Κ. Μητσοτάκης: Η παραμονή στο Πανεπιστήμιο των ανενεργών φοιτητών αλλοιώνει την πραγματική εικόνα της φοιτητικής κοινότητας

Καμία κυβέρνηση έως σήμερα δεν έπραξε το αυτονόητο των διαγραφών των φοιτητών

13/07/2025

Άκουσε το άρθρο

Στην κατεύθυνση εξορθολογισμού και διαφάνειας κινείται και η πρωτοβουλία μας για την εκκαθάριση των καταλόγων των δημοσίων Πανεπιστημίων από ανενεργούς φοιτητές, εγγεγραμμένων από τη δεκαετία του ‘50 και του ‘60, τονίζει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην   εβδομαδιαία ανασκόπηση την οποία  δημοσιεύει κάθε Κυριακή, και υπογραμμίζει τα εξής:

  • Η ρύθμιση είναι δίκαιη, με λογική και ευαισθησία. 
  • Κανείς δεν ισχυρίζεται πως πρόκειται για κάποια συνταρακτική μεταρρύθμιση. 
  • Όμως, πρέπει να αναλογιστούμε γιατί καμία κυβέρνηση έως σήμερα δεν έπραξε το αυτονόητο και είμαστε η πρώτη που το κάνει και αυτό. 
  • Δίνουμε μια δεύτερη ευκαιρία σε περίπου 35.000 φοιτητές που αποδεδειγμένα ενδιαφέρονται να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, έχουν περάσει δηλαδή το 75% των μαθημάτων και έχουν συμμετάσχει σε εξετάσεις τουλάχιστον δύο φορές τα τελευταία δύο χρόνια. 
  • Περίπου 290.000 ανενεργοί φοιτητές θα διαγραφούν από τα μητρώα, καθώς δεν πληρούν τα παραπάνω κριτήρια και η παραμονή τους αλλοιώνει την πραγματική εικόνα της φοιτητικής κοινότητας. 
  • Λαμβάνονται ειδικές πρόνοιες για εκείνους και εκείνες που, λόγω προβλημάτων υγείας, δυσκολεύονται να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, όπως είναι τα άτομα με αναπηρία άνω του 50%. 
  • Πρώτη φορά θα έχουμε μία ουσιαστική εικόνα ποιοι είναι οι φοιτητές που φοιτούν πραγματικά, έτσι ώστε να μπορούν και τα Πανεπιστήμια να γνωρίζουν με ακρίβεια σε ποιους απευθύνονται και να κάνουν τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό τους.

Σχόλια (60)

@@ μάλλον δε γνωρίζεις πως λειτουργεί ένα ΑΕΙ | 23 Ιουλ 202
|

Δηλαδή θεωρείς λογικό να περιμένουν 10-20-100 φοιτητές 3 ώρες για βολευτεί ένας που δεν ενδιαφέρθηκε να πάρει πτυχίο 38 χρόνια τώρα; Πες μου σε παρακαλώ που διδάσκεις (δε φαντάζομαι να διδάσκεις σε ΑΕΙ, μπρρρρ) γιατί έρχεται και Σεπτέμβρης και πρέπει να ξέρουν που να αποφεύγουν τα παιδιά. Όποιος δουλεύει μέσα στο Ν+2 έχει δυνατότητα μερικής φοίτησης. Αν είναι πολλοί τότε να κάνω έξτρα εργαστήριο. Κι όμως, δεν έχει συμβεί αυτό 4 χρόνια τώρα...

@ @ μάλλον δε γνωρίζεις πως λειτουργεί ένα ΑΕΙ | 23 Ιουλ 202
|

Αν δεν είστε φίλος με ανορθόγραφους, τότε γιατί έχετε μαλώσει με τις τελείες;

Φιλόλογος πρώην
|

ΠΡΟΣ > @Φιλόλογος πρώην | 23 Ιουλ 2025 16:46
Το τι είναι "κοινή λογική" πια αποτελεί μάλλον μια εντελώς υποκειμενική αντίληψη, αφού όντως φτάσαμε στο σημείο να μη μπορούμε (ή να μη θέλουμε) να συμφωνήσουμε στο παραμικρό οχυρωμένοι πίσω από τις ιδεοληπτικές μας εμμονές!
Αν νομίζετε ότι δεν απάντησα σε κανένα από "τα επιχειρήματα που δόθηκαν", θα σας αντιτάξω ευθέως ότι δεν παραθέσατε κανένα απολύτως επιχείρημα που να χρήζει σοβαρής απάντησης και πάντως ό,τι είπατε ως απάντηση σε προηγούμενο σχόλιό μου, σας είπα ήδη ότι δεν είχε καμία σχέση με όσα είχα γράψει εγώ και μάλιστα σας συνέστησα να ξαναδιαβάσετε το σχόλιό μου, μπας και καταλάβετε ότι μου απαντάτε επί πραγμάτων που δεν υποστήριξα!
Αναρωτιέμαι όμως εσείς γιατί δεν απαντήσατε στην καίρια δική μου παρατήρηση σχετικά με τον τρόπο που κάνουμε τις συγκρίσεις με τον υπόλοιπο κόσμο, όπου πράγματι είμαι βέβαιος ότι εξέθεσα την κοινή λογική επί του θέματος!

@@ μάλλον δε γνωρίζεις πως λειτουργεί ένα ΑΕΙ
|

"είμαι μέσα" λετε... δεν ξέρω που είστε μέσα, υποθέτω μιλάτε για ΑΕΙ, αλλά αν είστε μέσα θα έπρεπε ήδη να γνωρίζετε ότι η ιδέα του να μετακινούνται μαθήματα και εργαστήρια σε άλλες μέρες και ώρες με σκοπό να εξυπηρετηθούν όσοι εργάζονται π.χ. είναι πρακτικά ανεφάρμοστη. Οι εργαζόμενοι φοιτητές έχουν πολλά διαφορετικά ωράρια, δεν υπάρχει ωρολόγιο πρόγραμμα που να τους βολέψει όλους. Συγνώμη αλλά δεν είναι σοβαρές τέτοιες προτάσεις, υπό τις παρούσες συνθήκες στην Ελλάδα.

@Φιλόλογος πρώην
|

Τι να πουμε όταν η κοινή λογική βαφτίζεται "φιλοκυβερνητικές αντικοινωνικές εμμονές", "νεοφιλελεύθερες" κλπ... Είναι γνωστή τακτική το να κολλάμε ετικέτες σε αυτά/ους με τα οποία/ους διαφωνούμε. Γράψατε ολόκληρο δοκίμιο και δεν απαντήσατε ούτε σε 1 από τα επιχειρήματα που δόθηκαν....

Φιλόλογος πρώην
|

ΠΡΟΣ > @Φιλόλογος πρώην | 23 Ιουλ 2025 11:45
Δεν μπορώ να συμπλεύσω με τις νεοφιλελεύθερες αντιλήψεις σας που απηχούν επακριβώς τις κυβερνητικές αντικοινωνικές εμμονές και οδηγούν σε αξεπέραστα αδιέξοδα, όπως αυτά που ζούμε πλέον στις μέρες μας από την πολιτική αυτών που διακήρυσσαν υποκριτικά το επιτελικό κράτος και τις μεταρρυθμίσεις που θα έκαναν τη ζωή μας καλύτερη, αλλά ήδη ζούμε ένα διαρκή εφιάλτη.
Ειδικά στο χώρο της εκπαίδευσης δεν ξεχάστηκαν φυσικά οι μεγαλοστομίες για πανεπιστημιακές αστυνομίες, για άμεση "κάθαρση" των πανεπιστημίων από τους λεγόμενους "μαπαχαλάκηδες" και λοιπές φαιδρότητες που ήδη έχουν αποτύχει παναγωδώς και η κατάσταση έχει γίνει πολύ χειρότερη από πριν, ενώ η πολυδιαφημισμένη και βίαια εφαρμοζόμενη ψευδεπίγραφη "αξιολόγηση" ουδείς πιστεύει ότι έχει βελτιώσει έστω και στο ελάχιστο την ποιότητα της ελληνικής εκπαίδευσης!
Κάνετε δυστυχώς κι εσείς το ίδιο λάθος που κάνουν - σκόπιμα ή αθέλητα - πολλοί φιλοκυβερνητικοί απολογητές που καταφεύγουν σε άστοχες και αδόκιμες συγκρίσεις με τον υπόλοιπο κόσμο εννοώντας προφανώς το δυτικό κόσμο. Γιατί οι όποιες συγκρίσεις προϋποθέτουν συγκρίσιμα πεδία και συνθήκες, πράγματα απολύτως ασύμβατα με ό,τι συμβαίνει στον τόπο μας. Θα δεχόμουν λοιπόν παραπομπές στο ευρωπαϊκό πρότυπο μόνο αν αυτές επεκτείνονταν σε όλα τα πεδία, όπως - π.χ. - στο οικονομικό, αλλά και στις εργασιακές συνθήκες. Όσο αυτά τα πεδία αποφεύγουμε να τα βάζουμε στις συγκρίσεις μας, τόσο πιο αναξιόπιστη γίνεται η όποια επιχειρηματολογία. Θα πρέπει λοιπόν να είμαστε δίκαιοι και ειλικρινείς και να μην κοιτάμε να ξεγλιστράμε από τα δύσκολα. Ούτε βεβαίως να καταφεύγουμε σε κενόλογες συνθηματολογίες του τύπου "μόνο δικαιώματα και όχι υποχρεώσεις" απευθυνόμενοι σε μια κοινωνία που κυριολεκτικά εδώ και κάμποσα χρόνια είναι πνιγμένη μόνο στις υποχρεώσεις κι έχει ξεχάσει ότι δικαιούται να ζει ανθρώπινα! Κι αν τυχόν αυτό είναι αποδεκτό από σας, μην προεξοφλείτε με τόση σιγουριά ότι το ίδιο ισχύει και για την υπόλοιπη κοινωνία...
ΥΓ. Σε κάθε περίπτωση πάντως είναι φανερό ότι διαβάσατε βιαστικά και προκατειλημμένα το σχόλιό μου και γιαυτό το παρερμηνεύσατε. Ξαναδιαβάστε το, παρακαλώ, ιδιαίτερα στο τελευταίο του μέρος, όπου μιλώ συγκεκριμένα για το θέμα των υπό διαγραφή φοιτητών, και ίσως καταλάβετε την αστοχία του σχολίου σας.

ΔΕΠ
|

@Φιλόλογος πρώην|23 Ιουλ 2025 00:36

Η φοιτητική ιδιότητα δεν είναι κάποιος τίτλος ευγένειας που την παίρνει κανείς επ' άπειρον. Εκτός απο την απόκτηση, θα πρέπει να την διατηρήσεις, να είσαι δηλαδή ενεργός φοιτητής, παρακολουθόντας, δίνοντας επιτυχώς εξετάσεις κλπ. Μήπως επειδή έχουν κάνει προσπάθεια ακι κόπους να τους δώσουμε αμέσως το πτυχίο και τη σύνταξη χωρίς άλλη προσπάθεια;

@@ Γιατί θα πρέπει η κοινωνία να πληρώνει
|

Η συζήτησει είναι για διαγραφές απο το πρώτο έτος. Εκτός απο λάθος είστε και εκτός θέματος

@@ Γιατί θα πρέπει η κοινωνία να πληρώνει
|

συμφωνώ μαζί σας ειδικά στο θέμα του brain drain. Όταν το κράτος (δηλαδή όλοι μας) πληρώσουν για να σπουδάσω, δεν είναι καθόλου σωστό μόλις πάρω το πτυχίο να φύγω στο εξωτερικό. Είναι έμμεση μεταφορά πόρων στη χώρα υποδοχής. Θέλεις να σπουδάσεις δωρεάν, πέρασες στο ΑΕΙ, μπράβο σου. Αλλά όταν τελειώσεις να είσαι υποχρεωμένος να εργαστείς εντός Ελλάδας για κάποιο διάστημα και μετά πας όπου θέλεις. Έτσι η κοινωνία που πλήρωσε παίρνει κάτι σε αντάλλαγμα. Αλλιώς είναι σαν να μας λένε πληρώστε να χτίσουμε ένα νοσοκομείο ή ένα δρόμο και μόλις τελειώσει το σηκώνουμε και το πάμε σε μιά άλλη χώρα, κανείς δε θα το δεχόταν αυτό.

@@ Γιατί θα πρέπει η κοινωνία να πληρώνει
|

Γιατί λέτε ότι η κοινωνία δεν πληρώνει μετά τα Ν+2; Το ότι χρησιμοποίησα τα λεφτά των φορολογούμενων αλλά μετά τα Ν+2 (ή και 10 και 20 χρόνια) δεν έχω πάρει πτυχίο και δεν εργάζομαι για να παράγω πάνω σε αυτό για το οποίο πλήρωσαν άλλοι, δεν είναι κόστος; Έχετε πληρώσει ποτέ για κάτι που δεν σας έδωσαν, δεν παραλάβατε; Εκεί δεν θεωρείτε ότι πληρώσατε "κόστος" χωρίς να πάρετε αυτό για το οποίο πληρώσατε; Το ότι η γραμματεία ασχολείται μαζί μου μετά τα Ν+2 δεν είναι κόστος σε ανθρωποώρες και άρα και σε €; Το ότι οι καθηγητές με βαθμολογούν ξανά και ξανά, απαντάνε μεηλ και ερωτήσεις μου δεν είναι κόστος; Το ότι το ΑΕΙ πρέπει να μου προσφέρει υποδομές, αίθουσες, αμφιθέατρα, εργαστήρια όταν και αν αποφασίζω να παρακολουθώ όποτε θέλω δεν είναι κόστος; Έχω άλλα 20 τέτοια να σας πω. Η καραμέλα "δεν έχει κόστος" δεν ισχύει, και δεν περνάει πιά. Ο οικονομικός αναλφαβητισμός και η άγνοια του πως δημιουργούντα κόστη σε έναν οργανισμό όπως το ΑΕΙ είναι αυτά που τροφοροτούν τη διάδοση του παραμυθιού "δεν έχει κόστος".

@ μάλλον δε γνωρίζεις πως λειτουργεί ένα ΑΕΙ
|

Αχαχχαχα, καταρχάς δεν είμαι φίλος με ανορθόγραφους (χωρίς τόνους σαν τον πθ ; πώς λειτουργεί), κατά δεύτερον είμαι μέσα και δεν μπορώ να ακούω παραμύθια : έχετε θέμα με την κατανόηση κειμένου και την ανάγνωση , έγραψα πρώτος ότι το εύρος ωραρίου μαθημάτων είναι μεγάλο, προφανώς η αναφορά σε μίας ημέρας προγραμμα (δείτε τα δημόσια είναι) και δεν είναι δυνατόν με ένα τέτοιο χαζό επιχείρημα να στηρίζεται ένα παραμύθι πολιτικό ! ΑΠλά : στο δικό μου αει, ΑΝ μπορει να γίνει συνεννοηση για μεταφορά εργαστηρίου ειδικά απόγευμα με τράμπα ενδεχομένως σε τμήμα , γίνεται, αλλιώς ΟΧΙ. Δεν είναι το πρόβλημα ο αιώνιος εργαζόμενος, αυτό είναι θέμα και ΚΑΝΟΝΙΚΩΝ εργαζόμενων, εσείς μπορεί αν έχετε μόνο φραγκάτους φοιτητές - έκπληξη ! υπάρχουν εργαζόμενοι και στο ν+2. Σε τι γλώσσα διδάσκετε και δεν γίνονται κατανοητά απλά ελληνικά. Στα χρόνια μου (προϊστορικά) με μαθήματα επιλογής κλπ υπήρχαν μέρες που ΟΝΤΩΣ κάναμε κενό μέχρι να έρθει η ώρα για μάθημα 3-6 , ουάουυυυυυ, τραύμα , να ζητήσουμε από πουθενά αποζημίωση;

@ Φιλόλογος πρώην | 23 Ιουλ 2025 00:36
|

Σε όσα συστήματα υπάρχει ελεύθερη εισαγωγή στα ΑΕΙ υπάρχουν και τουλάχιστον συμβολικά δίδακτρα (Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Αυστρία, κ.α.). Έτσι ο ίδιος ο φοιτητής που δεν τα καταφέρει σταματάει να εγγράφεται. Το προτιμάτε αυτό; Δεν μπορεί κανείς να μπαίνει στο ΑΕΙ χωρίς εξετάσεις και να μένει για πάντα. Ως δεύτερο σχόλιο, υπάρχει η μοναδική στον κόσμο "ελληνική φοιτητηική πραγματικότητα" κατά την οποία το πανεπιστήμιο ισοδυναμεί μόνο με τις εξετάσεις που δίνονται. Αυτό προάγουν και τα κόμματα της αριστερής πολυκατοικίας που συμπάσχουν για τους εργαζόμενους και αναξιοπαθούντες φοιτητές που δεν μπορούν να παρακολουθήσουν. Είναι μια διαστρεβλωμένη πραγματικότητα που προκύπτει ως επί το πλείστον από το μοντέλο σπουδών προηγουμένων δεκαετιών σε φιλολογικά/κοινωνικά/και παρόμοια πεδία. Η πρόσβαση στο πανεπιστήμιο είναι πιο εύκολη από ποτέ στην ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης, με το πηλίκο υποψηφίων/θέσεων ναι είναι στο 0.8, δηλαδή το 80% των υποψηφίων να έχει εν δυνάμει θέση σε ΑΕΙ. (Η ΕΒΕ το μειώνει αυτό κατά 15-20% και καλώς κάνει γιατί δεν μπορούν να εισάγονται αυτοί που δεν έχουν το υπόβαθρο να ανταπεξέλθουν.) Συνεπώς, όποιος/α δεν έχει τη δυνατότητα να τελειώσει τις σπουδές του/της σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα και με σωστό ρυθμό φοιτητικής ιδιότητας (παρακολούθηση μαθημάτων, συμμετοχή σε δραστηριότητες) μπορεί απλά να δώσει εξετάσεις ξανά ότι θα έχει το χρόνο να είναι πραγματικός/η φοιτητής/τρια και να φοιτήσει. Προσωπικά, θα πρότεινα την εξής μικρή αλλαγή η οποία θα έκανε μεγαλύτερη διαφορά απ ότι οι διαγραφές: θα πρότεινα να αναγράφεται στο πτυχίο ο χρόνος φοίτησης (αφαιρώντας περιόδους παύσης σπουδών και λαμβάνοντας υπ όψη περιόδους μερική φοίτησης ως ήμισυ του χρόνου). Στον ιδιωτικό τομέα είναι σύνηθες να ζητούν αυτή την πληροφορία.

@ Γιατί θα πρέπει η κοινωνία να πληρώνει
|

Γιατί θα πρέπει η κοινωνία να πληρώνει την εκπαίδευση, τα βιβλία, τη μεταφορά, τη σίτιση και στέγαση κάποιων που αδιαφορούν : ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΜΕΤΑ ΤΑ Ν+2 , έχει πληρώσει πολλά στο brain drain (γιατροί , μηχανικοί, οικονομολόγοι κλπ) , γιατί δεν υπάρχει σοβαρό κρατος οργανωμένο (που θα έπιανε και αιώνιους που θα έπρεπε να διαγραφούν , αφού πιεστούν) , αλλά σας πείθει με τα παραμύθια να εστιάσετε σε βλακείες και όχι στα σοβαρά θέματα

@@Φιλόλογος πρώην
|

Καλά τα λέτε, αλλά η ελληνική κοινωνία έχει ποτιστεί τόσες δεκαετίες με το "δωρεάν" και τα "δικαιώματα", συν ότι το επίπεδο οικονομικού αναλφαβητισμού είναι μνημιώδες, που λίγοι κάθονται να σκεφτούν ότι όλα αυτά τα πληρώνουν κάποιοι, ότι υπάρχει κάτι που λέγεται κόστος ευκαιρίας, ότι ο αιώνιος φοιτητής κοστίζει πολλά, ότι υπάρχει κάτι που λέγεται "προσωπική ευθύνη". Ο μέσος Έλληνας πιστεύει στο λεφτόδεντρο και το θεσμό του nanny state όπου όλα πρέπει να μας παρέχονται "με τα λεφτά των άλλων" για όσο χρόνο τα χρειαζόμαστε. Ο παραπάνω συνδυασμός είναι "θανατηφόρος" και χρειάζεται χρόνια για να αλλάξουν τα μυαλά.

@ΚΟΡΙΤΣΙ ΣΑΝΤΡΕ
|

Εργάζομαι σε μεγάλο κεντρικό ΑΕΙ. Έχετε δίκιο, πρέπει να αλλάξουν πολλα, αλλά μετά από 25 χρόνια σε αυτή τη δουλειά σας λέω "υπεύθυνα" ότι ποτέ δε θα υπάρξει προκοπή όσο η Ελλάδα επιμένει στην κεντρική ρύθμιση των κρατικών ΑΕΙ με νομοθεσία one size fits all και συνεχείς παρεμβάσεις στη λειτουργία τους. Σε καμία χώρα που έχει αξιόλογα ΑΕΙ δε συνέβη και δε συμβαίνει αυτό. Ναι, τα μη-κρατικά ΑΕΙ θα ανακατέψουν την τράπουλα κάπως αλλά αν δε σταματήσει ο εναγκαλισμός υπουργείου/ΑΕΙ δε θα μπορέσουν να γίνουν και πολλά. Το κυριότερο, κατά την ταπεινή μου γνώμη, είναι ότι από Σεπτέμβριο ο "μέτριος" μαθητής θα μπορεί να έχει πρόσβαση σε αξιοπρεπούς επιπέδου "στάνταρ" σπουδές (ίσως μέτριου επιπέδου αλλά καλύτερου από πολλά κρατικά ΑΕΙ στο πουθενά) και να σπουδάζει στην πόλη του, γιατί τα έξοδα διαβίωσης στην επαρχία είναι περισσότερα από τα δίδακτρα+διαβίωση στο πατρικό του. Αυτό θα έχει άμεσες επιπτώσεις. Και σιγά σιγά μπορεί να προσεκλύσει και υψηλότερου επιπέδου φοιτητές στα μη-κρατικά ΑΕΙ αν παιξουν σωστά και αν το υπουργείο δεν τους βάλει τρικλοποδιές.

@Φιλόλογος πρώην
|

"Παραλογισμός" αυτό που γίνεται σε όλο τον κόσμο; Γιατί θα πρέπει η κοινωνία να πληρώνει την εκπαίδευση, τα βιβλία, τη μεταφορά, τη σίτιση και στέγαση κάποιων που αδιαφορούν για τις σπουδές τους; Δεν υπάρχουν μονο δικαιώματα, υπάρχουν και υποχρεώσεις. Οι ιδεοληπτικές γελοιότητες δεν περνούν πλέον στη κονωνία.

@Φιλόλογος πρώην
|

Δε διαφωνούμε επί της ουσίας. Ναι, θέλει πολύ κόπο για να εισαχθείς στα ΑΕΙ. Αυτό δε σημαίνει ότι θα μπορείς να παραμένεις εκεί για πάντα. Υπάρχουν πολλά κόστη που προκαλεί ο κάθε αιώνιος φοιτητής (σε αντίθεση με αυτό που λένε αρκετοί γιατί δε γνωρίζουν ή δεν το έχουν σκεφτεί αρκετά). Κάπου θα πρέπει να υπάρχει ένα όριο. Μπορεί να είναι 10 χρόνια μπορεί 20, μπορεί 30, δεν ξέρω. Αλλά δεν μπορεί να είναι "άπειρο". Κάποτε, θα πρέπει να πει το ΑΕΙ και το κράτος "σου έδωσα την ευκαιρία και τους πόρους για να πάρεις ένα πτυχίο, αν δεν τα κατάφερες ως τώρα θα πρέπει να κάνεις κάτι άλλο στη ζωή σου". Το ότι χρειάστηκε κόπο για να εισαχθώ δεν το αμφισβητεί κανείς. Αλλά πουθενά στη ζωή και σε κανένα κράτος/οργανισμό/κοινωνία δεν υπάρχει η εγγύηση ότι επειδή χρειάστηκε να κοπιάσεις σίγουρα θα πετύχεις. Συμφωνώ επίσης ότι τα ΑΕΙ πρέπει να έχουν τον πρώτο και ίσως τον μόνο λόγο στους κανόνες φοίτησης και διαγραφής. Αν το κράτος τους έδινε έναν προϋπολογισμό και σαφή κριτήρια αξιολόγησης (και αυξομοίωσης του προϋπολογισμού) και τα άφηνε ελεύθερα, πολλά από αυτά τα ζητήματα θα είχαν ήδη λυθεί....

ΚΟΡΙΤΣΙ ΣΑΝΤΡΕ
|

Ο κόσμος αλλάζει, καιρός να αλλάξει και το εκπαιδευτικό εξεταστικό σύστημα αφού μελετηθεί σοβαρά.Θεωρώ ότι με την πρόσβαση στα ξένα πανεπιστήμια πολλά θα αλλάξουν κατ ανάγκη και θα αναγκαστούν τα ελληνικά πανεπιστήμια να γίνουν ανταγωνιστικά παρέχοντας καλύτερες υπηρεσίες στον πελάτη-πολίτη.

Φιλόλογος πρώην
|

ΠΡΟΣ > @Ελενη | 22 Ιουλ 2025 17:33
Δεν καταλαβαίνω τι σας ενόχλησε από το λογικότατο σχόλιο της Ελένης, η οποία απλώς επισήμανε τον παραλογισμό της άποψης που εκφράστηκε από άλλο σχολιαστή περί διαγραφής ακόμη και από ...το πρώτο έτος!
Εννοείται ότι δε διαφωνούμε σ' αυτό που λέτε για τη λογική των ξένων πανεπιστημίων. Κι εγώ προσωπικά το έχω πει αυτό με πολλές ευκαιρίες και μάλιστα μόλις χθες μίλησα για "ελεύθερη" εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπου στη συνέχεια θα αναλαμβάνουν τα ίδια τα πανεπιστήμια να διαχειρίζονται την εξέλιξη των σπουδών κάθε σπουδαστή τους.
Αλλά αυτό δεν έχει καμία σχέση με την ισχύουσα εν Ελλάδι πραγματικότητα, όπου όντως η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί αληθινό γολγοθά και γιαυτό είναι πολύ άδικο και απάνθρωπο να αποφασίζει - ερήμην των πανεπιστημίων - η πολιτική ηγεσία τη διαγραφή φοιτητών που μπορεί να ξόδεψαν τα μαλλιά της κεφαλής τους και την ίδια την ψυχή τους, για να αποκτήσουν τη φοιτητική ιδιότητα! Οι διαγραφές λοιπόν θα πρέπει να γίνουν με μεγάλη περίσκεψη και μόνο με τη σύμφωνη γνώμη των πανεπιστημιακών αρχών που προφανώς έχουν αμεσότερη γνώση του θέματος αυτού.
Σε κάθε περίπτωση πάντως δεν μπορεί κάποιος να παρακολουθεί αδιάφορος όλη αυτή την παρανοϊκή μεθόδευση και να μην "ξεσπαθώνει"!

@Ελενη
|

Μιά χαρά θα μείνουν φοιτητές. Αν ξέρεις ότι ή ασχολείσαι, προσπαθείς κλπ ή αν δεν το κάνεις, τα ρίξεις στον κόκκορα, δεν περάσεις μαθήματα κλπ διαγράφεσαι, να είστε σίγουρη ότι οι φοιτητές θα προσαρμόζονταν και θα ήταν τυπικότατοι. Είναι ανθρώπινη φύση. Αυτή τη στιγμή ο 1οετής έρχεται μετά την επίπονη προσπάθεια των πανελλαδικών και λέει "έχουμε χρόνο", "το μάθημα μπορώ να το δίνω και να το ξαναδίνω όποτε θέλω, όσες φορές θέλω μέχρι να περάσω". Και χαλαρώνει, καθυστερεί, κάνει άλλα πράγματα αν θέλει. Αν δεν του δοθεί αυτή η δυνατότητα, θα συμπεριφερθεί διαφορετικά.

@Ελενη
|

πριν "ξεσπαθώσουμε" πρέπει να ενημερωθούμε. Διαβάστε να δειτε πως διαχειρίζονται τα πράγματα τα ΑΕΙ άλλων δυτικών χωρών. Μια προσέγγιση είναι: αντί να υψώνω ένα δύσκολο "τείχος" την ώρα της εισαγωγής (βλ. πανελλαδικές) και μετά να είναι πιο εύκολο/σίγουρο ότι θα τελειώσεις τη σχολή (τουλάχιστον αν ασχολείσαι υποτυπωδώς), κάνω πιο εύκολη την εισαγωγή και μεταφέρω μέρος της δυσκολίας "εντός" των σπουδών. Σε αυτή την περίπτωση μπαίνεις "πιο εύκολα" αλλά αν δεν τα πας αρκετά καλά στο 1ο έτος φεύγεις ή αλλάζεις σχολή έστω. Π.χ. αν δεν περάσεις αρκετά από τα μαθήματα ή αν δεν διατηρείς αρκετά ψηλό μέσο όρο (και αυτά τα ρυθμίζει η κάθε σχολή φυσικά και όχι η παράνοια της κεντρικής μικρορύθμισης για όλα την οποία ζούμε στην Ελλάδα).

Ελενη
|

@@Κωστας
Ωστε διαγραφη απο το πρωτο ετος ; μπραβο αγαπητε ! Πρωτοποριακη αποψη αυτη ! Δεν θα μεινει ανθρωπος ετσι στο ελληνικο δημοσιο πανεπιστημιο. Θα μου πειτε, ισως, οτιδεν υπαρχει προβλημα καθ οτι απο Σεπτεμβρη θα λειτουργησουν και ιδιωτικα πανεπιστημια !!(ειναι μια αποψη κι αυτη.)

banana republic
|

Όλοι βλέπω να τα βάζουν με τα ΑΕΙ και την κυβέρνηση που θέλει να διαγράφεται όποιος είναι φοιτητής για 10, 20, 30 χρόνια και δεν έχει πάρει ακόμα πτυχίο. Για την προσωπική ευθύνη που έχει ο κάθε φοιτητής να αξιοποιήσει τους πόρους που του παρέχει το κράτος και οι φορολογούμενοι και να πάρει το πτυχίο του σε εύλογο χρονικό διάστημα δεν ακούω κανέναν να μιλάει. Μόνο ως δικαίωμα το βλέπετε, αλλά είναι και υποχρέωση. Αν δεν τα κατάφερες σε 20 χρόνια υπεύθυνος είσαι εσύ. Φεύγεις.

@@ Προφανώς δεν κατάλαβες
|

Φίλε/η, μάλλον δε γνωρίζεις πως λειτουργεί ένα ΑΕΙ στην Ελλαδα ή οπουδήποτε αλλού. Σε αυτό στο οποίο εργάζομαι οι αίθουσες "λειτουργούν" απ'τις 8 το πρωί ως τις 10 το βράδυ. Φουλ. Με πολλές σχολές, τμήματα, κλπ. Δεν είναι δυνατόν να βγαίνουν προγράμματα διδασκαλίας με γνώμονα το αν κάποιος φοιτητής σε κάποιο μάθημα εργάζεται την τάδε ώρα και άρα πάμε το μάθημα την ώρα που δεν εργάζεται. Δεν είναι εφικτό, δεν ξέρω αν το καταλαβαίνεις, δε "βγαίνει". Υπάρχει πρόβλεψη για φοιτητές που εργάζονται να το δηλώνουν και να έχουν διπλάσιο χρόνο φοίτησης, αυτό είναι μια βοήθεια. Το να μετακινούνται εργαστήρια και μαθήματα για να εξυπηρετήσουν αυτούς που εργάζονται είναι πρακτικά αδύνατο. Δεν είναι θέμα καλής θέλησης κλπ.

@ @ Προφανώς δεν κατάλαβες | 19 Ιουλ 2025 19:15
|

Προφανώς δεν καταλάβατε, αλλά επιμένετε. Κανείς δεν έγραψε ότι τα μαθήματα τελειώνουν στις 12:30. Απλά έγραψα ότι δεν μπορεί 24 άνθρωποι να περιμένουν 3 ώρες κάθε εβδομάδα (12:30 τελειώνουν τα μαθήματά τους για την ημέρα) για να ικανοποιηθεί κάποιος που δεν κατάφερε να πάρει πτυχίο εδώ και 36 χρόνια. Και αυτός ο κάποιος να παραπονιέται και να ξεσηκώνει διοικητικές διαδικασίες. Οι πολιτικές παρωπίδες δεν είναι χρήσιμες στη ζωή -- το γράφω ως μεγαλύτερος.

@ Προφανώς δεν κατάλαβες
|

Προφανώς κατάλαβα , προφανώς δεν γνωρίζεις ότι σε άλλες σχολές το πρόγραμμα δεν σταματά 12.30 , υπάρχουν μαθήματα μέχρι 9 μμ ! Πολλά εργαστήρια αλλάζουν ώρα , για να εξυπηρετηθούν θέματα, πρόβλημά σου είναι ένας λες του 1986 (πόσοι πανελλαδικά να είναι αυτοί; εσένα σου έτυχε ένας) και αυτός είναι το επιχείρημα μιας αρίστης ρητορικής της κακιάς ώρας. Αν ήταν για φοιτητή εντός του ν+2 εργαζόμενο , πάλι έτσι αυστηρά και ; Και πλάκα να είναι πλήρους απασχόλησης, πόσες ώρες τη βδομάδα ταλαιπωρείται ένα δεπ-εδιπ τελοσπάντων που δεν καταλαβαίνει έναν φοιτητή; Εντάξει, ΔΙΚΙΟ ΒΟΥΝΟ η κυβερνησάρα, καλό επιχείρημα
(δεν έγραψα πουθενά περί ψεύδους, αλλά για παραμύθι και χωρίς δράκο προσθέτω)

Τί κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια?
|

Εάν το πρόβλημα ήταν το κόστος, θα μπορούσαν να μπουν παράβολα που θα το υπέρ-κάλυπταν.
Το πρότειναν πολλοί (και πανεπιστήμια νομίζω) και απορρίφθηκε "πανηγυρικά" από την κυβέρνηση.
Άλλες είναι λοιπόν οι αιτίες και άλλοι οι στόχοι των διαγραφών.

Φιλόλογος πρώην
|

Δεν αμφιβάλλω ότι ένα κομμάτι των ανενεργών φοιτητών πράγματι δεν έχει πια καμία σχέση με το πανεπιστήμιο και η διαγραφή τους δεν πρόκειται να τους βλάψει, ούτε καν να τους απασχολήσει.
Πολύ φοβάμαι όμως ότι αυτό είναι το μικρότερο κομμάτι του συνόλου, ενώ η μεγάλη ποσότητα περιλαμβάνει φοιτητές, οι οποίοι διέκοψαν για ένα διάστημα - μικρό ή και μεγάλο - τις σπουδές τους για αντικειμενικούς και ανθρώπινους λόγους, οπότε ουδείς δικαιούται να τους στερήσει αυτό που πέτυχαν με πολύ κόπο, άγχος και οικονομικό κόστος.
Ο πρωθυπουργός με τις δηλώσεις του δείχνει φανερά να στερείται όχι μόνο στοιχειώδους ανθρώπινης ενσυναίσθησης, αλλά και απλής γνώσης και κατανόησης του προβλήματος που έχει ανακύψει από την απόφαση διαγραφής του συνόλου σχεδόν των τύποις ανενεργών φοιτητών και γιαυτό αυτά που λέει είναι ανούσιες αοριστολογίες χωρίς καμία απολύτως σοβαρή επιχειρηματολογία, λες και ξεσήκωσε μια από τις γνωστές πλέον ουδέτερες απαντήσεις από την τεχνητή νοημοσύνη...

@ Βαγγος | 16 Ιουλ 2025 18:11
|

Βάγγο είσαι λάθος. Και κοστίζουν και δεν μπορείς να τους απαγορεύσεις να ψηφίζουν.

@ @ ν'αλλάξω την ώρα υποχρεωτικού
|

Προφανώς δεν κατάλαβες το σχόλιο μου, αλλά είσαι πρώτος/ή στο να κάνεις αβάσιμες υποθέσεις και να με κατηγορείς ότι ψεύδομαι. Τίποτα απ όσα γράφεις δεν ισχύει. Απλά σου είναι πιο εύκολο να επιτίθεσαι από το να επιχειρηματολογεις.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ