Η κατάργηση της ΣΤΕΦ του ΤΕΙ Θεσσαλίας

Δημοσίευση: 29/10/2018

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

 Η κατάργηση της  ΣΤΕΦ του ΤΕΙ Θεσσαλίας

Του Γιάννη Ανδρίτσου,
Τακτικού Καθηγητή του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του ΤΕΙ Θεσσαλίας

 
Τον τελευταίο καιρό πιστεύω πως εγώ και αρκετοί ακόμη από τους αγαπητούς μου φίλους και συναδέλφους, για τους οποίους ο κύκλος κλείνει σύντομα, ζούμε σε μια κατάσταση που, χωρίς κανένα δισταγμό, μπορώ να τη χαρακτηρίσω με τις λιγοστές ιατρικές γνώσεις που έχω ως την απόλυτη σχιζοφρένεια. Πολλοί από το οικογενειακό μου αλλά και από το ευρύτερο περιβάλλον μού λένε «Δεν τα παρατάς που κάθεσαι και ασχολείσαι με όλα αυτά που συμβαίνουν στο ΤΕΙ. Εσύ σε λίγο φεύγεις. Κοίταξε να είσαι γερός και να απολαύσεις τη συνταξούλα σου». Είναι και αυτό βέβαια ένα θέμα, η «συνταξούλα» μου, αλλά δεν είναι του παρόντος.

Γυρίζω πίσω 35 χρόνια. Διορίστηκα στο Τμήμα Ηλεκτρολογίας τον Μάϊο του 1984 και βρήκα δεκαεννέα μέλη Εκπαιδευτικού Προσωπικού. Εγώ δηλαδή ήμουν ο εικοστός. Από αυτούς τους παλιούς σήμερα είμαστε μόνον τρεις. Για την ιστορία και μόνο αναφέρω ότι από το 1998 μέχρι το 2005 διορίστηκαν άλλα τρία μέλη ΔΕΠ και πολύ πρόσφατα δύο νέα από μετάταξη από τη Λαμία και ακόμη δύο με τις τελευταίες προκηρύξεις του ΤΕΙ. Σύνολο λοιπόν δέκα μέλη ΔΕΠ σήμερα. Αυτό έχει τη σημειολογία του. Ήμασταν είκοσι και σε βάθος μιας 35ετίας γίναμε δέκα και πολύ σύντομα θα είμαστε επτά ίσως και έξι. Αυτό δείχνει κάτι. Επίσης στην αριθμητική δεν έβαλα τα ΕΤΠ αλλά και τους ωρομίσθιους-συνεργάτες καθηγητές που τις εποχές της ευμάρειας ξεπερνούσαν τους σαράντα και σήμερα μετά βίας τους δέκα. Επίσης τα μαθήματα ήταν 48 υποχρεωτικά, επιλογής υποχρεωτικά και επιλογής προαιρετικά. Τα 37 εξ αυτών ήταν και εργαστηριακά, ενώ σήμερα είναι 39, όλα υποχρεωτικά, εκ των οποίων τα 25 μόνον είναι και εργαστηριακά. Η πρόθεση του τμήματος με απόφασή του, μετά την συρρίκνωση πόρων και προσωπικού, ήταν να ελαττωθεί ακόμη περισσότερο ο αριθμός των εργαστηριακών μαθημάτων κατά πέντε περίπου, αλλά μας πρόλαβαν τα τελευταία γνωστά γεγονότα και το θέμα πάγωσε. Η στροφή του τμήματος αλλά και άλλων τμημάτων της ΣΤΕΦ ήταν ολοφάνερη. Ο αρχικός και πραγματικός σκοπός των ΤΕΙ που ήταν η παροχή θεωρητικών αλλά κυρίως εφαρμοσμένων τεχνικών γνώσεων άρχιζε να ξεφτίζει, να ξεμακραίνει και να χάνει τον αρχικό του στόχο και σκοπό που ήταν ο τεχνολογικός χαρακτήρας των ΤΕΙ και ειδικότερα από το 2000 και μετά που άπαντες έπρεπε να είναι με Διδακτορικά.

Οι συνάδελφοι που βρήκα όταν διορίστηκα στο ΤΕΙ με την εκπνοή του νόμου 576 και την έναρξη του 1404 στα αναβαθμισμένα πλέον από ΚΑΤΕ σε ΚΑΤΕΕ και στη συνέχεια ΤΕΙ από τον Σεπτέμβριο του 1984, ήταν εξαιρετικοί στη δουλειά τους και άοκνα χωρίς τα προσόντα καθηγητών με διδακτορικά, δούλεψαν σκληρά και δημιούργησαν καινούργια εργαστήρια ή αναβάθμισαν υπάρχοντα, χρεώθηκαν με εξοπλισμούς και δημιούργησαν ως πυλώνες το σημερινό «Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ», που κατά γενική ομολογία ήταν και είναι ένα από τα καλύτερα στην Ελλάδα.

Όπως φαίνεται όμως η πορεία του τμήματος σε σχετικά μικρό βάθος χρόνου ήταν προδιαγεγραμμένη, δηλαδή να κλείσει. Επιχείρησαν να το κάνουν με το σχέδιο Αθηνά αλλά δεν ευοδώθηκε γιατί η αντίσταση του Τμήματος, της Σχολής, του ΤΕΙ και της κοινωνίας της Λάρισας ήταν σθεναρή και το σχέδιο έπεσε στο κενό. Κάτι που δεν μπόρεσαν να κάνουν ούτε οι δεξιές ούτε οι σοσιαλιστικές κυβερνήσεις 50 χρόνια, με την υποστήριξη πάντα του ΤΕΕ, το κατάφερε η αριστερή κυβέρνηση του κ. Τσίπρα με τις ευλογίες των μνημονίων και του ΤΕΕ (ασχέτως αν το τελευταίο, προσφάτως διαρρηγνύει τα ιμάτιά του και λέει πως είναι ενάντια στο κλείσιμο της ΣΤΕΦ). Στην πραγματικότητα όλοι τρίβουν τα χέρια τους, γιατί τους έπεσε ο πρώτος αριθμός. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι στη Λάρισα άρχισαν να δραστηριοποιούνται ΙΕΚ που θα θελήσουν προφανώς να καλύψουν αυτό το κενό που θα δημιουργηθεί.

Διαβλέποντας όλους αυτούς τους επερχόμενους κινδύνους, το χαμηλό επίπεδο βαθμολογίας των εισερχόμενων σπουδαστών, αλλά και τη γενικότερη απαξία τόσο εκ μέρους της πολιτείας, όσο και εκ μέρους των γονέων αλλά και των παιδιών που η προτίμηση τους για τμήματα γενικώς ΤΕΙ ήταν αρκετά χαμηλή, με έπεισε εδώ και χρόνια πως η εναλλακτική λύση είναι στην ουσία μονόδρομος, δηλαδή η συγχώνευση με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, αφού εκεί δεν υπήρχε και τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών. Αλλά οι κ.κ Πανεπιστημιακοί σε συνεργασία θεωρώ με τους εκάστοτε κυβερνώντες έκαναν και τμήμα Ηλεκτρολόγων. Για να κυριολεκτούμε μετονόμασαν κάποιο από τα υπάρχοντα και έτσι ήταν έτοιμοι για οτιδήποτε θα ακολουθούσε κάποια στιγμή στο μέλλον.

Είναι αλήθεια πως όταν διορίστηκα πίστευα ότι θα είμαι σε ένα πολύ υψηλού επιπέδου τεχνολογικό ίδρυμα, κάτι δηλαδή σαν τα IUT (Institute Universitaire de technologie) της Γαλλίας στην εποχή μου βέβαια, δηλαδή Πανεπιστημιακά Τεχνολογικά Ινστιτούτα, τουτέστιν εκπαιδευτικά ιδρύματα κάτω από τη σκέπη και την ομπρέλα των Πανεπιστημίων με δυνατότητες «ώσμωσης», λειτουργούντα δηλαδή σαν συγκοινωνούντα δοχεία τόσο για το εκπαιδευτικό προσωπικό όσο και για τους φοιτητές μεταξύ των δύο ιδρυμάτων. Να σκεφτείτε πως ο δικός μου Supervisor στη Διδακτορική μου διατριβή ήταν ταυτόχρονα καθηγητής και στα δύο ιδρύματα και αργότερα έγινε Πρύτανης του E.N.S.I.L (Ecole Nationale Superieure d' Ingenieurs de Limoges).

Η απογοήτευσή μου βέβαια ήταν μεγάλη αν σκεφτεί κανείς ότι αρνήθηκα θέση για PostDoc (Doctorat d' etat) στο  École Nationale Supérieure de Physique de Strasbourg (E.N.S.P.S) προκειμένου να είμαι στο ΤΕΙ της Λάρισας. Όλα αυτά τα χρόνια για όσους με γνωρίζουν, δούλεψα πάρα πολύ σκληρά. Δημιούργησα ένα από τα καλύτερα εργαστήρια «Ηλεκτρονικής Ισχύος» που ήταν κόσμημα για το Τμήμα αλλά και για το ΤΕΙ, (στο οποίο υπήρξα καθαρίστρια, μπογιατζής, συντηρητής και καθηγητής διαδοχικά όλων των βαθμίδων) και το οποίο μέχρι και σήμερα λειτουργεί ακριβώς όπως και την πρώτη μέρα που ξεκίνησε πριν από 35 χρόνια. Την 1η Σεπτεμβρίου του 1984 που ανέλαβα υπηρεσία στο ΤΕΙ, στο πλαίσιο της αναβάθμισης σε ΤΕΙ και της δημιουργίας των νέων αναβαθμισμένων μαθημάτων, ανέλαβα το μάθημα των «Ηλεκτρονικών Ισχύος», που ήταν στην ειδικότητά μου, καθόσον με βάση υπουργική απόφαση ήμουν ο πρώτος διορισμένος (με εκλεκτορικό που ξεκίνησε το 1983) στην Ελλάδα καθηγητής ΤΕΙ σε βαθμίδα καθηγητή Εργαστηρίων αρχικά και μετέπειτα Εφαρμογών με ειδικότητα «Ηλεκτρονικού». Η συνέχεια για μας τους παλιούς είναι γνωστή. Ξαναπεράσαμε από εκλεκτορικά αφού μας τοποθετήσανε πάλι σε προσωποπαγείς θέσεις αναπληρωτών καθηγητών το 2001 και στη συνέχεια με κάποιες διαδικασίες εκλεκτορικών μάς εντάξανε σε τακτικές βαθμίδες καθηγητών. Επομένως, από προσωποπαγείς θέσεις το έχουμε ξαναζήσει το έργο.  Αν  κάποιοι λοιπόν πιστεύουν ότι με τον τότε γνωστό τρόπο θα γίνουν τώρα καθηγητές Πανεπιστημίου πλανώνται  πλάνην οικτρά. Σας παραπέμπω στο προ ολίγων μηνών video από την απολογιστική της απερχόμενης πρυτανείας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, παραμονές των εκλογών για τις νέες πρυτανικές αρχές και Πρύτανη, που έγινε στο Συνεδριακό κέντρο της Ιατρικής Σχολής. Θα δείτε με τι απαξιωτικό τρόπο μιλούσαν οι κ.κ. καθηγητές κυρίως της Ιατρικής Σχολής για τους καθηγητές του ΤΕΙ.

Είναι αλήθεια πως όλα αυτά τα χρόνια ζώ μια κατάσταση σχιζοειδή. Διορίστηκα σε ένα ΤΕΙ (παρόλο που την εποχή εκείνη είχα τα προσόντα να είμαι σε Πανεπιστήμιο αν σκεφθεί κανείς ότι τα μεταπτυχιακά και τα Διδακτορικά τότε, το 1976-1981 δηλαδή, ήταν ελάχιστα) στο οποίο τα πρώτα χρόνια υπήρξα persona non grata για κάποιους πολύ «ολίγους» εκλεκτούς συναδέλφους, διότι δεν ήμουν μηχανικός αλλά Φυσικός και είχα μεταπτυχιακό και Διδακτορικό από Ερευνητικό Κέντρο στη Γαλλία, τα οποία δεν ήταν απαραίτητα προσόντα αλλά «συνεκτιμόντο» για διορισμό. Για καιρό κυκλοφορούσα με τις δικαστικές αποφάσεις στο σακάκι μου, που δικαίωναν τα προσόντα μου και τις επιδείκνυα σε κάθε δύσκολη στιγμή και οι οποίες έγιναν κατά καιρούς σκαλοπατάκι (ad hoc θα έλεγαν οι δικηγόροι) για άλλους συναδέλφους. Βεβαίως αυτοί που κατά τη λαϊκή ρύση «εκεί που έφτυναν μετά έγλυφαν» έτρεξαν σε δεδομένη στιγμή να κάνουν διδακτορικά, τα οποία ήταν πληρωμένα από το Ελληνικό Δημόσιο όπως και πολλών άλλων, προκειμένου να ανελιχθούν σε καθηγητικές θέσεις και να το παίζουν σήμερα αλλά και τα προηγούμενα χρόνια ερευνητές και ήταν αυτοί που μετά μανίας επεδίωκαν να γίνουν «Πανεπιστημιακοί». Τώρα λοιπόν που είμαι στη τελική ευθεία της ακαδημαϊκής μου καριέρας, έρχονται χωρίς να με ρωτήσουν αν θέλω, κάποιοι πανεπιστημιακοί να μου πουν πως δεν κάνεις για το Πανεπιστήμιο και δεν μπορείς να ενταχθείς άμεσα σε κανένα πανεπιστημιακό τμήμα, αλλά θα τοποθετηθείς σε ένα «Γενικό Τμήμα», σε έναν «Καιάδα» δηλαδή, από τον οποίο για να βγεις (αν προλάβω) πρέπει πρώτα «εμείς», δηλαδή μια πανεπιστημιακή νομενκλατούρα, να αποφασίσουμε αν έχεις τα απαιτούμενα προσόντα. Δεν τα έχω πλέον κύριοι τα ερευνητικά για τα οποία μόνο ενδιαφέρεστε και τα οποία διατείνεστε ότι έχετε μόνον εσείς. Τα είχα κάποτε αλλά τότε οι λέξεις «έρευνα», «Διδακτορικό» στα ΤΕΙ ήταν απαγορευμένες (και σερνόμουν στα δικαστήρια για αρκετά χρόνια από τα οποία βγήκα δικαιωμένος). Έχω όμως 35 χρόνια διδακτική εμπειρία που μαζί με την αντίστοιχη εργαστηριακή θεωρώ πως είναι πολύτιμα προσόντα. Επίσης περίπου 16 χρόνια (αθροιστικά) διοικητικά προσόντα ως πρόεδρος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και τέλος επαγγελματικά προσόντα που πολλοί θα τα ζήλευαν, γιατί όπως λέει ένας εκλεκτός φίλος και συνεργάτης, «πολλοί ένθεν και ένθεν δεν έχουν κολλήσει ούτε ένα ένσημο στην πιάτσα», που και αυτά θεωρώ πως είναι επίσης πολύ σημαντικά.

Από τα παραπάνω δεν ξέρω αν φαίνεται ή όχι, αλλά η θέση μου ήταν και είναι ωστόσο υπέρ της με ίσους όρους συνένωσης των δύο ιδρυμάτων. Όχι όμως της συγχώνευσης και της κατάργησης της ΣΤΕΦ καθώς και άλλων τμημάτων με αυτόν τον επαίσχυντο τρόπο. Ας μας πουν οι σοφοί που σκέφτηκαν αυτό το νομοσχέδιο από πού το «ξεπατίκωσαν». Ποια άλλα ιδρύματα το έχουν, εσωτερικού ή εξωτερικού, και να το σεβαστούμε. Η ανεπάρκεια του νομοσχεδίου είναι εμφανέστατη αν μη τι άλλο, όχι μόνο από τον εμπαιγμό των καθηγητών με το δήθεν ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ, αλλά και των φοιτητών που τους χρυσώνουν το χάπι με τον δήθεν Πανεπιστημιακό τίτλο που θα πάρουν, αφού πρώτα απεμπολήσουν το Πτυχίο του Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ΤΕ για ένα αδιαβάθμητο πτυχίο, μη Μηχανικού, 4ετους φοίτησης, χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα, αρκεί και μόνο που θα είναι του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ή δεν ξέρω και ποιου άλλου ενδεχομένως Πανεπιστημίου. Το ίδιο ισχύει βεβαίως και για τα άλλα τμήματα της ΣΤΕΦ αναφερόμενος στους Μηχανολόγους και του Πολιτικούς Μηχανικούς.

Απευθυνόμενος λοιπόν στους αγαπητούς μου Πανεπιστημιακούς καθηγητές, του προ ολίγων μόνο ετών μετονομασθέντος τμήματος από Τηλεπικοινωνιών & Δικτύων σε τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Η/Υ και στον Υπουργό, θα έλεγα πως η αξιολόγηση, όπως έγινε και σε άλλα ιδρύματα, πρέπει να είναι μία απλή τυπική διαδικασία με βάση τα διδακτικά, διοικητικά, επαγγελματικά προσόντα και τελευταία τα ερευνητικά και να ενταχθούμε κατευθείαν στα υπό ίδρυση νέα τμήματα ή καλύτερα θα έλεγα στα ήδη υπάρχοντα ομότιτλα στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, χωρίς να είναι απαραίτητη πλέον η ύπαρξη του Γενικού Τμήματος, αλλά ενδεχομένως και των υπό ίδρυση νέων τμημάτων, τα οποία είναι βέβαιο ότι εκ προοιμίου είναι θνησιγενή (αυτό κ. Υπουργέ ονομάζεται οικονομία κλίμακας). Βεβαίως κάποιοι εκ των νέων συναδέλφων μου που έχουν εξαιρετικά ερευνητικά προσόντα και ικανοποιητικό αριθμό αναφορών, αυτοί μπορούν να τα προτάξουν, προκειμένου να μετακινηθούν προς άλλα τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, πέραν του αρχικού στο οποίο θα ενταχθούν.

Απευθυνόμενος και πάλι στον υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου θα του πρότεινα με αφορμή το κείμενο αυτό, το οποίο ευελπιστώ να διαβάσει, πως το ελάχιστο που θα μπορούσε να κάνει, θα ήταν να ζητήσει συγγνώμη από τους φοιτητές της ΣΤΕΦ, αλλά και από τους καθηγητές της Σχολής μου για τον εμπαιγμό αυτό και να διορθώσει όλα τα κακώς κείμενα και τις στρεβλώσεις του νομοσχεδίου αυτού. Δεν μπορώ να πιστέψω κ. Υπουργέ ότι είστε της άποψης να  «σκοτώνουν τα άλογα όταν γεράσουν», αλλά ωστόσο θα ήθελα και μια ευθεία απάντηση σεβόμενος τα 35 χρόνια 4 μήνες και 26 ημέρες ακαδημαϊκής προσφοράς που θα έχω στο ΤΕΙ Θεσσαλίας στις 31/08/2019 οπότε και συνταξιοδοτούμε. Επειδή γνωρίζω ότι προέρχεστε από τον ακαδημαϊκό χώρο, ελάτε στη θέση μου και πείτε μου πώς σας φαίνεται ένας τακτικός καθηγητής του ΤΕΙ Θεσσαλίας, με γνωστικό αντικείμενο «Ηλεκτρονικά Ισχύος» από το 1984, να αποχωρεί αυτοδικαίως από το Πανεπιστήμιο πλέον Θεσσαλίας και όχι από το ΤΕΙ, από ένα αδιαβάθμητο Γενικό Τμήμα σε προσωποπαγή θέση. Απαντήστε μου αν είναι δίκαιο ή όχι. Νομίζω πως είναι η απόλυτη ταπείνωση.

Απευθυνόμενος στους συνοδοιπόρους σας συναδέλφους μου των οποίων τα γραφόμενα παρακολουθώ ανελλιπώς, χωρίς να θέλω να προσβάλω ούτε να μειώσω κανέναν, θεωρώ πως τα κίνητρά τους είναι ιδιοτελή και φαίνεται ξεκάθαρα ποιες είναι οι προθέσεις τους. Θέλουν απλά να γίνουν «Πανεπιστημιακοί». Απόλυτα θεμιτό βέβαια αλλά όπως λέει και η γνωστή ρύση «η γυναίκα του Καίσαρα δεν αρκεί να είναι μόνο τίμια, πρέπει και να φαίνεται τίμια».

Σχόλια (36)

Τζωρτζ
|

Κύριε Ανδρίτσο, πολύ λογικοί οι προβληματισμοί σας, κι εγώ τα ίδια σκέφτομαι. Είμαι μηχανικός Πληροφορικής ΤΕ, του ΤΕΙ-Α. Δυστυχώς μιλάμε για κονιορτοποίηση του Τεχνολογικού τομέα. Σε καμία περίπτωση δεν μιλάμε για συνέργειες. Αυτό που συνέβη με τα ΤΕΙ Ιονίων Νήσων και Ηπείρου ήταν απορρόφηση από το Ιόνιο Πανεπιστήμιο και Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων αντίστοιχα.
Κατά την άποψή μου, τα αποτελέσματα της κατάργησης των ΤΕΙ, θα φανούν σύντομα και θα είναι άκρως απογοητευτικά.

ΑΝΔΡΙΤΣΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
|

Προφανώς αν δεν συνέβαιναν τα παραπάνω. Άλλωστε ότι και να πούμε τώρα είναι πολύ αργά για να σωθούν τα ΤΕΙ. Το μόνο που θα μπορούσε ίσως να γίνει θα ήταν μια αξιοπρεπής συνένωση με ίσους όρους και όχι ταπεινωτικούς για καθηγητές και σπουδαστές και να λάβουν υπόψη οι ιθύνοντες και τους παλαιούς αποφοίτους των καταργούμενων τμημάτων. Αυτό όμως για το οποίο απορώ είναι ότι με όλες αυτές τις εντός εισαγωγικών συγχωνεύσεις δεν θα υπάρχει πλέον σε λίγο για παράδειγμα κανένα τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ. Δηλαδή θα υπάρχουν ας πούμε μόνον Ηλεκτρολόγοι του Πολυτεχνείου και Ηλεκτρολόγοι ΙΕΚ. Παγκόσμια πρωτοτυπία. Να δούμε πως θα συνεννοείται ένας «μεγάλος μηχανικός» με ένα απόφοιτο ΙΕΚ. Να δείτε γέλια που θα γίνουν. Τι λέτε κ. Γαβρόγλου γι’ αυτό. Πιστεύω ότι με την εμπειρία που έχετε θα αντιλαμβάνεστε τι πρόκειται να συμβεί στη βιομηχανία και τις κατασκευές. Να μου πείτε επίσης τι λόγω ύπαρξης θα έχει η ΕΕΤΕΜ από την στιγμή που δεν θα τροφοδοτείται από νέους πτυχιούχους μηχανικούς ΤΕΙ. Ποιους θα εκπροσωπεί. Τους πάλαι ποτέ πτυχιούχους των τμημάτων μηχανικών των ΤΕΙ ;;;;

Τζωρτζ
|

@ioannis
Συγχαρητήρια! Το σχόλιό σας περιγράφει επακριβώς τόσο τις παθογένειες, όσο και την υφιστάμενη κατάσταση των ΤΕΙ. Μια ερώτηση μόνο. Κατά την άποψή σας, με ποιον τρόπο θα μπορούσαν να είχαν διασωθεί τα ΤΕΙ, από την περίπτωση της συγχώνευσης ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά;;;

ΑΝΔΡΙΤΣΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
|

Συγχαρητήρια αγαπητέ σχολιαστή "ioannis". Οι λίγες αυτές μεστές κουβέντες σας περικλείουν όλη την αλήθεια που ελάχιστοι τολμούν να πουν.

ioannis
|

Το πρόβλημα της απαξίωσης των ΤΕΙ και των αποφοίτων έχει ξεκινήσει από την πρώτη ημέρα της ίδρυσής τους, όταν,
- ΔΕΝ παρχείχαν πτυχία με ξεκάθαρους τίτλους σπουδών
- ΔΕΝ γίνονταν αποδεκτοί οι τίτλοι σπουδών από το ελληνικό κράτος, στις περιπτώσεις που παρέχονταν ξεκάθαροι τίτλοι μέσω των πτυχίων
- ΟΤΑΝ δεν εφαρμόζονταν από το ελληνικό κράτος τα επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων που το ίδιο είχε ψηφίσει προηγουμένως.
- ΟΤΑΝ επί σειρά ετών τα ΜΜΕ έγραφαν ΑΕΙ - ΤΕΙ και κανένας δεν αντιδρούσε.
- ΟΤΑΝ τα ΤΕΙ δεν συνεργάζονταν με τους αποφοίτους τους για να εντοπίσουν τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν.
- ΟΤΑΝ τα ΤΕΙ απαξίωσαν σταδιακά προς τα έξω το επίπεδο σπουδών όταν δέχτηκαν εισαγωγή αποφοίτων λυκείου χωρίς εξετάσεις ή με πολύ χαμηλή βαθμολογία και
- ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΦΡΟΝΤΙΖΑΝ να υπερασπιστούν τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων τους κάθε φορά που το ελληνικό κράτος τα καταπατούσε.

Πολλοί απόφοιτοι είχαν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου, αρκετά χρόνια πριν, και είχαν μιλήσει στα ιδρύματα και σε μεμονωμένους καθηγητές για τα προβλήματα που υπάρχουν. ΑΛΛΑ τα ΤΕΙ θεώρησαν ότι αν αναπτυχθούν και δείξουν έργο, θα λυθούν όλα.

ΟΜΩΣ αυτό, δεν το πίστευε κανένας γιατί την ίδια στιγμή που τα ΤΕΙ υποτίθεται ότι "έδειχναν έργο", τα επιμελητήρια φρόντιζαν να ροκανίζουν την φήμη των ιδρυμάτων και των αποφοίτων τους και την επαγγελματική τους διέξοδο.

Η ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΗ στιγμή για να διασωθούν αξιοπρεπώς τα ΤΕΙ ήταν όταν έπεσε στο τραπέζι το θέμα της συγχώνευσης των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά. Και τότε "τσίμπησαν" και μπήκαν στην παγίδα του γαβρόγλου πετώντας στα σκουπίδια καμιά 55ρια χιλιάδες αποφοίτους συν όσους θα ακολουθούσαν.

Όπως και τώρα τα ΤΕΙ Θεσσαλίας, Ηπείρου και Θεσσαλονίκης, ετοιμάζονται να κάνουν το ίδιο, στοχεύοντας μόνο "στην καριέρα των καθηγητών" Που και αυτό συζητήσιμο είναι γιατί τα μέλη ΔΕΠ κρίνονται συνολικά και όχι από το ίδρυμα. Οπότε αναμένετε..........

Χαιρετώ σας

Ισοτίμηση πτυχίων ΤΕΙ
|

Ένας καθηγητής των ΤΕΙ αναλύει (τον Οκτώβριο του 2018) πόσο καλύτερα ήταν τα τμήματα στα ΤΕΙ πριν το 2000.

Γιατί τώρα ξεκινούν κινητοποιήσεις οι απόφοιτοι των ΤΕΙ για ισοτίμηση;

https://www.esos.gr/arthra/59942/enarxi-kinitopoiiseon-ton-apofoiton-te…

Εκπαίδευση και εργασία στην Ελλάδα
|

Στην Ελλάδα μέχρι το 1980 δεν ήταν απαραίτητο να αποκτήσεις έναν τίτλο σπουδών για να βρεις εργασία. Ακόμα και απόφοιτοι του τότε εξατάξιου Γυμνασίου μπορούσαν να προσληφθούν. Λογικό επομένως μέχρι εκείνη την εποχή να εισάγοντα στα πανεπιστήμια και τις ισότιμες ανώτατες σχολές 1 στους 4 αποφοίτους Γυμνασίου (Λυκείου).

Η πανεπιστημιακή δομή έχει ως πλεονέκτημα ότι θέτει σαφή ακαδημαϊκά κριτήρια για τις σπουδές και τη στελέχωση του διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού και επίσης εύκολα ενσωματώνει με οργανωμένο τρόπο στις ήδη υπάρχουσες σχολές τα νέα γνωστικά αντικείμενα, όπως η Πληροφορική (Σχολές Θετικών Επιστημών και Πολυτεχνικές Σχολές), ακριβώς όπως συνέβη στα ΑΕΙ (Πανεπιστήμια) του εξωτερικού.

Στην Ελλάδα κάναμε το μοιραίο λάθος και προσπαθήσαμε να ιδρύσουμε υβριδικές δομές που ήταν θνησιγενείς - και έκτοτε διαρκώς προσπαθούμε να διαχειριστούμε μια αδιέξοδη κατάσταση, "αναβαθμίζοντας" και "χρηματοδοτώντας" δεκάδες τμήματα, ΤΕΙ και Πανεπιστημίων, χωρίς σαφή προσανατολισμό.

Είναι προτιμότερο να ιδρυθούν εξαρχής 3 ή 4 σωστά δομημένα τμήματα από το να στηθούν με πρόχειρο τρόπο 10 τμήματα σε κάθε πόλη και κωμόπολη και νησί, εξυπηρετώντας κυρίως μικροπολιτικούς σκοπούς, εκ των οποίων τελικά να έχουν απαξιωθεί τα 7 ή τα 8.

Η προσπάθεια εκσυγχρονισμού μετά το 1975 σίγουρα όμως δεν ήταν απαραίτητο να περιλαμβάνει τα 11 και πλέον ΤΕΙ που αναπτύχθηκαν εντελώς αυτόνομα, ακόμα και σε πόλεις που προϋπήρχαν πανεπιστημιακές σχολές. Θα ήταν αρκετό να είχαν ενισχυθεί και επεκταθεί, σταδιακά και με μέτρο, οι σχολές στα πανεπιστήμια.

Δεν μπορεί να είναι εκπαιδευτική προτεραιότητα της χώρας να διατηρηθεί το προσωπικό των ΚΑΤΕΕ και μάλιστα να αποκτήσει θέσεις σε νέα ιδρύματα!

KATEE και ΤΕΙ
|

Η Ελλάδα στα τέλη του 20ου αιώνα, μια χώρα χωρίς βιομηχανική παράδοση αιώνων, έπρεπε να επενδύσει σε σχολές για τεχνήτες και λογιστές ή αντιθέτως να φροντίσει να ενισχύσει τα πανεπιστήμια της;

Η ποσοτική διεύρυνση σε αριθμούς και, πιο σημαντικά, η ΠΟΙΟΤΙΚΗ αναβάθμιση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούσε να συντελεστεί με ομαλό τρόπο μέσω της λογικής αύξησης των Πανεπιστημιακών Σχολών και Τμημάτων.

Το ζήτημα είναι η ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ, με στόχο την προετοιμασία του έμψυχου δυναμικού της χώρας για τη νέα οικονομία, και αυτό φυσικά δεν μπορούσε να εξασφαλιστεί ούτε στα παλιά ΚΑΤΕΕ ούτε στη διάδοχο κατάσταση με τα ΤΕΙ.

Tα ΚΑΤΕΕ ήταν διετείς σχολές τεχνικής κατάρτισης, δεν είχαν καμία σχέση με ανώτατη εκπαίδευση. Το ίδιο και τα ΤΕΙ, τα οποία στον ιδρυτικό τους νόμο ορίζονται ως διακριτά ιδρύματα, σε αποστολή και κατεύθυνση και σπουδές, από τα Πανεπιστήμια.

Αποδείχτηκε καταστροφική η επιλογή να στοιβάζουμε τους αποφοίτους Λυκείου σε 500 τμήματα, ΤΕΙ και πανεπιστημίων, που ιδρύθηκαν σε κάθε γωνιά της χώρας και τα οποία, μετά από τρεις δεκαετίες, προσπαθούμε να καταργήσουμε αφού διαπιστώσαμε ότι είναι υποστελεχωμένα, μη αναγκαία για τη χώρα και επιπλέον μη βιώσιμα.

Aλίμονο
|

Δεν είναι "αριστεία" για ένα ΑΕΙ να απαιτείται από τους καθηγητές να έχουν διδακτορικό, είναι ελάχιστη προϋπόθεση. Όσοι υπερασπίζονται την κατάσταση που επικρατούσε πριν το 2001 στα ΤΕΙ μάλλον δεν έχουν σχέση με την σύγχρονη ακαδημαϊκή κοινότητα.

κορπορατισμός στο μεγαλείο του
|

Τα ίδια και τα ίδια επαναλαμβάνονται εμμονικά. Καταρχάς όσα αναφέρεται δεν θίγουν τις αποσιωποίησεις σας αλλά ανοίγουν ένα άλλο θέμα.
Πάμε στο άλλο θέμα. Ναι το ΕΜΠ υπήρχε πολύ πριν το 1983. Συνεπώς έπρεπε να μην ιδρυθεί κανένα άλλο εκπαιδευτικό ίδρυμα; Το 1983 ιδρύθηκαν μας πληροφορείται 11 ΤΕΙ. Και εγώ έτσι νομίζω ότι είναι. Δεν λέτε όμως ότι καταργήθηκαν 11 ΚΑΤΕΕ. Γιατί τα ξεχάσατε αυτά; Μήπως γιατί αυτά ιδρύθηκαν το 1970; Αν δεν ιδρύονταν τα ΤΕΙ με τα ΚΑΤΕΕ τι να κάναμε; Αν δεν χρειάζονταν τα ΤΕΙ, μάλλον δεν χρειάζονταν και τα ΚΑΤΕΕ. Να τα καταργούσαμε και να απολύαμε το προσωπικό; Εσείς είπατε ότι δεν χρειάζονταν.
Αναφέρεται ότι το 1978 είχε εγκριθεί το πολυτεχνείο Κρήτης. Εγκριθεί άρα δεν δούλευε δεν εκπαίδευε φοιτητές. Γιατί δεν επιλέχθηκε να συγκροτηθεί ένας ρωμαλέος φορέας στην Κρήτη όπου θα εκμεταλλευόταν συνέργειες του Πολυτεχνείου και της ανώτερης τεχνικής εκπαίδευσης; Γιατί αν φτιάξεις ένα θεσμικά ανώτερο και πιο θωρακισμένο θεσμό (πανεπιστήμιο/πολυτεχνείο) αφαιμάσεις προσοντούχους από την αγορά κα αυτοί θα κατευθυνθούν προς αυτόν. Το ΔΠΘ ιδρύθηκε διαβάζω το 1973 και ξεκίνησε να λειτουργεί ένα χρόνο μετά. Πάλι μετά την ίδρυση των ΚΑΤΕΕ. Πριν τα ΚΑΤΕΕ ιδρύθηκε η πολυτεχνική σχολή στην Πάτρα. Το 1967. Οι μηχανολόγοι της Πάτρας όμως το 1972. Οι πολιτικοί και οι χημικοί μηχανικοί το 1972 κι το 1977 αντίστοιχα. Οι ΗΥ το 1980 και έχουμε άλλες δύο σχολές το 1999 και το 1998. Αρχιτέκτονες και φυσικών πόρων. Ολοι αυτοί μετά τα ΚΑΤΕΕ. Η βούληση για μη συνεργασία προήλθε και χρεώνεται στην πλευρά της ανώτερης εκπαίδευσης; Και όλα αυτά συνέβαιναν σε ένα κοινωνικό τοπίο όπου δεν έμπαιναν στην τριτοβάθμια το 70% του μαθητικού πληθυσμού αλλά ούτε το ένα τρίτο αυτού του ποσοστού! Αρχές του 1980 έμπαιναν λιγότεροι από 20% στα πανεπιστήμια και λιγότεροι από 5% σε ανώτερες σχολές. Μεταπτυχιακά στην Ελλάδα σχεδόν δεν υπήρχαν. Οι διδάκτορες ελάχιστοι. Για να γίνεις καθηγητής πανεπιστημίου χρειαζόταν και ένα δεύτερο πιο δύσκολο διδακτορικό η υφηγεσία. Και η Ελλάδα είχε έλλειμα μετάδοσης γνώσης μέσα σε εκπαιδευτικά πλαίσια. Η υποχρεωτική εκπαίδευση ήταν ακόμα μέχρι την 6η δημοτικού. Για να μπεις στο γυμνάσιο έδινες εξετάσεις. Δεν ήταν δύσκολες αλλά υπήρχαν! Για να μπεις στο Λύκειο εξετάσεις. Κοβόταν τον Ιούνιο το 15%.Κάπως έτσι φαντάζεσαι το κοινωνικό κλίμα που ρωτάς γιατί έγιναν τα ΤΕΙ;

ΣΤΕΦ το 1983
|

Το 1983 ήδη υπήρχαν Πολυτεχνικές Σχολές στα Πανεπιστήμια (σε ΑΠΘ, Παν. Πατρών, ΔΠΘ), είχε εγκριθεί η ίδρυση του Πολυτεχνείου Κρήτης (1978) ενώ το Πολυτεχνείο Αθηνών λειτουργούσε από τις αρχές του 20ου αιώνα.

Την ίδια χρονιά ιδρύθηκαν 11 ΤΕΙ σε Αθήνα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Ηράκλειο, Σέρρες, Καβάλα, Κοζάνη, Χαλκίδα και Μεσολόγγι, σαφώς διαχωρισμένα από την Ανώτατη Εκπαίδευση, με τμήματα ενταγμένα Σχολές Οικονομίας και Διοίκησης και Σχολές Τεχνολογικών Εφαρμογών.

Ποιος ο λόγος να μην συγχωνευτούν οι σχολές ΣΤΕΦ των ΤΕΙ με τις αντίστοιχες Πολυτεχνικές / Πανεπιστημιακές Σχολές;

@TEI το 1983
|

Παραπληροφορείτε και λέτε συνέχεια τα ίδια. Παραλείψατε να αναφέρετε ότι οι επίκουροι πρέπει να έχουν διδακτορικό εδώ και 20 χρόνια. Ότι πάνω από τους επίκουρους μπήκε η βαθμίδα των αναπληρωτών το 2001 όπου και απαιτείται το διδακτορικό. Ότι από το 1995 ρυθμίστηκε η πρόσβαση των αποφοίτων ΤΕΙ σε μεταπτυχιακά και η αναγνώριση τους (των μεταπτυχιακών από την αλλοδαπή) από το ΔΙΚΑΤΣΑ. Ότι το 2001 επιτράπηκε η σύμπραξη ΤΕΙ με πανεπιστήμια για παροχή μάστερ. Ότι το 2007 με τον νόμο Γιαννάκου μπορούν να παρέχουν και μόνα τους μάστερ.

ΤΕΙ το 1983
|

Τα ΤΕΙ με τον νόμο του 1983 έχουν εντελώς άλλο ρόλο και κατεύθυνση κατεύθυνση σπουδών. Οι απόφοιτοί τους δε θεωρούνται ότι κατέχουν τίτλους σπουδών ισότιμους με τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.), τα τότε Πανεπιστήμια και τις ισότιμες με αυτά Σχολές.

Στον ίδιο νόμο περιλαμβάνεται διάταξη ότι μπορούν να εκλεγούν Επίκουροι Καθηγητές ή Καθηγητές Εφαρμογών χωρίς ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ ΔΙΠΛΩΜΑ.

Το 2001 η αλλαγή στη νομοθεσία δεν άλλαξε το καθεστώς για τους Καθηγητές Εφαρμογών (απαίτηση μόνο για μεταπτυχιακό τίτλο) και τα ΤΕΙ δεν είχαν δυνατότητα οργάνωσης κύκλου μεταπτυχιακών σπουδών και απονομής διδακτορικών.

Άρα μιλάμε για μια προβληματική κατάσταση που ταλαιπωρεί τόσους φοιτητές επί τέσσερις δεκαετίες χωρίς να καλύπτει συγκεκριμένες ανάγκες της χώρας.

Οι περισσότερες σχολές των ΤΕΙ από την ίδρυση τους μέχρι σήμερα είναι Σχολές Διοίκησης και Οικονομίας ή Σχολές Τεχνολογικών Εφαρμογών, με τμήματα που ήδη υπήρχαν σε αντίστοιχες πανεπιστημιακές σχολές.

https://www.esos.gr/arthra/59588/i-diki-sas-anotatopoiisi-sta-hartia-ma…

τοπογράφος ΤΕΙ Αθηνών
|

σχόλιο 6-11-18 7:51
στην 1η παράγραφο του σχολίου σου, συμφωνώ ... αλλά φαίνεται ότι κάτι εμποδίζει σε αυτή τη χώρα να φανούν και οι σχολές ΤΕΙ, εδώ και πολλά χρόνια.
τα λοιπά περί ενικού και λοιπά δε τα σχολιάζω, όπως το πάρεις.
πχ σημερα ειδα ενα ΦΕΚ για τα επαγγελματικά δικαιώματα των παιδιών από τα πολυτεχνεία .. πουθενά δεν αναφέρονται τα ΤΕΙ, οπότε καταλαβαίνεις πως μιλάμε όλοι χωριστά περί ΑΕΙ, ΤΕΙ, όταν υπάρχει αυτή η απαξίωση. Εκτός αν όπως λες από το 2001 δεν υπάρχουν ΤΕΙ αλλά μόνο ΑΕΙ. αν δε συμβαίνει αυτό .. είναι λίγο επικίνδυνο για ... αυτούς που καραδοκούν με σκοπό το κέρδος

@τοπογράφος ΤΕΙ Αθηνών
|

Είναι πραγματικά τραγικό να αναφέρεται κάποιος απόφοιτος ΤΕΙ σε ΑΕΙ και όχι πανεπιστήμια.... Τα ΤΕΙ ανήκουν στα ΑΕΙ από το 2001...

Εργαστηριακά μαθήματα χρειάζονται αλλά όχι χωρίς ισχυρό θεωρητικό υπόβαθρο.

Έχει πολύ πλάκα να κατηγορείτε τους άλλους ότι γράφουν ανώνυμα ενώ κάνετε και εσείς το ίδιο. Πάντως μας στεναχωρείτε πολύ όταν μας μιλάτε στον ενικό...

@τοπογράφος ΤΕΙ Αθηνών
|

Είναι πραγματικά τραγικό να αναφέρεται κάποιος απόφοιτος ΤΕΙ σε ΑΕΙ και όχι πανεπιστήμια.... Τα ΤΕΙ ανήκουν στα ΑΕΙ από το 2001...

Εργαστηριακά μαθήματα χρειάζονται αλλά όχι χωρίς ισχυρό θεωρητικό υπόβαθρο.

Έχει πολύ πλάκα να κατηγορείτε τους άλλους ότι γράφουν ανώνυμα ενώ κάνετε και εσείς το ίδιο. Πάντως μας στεναχωρείτε πολύ όταν μας μιλάτε στον ενικό...

τοπογράφος ΤΕΙ Αθηνών
|

προς (Απόψεις καθηγητών ΤΕΙ)
θλίβομαι πραγματικά, όταν διαβάζω απόψεις σαν αυτήν : "Λυπηρό ένας ακαδημαϊκός το 2018, είτε στα ΤΕΙ είτε στα πανεπιστήμια, να επιμένει σε "εργαστηριακά μαθήματα" που διδάσκονταν από προσωπικό χωρίς καν μεταπτυχιακό... Και να θεωρεί αυτό το επίπεδο σπουδών ιδανικό..."
αν πραγματικά είσαι ακαδημαϊκός (σου μιλώ απ'ευθείας στον ενικό αφού σχολιάζεις ανώνυμα, χωρίς να με ενδιαφέρει ποιος είσαι) και σου ρωτώ ευθέως.
1) ποιος σου είπε ότι δε χρειάζονται τα εργαστηριακά μαθήματα?
2) το ξέρεις ότι πολλές σχολές στα ΑΕΙ, έχουν εισάγει εργαστηριακά μαθήματα? πχ στους ΑΤΜ, γεωδαιτικές ασκήσεις υπαίθρου
3) έχεις διαβάσει τον ιδρυτικό νόμο των ΤΕΙ του 1983 και πως σκεφτόταν τότε η πολιτεία τον σχεδιασμός τους? (αυτο για να καταλάβεις τι σημαίνει πολιτική στην Ελλάδα)
4) αναφέρεσαι ότι γυρνάμε 50 χρόνια πίσω στους τότε νόμους. Τότε τι έχεις να πεις ότι το ΤΕΕ γυρίζει σε νόμους του 1931, (και να στο προχωρήσω λίγο ... γίνεται λόγω των πολιτικών μηχανικών που δήχεν έχουν σπουδάσει τα πάντα και οι άλλες ειδικότητες δε μιλάνε εδώ και 10ετίες). αν βάλεις ένα πολιτικό μηχανικό να κάνει μετρήσεις υπαίθρου όπως λέμε εμείς οι τοπογράφοι .... σε κάθε νομό ... ζήτημα είναι να υπάρχουν άνω των 5, και πολλά είπα

ΑΝΔΡΙΤΣΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
|

Αγαπητέ γι΄αυτά που γράψατε παραπάνω σας παραδίδω στην έλεος και τον σχολιασμό των χιλιάδων δικών μου φοιτητών και αποφοίτων αλλά και όλων των φοιτητών και αποφοίτων των ΤΕΙ της Ελλάδας. Ντρέπομαι για σας αλλά και για το esos που φιλοξενεί τέτοιους σχολιασμούς. Με την ευκαιρία και με όλο τον σεβασμό μου επιτρέπετε μια μικρή διόρθωση μάλλον θα εννοείτε habilitation.

ΑΝΔΡΙΤΣΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
|

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΝΩΝΥΜΟ ΣΧΟΛΙΑΣΤΗ (Απόψεις καθηγητών ΤΕΙ)

Δεν θα συνεχίσω άλλο τη συζήτηση μαζί σας. Συνομιλώ με κάποιον που κρύβεται πίσω από την ανωνυμία και γίνεται τιμητής των ΤΕΙ με πολύ κυνικό τρόπο που δεν αρμόζει στο προφίλ ενός ακαδημαϊκού δασκάλου. Συνομιλώ με άνθρωπο χωρίς ταυτότητα επομένως τα λόγια σας δεν έχουν καμία ακαδημαϊκή υπόσταση και με θλίβουν βαθιά. Ότι και να γράψετε στο εξής δεν θα το σχολιάσω και δεν θα πέσω στο δικό σας επίπεδο. Σας λυπάμαι πραγματικά.

Απόψεις καθηγητών ΤΕΙ
|

Απαντώντας στον κ. Ανδρίτσο: η Ελλάδα ούτε το 1980 ούτε το 1990 ούτε σήμερα χρειάζεται ΤΕΙ, με οποιαδήποτε μορφή. Φυσικά και συμφωνώ με την κατάργησή τους, έστω και με καθυστέρηση 40 ετών.

Η ίδρυσή τους ήταν μεγάλο λάθος που κόστιστε στη χώρα και τους νέους ανθρώπους.

Δεν πρέπει καν να μας απασχολεί αν συνεχίσει να λειτουργεί το ΤΕΙ Θεσσαλίας - το θέμα είναι ΠΩΣ θα σπουδάσουν καλύτερα οι φοιτητές τα επόμενα χρόνια.

Ποιον σκοπό υπηρετούσαν για την Ελλάδα τα ΤΕΙ;

Κανέναν, διότι στην συντριπτική τους πλειονότητα (σε ποσοστό άνω του 85%, βλ. έκθεση ΑΔΙΠ) τα τμήματα ΤΕΙ είχαν απόλυτη επικάλυψη με τα γνωστικά αντικείμενα στα Πανεπιστημιακά Τμήματα, τα οποία κάλυπταν τόσο το ακαδημαϊκό όσο και το επαγγελματικό σκέλος.

Δεν διαπιστώσατε αναβάθμιση μετά το 2000 διότι τα ΤΕΙ σαν δομή ΔΕΝ ήταν φτιαγμένα για ακαδημαϊκές σπουδές, με υψηλού επιπέδου θεωρητικές γνώσεις και παραγωγή έρευνας. Επομένως, οποιαδήποτε θετική εισροή ακυρωνόταν από ένα τοξικό περιβάλλον.

Σε κανένα σημείο δεν υπερτερούσαν οι απόφοιτοι ΤΕΙ έναντι των πανεπιστημιακών αποφοίτων, μόνο υστερούσαν σε βασικές γνώσεις και ακαδημαϊκό προφιλ. Ακόμα και να είχαν εκδοθεί όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα πάλι οι αριστούχοι φοιτητές θα απέφευγαν τέτοιου τύπου ιδρύματα.

Δεν αρκεί ένας νόμος και μερικοί καθηγητές για να γίνει ένα ίδρυμα Πανεπιστήμιο.

Στο σύγχρονο κόσμο καμία χώρα δε γυρνά 50 χρόνια πίσω και δεν επιμένει σε τεχνική - επαγγελματική ανώτατη εκπαίδευση, θέτοντας στην ουσία glass ceiling στους πτυχιούχους.

Αν θέλετε ένα πρόσφατο παράδειγμα από τη Γαλλία, εκεί προωθούνται συνενώσεις πανεπιστημίων για να επιτύχουν κρίσιμη μάζα ιδρυμάτων.

Ο κόσμος και η Ελλάδα θα προχωρήσουν, και το να κλείσουν υποβαθμισμένα τμήματα, είτε Πανεπιστημίων είτε ΤΕΙ, είναι ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΟΛΩΝ.

Τέλος, γράφετε:

«επιμένω πως τα ΤΕΙ λειτουργούσαν καλύτερα, είχαμε καλύτερο υλικό σπουδαστών και επίπεδο σπουδών πριν το έτος 2000».

Λυπηρό ένας ακαδημαϊκός το 2018, είτε στα ΤΕΙ είτε στα πανεπιστήμια, να επιμένει σε "εργαστηριακά μαθήματα" που διδάσκονταν από προσωπικό χωρίς καν μεταπτυχιακό... Και να θεωρεί αυτό το επίπεδο σπουδών ιδανικό...

Άκης
|

Γιατί δεν κάνουν 5έτη τα τμήματα της στεφ και να απονέμουν διπλώματα και όχι πτυχία και να τελειώνουν.
Και ΣΑΕ δυνατό εργαστήριο αλλά υπομηχανικοί στην καλύτερη να σε αποκαλέσουν και ας έχουμε και μεταπτυχιακό.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΔΡΙΤΣΟΣ
|

Στο σχόλιο του ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΤΕΙ απαντώ ως εξής :

Στην παράγραφο (α) θα σας πρότεινα αγαπητέ ενδεχομένως συνάδελφε να ενδιαφερθείτε και να μάθετε τί ήταν τα Doctorat d' etat στη Γαλλία για να μην μακρηγορώ.

Στην παράγραφο (β) απαντώ λέγοντας ότι από τότε που στα ΤΕΙ με το ψευδεπίγραφο της δήθεν ανωτατοποίησης τους, άρχισαν να εισρέουν άτομα, χωρίς καμία αντίρρηση με εξαιρετικά προσόντα και διδακτορικά και δημοσιεύσεις, αλλά και πολύ από τους ήδη υπάρχοντες καθηγητές των ΤΕΙ να τα αποκτούν εκ των έσω με τον τρόπο που ακροθιγώς ανέφερα παραπάνω, δεν διαπίστωσα την πολυπόθητη ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών πέρα από το γεγονός ότι όλοι αυτοί πλέον πίεζαν για να γίνουμε "Πανεπιστήμια" και αυτοί Πανεπιστημιακοί και ιδού το αποτέλεσμα. Τα γεγονότα με δικαιώνουν νομίζω απόλυτα. Όσον αφορά τους συναδέλφους που βρήκα χωρίς διδακτορικά κλπ. στο οποίο ειρωνικά αναφέρεστε, ναι επιμένω πως τα ΤΕΙ λειτουργούσαν καλύτερα, είχαμε καλύτερο υλικό σπουδαστών και επίπεδο σπουδών πριν το έτος 2000. Για όποιον έχει την παραμικρότερη απορία έχω τα κατάλληλα μέσα για να να τον πίσω αρκεί παρακαλώ να κάνει μια βόλτα στο ΤΕΙ Λάρισας Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Εργαστήριο Ηλεκτρονικής Ισχύος & Βιομηχανικών Ηλεκτρονικών.

Για την παράγραφο (γ), θα έλεγα πως αγαπητέ μου σχολιαστή μάλλον δεν διαβάσατε καλά το παραπάνω κείμενο. Πουθενά δεν αναφέρθηκα στην κατάσταση που περιγράφετε εσείς για τους Διδάκτορες. Πιθανόν να κρίνετε εξ ιδίων τα αλλότρια. Στην ίδια παράγραφο, όπως το λέτε το παραφράζω και σας το επιστρέφω. Ακριβώς τότε που λειτουργούσαν τα ΤΕΙ υπηρετώντας τον σκοπό και το στόχο για τον οποίο δημιουργήθηκαν "δεν έπρεπε να υπάρχει απαίτηση Διδακτορικού". Και άλλωστε για ποιο λόγο αναφέρεστε γενικά και αόριστα για ένα Ακαδημαϊκό Ίδρυμα για τα ΤΕΙ νομίζω μιλάμε.

Αγαπητέ μου σχολιάζετε πράγματα, στα οποία ουδόλως αναφέρθηκα και χάνετε την ουσία. Δεν απαντάτε σε αυτά που διαβάσατε. Αφήστε τους Διδάκτορες κατά μέρος και πέστε μου ευθέως αν συμφωνείτε με την κατ΄ουσία κατάργηση της ΣΤΕΦ και του ΤΕΙ γενικότερα. Συμφωνείτε με τον εμπαιγμό καθηγητών και φοιτητών που πραγματοποιείται με την δήθεν "πανεπιστημιοποίηση". Συμφωνείτε με το γεγονός ότι κλείνουν τα ομότιτλα τμήματα του ΤΕΙ Θεσσαλίας προς τα αντίστοιχα του Πανεπιστημίου προς τέρψη κάποιων συντεχνιών. Συμφωνείτε ότι επειδή οι Πανεπιστημιακοί δεν μας θέλουν στα πόδια τους, δημιουργούν τμήματα δήθεν Πανεπιστημιακά, τα οποία πολύ σύντομα θα οδηγηθούν σε κλείσιμο, διότι θεωρώ πως δεν θα έχουν ποτέ την κρίσιμη μάζα των φοιτητών που απαιτείται για να λειτουργήσουν και θα οδηγηθούν αναγκαστικά σε κλείσιμο ή μαρασμό.

Ευχαριστώ για την προσοχή σας

Άκης
|

DJ και barman είναι το σύνθημα.
Χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα δεν υπάρχει λόγος να υπάρχει η ΣΤΕΦ.

Σοφία
|

Το αστείο της όλης υπόθεσης , είναι ότι οι μηχανικοί των Ανώτατων τεχνολογικών ιδρυμάτων , ενώ μεν ζητούν τα ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ, ούτε συμμετείχαν στην διαδήλωση στην Αθήνα Πριν λίγες βδομάδες και ούτε έχουν δείξει τάσεις να συσπειρωθούν και να τρελάνουν τον υπουργό με διαδηλώσεις και συλλαλητήρια μαζικά ώστε να δείξουν δυναμικά τα αυτονόητα..

Απορία
|

Ουδείς είναι ευχαριστημένος από τη σημερινή κατάσταση των ΤΕΙ. Ποια η λύση που προτείνουν όλοι οι δυσαρεστημένοι;

Να γυρίσουμε τον χρόνο πίσω και να αλλάξουμε την Ιστορία αποκλείεται. Αν ήταν αυτό εφικτό, τότε καλύτερα να μην είχαν καν ιδρυθεί Τεχνολογικά Ιδρύματα.

Στην παρούσα φάση δεν υπάρχει άλλη λύση από την ενσωμάτωση των ΤΕΙ στα πανεπιστήμια. Συνεχώς όμως να προκύπτουν ενστάσεις από ανθρώπους που γνωρίζουν πόσο άσχημα έχουν εξελιχθεί τα πράγματα στην ανώτατη εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια - ξεκάθαρη υστεροβουλία σε βάρος της νέας γενιάς φοιτητών, που θα κληθεί να αντιμετωπίσει απείρως δυσμενέστερες εργασιακές συνθήκες.

Μια παλιά μαθήτρια
|

Μπράβο Δάσκαλε,

Μα αναρωτιόμουν, τι γνώμη έχει ο Ανδρίτσος;
Συμφωνεί με το κλείσιμο της Σχολής;
Δεν θα πει κάτι; Έτσι, για να ακουστεί και αυτή η άποψη.

Το μόνο που μένει είναι να νοικιάσουν τα εργαστήρια της ΣΤΕΦ στα Ιδιωτικά ΙΕΚ.

Δεν καταλαβαίνω
|

Στην Ελλάδα όποιος έχει διδακτορικό πρέπει υποχρεωτικά να γίνει καθηγητής πανεπιστημίου; Και αν δεν υπάρχει διαθέσιμη θέση στα πανεπιστήμια τότε οπωσδήποτε να γίνει καθηγητής σε κάποιο τμήμα ΤΕΙ;

Μην ποιούμε την ανάγκη φιλοτιμία, αριστούχοι απόφοιτοι με σπουδές σε καταξιωμένα πανεπιστήμια του εξωτερικού υπήρχαν πάντοτε και είναι ευθύνη της κυβέρνησης κάθε χώρας να τους προσελκύσει. Δεν μπορεί να αρκούν ένα διδακτορικό και πέντε δημοσιεύσεις για να γίνεις καθηγητής σε πανεπιστήμιο μιας σύγχρονης ευρωπαϊκής χώρας.

Από το 1975 και μετά αντί να εκσυγχρονίσουμε την Ανώτατη Εκπαίδευση μας, θέτοντας αυστηρά τυπικά και ουσιαστικά κριτήρια, πατήσαμε φρένο και θεωρούμε νόρμα την μετριοκρατία.

Απόψεις καθηγητών ΤΕΙ
|

α) «Είναι αλήθεια πως όταν διορίστηκα πίστευα ότι θα είμαι σε ένα πολύ υψηλού επιπέδου τεχνολογικό ίδρυμα, κάτι δηλαδή σαν τα IUT (Institute Universitaire de technologie) της Γαλλίας στην εποχή μου βέβαια, δηλαδή Πανεπιστημιακά Τεχνολογικά Ινστιτούτα... Αρνήθηκα θέση για PostDoc »

Όμως μια θέση PostDoc δεν είναι ΜΟΝΙΜΗ θέση, και δεν εξασφαλίζει εργασιακή σταθερότητα ούτε τότε ούτε τώρα - κάτι το οποίο σίγουρα γνωρίζατε όταν προτιμήσατε τη θέση καθηγητή στο ΤΕΙ Λάρισας.

Όταν η εκτίμησή σας αποδείχθηκε ανακριβής -διότι σαφώς τα ελληνικά ΤΕΙ της δεκαετίας του '80 δεν είχαν καμία σχέση με αυτό που πιστεύατε- γιατί δεν αποχωρήσατε;

β) «...ήταν εξαιρετικοί στη δουλειά τους και άοκνα χωρίς τα προσόντα καθηγητών με διδακτορικά»

Δηλαδή, αν είχαν διδακτορικό θα δούλευαν λιγότερο ή χειρότερα; Αυτό το παράλογο ψευδοδίλημμα από πού προκύπτει, ότι δήθεν οι καθηγητές με διδακτορικό μάλλον δε θα είναι τόσο εργατικοί και συνεπείς στα καθήκοντά τους;...

γ) «Ο αρχικός και πραγματικός σκοπός των ΤΕΙ που ήταν η παροχή θεωρητικών αλλά κυρίως εφαρμοσμένων τεχνικών γνώσεων άρχιζε να ξεφτίζει, να ξεμακραίνει και να χάνει τον αρχικό του στόχο και σκοπό που ήταν ο τεχνολογικός χαρακτήρας των ΤΕΙ και ειδικότερα από το 2000 και μετά που άπαντες έπρεπε να είναι με Διδακτορικά»

Η απαίτηση για κατοχή Διδακτορικού από τα μέλη ΔΕΠ ενός ακαδημαϊκού ιδρύματος εμποδίζει την εφαρμοσμένη έρευνα;... Αυτήν την εντύπωση αποκόμισατε και στα ιδρύματα του εξωτερικού ή μόνο στην Ελλάδα συναντήσατε αυτήν την εξαίρεση;...


Διεύθυνση URL: https://www.esos.gr/arthra/59655/i-katargisi-tis-stef-toy-tei-thessalias