Διαθέσιμο το Πρόσθετο Ψηφιακό Εγχειρίδιο για το μάθημα της Πληροφορικής Γυμνασίου

Το υλικό αυτό για το σχολικό έτος 2024-2025 δεν αντικαθιστά τα υπάρχοντα σχολικά εγχειρίδια, αλλά έρχεται να τα ενισχύσει και να προσφέρει μια σύγχρονη οπτική στη διδακτική διαδικασία με ενότητες

16/09/2024

Ενημερώθηκε: 16/09/2024, 18:14

Άκουσε το άρθρο

Από σήμερα, Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2024, είναι διαθέσιμο το Πρόσθετο Ψηφιακό Εγχειρίδιο για το μάθημα της Πληροφορικής Γυμνασίου. Με τον τρόπο αυτό, υλοποιείται μία ακόμα εξαγγελία, που περιλαμβανόταν στο πλαίσιο των 11+1 αλλαγών που παρουσίασε πριν από λίγες εβδομάδες ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Το Πρόσθετο Ψηφιακό Εγχειρίδιο δημιουργήθηκε από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) με σκοπό να ενισχύσει το έργο των εκπαιδευτικών, παρέχοντας επιπλέον εργαλεία και σύγχρονο περιεχόμενο που ανταποκρίνεται στις τεχνολογικές εξελίξεις και τις παιδαγωγικές ανάγκες της εποχής μας.

Τα βιβλία κάθε τάξης είναι διαθέσιμα  ΕΔΩ .

Διευκρινίζεται ότι το υλικό αυτό για το σχολικό έτος 2024-2025 δεν αντικαθιστά τα υπάρχοντα σχολικά εγχειρίδια, αλλά έρχεται να τα ενισχύσει και να προσφέρει μια σύγχρονη οπτική στη διδακτική διαδικασία με ενότητες όπως: Ανάλυση Δεδομένων, Κυβερνοασφάλεια, Τεχνητή Νοημοσύνη, Προγραμματισμός με τη γλώσσα Python, Ρομποτικές Διατάξεις, Συνεργατικά Διαδικτυακά Περιβάλλοντα, επιπλέον της Αλγοριθμικής, των Δικτύων και του Διαδικτύου, της Αρχιτεκτονικής των Ψηφιακών Τεχνολογιών και των θεμάτων που συσχετίζουν την Πληροφορική με την Κοινωνία.

Το έργο συντονίστηκε από τα στελέχη του ΙΕΠ, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Μαζί για την Εκπαίδευση». Δεκαεννέα (19) Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Πληροφορικής, οι κ.κ. Πηνελόπη Αθανασάκου, Γεωργία Αλεξούδα, Παντελής Βολονάκης, Ευριπίδης Βραχνός, Γεώργιος Γώγουλος, Ευστράτιος Διαμαντής, Αιμιλιανός Ευαγγελινός, Γεώργιος Ζάχος, Αθηνά Κοκκόρη, Ευαγγελία Κολεγά, Ευαγγελία Μακράκη, Κωνσταντίνος Μαραγκός, Αντώνιος Μαρίτσας, Δημήτριος Μαστοροδήμος, Ελένη Μπαμπαλώνα, Σταυρούλα Παντελοπούλου, Σπυρίδων Παπαδάκης, Συμεών Συμεωνίδης και Σοφία Τζελέπη, με την επιστημονική εποπτεία του Καθηγητή του ΕΜΠ κ. Νεκτάριου Κοζύρη και την αρωγή των Συμβούλων Πληροφορικής του ΙΕΠ κ.κ. Κωνσταντίνου Ζέρβα και Όλγας Βλουχάκη, εργάστηκαν εντατικά για 8 μήνες ανταποκρινόμενοι/ες στην ανάγκη ανανέωσης του περιεχομένου των σχολικών βιβλίων Πληροφορικής Γυμνασίου.

Η ομάδα εργασίας συμμετείχε στην προσπάθεια αμισθί και με μοναδικό γνώμονα την προσφορά στην εκπαιδευτική κοινότητα. Η συλλογική τους προσπάθεια αναδεικνύει την αξία της συνεργασίας και της προσήλωσης στον κοινό σκοπό της βελτίωσης της εκπαίδευσης μαθητών και μαθητριών.

Ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης και το Διοικητικό Συμβούλιο του ΙΕΠ  με ανακοίνωση ευχαριστούν θερμά την ομάδα εργασίας για την πολύτιμη συμβολή της σε αυτό το απαιτητικό εγχείρημα, καθώς και τα στελέχη της επιστημονικής και διοικητικής υπηρεσίας του ΙΕΠ που εργάστηκαν για την ολοκλήρωση του έργου.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (14)

@ Να κανω και εγω τον δασκαλο , ελληνικα ξερω , μαθηματικα
|

δεν θα με χάλαγε εμένα , ειδικά για το δημοτικό (ΔΕΝ είμαι δάσκαλος), αν έπειθες για τα ελληνικά (δεν βάζεις τόνους εδώ , όχι ότι λέει κάτι , αλλά αν υπήρχε ένας τρόπος για να δούμε το επιπεδο του καθενός βασικά στη γλώσσα και στην ικανότητα επεξήγησης - οι δάσκαλοι εξάλλου διδάσκουν τόσα και επιστήμονες δεν είναι σε τίποτα... μην πουν για την παιδαγωγική, μόνο στο μπαχαλιστάν ακούγεται αυτό, οι μεγάλοι παιδαγωγοί δεν ήταν δάσκαλοι, δίδαξαν κάποιοι αλλά ήταν επιστήμονες σε άλλα πεδία)

@ και για τα αγγλικά δεν χρειάζεται πτυχιούχος
|

στο δημοτικό χωρίς δάσκαλο δεν υπάρχει μάθημα-πρόγραμμα κλπ, χωρίς ειδικότητες μια χαρά (παλιότερα δε πολλοί σημερινοι επιστήμονες και πολύγλωσσοι), στο δε ελληνικό σχολείο ΚΑΝΕΙΣ δεν μαθαίνει σοβαρά αγγλικά κλπ (όχι ότι φταίνε οι εκπαιδευτικοί αλλά η εμμονή του συστήματος αυτού αντί για ζώνη απογευματινή με πολλά επίπεδα) .
ΥΓ. ΔΕΝ είμαι δάσκαλος

Georgia
|

Το μάθημα της πληροφορικής στο είναι 2 ωρο στην Α και μονοωρο στην Β και στη Γ. Η ύλη αυτή που προτείνεται δεν βγαίνει ούτε με 3ωρα. Εκτός αν κάνουμε λίγο απ'όλα και οι μαθητές δεν μάθουν τίποτα.

Φαροφύλακας
|

Στις 3 τάξεις του Γυμνασίου κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς γίνονται περίπου 20 μαθήματα (40λεπτα και σε κάποιες περιπτώσεις 35λεπτα.)
Είναι αδύνατον να βγει η συγκεκριμένη ύλη που προτείνει η ομάδα εργασίας.

Χμμ ..
|

@Στο δημοτικό δεν χρειάζεται τυπικό μάθημα πληροφορικής

Πισω ολοταχως στον μεσαιωνα. Καντε οι δασκαλοι και γυμναστική, καντε και αγγλικα με το lower που εχετε, καντε και υπολογιστές εσεις που οι περισσότεροι δεν ξέρετε οτι δεν αναβει επειδη δεν ειναι στην πρίζα.
Να κανω και εγω τον δασκαλο , ελληνικα ξερω , μαθηματικα εννοείται καλύτερα απο εσας και σιγά τα αυγά τα υπόλοιπα!

@Στο δημοτικό δεν χρειάζεται τυπικό μάθημα πληροφορικής
|

Να υποθέσω πως και για τα αγγλικά δεν χρειάζεται πτυχιούχος αλλά δάσκαλος με προφίσιενσι! Από αυτούς που καθημερινώς επιμορφώνονται και μεγαλουργούν. Άλλωστε, δε θα ανακαλύψουμε και τον τροχό στο δημοτικό! Να μη μιλήσω για γυμναστική, θέατρο και τα λοιπά.

K
|

Βασικά στην εποχή της εξειδίκευσης, οι φιλόλογοι και οι μαθηματικοί πρέπει να τα κάνουν. Όχι αυτός που ξέρει "λίγο απ' όλα".

@
|

"Αυτά μπορούν να τα διδάσκουν δάσκαλοι"

Ελλάδα, 2024...

Σταυρούλα
|

Νομίζω πως μια χαρά έλαβαν υπόψη τους στο ΙΕΠ τι γίνεται σε άλλες χώρες. Εσείς που στηρίζετε αυτό που λέτε για την πληροφορική; Μήπως να διδάσκουν και γυμναστική και αγγλικά και γαλλικά και μουσική οι δάσκαλοι γιατί μπορούν. Μαντέψτε τότε! και οι ΠΕ86 μπορούν να κάνουν μαθηματικά, φυσική, χημεία, θρησκευτικά μη σου πω και γλώσσα. Αρκετοί έχουν και πτυχία/μεταπτυχιακά από παιδαγωγικά τμήματα. Μην ανησυχείτε λοιπόν για το ΥΠΑΙΘΑ είναι καλοί στη "Συγκριτική Εκπαίδευση".
Οι δάσκαλοι συνάδελφε πρέπει να πάψετε να φοβάστε πως θα σας πάρουν "άλλοι" τη δουλειά και να σκεφτείτε πρώτα το μαθητή!!

Βιοπληροφορική
|

@Στο δημοτικό δεν χρειάζεται...: Ξεχνάς φαίνεται ότι τα ελληνικά παιδαγωγικά τμήματα μέχρι πρότινος δεν είχαν ούτε μισό μάθημα όχι Πληροφορικής, αλλά ούτε καν ΤΠΕ. Συνεπώς, η πλειονότητα των δασκάλων που είναι στα σχολεία δεν γνωρίζουν ούτε καν ΤΠΕ, για Πληροφορική δεν το συζητάμε. Οι προηγμένες χώρες όπως οι Η.Π.Α και το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών της επιστήμης της Πληροφορικής (όχι απλά ΤΠΕ) από την Α' Δημοτικού. Στην εποχή μας δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Τώρα, δεν μπορείς να διδάξεις μια ολόκληρη επιστήμη όταν δεν έχεις διδαχθεί ούτε ένα μάθημα στο πανεπιστήμιο. Μαθηματικά διδάσκονταν (όσο και όπως) στα παιδαγωγικά τμήματα, όχι όμως Πληροφορική, μην τα μπερδεύουμε.

Στο δημοτικό δεν χρειάζεται τυπικό μάθημα πληροφορικής
|

Δεν χρειάζεται ανεξάρτητο μάθημα Πληροφορικής στο Δημοτικό το οποίο να διδάσκεται μόνο από πληροφορικούς. Σε καμιά χώρα της ΕΕ δεν διδάσκεται το μάθημα από ειδικούς Computer Science. Μόνο στην Ελλάδα γίνεται αυτό. Μήπως πρέπει τότε την Ελληνική Γλώσσα να την κάνουν φιλόλογοι και τα μαθηματικά οι μαθηματικοί; Στο Δημοτικό η διδασκαλία θα πρέπει να επικεντρωθεί στην απόκτηση βασικών ψηφιακών δεξιοτήτων που ενδείκνυνται για την ηλικία των παιδιών. Για παράδειγμα να γράφουν κείμενα, να ετοιμάζουν παρουσιάσεις, να στέλνουν emails, να χειρίζονται εκπαιδευτικές ψηφιακές εφαρμογές συνδεδεμένες με τα σχολικά μαθήματα, να οργανώνουν και να αποθηκεύουν αρχεία. Αυτά μπορούν να τα διδάσκουν δάσκαλοι. Ακόμα και η υπολογιστική σκέψη δεν ανήκει στην αποκλειστική δικαιοδοσία των πληροφορικών, αλλά είναι διεπιστημονική έννοια. Υπάρχουν δάσκαλοι, οι οποίοι στα εργαστήρια δεξιοτήτων κάνουν εξαιρετικά projects με STEM, εκπαιδευτική ρομποτική και προγραμματισμό (πχ arduino). Επιμορφώνονται και βελτιώνονται σταδιακά όλο και περισσότεροι.Δεν θα ανακαλύψουμε τον τροχό στα ΠΣ ψηφιακών δεξιοτήτων του Δημοτικού. Η ΕΕ έχει ορίσει τι πρέπει να μαθαίνουν οι μαθητές 5-11 ετών. Ας δουν οι υπεύθυνοι του ΙΕΠ τι διδάσκονται σε άλλες χώρες της ΕΕ. ΤΟ ΥΠΑΡΧΟΝ ΠΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΟΥ ΔΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΙΔΑΔΩΓΙΚΗ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ!

μουρικης
|

Παρατηρώντας το βιβλιο της Γ΄Γυμνασίου φαίνεται ότι έχει "κατέβει" κατά βάση η ύλη της Α' Λυκείου στο Γυμνάσιο

Βιοπληροφορική
|

Εξαιρετική η προσπάθεια των συναδέλφων, αλλά για να έχει αντίκρυσμα πρέπει εκεί να ληφθούν σοβαρά υπόψη και οι 14 προτάσεις που έστειλαν στον Υπουργό 27 σχολικοί σύμβουλοι Πληροφορικής (ΠΕ86) [25/7/2024]. Ας δούμε 2-3 από αυτές:

1. Εισαγωγή 2 Ωρών Πληροφορικής στην Ε’ και ΣΤ’ Τάξη του Δημοτικού

Προτείνεται η καθιέρωση δύο ωρών Πληροφορικής την εβδομάδα, τουλάχιστον για τις Ε’ και ΣΤ’ τάξεις του Δημοτικού, με στόχο τον απαραίτητο χρόνο για την εξοικείωση των μαθητών/τριών με βασικές έννοιες και την εργαστηριακή εξάσκηση, καθώς και την ανάπτυξη των στοιχειωδών δεξιοτήτων στον τομέα Πληροφορικής και Τ.Π.Ε.. Η ενέργεια αυτή θα ενισχύσει την επάρκεια και μελλοντική ανταγωνιστικότητά τους στην Κοινωνία της Πληροφορίας και της Τεχνητής Νοημοσύνης.

2. Καθιέρωση συνεχόμενου δίωρου μαθήματος Πληροφορικής σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου

Επέκταση δίωρης συνεχόμενης διδασκαλίας του μαθήματος Πληροφορικής και στις τάξεις Β’ και Γ’ του Γυμνασίου, η οποία θα συμβάλει δραστικά στην ενίσχυση της αλγοριθμικής σκέψης των μαθητών/τριών και αυριανών πολιτών και θα βοηθήσει στην πιο εύκολη απόκτηση του μελλοντικού πιστοποιητικού τέτοιων δεξιοτήτων. Με τον τρόπο αυτό το σχολείο θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις του μαθήματος που διατυπώθηκαν στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών, να αξιοποιηθεί ουσιαστικά ο εξοπλισμός ρομποτικής που προμηθεύονται τα σχολεία καθώς και το υποστηρικτικό υλικό που αναπτύσσεται από ομάδα Συμβούλων Εκπαίδευσης Πληροφορικής, εθελοντικά, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Μαζί για την Εκπαίδευση». Από την εφαρμογή του προγράμματος σπουδών για τον Πληροφορικό Γραμματισμό στο Γυμνάσιο (2011), το οποίο εφαρμόστηκε πιλοτικά στο παρελθόν στο μάθημα της Πληροφορικής και διδασκόταν σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου με συνεχόμενο δίωρο, παρατηρήθηκαν ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα. Τα ίδια θετικά αποτελέσματα φάνηκαν και μετά την εφαρμογή της δίωρης συνεχόμενης διδασκαλίας στην Α’ τάξη του Γυμνασίου από το σχολικό έτος 2021-2022.
...
14.Πρόταση προσθήκης του μαθήματος της Πληροφορικής στα Πανελλαδικώς Εξεταζόμενα Μαθήματα για όλα τα τμήματα Πληροφορικής και τις σχολές Μηχανικών Υπολογιστών και Πληροφορικής

Προτείνεται, το μάθημα της Πληροφορικής να συγκαταλέγεται στα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα για όλες τις σχολές, Πανεπιστημιακές και Πολυτεχνικές, με συναφές προς την Πληροφορική αντικείμενο. Στο σημερινό σύστημα υπάρχει η στρέβλωση να εισάγονται φοιτητές σε σχολές που δίνουν δικαιώματα ένταξης στον κλάδο εκπαιδευτικών πληροφορικής (ΠΕ86) χωρίς να έχουν εξεταστεί στο μάθημα της πληροφορικής. Συγκεκριμένα, προτείνουμε τη δημιουργία της ομάδας Προσανατολισμού “Θετική με Πληροφορική” κατά το πρότυπο των ομάδων της “Θετικής με Βιολογία” και “Θετικής με Μαθηματικά”. Η νέα ομάδα θα περιλαμβάνει Γλώσσα, Μαθηματικά, Πληροφορική και Φυσική, μαθήματα συναφή με τις σπουδές που αναφέραμε. Η πρόταση αυτή δεν δημιουργεί πρόβλημα λειτουργίας στα σχολεία αφού η Πληροφορική διδάσκεται έτσι κι αλλιώς ξεχωριστά, την ίδια ώρα με τη Βιολογία και τη Χημεία, σε συνδιδασκαλία με τους μαθητές της ομάδας Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής. Η εφαρμογή του μέτρου μπορεί να είναι άμεση από τη νέα σχολική χρονιά.

σφάλμα
|

αλλά το έχουμε γράψει σε σχόλιο εδώ ότι το είδαμε νωρίτερα ! αργείτε

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ