Εκμάθηση σκακιού σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

13/11/2014

Άκουσε το άρθρο

Σύμφωνα με τη με αριθμ 55/15-09-2014 Πράξη του Δ.Σ. του Ι.Ε.Π. το υπουργείο Παιδείας κάνει γνωστό στις σχολικές μονάδες ότι η Ένωση Σκακιστών Θεσσαλονίκης έχει λάβει έγκριση για τη συνέχιση της υλοποίησης του προγράμματος της εκμάθησης σκακιού σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Το πρόγραμμα υλοποιείται από την Ένωση Σκακιστών Θεσσαλονίκης, κατόπιν δωρεάς του εγκεκριμένου εκπαιδευτικού υλικού από το Ίδρυμα ¨Σταύρος Νιάρχος¨, σε όσα σχολεία ανά την Ελλάδα επιθυμούν οι δάσκαλοι να κάνουν μαθήματα σκακιού.

Για το σκοπό αυτό αναφέρεται η δυνατότητα χορήγησης του εγκεκριμένου, από την ανωτέρω πράξη του Δ.Σ. του Ι.Ε.Π., εκπαιδευτικού υλικού (3 βιβλία μαθητών, 1 βιβλίο δασκάλου) δωρεάν στους ενδιαφερόμενους.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την με αριθμ. ΚΠ 63859/Γ1/25-4-2014 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ η ένταξη του σκακιού ως δημιουργική/παιδαγωγική δραστηριότητα, εντάσσεται στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης στην Α’, Β’, Γ’ και Δ’ τάξη, με μια (1) ώρα την εβδομάδα, σε τρίμηνους κύκλους, με τη σύμφωνη γνώμη του οικείου Σχολικού Συμβούλου και τηρώντας το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο που προβλέπεται σε ανάλογες περιπτώσεις, με έμφαση στη μορφωτική πολιτιστική και κοινωνική αξία του σκακιού, στην προώθηση της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας και μάθησης, καθώς και διαθεματική προσέγγιση της γνώσης.

Το άλλο πλαίσιο εφαρμογής αφορά τους Ομίλους Αριστείας (Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία) και τα προγράμματα της προαιρετικής ζώνης – Ολοήμερο Πρόγραμμα (ολοήμερα δημοτικά σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (Ε.Α.Ε.Π.).

Στις δυο παραπάνω περιπτώσεις η συμμετοχή των μαθητών είναι προαιρετική και αφορά στη διερεύνηση και ανάπτυξη των ιδιαίτερων κλίσεων και δεξιοτήτων τους. Τέλος επισημαίνεται ότι η δράση δεν θα έχει καμία οικονομική επιβάρυνση είτε του σχολείου είτε των γονέων και κατ’ επέκταση των μαθητών.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (2)

F.H
|

Οταν ένα εκπαιδευτικό σεμινάριο γινεται υπό την αιγίδα της Αβάθμιας θεωρώ αυτονόητο να παρίσταται σύμβουλος ή όποιος άλλος υπεύθυνος και να μιλήσει και να προλογίσει απλά (αν δεν κατέχει το θέμα).Αν για κάποιο λόγο δεν είναι επίσημο που για μας σημαίνει να πάρουμε βεβαίωση ώστε να τη χρησιμοποιήσουμε κάπου και πάλι θεωρώ καλό να μιλήσει. Οχι όμως και να παρουσιαστεί ως ο μεσσίας της εκπαίδευσης που μιλάει απο άμβωνος.Δεν κατάλαβα όμως σε όλα αυτά γιατί δεν λύνεται το θέμα με το γραφειοκρατικο.Τόσο δύσκολο είναι να ζητηθεί από το υπουργείο και τη σκακιστική ομοσπονδία μια γενική άδεια που θα ισχύει για όλα τα σεμινάρια χωρίς να απαιτείται όλη αυτή η χαρτούρα που προκαλεί καθυστερήσεις;Δεν το βλέπουν οι υπεύθυνοι ότι ήδη έχει χαθεί χρόνος και η ευέλικτη ζώνη δεν καλύπτεται;Θα ήταν άσχημο να είχαμε την τυπική πιστοποίηση ώστε να συμπληρώσουμε ώρες όσοι βολοδέρνουμε με μειωμένες ώρες και αβεβαιότητα σχετικά με την τοποθέτηση μας;Με διευθυντή που μίλησα κατάλαβα ότι τόσο το υπουργείο όσο και οι Αβάθμιες το είδαν με καλό μάτι γιατί εξυπηρετεί διδακτικό προσωπικό και κυρίως μαθητές.Αν δεν γίνουν οι ενέργειες που χρειάζονται κεντρικά, θα ανθούν τα φαινόμενα που κάποιος θα παρουσιάζεται σαν σκακιστής και θα κάνει μαθήματα σε δασκάλους επ αμοιβή για να τους μάθει το παιχνίδι.Σχετικός ή άσχετος ακόμα και με απολυτήριο γυμνασίου όπως ακούω για μία συγκεκριμένη περίπτωση ,θα προωθείται από τον κάθε τοπικό σκακιστικό σύλλογο του χωριού και θα δίνει ιδιωτικές βεβαιώσεις χωρίς κανένα αντίκρυσμα.Θα πρέπει να ζητηθεί απο το υπουργείο κεντρικός σχεδιασμός και όχι προχειρότητες.
Γ.Β:Που είδες το αρνητικό που ο εκπαιδευτής διέθεσε ολόκληρη την ημέρα του;Αντί να επαινείτε τέτοιες προσπάθειες ψάχνετε μισοάδεια ποτήρια;Εκμεταλλευτείτε την ευκαιρία και αφήστε τους πολιτικάντηδες στο χορό τους.Δεν έχουν επαφή με την εκπαίδευση.

Γ.Β
|

Δεν είναι αντιπολιτευτική ρητορεία να αναφέρεις ότι από τους 233 ενδιαφερόμενους η αβαθμια κατάφερε να μηδενίσει τον αριθμό απαξιώνοντας την ιδέα στην πράξη.Τώρα αν νομίζετε ότι η επικοινωνία με τον εκπαιδευτή έπρεπε να περιμένει μέχρι και την προηγούμενη ημέρα,πόσο μάλλον με τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς είστε σε λάθος δρόμο.Το αντίστοιχο σεμινάριο σε άλλη περιοχή που γνωρίζω έμαθα ότι είχε κλειστεί 15 ημέρες πριν το δικό μας αν και η αίτηση έγκρισης είχε σταλεί 2 ημέρες αργότερα.Συμπέρασμα;Δικό σας.Αν δεν τοποθετηθείτε θα επανέλθω με στοιχεία των ενεργειών που δεν κάνατε ως αβαθμια.καλό είναι να αναγνωρίζουμε τα λάθη μας και όχι να τα ρίχνουμε στους άλλους.Το ότι ο εκπαιδευτής είχε την ελαστικότητα να μας αφιερώσει ολόκληρη την ημέρα-λάθος του-προκειμένου να παρουσιάσει το θέμα σε όσο γινόταν περισσότερους δασκάλους δεν δικαιολογούσε την εμφάνιση συμβούλου που θέλησε να δρεψει τις δάφνες.Σωστά ''αδειάστηκε''.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ