Υπουργείο: Η έκθεση της Κομισιόν βασίζεται στα πρώτα πέντε χρόνια των Μνημονίων

24/11/2016

Ενημερώθηκε: 24/11/2016, 19:24

Άκουσε το άρθρο

Α. Η έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που βασίζεται σε στοιχεία παλαιότερων ετών, διαπιστώνει την υποβάθμιση της εκπαίδευσης, για την οποία όμως οι ευθύνες είναι συγκεκριμένες και αφορούν τα πρώτα πέντε χρόνια των Μνημονίων.

 

Β. Η σημερινή κυβέρνηση κατόρθωσε να ανακόψει την καθοδική πορεία του εκπαιδευτικού συστήματος, με σειρά μέτρων .

Τα παραπάνω τονίζει το υπουργείο Παιδείας, απαντώντας σε δημοσιεύματα για την Εκθεση της Ευρωπαικής Επιτροπής .

1. Δείτε εδώ το ρεπορτάζ του esos για την έκθεση που αφορά την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

2. Δείτε εδώ το ρεπορτάζ του esos για την έκθεση που αφορά την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Στην ανακοίνωση το υπουργείο Παιδείας σημειώνει επίσης   τα εξής :

Για τον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου

Από τη σχολική χρονιά 2016-17, 3.555 Δημοτικά Σχολεία σε όλη τη χώρα λειτουργούν με το Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου, αντί των 1.337 που λειτουργούσαν ως ΕΑΕΠ μέχρι πέρσι. Στα σχολεία αυτά το γνωστικό αντικείμενο εμπλουτίστηκε με νέα μαθήματα (πληροφορική, ξένη γλώσσα, καλλιτεχνικά κ.α.)

Για τη γήρανση του εκπαιδευτικού προσωπικού

Τα στοιχεία για την ηλικιακή γήρανση του εκπαιδευτικού προσωπικού δεν είναι τίποτα περισσότερο από εκείνα που είχε δημοσιοποιήσει το ίδιο το υπουργείο σε προγενέστερο χρόνο, μετά την πλήρη καταγραφή του εκπαιδευτικού δυναμικού.

Αυτό το γεγονός αποτελεί και το βασικό επιχείρημα για την αναγκαιότητα του διορισμού 20.000 μονίμων εκπαιδευτικών, που προβάλλει το υπουργείο με το τριετές σχέδιο, αναγκαιότητα με την οποία οι θεσμοί συμφώνησαν για πρώτη φορά.

Για τα ΑΕΙ

 Με σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων και υπουργικών αποφάσεων το Υπουργείο παρείχε στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά ιδρύματα τη δυνατότητα να λειτουργήσουν με μεγαλύτερη ευελιξία, αξιοποιώντας τη συνταγματική πρόβλεψη για το αυτοδιοίκητο των ιδρυμάτων στη σημερινή δυσμενή οικονομική συγκυρία.

Στο πλαίσιο αυτό:

Έδωσε τη δυνατότητα της μεταφοράς κονδυλίων από την τακτική επιχορήγηση των ιδρυμάτων στα λειτουργούντα σε αυτά νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου (εταιρείες αξιοποίησης και διαχείρισης της περιουσίας των Πανεπιστημίων).

1.    Παρείχε τη δυνατότητα της μεταφοράς κονδυλίων από τους ειδικούς λογαριασμούς κονδυλίων έρευνας στα Α.Ε.Ι.

2.    Έδωσε τη δυνατότητα με κανονιστικές αποφάσεις των Συγκλήτων των Α.Ε.Ι. να ρυθμίζονται θέματα που προβλέπεται να ρυθμιστούν με τον Οργανισμό και τον Κανονισμό των Ιδρυμάτων μέχρι τη θεσμοθέτησή τους.

3.    Κατέστησε τη Σύγκλητο αρμόδιο όργανο για τη λήψη αποφάσεων σε περίπτωση που το Συμβούλιο αδυνατεί να λάβει αποφάσεις ή απέχει από τη λήψη αποφάσεων της αρμοδιότητάς του.

4.    Αναμόρφωσε τη διαδικασία της εκλογής του ακαδημαϊκού προσωπικού των Α.Ε.Ι. με τη θεσμοθέτηση εκλεκτορικών σωμάτων με μεγάλο αριθμό (ενδεκαμελών ή δεκαπενταμελών αντί των επταμελών) μελών και με διαφανείς διαδικασίες συγκρότησης και λειτουργίας τους.

5.    Ανέπτυξε και εδραίωσε το θεσμό του ακαδημαϊκού υποτρόφου.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (1)

Μανώλης
|

Σώπα!.. Μήπως για τη μείωση του μαθητικού δυναμικού της Π.Ε τα προσεχή 6 έτη κατά 25%, όπως αναφέρει η έκθεση της Ε.Ε, έχουν να παρατηρήσουν κάτι αντίστοιχο οι φωστήρες του υπουργείου, αφού οι γεννήσεις έχουν περαιτέρω μειωθεί τελευταία;;; Περιμένουμε με αγωνία την απάντηση σας!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ