Γυμνάσιο: Ένταξη τεχνητής νοημοσύνης και ενίσχυση της αλγοριθμικής-υπολογιστικής σκέψης εξετάζει το ΙΕΠ

Τι συζητήθηκε στη συνάντηση του προέδρου του ΙΕΠ με του Συμβούλους Εκπαίδευσης Πληροφορικής

14/11/2023

Άκουσε το άρθρο

Η  ευρύτερη  διδασκαλία της Πληροφορικής στα σχολεία, βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας του υπουργού Παιδείας Κ. Πιερρακάκη, ο οποίος έχει ζητήσει από τη διοίκηση του ΙΕΠ σχετική εισήγηση.

Στο πλαίσιο αυτό ο πρόεδρος του ΙΕΠ Σπύρος Δουκάκης συνάντησε   τους Συμβούλους Εκπαίδευσης (ΣΕ) Πληροφορικής.

Αντικείμενο της συνάντησης αποτέλεσε:

Α. Η διερεύνηση διεργασιών ανάπτυξης εκπαιδευτικού- υποστηρικτικού υλικού για τη διδασκαλία του μαθήματος της πληροφορικής στο Γυμνάσιο, ώστε να επικαιροποιηθεί το υπάρχον εκπαιδευτικό υλικό, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς.

Β. Επίσης συζητήθηκαν δράσεις ενίσχυσης της αλγοριθμικής-υπολογιστικής σκέψης με την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, τα ζητήματα ένταξης της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση, καθώς και το ζήτημα της συλλογής εκπαιδευτικών δεδομένων και του πλαισίου αξιοποίησής τους.

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, κατέθεσαν τις προτάσεις τους και δεσμεύτηκαν να ενισχύσουν την προσπάθεια σε όλα τα επίπεδα ώστε να συνεισφέρουν στην ανάπτυξη σύγχρονου υλικού για να ενισχυθεί η εκπαίδευση στον τομέα της Πληροφορικής.

Η συνάντηση, τονίζει σε ανακοίνωσή του το ΙΕΠ, αντανακλά την κοινή δέσμευση για ενίσχυση της εκπαίδευσης στον τομέα της πληροφορικής και τον εκσυγχρονισμό των διδακτικών πρακτικών.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (33)

Ματαιοπονείτε
|

Το μάθημα της Πληροφορικής δεν έχει καλά-καλά 3 δεκαετίες στην β'/βάθμια εκπαίδευση και οι πληροφορικοί είναι ήδη η τρίτη σε πληθυσμό ειδικότητα μετά τους φιλόλογους και τους μαθηματικούς. Ό,τι και να λέτε η εξέλιξη δεν ανακόπτεται.

@Δοντάκι
|

Διδάσκω σε τμήμα Πληροφορικής μεγάλου κεντρικού ΑΕΙ. Σας ενημερώνω ότι οι κύριες ελλείψεις που έχουν οι εισακτέοι, ελλείψεις που τους εμποδίζουν στο να προχωρήσουν αρκετά γρήγορα και εις βάθος στο κυρίως αντικείμενο, ΔΕΝ είναι ότι δεν ξέρουν από "υπολογιστική σκέψη", "τεχνητή νοημοσύνη" ή Python.
Είναι α) ανεπαρκείς γνώσεις στα μαθηματικά (κατά τη γνώμη μου ο τρόπος διδασκαλίας του μαθήματος στο Λύκειο είναι εντελώς ακατάλληλος, εστιάζοντας σε ανθυπολεπτομέρειες και χάνοντας "το δάσος"), και β) σχεδόν πλήρης αδυναμία κριτικής ανάγνωσης μιας σελίδας κειμένου και σχεδόν πλήρης αδυναμία στο να γράψουν 1-2 καλές παραγράφους κειμένου.

Αυτά από 2 δεκαετίες δικών μου παρατηρήσεων.

Ετεοκρής
|

@ Δοντάκι
Τη δουλειά μου κοιτάω και ανησυχώ για την Πρωτοβάθμια. Διάβασε με προσοχή τι έγραψα και θα δεις ότι δεν ασχολούμαι με την Πληροφορική. Η κακή ιεράρχηση των αναγκαίων παρεμβάσεων με προβληματίζει. Μην ανησυχείς.

Δοντάκι
|

Όποτε τους λες κάτι για Πληροφορική, "προέχουν άλλα", "τα βασικά", "τα κλασικά", "τα παραδοσιακά". Ρε παιδιά, κοιτάξτε τη δουλειά σας και αφήστε τις δουλειές των άλλων στους άλλους. Τόσο πολύ μας φοβάστε;

@@@ΔΕΠ "Πληροφορικής"
|

Μπορείτε να το διασταυρώσετε ρωτώντας και τον Google Bard. σίγουρα θα σας ενημερώσει για την υπολογιστική σκέψη.

@ Δρ. Πληροφορικής
|

Ο κλάδος μου είναι η Πληροφορική. Ποιοί είναι αυτοί σε "όλο τον κόσμο" που μιλάνε για "αλγοριθμική σκέψη"; Προφανώς κάποιοι χρησιμοποιούν τον όρο, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι ο όρος είναι ορθός ή έχει νόημα επειδή "πολλοι" τον χρησιμοποιούν. Σε όλο τον κόσμο τρώνε και McDonalds, σημαίνει ότι είναι καλή διατροφή;

@@ΔΕΠ Πληροφορικής
|

Για να το λεει το ChatGPT, έτσι θα είναι...

NN
|

@Ετεοκρής, 15 Νοε 2023 14:44
«Δεν είναι χαζός ο σύλλογος Γονέων να αγοράσει τις μπάλες χωρίς έκπτωση!...»
Λάθος συμπέρασμα από λάθος αφετηρία.
Θα έπρεπε να τεθεί πρώτα το σωστό ερώτημα: «Γιατί να αγοράσει τις μπάλες ο σύλλογος Γονέων και όχι η Σχολική Επιτροπή, που είναι ευθύνη της ο εξοπλισμός του σχολείου;»

Πλατάρος Γιάννης
|

@Δρ. Πληροφορικης.
Ολων των ειδών οι σκέψεις υπαρχουν:
Κακές σκέψεις, Καλές σκέψεις, ερωτικές σκέψεις, πολιτικές σκέψεις, αργοριθμικες, ανομολογητες, ο, τι θέτε!
Διεθνώς και ανέκαθεν υπάρχει η κριτική σκέψη, περίπου συνώνυμη με την μαθηματική σκέψη.
Οι αλγόριθμοι είναι συνώνυμοι με τα πρωτόκολλα ενεργειών.
Η ανακάλυψη ενός αλγόριθμου, είναι προϊόν μαθηματικής, κριτικής, ανακαλυπτικης σκέψης.
Υπάρχει και η αναλογική σκέψη.
Η "αλγοριθμικη σκέψη" συνιστά νεολογισμό μετά τις εφαρμογές της πληροφορικής. Αλγόριθμοι υπήρχαν ανέκαθεν. Λογικά η "αλγοριθμικη σκέψη" ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΕΊΝΑΙ ΈΝΑ ΝΈΟ ΕΙΔΟΣ ΣΚΕΨΗΣ!
Είναι ένα ΝΈΟ ΌΝΟΜΑ, σε αρχαία λειτουργία.
Η μαθηματική ανακαλυπτικης σκέψη για επίλυση προβλήματος υπάρχει ανέκαθεν και όχι μόνο στα Μαθηματικά.
Αυτά και να μάθετε άλλη φορά να μην επικαλείστε την διεθνή βιβλιογραφια σαν πονηρός πολιτευτής....

Χουρδάκης Μιχαήλ
|

@Δρ. Πληροφορικής

Τουλάχιστον εγώ έχω όνομα και καμιά 25 εκατομμύρια γραμμές κώδικα. Εσύ τι έχεις;

Ετεοκρής
|

Προέχει ένα μαθηματικό ελάχιστο για όλα τα παιδιά. Να διαβάζουν και να κατανοούν ένα πρόβλημα, να το διατυπώνουν και να το αναλύουν απλούστερα ισοδυνάμως, αν χρειάζεται, να συμπεραίνουν από τα δεδομένα και να δημιουργούν νέα αν τα υπάρχοντα δεν επαρκούν για την επίλυση. Να υποθέτουν όταν χρειάζεται.
Μια φορά ένας μαθητής της Ε τάξης μου είπε: Όταν μία μπάλα κοστίζει 15 ευρώ, οι 20 μπάλες δεν κοστίζουν 300 ευρώ. Δεν είναι χαζός ο σύλλογος Γονέων να αγοράσει τις μπάλες χωρίς έκπτωση!...
Να κατέχουν τις βασικές έννοιες και τις βασικές μεθόδους, το μαθηματικό ελάχιστο, που εδώ και πενήντα χρόνια δεν μπορούμε να αποφασίσουμε ποιο είναι κι αν χρειάζεται να αποτελεί προϋπόθεση για...
- Σώπα, μην στενοχωρείς τον Πιέρ!

Δρ. Πληροφορικής
|

@ΔΕΠ Πληροφορικής
Σε όλο τον κόσμο μιλούν για αλγοριθμική σκέψη. Μην διαδίδεται αντιεπιστημονικές απόψεις. Ασχοληθείτε με τον κλάδο σας

@Χουρδάκης Μιχαήλ
Δεν είστε διδάκτωρ τεχνητής νοημοσύνης. Δεν είστε καν καθηγητής πληροφορικής. Είστε μουσικολόγος. Αφήστε την πληροφορική στους πληροφορικούς.
Έλεος πια

@ΔΕΠ Πληροφορικής
|

φυσικά και υπάρχει υπολογιστική σκέψη και αλγοριθμική σκέψη. Ρωτήστε το ChatGPT και θα σας τις ορίσει.
Καλως ήρθατε κύριοι αναγνώστες στο 2023, 10 χρόνια μετά το 2013

ΝΙΚ
|

Επιτέλους τόσα άχρηστα μαθήματα υπάρχουν στο Γυμνάσιο. Κανένας δεν τα παρακολουθεί.... Τα αυτονόητα θα λέμε

Ανέστης Τσιουλ.
|

Λόγια να είχαμε να λέγαμε.

Ποιος θα τα διδάξει αυτά;
Οι ΠΕ86; Οι οποίοι δεν έχουν οργανικές θέσεις;
Στην τελευταία καταμέτρηση (πέρσι) είχαμε ~70 οργανικά κενά και 2500+ λειτουργικά κενά, τα παραπάνω νούμερα δεν βγάζουν νόημα, σημαίνουν ότι δεν έχουν ιδρυθεί οργανικές θέσεις.

Σε ποιες ώρες θα διδάξει καθηγητής τα παραπάνω;
Στο μόνο ωρο μη εξεταζόμενο μάθημα της Β και Γ γυμνασίου; (δύο ωρο στην Α γυμνασίου)

Που θα το διδάξει;
Σε παλιά μη συντηρημένα εργαστήρια με 20 μαθητές;

Υπάρχουν πολλά προβλήματα που πρέπει να λυθούν πρώτα.

@Χουρδάκης Μιχαήλ
|

Ως καθηγητής πληροφορικής για πάνω από 20 χρόνια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σας λέω ότι έχετε 100% δίκιο. Δυστυχώς κανείς δε θέλει να εφαρμόσει τα αυτονόητα στην Ελλάδα. Έτσι είμαστε διαρκώς πίσω.

ΔΕΠ Πληροφορική
|

Ελεος. Δεν υπάρχει ούτε "υπολογιστική σκέψη" ούτε "αλγοριθμική σκέψη". Αυτοί οι όροι χρησιμοποιούνται κυρίως από άσχετους. Το να τα διαβάζεις από το ΙΕΠ είναι κάτι παραπάνω από τραγωδία.
Υπάρχουν αλγόριθμοι, και υπολογισμοί, και υπάρχει τρόπος να διδάξεις τη σχετική θεωρία και δεξιότητες σε κάποιον ώστε να τα κατανοεί και να τα εφαρμόζει.

Περιμένω σε λίγο να μιλάμε για "Χημική σκέψη", "Φυσική σκέψη", "Ιστορική σκέψη"....

Πλατάρος Γιάννης
|

Επειδή πολλές φορές γράφεται εδώ ο όρος "αλγοριθμικη σκέψη" σας υπενθυμίζω τι ειναι:
Επίλυση προβλήματος.
Με διάφορες λύσεις.
Με επιλογή βέλτιστης.
ΩΣ αλγόριθμο, ορίζουμε μια διαδικασία που οδηγεί σε λύση σε πεπερασμένο βήματα.
Άρα δεν είναι η διαδικασία, αλλά η εύρεση της διαδικασίας, δηλαδή, η εύρεση τηε λύσης!...
Όλα τα γνωστικά αντικείμενα, πρέπει να διδάσκονται με διαδικασίες επίλυσης προβλήματος.

Master chef (ούτε καν air condition)
|

Αχχχ μπάρμπα Μήτσο, τι τσιρλίντινγκ και Στέφανους μας έλεγες?.... Mε αγγλικά και ρομποτική από το νηπιαγωγείο (με Κεραμέως) και με τεχνητή νοημοσύνη και αλγοριθμική-υπολογιστική σκέψη από α' γυμνασίου (με Πιερ).... όλα τα κοπέλια μας στη ΝΑΣΑ θα πάνε για δουλειά.... κι άντε μετά να τελειώσεις με τα μερεμέτια σου στο εξοχικό. Το χάσαμε το airbnb πατριώτη....

Χουρδάκης Μιχαήλ
|

Ως διδάκτωρ τεχνητής νοημοσύνης σου λέω ότι το μόνο που χρειάζονται τα παιδιά είναι να μάθουν να γράφουν, να διαβάζουν και να υπακούουν σε κανόνες και όχι να είναι μπάχαλο αλλά να έχουν στο πρόγραμμα σπουδών τους "αλγοριθμική σκέψη".

Ας μου δείξει κάποιος από όλους αυτούς που θα κάνουν την δήθεν αλγοριθμική σκέψη μάθημα και πρόγραμμα σπουδών, πόσες γραμμές κώδικα έχουν γράψει στο github και στην αγορά εργασίας.

Γιάννης
|

Ενίσχυση χρειάζεται πρωταρχικά η ελληνική γλώσσα και τα μαθηματικά.

Ανθής Τασος
|

Δεν μπορώ να βλέπω γραμμένα φληναφηματα περί"άχρστων μαθηματων".Δε θα ήθελα ν'αρχισω να θεωρητικολογω αυτή τη στιγμή γιατί βαριέμαι.Αν νομίζει,ας βγει κάποιος να πει ποια κ'γιατι είναι τα "άχρηστα μαθήματα".Κ'τότε ξεκιναμε-εγω κ'αλλοι φανταζομαι-εχοντας κάποια βάση στα χέρια μας.

@περίεργος
|

Όσο είσαι εσύ πληροφορικός τόσο είμαι κι εγώ. Να γράφει κάποιος με κεφαλαία μήπως ξέρεις τι σημαίνει;
.
Ήρεμα ρωτάω...

Polar_Fish
|

Το όλο ζητημα ειναι η πανελληνια εξέταστη στην πληροφορική. Αλήθεια ειναι εξέταση πιστοποίησης? Γιατι το ελληνικό σχολείο να μην ειναι σε θέση να πιστοποιεί γνώσεις?

Μηχανική Μάθηση
|

Το μάθημα της Πληροφορικής είναι μόλις μία ώρα την εβδομάδα σε όλο το Δημοτικό, την Β' Γυμνασίου και την Γ' Γυμνασίου. Χωρίς γενναία αύξηση των ωρών του μαθήματος, όλα όσα λέγονται περί ψηφιακότητας, τεχνητής νοημοσύνης και αλγοριθμικότητας στερούνται σοβαρότητας. Όσον αφορά την τριτοβάθμια βαθμίδα εκπαίδευσης, οι υποψήφιοι του Επιστημονικού Πεδίου των Θετικών Σπουδών εισέρχονται στα πανεπιστήμια χωρίς πανελλαδική εξέταση στην Πληροφορική και επομένως με χαμηλό υπόβαθρο σ' αυτό το βασικό εργαλείο ποσοτικοποίησης και μοντελοποίησης, με συνέπεια την υποβάθμιση του επιπέδου σπουδών.

Βουγιουκλάκη
|

Βάλε κυρ Στέφανε. Θα το κάψουμε φέτος.

Περίεργος
|

ΔΕΝ ΞΈΡΩ ΤΙ ΑΛΛΟ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΒΑΛΕΤΕ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗσ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΞΕΡΩ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΝΕΟΙ 25 ΧΡΟΝΩΝ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΡΑΨΟΥΝ ΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΕ ΣΩΣΤΟ ΤΡΟΠΟ ΣΤΟ WORD ΚΑΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΒΑΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ EXCEL .
ΔΥΣΤΥΧΩΣ......ΑΡΧΙΖΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΤΗΡΕΙΤΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΄, ΟΠΩΣ ΜΕ ΤΗ ΓΛΩΣΣΆ.
ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΤΑΞΟΥΝ ΔΥΟ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ.
ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΠΠΟΥΔΕΣ 85 ΧΡΟΝΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΓΡΑΦΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ.....

Ετεοκρής
|

Πρώτα η ανάπτυξη της λογικομαθηματικής σκέψης στο δημοτικό σχολείο. Πρώτα η χαρά που συνοδεύει αυτό το κατόρθωμα και μετά το δεύτερο σκαλί. Όλα στην ώρα τους!
- Ίιιιι...!

Βασίλης
|

Τοποθετήστε πρώτα εκπαιδευτικούς Πληροφορικής σε όλα τα σχολεία και μετά το βλέπουμε κι αυτό.

εΠιστήμη υπολογισΤών
|

τα νέα ΠΣ Πληροφορικής έχουν ενσωματώσει και προβλέψει από το 2021 σχετικά.
Δώστε απλά ώρες στην Πληροφορική σε Δημοτικό και Γυμνάσιο.
Φυσικά μην ξεχάσετε να επανεξετάσετε την πρόβλεψη Πληροφορική ή χημεία στη Θετική Κατεύθυνση

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ