα της συνταγματικής αναθεώρησης, με τον σωστό χρόνο"

"Χρειάζεται αξιολόγηση όχι του 97% των αρίστων επί ΣΥΡΙΖΑ αλλά αξιολόγηση με συνέπειες. Διαχρονικά η ΝΔ πίστευε ότι πρέπει να υπάρχει αξιολόγηση, κανένας δεν μπορεί να εξαιρείται από την αξιολόγηση, άρα και στο δημόσιο. Η αξιολόγηση προφανώς πρέπει να έχει και συνέπειες. Το ποιες θα είναι αυτές οι συνέπειες και το αν θα φτάσουμε και σε αυτήν την μεγάλη αλλαγή, είναι κάτι το οποίο θα συζητηθεί την ώρα της συνταγματικής αναθεώρησης, με τον σωστό χρόνο, γιατί όπως πολύ καλά γνωρίζετε για να υπάρξουν αυτές οι μεγάλες αλλαγές χρειάζονται και οι μεγαλύτερες δυνατές πλειοψηφία και οι ευρύτερες πλειοψηφίες που απαιτεί η συνταγματική αναθεώρηση".

Την παραπάνω δήλωση έκανε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με  τη δημοσκόπηση της Marc για την αξιολόγηση και την άρση της μονιμότητας, στη τακτική ενημέρωση των πολιτικών συντακτών.

"Θα την κάνουμε αυτή τη συζήτηση, δεν έχουμε κρύψει τις θέσεις μας και τις απόψεις μας και σίγουρα είναι πολύ αισιόδοξο ότι μετά από μια υπερδεκαετή κρίση με πάρα πολλά θέσφατα και πάρα πολλά τα οποία νομίζαμε ότι ίσχυαν, να καταρρίπτονται, η κοινωνία χρειάζεται, θέλει, ζητάει επίμονα πολύ μεγάλες αλλαγές", τόνισε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος και σημείωσε:  "Άρα όλα στην ώρα τους και σίγουρα πάντοτε με το βλέμμα στραμμένο στην μεσαία τάξη και στους πολλούς οι οποίοι ζητάνε μεγάλες αλλαγές για τη βελτίωση της ζωής τους".

Σε άλλη ερώτηση για τα επεισόδια στα Εξάρχεια και τη δράση της αστυνομίας ο Παύλος Μαρινάκης υπογράμμισε τα εξής:

  • Η χώρα μας έχει επιτέλους μια αστυνομία, γιατί είναι και ζήτημα πολιτικής βούλησης άνωθεν, δεν φταίνε οι αστυνομικοί, η οποία αντιμετωπίζει τον καλύτερο δυνατό τρόπο όλες τις εκφάνσεις του εγκλήματος. 
  • Το να εξαφανίσει μια αστυνομία σε μια χώρα το έγκλημα είναι κάτι που δεν θα γίνει ποτέ. Μια από τις πτυχές είναι και βία στα πανεπιστήμια. 
  • Ζούμε σε μια χώρα που έπρεπε να αλλάξει ο νόμος του 2019 για να γίνεται το αυτονόητο, όταν γίνεται μια παράνομη πράξη σε ένα πανεπιστήμια να μπαίνει η αστυνομία, να συλλαμβάνει τους δράστες και αν δεν τους βρει τότε να τους βρει στη συνέχεια και να τους οδηγεί στην δικαιοσύνη. 
  • Ό,τι γίνεται σε ένα νοσοκομείο αν γίνει μια παράνομη πράξη, σε μια ευφορία οπουδήποτε. 
  • Πλέον υπάρχουν αποτελέσματα και σε αυτόν τον τομέα, που ήταν η μεγαλύτερη πληγή ανομίας στη χώρα, όχι μοναδική, στα πανεπιστήμια.
  • Γι' αυτό και στάθηκαν και θα σταθούμε για να υλοποιήσουμε άμεσα τις επόμενες ημέρες, λίγες εβδομάδες, και όσα εξήγγειλε επιπλέον η υπουργός Παιδείας στη σύνοδο των πρυτάνεων. 
  • Ήταν πολύ σημαντικό ότι συνελήφθησαν οι δράση της Νομικής και μάλιστα θα οδηγηθούν στην δικαιοσύνη, και για κακουργηματικές πράξεις. 
  • Ο δράστη στο Πολυτεχνείο, απελευθερώθηκε το αυτοδιαχειριζόμενο κυλικείο στη Νομική, άλλαξε η όψη του με τη συνδρομή και την άμεση ανταπόκριση του πρύτανη το ΕΚΠΑ. 
  • Αυτή είναι η εικόνα που θέλουμε και όλα τα πανεπιστήμια με οποιοδήποτε κόστος, γιατί αυτό θέλουνε οι πολίτες. 
  • Την ίδια εικόνα θέλουμε και για τα γήπεδα. Θυμάστε πριν από ένα χρόνο ότι είχαμε εξαγγείλει, εφαρμόστηκαν όλα αυτά. 
  • Είχαμε μια ολόκληρη αγωνιστική χρονιά στα γήπεδα, με έλεγχο εισόδου και κάμερες. 
  • Είχαμε έναν τελικό όπως είχε πει ο πρωθυπουργός με κόσμο, έτσι θα είναι από δω και πέρα τα πράγματα και όσοι δεν συμμορφώνονται, αυτοί οι λίγοι οπαδοί οι οποίοι νομίζουν ότι μπορούν να πάρουν στο λαιμό τους και τις ομάδες τους και τους ανθρώπους οι οποίοι δίνουν τα λεφτά τους για τις ομάδες αυτές, θα τιμωρούνται. 
  • Το ίδιο γίνεται πλέον και για την ενδοοικογενειακή βία, όπου προφανώς και εκεί δεν μπορεί να εξαφανιστούν τα περιστατικά, δυστυχώς υπάρχουν ακόμα αυτοί οι οποίοι νομίζουν ότι είναι πάνω από τον νόμο, όμως, έχουμε εκατοντάδες συλλήψεις πάνω από 200 κάθε εβδομάδα, πολλές γυναίκες, υπάρχουν εβδομάδες που ο αριθμός αυτός και περνάει και τους 300 κάνουν χρήση του panic button, καλούν τη γραμμή βοήθειας. 
  • Έχουμε 63 γραφεία ενδοοικογενειακής βία στην ελληνική αστυνομία, που δεν τα είχαμε. 
  • Το ίδιο ισχύει και για τη βία των ανηλίκων και εκεί έχουμε κάνει μια σειρά από ενέργειες, οι οποίες αυξάνουν τα ποσοστά αντίδρασης της αστυνομίας.
  • Έτσι αντιμετωπίζει την εγκληματικότητα και αυτό το οποίο μου λέτε για τα Εξάρχεια, νομίζω ότι οι φωνές που πρέπει να ακούσουμε είναι των πολιτών όταν δεν έχουμε την αντίδραση που είχαμε με τις προηγούμενες ημέρες.

    Στα Εξάρχεια τραυματίστηκαν τρεις αστυνομικοί. Στα Εξάρχεια αστυνομικοί αντέδρασαν από επιθέσεις παραβατικών και έκαναν τη δουλειά τους. 
  • Η δουλειά της αστυνομίας είναι να συλλαμβάνει τους παραβατικούς.
  •  Δουλειά της αστυνομίας είναι αυτούς οι οποίοι πετάνε μολότοφ, πέτρες, πάνε να σπάσουν οχήματα και δημόσιες υπηρεσίες να τους βάζει χειροπέδες. Είτε είναι στα Εξάρχεια, είτε είναι οπουδήποτε. 
  • Αυτή είναι δουλειά της αστυνομίας. Πολλές φορές το κάνει με κίνδυνο ζωής, το ξαναλέω τραυματίστηκαν 3 αστυνομικοί.
  •  Εάν υπάρχουν μονωμένες, πολύ λίγες περιπτώσεις, που κάποιος αστυνομικός, γιατί είπατε και για την αξιολόγηση, δεν κάνει καλά τη δουλειά του, δηλαδή υπερβαίνει τα καθήκοντα τα οποία έχει και τα όρια τα οποία υπάρχουν τότε ναι, πρέπει να εφαρμόζεται ο νόμος.
  •  Υπάρχει λοιπόν υπό αυτή την έννοια η αξιολόγηση γιατί είναι και πολύ σοβαρές οι συνέπειες. Και το έχω πει πάρα πολλές φορές, δεν μπορεί κάποιες μεμονωμένες συμπεριφορές αστυνομικών, που θεωρώ ότι είναι πολύ λίγες και πολύ λιγότερες από όσες παρουσιάζονται από μια πολύ μικρή μερίδα των Μέσων, να χαρακτηρίζουν την αστυνομία. 
  • Η αστυνομία κάνει υποδειγματικά τη δουλειά της, ειδικά το τελευταίο χρονικό διάστημα και δουλειά της αστυνομίας είναι να προστατεύει την κοινωνία από τους παραβατικούς, τους μπαχαλάκιδες και κάθε πολίτη ο οποίος νομίζει ότι είναι πάνω από το νόμο.

Σχόλια (44)

Master chef (κι ο Αριστοτέλης το είπε)
|

@Γληνός για δυνατότητες δασκάλου 20 Μάιος 2025 23:37
Τι ακριβώς απ' όσα ανέφερε ο Δημήτριος Γληνός, εξασφαλίζει δηλαδή η αξιολόγηση "Κεραμέως"?
Πολλώ δε μάλλον η παραλλαγή-μετατροπή της.... σε "αξιολόγηση με συνέπειες" (δηλ. με απολύσεις) σύμφωνα με τις υποδείξεις-επισημάνσεις του ειδικού(?) κου. Μαρινάκη?
Ο γεννηθείς το 1882 Δ. Γληνός "όταν τα έγραφε αυτά" ήταν μεταξύ Α' και Β' Παγκόσμιου Πολέμου.... και "η κατάσταση των σχολείων, αλλά και ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη" ανταποκρινόταν στην κατάσταση της χώρας 100 χρόνια πριν! Ποια σύγκριση και σε τί, μπορεί να γίνει με το σήμερα.... χωρίς να κινδυνεύει να χαρακτηριστεί ως άστοχη?
Εκτός κι αν στην Ελλάδα 2.0 του 21ο αιώνα, της αριστείας, της τεχνολογικής επανάστασης, της ισχυρής οικονομίας, της ανάπτυξης και των επενδύσεων.... δεν έχει σημασία εάν "η κατάσταση των σχολείων, αλλά και ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη" είναι ίδια με το 1922.... και τη διαφορά θα την κάνουν οι "δυνατότητες (του) δασκάλου"....
Τέλος για το μισθό, αφήστε το καλύτερα. Ολόκληρες οικογένειες ζούσαν τότε με ένα μισθό. Και πάλι κάθε σύγκριση κινδυνεύει να χαρακτηριστεί ως "γραφική".

ΠΕ 60
|

Πόσες φορές θέλετε να αξιολογηθουμε κύριοι? Οι γραπτοί διαγωνισμοί που κάνατε εσείς δεν μετράνε? Τι δε διαλέξατε τους καλύτερους μέσα από τα θέματα που βάλατε? Ξέρουμε. Η κοινωνία απαιτεί να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα.

Γληνός για δυνατότητες δασκάλου
|

«Και είνε πασίγνωστον, ότι άμα εξασφαλίσης προοδευτικόν, ειλικρινή, μορφωμένον, ζηλωτήν διδάσκαλον ενδιαφερόμενον περί του έργου του, διαρκώς ανασκοπούντα καί βελτιώνοντα αυτόν, άμα εξασφαλίσης διδάσκαλον, διανοητικώς, ηθικώς καί οικονομικώς ελεύθερον και αυτοτελή, εξασφάλισες ήδη τα εννέα δέκατα της επιτυχίας του εκπαιδευτικού έργου».
Υποθέτω ότι όταν τα έγραφε αυτά ο Γληνός η κατάσταση των σχολείων, αλλά και ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη, δεν ήταν καλύτερη από τη σημερινή, ούτε και οι μισθοί.

@ Φιλόλογος Πρώην και όχι μόνο
|

Λέτε ότι αποδέχεσθε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αλλά τελικά για κάποιο λόγο δεν πρέπει να γίνει η αξιολόγηση, όπως δεν έγινε επί σαράντα χρόνια.
Οσοι τάσσονται υπέρ της αξιολόγησης δεν τάσσονται εναντίον της διεκδίκισης καλύτερων υποδομών και μισθών.

Φιλόλογος πρώην
|

ΠΡΟΣ > @ Φιλόλογος πρώην | 20 Μάιος 2025 20:15
Συνεχίζετε απτόητοι το ίδιο μονότονο ρεφρέν, χωρίς να μπαίνετε καν στον κόπο να στοχαστείτε λίγο απροκατάληπτα αυτά που διαβάζετε.
Βεβαίως και ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, αλλά έλεος πια! Δεν καταλαβαίνετε ότι όλη αυτή η υπερπροβολή της αξιολόγησης συσκοτίζει τη δυσάρεστη πραγματικότητα και ότι ΟΛΟΙ θα έπρεπε να σταθμίζουμε τις πραγματικές προτεραιότητες με τη σωστή τους ιεράρχηση;
Δεν καταλαβαίνετε ότι το κράτος μεθοδεύει τη σταδιακή συρρίκνωση της δημόσιας παιδείας υπέρ της ιδιωτικής, προκειμένου να απαλλαγεί από το μεγάλο κόστος που συνεπάγεται η λειτουργία της;
Δεν καταλαβαίνετε ότι το κράτος αποφεύγει να βάλει τα πράγματα στη σωστή τους σειρά, δηλαδή πρώτα να αποκαταστήσει εκ βάθρων τα ερειπωμένα σχολικά κτήρια και να ανανεώσει τα προγράμματα σπουδών σε συνδυασμό με τον εκσυγχρονισμό του τεχνολογικού εξοπλισμού και τη συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, και ύστερα να ελέγξει το εκπαιδευτικό προσωπικό αν ανταποκρίνεται σωστά στις νέες συνθήκες λειτουργίας του σύγχρονου σχολείου; Αν προηγηθούν όλα αυτά, ουδείς πλέον θα έχει την παραμικρή δικαιολογία να αρνηθεί την αξιολόγησή του, η οποία θα αποτελεί αυτονόητη διαδικασία. Γιατί τόση πρεμούρα με την αξιολόγηση - ένα θέμα άλλωστε πολύ παλιό - χωρίς η πολιτεία να έχει φροντίσει πρώτα εκείνη να είναι συνεπής στις υποχρεώσεις της;
Δυστυχώς πρέπει όλοι να κατανοήσετε ότι όσο η διαδικασία ακολουθεί την ανάποδη σειρά, τόσο πιο πολύ πείθεται κανείς ότι η πολιτεία δεν είναι διατεθειμένη να πράξει το καθήκον της κι επομένως καμία βελτίωση δεν πρόκειται να σημειωθεί μόνο με την αυταρχική επιβολή ενός κακοσχεδιασμένου αξιολογικού νόμου, ο οποίος άλλωστε εφαρμόζεται ήδη εδώ και τρία χρόνια, χωρίς φυσικά να έχει βελτιωθεί στο παραμικρό η κακή εικόνα του ελληνικού σχολείου.

@ Φιλόλογος πρώην
|

".. Να είστε βέβαιος πάντως ότι ο Έλληνας εκπαιδευτικός θα συνεχίσει να κάνει φιλότιμα τη δουλειά του.. "
Κανείς κύριε φιλόλογε δεν διαφωνεί, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί δε θα αξιολογηθούν ποτέ επειδή μια μειοψηφία δεν επιθυμεί.

Φιλόλογος πρώην
|

ΠΡΟΣ > @ Φιλόλογος πρώην | 20 Μάιος 2025 18:06
"Με επαρκείς και αφοσιωμένους εκπαιδευτικούς και τη γνωστή σε όλους μας κατάσταση υποδομών και διδακτικών μέσων τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα είναι εμφανώς ανώτερα από τον αντίθετο συνδυασμό..."
Λυπάμαι γι' αυτά που γράφετε ευθυγραμμιζόμενος (-η) με την άθλια κυβερνητική προπαγάνδα. Λυπάμαι που θεωρείτε πρόσχημα τις αγωνιώδεις κραυγές όλης (σχεδόν) της εκπαιδευτικής κοινότητας για την εγκατάλειψη του δημόσιου σχολείου από μια κυβέρνηση που με δόλιο τρόπο προσπαθεί να πείσει την κοινή γνώμη - ήδη εσάς σας έχει πείσει - ότι το πρόβλημα της εκπαίδευσης μας είναι η ανεπάρκεια των εκπαιδευτικών και όχι η ανεπάρκεια / αδιαφορία της πολιτείας κι ας είναι αποδεδειγμένη η επιστημονική επάρκεια των εκπαιδευτικών μας σε βαθμό ασυγκρίτως ανώτερο από το παρελθόν.
Δυστυχώς με τέτοιες αντιλήψεις δεν υπάρχει ελπίδα να διορθωθούν οι πραγματικές παθογένειες της εκπαίδευσής μας. Είναι φανερό ότι η κυβερνητική προπαγάνδα έχει μαγαρίσει βαθιά τον ψυχισμό και την αντίληψη του κόσμου, ώστε να μη μπορεί πια ούτε τα προφανή και αυτονόητα να στοχαστεί.
Να είστε βέβαιος πάντως ότι ο Έλληνας εκπαιδευτικός θα συνεχίσει να κάνει φιλότιμα τη δουλειά του όσα εμπόδια κι αν του βάζει η άφρων εξουσία, όσο αλλοτριωμένη και παραπλανημένη κι αν είναι η αδιάφορη κοινωνία...

@ Φιλόλογος πρώην
|

Με επαρκείς και αφοσιωμένους εκπαιδευτικούς και τη γνωστή σε όλους μας κατάσταση υποδομών και διδακτικών μέσων τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα είναι εμφανώς ανώτερα από τον αντίθετο συνδυασμό.
Πρόφαση είναι οι υποδομές και αυτές να υπήρχαν -και σε αρκετά σχολεία υπάρχουν- πάλι οι ίδιοι τα ίδια θα λέγατε.
Γιατί αποσιωπάτε το σημαντικότερο και εστιάζετε μονίμως και αποκλειστικώς στις υποδομές; Εμφανή προσχήματα!

Master chef (Θανάσης ο ζημιάρης)
|

@ΘΑΝΑΣΗΣ 20 Μάιος 2025 11:21 και 20 Μάιος 2025 08:50
Είδατε τι "ζημιά" κάνατε τώρα? Όλη η κουβέντα γίνεται για να μετατοπιστεί η ατζέντα και να ξεθωριάσουν τα Τέμπη.... κι εσείς πήγατε και τα φέρατε σε gros plan στη συζήτηση! Είναι να μη "χτυπιούνται" τώρα μαζί σας οι 1-2 @@άριστοι της παρέας?
Άσχετα τα Τέμπη λένε, θα κριθούν στις εκλογές (ως η Κολυμβήθρα του Σιλωάμ?) λένε, η μπάλα στην κερκίδα λένε, αν ήταν άλλη κυβέρνηση λένε, το Μάτι λένε.... αλλά εάν αξιολογούσε ποτέ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ μία άλλη ανίκανη κυβέρνηση κι ο κομματικός μηχανισμός της.... τότε θα έλεγαν άλλα/αλλιώς/κι αλλιώτικα! Σκέψου πχ να τους αξιολογούσε κανένας "Φίλης" και να έσκιζαν τα ρούχα τους τώρα. Δεν θέλω καν να το φαντάζομαι....
ΥΓ. Το καλυτερότερο είναι ότι γράφουν στο esos, νομίζοντας ότι απευθύνονται σε ψηφοφόρους της αριστείας.

Η δίκαιη αξιολόγηση που θέλω
|

μετά από 3 δεκαετίες στην τάξη: Αιφνιδιαστική είσοδο του Σχολικού Συμβούλου στην τάξη την ώρα που κάνω μάθημα. Χωρίς προειδοποίηση. Να έρθει να δει τι πραγματιμά κάνω στην τάξη, πώς χρησιμοποιώ τον διαδραστικό κ.α. Όχι να ξέρω ότι θα έρθει 1 μήνα πριν και να έχω ετοιμάσει μια ιδανική διδασκαλία μόνο για μια μέρα ενώ μπορεί τον υπόλοιπο χρόνο να ...χαλαρώνω.Αυτή η έκθεση που θα συντάξει στο τέλος του μαθήματος, θα αντιπροσωπεύει αυτό που πραγματικά κάνω, γιατί αυτό που γίνεται σήμερα είναι ψεύτικη εικόνα και το ξέρουμε όλοι. Επίσης να περάσουμε όλοι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ από 6μηνη τουλάχιστον επιμόρφωση και μετά να αξιολογηθούμε, ώστε να φανεί τι αξιοποιήσαμε στην πράξη από αυτά που παρακολουθήσαμε στην Επιμόρφωση.

@@ ΘΑΝΑΣΗΣ
|

E, τι δεν καταλαβαίνεις; Μερικοί έτσι λειτουργούν. Μπάλα στην κερκίδα. Αξιολόγηση λες εσύ; Τεμπη εγώ. Εγκληματικότητα νέων; Τέμπη εγώ. Ασφάλεια στους δρόμους; Τέμπη εγώ. Σε λίγο αν τους καεί το φαγητό στην κατσαρόλα θα φταίνε τα Τέμπη.

@ Υπάρχουν προτάσεις
|

ΟΛΜΕ και ΔΟΕ δεν έχουν δώσει επίσημες προτάσεις, οπότε η εικόνα είναι ότι διαφωνούν επί της αρχής. Να μη γίνεται καθόλου αξιολόγηση. Εκτός αν θεωρείτε προτάσεις όσα γράφουμε στα σχόλια διαφόρων σαιτς.
Εγώ θα συμπλήρωνα πάντως επιπλέον ψυχολογικό προφίλ και τεστ γνώσεων στην τάξη. Βέβαια και σε αυτό διαφωνείτε. Αυτός πάντως ο τρόπος αξιολόγησης είναι γενική αρχή στα ευρωπαϊκά κράτη (αυτοαξιολόγηση, γνωμοδότηση Δ/ντή, παρακολούθηση μαθήματος από αξιολογητή, τεστ επίδοσης). Οπότε τελικά διαφωνείτε γενικά στην αξιολόγηση. Γιατί δε το παραδέχεστε;

@ ΘΑΝΑΣΗΣ
|

Δηλαδή αν έφερνε άλλη κυβέρνηση θα δεχόσουν την αξιολόγηση αλλά όχι με αυτή; Κοροϊδεύετε ετσι; Για τη προηγούμενη θα πείτε για το Μάτι; Για την επόμενη θα βρείτε κάτι άλλο. Αξιολόγηση κύριε, είστε μειονότητα οι αντιρρησίες. Ανήκουστες απαιτήσεις και δικαιολογίες.

Φιλόλογος πρώην
|

ΠΡΟΣ @ Που είναι.. 20 Μάιος 2025 07:27
Πόσο άχαρο είναι να προσπαθείτε κάποιοι με νύχια και με δόντια να υπερασπίζεστε την κυβερνητική πλευρά κι ας ξέρετε ότι όλοι μαζί - κι εσείς κι εμείς οι τάχα αντιφρονούντες - βράζουμε στο ίδιο το καζάνι και υφιστάμεθα τα ίδια βάρη από τις άστοχες κυβερνητικές πολιτικές.
Ειλικρινά, δεν καταλαβαίνετε ότι η εφαρμοζόμενη αξιολόγηση δε στοχεύει απλώς στον εντοπισμό των ακατάλληλων για τη δουλειά του εκπαιδευτικού; Νομίζετε ότι για τους ανεπαρκείς και ασυνεπείς εκπαιδευτικούς δεν υπήρχαν ήδη τα μέσα και τα νομοθετικά εργαλεία, για να ελέγχονται και να τιμωρούνται; Προς τι λοιπόν όλος αυτός ο ζήλος για την αξιολόγηση, όταν δεν υπάρχει η παραμικρή μέριμνα να βελτιωθούν οι υποδομές και γενικότερα οι συνθήκες που επικρατούν στην ελληνική εκπαίδευση; Γιατί δεν ενώνουμε όλοι τις φωνές μας απαιτώντας να υλοποιηθούν άμεσα οι πραγματικές εκπαιδευτικές προτεραιότητες και συσκοτίζουμε τη ζοφερή πραγματικότητα υπερασπιζόμενοι τα δευτερεύοντα που απλώς εξυπηρετούν την κυβερνητική πολιτική της υπεκφυγής από την ουσία της εκπαιδευτικής μας παθογένειας;

ΘΑΝΑΣΗΣ
|

@ ΘΑΝΑΣΗΣ 20 Μάιος 2025 10:41
Ο συνειρμός με τα Τέμπη είναι εύλογος και καθόλου άσχετος με όσα γίνονται όχι μόνο στην εκπαίδευση αλλά και στην καθημερινότητά μας στο σύνολό της. Δε δέχομαι ως τιμητές της δουλειάς μου και της ζωής μου ανθρώπους οι οποίοι δεν αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους για τα σφάλματα και, ακόμα χειρότερα, τα εγκλήματά τους. Αντί αυτού, αναλώνονται σε απειλές, εκφοβισμούς και καταχρηστική άσκηση εξουσίας.

Φίλε που απαντάς στο Θανάση
|

Υπάρχουν προτάσεις. Σύγχρονη, πολύπλευρη (όχι από έναν αξιολογητή που σε παρακολουθεί δυο ώρες να κάνεις μάθημα) αξιολόγηση. Με θετικό πρόσημο και στόχο την βελτίωση κι όχι την τιμωρία. Αυτό να καταλάβουμε όλοι πως δεν αφορά τον τεμπέλη-υπάλληλο. Αυτούς κανείς δεν τους θέλει. Κανείς δεν θέλει συνάδελφο που μπαίνει στην τάξη πίνει τον καφέ του, αφήνει τα παιδιά να ζωγραφίζουν και φεύγει. Αυτή η αξιολόγηση αυτό δεν θα το πάρει χαμπάρι άλλωστε... (ε, με τον αξιολογητή δίπλα μάθημα θα γίνει).
Αλλά είμαστε κάθετα αντίθετοι σε κατατάξεις αξιολόγησης με σκοπό τις απολύσεις. Η αξιολόγηση πρέπει να γίνεται για την βελτίωση (σεμινάρια, επιμορφώσεις, αλλαγή διαδικασιών και πρακτικών). Όχι μόνο σε επίπεδο ατόμων, αλλά και σε επίπεδο διαδικασιών, σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικού υλικού. Και φυσικά για μια αξιολόγηση top-down. Από την κορυφή δηλαδή που θα καταλήγει στον εκπαιδευτικό.
Να λαμβάνει υπόψη τις δομές και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες επιτελείται το εκπαιδευτικό έργο.

Υ.Γ. Βλέπω σε ιδιωτικό εκπαιδευτικό οργανισμό κατάταξη αποτελεσματικότητας εκπαιδευτικών του. Και τους έχει βάλει σε μια λίστα από τον καλύτερο στον "χειρότερο" με βάσει τις επιδόσεις των μαθητών. Αυτό πιστεύεται ωφελεί τον εκπαιδευτικό οργανισμό; Τι θα κάνατε αν πηγαίνατε εκεί το παιδί σας και του έκανε μάθημα ο Χ.Ε. που ήταν 100ος στη λίστα; Τι πιστεύεται, αυτός ο εκπαιδευτικός θα έχει την ευκαιρία να αναλάβει και καλύτερους μαθητές "ανεβαίνοντας" στην ιεραρχία και την κατάταξη, ή θα μείνει με μέτριους που όσο και να τους βελτιώνει, δεν θα φτάνουν τους άριστους, οπότε θα μένει κι αυτός στα χαμηλά;

@ ΘΑΝΑΣΗΣ
|

Δε καταλαβαίνω γιατί κάνετε συνειρμό των Τεμπών με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Τα Τέμπη ακυρώνουν οποιοδήποτε άλλο σύγχρονο ή κοινωνικό θέμα; Αυτή είναι η απάντησή σας σε εκπαιδευτικό θέμα; Το τι θα λάβει η κυβέρνηση ως αντίδραση για τα Τέμπη και όχι μόνο είναι κάτι που θα κριθεί στις ερχόμενες εκλογές. Στο θέμα μας; Έχετε κάποια πρόταση;

David
|

Εαν δηλαδη καποιος εκπαιδευτικος εργαζεται στην ιδιωτικη εκπαιδευση και δεν κανει για αυτη τη δουλεια,παει σπιτι του,ετσι δεν ειναι? Στη χωρα ομως του υπαρκτου ελληνισμου,υπαρχει το συνταγμα,το οποιο προστατευει!!! To serve and to protect,οπως λενε και τα μπατσικά,στο USA! Α ρε μεγαλε και αείμνηστε ΑΝΔΡΕΑ.....

Πέτρος
|

"Με τα βλέμματα στραμμένα στη μεσαία τάξη"!!!! Μα η μεσαία τάξη είναι που έχει πληγεί περισσότερο από το "μέτρα" σας, που οδηγούν στην φτωχοποίηση και εξαφάνισή της!
Ωραία η κυβερνητική προπαγάνδα, σεβαστοί κι όσοι την αποδέχονται. Το μόνο που μπορούμε να παρακαλέσουμε τον καθένα είναι να δει την προσωπική του κατάσταση και της οικογένειάς του.
Κατά πόσο, οι "μεταρρυθμίσεις" της κυβέρνησης έχουν βοηθήσει στη βελτίωση του βιοτικού του επιπέδου; Έχουν επηρεάσει θετικά το μέλλον των παιδιών του αυτές οι αλλαγές;
Η αξιολόγηση του 97% των αρίστων του ΣΥΡΙΖΑ που λέει, δεν είναι η ίδια των πρώτων αξιολογήσεων εκπαιδευτικών της ΝΔ που απορρίπτει (άρα δημαγωγική η αναφορά στο ξεχασμένο "ΣΥΡΙΖΑ");
Το μέσο νοικοκυριό δεν είναι που θίγεται από το υψηλό κόστος ενοικίου, ενέργειας και διατροφής;
Ποιους ωφελούν τα Αθηνοκεντρικά (ούτε εκεί δεν μπόρεσαν να πετύχουν αποκέντρωση) ιδιωτικά πανεπιστήμια, με την στεγαστική κρίση και έλλειψη φοιτητικής στέγης ακόμη και στην πρωτεύουσα;

ΘΑΝΑΣΗΣ
|

57 ΝΕΚΡΟΙ στα Τέμπη. Και ακόμα να αναλάβετε την ΕΥΘΥΝΗ σας και να υποστείτε τις συνέπειες. Αντίθετα, αποφεύγετε την οποιαδήποτε λογοδοσία με υπεκφυγές...Δεν έχετε κανένα δικαίωμα να μιλάτε για καμία αξιολόγηση κανενός. Πρώτα αξιολογηθείτε εσείς και μετά βλέπουμε!

Makis
|

Τι χούι δε φεύγει θέλουν να απολύσουν κόσμο. Ας πρόσεχαν οι ΔΥ. Αλλα την επόμενη
φορά 1.5 εκατ. Ψηφοφόροι τι θα κάνουν?

Κίμωνας
|

Αν θέλετε να ξεκινήσει σοβαρά η αξιολόγηση ας ξεκινήσει από πάνω προς τα κάτω. Κάθε χρόνο, τον Γενάρη, να γίνεται ψηφοφορία που να έχει ένα και μοναδικό ερώτημα: Να συνεχίσει την πορεία της η παρούσα κυβέρνηση; Αν η απάντηση είναι αρνητική να προκυρήσσονται άμεσα εκλογές και οι κυβερνώντες να μην έχουν το δικαίωμα να κατέβουν ως υποψήφιοι. Από εκεί να ξεκινήσετε και μετά να πάμε προς τα κάτω. Η αξιολόγηση να έχει και συνέπειες...

@ Που είναι..
|

Καθόμαστε και συζητάμε για το αν είναι τιμωρητική η αξιολόγηση; Δηλαδη αν ενας εκπαιδευτικός είναι ακατάλληλος για διδασκαλία θα πρέπει να μη τον πειράξει κανείς, να συνεχίζει να διδάσκει με το τρόπο που διδάσκει γιατί κάποιοι το θεωρείτε τιμωρητικό; Καταρχάς κανείς δεν είπε ότι θα απολυθεί αυτός που έχει κακή αξιόλογηση. Γι αυτόν είπαν θα γίνονται επιμορφώσεις. Προφανώς μιλάει για πειθαρχικά παραπτώματα και η αλήθεια είναι ότι η διαδικασία απόλυσης σε σοβαρές περιπτώσεις πρέπει να γίνει συνταγματικά άμεση.
Όμως πραγματικά πιστεύει καποιος ότι θα τολμήσουν να φέρουν το θέμα είτε η ΝΔ είτε άλλος και να ψηφίσουν ποτέ υπέρ; Ποτέ δε θα γίνει. Και στην ουσία ο Μαρινάκης απάντησε σε ερώτηση, ούτε καν δήλωση δεν ήταν.

Σώστης
|

Αυτό είναι το όραμά σας για το δημόσιο σχολείο; Μάλιστα… η αξιολόγηση έχει στόχο να βελτιώσει. Η βελτίωση περνά από την ικανοποίηση, ηθική και υλική, των εκπαιδευτικών. Είναι ο μόνος κλάδος στο δημόσιο όπου δεν χωρά μέσον!!! Αυτό σας ενοχλεί. Σας πονά. Είναι καιρός τώρα που ο κόσμος έχει απηυδίσει με εσάς. Ανίκανοι, αναποτελεσματικοί.Με τόσο χρήμα να ρέει στα χρόνια διακυβέρνησής σας κι η χώρα καταρρέει… φεύγετε προχθές, για να σωθεί οτιδήποτε κι αν σώζετε.

Κώστας
|

Αξιολόγηση όχι για τη βελτίωση, αλλά για την τιμωρία! Απίστευτο πισωγύρισμα τον 21ο αιώνα! Επιτρέψτε μου κάτι προσωπικό. Ήμουν για κάποια χρονια αναπληρωτής, με εξειδίκευση μεσω μεταπτυχιακών στην εκπαίδευση. Η αγάπη των παιδιών και οι επιτυχίες των μαθητών μου, δείχνουν ότι δεν ήμουν κι άχρηστος. Τα τελευταία δύο χρόνια στην περιοχή μου δεν καλύφθηκαν ούτε τα μισά κενά. Επέλεξα να ξενητευτώ για να κάνω αυτό που αγαπώ. Κι όταν κάνεις αυτό που αγαπάς μπορείς να είσαι καλός με όλους. Καλός στη δουλειά σου, καλός στην οικογένειά σου, γιατί πάνω απ' όλα τα έχεις καλά με τον εαυτό σου. Αποδείχθηκε κι αυτό δύσκολο. Όχι μόνο λόγω του υψηλού κόστους ενοικίασης μιας γκαρσονιέρας, αλλά γιατί δεν βρίσκεις πλέον να νοικιάσεις, ειδικά αν είσαι στη β/βαθμια που ολοκληρώνεται το σχολικό έτος τέλος Ιουνίου. Ως επιτυχών του γραπτου του ΑΣΕΠ επέλεξα αυτό που πλέον έμοιαζε μονόδρομος. Διορίστηκα στο δημόσιο. Μα, όπως και στον ιδιωτικό τομέα, στα 52 σου χρονια περιμένουν να είσαι ειδικός στον τομέα σου κι όχι μαθητευόμενος. Στην καλυτερη θα γίνω ένας μέτριος υπάλληλος. Όχι γιατί δεν προσπαθώ, αλλά προφανώς μέχρι εκεί με παίρνει...
ΥΓ Ειναι η τριτη μεγαλη αλλαγη στη ζωη μου. Μετα απο 20 χρόνια στον ιδιωτικό τομέα και μεγαλο φέσι από δύο εργοδότες (δεν υπάρχει ιδιωτικός τομέας στην επαρχεία) και πέντε χρόνια στην εκπαίδευση.
ΥΓ2 Η αξιολόγηση για τη βελτίωση, με την επακόλουθη διεξαγωγή ημερίδων, σεμιναρίων κ.λπ. θα μπορούσε να οδηγήσει σε ποιοτική αναβάθμιση του δημισιου τομέα και της εκπαίδευσης. Αλλά, προφανώς και πάλι, δεν είναι αυτό το ζητούμενο...
ΥΓ3 Όταν είσαι... Rookie στα 52, είσαι ο τελευταίος τροχός της αμάξης, είτε στον ιδιωτικό, είτε στον δημόσιο τομέα. Θα περίμενε κανείς όμως από το δημόσιο ενέργειες για την αναβάθμιση και εξέλιξη του προσωπικού του...
ΥΓ4 Τελικά, ποιοι είναι οι μίζεροι και ποιοι θέλουν να επιβάλουν τη μιζέρια στην Ελλάδα;

χμμ...
|

Ξαναψηφιστε τους... 🤦‍♂️

Χμμμ .. Να φανταστώ συνέπειες όπως στα κόμματα;
|

όπου ο αποτυχημένος Υπουργός / στέλεχος απλά πηγαίνει σε κάποια κομματική θέση διευθυντής ή υπάλληλος ειδικός σύμβουλος άνευ χαρτοφυλακίου και αφού περάσουν κάποια χρόνια...τσουπ αν το κόμμα βγεί στην κυβέρνηση παίρνει και θεσούλα Υπουργού/υφυπουργού/γενικού γραμματέα κλπ αλλά πλαισιωμένος από 4-5 ειδικούς συμβούλους μια και δεν ξέρει που πάνε τα τέσσερα..
Και μπορεί αν περισσέψουν και κονδύλια να του κάνουν και ένα ίδρυμα να μνημονεύουμε ες αεί το όνομα αυτού...
Όταν είσαι ο ίδιος ανακόλουθος στην αξιοκρατία και τη λογική δεν μπορεί να την απαιτείς από τον άλλο....

el de abajo
|

συνέπειες;;; μα αυτοί δε λένε ότι δεν έχουμε να φοβηθούμε κάτι και ότι η αξιολόγηση είναι απλώς για να γίνουμε καλύτεροι στο έργο μας;;; τι όχι τελικά;;;

Πού είναι
|

Η κυρία Κεραμεως και οι λοιποί που μας έλεγαν πως η αξιολόγηση δεν θα έχει τιμωρητικές συνέπειες κλπ και είναι μόνο για βελτίωση μπλα μπλα μπλα...
Τελικά, όχι μόνο οι αρνητές αλλά και οι αποτυχημένοι θα έχουν συνέπειες...
Αυτά συμβαίνουν στον κόσμο των Αρίστων!
Έχετε ακόμα αμφιβολίες;

Περίεργος
|

Ενώ δώσατε σε κάποιους 300 - 500 ευρώ το μήνα......για τους υπόλοιπους πετάξατε τη μπανανόφλουδα της αξιολόγησης.....και αλλάξατε τη συζήτηση.
Κάποιοι, όπως πριν τη χρεοκοπία μάγκες και άλλοι .....απλά ηλίθιοι......
Πως αξιολογείτε ΤΗΝ ΤΑΚΤΙΚΗ ΣΑΣ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ......;


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/93469/kyb-ekprosopos-hreiazetai-axiologisi-alla-axiologisi-me-synepeies