Επιλεκτική Αλαλία Μαθητών:Τι είπε στη Βουλή η Ζέττα Μακρή

Τέτοιες περιπτώσεις ίσως είναι και πρωτόγονες, ίσως και τώρα διευρύνονται, δεν τις ξέραμε στο παρελθόν, δεν τις ανιχνεύαμε, δεν τις αναδεικνύαμε

14/04/2024

Ενημερώθηκε: 14/04/2024, 23:35

Άκουσε το άρθρο

Δεν είναι τόσο σπάνιο όσο φανταζόμαστε η  Επιλεκτική  Αλαλία Μαθητών στα σχολεία, τόνισε η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή , κατά τη  συζήτηση σχετικής επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Οδυσσέα  Κωνσταντινόπουλο, ενώ ανέφερε τα ακόλουθα περιστατικά, τα οποία η ίδια βίωσε:

  • Όταν ήμουν στο δημοτικό είχα συμμαθητή που από την πίεση της οικογένειάς του να είναι καλός μαθητής όταν έμπαινε στην τάξη δεν μιλούσε. Δεν ήταν επιλεκτική αλαλία. Στο διάλειμμα ήταν ένα φυσιολογικό παιδί και μέσα στην τάξη δεν μιλούσε. Με τα χρόνια αυτό το παιδί, βεβαίως, εξελίχθηκε και κατέλαβε και μια από ανώτατες διοικητικές θέσεις εδώ, στην Αθήνα. Δεν ξέρω αν είναι αυτή η περίπτωση που αναφέρετε, δεν είμαι και γιατρός, δεν μπορώ να αξιολογήσω.
  • Με αφορμή τη δική σας ερώτηση  ανακάλυψα ότι και στο φιλικό μου περιβάλλον μια οικογένεια που βίωσε πρόσφατα μια απώλεια ένα από τα παιδιά της έχει αυτό το θέμα.

«Σε κάθε περίπτωση, όπως είπαμε και πριν, δεν έχει σημασία ο αριθμός. Σημασία έχει κάθε περίπτωση να αντιμετωπίζεται», σημείωσε η υφυπουργός Παιδείας και υπογράμμισε τα εξής:  

  • Όλα τα εργαλεία τα ιατρικά, όλα τα εργαλεία αντιμετώπισης τέτοιων περιπτώσεων, οι οποίες είναι ίσως και πρωτόγονες, ίσως και τώρα διευρύνονται, δεν τις ξέραμε στο παρελθόν, δεν τις ανιχνεύαμε, δεν τις αναδεικνύαμε -δεν είμαι σε θέση να πω για ποιον λόγο- ίσως και να μην υπήρχαν, σε κάθε περίπτωση η υποστήριξη γίνεται με τον ίδιο τρόπο που γίνεται η ένταξη και η συμπερίληψη όλων των μαθητών με τη διεπιστημονική επιτροπή που υπάρχει στα σχολεία, με τον σύμβουλο της εκπαίδευσης, με τα ΚΕΔΑΣΥ τα οποία κάνουν τις ανάλογες αξιολογήσεις, εκδίδουν την έκθεση, καταρτίζουν και σχεδιάζουν ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης, συμμετέχει ψυχολόγος, κοινωνικός λειτουργός εκτός από τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής των κλάδων φιλολόγων, μαθηματικών ή φυσικών επιστημών, διαπιστώνεται το είδος και ο βαθμός της ψυχοκοινωνικής δυσκολίας, οι κλίσεις, τα ενδιαφέροντα, πιθανές μαθησιακές δυσκολίες, το κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό, η αλλαγή του σχολικού πλαισίου και, όπως σας είπα, καταρτίζεται και ένα πρόγραμμα εξειδικευμένο το οποίο υποστηρίζεται από ένα κατάλληλα στελεχωμένο τμήμα ένταξης.
  • Για την επιλεκτική αλαλία ισχύει ό,τι ισχύει για την ειδική εκπαίδευση. Θα σας πω ότι εγώ δεν είμαι   ιατρός, οπότε δεν έχω την ευκολία να σχολιάσω και να εκφράσω την άποψή μου, αλλά σας βεβαιώνω ότι είναι κάτι το οποίο θα το λάβουμε σοβαρώς υπόψη. 
  • Οιαδήποτε υπόδειξη, οιοσδήποτε τρόπος αντιμετώπισης μιας περίπτωσης η οποία αντιμετωπίζεται, φαίνεται, με επιτυχία στο εξωτερικό εννοείται θα ληφθεί υπόψη και από την ελληνική πολιτεία. 
  • Σε κάθε περίπτωση η συμπεριληπτική εκπαίδευση, η συμπεριληπτική αγωγή είναι στις προτεραιότητες. Ανεξάρτητα από τον αριθμό των μαθητών και μαθητριών τους οποίους αφορά, ανεξάρτητα από τη βαρύτητα ή όχι η ευθύνη της πολιτείας είναι να παρέχει τα καλύτερα δυνατά όπλα. Μέχρι τώρα όμως συμπεριλαμβάνεται και η επιλεκτική αλαλία με την παρατήρηση   ότι δεν είναι τόσο συχνή. Μακάρι να εξαλειφθεί. 

Σχόλια (4)

ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ '"ΔΑΣΚΑΛΟΣ΄'
|

Η κόρη μου άριστη μαθήτρια έπαθε επιλεκτική αλαλία και χαμηλή αυτοεκτίμηση από δασκάλα που τελικά απομακρύνθηκε από το σχολείο.
Μια λάθος ερώτηση έδωσε λάθος απάντηση και γέλασε όλη η τάξη. Τις συνέπειες τις γνωρίζει πολύ καλά ένας/μια παιδοψυχολόγος.
Τα χάλια της μη αξιολόγησης που μόνο ο Σαμαράς επιχείρησε και προχώρησε αλλά και αυτός δεν πρόκανε λόγω ΣΥΡΙΖΑ. ΣΥΡΙΖΑ το μεγαλείο σου βασίλεμα δεν έχει. Όσοι αντισταθήκαμε φάγαμε πόρτα. Κανένας σοβαρός πολιτικός ρε παιδιά υπάρχει; Είδος υπό εξαφάνιση; Προτιμώ την Νοοσοφία του Καρβέλα από τη φιλοσοφία της αθλιότητας.

Τζίμμυς
|

Πότε??? όταν πήγαινες εσύ δημοτικό ????
Πρόσφατα δηλαδή, ακολουθείται τις εξελίξεις από πολύ κοντά.

Έπρεπε να πει κάτι για να δικαιολογήσει τη θέση της.

Εξαιρετική τοποθέτηση
|

Εξαιρετική και ρεαλιστική η τοποθέτηση της Υφυπουργού.
« (...), δεν έχει σημασία ο αριθμός. Σημασία έχει κάθε περίπτωση να αντιμετωπίζεται».
Να συνεχίσει με αυτόν τον προσανατολισμό, επηρεάζοντας και άλλα Μέλη της Κυβέρνησης

Εάν ειχαν επιλεκτική αλαλία η υφυπουργός και ο υπουργός
|

θα είχαν σώσει την κυβέρνηση από μεγάλη ταλαιπωρία!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ