Τμήματα Πληροφορικής: Προτάσεις ομάδων εργασίας για την Ενίσχυση των Προγραμμάτων Σπουδών και τη βελτίωση του ρυθμού αποφοίτησης

Εφαρμογή και ενίσχυση του θεσμού του Ακαδημαϊκού Συμβούλου σπουδών για κάθε φοιτητή-Παροχή φροντιστηριακών/εργαστηριακών μαθημάτων σε μαθήματα κορμού

03/11/2023

Άκουσε το άρθρο

Σειρά προτάσεων διατυπώθηκαν από τις ομάδες εργασίας για την Ενίσχυση των Προγραμμάτων Σπουδών και τη βελτίωση του ρυθμού αποφοίτησης  στην εκδήλωση  της  Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) και τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ).

Ειδικότερα, οι προτάσεις έχουν ως εξής:

Α. Προτάσεις προς υλοποίηση από τον ΣΕΠΕ και τις επιχειρήσεις – μέλη του

  • Συμμετοχή εταιρειών στις ημέρες καριέρας των Πανεπιστημίων.
  • Διοργάνωση ενός Roadshow προβολής εταιρειών και θέσεων εργασίας, υπό το συντονισμό του ΣΕΠΕ, σε κυλιόμενες ημερομηνίες, σε διάφορες πόλεις.
  • Προβολή των συνολικών αναγκών της αγοράς εργασίας και παρουσίαση (σε μορφή ολιγόλεπτων videos) των απαιτούμενων ρόλων που μπορούν να καλύψουν οι απόφοιτοι των σχολών ΤΠΕ.
  • Επιβράβευση διακεκριμένων φοιτητών/τριών και διοργάνωση από εταιρείες hackathons /workshops με κάλυψη εξόδων συμμετοχής για φοιτητικές ομάδες από Τμήματα ΤΠΕ.
  • Ενημέρωση όλων των Τμημάτων με τα αποτελέσματα της έρευνας του ΣΕΠΕ σχετικά με τις γνώσεις και δεξιότητες που ζητούνται από την αγορά εργασίας.
  • Καταγραφή από το ΣΕΠΕ των διαθέσιμων δωρεάν εκπαιδευτικών προγραμμάτων από ελληνικές και πολυεθνικές εταιρείες και σχετική ενημέρωση όλων των Τμημάτων, με στόχο την αξιοποίησή τους από τα Τμήματα ΤΠΕ.
  • Εξασφάλιση χαμηλής ειδικής τιμής ή δωρεάν εξέταστρων πιστοποιήσεων για φοιτητές/τριες από τις εταιρείες που παρέχουν τις σχετικές προϊοντικές πιστοποιήσεις.

Β. Προτάσεις προς υλοποίηση από τα Τμήματα ΤΠΕ και τα Πανεπιστήμια

ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΑΡΙΘΜΟΥ ΑΠΟΦΟΙΤΗΣΑΝΤΩΝ

  • Παροχή φροντιστηριακών/εργαστηριακών μαθημάτων σε μαθήματα κορμού από άριστους τελειόφοιτους φοιτητές και υποψήφιους διδάκτορες, συνυπολογισμός εργασιών-προόδων στον τελικό βαθμό, έγκαιρη ανάρτηση του διδακτικού υλικού στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες.
  • Εφαρμογή και ενίσχυση του θεσμού του Ακαδημαϊκού Συμβούλου σπουδών για κάθε φοιτητή.
  • Σύσταση Επιτροπής Φοιτητικών Ζητημάτων σχετικά με: τα ποσοστά συμμετοχής και αποτυχίας στις εξετάσεις, τη δυσκολία των θεμάτων, τον τρόπο παρακολούθησης από τη γραμματεία, την επικαιροποίηση της ύλης των μαθημάτων, ώστε αυτή να ανταποκρίνεται στις μονάδες ECTS.
  • Επέκταση του πληροφοριακού συστήματος εισαγωγής βαθμολογιών μαθημάτων της ηλεκτρονικής γραμματείας (παροχή σε κάθε διδάσκοντα προσωποποιημένης πληροφόρησης για τις επιδόσεις των φοιτητών του και συγκεντρωτικές αναφορές για τις βαθμολογίες των φοιτητών σε κάθε μάθημα, σε διαφορετικές εξεταστικές περιόδους).
  • Ενίσχυση του θεσμού της μετακίνησης των φοιτητών μέσω του Erasmus+/ΠΡΑΚΤΙΚΗ/- εσωτερικού Erasmus.
  • Ειδική μέριμνα για τους φοιτητές με οικονομικά προβλήματα, οι οποίοι χρειάζεται να μετακινηθούν από τον τόπο κατοικίας τους για να σπουδάσουν.
  • Δημιουργία κοινού ερωτηματολογίου εισόδου και εξόδου των φοιτητών από την ΕΘΑΑΕ, σε συνεργασία με τις σχολές.

ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

  • Συστηματική ανάρτηση στις ιστοσελίδες των Πανεπιστημίων των προσφερόμενων θέσεων εργασίας (με ομαδοποίηση θέσεων, απαιτούμενων δεξιοτήτων, παροχών).
  • Σύσταση Επιχειρηματικών Συμβουλευτικών Επιτροπών (Industrial Advisory Boards)
  • Εμπλουτισμός του εκπαιδευτικού περιεχομένου των Προγραμμάτων Σπουδών με τεχνολογίες και εργαλεία που χρησιμοποιούνται ευρέως στην αγορά εργασίας, όπως διδασκαλία εκπαιδευτικού υλικού των εταιρειών, προετοιμασία για επαγγελματικές πιστοποιήσεις (βασική ή/και εξελιγμένη γνώση τεχνολογιών ΤΠΕ και γλωσσών προγραμματισμού), καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων (soft skills) και βασικών γνώσεων λειτουργίας των επιχειρήσεων.
  • Οργάνωση Βιομηχανικών Διδακτορικών ή και Διπλωματικών Εργασιών με συνεπίβλεψη (ύπαρξη ακαδημαϊκού επιβλέποντος από τα Τμήματα και daily supervisor από τις εταιρείες).
  • Συστηματική παρακολούθηση της πορείας αποφοίτων, μέσω της αξιοποίησης δικτύων αποφοίτων (π.χ. LinkedIn), καλλιέργεια της κουλτούρας alumni.

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

  • Αναβάθμιση και επέκταση εξοπλισμού εργαστηρίων πληροφορικής σε τρεις άξονες: α) δημιουργία τοπικών clusters για εκπαιδευτικούς σκοπούς (εκπαιδευτικά εργαστήρια) και στέγαση κέντρων δεδομένων (Datacenters), β) εξασφάλιση σύγχρονων υπολογιστικών συστημάτων και τηλεπικοινωνιών καθώς και του απαραίτητου λογισμικού, γ) πρόσβαση σε πολλαπλές ψηφιακές υποδομές (cloud υποδομές) και online υπηρεσίες, υποστήριξη πολλαπλών υπηρεσιών ψηφιακής συνεργασίας χρηστών, με ιδρυματικούς λογαριασμούς.
  • Δημιουργία νέου υλικού σε θέματα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη βιομηχανία, ή/και σε θέματα/μαθήματα όπου εντοπίζεται αυξημένη μαθησιακή δυσκολία για τους φοιτητές
  • Προσέλκυση διακεκριμένων Ελλήνων και ξένων επιστημόνων ως επισκεπτών, μέσω ενός έκτακτου προγράμματος υποστήριξης επισκεπτών καθηγητών (μεσοπρόθεσμος στόχος)
  • Δημιουργία νέων, πιο ευέλικτων προγραμμάτων σπουδών, σε συνεργασία με εταιρίες (co-op) στο πλαίσιο των οποίων οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν επαγγελματική εμπειρία κατά τη διάρκεια των σπουδών τους ή/και στοχευμένων σε περιοχές όπως στην Επιστήμη Δεδομένων, στην Τεχνητή Νοημοσύνη κ.ά. (μακροπρόθεσμος στόχος)
  • Δημιουργία νέων πιο στοχευμένων και ευέλικτων προγραμμάτων σπουδών σε νέα πεδία στο πλαίσιο του Ν. 4957. Ενδεικτικά τέτοια προγράμματα είναι: Πρόγραμμα στην Επιστήμη Δεδομένων, Πρόγραμμα στην Τεχνητή Νοημοσύνη, Πρόγραμμα Μηχανικών Τηλεπικοινωνιών.
  • Δημιουργία online micro courses, δηλ. online μαθημάτων που αντιπροσωπεύουν μια εστιασμένη δεξιότητα ή μια περιοχή γνώσης. Θα προσφέρονται από τα Τμήματα ΤΠΕ και θα αναγνωρίζονται από τις επιχειρήσεις Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών σε σχέση με τη συνάφειά τους με την εργασία.

Συνέργειες Επιχειρήσεων-Μελών ΣΕΠΕ και Τμημάτων ΤΠΕ/Πανεπιστημίων

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

  • Κρίθηκε απαραίτητη η ενίσχυση του θεσμού, η διασφάλιση της χρηματοδότησης, η παροχή πιστωτικών μονάδων ECTS στους συμμετέχοντες φοιτητές.
  • Συστήνεται η διάρκεια της Πρακτικής Άσκησης να είναι από 3 μέχρι 6 μήνες και να μη διεξάγεται κατά τους μήνες του καλοκαιριού (τουλάχιστον όχι στο μεγαλύτερο μέρος της).
  • Μπορεί να παραμείνει προαιρετική και το κάθε Τμήμα να την εντάξει στο πρόγραμμα σπουδών, σύμφωνα με τη στρατηγική του, λαμβάνοντας υπόψη και τις μονάδες ECTS.
  • Συμπλήρωση ερωτηματολογίων αξιολόγησης της Πρακτικής άσκησης από φοιτητές/τριες και εκπροσώπους των φορέων.
  • Τακτική ενημέρωση των φοιτητών/τριών για τη χρησιμότητα της πρακτικής άσκησης και παροχή καθοδήγησης από τα Γραφεία Διασύνδεσης για τη σύνταξη του βιογραφικού.
  • Καταγράφηκε η θετική διάθεση των εταιρειών μελών του ΣΕΠΕ να συμβάλουν στην κάλυψη του κόστους της πρακτικής άσκησης συμπληρωματικά με τη χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ – ΗΜΕΡΙΔΕΣ

  • Στελέχη εταιρειών Πληροφορικής, Τηλεπικοινωνιών & Συμβουλευτικής να συμμετέχουν ενισχυτικά στα μαθήματα ή μέσω εκδηλώσεων με παρουσιάσεις τεχνολογιών αιχμής, τάσεων της αγοράς, απαραίτητων δεξιοτήτων, επαγγελματικών ρόλων, επιτυχημένων περιπτώσεων πελατών ή ήπιων δεξιοτήτων για την καλύτερη επαφή των φοιτητών/τριών με την πραγματικότητα της αγοράς.
  • Διοργάνωση εκδηλώσεων «Ημέρες Καριέρας» (περιοδικά) και πιθανά αποκλειστικά για Τμήματα ΤΠΕ (ενημέρωση όλων των τμημάτων)
  • Διοργάνωση Ημερίδων Πρακτικής Άσκησης ή ως μέρος στις Ημέρες Καριέρας (ενημέρωση όλων των τμημάτων)
  • Συνεργασία και ενδεχομένως χρηματοδότηση αντίστοιχων δράσεων που διοργανώνονται από εταιρείες ή και επαγγελματικές ομάδες (π.χ. Voxxed Days, TechSaloniki, Πανόραμα Επιχειρηματικότητας κ.λπ).

Γ. Προτάσεις προς υλοποίηση από την Πολιτεία

ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ

  • Ενίσχυση των σπουδών Πληροφορικής στην Ανώτατη Εκπαίδευση με:

i. συμπληρωματική πρόσληψη/κατανομή μόνιμου προσωπικού, μελών ΔΕΠ, ΕΔΙΠ και ΕΤΕΠ, σε αντικείμενα αιχμής στον τομέα της Πληροφορικής στα Τμήματα TΠΕ και στα Πανεπιστήμια ευρύτερα και

ii. ενίσχυση του πάσης φύσεως έκτακτου διδακτικού προσωπικού (διδάσκοντες του ΠΔ
407/80, μεταδιδακτορικοί) με στόχο την ενίσχυση της ειδίκευσης στον Τομέα της Πληροφορικής σε όλα τα προγράμματα σπουδών.
Επέκταση του προγράμματος ΕΣΠΑ "Απόκτηση ακαδημαϊκής εμπειρίας" με δράση (συγκεκριμένο αριθμό θέσεων) στοχευμένη στη στήριξη και επέκταση προγραμμάτων σπουδών που προσφέρουν ψηφιακές δεξιότητες.

ΆΛΛΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

  • Αναλυτικός και αποτελεσματικός επαγγελματικός προσανατολισμός από την Α' Λυκείου από πιστοποιημένους ειδικούς και πραγματοποίηση ομιλιών (εξ αποστάσεως/δια ζώσης) από στελέχη διαφόρων κλάδων (δευτεροβάθμια εκπαίδευση)
  • Αποτίμηση καταλληλότητας και αποτελεσματικότητας της διδακτέας ύλης στην Πληροφορική από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και επικαιροποίησή της, εφόσον χρειάζεται (δευτεροβάθμια εκπαίδευση)
  • Δυνατότητα παροχής διδακτικής επάρκειας από τα τμήματα ΤΠΕ ώστε να εκπαιδεύονται καταρτισμένοι καθηγητές που θα επανδρώνουν τα σχολεία (τριτοβάθμια εκπαίδευση)
  • Εξασφάλιση της χρηματοδότησης των θέσεων Πρακτικής Άσκησης (και αύξηση θέσεων).
  • Απλοποίηση της διαδικασίας (μείωση γραφειοκρατίας) σχετικά με την εκπόνηση διδακτορικών διατριβών που πραγματεύονται πραγματικά βιομηχανικά προβλήματα και τη συνεργασία Τμημάτων ΤΠΕ και εταιρειών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών.
  • Ενίσχυση της φοιτητικής επιχειρηματικότητας με χρηματοδότηση σχετικών πρωτοβουλιών για την ανάδειξη επιχειρηματικών ιδεών, με συμβουλευτική για εταιρείες στα πρώτα στάδιά τους και με φορολογικές ελαφρύνσεις επιχειρηματικών πρωτοβουλιών που προέρχονται από αποφοίτους Τμημάτων ΤΠΕ.
  • Υπαρξη δυνατότητας επιδότησης του Φορέα της Πρακτικής Άσκησης και από τη ΔΥΠΑ ή από οποιαδήποτε άλλη σταθερή πηγή χρηματοδότησης, πέρα των όσων ορίζονται στον Νόμο 4957/21-07-2022.

Δ. Χρηματοδότηση των Δράσεων

  • Μηχανισμοί και χρηματοδοτικά εργαλεία τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση των παραπάνω προτάσεων:
  • Ταμείο Ανάκαμψης, κυρίως οι δράσεις 16289 & 16913
  • ΕΣΠΑ 2021- 2027: 534.000 πολίτες αναμένεται να ωφεληθούν από δράσεις προαγωγής των ψηφιακών τους δεξιοτήτων, προγράμματα προς αξιοποίηση:
  • Πρόγραμμα «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή» π/υ 4.162 εκατ. €
  • Πρόγραμμα «Ψηφιακός Μετασχηματισμός» π/υ 943 εκατ. € (113 εκατ € για αναβάθμιση
  • ψηφιακών δεξιοτήτων)
  • Αναβάθμιση ψηφιακών δεξιοτήτων σε θέματα αξιοποίησης και διαχείρισης
  • καινοτόμων ψηφιακών τεχνολογιών
  • Ανάπτυξη βασικών ψηφιακών δεξιοτήτων στο γενικό αλλά και στον ευάλωτο πληθυσμό
     

Σχόλια (18)

NA
|

Με τρια ετη σπουδών τα πανεπιστημια εξω διδουν διπλωμα και με 4 ετη πτυχίο

@Polar_Fish
|

Σιγά μην το καλύπτουν. Οι "προτάσεις" είναι άλλα λόγια ν'αγαπιόμαστε και δεν αγγίζουν το πρόβλημα.

Το να εισάγονται λιγότεροι/ικανότεροι και να μη γίνεται πατείς με πατώ σε στα αμφιθέατρα το είδατε ως πρόταση;

Το να μην εξετάζονται άπειρες φορές οι φοιτητές στο ίδιο μάθημα χωρίς να καταγράφεται αυτό στο γενικό μέσο όρο το είδατε ως πρόταση;

Το να διασφαλιστεί ότι την 1η εβδομάδα μαθημάτων κάνεις εγγραφές και τη 2η ο φοιτητής έχει βιβλίο στα χέρια του για να μελετάει το είδατε ως πρόταση;

Αν "χώνεις" 3 και 4 φορές αυτούς που "σηκώνει" το τμήμα και στις "προτάσεις" δεν εξηγείς πως και που θα καθήσουν οι διδασκόμενοι (εννοώ σε ποιές καρέκλες και αίθουσες), τα υπόλοιπα είναι σαχλαμάρες κατά τη γνώμη μου.

Προφανώς ο ΣΕΠΕ θέλει μαζική εισροή πτυχίων στην αγορά για να κρατήσει τους μισθούς χαμηλά. Καλά κάνει, αυτή είναι η δουλειά του. Η ΕΘΑΑΕ και το Υπουργείο όμως;... Βασικά δίνουν το "σήμα" ότι με το "ζόρι" θέλουν να βγουν 16 χιλιάδες πτυχία και ας είναι ότι είναι.

@Θάνος
|

Είμαι καθηγητής σε τμήμα πληροφορικής μεγάλου ΑΕΙ. Έχεις δίκιο σε όλα αυτά που έγραψες.

Θάνος
|

Απόφοιτοι υπάρχουμε, αλλά δε θα καθίσουμε να δουλέψουμε και να στιβουμε το μυαλό μας για 900 και 1000 ευρώ. Υπάρχουν πολύ καλύτερες ευκαιρίες στο εξωτερικό. Επίσης, ας δούνε και τις γνώσεις ορισμένων μελών ΔΕΠ που δεν έχουν γράψει πάνω από 100 γραμμές κώδικα στη ζωή τους.... Ο σεπε να πει στα μέλη του να βάλουν το χέρι στην τσέπη αν θέλει υπαλλήλους της προκοπής.

ΠΕ19
|

Η ιστορία επαναλαμβάνεται αλλά δεν διδάσκει
Πριν χρόνια πάλι θέλαμε πολλούς απόφοιτους τότε τι κάναμε? ιδρύσαμε σχολές και βγάζαμε αβέρτα απόφοιτους με αποτέλεσμα πολλοί συνάδελφοι να μένουν άνεργοι.
Σήμερα (δε νομίζω να θέλουμε τόσους) να μη κάνουμε το ίδιο λάθος.

nik
|

Ποιος θα κάτσει εδώ πτυχιούχος πληροφορικής με 1000€ μισθό ; Να δώσουν κίνητρα παντού στα σχολεία, στα πανεπιστήμια και οι ίδιοι οι εργοδότες...αρκετά τα παραμύθια

Polar_Fish
|

Οι προτάσεις που κατατίθενται καλύπτουν πληρως το θέμα.

κορόιδο φορολογούμενος
|

Εγώ δηλαδή και εμείς όλοι θα πληρώνουμε για να εκπαιδεύουμε κι άλλους στην Πληροφορική οι οποίοι - αν αξίζουν - θα φεύγουν στο εξωτερικό ή θα εργάζονται εξ αποστάσεως σε εταιρίες του εξωτερικού που πληρώνουν καλύτερα, και οι άλλοι θα μένουν για να βοηθήσουν τα μέλη του ΣΕΠΕ.
Στην υγειά μας.

Διπλωματουχος ΙΕΚ Πληροφορικής
|

@Θύμιος: ποιες είναι οι "διετείς σχολές";

USA
|

Δηλαδή, το ό,τι ένα μεγάλο ποσοστό των πρωτοετών φοιτητών Πληροφορικής προέρχεται από το Πεδίο των Θετικών Σπουδών χωρίς πανελλαδική εξέταση (και χωρίς προετοιμασία) σ' αυτή καθαυτή την Πληροφορική δεν παίζει κανένα ρόλο; Το ό,τι το μάθημα της Πληροφορικής είναι υποβαθμισμένο στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια βαθμίδα δεν παίζει κανένα ρόλο; Στις Η.Π.Α όταν τέθηκε το θέμα της αναγκαιότητας πτυχιούχων Πληροφορικής, η βασική αντιμετώπιση ήταν η ολοκληρωμένη εισαγωγή του μαθήματος από το Δημοτικό ως το Λύκειο και η καθιέρωσή του ως κριτηρίου για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια. Το ό,τι το Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ προτιμάει τους φοιτητές που ξέρουν να υπολογίζουν ολοκληρώματα χερουκλάτα από αυτούς ξέρουν να γράφουν κώδικα δεν παίζει κανένα ρόλο; (το εν λόγω Τμήμα στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο δίνει μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας στο μάθημα των Μαθηματικών από ό,τι στο μάθημα της Πληροφορικής! -έλεος). Τώρα, "αναδιοργάνωση των προγραμμάτων σπουδών" με διατήρηση τριών αντικειμένων χερουκλάτης (μαθηματικής) Ανάλυσης (I, II, III) στον υποχρεωτικό κορμό, δεν γίνεται.

Θέλετε αύξηση του ρυθμού παραγωγής πληροφορικών;

α) 4 ώρες την εβδομάδα Πληροφορική από το Δημοτικό ως την Β' Λυκείου.
β) Πανελλαδική εξέταση του μαθήματος της Πληροφορικής στο Πεδίο των Θετικών Σπουδών και των Σπουδών Υγείας (όπως στην Κύπρο).
γ) Συμπίεση των απαρχαιωμένων και με μικρή συνάφεια με την επιστήμη της Πληροφορικής αντικειμένων και εισαγωγή αντικειμένων αιχμής στον βασικό κορμό, όπως, για παράδειγμα, Εφαρμοσμένη Μηχανική Μάθηση, Βιοπληροφορική, Μοντελοποίηση.

ΔΕΠ
|

Να μας πει ο ΣΕΠΕ το μέσο μισθό που δίνουν σε "φρέσκο" πτυχιούχο με λίγη/καθόλου προϋπηρεσία και το μισό μισθό με 3 χρόνια προϋπηρεσία. Πιστεύω αυτό θα απαντήσει πολλά...

Ετεοκρής
|

Πόσες εταιρείες έχουν απομείνει σ' αυτόν τον τόπο;...
Δυστυχώς πολλοί πτυχιούχοι θα συνεχίσουν να φεύγουν για άλλους τόπους, πολλοί άλλοι θα περιμένουν κάποιο διορισμό μένοντας στο πατρικό σπίτι και κάποιοι άλλοι θα παλεύουν χρόνια με την παντέρμη λογικομαθηματική σκέψη που δεν μπορεί να φτάσει εκεί που πρέπει για να πηδήξουν τα τελευταία εμπόδια και να πάρουν το χαρτί. Αξίζει εδώ να ξαναπούμε ότι η παντέρμη πρέπει να αναπτύσσεται μεθοδικά από το νηπιαγωγείο...
Το 1986 έμεινα κατάπληκτος όταν είδα σ' ένα νηπιαγωγείο μαθητές να δομούν και να αποδομούν δεκάδες, εκατοντάδες και χιλιάδες για να προσθέσουν και να αφαιρέσουν τετραψήφιους αριθμούς χρησιμοποιώντας κατάλληλο υλικό. Στο Δημοτικό τώρα αρχίζουν συχνά τα "βάσανα" που συνεχίζονται και στην επόμενη βαθμίδα και πάει λέγοντας...
- Και ποιος φταίει;
- Ο Μορμόλης!

Ετεοκρής
|

Τελικά, από ό,τι φαίνεται, οι μέντορες θα ευδοκιμήσουν στην Τριτοβάθμια.

Κρίμα
|

Κρίμα γιατί βλεπω το Υπουργείο και την ΕΘΑΑΕ να μπαίνουν στην υπηρεσία του ΣΕΒΕ. Η "αγορά" είναι μια χαρά. Οι απόφοιτοι πληροφορικής δεν είναι όλοι το ίδιο ικανοί, όχι γιατί φταίνε τα προγράμματα σπουδών αλλά γιατί όταν αρχίζεις το πανεπιστήμιο χωρίς να έχεις τις προϋποθέσεις (βλέπε αρ. εισακτέων), τότε δε μπορείς να φτάσεις το ίδιο "ψηλά".
Οι "δυνατοί" απόφοιτοι βρίσκουν ΟΛΟΙ/ΕΣ καλές δουλειές, πολλές φορές στο εξωτερικό, εργαζόμενοι εξ'αποστάσεως. Με μεγάλους μισθούς.
Οι εγχώριες εταιρίες, αντί να γίνουν ανταγωνιστικές - ή επειδή δεν μπορούν - ορθά ζητάνε να υπάρχει μεγάλη προσφορά εργασίας, έστω και "τσαπατσούλικα", γιατί θα μπορούν να κρατάνε τους μισθούς χαμηλά.
Το ότι αυτή η στρατηγική υιοθετήθηκε όμως από την ΕΘΑΑΕ (κάτι το οποίο θεωρώ ότι είναι εκτός της αποστολής της) και από το Υπουργείο, είναι ντροπή κατά τη γνώμη μου.

Μεταταγμενος ΠΕ86
|

Να πληρώσετε καλούς μισθούς σας πέρασε από το μυαλό ;

Roadshow λεει...
|

Πράγματι, roadshow κανονικό οι προτάσεις. Το ότι δεν υπάρχουν αίθουσες και ώρες στα κεντρικά ΑΕΙ για να κάνεις φροντιστήρια, δε μας ενδιαφέρει. Το ότι ο αριθμός εισακτέων είναι τεράστιος και οι μισοί από αυτους μπορεί να μην είναι αρκετά "δυνατοι" για να βγάλουν το πρόγραμμα με επιτυχία σε 4-5-6 χρόνια, δεν ενδιαφέρει.
"Βελτίωση του αριθμού αποφοιτησάντων" λεει. Κοντολογίς μας δίνει το σήμα "περάστε τους όλους", "μοιράστε πτυχία" να τελειώνουμε, να βγουν εργαζόμενοι στην περίφημη "αγορά". Επειδή οι εταιρίες μέλη του ΣΕΠΕ ενδεχομένως δε θέλουν να πληρώνουν ανταγωνιστικούς μισθούς οπότε είναι ευκολότερο να πείσουμε την κυβέρνηση να πλημμυρήσει την αγορά εργαζόμενους.

Ελπίδα
|

Είναι εντυπωσιακό το γεγονός πως χώρες με πολλαπλάσιο πληθυσμό, πολλαπλάσια ανάγκη σε πτυχιούχους και πολύ λιγότερους αποφοίτους πανεπιστημίων καταφέρνουν να καλύπτουν τις ανάγκες τους σε προσωπικό, προσελκύοντας ακόμη και από άλλες χώρες με ένα πολύ απλό τέχνασμα: Αντί να γράφουν σελίδες επί σελίδων "προτάσεις" και "δράσεις", φροντίζουν να δίνουν ΜΙΣΘΟ, ασφάλιση, ενδοεταιρική εκπαίδευση/εξειδίκευση στους εργαζομένους τους.
Άλλες πάλι χώρες με πολύ υψηλή παραγωγή "επιτροπών", "προτάσεων", "δράσεων", "θεσμών", " Ημερίδων", κλπ διανύουν ήδη τον 14ο χρόνο χρεοκοπίας τους και συνεχίζουν ακάθεκτες για τις επόμενες δεκαετίες.

Θύμιος
|

"βελτίωση του ρυθμού αποφοίτησης"...

Αν θέλετε καλύτερους απόφοιτους, πρέπει να μπουν λιγότεροι. Αν θέλετε περισσότερο προσωπικό, είναι καλύτερο να ενισχυθούν οι διετείς σχολές που θα σας προσφέρουν έτοιμους υπαλλήλους.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ