Ομαδοποιούνται η Χημεία με τη Βιολογία στο νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ

Δημοσίευση: 28/08/2017

Τελευταία Ενημέρωση: 28/08/2017, 22:48

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ομαδοποιούνται  η Χημεία με τη Βιολογία στο   νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ

Πρόεδρος ΕΕΧ: Η ομαδοποίηση ΧΗΜΕΙΑΣ/ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ, οι οποίες είναι Επιστήμες με διαφορετικό περιεχόμενο, μεθοδολογία και ίδιες μεθόδους, συνιστά υποβάθμιση και των δύο και παγκόσμια πρωτοτυπία

Ομαδοποίηση των μαθημάτων Χημεία και Βιολογία προβλέπει το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, γεγονός που όπως δήλωσε στο esos η πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Χημικών Φιλλένια Σιδέρη "θα έχει ως αποτέλεσμα την συρρίκνωση του  ήδη περιορισμένου γνωστικού αντικειμένου της Χημείας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και την ελάττωση του υπόβαθρου των υποψήφιων φοιτητών με ανυπολόγιστες συνέπειες για την δυνατότητα να παρακολουθήσουν τις σπουδές τους".

Ειδικότερα η κ. Σιδέρη, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του esos δήλωσε τα εξής:

  • Διευκρινίζω ότι καταρχάς εκφράζω προσωπική άποψη, διότι δεν έχει ενημερωθεί ακόμη και εκφράσει άποψη η ΔΕ της ΕΕΧ.
  • Με την επιφύλαξη ότι η ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας με βάση την οποία η Χημεία δεν αποτελεί αυτοτελές επιστημονικό αντικείμενο στο Νέο Λύκειο είναι λανθασμένη,  και σε πρώτη προσέγγιση εκτιμώ ότι:
  • Η ομαδοποίηση ΧΗΜΕΙΑΣ/ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ,   οι οποίες είναι Επιστήμες με διαφορετικό περιεχόμενο,  μεθοδολογία  και ίδιες μεθόδους, συνιστά υποβάθμιση και των δύο και παγκόσμια πρωτοτυπία που δεν συναντάται σε κανένα από τα γνωστά συστήματα εισαγωγής στη τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Θα έχει ως αποτέλεσμα την συρρίκνωση του  ήδη περιορισμένου γνωστικού αντικειμένου της Χημείας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και την ελάττωση του υπόβαθρου των υποψήφιων φοιτητών με ανυπολόγιστες συνέπειες για την δυνατότητα να παρακολουθήσουν τις σπουδές τους.  
  • Νομοτελειακά θα οδηγήσει σε υποβάθμιση και τις σπουδές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση,  για τα 180 περίπου τμήματα που προαπαιτούν γνώσεις Χημείας,  όπως είχε συμβεί και με την εισαγωγή από την Τεχνολογική  κατεύθυνση στο παρελθόν.
  • Ακόμη πιο επιβαρυντικό  προς την κατεύθυνση της υποβάθμισης του επιπέδου γνώσεων των υποψήφιων φοιτητών είναι το γεγονός ότι η Χημεία,  διαφαίνεται να είναι επιλεγόμενη ακόμη και για τα τμήματα που την έχουν ως κύριο αντικείμενο μελέτης.
  • Ελπίζω να πρόκειται για λάθος και πιστεύω ότι θα υπάρξει άμεση αντίδραση της ΕΕΧ.

Σχόλια (22)

Evangelia ps
|

Συγγνωμη μπορω να κανω μια ερωτηση και παρακαλω ας απαντησει όποιος γνωρίζει τι θα ισχύει για τις στρατιωτικές σχολές το 2019-2020 ;

Χρήστος
|

Αγαπητέ Κώστα,
ξανακοίταξα το κείμενό μου για να δω αν με κάποιο τρόπο εξάγεται το συμπέρασμα που έβγαλες, δηλαδή ότι, "...κακώς η Χημεία έγινε πανελληνίως εξεταζόμενο μάθημα, γιατί δεν είχε "ζήτηση"... ". Προφανώς με αδικείς! Προσωπικά πιστεύω ότι θα έπρεπε να αυξηθούν τα εξεταζόμενα μαθήματα, ως προς τις δυνατότητες επιλογής.
Σχετικά με το μάθημα του προγραμματισμού, στο οποίο αναφέρεσαι, ναι, θα θέλαμε να εξετάζεται για την εισαγωγή στις σχολές που το επιθυμούν, όχι παντού όπως κακώς αναφέρεις. Όπως διευκρίνησα και στην Αγγελική, η ΕΕΧ τάσσονταν κατά της εμπλοκής των πανεπιστημίων στην όλη διαδικασία(γιατί άραγε;). Χαίρομαι που ως προς αυτό το σημείο συμφωνούμε και μακάρι με νηφαλιότητα να προσεγγίσουμε και τα υπόλοιπα θέματα.

Bayle
|

H φυσική από μάθημα χωρίς συντελεστή στις Ιατρικές-Φαρμακευτικές .... βασικό .

Την ίδια ωρα 1/2Βιολογία + 1/2 Χημεία .

Αστειότητες .

Bayle
|

Για τον από πάνω ... 6 ώρες Πληροφορική σου φαίνονται λογικές

Τεσπα.

Να πούμε ότι στο προτεινόμενο σύστημα υπάρχει και άλλη ομαδοποίηση ... "Κοινωνία-Οικονομία" γραφει στο pdf . Μάλλον εννούν Κοινωνιολογία - Οικονομία. Τόσο στο πόδι !!!

Ξαναγράφω η ομαδοποίηση θα ανοίξει τους ασκούς του Αιόλου και λυπάμε που κάποιόι δεν το βλέπουν . Επόμενα - λογικά ? - βήματα ?

Μαθηματικά/Οικονομικά ( διαφωνεί κανείς ? )
Μαθηματικά/Πληροφορική ( άλλος ? )
Φυσική/Χημεία ( για τα πολυτεχνεία βρε αδελφέ )

Τα καλύτερα - πάντα - έρχονται

χημεια και λύκειο
|

για πολλοστή φορά ασχολούμαστε με τη χημεια , τελικά δεν ειναι τυχαίο

3+3 ώρες για χημεια και Βιολογία στη Γ καθώς και 2+2 είναι υπεραρκετές

καταθέστε στη διαβούλευση τις προτάσεις σας και αφήστε το πληκτρολόγιο στην ηρεμία του.

KOSTAS
|

@ Χρήστο

Μίλησες για "μόνο 51" και το συμπέρασμα των γραφόμενων σου είναι ότι κακώς η Χημεία έγινε πανελληνίως εξεταζόμενο μάθημα, γιατί δεν είχε "ζήτηση". Σύμφωνα με τη δική σου λογική, σου απέδειξα ότι λιγότερη "ζήτηση" είχε η Πληροφορική, άρα καλώς η Χημεία έγινε το εξεταζόμενο μάθημα.

Το κακό με το προηγούμενο σύστημα και η διαφορά με το σημερινό είναι ότι, η Χημεία ούτε καν διδασκόταν στους μελλοντικούς φοιτητές που σίγουρα την είχαν ανάγκη, ενώ σήμερα ο Προγραμματισμός διδάσκεται σε ΔΥΟ από τους τρεις προσανατολισμούς. Ε, δεν μπορεί να είναι παντού εξεταζόμενο μάθημα. Σε έναν προσανατολισμό είναι εξεταζόμενο μάθημα, όπως άλλωστε και η Χημεία, η Φυσική, τα Αρχαία, οι ΑΟΘ. Δίκαιο δεν είναι;

Όσον αφορά τις σχολές, μια μετακίνησή τους σε άλλο πεδίο λύνει το πρόβλημα, οπότε οι μαθητές εξετάζονται ακριβώς στα μαθήματα που θα τους χρειαστούν και στην Τριτοβάθμια.

Δεν έχω κανένα πρόβλημα με κανένα σύστημα, ΑΡΚΕΙ να μη υπάρχει η του προηγούμενου συστήματος "χυδαία", τολμώ να πω, συναλλαγή "δώσε αυτά τα μαθήματα, είναι και ευκολάκια, και τελικά θα πας εκεί που θέλεις, πλαγίως". Μου έχει τύχει μαθήτρια από τη θεωρητική με 20άρια σε Βιολογία Γεν και Λατινικά να περνά Ιατρική (!!!) και να μένουν απ' έξω για 50-100 μόρια μαθητές που έγραψαν 18,5 Μαθηματικά, 18,5 Φυσική κτλ, και τα παιδιά να ΤΡΕΛΑΙΝΟΝΤΑΙ !!!!

Ας ορίσουν τα Πανεπιστήμια ΑΚΡΙΒΩΣ σε ποια μαθήματα χρειάζονται να εξετάζονται οι υποψήφιοι, το πολύ 3 και ΜΟΝΟ αυτά. Αν κάποιος θέλει να έχει και άλλες επιλογές θα δίνει επιπλέον μαθήματα. Ας δώσει άλλα 5 μαθήματα να "ανοίξει" και άλλους δρόμους.

@ Μάριος

Η πιο λογική, αλλά και σήμερα εφαρμοζόμενη "ενοποίηση" επιστημών, είναι μεταξύ Μαθηματικών και Πληροφορικής. Δείτε τα προγράμματα σπουδών των τμημάτων Μαθηματικών, και τα προπτυχιακά και πόσω μάλλον τα μεταπτυχιακά, και μετά συζητούμε αν η ενοποίηση αυτή αφορά απλώς μελλοντικά σχέδια ή είναι κάτι που πρακτικά ήδη ισχύει. Δείτε και τα αντίστοιχα προγράμματα Βιολογίας και Χημείας, και κάντε σύγκριση.

@ Βασίλειος

Φέτος στο σχολείο μου, ΓΕΛ, όχι μόνο ο υπάρχων καθηγητής Πληροφορικής πήγαινε και σε άλλο σχολείο για να συμπληρώσει ωράριο, για πρώτη φορά στην καριέρα του (!!!!) (... μαθημένοι οι Χημικοί να τρέχουμε μέχρι και σε τρία σχολεία ...), αλλά και κατά το Δεκέμβριο ήρθε και άλλος, "περίσσεμα" από την Πρωτοβάθμια, που απλώς, επί πέντε μέρες την εβδομάδα, επί πέντε μήνες, καθόταν. Τώρα γιατί δεν έγινε μετάταξη στη Δ/νση ή σε καμιά άλλη υπηρεσία που είχε ανάγκη από τη συγκεκριμένη ειδικότητα...
Δεν πιστεύεις αυτά που λέω; Δες τι ανακοινώνουν τέτοιες μέρες οι Δ/νσεις για ελλείμματα/πλεονάσματα ειδικοτήτων, για να πειστείς.

Γιάννης Χατζηδάκης
|

Αν κάποιος έγραφε ότι Μαθηματικά και Πληροφορική είναι αδελφές επιστήμες και πρέπει να διδάσκονται μαζί, προφανώς θα τον κατηγορούσατε ότι λέει ανοησίες (και θα είχατε δίκιο).

Το ίδιο ανόητο όμως είναι και το επιχείρημα για την Χημεία και τη Βιολογία και απορώ αν ξεστομίζεται από άγνοια ή από κουτοπονηριά! Χρειάζεται τεράστια επένδυση χρόνου και κόπου (στα όρια του ανέφικτου) για να μάθει ένας Χημικός τη Βιολογία ώστε να διδάξει αξιοπρεπώς το μάθημα Ο.Π.. Ακόμα δυσκολότερο (έως αδύνατο) είναι ο Βιολόγος να σταθεί στην τάξη διδάσκοντας Χημεία Ο.Π..

Σας μιλάω όχι μόνο παρατηρώντας συναδέλφους που «αναγκάστηκαν» να κάνουν τα παραπάνω, αλλά και από προσωπική εμπειρία όταν 24 ετών μόλις (με τις ανάλογα ευέλικτες συνάψεις!) όντας Χημικός επέλεξα να εμβαθύνω στη Βιολογία. Μάλιστα, το Μετ. Πρόγραμμα υποχρέωνε όλους τους Χημικούς να παρακολουθούν σειρά βασικών προπτυχιακών μαθημάτων του Τμ. Βιολογίας, πλέον των μεταπτυχιακών, αναγνωρίζοντας τις ελλείψεις γνώσεων Βιολογίας στα προπτυχιακά αναλυτικά προγράμματα των Χημικών τμημάτων.

Τέλος, για αυτούς που λένε ότι Βιολογία/Χημεία = Βιοχημεία ….Ι rest my case! (το απάντησε πολύ καλά η Αγγελική πιο πάνω).

Γιάννης Χατζηδάκης Χημικός, Μsc Μοριακής Βιολογίας, PhD Ανοσολογίας

@bayle
|

αυτό είναι το ζήτημα
κάποιοι έχουν μείνει στο 1970 και προσπαθούν να γυρίσουν το σχολειο εκεί

υπάρχει και ηχητικό από την εκδήλωση της ΕΕΧ για την ένωση των μαθημάτων ΠΕ04, θα έχει και συνέχεια ...

Bayle
|

@ Χρήστος Σ.

Προφανώς θεωρείς ότι έτσι έστρωσαν και οι Βιολόγοι .... οι Πληροφορικοί πριν 4 χρόνια ... οι τις Οικιακης οικονομίας πριν από 5 ( τότε που το μαθημά τους δόθηκε ανάθεση στους Γυμναστές ) ...

Αυτό λεγεται κοινωνικός αυτοματισμός ( ή κανιβαλισμός ) και δεν θα σου πρότεινα να χαράξεις τις θέσεις με βάση αυτον.

Κάνεις δεν ξέρει πότε θα έρθει η σειρά του .

Bayle
|

Οι αδελφές επιστήμες φίλε Μαριε οδηγεί στο Μαθηματικά/Πληροφορική ... Ιστορία/Θρησκευτικά ( υπήρχε στα 70s ) ... Οικονομικά/Μαθηματικα

Είσαι σίγουρος για την αρχική σου θέση ?

ΥΓ. Προφανώς στο Υπουργείο μην μπορώντας να λύσουν τον γρίφο με τα 4 μαθήματα ( που λύνεται πανεύκολα εάν τα μαθήματα γίνουν 5 ) άρχισαν τις "αλχημείες" με ομαδοποιήσεις μαθημάτων. Θα εχει και συνέχεια το θεμα ...

ΧΡΗΣΤΟΣ Σ.
|

Όπως έστρωσαν κοιμούνται οι χημικοί.

Μάριος
|

Αμάν επιτέλους με τη Χημεία... Προφανώς και η Χημεία με τη Βιολογία είναι αδερφές επιστήμες και μπορούν να διδάσκονται μαζί...

Βασίλειος Γ.
|

Αγγελική λείπουν ΠΕ04 ! ? Από που προκύπτει αυτό?
Και από που προκύπτει ότι έχουμε παραπάνω πληροφορικούς?
Υπάρχουν αποδεδειγμένα στοιχεία ή είναι λόγια του καφέ!
Αισθάνομαι οτι η ΕΕΧ μπορεί να μην συμφωνήσει σύσσωμη με τη κα Σιδέρη.
Οι ενοποιήσεις ήταν δικιά τους ιδέα, στις μικρότερες τάξεις όμως, που επίσης αποδείχθηκε ότι Βιολογία-Χημεία υπάρχει μονο σε ένα άλλο μέρος στον κόσμο σε δύο τάξεις με μη ευνοικούς όρους για την Χημεία, και απλώς πηραν θάρρος οι διαχειριστές και ξέφυγε η κατάσταση.
Ποιός ο λόγος που ήθελαν να τα μπερδέψουν αυτά τα μαθήματα? Η ενότητα του Φυσικού κόσμου? ... ή μήπως η οικονομία που ήθελε η ΕΕΧ για τους "ΠΕ04" που δεν υπάρχουν?
Ας δούμε τι θα πει και η ΕΕΧ

Χρήστος
|

Αγγελική δεν είσαι καλά ενημερωμένη. Τα τμήματα αρχιτεκτονικής ζήτησαν την πληροφορική ως προαπαιτούμενο μάθημα, με εξαίρεση τα λίγα αυτά που επέλεξαν και τα δύο μαθήματα.
Σχετικά με τη δυνατότητα επιλογής από τα ίδια τα πανεπιστήμια για το υπόβαθρο των υποψήφιων φοιτητών τους, η ένωσή σας ήταν κάθετα αντίθετη σε αυτή την πρόταση!

Χρήστος
|

Αγαπητέ Κώστα, δεν αναφέρθηκα στα 49 τμήματα των ΑΕΙ που ζήτησαν πληροφορική, διότι δεν ήταν στόχος μου η αντιπαράθεση πληροφορικής και χημείας. Όσον αφορά τα τμήματα των ΤΕΙ που αναφέρεις, κανένα δεν απάντησε, διότι λόγω των εκλογών, διεκόπη η όλη διαδικασία. Να σου θυμίσω δε, ότι τα ΤΕΙ με αντικείμενο την πληροφορική και τους συγγενείς χώρους (αυτοματισμού κλπ) είναι αρκετά, αν όχι η πλειοψηφία! Έχεις δίκιο να αναφέρεσαι στην στρεύλωση του προηγούμενου συστήματος, στο οποίο όμως ο μαθητής είχε το δικαίωμα επιλογής. Στο ισχύον σύστημα διαχωριστήκε ο τομέας της πληροφορικής (σα να λέμε οι χειμικοί μηχανικοί από τα καθαρά τμήματα χημείας) κι ενώ το μάθημα της πληροφορικής είναι διδακτέο στους μαθητές που στοχεύουν στα τμήματα ΗΜΜΗΥ, δεν είναι εξεταστέο. Εξετάζονται αντίθετα υποχρεωτικά στη χημεία, την οποία δεν θα ξανασυναντήσουν στη ζωή τους. Προφανώς, αυτά που αναφέρω δε σου είναι άγνωστα. Εύχομαι κάθε επιστημονικό αντικείμενο να βρει τη θέση που του αρμόζει, χωρίς να βλέπουμε φαντάσματα και εχθρούς μεταξύ των συναδέλφων.

αντιδραστικός
|

μετά από 4 χρόνια φτάσαμε στο ΙΒ και παλι
ώρε κατι κυκλους που κάνει η ζωή

O tempora o mores και το 2017
παρεμπιπτόντως ελπίζω να αποκατασταθούν η χημεια και τα Λατινικά

Αγγελική
|

Η βιοχημεία έχει τη χημεία των βιολογικών διαδικασιών των ζωντανών οργανισμών μόνο. Δεν έχει άλλη Χημεία ή Βιολογία. Αντώνη, να γκουγκλάρεις σωστά την άλλη φορά. Επίσης μια και μιλάμε για τον υπόλοιπο κόσμο, να μου πείτε σε ποια χώρα για να μπεις σε σχολή θετικών επιστημών (εκτός των τμημάτων υπολογιστών) απαιτούνται γνώσεις προγραμματισμού (όχι απλά χρήσης υπολογιστών). Για δείτε λίγο το πρόγραμμα τουInternational Baccalaureate να μου πείτε αν η βιολογία και η χημεία διδάσκονται σαν ένα αντικείμενο. Καλό λοιπόν θα ήταν να επέλεγαν τα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ τους φοιτητές τους με βάση τα μαθήματα που έχουν διδαχθεί και εξετασθεί. Να βλέπαμε τότε πόσα τμήματα θα προτιμούσαν τη γνώση προγραμματισμού. Αλλά εδώ κάνουμε χρόνια τώρα εκπαιδευτική πολιτική με βάση το excel. Τι μας λείπει; ΠΕ04; Κόψε τους. Τι έχουμε; Πληροφορικούς; Βάλε.

bill231
|

μόνο οι της πληροφορικής είχαν διαφωνίες?

μερικές φορές δεν είναι η μισή αλήθεια παραξενη αλλά η καθόλου αλήθεια που αποκαλείται προπαγάνδα
και δεν είναι φίλη με την Αρετή

αυτη τη φορά θα πρέπει να καταθέσεις δημόσια επιχειρήματα για το σημείο που εντοπίζεις πρόβλημα με το γνωστικο αντικείμενο που γνωρίζεις και όχι σχετικά με όσα δε γνωρίζεις...

Κώστας Λ.
|

Θετικές οι πρώτες εντυπώσεις. Θεωρώ ότι βρισκόμαστε σε καλό δρόμο....

KOSTAS
|

@Χρήστος

Επειδή η μισή αλήθεια είναι χειρότερη από το ψέμα:

51 τμήματα πανεπιστημίων ζήτησαν Χημεία αλλά ΔΥΟ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ζήτησαν Πληροφορική.
Η κ. Σιδέρη δεν μιλά μόνο για ΑΕΙ όταν αναφέρει τον αριθμό 180 αλλά και για ΑΤΕΙ.
Δεν θυμάμαι να παραπονιέστε επί 16 χρόνια που στα 180 αυτά τμήματα όπως Χημεία, Βιολογία, Ιατρική, Διατροφή, Υλικά, Πετρέλαιο κτλ εισάγονταν άτομα που είχαν γράψει καλά στα ... Λατινικά, ΑΟΘ ή Προγραμματισμό. Πόσοι, άραγε, φουκαράδες εγκατέλειψαν τις σπουδές τους, αλλά από την άλλη πάλι, τι σας νοιάζει;
Πέρα από τους της Πληροφορικής ΚΑΝΕΝΑΣ δεν παραπονέθηκε για το ισχύον σύστημα.

Χρήστος
|

Μια και μιλάμε και παγκόσμιες πρωτοτυπίες, ας μιλήσουμε για το γεγονός ότι, οι μαθητές που επιθυμούν την εισαγωγή τους στα αντίστοιχα τμήματα Η/Υ των πολυτεχνείων και όχι μόνο, ενώ διδάσκονται το αντίστοιχο μάθημα πληροφορικής, εξετάζονται υποχρεωτικά στη χημεία!!! Η ένωσή σας έφερε αυτή την "ερμαφρόδιτη" κατάσταση στο εκπαιδευτικό μας σύστημα όπως όλοι θυμόμαστε! Όσον αφορά τα 180 τμήματα που απαιτούν γνώσεις χημείας, να σας θυμίσω ότι 51 μόνο τμήματα πανεπιστημίων ζήτησαν να εξετάζονται οι υποψήφιοι φοιτητές τους στη χημεία, στη σχετική ερώτηση του ΙΕΠ και του αρμόδιου υπουργού (Λοβέρδος).
Παρακαλώ, διεκδικήστε με σύνεση ότι θεωρείτε σωστό για την πολύ σημαντική επιστήμη σας, χωρίς να προσβάλετε άλλους επιστημονικό χώρους!

Αντώνης
|

μόλις έκανα αναζήτηση με λήμμα
biochemistry K-12
και δεν είναι και τόσο σπάνιο όσο η πρώτη αυθόρμητη σκέψη αναδύεται...


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/52378/omadopoioyntai-i-himeia-me-ti-viologia-sto-neo-systima-prosvasis-sta-aei