Τα 84 προπτυχιακά τμήματα των 16 ΑΕΙ που σε κάνουν κατευθείαν κάτοχο master

Δημοσίευση: 01/02/2022

Τελευταία Ενημέρωση: 01/02/2022, 07:58

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

 Τα 84 προπτυχιακά τμήματα των 16 ΑΕΙ που σε κάνουν κατευθείαν κάτοχο master

Πρόκειται για τμήματα που ο πρώτος κύκλος σπουδών διαρκεί κατ’ ελάχιστον δέκα (10) ακαδημαϊκά εξάμηνα

Κατευθείαν ενιαίο  και αδιάσπαστο  τίτλο  σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) στην ειδικότητα του Τμήματος τους και όχι προπτυχιακό δίπλωμα, απονέμεται σε 84 τμήματα 16 ελληνικών πανεπιστημίων.

Πρόκειται για τμήματα που ο πρώτος κύκλος   σπουδών   διαρκεί κατ’ ελάχιστον δέκα (10) ακαδημαϊκά εξάμηνα.

Ειδικότερα τα 84  τμήματα που χορηγείται , πλέον,  κατευθείαν στους προπτυχιακούς αποφοίτους integrated master, ανά Πανεπιστήμιο, είναι τα εξής:

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ    

  1.                 ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
  2.                 ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ    

  1.             ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΛΙΚΩΝ
  2.             ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
  3.             ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
  4.             ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ    

  1.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
  2.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
  3.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ    

  1.                 ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΖΩΪΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ
  2.                 ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ
  3.                 ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
  4.                 ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
  5.                 ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
  6.                 ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ   

  1.                 ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
  2.                 ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
  3.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
  4.                 ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  5.                 AΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  6.                 ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
  7.                 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  8.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ    

  1.                 ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2.                 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  3.                 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  4.                 ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  5.                 ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  6.                 ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  7.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΕΤΑΛΛΕΙΩΝ ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΩΝ
  8.                 ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  9.                 ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ    

  1.                 ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
  3.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
  4.                 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ  ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  5.                 ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  6.                 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΑΕΡΟΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  7.                 ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  8.                 ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
  9.                 ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ

AΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ    

  1.                 ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2.                 ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  3.                 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  4.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
  5.                 ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  6.                 ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  7.                 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  8.                 ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
  9.                 ΘΕΑΤΡΟΥ
  10.                 ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
  11.                 ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ
  12.                 ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ    

  1.                 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
  3.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
  4.                 ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
  5.                 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ  

  1.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
  2.                 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  3.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
  4.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΡΥΚΤΩΝ ΠΟΡΩΝ
  5.                 ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

  1.                 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2.                 ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  3.                 ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  4.                 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
  5.                 ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  6.                 ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΙΧΘΥΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΥΔΑΤΙΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
  7.                 ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

  1.                 ΤΕΧΝΩΝ ΗΧΟΥ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΑΣ
  2.                 ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ    

  1.                 ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

  1.     ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  2.     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΪΑΤΡΙΚΗΣ
  3.     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  4.     ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  5.     ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  6.     ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑΣ  ΚΑΙ ΓΕΩΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
  7.     ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

  1.     ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ
  2.     ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  3.     ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

  1.     ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

Υπαγωγή στο άρθρο 46 του νόμου 4485/2017

Ουσιαστικά τα παραπάνω τμήματα υπάγονται  στο άρθρο 46 του νόμου 4485/2017 για τον ενιαίο  και αδιάσπαστο  τίτλο  σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου και επαγγελματικά προσόντα αποφοίτων Τ.Ε.Ι., που προβλέπει τα εξής:

1. Η επιτυχής ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου σπουδών, που οργανώνεται σε Τμήματα Α.Ε.Ι. και διαρκεί κατ’ ελάχιστον δέκα (10) ακαδημαϊκά εξάμηνα (υποχρεωτικά εξάμηνα για τη λήψη πτυχίου ή διπλώματος σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών), οδηγεί στην απονομή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) στην ειδικότητα του Τμήματος, αν στο πρόγραμμα σπουδών:

α) περιλαμβάνονται μαθήματα ώστε να διασφαλίζεται:

αα) η θεμελίωση στις βασικές επιστήμες και τέχνες,

ββ) η ανάπτυξη των μαθημάτων κορμού της ειδικότητας σε όλο το εύρος του σχετικού γνωστικού αντικειμένου,

γγ) η εμβάθυνση και η εμπέδωση σε υψηλό επίπεδο των γνώσεων στο εύρος του γνωστικού αντικειμένου της ειδικότητας,

β) προβλέπεται η εκπόνηση πτυχιακής ή διπλωματικής εργασίας διάρκειας ενός (1) ακαδημαϊκού εξαμήνου κατ’ ελάχιστον.

2. Για την υπαγωγή στην παρούσα διάταξη, η Σύγκλητος του οικείου Α.Ε.Ι., ύστερα από εισήγηση της Συνέλευσης του Τμήματος, απευθύνει αίτημα στον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ο οποίος, ύστερα από γνώμη του Ε.Σ.Ε.Κ.Α.Α.Δ. και της Α.Δ.Ι.Π., και εφόσον πληρούνται τα κριτήρια της παραγράφου 1, εκδίδει σχετική διαπιστωτική απόφαση, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Οι γνώμες του προηγούμενου εδαφίου δίνονται εντός προθεσμίας εξήντα (60) ημερών από την περιέλευση του ερωτήματος από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Μετά την έκδοση της ανωτέρω απόφασης, ο ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) λογίζεται ότι έχει ληφθεί από την ημερομηνία απονομής του πτυχίου ή διπλώματος και καταλαμβάνει και τους αποφοιτήσαντες πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. Ο ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου δεν επιφέρει μισθολογικές μεταβολές.

Σχόλια (32)

ΕΡΩΤΗΣΗ
|

Τα νέα τμήματα αργά η γρήγορα θα πιστοποιηθούν από την εθααε..Το θέμα είναι τα νέα αυτά τμήματα που ανήκουν σε σχολές μηχανικών να αντιστοιχηθούν άμεσα με τμήματα πολυτεχνικών σχολών (ανεξάρτητα από την πιστοποίηση) και να λυθεί το πρόβλημα που υπάρχει εδώ και χρόνια με τα επαγγελματικά δικαιώματα..

Polar_Fish
|

Tωρα ξεκινα η διαδικασία πιστοποιησης των τμηματων ΑΕΙ που προέρχονται απο πρώην ΤΕΙ. Αυτη η διαδικασία μπορει να κρατησει 2 χρονια. Ειναι ενα πρωτο βημα, αλλα ανεξαρτητο απο τα αλλα. Πιστευω οτι ο τροπος διαχειρισης ειναι πολύ αργός.

ΕΡΩΤΗΣΗ
|

@ΠΑΠΕΛ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ Και γω στο τμήμα ΗΜΜΥ του ΠΑΠΕΛ ανήκω και περιμένω να δω τι θα γίνει με αυτή τη κατάσταση αλλά δεν έχω κάποια ενημέρωση από το τμήμα..Το μόνο που γνωρίζω είναι ότι μέχρι 28 Φεβρουαρίου 2022 είναι να σταλθεί ο φάκελος στην εθααε για πιστοποίηση του τμήματος αλλά και του προγράμματος σπουδών..

ΠΑΠΕΛ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
|

Το ΠΑΠΕΛ ΑΜΕΣΑ χωρίς καθυστέρηση να μεριμνήσει ώστε γίνει αντιστοίχιση του τμήματος αυτού με τμήματα άλλων πολυτεχνικών σχολών και ακολούθως να η ένταξή των ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ στο ΤΕΕ , αλλιώς θα είναι ΤΕΙ Πολυτελείας ΧΩΡΙΣ επαγγελματικά δικαιώματα!!!

ΕΡΩΤΗΣΗ
|

Μην έχει γίνει καμία αντιστοίχιση με πολυτεχνική σχολή σε κανένα τμήμα της σχολής μηχανικών του ΠΑΔΑ ΠΑΠΕΛ ΕΛΜΕΠΑ από την επταμελή επιτροπή που έχει οριστεί ώστε να καθοριστούν τα επαγγελματικά δικαιώματα; https://www.esos.gr/arthra/75250/xekina-i-antistoihisi-ton-tmimaton-mih…

ΜΕ ΘΑΥΜΑΣΜΟ
|

Το ΔΙΠΑΕ δεν έχει κανένα Τμήμα 5ετούς φοίτησης!!!!!

ΠΑΠΕΛ
|

ΠρέπΕι τα Πανεπιστήμια όπως το ΠΑΠΕΛ να πιέσουν στο να επισπευτούν οι διαδικασίες αξιολόγησης. Επίσης να πιέσουν να λυθεί επιτέλους η εκκρεμότητα με την εγγραφή στο επιμελητήριο και άσκηση του επαγγέλματος του γεωπόνου από του ς απόφοιτους των 5ετών δημόσιων ΑΕΙ.

THOMAS
|

Από πότε το MASTER δίνει Επαγγελματικά δικαιώματα ??
Τα κανονικά MASTER γιατί δε δίνουν ΕΔ ??

@Panagiotis Geor
|

Συμφωνώ και εγώ ως απόφοιτος πολυτεχνείου πως δεν γίνετε να εξισονόμαστε με την ασπαιτε. Δεν γίνετε ο συνδυασμένος τίτλος major και minor να κατατάσετε στο 7ο level του ευρωπαϊκού πλαισίου προσόντων.

Panagiotis Geor
|

@ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ

Θέλετε:
1) Πτυχίο Μηχανικού Τ.Ε.
2) Πτυχίο Εκπαιδευτικού
3) Ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (Integrated Master)
Ρε παιδιά, χαλαρώστε, σαν πολλά δεν ζητάτε; Έτσι όπως πάτε θα ζητήσετε και integrated postdoc

ή το 1) και το 2) θα είναι το πτυχίο σας ή το 3). Όχι και το 1) και το 2) και το 3).

Πουθενά στο εξωτερικό ο συνδυασμένος τίτλος σπουδών 4+1 (Joint Degree) δεν είναι ισοδύναμος με Integrated Master. Ο συνδυασμένος τίτλος σπουδών αποτελείται από το πρωτεύον (major) και το δευτερεύον (minor) πρόγραμμα σπουδών και αντιστοιχίζεται στο 6ο level του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων (EQF) αλλά και του Ελληνικού Πλαίσιου προσόντων (HQF).

Το Πρόγραμμα Σπουδών της ΑΣΠΑΙΤΕ είναι υβριδικό (Τεχνολογικό και Παιδαγωγικό) και αυτό είναι αγκάθι. Δεν είναι 5 χρόνια μόνο engineering όπως είναι άλλα προγράμματα που αναγνωρίστηκαν ως grecomasters.

Και εγώ φοιτητής της ΑΣΠΑΙΤΕ είμαι αλλά δεν κάνω έτσι. Δεν ζητάω πράγματα που δεν δικαιούμαι. Αν θέλετε τόσο πολύ παραπάνω μόρια, μπορείτε κάλλιστα να κάνετε ένα αυτοτελές μεταπτυχιακό που δίνει διπλάσιες μονάδες από ένα integrated master, όπως έκανα και εγώ.

Σιγά μην περίμενα μέχρι το 2018 να μου δώσει ο Γαβρόγλου integrated master. Πήγα καμιά 15αριά χρόνια πριν και έκανα αυτοτελές μεταπτυχιακό μόνος μου και έτσι δεν είχα ανάγκη κανέναν. Συν τοις άλλοις δεν πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις που ορίζονται στον Ν. 4485/2017 για integrated master

Τετραετείς σπουδές σε όλα τα ΑΕΙ
|

Από αυτά τα τμήματα δεν είναι όλα της ίδιας ποιότητας και αυτό είναι το ουσιαστικό πρόβλημα - όχι οι τίτλοι σπουδών.

Επιπλέον, τα πενταετή προγράμματα δεσμεύουν πολύτιμο χρόνο και απαιτούν υπερβολικά πολλά μαθήματα Επιλογής για την ολοκλήρωσή τους.

Αν μιλάμε με όρους μοντέρνων σπουδών, δεν έχουν νόημα οι *προπτυχιακές* σπουδές να διαρκούν 5 χρόνια διότι πολύ απλά οι απόφοιτοι μπορεί μετά από κάποια χρόνια να θέλουν να επιλέξουν άλλη κατεύθυνση στις μεταπτυχιακές σπουδές τους.

Καλύτερα θα ήταν να δοθεί έμφαση στον ΚΟΡΜΟ των υποχρεωτικών μαθημάτων, με 20-25 βασικά μαθήματα και 10-12 μαθήματ επιλογής σε ΟΛΕΣ τις ομοειδείς Σχολές και Τμήματα (πχ. Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών) αντί να φορτώνουμε τα παιδιά με επιπλέον υποχρεώσεις για την απόκτηση ενός βασικού πτυχίου.

Η υπερεξειδίκευση και η δημιουργία «μοναδικών» τμημάτων δεν αποτελεί λύση ούτε για την εύρεση εργασίας ούτε φυσικά για την σωστή εκπαίδευση των φοιτητών και ερευνητών.

ΠΑΠΕΛ
|

@@Μανώλη απ' όσο γνωρίζω,από το τμήμα ΗΜΜΥ του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου στο οποίο σπουδάζω,δεν έχουμε κάποια ενημέρωση προς το παρόν ότι έχει αξιολογηθεί το τμήμα από την επταμελή επιτροπή https://www.esos.gr/arthra/75250/xekina-i-antistoihisi-ton-tmimaton-mih…

Ερώτηση
|

Το Πανεπιστήμιο Πατρών τι κάνει για τα αντίστοιχα δικά του τμήματα;

@χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα
|

Για επαγγελματικά δικαιώματα τα τμήματα μηχανικών πρέπει να έχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές. Προφανώς σε αυτή την περίπτωση το τμήμα που αναφέρεις δεν συμμορφώνεται με τις οδηγίες του ΤΕΕ ή δεν ενδιαφέρεται.
Καλύτερα οι απόφοιτοι να οργανωθούν και να συναντηθούν με εκπροσώπους του ΤΕΕ για να δουν τις απαιτήσεις.
Βέβαια αν αλλάξουν τα πράγματα δεν νομίζω ότι οι παλαιότεροι φοιτητές δικαιούνται να εγγραφούν καθότι έχουν ήδη ακολουθήσει πρόγραμμα που δεν πληροί τις προδιαγραφές του ΤΕΕ.

ΠΑΠΕΛ
|

@Μανώλη πρέπει να γίνει αντιστοίχιση των τμημάτων αυτών με τμήματα πολυτεχνικής σχολής σύμφωνα με το νόμο..Αφού γίνει αντιστοίχιση (σύμφωνα με τα κριτήρια που έχουν οριστεί) από την επταμελή επιτροπή η οποία πρέπει να δώσει το οκ ότι το τμήμα πληρεί τα κριτήρια τότε η πρυτανεία του κάθε Πανεπιστήμιου κάνει αίτηση στο Υπουργείο Παιδείας για ίδρυση πολυτεχνικής σχολής..Μετά μπορείς να πάρεις και τα επαγγελματικά δικαιώματα..

Praitor
|

@χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα
Η ένταξη στο ΤΕΕ σημαίνει το δικαιωμα να συντάσεις μελέτες και να τις υπογράφεις και φυσικά να εχεις ευθύνη της υπογραφής σου. Αν δεν το κάνεις αυτό τοτε μπορεις να δουλευεις ως μηχανικος υπάλληλος χωρις να κάνεις μελέτες με ασφάλιση στο ΕΦΚΑ. Αυτη είναι η διαφορά. Το ΤΕΕ εχει ομάδες επαγγελματικες. Αν το Τμημα στη Συρο θέλει να ενταχθεί στο ΤΕΕ πρέπει να αποφασίσει σε ποια ομάδα θα ενταχθεί, αν το πρόγραμμα σπουδών ειναι ανάλογο και να γίνουν οι ενέργειες απο το Τμημα. Οι ενέργειες δεν γίνονται ουτε απο το Υπουργείο ούτε από το ΤΕΕ. Από το Τμημα. Εχουν γίνει οι ενέργειες αυτές? Δείτε ως παράδειγμα στο Τμήμα στη Χιο που εντάχθηκε μετα από πολλα χρόνια αλλα οι αποφοιτοι του ειναι μια κατηγορια απο μόνοι τους.

Polar_Fish
|

Koιτάξτε δεν μπορεις να εχεις ένα τιτλο σπουδών που ειναι και τα δυο δηλ και πτυχιο και μαστερ. Το integrated master ειναι εννιαίος μεταπτυχιακος τιτλος Α και Β κυκλου σπουδών. Πολλοί νομίζουν οτι αναβαθμίζεται το πτυχίο. Αντίθετα μπαίνει η Bolonia από την πίσω πόρτα. Τι λέει η Bolonia? Λέει οτι το πτυχίο πρέπει να ειναι 4ετες. Ερχομαι και λέω. 4 το πτυχιο και 1 = integrated master.
Φυσικά υπάρχουν και προϋποθέσεις για να γίνει αυτό. Σε οτι αφορα τον πληθωρισμό τίτλων σπουδών. Αν θέλουμε να εχουμε μια οικονομία 1ου κόσμου πρέπει να έχουμε εξειδικευμένους επιστήμονες και να τους απασχολουμε. Αν θέλουμε να ειμαστε μια οικονομια χειρονακτων να μην περιμενουμε πολλα στην προστιθεμενη αξια της εργασίας. Αν θέλουμε να προσφέρουμε service financial και τουριστικου τυπου χρειάζεται χρήμα. Μέχρι τότε απλά εκπαιδεύουμε.

χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα
|

20 χρόνια στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου το τμήμα ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ δεν έχει ακόμα επαγγελματικά δικαιώματα μηχανικού στο ΤΕΕ.
Γιατί μας κοροϊδεύουν και δεν κάνουν κάτι στο Πανεπιστήμιο ώστε να έχουμε δικαιώματα μηχανικού και εμείς???

Μανωλης
|

Με τα δικαιώματα των νέων 5ετων τμημάτων που έγιναν με την αναβάθμιση των πρωιν ΤΕΙ σε ΑΕΙ, τι γίνεται;

ΓΙΩΡΓΟΣ
|

Εκκρεμουν αξιολογήσεις σε τμήματα ατα γεωπονίας πχ του ΠΑΠΕΛ. Επίσης νομοθετική ρύθμιση της δυνατότητας άσκησης του του γεωπονικού επαγγελματος στα 5ετη τμήματα.

Ian
|

@ περισσότερες σπουδές λιγότερη ανεργία : Ακριβώς έτσι είναι. Πρώτον, ελαττώνεται τεχνητά η ανεργία στους νέους έως 30-35 ετών και δεύτερον οι πολυετείς σπουδές (οι "πολύχρονοι" φοιτητές δηλ.) σε μεγάλη κλίμακα (στην Ελλάδα είναι δυσανάλογα μεγάλος ο φοιτητικός πληθυσμός) 'διαστρεβλώνει' την εικόνα της οικονομίας. Σωστά αναφέρετε ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει απορροφητικότητα των νέων πτυχιούχων/επιστημόνων για αυτό παρατηρούνται:
α) το γνωστό brain drain, αφού οι νέοι αναζητούν καριέρα ανάλογη των σπουδών τους στο εξωτερικό
β) η μεγάλη χρονική καθυστέρηση στην έναρξη της καριέρας στη Ελλάδα, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στο εξωτερικό, όπου οι νέοι ξεκινούν πολύ νωρίτερα την καριέρα τους,
γ) η τελική απασχόληση πολλών νέων στην Ελλάδα σε επαγγέλματα άσχετα από αυτό που σπούδασαν, συχνά με πολύ λιγότερες απαιτήσεις σε γνώσεις και δεξιότητες από αυτές που έχουν αποκτήσει από τις σπουδές τους.

Ian
|

@ Ian@ : Εν μέρει είναι σωστό αυτό που λέτε, όμως:
α) δεν είναι κλειστά όλα τα επαγγέλματα για τα όλα τα πτυχία που είναι integrated master!
β) εφόσον είναι κλειστά, όπως λέτε, ποιά είναι η ανάγκη τα "πτυχία" τους να γίνουν 5ετή, και να δίνουν και integrated master μάλιστα, όταν κάλλιστα εξασφαλίζουν τη δουλειά τους και με απλά 5ετή ή 4ετή πτυχία;
γ) εγώ μιλούσα γενικά για την υπερπληθώρα μεταπτυχιακών, και οσονούπω και διδακτορικών φοβάμαι, η οποία τελικά υποβαθμίζει τα ίδια τα πτυχία αυτά, αφού δεν ξεχωρίζει κανείς όταν σχεδόν όλοι έχουν τα ίδια προσόντα!

περισσότερες σπουδές λιγότερη ανεργία
|

γιατί δεν μας λένε ότι κάτι με τους αιώνιους φοιτητές, άντε και τα 5ετή, κάτι με τον στρατό καταφέρνουμε να καθυστερούμε την αναζήτησή εργασίας και άρα τον δείκτη ανεργίας.
Δείτε οικονομίες με δουλειές και καλές αποδοχές...εκεί βλέπουμε χαμηλότερη ανάγκη για πολυετείς σπουδές...
Δεν μας ξεγελάνε τα διαχρονικά τερτίπια.

Ian@
|

Καμμία απαξίωση όταν εχουν κλειστά όλα τα επαγγέλματα για τα "πτυχία" τους

Θύμιος
|

" Ο ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου δεν επιφέρει μισθολογικές μεταβολές."

Ας πούμε ότι προκυρήσσεται μια θέση ΕΔΙΠ στο Πολυτεχνείο, σε 5ετες τμήμα. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη θέση είναι η κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών.
Αν είναι έτσι, ο κάτοχος integrated master μπορεί να υποβάλλει υποψηφιότητα για τη θέση;
Αν εκλεγεί ο κάτοχος integrated master σε αυτή τη θέση θα πρέπει σύμφωνα με την παραπάνω πρόταση του νόμου να παίρνει λιγότερα χρήματα από κάποιον που έχει χωριστό master;

Ian
|

@ ΔΕΠ: Συμφωνώ απόλυτα, πληθωρισμός πτυχίων = απαξίωση πτυχίων! Επιπλέον, η υπερπροσφορά πτυχίων και τίτλων ικανοποιεί τη ματαιοδοξία της ελληνικής κοινωνίας αλλά αποπροσανατολίζει από την ουσία που είναι η αδυναμία της ελληνικής οικονομίας να απορροφήσει και να ικανοποιήσει οικονομικά (και όχι μόνο) τόσους πολλούς "εξειδικευμένους" επιστήμονες και γενικότερα εργατικό δυναμικό.
@ μάστερ άνευ σημασίας: Συμφωνώ απόλυτα, δεν έχει νόημα να παρατείνονται οι βασικές σπουδές (ουσιαστικά) σε 5 χρόνια, όταν μάλιστα στο εξωτερικό είναι 3. Είναι και αντιπαραγωγικό με την έννοια ότι "αναγκάζει" τους φοιτητές σε πρόωρη "εξειδίκευση" (τύποις) χωρίς να έχουν μεγάλα περιθώρια επιλογών και διερευνήσεων. Επιπλέον, στο εξωτερικό συνηθίζεται να κάνουν μεταπτυχιακά, μετά από κάποια χρόνια από τη λήψη του πτυχίου και αφού έχουν εργαστεί και αποκτήσει σχετική εμπειρία έτσι ώστε να έχουν διαπιστώσει τις ανάγκες και τις προοπτικές του επαγγέλματός τους αλλά και κατασταλάξει στα ενδιαφέροντα και τις κατευθύνσεις που επιθυμούν να στραφούν στη καριέρα τους.

Θα μας τρελλάνουν;
|

Αφού το Τμήμα Φαρμακευτικής ΕΚΠΑ δεν περιλαμβάνει στο πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών την εκπόνηση πτυχιακής εργασίας, πώς εγκρίθηκε η αντιστοίχιση του πτυχίου που χορηγεί με ενιαίο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου; Δεν ικανοποιείται η προϋπόθεση β).

ΔΕΠ
|

Αφού τα πτυχία πολλών τμημάτων δεν έχουν αντίκρυσμα στην αγορά εργασίας, ας αναβαθμίσουμε τα πάντα σε Μαστερ τώρα, ώστε σε λίγο και τα Μαστερ να είναι του συρμού και να έχουν όλοι. Στη συνέχεια και integrated διδακτορικά για να τελειώνουμε.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ
|

και η ΑΣΠΑΙΤΕ είναι 10 εξάμηνα σπουδών

Απόστολος
|

Και με τα τμήματα ιατρικής των 6 ετών;


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/75782/ta-84-proptyhiaka-tmimata-ton-16-aei-poy-se-kanoyn-kateytheian-katoho-master