Εκλεκτορικό Παν. Δυτ. Μακεδονίας: Σήμερα ο δεύτερος γύρος συνεδρίασης για τη θέση του Επίκουρου που προκλήθηκε θόρυβος

Δημοσίευση: 29/10/2020

Τελευταία Ενημέρωση: 29/10/2020, 07:06

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Εκλεκτορικό Παν. Δυτ. Μακεδονίας:  Σήμερα ο δεύτερος γύρος συνεδρίασης για τη θέση του Επίκουρου που προκλήθηκε θόρυβος

Στη συνεδρίαση της προηγούμενης Πέμπτης κλήθηκαν να παραθέσουν διαδικτυακά τις απόψεις τους, ενώπιον του εκλεκτορικού και οι 30 υποψήφιοι. Από αυτούς παρέστησαν και διατύπωσαν τις θέσεις τους περισσότεροι από 10 υποψήφιοι.

Σήμερα  Πέμπτη θα συνεδριάσει για δεύτερη φορά το   Εκλεκτορικό Σώμα του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας,προκειμένου  να αποφασίσει εάν θα διαφοροποιηθεί ή θα υιοθετήσει την εισηγητική έκθεση, σύμφωνα με την οποία από τους 30 υποψήφιους προτείνεται για τη θέση του  Επίκουρου Καθηγητή στο Τμήμα Μαθηματικών, ένας ο οποίος τυγχάνει να είναι γιος του προέδρου του τμήματος, γεγονός που προκάλεσε σχετική καταγγελία και αμέσως μετά  την παρέμβαση του υφυπουργού Παιδείας Βασίλη Διγαλάκη.

Το esos θα δημοσιεύσει άμεσα την απόφαση του εκλεκτορικού αμέσως μετά τη συνεδρίασή του.

Το εκλεκτορικό Σώμα στην πρώτη εξάωρη συνεδρίαση   κάλεσε τους 30 υποψήφιους  να παραθέσουν, ενώπιον του,  διαδικτυακά  τις απόψεις τους. Από αυτούς παρέστησαν και διατύπωσαν τις θέσεις τους περισσότεροι από 10 υποψήφιοι.

Τα μέλη του εκλεκτορικού θα μελετήσουν και τα βιογραφικά των υποψηφίων και εκτός απροόπτου, σήμερα  Πέμπτη,  θα λάβουν τις αποφάσεις τους (με ψήφο) για το ποιος από τους 30 υποψηφίους έχει τα περισσότερα προσόντα που θέτει η σχετική προκήρυξη.

To  γνωστικό αντικείμενο της θέσης που προκηρύχθηκε έχει τον τίτλο «Μη στοχαστική μαθηματική μοντελοποίηση με εφαρμογές».

Μαζί με την αίτηση, η προκήρυξη καλούσε τους υποψηφίους    να υποβάλουν:

1. Αντίγραφο του δελτίου αστυνομικής ταυτότητας ή του διαβατηρίου.

2. Αντίγραφα των πτυχίων και των τίτλων σπουδών τους. Αν οι τίτλοι σπουδών έχουν χορηγηθεί από Α.Ε.Ι. εξωτερικού θα πρέπει να υποβληθούν και οι σχετικές βεβαιώσεις ισοτιμίας από τον ΔΟΑΤΑΠ ή αντίγραφο της αίτησης για αναγνώριση της ισοτιμίας.

3. Βιογραφικό σημείωμα.

4. Αναλυτικό υπόμνημα για τα υποβαλλόμενα πρωτότυπα επιστημονικά δημοσιεύματα.

5. Διδακτορική Διατριβή και τα άλλα επιστημονικά δημοσιεύματα.

Παραιτήθηκε ο πρόεδρος του τμήματος

Ο θόρυβος γύρω από την εισηγητική έκθεση προκάλεσε την παραίτηση του προέδρου του τμήματος   Μαθηματικών του Παν. Δυτ. Μακεδονίας. (Διαβάστε εδώ)

Παρέμβαση υφ. Παιδείας

Η καταγγελία για τον αποκλεισμό των 29 από τους 30 υποψηφίους, προκάλεσε την αντίδραση του υφ. Παιδείας Β. Διγαλάκη , ο οποίος με δηλώσεις στο esos  ανέφερε ότι έχει ήδη στείλει επιστολή στον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, προκειμένου, στο πλαίσιο της αρμοδιότητάς του για έλεγχο νομιμότητας των διαδικασιών εκλογής μελών ΔΕΠ του ιδρύματός του, να εξετάσει κάθε στάδιο της διαδικασίας εκλογής και να αναζητηθούν τυχόν ευθύνες που συνιστούν πειθαρχικό παράπτωμα.

Η απάντηση του Πρύτανη

Απαντώντας, με ανακοινωθέν, ο Πρύτανης  του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας Καθηγητής Θεόδωρος Θεοδουλίδης, τόνισε: «Στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, η διερεύνηση τυχόν πειθαρχικών ευθυνών λειτουργών και υπαλλήλων του Ιδρύματος εξαιτίας παράνομων πράξεων ή παραλείψεών τους ουδέποτε αντιμετωπίστηκε με προχειρότητα ή ελαφρότητα. Η στάση του καθενός μας στα όργανα του Πανεπιστημίου μας είναι γνωστή και δημόσια. Ό,τι σήμερα κτίζουμε ως ακαδημαϊκή παράδοση συνιστά το εχέγγυό μας για το μέλλον. Είμαστε εδώ για να διαφυλάξουμε ένα Πανεπιστήμιο που δημιουργήθηκε, με μεγάλη προσπάθεια, για να προσφέρει στην επιστημονική πρωτοπορία, στις τέχνες, στις παραγωγικές δυνάμεις του τόπου και κυρίως στους ανθρώπους του». (Διαβάστε εδώ ολόκληρη την ανακοίνωση του Πρύτανη)

Σχόλια (17)

Μικρή Ελλάδα
|

Κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να φύγει όμως δεν πρέπει να απαιτεί να διοριστεί επειδή στην "μικρή" Ελλάδα δεν υπάρχουν άλλοι υποψήφιοι. Να σταματήσει αυτό το σύνδρομο του "για την Ελλάδα καλά είμαστε", γιατί σε δέκα χρόνια θα συζητάμε για το πώς μας έχουν ξεπεράσει τα πανεπιστήμια από την Ινδία και τη Βραζιλία.

Μετριοκρατία και εσωστρέφεια
|

Τα στοιχεία είναι σαφή και πρέπει οι ακαδημαϊκοί επιτέλους να αναλάβουν τις ευθύνες τους, δεν μπορεί στο σημερινό κόσμο που κινείται με υψηλές ταχύτητες η Ελλάδα να σπαταλήσει άλλα 20 χρόνια διορίζοντας με "επετηρίδα" όλους όσους πήραν απλώς ένα διδακτορικό και έχουν κάποιες δημοσιεύσεις, απλώς επειδή αυτό εξυπηρετεί για να καλυφθούν γρήγορα τα κενά.

Οι θέσεις πρέπει να πηγαίνουν στους καλύτερους κι αν είναι δυνατόν να είναι ανταγωνιστικές σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με συνένωση σχολών, ανακατανομή θέσεων προσωπικού και εισακτέων και υψηλά κριτήρια ώστε να παρέχονται εγγυήσεις ότι οι νέοι ερευνητές και καθηγητές θα μπορούν προχωρήσουν στο έργο του.

Όλο το σύστημα χρειάζεται επανεκκίνηση, δεν μπορεί ο κάθε υπουργός και το επιτελείο τους να ασχολείται με κάθε περίπτωση.

Ελλάδα σε σχέση με Ευρώπη
|

Τα διδακτορικά προγράμματα στα ελληνικά πανεπιστήμια θα αναβαθμιστούν μόνο εφόσον καθιερωθεί μια κρίσιμη ποιοτική μάζα ερευνητών - στην παρούσα φάση αυτοί είναι πιο πιθανό να προέρχονται από άλλες χώρες και όχι από το ελληνικό ακαδημαϊκό σύστημα.

Θα πρέπει κάποτε να παραδεχτούμε ότι δεν είμαστε το κέντρο του κόσμου και ότι είναι προς όφελος όλων να αξιοποιηθούν οι καλύτεροι νέοι ερευνητές.

Είναι αφελές να ισχυρίζεστε ότι οι καλύτεροι απόφοιτοι της Ελλάδας παραμένουν στην Ελλάδα για διδακτορικές σπουδές και αυτός είναι ο λόγος που επιλέγονται ως μέλη ΔΕΠ - είμαστε δεύτεροι ή τρίτοι από το τέλος σε πολλούς δείκτες, όμως ο αριθμός των απασχολούμενων ερευνητών είναι δυσανάλογα υψηλός.

Αποτέλεσμα είναι η ανακύκλωση διδακτόρων μεταξύ των ελληνικών σχολών, χωρίς να υπάρχει πρόοδος. Ας δούμε τι πλάνο υπάρχει ώστε να αναβαθμιστούν τα ΑΕΙ μέχρι το 2030 και να γίνουν πραγματικά διεθνή.

Observator
29 Οκτ 2020 16:30

Σε λίγο θα μας πείτε οτι δεν πρέπει να δίνουμε διδακτορικά στην Ελλάδα και να γίνουμε ακαδημαϊκή αποικία της Δύσης.

Αναγκαία όχι ικανή συνθήκη
|

Παράδοξο ότι οι Έλληνες ερευνητές να μπορούν να τα κάνουν όλα από την Ελλάδα όταν διεθνώς όλοι οι υπόλοιποι αλλάζουν 3-4 ιδρύματα σε διάφορες χώρες. Μήπως αυτό οφείλεται στη δομή που έχουν τα ελληνικά τμήματα και σχολές;

Διδακτορικό και μεταδιδακτορική έρευνα από το εξωτερικό θα πρέπει να δίνει συγκριτικό πλεονέκτημα μεταξύ παρόμοιων υποψηφίων, αλλιώς η εσωστρέφεια θα καταστρέψει όλες τις σχολές.

Observator
|

Σε λίγο θα μας πείτε οτι δεν πρέπει να δίνουμε διδακτορικά στην Ελλάδα και να γίνουμε ακαδημαϊκή αποικία της Δύσης.

Fake news περί εσωστρέφειας στα ΑΕΙ
|

@Αλλού είναι η "εσωστρέφεια" 29 Οκτ 2020 09:50
Σωστά, τώρα το πρόσεξα. Με συγχωρείτε.

Αλλού είναι η "εσωστρέφεια"
|

@Fake news.... 07:53
Το σχόλιό μου, δεν απευθύνοταν σε εσάς.

Fake news περί εσωστρέφειας στα ΑΕΙ
|

@Αλλού είναι η "εσωστρέφεια" 28 Οκτ 2020 21:09
Δεν απάντησα στο δημοσίευμα. Απάντησα στα σχόλια που εντοπίζουν το πρόβλημα στην υποτιθέμενη εσωστρέφεια (μέλη ΔΕΠ με διδακτορικό από Ελλάδα). Είναι παράλογο να θεωρείται ότι τα διδακτορικά του εξωτερικού είναι ανώτερης ποιότητας. Μπορεί κάποια να είναι και κάποια άλλα όχι. Θα τα συγκρίνουν οι ειδικές επιτροπές και θα αποφασίσουν. Χωρίς κανένα κριτήριο χώρας προέλευσης. Αρκεί βέβαια οι επιτροπές να λειτουργούν αντικειμενικά.
Το ζήτημα του δημοσιεύματος βέβαια είναι σοβαρό και συμφωνώ μαζί σας.

@Ευρωπαϊκά και διεθνή πανεπιστήμια 28 Οκτ 2020 21:07
Ναι, για τέτοιο τμήμα μιλάω. Και δεν είναι λίγα αυτά τα τμήματα.
Αν ήθελα να πάω στο εξωτερικό, ίσως να το έκανα εξ αρχής. Ποιος είστε εσείς που θα με υποχρεώσετε να φύγω; Αν ένας υποψήφιος του εξωτερικού είναι βέβαιος για την ποιότητα των δικών του σπουδών ας έρθει να διεκδικήσει θέση στην Ελλάδα. Κανείς δεν τον εμποδίζει. Το να ζητάτε ποσόστωση είναι σαν να ζητάτε φωτογραφική ρύθμιση.

Προβλήματα στελέχωσης στα ΑΕΙ
|

Το ζήτημα δεν περιορίζεται στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, και ούτε φυσικά θα λυθεί με το να είναι τυπικά υποψήφιοι άλλοι 20 που έχουν διδακτορικό από ελληνικές σχολές.

Το σχόλιο είναι πως ένα περιστατικό που τυχαία ήρθε στην επικαιρότητα δεν θα έπρεπε να απασχολεί τον δημόσιο διάλογο περισσότερο από τα δομικά προβλήματα των ΑΕΙ.

@ Αλλού είναι η "εσωστρέφεια"
28 Οκτ 2020 21:09

Θα αναρωτηθεί κανείς για ποιο λόγο λειτουργούν τόσα υποστελεχωμένα τμήματα όπου μοιραία δεν μπορεί να γίνει έλεγχος; Τι ακριβώς συμβαίνει στα εκλεκτορικά περιφερειακών και κεντρικών τμημάτων εδώ και τέσσερις δεκαετίες ακαδημαϊκής ανάπτυξης - παρατηρείται κινητικότητα επιστημόνων ή αντιθέτως στασιμότητα και ανακύκλωση; Πώς θα σπάσει ο κύκλος της εσωστρέφειας σε ΔΕΚΑΔΕΣ περιπτώσεις, σε όλες τις σχολές σε κάθε ΑΕΙ;

Με αυτά πρέπει να ασχοληθεί το Υπουργείο και οι ακαδημαϊκοί, όχι με μια μεμονωμένη καταγγελία για μια όντως ακραία περίπτωση. Δηλαδή, ο υφυπουργός θα εξετάζει προσωπικά στο γραφείο του όλες τις προκηρύξεις σε 22 ΑΕΙ; Δεν πρέπει να γίνουν αλλαγές σε όλο το σύστημα - για παράδειγμα, ποσόστωση σε τυπικά προσόντα (πχ. διδακτορικό και ερευνητική εμπειρία σε αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο του εξωτερικού);

αξιοκρατία
|

Η καταγγελία για τον αποκλεισμό των 29 από τους 30 υποψηφίους, προκάλεσε την αντίδραση του υφ. Παιδείας Β. Διγαλάκη".
Aυτό είναι το ζήτημα και πολύ ορθά ο κ.υφυπουργός παρενέβη.

Διδακτορικά από Ελλάδα
|

Από το 1990 έως σήμερα, πάνω από 40.000 διδακτορικές διατριβές έχουν ολοκληρωθεί από Eλληνες στη χώρα μας, και στο εξωτερικό, αριθμός που φέρνει την Ελλάδα στην πρώτη σειρά των κρατών που μετείχαν στην έρευνα «International Survey on Careers of Doctorate Holders – CDH».

Η πλειονότητα των διδακτόρων –ποσοστό 86,2%– απέκτησε τον τίτλο από ελληνικά πανεπιστήμια. Ποσοστό 11,2% αποφοίτησε από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με πρώτες χώρες τη Βρετανία, τη Γαλλία και τη Γερμανία.

Πού ακριβώς κατευθύνονται εδώ και τρεις δεκαετίες όλοι οι Έλληνες με διδακτορικά σε μια χώρα που δεν έχει βιομηχανία με ειδικές ανάγκες για υψηλή ένταση έρευνας;

Οι διδάκτορες στην πλειονότητά τους δεν είναι άνεργοι και δεν βρίσκουν θέση εργασίας στον ιδιωτικό τομέα, άρα η απάντηση είναι προφανής. Το Υπουργείο μπορεί εύκολα να επιβεβαιώσει τα στατιστικά στοιχεία για τους μόνιμους καθηγητές στα ΑΕΙ, αφού όλοι διορίζονται με ΦΕΚ και τα βιογραφικά τους είναι δημόσια (εκλεκτορικά, ιστοσελίδες ιδρυμάτων): είναι βέβαιο ότι επιβεβαιώνεται ο ισχυρισμός ότι η Ελλάδα παράγει διδακτορικά που κατευθύνονται μέσω συμβάσεων και διορισμών πίσω στα ελληνικά ΑΕΙ, χωρίς ιδιαίτερο σχέδιο για ακαδημαϊκή ανάπτυξη.

Αλλού είναι η "εσωστρέφεια"
|

@Εσωστρέφεια στα ΑΕΙ
Νομίζω ότι ή δεν διαβάσατε προσεκτικά το δημοσίευμα του esos ή το έχετε καταλάβει λάθος. Έτυχε δημοσιότητας, ΟΧΙ για το από που πήρε τα πτυχία του ο κάθε υποψήφιος.
- "την εισηγητική έκθεση, σύμφωνα με την οποία από τους 30 υποψήφιους προτείνεται για τη θέση του  Επίκουρου Καθηγητή στο Τμήμα Μαθηματικών, ένας ο οποίος τυγχάνει να είναι γιος του προέδρου του τμήματος, γεγονός που προκάλεσε σχετική καταγγελία".
- "Η καταγγελία για τον αποκλεισμό των 29 από τους 30 υποψηφίους, προκάλεσε την αντίδραση του υφ. Παιδείας Β. Διγαλάκη".

Ευρωπαϊκά και διεθνή πανεπιστήμια
|

Για να μην υπάρχει ούτε ένας (;) καθηγητής με διδακτορικό από Ελλάδα πρέπει το αντικείμενο του τμήματος να είναι υπερβολικά εξειδικευμένο, όχι πχ. Φυσική, Πληροφορική, Νομική, Βιολογία, Ιστορία, Κοινωνιολογία, Ιατρική - δείτε αυτές τις σχολές, τόσο σε περιφέρεια όσο και σε κέντρο, και βγάλτε τα συμπεράσματά σας.

Υπάρχει παράδειγμα τμήματος με 25 μέλη ΔΕΠ, στο οποίο όλοι εκτός από δύο έχουν διδακτορικό από Ελλάδα - μάλιστα, αυτοί οι δύο διορίστηκαν πριν από 15 χρόνια, δηλαδή όλα τα πρόσφατα εκλεκτορικά είναι με πτυχίο, μεταπτυχιακό και διδακτορικό από Ελλάδα. Το ίδιο συμβαίνει και στα νέα περιφερειακά τμήματα, είναι απλώς μια επαγγελματική διέξοδος για διδάκτορες από Ελλάδα.

Μπορείτε να διεκδικήσετε μια θέση σε ΑΕΙ στο εξωτερικό, αφού έχετε τόση βεβαιότητα για την ποιότητα των σπουδών σας. Αυτός είναι και ο στόχος μιας ανεπτυγμένης ακαδημαϊκά χώρας: να είναι ισότιμοι οι Έλληνες ερευνητές και να μπορούν να μετακινούνται με αξιώσεις στα ευρωπαϊκά και διεθνή πανεπιστήμια.

Στοιχεία για διδακτορικά μελών ΔΕΠ
|

Υπάρχει η σχετική έρευνα από Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) και στοιχεία από ΕΛΣΤΑΤ, το ποστοστό είναι λιγότερο από 10%.

Το υπουργείο θα μπορούσε να δώσει ακριβή στοιχεία για κάθε ίδρυμα, για τους περίπου 10.000 μόνιμους καθηγητές στα ΑΕΙ.

@ Fake news περί εσωστρέφειας στα ΑΕΙ
28 Οκτ 2020 19:20

Μόνο μια περιήγηση στα βιογραφικά των καθηγητών στα ΑΕΙ θα σας πείσει, δείτε ειδικά τμήματα σε παραδοσιακά αντικείμενα (Σχολές Επιστημών, Πολυτεχνικές Σχολές, Οικονομικών και Κοινωνικών Σπουδών κοκ.): Είναι συντριπτικό το ποσοστό των μελών ΔΕΠ που έχουν διδακτορικό από Ελλάδα - σε πολλά πανεπιστήμια μάλιστα προέρχονται από τις ίδιες σχολές, χωρίς καν μετακίνηση σε διαφορετικό ίδρυμα.

Κατά πόσο η δική σας εμπειρία είναι όμοια με τους συμφοιτητές σας στα 400 και πλέον ιδρύματα; Έχετε την "εντύπωση" ότι στην Ελλάδα υπάρχει εισροή επιστημόνων από το εξωτερικό και ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια ενθαρρύνουν την κινητικότητα;

Υπάρχει ζήτημα γιατί οι συνθήκες για έρευνα και ο ακαδημαϊκός ανταγωνισμός στην Ελλάδα ή την Ουγγαρία δεν είναι στο ίδιο επίπεδο με χώρες της Ευρώπης ή τις ΗΠΑ. Τα αποτελέσματα φαίνονται στο επίπεδο τα τελευταία 30 χρόνια - είμαστε ουραγός σαν χώρα της ΕΕ.

Fake news περί εσωστρέφειας στα ΑΕΙ
|

Έχετε κάνει κάποια έρευνα που να δείχνει ότι τα περισσότερα μέλη ΔΕΠ στα ελληνικά ΑΕΙ έχουν πάρει διδακτορικό στην Ελλάδα. Με βάση αυτά που γνωρίζω εγώ, ισχύει το αντίθετο ακριβώς! Ιδιαίτερα για μεγαλύτερης ηλικίας μέλη ΔΕΠ, αφού στην εποχή τους δεν προσφέρονταν πολλά διδακτορικά στην Ελλάδα.
Στο τμήμα που τελείωσα το προπτυχιακό μου στην Ελλάδα δεν υπάρχει ΟΥΤΕ ΕΝΑ μέλος ΔΕΠ που να έχει διδακτορικό από την Ελλάδα! Το ίδιο ισχύει και για το τμήμα (διαφορετικό από το προηγούμενο) που τελείωσα μεταπτυχιακό και διδακτορικό στην Ελλάδα.
Εγώ έκανα όλες τις σπουδές μου στην Ελλάδα και πήρα διδακτορικό στην Ελλάδα από καθηγητές που πήραν διδακτορικό στο εξωτερικό, έχω δικαίωμα να διεκδικήσω μία θέση ΔΕΠ στην Ελλάδα, ή θα χαλάσω τη σούπα;

Εσωστρέφεια στα ΑΕΙ
|

Αυτή η θέση έχει λάβει περισσότερη δημοσιότητα από ό,τι συνηθίζεται, δηλαδή τι περιμένουμε, ότι ξαφνικά ένα τμήμα θα διαφοροποιηθεί από όλα τα υπόλοιπα; Θα γίνει ποιοτική αλλαγή όταν σε όλα τα περιφερειακά και κεντρικά ιδρύματα εκλέγονται καθηγητές οι διδάκτορες των ίδων σχολών;

Στην Ελλάδα τα εκλεκτορικά γίνονται με ελάχιστη συμμετοχή από επιστήμονες που έχουν διδακτορικό από το εξωτερικό, εδώ και 50 χρόνια απλώς μετακινούνται οι έλληνες διδακτορικοί.

Διαφάνεια-Αριστεία-Αξιοκρατία
|

Ελπίζω ότι το esos, θα μας ενημερώσει και για το βιογραφικό του-της επιλεχθέντος.


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/70046/eklektoriko-pan-dyt-makedonias-simera-o-deyteros-gyros-synedriasis-gia-ti-thesi-toy