Το 73,4% των μισθωτών του Δημοσίου συμφωνεί με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

6 στους 10 υπέρ της τοποθέτησης καμερών στους δημόσιους χώρους των πανεπιστημίων

18/05/2025

Ενημερώθηκε: 18/05/2025, 15:37

Άκουσε το άρθρο

Επτά σχεδόν στους δέκα μισθωτούς του δημόσιου τομέα συμφωνούν με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με δημοσκόπηση της Marc για το «Πρώτο Θέμα». 

Επίσης στις νεότερες ηλικίες, από 17 ως 34 ετών, διαμορφώνεται μια ισχυρή πλειοψηφία 6 στους 10 υπέρ της τοποθέτησης καμερών στους δημόσιους χώρους των πανεπιστημίων,

Ειδικότερα το 73,4% των μισθωτών του Δημοσίου συμφωνεί με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, μια συμφωνία που διατρέχει οριζόντια όλα τα κόμματα, ακόμα και εκείνα που έχουν εκφράσει αντιρρήσεις για το μέτρο αυτό: 

  • το χαμηλότερο ποσοστό συμφωνίας με την αξιολόγηση είναι ένα ισχυρό 66,4% από τους πολίτες που ψήφισαν ΚΚΕ στις ευρωεκλογές και 
  • το υψηλότερο ένα συντριπτικό 92,9% από εκείνους που ψήφισαν τη Νέα Δημοκρατία . 

Ωστόσο, καταγράφεται οριακά μικρότερη συμφωνία για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στο σύνολο του εκλογικού σώματος - από το 88% για την αξιολόγηση όλων των υπαλλήλων του Δημοσίου, πέφτει στο 83% για τους εκπαιδευτικούς. 

Στο Δημόσιο 

Τα εντυπωσιακά ευρήματα της Marc δείχνουν πόσο μπροστά είναι πλέον η ελληνική κοινωνία από τις επιλογές των πολιτικών, αλλά και των συνδικαλιστικών ηγεσιών: 

  • το 82,5% όσων ψήφισαν Ν.Δ. στις ευρωεκλογές συμφωνούν με την κατάργηση της μονιμότητας στο Δημόσιο ,και ακολουθούν.
  • οι ψηφοφόροι του ΠΑΣΟΚ με 76,9%,
  • του ΣΥΡΙΖΑ με 66,9%, 
  • ακόμα και του ΚΚΕ με 62% .

 Στο σύνολο της κοινωνίας, το 76,2% -πάνω από 3 στους 4- θέλει την κατάργηση της μονιμότητας, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα απόλυσης όσων κρίνονται ανεπαρκείς. 

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 41,2% των δημοσίων υπαλλήλων δηλώνει ότι «συμφωνεί» και το 23,3% ότι « μάλλον συμφωνεί» με την κατάργηση της μονιμότητας, πράγμα που υποδηλώνει ότι πλειοψηφικό ποσοστό των εργαζομένων στο Δημόσιο δεν νιώθει φόβο ότι μπορεί να χάσει τη δουλειά του λόγω μειωμένης απόδοσης. 

Ενδιαφέρον είναι επίσης ότι σχεδόν οκτώ στους δέκα μισθωτούς του δημόσιου τομέα συμφωνούν με την αξιολόγηση όλων των δημοσίων υπαλλήλων, κάτι για το οποίο διαμορφώνεται ισχυρή διακομματική συναίνεση, με ποσοστά που ξεκινούν από το εντυπωσιακό 75% για το ΚΚΕ και φτάνουν στο 95% στη Ν.Δ. 

« Ναι » στα ασφαλή Πανεπιστήμια 

Ακόμα και στις νεότερες ηλικίες, από 17 ως 34 ετών, διαμορφώνεται μια ισχυρή πλειοψηφία 6 στους 10 υπέρ της τοποθέτησης καμερών στους δημόσιους χώρους των πανεπιστημίων, ένα ζήτημα που ακόμα θεωρείται ταμπού στην πλειονότητα των ΑΕΙ. 

Το ποσοστό συμφωνίας στην τοποθέτηση καμερών αυξάνεται με την ηλικία - και φτάνει στο 83% για τους 65 και άνω . 

Μόνο μεταξύ εκείνων που αυτοτοποθετούνται στην Αριστερά διαμορφώνεται μια ισχυρή διαφωνία 64,7% στο ζήτημα της τοποθέτησης καμερών στα πανεπιστήμια, όπως και ένα 52% «όχι» στην αναστολή της φοιτητικής ιδιότητας για δύο χρόνια για τους φοιτητές που κατηγορούνται για σοβαρά παραπτώματα.

 Το 52,8% όσων δηλώνουν αριστεροί διαφωνεί με την ελεγχόμενη είσοδο στα πανεπιστήμια, αλλά οι ίδιοι άνθρωποι συμφωνούν σε ποσοστό 42,5% στην αναστολή της φοιτητικής ιδιότητας στους ταραξίες και σε ποσοστό 71,1% ότι οι ζημιές στα ιδρύματα πρέπει να πληρώνονται από εκείνους που τις προξενούν.

 Μάλιστα, οι αριστεροί ψηφοφόροι συμφωνούν, έστω και με οριακή πλειοψηφία 52,7%, στην οριστική δια- γραφή των φοιτητών που καταδικάζονται στο Εφετείο για σοβαρά παραπτώματα! 

Στο σύνολο του δείγματος, τα ποσοστά συμφωνίας σε μέτρα που θα διασφαλίσουν την ακαδημαϊκή ελευθερία αποκλείοντας τους ταραξίες -φοιτητές και μη- είναι συντριπτικά, κάτι που δείχνει την αδημονία της ελληνικής κοινωνίας να αλλάξει η εικόνα τωνΑΕΙ: το 89,9% συμφωνεί να πληρώνουν τις φθορές εκείνοι που προξενούν τις ταραχές σε πανεπιστημιακούς χώρους, ενώ το 78,2% θέλει να υπάρχει ελεγχόμενη είσοδος στις σχολές. 

Το 76,2% συμφωνεί με τη διαγραφή φοιτητών που καταδικάζονται για τέτοιες ενέργειες και το 73,4% θέλει κάμερες. Ισχυρή συμφωνία 72,8% καταγράφεται και στο θέμα της αναστολής της φοιτητικής ιδιότητας για όσους αντιμετωπίζουν κατηγορίες για σοβαρά παραπτώματα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (39)

@ Masterchef (μπλα μπλα...)
|

Αποψή σας και άποψη μου σχετικά με το ποιός κυβέρνησε, κυβερνά, θα κυβερνήσει καλύτερα. Τι νομίζαμε, τι νομίζουμε, τι θα νομίζουμε. Ποιόν ψηφίσαμε, ποιον ψηφίζουμε, ποιον θα ψηφίσουμε.
Σίγουρα πάντως δεν ήμουν από τους χορευτές του Συντάγματος γιατί είχαμε κάποιοι επίγνωση της κατάστασης της χώρας αν δεν γινόταν η περίφημη κωλοτούμπα. Εσείς ίσως όχι.
Από κει και πέρα στα σοβαρά και στο θέμα μας, η αξιολόγηση είναι απαραίτητη σε κάθε πολιτισμένη χώρα. Οπότε κουνηθείτε όσο θέλετε, αλλά αξιολόγηση έχει αρχίσει και στον ευρύτερο δημόσιο Τομέα μέσα και από τους πολίτες. Οι εκπαιδευτικοί δε θα είναι εξαίρεση και δε πρέπει. Ήδη έχουν αξιολογηθεί 22.000. Συνεπώς ορθότερο θα είναι ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να παρουσιάσουν σοβαρές, επίσημες αντιπροτάσεις αν δεν συμφωνούν με τον τρόπο και όχι άρνηση επί της αρχής, γιατί εκθέτουν τον κλάδο.

Master chef (κούνιες και τραμπάλες)
|

@20 Μάιος 2025 18:44
- <<Κούνια που σας κούναγε>>. Επιτρέψτε μου σας παρακαλώ να κουνιέμαι όπως νομίζω στην κούνια μου.... κι ασχοληθείτε καλύτερα με τα δικά σας πάνω-κάτω στην τραμπάλα της αριστείας.
- <<Νομίζετε ότι ο κόσμος δεν είναι υπέρ της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών>>; Δεν ξέρω όπως εσείς με τι είναι υπέρ ο "κόσμος".... ξέρω όμως ότι πριν από 6 χρόνια ήταν υπέρ της αριστείας-αξιοκρατίας-διαφάνειας. Υπέρ της τάξης και ασφάλειας. Υπέρ την επιστροφής στην κανονικότητα. Υπέρ των πολλών και καλών θέσεων εργασίας για όλους. Υπέρ της οικονομικής ανάπτυξης που θα βελτίωνε τις αποδοχές και το βιοτικό του επίπεδο. Υπέρ της τήρησης του Νόμου και της λογοδοσίας για όλους, σε όποια θέση κι αν βρίσκονται. Τελικά ο κόσμος μάλλον ΥΠΕΡ εκτίμησε.... για να μην πω ότι "έφαγε παραμύθι" από κάποιους Πορφυρογέννητους δήθεν άριστους που στην πραγματικότητα δεν αξιολογήθηκαν ποτέ στη ζωή τους οι ίδιοι.... και που τώρα θέλουν ν' αξιολογήσουν το σύμπαν.
- <<Τα Όσκαρ και τα Πούλιτζερ της παράταξης σας θα τα δείτε σε 1.5 χρόνο>>. Αν σας ρωτήσω τώρα ποιά είναι η "παράταξή" μου.... μάλλον θα μου απαντήσετε κάτι άξιο για το βιβλίο Γκίνες. Γι' αυτό άλλωστε (σε αντίθεση μ' εσάς) χρησιμοποιώ ψευδώνυμο. Για να καταλαβαίνει "ο καθένας" ότι οι θέσεις μου είναι πολιτικές και όχι κομματικές. "Ο κανένας" αντίθετα, καταλαβαίνει πάντα ό,τι θέλει εκείνος.

Ηλίας Σ.
|

Να σημειώσουμε ότι οι μισθωτοί του δημοσίου (πλην εκπ/κων) αξιολογούνται με μια αστεία διαδικασία με στόχους κλπ που δεν έχει καμία σχέση με την αξιολόγηση επί του πεδίου των εκπ/κών.

Η αξιολόγηση των εκπ/κών από την άλλη είναι τραγελαφική επειδή συνήθως είναι μια στημένη διαδικασία ή μια διαδικασία που εύκολα μπορεί να έχει αποτέλεσμα (θετικό ή αρνητικό) που θέλει ο αξιολογητής.

@Master chef(...)
|

Κούνια που σας κούναγε. Νομίζετε ότι ο κόσμος δεν είναι υπέρ της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών; Τα Όσκαρ και τα Πούλιτζερ της παράταξης σας θα τα δείτε σε 1.5 χρόνο.

Απορία
|

@@Απορία, Σοβαρά; Διαβάστε τότε στο πρώτο θέμα (1.000.000 αναγνώστες....) χθεσινή συνέντευξη του προέδρου της ΔΟΕ που τάσσεται καθαρά κατά της οποιαδήποτε μορφής αξιολόγησης λέγοντας "έχω αξιολογηθεί πολλές φορές μέχρι να γίνω εκπαιδευτικός....." Και μετά διαβάστε και τα σχόλια.....

@Απορία
|

Δεν εκφράζουν ή δεν τους δύνεται ο χρόνος (αν μιλάμε για τηλεόραση και ραδιόφωνο) και ο χώρος (αν μιλάμε για εφημερίδες).
Στις επισκέψεις στα σχολεία πάντως μπαίνουν σε αυτή τη συζήτηση και από την πλευρά μας ως εκπαιδευτικοί τους ζητάμε αντί του "όχι στην αξιολόγηση" να ξεκινήσουν με το "ναι σε αυτή την αξιολόγηση".
Από την άλλη απέναντι υπάρχει μια κυβέρνηση με ιδεοληψίες χειρότερες από αυτές της αριστεράς που χρησιμοποιεί (όποτε τον χρησιμοποιεί) τον διάλογο ως πρόσχημα και όχι ως εργαλείο διαβούλευσης.

Απορία
|

@Πέτρος, Και γιατί η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ δεν προτείνουν τίποτα!!! Μάλιστα , δίνουν συνεντεύξεις σε μεγάλες "φυλλάδες" περί άρνησης της αξιολόγησης. Ο κόσμος είναι εναντίον μας, το έχουμε χάσει το παιχνίδι ...Μ.

Πέτρος
|

Μα, ελάχιστοι διαφωνούν με την αξιολόγηση. Το θέμα είναι ο τρόπος και ο σκοπός.
Εδώ έχουμε να κάνουμε με μια μεθοδολογία ξεπερασμένη (εφαρμοσμένη πριν από μισό αιώνα) και σκοπό τιμωρητικό κι όχι βελτιωτικό.
Πρώτα αξιολογείς διαδικασίες-μεθοδολογίες, μετά σχολεία και εκπαιδευτικούς. Αρχικά με σκοπό να τους βελτιώσεις. Πάντα θα υπάρχει μια μικρή μερίδα απροσάρμοστων κι αυτό είναι μια άλλη συζήτηση που δεν αφορά την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών που και οι ίδιοι θα ήθελαν να τους αποβάλουν από το σύστημα.
Και φυσικά λαμβάνεις υπόψη το γενικότερο πλαίσιο. Ο ίδιος εκπαιδευτικός θα συμβάλει σε διαφορετικό βαθμό στα μαθησιακά αποτελέσματα των εκπαιδευομένων ανάλογα με τον χώρο (εγκαταστάσεις) και τους ίδιους τους μαθητές (επίπεδο, εθνικότητα). Το θέμα είναι να δούμε τι προσφέρει σε σχέσει με το υλικό που έχει.
Δυστυχώς (κατά την άποψή μου) η ζωή στην Ευρώπη εξΑμερικανίζεται με ότι αυτό συνεπάγεται (ακραίος καπιταλισμός-φιλελευθερισμός, κατατάξεις, τιμωρητικό περιβάλλον), αντί των προσπαθειών για συνεχή βελτίωση (μέσα φυσικά και από την αξιολόγηση).

Φιλόλογος πρώην
|

@Ερτ | 19 Μάιος 2025 11:01
Συνέχισε να χύνεις δηλητήριο. Σε διαβάζουν ΑΝΘΡΩΠΟΙ...

Αριστεία, όχι αστεία
|

@Ερτ 19 Μάιος 2025

Γιατί εμείς ψηφοφόροι δεν είμαστε; 170.000 οικογένειες για την ακρίβεια.

Ερτ
|

Γράψτε, γράψτε να σας διαβάζουν οι ΨΗΦΟΦΟΡΟΙ.

Α.
|

Βεβαίως στην αξιολόγηση και στην άρση της μονιμότητας.
Φαντάζομαι, όμως, ότι εφόσον μετατραπούν οι συμβάσεις των εργαζομένων στον στενό δημόσιο τομέα από δημοσίου δικαίου σε ιδιωτικού θα προβλέπεται και η σχετική αποζημίωση σε περίπτωση απόλυσης, όπως ακριβώς συμβαίνει και στον ιδιωτικό τομέα.

Γιάννης
|

Κάντε μια έρευνα για τους μισθούς των εκπαιδευτικών που είναι οι πιο χαμηλοί σε όλη την Ευρώπη... πείτε μας για τις άθλιες υλικοτεχνικές υποδομές..και τα τεράστια κενά στα σχολεία... Αρίστων έργα...

Έλσα σε φοβάμαι Σαββόπουλος... και Στατιστικές
|

Σύμφωνα με τη Στατιστική θα πρέπει για να είναι σοβαρή μια δημοσκόπηση να γράφει τι δείγμα πήρε από που και πότε.
Εδώ δεν βλέπω τίποτα από όλα αυτά.
Μη ξεχνάμε ότι και στις ΗΠΑ έλεγαν ότι θα βγει η Καμάλα και τελικά βγήκε ο Τραμπ.

Μάχιμος εκπαιδευτικός
|

Εργαλείο του Μητσοτάκη η αξιολόγηση για να κάνει ιδιωτικά τα σχολεία.

Η ΝΔ θέλει απολύσεις στο δημόσιο για να ελέγχει τις προσλήψεις, να ελέγχει μια μεγάλη μερίδα εργαζομένων να διαλύσει κάθε εργασιακό δικαίωμα. Χαιρετίσματα στον συνεργάτη τον Σκανδαλίδη που έβαλε θέμα μονιμότητας στην αναθεώρηση του Συντάγματος.

Το φθινόπωρο απλά δε θα υπάρχετε....

Γεώργιος
|

Να γίνει και μια δημοσκόπηση με ερωτήσεις:
Πόσοι θέλουν να αρθεί η βουλευτική ασυλία (να μην υπάρχει);
Πόσοι θέλουν οι βουλευτές να λαμβάνουν σύνταξη με 40 χρόνια θητείας και όχι με 8;
Πόσοι θέλουν οι βουλευτές να δηλώνουν Πόθεν και όχι μόνο έσχες;

Αικατερίνη
|

Το ότι κάνουν γκάλοπ μεταξύ των πολιτών για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι φυσιολογικό;

Master chef (douze points.... και άριστα 10)
|

@Σας_έχουμε_καταλάβει 18 Μάιος 2025 21:31
Δεν είναι δηλαδή "μία σοβαρή έρευνα".... επειδή έγινε για το "Πρώτο Θέμα"???
Εγώ πιστεύω ότι άνετα πάει για Νόμπελ και Όσκαρ, μη σας πω και για Πούλιτζερ.... ενώ το 12άρι στη Eurovision το 'χει για πλάκα.
ΥΓ. Άριστα 10 στην προπαγάνδα "Μαξίμου" πάντως. Οι άνθρωποι ξεπέρασαν ακόμα και το Predator.

Τι δεν ρώτησε το ʽΠρώτο Θέμα ʽ
|

και ετοιμάζονται ...
α) Τάξεις με 30 και 40 μαθητές.
β) Πλήρης οικονομική απεμπλοκή του Υπουργείου Παιδείας από τα σχολεία και μεταφορά στους Δήμους. Επιλογή κύριου και βοηθητικού προσωπικού (όπως ακριβώς τους γράφει ο ο κ. Πισσαρίδης στην έκθεση του) από τους Δήμους.
γ) Επιδόματα (passάκια) σε γονείς για να επιλέγουν το σχολείο της αρεσκείας τους (με ποιά κριτήρια άραγε;) έτσι ώστε κάποια τελικά να μην αντέξουν.
δ) Το αναγκαστικό οικονομικό φιλί της ζωής από πάσης φύσεως χορηγούς με ανάρτηση αυτών σε εμφανή σημεία των σχολείων και ποιός ξέρει τι άλλες απαιτήσεις.
ε) Λιγότερες οργανικές και λιγότερες ανάγκες για προσλήψεις ακόμη και αναπληρωτών ειδικά σε δυσπρόσιτα (το webex να είναι καλά).
στ) Εύκολη απόλυση καθηγητών μετά από αξιολόγηση (κατόπιν αναθεώρησης του Συντάγματος).
ζ) Μεταβίβαση Δημοσίων σχολείων σε ιδιώτες (ήδη δούλεψε περίφημα με τα Ωνάσεια)
Όλα τα παραπάνω δεν πρέπει να τα γνωρίζει κανείς, γιατί είναι αυτά που θα γίνουν αλλά δεν θα τα πεί κανείς τους.... Ε όχι και αυτόχειρες !

Με την αυξηση όμως τι γίνεται;
|

Για αξιολόγηση καλά. Ωστόσο οι αξιολογήσεις έγιναν στην Ευρώπη που οι εκπαιδευτικοί έχουν μεγάλους σχετικά μισθούς.
Πότε θα γίνει αύξηση στους μισθούς των Ελλήνων εκπαιδευτικών; Oι μισθοί συγκρίνονται με μισθούς Στρατιώτη ή Δεκανέα στη καλύτερη περίπτωση.

Miltos
|

Δεν είμαι αντίθετος στην έννοια της αξιολόγησης καθαυτής· διαφωνώ όμως με τον τρόπο που υλοποιείται στην παρούσα φάση. Η διαδικασία, όπως εφαρμόζεται, φαίνεται να δίνει έμφαση σε γραφειοκρατικά και ποσοτικά στοιχεία, χωρίς να λαμβάνει επαρκώς υπόψη τις ιδιαιτερότητες κάθε σχολικής μονάδας και τις πραγματικές συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών. Η απουσία ενός ουσιαστικού υποστηρικτικού πλαισίου, που να συνδέει την αξιολόγηση με τη συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη και την ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου, καθιστά τη διαδικασία περισσότερο ελεγκτική παρά βελτιωτική. Πιστεύω ότι μια αποτελεσματική αξιολόγηση οφείλει να είναι διαμορφωτική, δίκαιη, διαφανής και να λειτουργεί προς όφελος τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών.

ΑΚΑΜΑΤΗΣ
|

Είναι φυσικό το μεγαλύτερο ποσοστό των Δημοσίων Υπαλλήλων να θέλει κατάργηση της μονιμότητας .Έχει μεγάλη εμπιστοσύνη στο ''αδιάβλητο έλεγχο'' και την αξιολόγηση από την Διοίκηση και την πολιτική ηγεσία .Φυσικά θέλει απολύσεις και μείωση μισθών για να ενισχύσει τα Δημόσια οικονομικά . Θέλει και αύξηση του ορίου συνταξιοδότησης και χαμηλότερες συντάξεις .
Αντικειμενικές και αξιόπιστες έρευνες !!!
Και εμπαιγμός και χειραγώγηση και χυδαιότητα .

Σας_έχουμε_καταλάβει
|

Τουλάχιστον βιαστική αν όχι αστεία η εν λόγω έρευνα. Όποιος δει το δείγμα καταλαβαίνει .... Λοιπόν, κοιτάξτε να κάνετε μία σοβαρή έρευνα με ικανοποιητική κάλυψη και μετά βλέπουμε τα ευρήματα και τα κουβεντιάζουμε αν θέλετε.

βρε παιδιά
|

οι πολιτικοί κρίνουν τους πάντες και κουνάνε το δάκτυλο (ιδιαίτερα οι κυβερνώντες) και ψηφίζουν ότι νόμο τους συμφέρει (όχι ότι είναι σωστό ή δίκαιο) - αφού έχουν πλειοψηφία!

Κάντε λοιπόν ένα γκάλοπ και δημοσιεύσετε τα αποτελέσματα:
α) Πιστεύετε ότι οι Υπουργοί των κυβερνήσεων έχουν σχέση μετο αντικείμενό τους;
β) Πιστεύετε ότι οι πολιτικοί δούλεψαν ποτέ στα αλήθεια εκτός από πλασματικές-κομματικές θέσεις;
γ) Πως εξηγείτε το φαινόμενο ότι οι πολιτικοί μπαίνουν φτωχοί στο κοινοβούλιο και βγαίνουν αυτοί και οι συγγενείς τους εξασφαλισμένοι για πέντε γενιές;
δ) Πιστεύετε ότι οι πολιτικοί τηρούν τα όσα λένε προεκλογικά και σε τι ποσοστό;
ε) Γιατί εξαφανίζονται στοιχεία που αφορούν τον πλούτο τους όπως λίστα λαγκάρντ, εμβάσματα στο εξωτερικό;
στ) Πόσοι πρόεδροι δημοκρατίας επέστρεψαν ένα νόμο στη βουλή σαν παράνομο και αντίθετο στο σύνταγμα, ιδίως όταν εξαθλίωνε και ζημίωνε τους Έλληνες πολίτες;
ζ) Είναι ο πρόεδρος της Δημοκρατίας διακοσμητικός ;
η)Πιστεύετε ότι οι πολιτικοί λένε την αλήθεια;
θ) θεωρείτε δίκαιο αυτοί να παίρνουν πλήρη σύνταξη σε 2 θητείες (8 χρόνια το πολύ) ενώ ο Έλληνας πρέπει να δέρνεται 40 χρόνια; (και μπορεί να αυξηθεί)

Γιατί δεν ρωτάτε κάτι τέτοιο;

ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΓΙΑΜΑΛΑΚΗΣ
|

Πρώτα απ' όλα να ξεκαθαρίσουμε ότι η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (Δ.Ο.Ε.) έχει ψηφισμένες αποφάσεις για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου (συνέδριο των αντιπροσώπων του 2018). Είναι λοιπόν "αστείο" να λέγεται ότι οι εκπαιδευτικοί αρνούνται την αξιολόγηση. Το Υπουργείο Παιδείας αρνείται τον ΔΙΑΛΟΓΟ με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, ώστε να διαμορφωθεί μια σωστή, αντικειμενική και δίκαιη αξιολόγηση που να διέπεται από τους κανόνες της σύγχρονης παιδαγωγικής επιστήμης και όχι απλά να είναι αντιγραφή αγγλοσαξωνικών μοντέλων που έχουν αποτύχει παταγωδώς όπου εφαρμόστηκαν. Στην Κύπρο γίνεται διάλογος μεταξύ εκπαιδευτικών ομοσπονδιών και υπουργείου Παιδείας για την διαμόρφωση κοινών θέσεων για την αξιολόγηση. Στην πατρίδα μας το Υπουργείο Παιδείας αντί ΔΙΑΛΟΓΟΥ στέλνει τους εκπαιδευτικούς - που σημειώνω ότι δεν αρνούνται να αξιολογηθούν, απλά συμμετέχουν σε νόμιμη απεργία/αποχή - στα πειθαρχικά...
Όσο για τις στημένες δημοσκοπήσεις σχετικά με την άρση της μονιμότητας των Δ. Υ. ποιον κοροϊδεύουν; Ποινές υπάρχουν για τους επίορκους και ασυνεπείς δημοσίους υπαλλήλους που φτάνουν κι ως την απόλυση τους.

Δημο(σκοπο)κρατία
|

...σύμφωνα με δημοσκόπηση... για το «Πρώτο Θέμα».
Εγκυρότητα του τύπου: όλες οι κοινωνικές ομάδες είναι με το "ναι".
Εντωμεταξύ πολλή ευαισθησία για την εκπαίδευση αλλά δε ρώτησε κανείς αν συμφωνούν με τα τμήματα των 27 μαθητών.
Και γιατί να ρωτήσει; Αφού είναι γνωστό ότι το πρόβλημα της εκπαίδευσης είναι οι καθηγητές και οι δάσκαλοι, όπως το πρόβλημα της ΔΕΗ και του ΟΣΕ ήταν οι εργαζόμενοι.
Πλήρωνε τώρα κυρ Μέντιε το ρεύμα αν αντέχεις και μπες σε τραίνο αν τολμάς. Μην πτοείσαι όμως, συνέχισε να εμπιστεύεσαι τους ίδιους φωστήρες - σωτήρες και καλή εξυγίανση και στην εκπαίδευση!

Μισθός για χαρτοπετσέτες
|

Είναι άλλο πράγμα "η κατάργηση της μονιμότητας στο δημόσιο" και είναι άλλο πράγμα το "να απομακρύνονται όσοι δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους". Το δεύτερο είναι εν δυνάμει κομμάτι της αξιολόγησης που πάντα λέγαμε ότι δεν πρέπει να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα αλλά να δίνει ευκαιρίες στον ανεπαρκή να βελτιωθεί. Τώρα σχετικά με το ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι συμφωνούν με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ας λάβουμε υπόψη μας τα προσόντα που έχει το μεγαλύτερο μέρος των δημοσίων υπαλλήλων (απόφοιτοι λυκείου ως επί το πλείστον διορισμένοι με αδιαφανείς διαδικασίες) σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς (διορισμένοι μέσω ΑΣΕΠ, κάτοχοι πτυχίων, msc, phd, πιστοποιήσεων ΤΠΕ, ξένων γλωσσών, επιμορφώσεων, συγγραφικού έργου κλπ. κλπ.).

@ Δεπ
|

Από υπουργίας Απ. Κακλαμάνη (1983), ο οποίος είχε συστήσει σχετικές ομάδες από Ξωχέλλη, Φράγκο και του επιζώντος Μπουζάκη, μεταξύ πολλών άλλων, και είχαν συντάξει σχετικά Προεδρικά Διατάγματα, αργότερα επί Τρίτση, Αρσένη, Ευθυμίου και πολλών μεταγενέστερων, οι συνδικαλιστές "συμφωνούσαν μεν αλλά" για την αξιολόγηση, όπως και τώρα. Πάντα βεβαίως προσχηματικά.
Αφού ξέρουν ποια είναι τα "καλά" συστήματα αξιολόγησης γιατί δεν τα πρότειναν και δεν τα εφάρμοσαν να τα δουν εκπαιδευτικοί, πολίτες και πολιτικοί και να τα κρίνουν;

Μάριος
|

Μας πείσατε!!!

Κώστας
|

Να αξιολογηθούν πρώτα οι δομές της εκπαίδευσης.Το 99,9 θα πάρουν 1.Και μετά όλοι οι εκπαιδευτικοί. Οι εκπαιδευτικοί θα πάρουν βαθμούς ΑΡΙΣΤΑ.Το αντικείμενο το κατέχουν και το διδάσκουν καλά.Όσοι εκπαιδευτικοί έχουν αξιολογηθεί έχουν πάρει ΑΡΙΣΤΑ..Η έρευνα που παρουσιάζετε από ποιον έγινε και τι θέλετε να περάσετε;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ