Μέχρι 15 Σεπτεμβρίου η απόφαση του ΣτΕ επί της προσφυγής για το νέο σύστημα Διευθυντών Σχολείων

Αμέσως μετά θα “δρομολογηθούν” οι νέες ρυθμίσεις , εάν υποδείξει το Συμβούλιο της Επικραρείας

11/08/2016

Άκουσε το άρθρο

Το πρώτο 15νθήμερο του Σεπτέμβρη εκτιμάται ότι θα εκδοθεί η απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας επί της  συνταγματικότητας ή μη  του Ν. 4327/2015 που αφορά τις επιλογές Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και Διευθυντών Εκπαίδευσης.

Η υπόθεση συζητήθηκε στην Ολομέλεια στις 3 Ιουνίου.

Στις αρχές Ιουλίου σύμφωνα με πληροφορίες οι ανώτατοι δικαστές πραγματοποίησαν μία διάσκεψη και στις αρχές Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθεί μία δεύτερη διάσκεψη προκειμένου στη συνέχεια να καθαρογραφεί η απόφαση.

Κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια από τους 23 δικαστές της Ολομέλειας ήδη οι 7 συμμετείχαν στο Γ’ Τμήμα το οποίο και ομόφωνα παρέπεμψε στην Ολομέλεια  την κρίση της αντισυνταγματικότητας.

Ο εισηγητής κ. Μακρής , υποστήριξε την απόφαση του Τμήματος τεκμηριωμένα.

Οι δικηγόροι κατέθεσαν τις απόψεις τους και από τη μεριά του υπουργείου τέθηκε το θέμα του έννομου συμφέροντος , το οποίο και ήδη έχει απορριφτεί από το αρμόδιο τμήμα στην πρώτη εκδίκαση.

Τα υπομνήματα κατατέθηκαν στις 17 Ιουνίου με στόχο  να συντομευθεί ο χρόνος έκδοσης της απόφασης .

 Άλλωστε λόγω των παραιτήσεων θα έχουμε κενές θέσεις Διευθυντών Σχολικών Μονάδων που πρέπει να καλυφτούν.

 Ο υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης, όπως δήλωσε στο esos, αναμένει την απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ για να προχωρήσει σε τροποποιήσεις  του νόμου για την επιλογή στελεχών, εάν κάτι τέτοιο αποφασίσει το Ανώτατο Δικαστήριο.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΣΤΟ ESOS

Σχόλια (9)

marty
|

@Στράτος
Γράφεις για τη σύνθεση του Συμβουλίου Επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων: " Είναι σαφές ότι μέσω της συνέντευξης είναι δυνατή η επιλογή "ημετέρων" αφού η αξιολόγηση γίνεται από και προς εκπαιδευτικούς της ίδιας περιοχής όπου σαφώς η κρίση των μελών του Συμβουλίου επηρεάζεται από προσωπικές σχέσεις κλπ." Με την ψηφοφορία λοιπόν, ως δια μαγείας, δεν έπαιξαν κυρίαρχο ρόλο οι προσωπικές σχέσεις, το ατομικό συμφέρον, οι κακότητες των ανθρώπων, η εκδίκηση σε κάποιες περιπτώσεις στον προηγούμενο διευθυντή που έκανε κάποια παρατήρηση, ούτε το γεγονός πως ψήφισαν οι εκπαιδευτικοί στις περισσότερες περιπτώσεις υποψήφιο από τη σχολική τους μονάδα. Όσο για το "ας αναμείνουμε την Απόφαση του ΣτΕ και θα δούμε που τελικά θα οδηγηθεί το όλο θέμα", γνωρίζουμε καλά πλέον πώς λειτουργεί αυτή η κυβέρνηση. Θα κωλυσιεργήσει στην έκδοση νέου νόμου και θα τον "μαγειρέψει" με τέτοιο τρόπο που δεν θα αφήνει περιθώρια δικαίωσης όσων έχουν υποστεί τη βαρβαρότητα του εκτρωνόμου 4327/2015 των Κουράκη Μπαλτά, για να μην ξεχνάμε τους "εκτελεστές" της αριστείας.

Στράτος
|

@ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Όπως μεταφέρεις η σχετική απόφαση του Τμήματος Γ΄ του ΣτΕ λέει ότι "...σχετικά πρόσφορος για την υπηρεσιακή εξέλιξη των υπαλλήλων ο θεσμός των υπηρεσιακών εκθέσεων αξιολογήσεώς τους (βλ. ΠΕ 596/1995 και 45/2002), που ειδικά για τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως ρυθμίζεται με τις διατάξεις του π.δ. 152/2013 (Α' 240/5.11.2013)".

Όμως το π.δ. 152/2013 δεν εφαρμόζεται στην πράξη. Θα περιμένουμε δηλ. την εφαρμογή του Π.Δ. αυτού για να επιλεγούν οι Διευθυντές σχολείων;

Όπως αρχικά σημείωσα πρέπει να δούμε τι θα λέει η Απόφαση της Ολομέλειας για να γίνει ξεκάθαρο πως αυτή θα "ενσωματωθεί" στο νέο Π.Δ. επιλογής στελεχών στην εκπαίδευση.

Ας μην θεωρείται όμως δεδομένη εκ των προτέρων η επαναφορά στο παλαιό σύστημα συνέντευξης ενώπιον Συμβουλίου επιλογής και η κατάργηση της ψηφοφορίας. Βεβαίως πέραν της δικαστικής απόφασης σημασία έχει και η πολιτική βούληση και ο σχετικός σχεδιασμός (δηλ. τι είδους επιλογή θέλει η πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας).

@geo
Προϊστάμενοι και υφιστάμενοι στην εκπαίδευση είναι ένα σχετικό ζήτημα επιδεχόμενο πολλών ερμηνειών. Είναι για παράδειγμα ένας υποψήφιος Διευθυντής σχολείου υφιστάμενος των αιρετών μελών του ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ τα οποία μετέχουν στο (παλαιό) Συμβούλιο Επιλογής ώστε να αξιολογείται από αυτά;
Εάν η διαδικασία της ψηφοφορίας έχει τρωτά στοιχεία τα οποία επισημαίνει το ΣτΕ, θα είχε πραγματικά αξία να διερευνηθούν δικαστικά τα τρωτά σημεία του πλαισίου επιλογής μέσω συνέντευξης όπως η σύνθεση του Συμβουλίου Επιλογής, τα προσόντα των μελών του Συμβουλίου που τα καθιστούν κατάλληλους αξιολογητές, η υποκειμενικότητα στην κρίση των μελών και πως αυτή επηρεάζεται από γνωριμίες και άλλα προβληματικά σημεία που όλοι γνωρίζουν αλλά τα οποία δεν έχουν εξεταστεί. Είναι σαφές ότι μέσω της συνέντευξης είναι δυνατή η επιλογή "ημετέρων" αφού η αξιολόγηση γίνεται από και προς εκπαιδευτικούς της ίδιας περιοχής όπου σαφώς η κρίση των μελών του Συμβουλίου επηρεάζεται από προσωπικές σχέσεις κλπ.
Τέλος πάντων, ας αναμείνουμε την Απόφαση του ΣτΕ και θα δούμε που τελικά θα οδηγηθεί το όλο θέμα.

geo
|

Χρόνια Πολλά σε όλους. Καλά βρε Στράτο, πού ακούστηκε να υποβάλουν οι υφιστάμενοι αξιολογική έκθεση για τους προϊστάμενους; Είπαμε ότι όλα πάνε πλέον στραβά κι ανάποδα, αλλά υπάρχουν κι όρια...

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
|

@Στράτος
Μάλλον δεν έχεις διαβάσει την απόφαση του ΣΤΕ η οποία αναφέρει τα παρακάτω:
…. Επί πλέον ειδικά η σχετική διαδικασία της μυστικής ψηφοφορίας στην οποία μετέχουν όλοι οι υπηρετούντες στην οικεία σχολική μονάδα μόνιμοι και αναπληρωματικοί εκπαιδευτικοί, κατά το μέρος που αφορά την αποτίμηση της συμβολής στο εκπαιδευτικό έργο του υποψηφίου, δεν διασφαλίζει την έγκυρη αξιολόγηση με αντικειμενική και αξιοκρατική διαδικασία, δηλαδή από κατάλληλο όργανο και κατά τρόπο που καθίσταται ελέγξιμη η ουσιαστική αποτίμηση, και άρα δεν είναι πρόσφορη για την αξιοκρατική επιλογή των ικανοτέρων, όπως είναι σχετικά πρόσφορος για την υπηρεσιακή εξέλιξη των υπαλλήλων ο θεσμός των υπηρεσιακών εκθέσεων αξιολογήσεώς τους (βλ. ΠΕ 596/1995 και 45/2002), που ειδικά για τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως ρυθμίζεται με τις διατάξεις του π.δ. 152/2013 (Α' 240/5.11.2013). ….

Αυτό σημαίνει πως ο σύλλογος καθηγητών δεν είναι κατάλληλος να κρίνει κανέναν και δεν μπορεί να εκφέρει γνώμη.

Άρα ψηφοφορία συλλόγου τέλος με οποιονδήποτε τρόπο.

Αν βγει αντισυνταγματικός ο νόμος τότε θα υπάρξουν αγωγές αμέσως και η δικαιοσύνη θα κρίνει αποζημιώσεις και πολλά άλλα νομικά ζητήματα.

Στράτος
|

Ο τρόπος λειτουργίας της Δικαιοσύνης και εν προκειμένω του ΣτΕ είναι καθορισμένος. Θέματα σημαντικά που αφορούν μεγάλες ομάδες πολιτών και αποφάσεις περί των οποίων υπάρχουν ερωτηματικά ως προς την νομική τους ερμηνεία δεν τελεσιδικούν στα Τμήματα του ΣτΕ αλλά παραπέμπονται στην Ολομέλεια. Είναι γνωστή επίσης η χρονική καθυστέρηση στη λήψη δικαστικών αποφάσεων που ασφαλώς καθιστά πολλές φορές τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης κενό γράμμα με περιεχόμενο μιας απλής "ηθικής" δικαίωσης χωρίς πραγματικό και έγκαιρο αποτέλεσμα.
Εν προκειμένω, η απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ για τον τρόπο επιλογής Διευθυντών σχολείων θα οριστικοποιηθεί και θα αποσταλεί προς το ΥΠΠΕΘ μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου. Προφανώς θα έχει ήδη ολοκληρωθεί η επιλογή των Διευθυντών των κενών θέσεων που προέκυψαν σε κάποια σχολεία, καθώς πιθανή αναμονή της δικαστικής απόφασης και ακόλουθη "συμμόρφωση" του ΥΠΠΕΘ με την απόφαση αυτή πριν την επιλογή Διευθυντών αυτών των σχολείων θα δημιουργούσε δυσλειτουργία στα σχολεία λόγω μακρού χρονικού διαστήματος που αυτά θα παρέμεναν χωρίς Διευθυντές.
Ομοίως, όπως όλα δείχνουν, η απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ θα ενσωματωθεί στο νομικό πλαίσιο (Προεδρικό Διάταγμα) βάσει του οποίου θα γίνουν οι επιλογές των Διευθυντών σχολείων μετά τη λήξη της θητείας των νυν υπηρετούντων δηλ. για το σχολ. έτος 2017-2018. Ως γνωστόν η θητεία των νυν Διευθυντών που είναι διετής λήγει στις 31/7/2017. Η διαδικασία επιλογής των νέων Διευθυντών θα πρέπει να ξεκινήσει την ερχόμενη άνοιξη του 2017 ώστε μέχρι την 1/8/2017 να έχει ολοκληρωθεί και να αναλάβουν υπηρεσία οι νέοι Διευθυντές. Προφανώς η δικαστική απόφαση της Ολομέλειας αν ακολουθεί το σκεπτικό της απόφασης του Τμήματος Γ΄ θα οδηγήσει σε αλλαγή του πλαισίου επιλογής Διευθυντών σχολείων κυρίως ως προς το σημείο της εκλογής από το Σύλλογο διδασκόντων. Δεν γνωρίζουμε την τελική απόφαση της Ολομέλειας αλλά αν είναι σύμφωνη με αυτήν του Τμήματος Γ΄ τότε θα πρέπει το πλαίσιο να αλλάξει με δύο πιθανές κατευθύνσεις:
α) Πλήρης κατάργηση της ψηφοφορίας των μελών του Συλλόγου.
β) Διατήρηση της ψηφοφορίας των μελών του Συλλόγου με αιτιολογημένη όμως ψήφο. Τα μέλη του Συλλόγου διδασκόντων θα ψηφίζουν αλλά θα αιτιολογούν την ψήφο τους. Ουσιαστικά αντί πενταμελούς Συμβουλίου επιλογής που βαθμολογεί αιτιολογημένα με συνέντευξη μπορεί να υπάρξει ψηφοφορία (ίσως όχι με ΝΑΙ ή ΟΧΙ αλλά και με βαθμολογία) από τα μέλη του Συλλόγου που θα αιτιολογούν γραπτώς την ψήφο τους. Μια τέτοια διαδικασία φαίνεται πως συνάδει με την απόφαση του ΣτΕ το οποίο ουσιαστικά κρίνει ότι η αναιτιολόγητη μυστική ψήφος στερεί από τον υποψήφιο το δικαίωμα ένστασης ή δικαστικής προσφυγής εναντίον της διαδικασίας και του αποτελέσματος της εκλογής στη θέση Διευθυντή σχολείου.
Ας αναμείνουμε όμως την απόφαση της Ολομέλειας και τότε θα δούμε με ποιους τρόπους μπορεί αυτή να ενσωματωθεί από το ΥΠΠΕΘ.

maria
|

Είναι προφανές πως άλλη μία διαδικασία επιλογής διευθυντών στα τέλη Αυγούστου θα γίνει στη βάση ενός νόμου που κρίθηκε ήδη ομόφωνα από το Τμήμα Γ ως αντισυνταγματικός. Το ερώτημά μου είναι για ποιο λόγο ένα ανώτατο όργανο της Πολιτείας όπως είναι το ΣτΕ να λειτουργεί γραφειοκρατικά και πυραμιδικά; Η απόφαση των "ειδικών" που το ίδιο επέλεξε να μελετήσουν το νόμο (οι 7 του Τμήματος Γ) και ο μ ο φ ω ν α αποφάσισαν την αντισυνταγματικότητά του, δεν αρκεί ως απόφαση; Θα πρέπει να περάσει κι από την Ολομέλεια και μάλιστα να ανακοινωθεί μετά την επιλογή των νέων διευθυντών; Πόσοι εκπαιδευτικοί προσβάλλονται με αυτήν την καθυστέρηση και πόσα ακόμη σχολεία διακυβεύεται η ομαλή λειτουργία τους;

ΜΑΡΙΑ
|

Δεν θα ήταν καλό να έβγαινε πριν από 29/8 ?
Αφού ο κύριος υπουργός έδωσε οδηγία να προκηρυχθούν απο τις διευθύνσεις οι θέσεις των διευθυντών από 29/8 - αρχές Σεπτεμβρίου
Άδικα να γίνεται όλη αυτή η διαδικασία των εκλογών και μετά αν το ΣΤΕ αποφασίσει κάτι άλλο φτου κι από την αρχή η όλη διαδικασία;
Θα βάλετε επιτέλους μια τάξη με απλή λογική (όχι αναλογική) σε αυτή τη χώρα;

Στράτος
|

Γράφει το esos: "Άλλωστε λόγω των παραιτήσεων θα έχουμε κενές θέσεις Διευθυντών Σχολικών Μονάδων που πρέπει να καλυφτούν".

Θυμίζω ότι σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπ. Παιδείας "Για την κάλυψη των κενών και κενούμενων θέσεων διευθυντών σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας - δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και Ε.Κ για το σχολικό έτος 2016-2017 οι Διευθυντές Εκπαίδευσης θα πρέπει να εκδώσουν σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος τη Δευτέρα 29-8-2016, η οποία θα προβλέπει πενθήμερη προθεσμία υποβολής αιτήσεων (29-8-2016 έως και 2-9-2016)"*
Στην ίδια εγκύκλιο σημειώνεται ότι "Για τις διαδικασίες επιλογής ισχύουν οι εγκύκλιες οδηγίες που έχουν δοθεί κατά τη διάρκεια των αρχικών διαδικασιών επιλογής την περίοδο Μαΐου – Ιουλίου 2015".

Είναι σαφές ότι η πλήρωση των κενών και κενουμένων θέσεων Διευθυντών σχολείων θα προηγηθεί της δημοσίευσης της Απόφασης της Ολομέλειας του ΣτΕ. Για την πλήρωση δε των θέσεων αυτών θα ισχύσουν οι σχετικές εγκύκλιοι του 2015.

*http://www.esos.gr/arthra/44490/dieykriniseis-shetika-me-tin-kalypsi-ke…

ooo???
|

Υποθετικά πάντα, ας πούμε ότι το ΣΤΕ τον κρίνει αντισυνταγματικό, και το Υπουργείο υποχρεωτικά μπαίνει σε διαδικασία ρυθμίσεων, δλδ νομοθετούμε πρώτα (παραβιάζοντας συνταγματικά δικαιώματα πολιτών) ότι θέλουμε και μετά διορθώνουμε στη βάση των διοικητικών δικαστηρίων. Δεν μας λένε όμως με το χρονικό διάστημα που πέρασε σε βάρος των ανθρώπων τι γίνεται; Εδώ υπάρχουν αποφάσεις και πράξεις. Προφανώς τα δικαστήρια περιμένουν για τα ρέστα, έτσι είναι το σωστό και έτσι θα γίνει. Αν μιλάμε για ευνομούμενη πολιτεία. Με την προϋπόθεση ότι το ΣΤΕ θα κρίνει όπως το Γ΄τμήμα.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ