Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης, για το έτος 2023:
Το 2022, στο ποσοστό αποφοίτων επί των φοιτητών (Σχήμα 23), η Ελλάδα κατείχε την τελευταία θέση στο σύνολο των ευρωπαϊκών χωρών, με ποσοστό μόλις 9,8%, το οποίο απέχει πολύ από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (23,9%).
Και σε αυτή την περίπτωση παρατηρείται σημαντική στρέβλωση από τη συμπερίληψη των ανενεργών φοιτητών στο σύνολο του φοιτητικού πληθυσμού της Ελλάδας.
Τη δεύτερη δυσμενέστερη επίδοση εμφανίζει η Τουρκία (10,9%), ενώ σε χαμηλές θέσεις βρίσκεται η Φινλανδία και η Σουηδία (18,7%).
Τα υψηλότερα ποσοστά αποφοίτων επί των φοιτητών στην Ευρώπη εμφανίζουν η Ιρλανδία (35,4%) και η Γαλλία (30,7%).
Στο Σχήμα 24 παρουσιάζεται η εξέλιξη του ποσοστού αποφοίτων επί των φοιτητών στην Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή Ένωση μεταξύ των ετών 2015-2022.
Η μεγάλη απόκλιση της χώρας μας από την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι εμφανής.
Το 2016 διαπιστώνεται η μικρότερη διαφορά (12,2%) της δεκαετίας. Έκτοτε και έως το 2020, η απόκλιση αυτή διευρύνεται συνεχώς φτάνοντας το 14,9%, ενώ το 2021 η απόκλιση μειώνεται (13,5%).
Το 2022 καταγράφεται διεύρυνση της διαφοράς (14,1%).
Συμπεράσματα
Παρακάτω παρουσιάζονται συνοπτικά οι δείκτες της Eurostat για τον φοιτητικό πληθυσμό Ελλάδας και ΕΕ27 (Πίνακας 19).
Η Ελλάδα διαθέτει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά φοιτητικού πληθυσμού σε σχέση με τον πληθυσμό της. Βεβαίως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι επειδή η μέτρηση γίνεται επί των εγγεγραμμένων φοιτητών και ένα μεγάλο ποσοστό από αυτούς θεωρούνται μη ενεργοί, η σύγκριση δεν αποτυπώνει ακριβώς την πραγματικότητα. Η παραμονή μη ενεργών φοιτητών, οι οποίοι δηλαδή δεν αποφοιτούν από τα ελληνικά ΑΕΙ, δημιουργεί δυσμενείς επιδόσεις για τη χώρα σε μια σειρά από τους σχετικούς διεθνείς δείκτες, όπως:
- Το ποσοστό των αποφοίτων στο σύνολο των φοιτητών ετησίως παραμένει το χαμηλότερο μεταξύ των χωρών της Ευρώπης.
- Η δυσμενής ποσοστιαία κατανομή μεταξύ προπτυχιακών, μεταπτυχιακών και διδακτορικών φοιτητών αποτελεί βασική συνέπεια της παραπάνω στρέβλωσης.
Η Ελλάδα διαθέτει το 2ο υψηλότερο ποσοστό ανδρών έναντι των γυναικών στον πρώτο κύκλο σπουδών.
Ο δείκτης αυτός, επίσης, επηρεάζεται από το γεγονός ότι η πλειονότητα των μη ενεργών φοιτητών είναι άνδρες. Ωστόσο, στις μεταπτυχιακές σπουδές οι γυναίκες υπερτερούν αριθμητικά των ανδρών.
Ως προς τα αντικείμενα σπουδών, οι φοιτητές στην Ελλάδα ακολουθούν, στην πλειονότητά τους, τις επιστήμες μηχανικής και τις επιστήμες διοίκησης και νομικής με τελευταίες στην προτίμησή τους τις υπηρεσίες. Στην Ευρώπη οι περισσότεροι φοιτητές είναι ενταγμένοι στις επιστήμες διοίκησης και τις νομικές σπουδές και οι λιγότεροι στις γεωτεχνικές επιστήμες.
@ΔΔ.
Τελικά σε πρόσεξα με τον ισχυρισμό σου, ότι η επιταγχυνση της βαρύτητας μεταβάλλεται με το γεωγραφικό μήκος.....Μήπως εννοείς πλάτος; ...Όχι !...μήκος...Μπας και μπερδεύεις την καντρομολο; ;; Όχι!....
Με έχεις ένα χρόνο στο περίμενε να μου πεις για την τροποποίηση του νόμου του Νεύτωνα...
Ας είναι.....Θα μείνουμε στο σκοτάδι...
Κάθεσαι και γράφεις ότι δεν ξέρουνε οι φοιτητές το πρόγραμμα σπουδών , ενώ υπάρχει στο διαδίκτυο για κάθε σχολή λεπτομερέστατα ....
Για ποιους αστερίσκους γράφεις άνθρωπε μου; Είσαι εκπαιδευτικός