Υπ. Παιδείας στη Σύνοδο Πρυτάνεων: 120 θέσεις διοκητικών και 25 μελών ΔΕΠ στα ΑΕΙ

Δημοσίευση: 31/07/2020

Τελευταία Ενημέρωση: 01/08/2020, 11:25

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

 Υπ. Παιδείας  στη Σύνοδο Πρυτάνεων:  120 θέσεις διοκητικών και 25 μελών ΔΕΠ στα ΑΕΙ

Τα πεπραγμένα ενός έτους και τα επόμενα βήματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Στα πεπραγμένα του υπουργείου Παιδείας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά το τελευταίο έτος  και  στα επόμενα βήματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευσηαναφέρθηκε η υπουργός Παιδείας Νικη Κεραμέως, στη διαδικτυακή Σύνοδο Πρυτάνεων, με τη συμμετοχή του υφυπουργού Παιδείας Βασίλη  Διγαλάκη  και του  Γενικού  Γραμματέα  Ανώτατης Εκπαίδευσης   Αποστόλη Δημητρόπουλου.

Ειδικότερα η υπουργός Παιδείας ανέφερε μεταξύ άλλων:  τη δημιουργία της ΕΘΑΑΕ με ενισχυμένες αρμοδιότητες αναφορικά με την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας, την αξιολόγηση και πιστοποίηση πανεπιστημίων και προγραμμάτων σπουδών, τη σύνδεση της χρηματοδότησης των Α.Ε.Ι. με την αξιολόγηση. Επίσης αναφέρθηκε στην απελευθέρωση των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών, τη διευκόλυνση ίδρυσης Ξενόγλωσσων Προγραμμάτων Σπουδών, τη θεσμοθέτηση κοινών και διπλών προγραμμάτων σπουδών σε συνεργασία με Πανεπιστήμια της αλλοδαπής, την απελευθέρωση των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ), την αποκατάσταση του Πανεπιστημιακού ασύλου στην πραγματική του έννοια, τον εξορθολογισμό διαδικασιών (π.χ. για την ανάδειξη Πρυτανικών Αρχών, τις μετεγγραφές), καθώς και στην επίλυση δυσλειτουργιών.

Η υπουργός τόνισε τα εξής:

• Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια ενισχύονται τα Α.Ε.Ι. με νέες θέσεις διοικητικού προσωπικού (120 άτομα σε λοιπό -κυρίως διοικητικό- προσωπικό), ενώ παράλληλα στελεχώνονται η ΕΘΑΑΕ με 15 νέες θέσεις, ο ΔΟΑΤΑΠ με 13 νέες θέσεις, και για τη λειτουργία των Α.Ε.Ι. συστάθηκαν ήδη 205 νέες θέσεις μελών Δ.Ε.Π. και έχουν υποβληθεί προς έγκριση και περαιτέρω θέσεις.

• Διπλασιάστηκε η απορροφητικότητα στις δράσεις ΕΣΠΑ του Υπουργείου Παιδείας, μεταξύ τέλος Ιουνίου 2019 και τέλος Ιουνίου 2020: από 20,31% έφτασε σε 40,25%, ενώ οι νέες δράσεις ΕΣΠΑ για τα ΑΕΙ αγγίζουν τα 130 εκ. ευρώ. Σημείωσε, επίσης, την προσπάθεια που γίνεται σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής για την βελτίωση των ψηφιακών υποδομών και λειτουργιών των Α.Ε.Ι.

Επιλύθηκαν κρίσιμα οικονομικά θέματα: σχετικά με την παρακράτηση του 7% από τους ΕΛΚΕ, την κάλυψη δαπανών για τη συμμετοχή σε ευρωπαϊκά προγράμματα, την εξασφάλιση χρηματοδότησης Προγράμματος "Κάλλιπος+" για ηλεκτρονικά συγγράμματα. Σημείωσε επίσης τη μείωση κατά περισσότερο από 50% των ληξιπρόθεσμων οφειλών των Α.Ε.Ι. σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2019.

• Προχωρά η συντονισμένη προσπάθεια Πολιτείας και Α.Ε.Ι. για την τοποθέτηση των Ελληνικών Ιδρυμάτων στον παγκόσμιο χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης, με ενέργειες για τη συνεργασία με τα καλύτερα Πανεπιστήμια της Αμερικής, τη διεύρυνση της συμμετοχής ελληνικών Α.Ε.Ι στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα European Universities και διμερείς συνεργασίες με τρίτες χώρες.

Ο υφυπουργός Β. Διγαλάκης, κατά την τοποθέτησή του αναφέρθηκε:

• Στην επιτυχή ολοκλήρωση του εαρινού εξαμήνου του ακαδημαϊκού έτους 2019-2020 με πάνω από το 96% των μαθημάτων να παραδίδονται μέσω εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, στην κατ΄ οίκον διανομή των συγγραμμάτων προς τους φοιτητές, στην επαναλειτουργία των Α.Ε.Ι. για τη διενέργεια των εργαστηριακών και κλινικών ασκήσεων καθώς και στην εξεταστική περίοδο του Ιουνίου και του Σεπτεμβρίου.

• Στην εμπειρία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης του εαρινού εξαμήνου 2019-2020 και στην ανάγκη υιοθέτησης καλών πρακτικών σε μεγαλύτερη κλίμακα.

• Στην πορεία του νομοθετικού έργου, το οποίο ακολούθησε πλήρως τις δεσμεύσεις της πολιτικής ηγεσίας, εστιάζοντας στις πρόσφατες ρυθμίσεις σχετικά με την ενίσχυση της εξωστρέφειας των Α.Ε.Ι. μέσω του θεσμού των ξενόγλωσσων προγραμμάτων, τον εξορθολογισμό του πλαισίου των μετεγγραφών καθώς και την επίλυση χρονιζόντων προβλημάτων των Α.Ε.Ι., όπως η παρακράτηση του 7% από τους ΕΛΚΕ.

• Στις νέες δράσεις ΕΣΠΑ, και ιδιαίτερα σε δράσεις για την υποστήριξη των Α.Ε.Ι. για την αντιμετώπιση της επιδημιολογικής κρίσης.

• Στις δράσεις οι οποίες ενισχύουν τη μεταφορά της έρευνας, της γνώσης και της καινοτομίας στην πραγματική οικονομία, μέσω των γραφείων μεταφοράς τεχνολογίας.

Σχόλια (20)

@Observator
|

είναι γνωστό ποιες θέσεις περνάνε από ΑΣΕΠ και σε τι επίπεδο....χωρίς αν και αβεβαιότητες....

@observator
|

πολύ επιδερμικό σχόλιο, μάλλον ΄εξυπηρετεί΄ όσα ιδρύματα δεν πήγαν τόσο καλά, παρά τις περγαμηνές, καλή δουλειά !!

Οbservator
|

H εικόνα που έχω μεχρι αυτη τη στιγμη ειναι οτι ολα τα ΑΕΙ λιγο πολυ πηγαν καλα. Η διαφορά εντοπίζεται στον αριθμο των φοιτητών ανα μάθημα.

Μείωση μελών ΔΕΠ 2020
|

Την περίοδο από το 1998 ως το 2007 αυξανόταν σχεδόν κάθε χρόνο ο αριθμός των μελών ΔΕΠ φτάνοντας από τους 1.979 τον Αύγουστο του 1998, στους 2.301 τον Αύγουστο του 2007.

Ξεκίνησε η σταδιακή μείωση του αριθμού των μελών ΔΕΠ, αρχικά με σχετικά ήπιο ρυθμό, ως το 2012 όταν τα μέλη ΔΕΠ ανέρχονταν σε 2.107 και στη συνέχεια με ταχείς ρυθμούς για να φτάσουμε στον Μάρτιο του 2019 με τους καθηγητές να ανέρχονται σε μόλις 1.738. Οι μεγαλύτερες απώλειες μέσα σε μία ακαδημαϊκή χρονιά σημειώθηκαν το διάστημα 2015 – 2016 όταν αφυπηρέτησαν συνολικά 113 καθηγητές.

Τις μεγαλύτερες απώλειες στη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας υπέστη η σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, η οποία απώλεσε το 60% των καθηγητών της. Συγκεκριμένα, από τους 72 οι οποίοι υπηρετούσαν τον Αύγουστο του 2009 έχασε τους 43, φτάνοντας να διαθέτει σήμερα μόλις 29 μέλη ΔΕΠ.

Ακολουθεί η Οδοντιατρική η οποία έχασε το 42% των μελών ΔΕΠ (από 91 το 2009 στους 53 το 2019) και το Μαθηματικό με 41% απώλειες (από 39 το 2009 στους 23 το 2019).

Ιδιαίτερα σημαντικές απώλειες σε καθηγητές είχαν τα τμήματα Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος (από 58 σε 35), Γεωπονίας, Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας (από 31 σε 19), Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας (από 28 σε 18), Χημείας (35%), Πολιτικών Μηχανικών (από 87 σε 68), Ιστορίας και Αρχαιολογίας (από 56 σε 39)

Φοίτηση στα ΑΕΙ
|

Οι πρωτοετείς ειδικά πρέπει να πάνε στις σχολές τους κανονικά. Το θέμα δεν είναι οι εξετάσεις (επαναληπτική Σεπτεμβρίου) αλλά η φοίτηση, που δεν έχει σχεδιαστεί να γίνεται εξ αποστάσεως.

Αναδιοργάνωση ΑΕΙ
|

Τμήματα σε περιφερειακά πανεπιστήμια όπως Κρήτη, Ιωάννινα, Πάτρα, Θράκη έχουν πάνω από 30-40 μέλη ΔΕΠ σε διάφορες σχολές.

Λογικό είναι τα πιο παλιά ιδρύματα (ΑΠΘ, ΕΚΠΑ, ΕΜΠ) να έχουν περισσότερο προσωπικό. Έχουν και αρκετό προσωπικό για να στηρίξουν εξ αποστάσεως προγράμματα και εξετάσεις, ακόμα και με τις επιπλέον μετεγγραφές.

Δεν υπάρχει καμία μελέτη που να υποστηρίζει ότι μπορούν να λειτουργούν προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα με λιγότερα από 40 μέλη ΔΕΠ - αρκεί να σκεφτεί κάποιος ότι σε κάθε τμήμα υπάρχουν 4-5 τομείς ένας για κάθε γνωστικό πεδίο, με εργαστήρια και θεσμοθετημένες ερευνητικές ομάδες, άρα χρειάζονται περίπου 8-10 καθηγητές για να αναπτυχθούν.

@ Οbservator

Αυτό δε δικαιολογεί τη συνεχή ροή μετακίνησης μελών ΔΕΠ κάθε βαθμίδας από την περιφέρεια προς κεντρικές σχολές, κάτι που δεν σταμάτησε με την κρίση.

Όταν φτάνουμε να έχουμε λιγότερα συνολικά μέλη ΔΕΠ αλλά δεν υπάρχει σχέδιο συνένωσης σχολών όλο το σύστημα συνεχίζει να στηρίζεται σε συμβασιούχους διδάσκοντες, χωρίς προοπτική ανάπτυξης, ειδικά για τα περιφερειακά ΑΕΙ.

Ανησυχία στα κεντρικά
|

Η εξ αποστάσεως εξέταση φαίνεται να επιβάλλεται για τον Σεπτέμβριο, ενώ σιγά-σιγά ετοιμάζεται η εξ αποστάσεως και για το εξάμηνο. Τα κεντρικά Πανεπιστήμια ανησυχούν καθώς φαίνεται ότι τα Περιφερειακά ήταν ποιο αποτελεσματικά στην εξ΄αποστάσεως.
Άλλος έχει το όνομα και άλλος την χάρη.

Observator
|

Πριν 20 χρόνια περίπου είχε γίνει μια εκτίμηση από το υπουργείο ότι ένα τμήμα τετραετούς φοίτησης πρέπει να έχει 25 μέλη ΔΕΠ περίπου. Ένα με πέντε έτη σπουδών 30 με 35 μέλη ΔΕΠ ΚΟΚ. Όταν άρχισε η κρίση η αρχιτεκτονική στο ΕΜΠ είχε 170 μέλη δεπ ενώ στα Πολυτεχνείο Κρήτης περίπου 25 ( τα νούμερα ενδεικτικά). Ακόμα και αν χάσει ένα ίδρυμα 100 μέλη ΔΕΠ αυτό δε σημαίνει κάτι. Πρέπει να δεις σε ποια τμήματα έγινε αυτό και πόσα μέλη ΔΕΠ μένουν. Μακροπρόθεσμα όμως αυτό που έχει σημασία είναι να είναι ομαλή η κατανομή των ΔΕΠ σε βάθος χρόνου. Πχ σε 25 χρόνια θα βγουν στη σύνταξη 500 μέλη ΔΕΠ.

Observator
|

Όλα αυτά θυμίζουν το γάιδαρο του Χότζα. Όταν ψοφήσει ο γάιδαρος θα είναι πολύ αργά.

Αυτονόητο
|

@esos
Χαχαχαχα, αν δεν παρέμβετε δεν μπορείτε ε? Τί πρόβλημα έχετε με την αρχαία ελληνική ιστορία με τη σάτιρα και τους σάτυρους? Ακόμη και στο σχολείο διδάσκονται αγαπητοί μου! Άλλωστε σε εμένα αναφερόμουν κι όχι στον αξιότιμο συνομιλητή μου. Την αγάπη μου πάντα!

Διοικητικοί υπάλληλοι
|

Στα ΑΕΙ υπάρχουν διοικητικοί υπάλληλοι που μονιμοποιήθηκαν με βάση προεδρικά διατάγματα το 1993-1994, το 1999-2001)και με τον νόμο 164/2004.

Ενδεικτικά, το 2013 στα 22 ΑΕΙ πριν από την εφαρμογή της διαθεσιμότητας, οι δύο στους τρεις διοικητικούς υπαλλήλους ήταν ΙΔΑΧ, συνολικά οι 4.232 από τους 6.239 διοικητικούς υπαλλήλους.

https://www.esos.gr/arthra/tritovathmia/eidisis-tritovathmia-ekpaidefsi…

Πέρασαν 25 χρόνια και ακόμα να παραδεχτούμε την αλήθεια: δεν είναι προς το συμφέρον της χώρας να ιδρύονται και να λειτουργούν αποκομμένα τμήματα.

Η αναδιοργάνωση των ΑΕΙ πρέπει να προηγηθεί της αξιολόγησης και της πιστοποίησης μεμονωμένων προγραμμάτων σπουδών.

https://www.esos.gr/arthra/68808/ta-antikeimenika-kritiria-gia-tin-kata…

Αυτονόητο
|

@αγνώστου ταυτότητος
Αλήθεια λέτε τώρα [όπως ορίζει η νομοθεσία]? Πόσα πράγματα γίνονται σ'αυτή τη χώρα, όπως ορίζει η νομοθεσία?
Δεν πέρασαν 24 ώρες που εδώ στο ίδιο το esos, δημοσιεύθηκε άρθρο με τίτλο: [Να παρέμβει η Ν. Κεραμέως για να μη γίνουν “ρουσφετολογικές” επιλογές Διευθυντών Εκπαίδευσης]! Για ποιά νομοθεσία και νομιμότητα μιλάτε?
Πείτε μας λοιπόν εσείς, τι ποσοστό (%) των διοικητικών υπαλλήλων των πανεπιστημίων έχει διοριστεί μέσω του ΑΣΕΠ???.....
Για βοήθεια, σας παραπέμπω σε απόσπασμα από το σχόλιο του @Προσωπικό ΑΕΙ (λίγο πριν το δικό σας), [πάρα πολλοί διοικητικοί υπάλληλοι των ΑΕΙ έχουν διοριστεί χωρίς ανοικτές διαδικασίες, με ελάχιστα τυπικά προσόντα (απόφοιτοι ΔΕ).
Αντιπαρέρχομαι λοιπόν τον χαρακτηρισμό σας περί [ασέλγειας επί της αλήθειας], .

Μετεγγραφές
|

Στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη μεταφέρονται +100 φοιτητές από τα περιφερειακά τμήματα. Πώς ακριβώς θα επιβιώσουν όλα τα τμήματα με 10 ή 20 μέλη ΔΕΠ αν παραμείνουν σε αυτά 150-200 φοιτητές κάθε χρόνο;

Ισορροπία δεν είναι να προσφέρονται ετησίως πάνω από 70.000 θέσεις εισακτέων σε όλα τα ΑΕΙ αλλά κάθε χρόνο να αποφοιτούν λιγότεροι από 40.000.

Το υπουργείο δε βλέπει ότι είναι ελάχιστες πλέον οι πιστώσεις για μέλη ΔΕΠ και ότι δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες με συμβασιούχους;

Οι διοικητικοί υπάλληλοι που διορίστηκαν όλες τις προηγούμενες δεκαετίες δεν συμμετείχαν σε κανένα διαγωνισμό ΑΣΕΠ, όπως όλοι γνωρίζουν.

01 Αυγ 2020 16:52
ήταν διάλογος ή μονόλογος??
Οι πρυτάνεις τι είπαν?? μάλλον τίποτα, μάλλον είπαν ευχαριστούμε πολύ.

Από την άλλη βλέπουμε στην Αθήνα τμήματα με 40-50 άτομα που δεν τους φτάνουν, και σε νεότερα ιδρύματα, βλέπουμε η ίδια (να μην πω καλύτερη) δουλειά να γίνεται με 10-15-20-25....Κάποτε πρέπει να υπάρξει ισορροπία, αλλιώς όλοι στην Αθήνα και στην Σαλονίκη..

οι πρυτάνεις τι είπαν??
|

ήταν διάλογος ή μονόλογος??
Οι πρυτάνεις τι είπαν?? μάλλον τίποτα, μάλλον είπαν ευχαριστούμε πολύ.

Οι διορισμοί θα είναι 5-6 άτομα διοικητικοί σε κάθε ΑΕΙ και καμιά 10 ΔΕΠ...αυτό όλο, με τόσα χρόνια που έχει να διοριστεί άνθρωπος, με τόσους που έφυγαν σε σύνταξη ή για άλλα μέρη.
Από την άλλη βλέπουμε στην Αθήνα τμήματα με 40-50 άτομα που δεν τους φτάνουν, και σε νεότερα ιδρύματα, βλέπουμε η ίδια (να μην πω καλύτερη) δουλειά να γίνεται με 10-15-20-25....Κάποτε πρέπει να υπάρξει ισορροπία, αλλιώς όλοι στην Αθήνα και στην Σαλονίκη..

Christos
|

Και φυσικά θα καλυφθούν με προκήρυξη ΑΣΕΠ. Έλεος προβοκάτορες

@Αυτονόητο
|

...μετά την έγκριση από το Υπουργείο Οικονομικών και μετά τον προσδιορισμό από κάθε Πανεπιστήμιο όλων των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών σπουδών που θα πρέπει να έχουν οι υποψήφιοι, οι προκηρύξεις θα βγούν ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ από τον ΑΣΕΠ, όπως ορίζει η νομοθεσία

...ας ασχοληθείτε με κάτι που γνωρίζετε και ας μην ασελγείτε επί της αλήθειας γιατί σας ικανοποιεί μικροκομματικά

Observator
|

Αν το ΑΣΕΠ ασχολείται με προσλήψεις σε ΝΠΔΔ τότε θα αναλάβει το συγκεκριμένο πακέτο. Πρώτα πρέπει να γίνει κατανομή στα ΑΕΙ. Τυπικοί διοικητικοί που δεν ξέρουν να ανοίξουν υπολογιστή και να χειριστούν μια ιστοσελίδα δεν χρειάζονται.

Προσωπικό ΑΕΙ
|

Πόσα μέλη ΔΕΠ θα αποχώρησουν από τα Δημόσια ΑΕΙ την επόμενη πενταετία και πόσες θέσεις έχουν καλυφθεί από νέες προσλήψεις;

Ενδεικτικά, μόνο στο ΑΠΘ, το μεγαλύτερο ίδρυμα με περίπου 1.700 μέλη ΔΕΠ, ο προβλεπόμενος αριθμός των συνταξιοδοτήσεων είναι περίπου 300, και συγκεκριμένα: 68 το έτος 2020, 67 για το 2021, 69 για το 2022 και 93 για το 2023.

Με το να κατανέμονται ελάχιστες μόνιμες θέσεις προσωπικού (σταγόνα στον ωκεανό), χωρίς να έχει προηγηθεί η αναδιοργάνωση των σχολών, τα ΑΕΙ οδηγούνται με μαθηματική ακρίβεια σε αδιέξοδο και μαρασμό.

Επίσης, πάρα πολλοί διοικητικοί υπάλληλοι των ΑΕΙ έχουν διοριστεί χωρίς ανοικτές διαδικασίες, με ελάχιστα τυπικά προσόντα (απόφοιτοι ΔΕ). Κάποιοι που είχαν πτυχίο, έλαβαν μεταπτυχιακό από το ίδιο ίδρυμα και εξελίχθηκαν σε ΕΤΕΠ ή ΕΔΙΠ.

https://www.esos.gr/arthra/60370/panepistimiakoi-zitoyn-syntaxiodotisi-…

Αυτονόητο
|

@Apostolos
Μέχρι να σας απαντήσει το ΥΠΑΙΘ, μπορώ να σας πω εν συντομία ότι, δεν περνάνε από το ΑΣΕΠ γιατί περνάνε από το ΡΟΥΣΦΕΤΕΠ....

Apostolos
|

Αυτές οι διοικητικές θέσεις γιατί δεν περνάνε από τον ΑΣΕΠ θα μας εξηγήσει επιτέλους το Υπουργείο Παιδείας ??


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/68812/yp-paideias-sti-synodo-prytaneon-120-theseis-diokitikon-kai-25-melon-dep-sta-aei