Η Γερμανo-Ελληνική συνεργασία στην εκπαίδευση και την κατάρτιση και οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα, βρίσκονται στο επίκεντρο των εκδηλώσεων του Κέντρου Νέου Ελληνισμού (Centrum Modernes Griechenland/CeMoG) του Ελεύθερου Πανεπιστημίου του Βερολίνου (Freie Universität Berlin).
Ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου και ο κοινοβουλευτικός υφυπουργός στο Ομοσπονδιακό υπουργείο Παιδείας και Έρευνας της Γερμανίας, Thomas Rachel, είναι οι κεντρικοί ομιλητές στη συζήτηση με θέμα: «Γερμανo-Ελληνική συνεργασία στην εκπαίδευση και την κατάρτιση» που πραγματοποιείται σήμερα Πέμπτη 2 Ιουνίου. Την Παρασκευή 3 Ιουνίου ο Έλληνας Υπουργός ανταλλάσσει ιδέες με επιστήμονες σε μια ανοιχτή συζήτηση με θέμα: «Εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα». Στο περιθώριο των εκδηλώσεων, οι δύο Υπουργοί θα έχουν κατ’ ιδίαν συνάντηση.
Στην ομιλία του ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, περιέγραψε την εικόνα της εκπαίδευσης στη χώρα και, ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς τον Σεπτέμβριο, σημείωσε ότι φέτος τα σχολεία θα ανοίξουν σε συνθήκες καλύτερες ακόμη και από την περσινή ομαλή –για πρώτη φορά- έναρξη του σχολικού έτους. «Ακούγεται παράξενο, αλλά παθογένειες που είχαν σχέση με εξυπηρέτηση μικροσυμφερόντων, οδηγούσαν σε ένα χάος στην αρχή κάθε σχολικού έτους», ανέφερε χαρακτηριστικά και σημείωσε ότι από τη νέα σχολική χρονιά όλα τα Δημοτικά Σχολεία -ακόμη και τα ολιγοθέσια- θα λειτουργούν ως Ολοήμερα. Αναφέρθηκε, επίσης στην ορθολογικοποίηση των προγραμμάτων σπουδών στα Γυμνάσια και στις πρωτοβουλίες για την ειδική εκπαίδευση και την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων.
Δίνοντας το στίγμα των μεταρρυθμίσεων για το επόμενο διάστημα, ο υπουργός είπε: «Τώρα είναι η σειρά του Λυκείου. Η παραπαιδεία έχει καταβροχθίσει το Λύκειο, με αποτέλεσμα οι τελευταίες δύο τάξεις να μην παίζουν κανέναν απολύτως ρόλο στην παιδαγωγική και εκπαιδευτική τους λειτουργία. Πρώτη προτεραιότητα είναι η αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου. Δεν είναι, όμως, δυνατόν να γίνει οτιδήποτε αν δεν αναβαθμιστεί η Τεχνική Εκπαίδευση. Η αναβάθμιση αυτή αποτελεί και πολιτική και ιδεολογική πρόκληση. Έχουμε ήδη κάνει πολύ σοβαρά βήματα με την καθιέρωση του τέταρτου έτους μαθητείας και προτιθέμεθα να ιδρύσουμε διετείς δομές μέσα στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που θα παρέχουν πτυχία επαγγελματικής πιστοποίησης ευρωπαϊκών προσόντων. Μια ακόμη σημαντική πρωτοβουλία είναι και η αναβάθμιση των ΤΕΙ με κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων». Ο Υπουργός αναφέρθηκε, επίσης, στις αλλαγές που προωθούνται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με την ίδρυση Περιφερειακών Συμβουλίων, Κέντρων Δια Βίου Εκπαίδευσης και ορθολογικοποίηση των μεταπτυχιακών.
Ως προς την Έρευνα, σημείωσε ότι έχουν ληφθεί σημαντικές πρωτοβουλίες στη χρηματοδότηση νέων ερευνητών. Επεσήμανε, ωστόσο, το διεθνές πλαίσιο απορρύθμισης των εργασιακών σχέσεων στην Εκπαίδευση και στην Έρευνα.
«Υπάρχουν δύο πολύ σοβαρά προβλήματα: Πρώτον, η Ελληνική Κυβέρνηση πρέπει να έχει την ευχέρεια των νομοθετικών ρυθμίσεων και όχι να βρίσκεται σε μια διαρκή προσπάθεια αποτροπής της απόπειρας των θεσμών να μπαίνουν σε διαπραγμάτευση ακόμη και θέματα που δεν έχουν δημοσιονομικό κόστος. Δεύτερον, δεν υπάρχει περίπτωση να αποκτήσει κύρος η τεχνική εκπαίδευση, αν η οικονομία δεν πάρει μπρος και δεν ανοίξουν εκείνες οι θέσεις εργασίας στις οποίες θα εργαστούν οι πτυχιούχοι. Δεν είναι λόγω έλλειψης προσόντων που οι νέοι δεν βρίσκουν δουλειά», είπε χαρακτηριστικά.
«Θέλουμε μία ισότιμη συνεργασία, από την οποία να μπορούν να επωφεληθούν εξίσου τα μέλη και των δύο χωρών», είπε ο κοινοβουλευτικός Υφυπουργός στο Ομοσπονδιακό Υπουργείο Παιδείας και Έρευνας της Γερμανίας, Thomas Rachel και ανέφερε ότι το Γερμανο- Ελληνικό πρόγραμμα Έρευνας και Καινοτομίας είναι ένας φάρος συνεργασίας της διμερούς συνεργασίας. «Το ξεκινήσαμε το 2013 και στα τέλη 2016 ανανεώθηκε για δεύτερη φορά. Με τη δημοσίευση του δεύτερου προγράμματος επιδεικνύουμε, επίσης, ότι θέλουμε να καταστήσουμε τη διμερή συνεργασία συνεχή και μακροπρόθεσμη», είπε και σημείωσε ότι είναι το μοναδικό διμερές πρόγραμμα Έρευνας και Καινοτομίας με ένα ευρωπαϊκό κράτος – μέλος, που ασχολείται με περισσότερους τομείς θεμάτων αμοιβαίου ενδιαφέροντος.
Ο Διευθυντής του Κέντρου Νέου Ελληνισμού και Καθηγητής Νεοελληνικών Σπουδών στο Freie Universität του Βερολίνου, Μίλτος Πεχλιβάνος, ανέφερε: «Το Κέντρο Νέου Ελληνισμού λειτουργεί ως γέφυρα συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών. Στο πλαίσιο της λειτουργίας του στη δημόσια σφαίρα και με στόχο την ενίσχυση της συνεργασίας αυτής, καλεί τους δύο υπουργούς να ανταλλάξουν απόψεις στο φάσμα της εκπαίδευσης».
Το Κέντρο Νέου Ελληνισμού του Ελεύθερου Πανεπιστημίου του Βερολίνου, αποσκοπεί στην ενίσχυση της συνεργασίας ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Γερμανία σε μορφωτικό και εκπαιδευτικό επίπεδο, στο πλαίσιο της προοπτικής της Ευρωπαϊκής Ενοποίησης.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.