Placeholder

ΤΕΧΝΙΚΗ-ΕΠ/ΚΗ

Ιδρύεται Εθνική Επιτροπή και Τεχνική Επιτροπή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ)

Δημοσίευση: 01/07/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με τροπολογία που εντάχθηκε στο πολυνομοσχέδιο "σκούπα (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΔΙΟ, ΑΡΘΡΟ 79 ), και την παρουσιάζει κατ αποκλειστικότητα το esos:

Α. Συνίστανται η Εθνική Επιτροπή και η Τεχνική Επιτροπή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ) και προσδιορίζονται η σύνθεση, ο σκοπός και οι αρμοδιότητές τους.

Β. Σκοπός της συγκεκριμένης ρύθμισης είναι η αντιμετώπιση των προκλήσεων που δημιουργεί η πολυπλοκότητα του συστήματος ΕΕΚ στην Ελλάδα, η επίτευξη της εύρυθμης λειτουργίας του, καθώς και η απρόσκοπτη συνεργασία του πλήθους των φορέων που εμπλέκονται στην ΕΕΚ. Παράλληλα, εξασφαλίζεται ο κατάλληλος συντονισμός ώστε να υλοποιηθεί το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο για την Αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και της Μαθητείας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την τροπολογία:

1. Συνίστανται η Εθνική Επιτροπή Επαγγελματικής Εκπαίδευση και Κατάρτισης (ΕΕΚ) και η Τεχνική Επιτροπή ΕΕΚ, οι οποίες αποτελούν  Όργανα συντονισμού και παρακολούθησης της εφαρμογής των δράσεων για την Αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και της Μαθητείας.

Σκοπός της Εθνικής Επιτροπής ΕΕΚ είναι ο συντονισμός και η παρακολούθησης της εφαρμογής των δράσεων για την Αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και της Μαθητείας, καθώς και η εισήγηση στον Υπουργό παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και στον Υπουργό Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης για μείζονος σημασίας θέματα που σχετίζονται με την εφαρμογή των ως άνω δράσεων. Σκοπός της Τεχνικής Επιτροπής ΕΕΚ είναι η υποστήριξη του έργου της Εθνικής Επιτροπής ΕΕΚ, η παρακολούθηση της εφαρμογής του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου για την Αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και της Μαθητείας και η εισήγηση στην Εθνική Επιτροπή ΕΕΚ για επιμέρους θέματα που σχετίζονται με τη Μαθητεία.

2. α) Μέλη της Εθνικής Επιτροπής ΕΕΚ είναι:

αα) Ο αρμόδιος Υπουργός για θέματα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, που ορίζεται πρόεδρος της Επιτροπής,

ββ) ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων,

γγ) ο Γενικός Γραμματέας Δια Βίου Μάθησης και Νέας γενιάς του Υ.Π.Π.Ε.Θ.,

δδ) ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και

εε) ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού.

β) Η συγκρότηση της Επιτροπής γίνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού.

γ)Μέλη της Τεχνικής Επιτροπής ΕΕΚ είναι:

αα) ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Υ.Π.ΠΕ.Θ. που ορίζεται ως πρόεδρος της Επιτροπής και  αναπληρώνεται από το νόμιμο αναπληρωτή του,

ββ) ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δια Βίου Μάθησης του Υ.Π.Π.Ε.Θ. που αναπληρώνεται από το νόμιμο αναπληρωτή του,

γγ) ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Απασχόλησης του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης που αναπληρώνεται από το νόμιμο αναπληρωτή του,

δδ) ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. που αναπληρώνεται από ένα μέλος του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., το οποίο υποδεικνύεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.,

εε) ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης του ΟΑΕΔ.  που αναπληρώνεται από το νόμιμο αναπληρωτή του.

δ) Η συγκρότηση της Τεχνικής Επιτροπής ΕΕΚ γίνεται με κοινή απόφαση των αρμοδίων Γενικών Γραμματέων.

3. α) Σκοπός της Εθνικής Επιτροπής ΕΕΚ είναι ο συντονισμός και η παρακολούθηση της εφαρμογής των δράσεων για την Αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.  

β) Η Εθνική Επιτροπή ΕΕΚ έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

αα) Φέρει την ευθύνη για τον συνολικό συντονισμό των δράσεων διακυβέρνησης  του συστήματος της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης της Χώρας.

ββ) Συντονίζει και παρακολουθεί την εφαρμογή των δράσεων υλοποίησης του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου για την αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και της Μαθητείας.

γγ) Εισηγείται στον Υπουργό Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων και στον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης για θέματα που σχετίζονται με την εφαρμογή των δράσεων του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου για την αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και της Μαθητείας.

4. α) Σκοπός της Τεχνικής Επιτροπής ΕΕΚ είναι η υποστήριξη του έργου της Εθνικής Επιτροπής ΕΕΚ, η παρακολούθηση της εφαρμογής του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου για την Αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και της Μαθητείας και η εισήγηση στην Εθνική Επιτροπή ΕΕΚ για επιμέρους θέματα που σχετίζονται με τη Μαθητεία.

β) Η Τεχνική Επιτροπή ΕΕΚ έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

αα) Υποστηρίζει την Εθνική Επιτροπή ΕΕΚ στην εφαρμογή του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου για την Αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και της Μαθητείας.

ββ) Παρακολουθεί την εφαρμογή του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου για την Αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και της Μαθητείας και ελέγχει την επίτευξη στόχων. Η λειτουργία αυτή περιλαμβάνει την παρακολούθηση της συμβολής όλων των εμπλεκομένων στην ΕΕΚ και τον συντονισμό της δράσης τους.

γγ) Εισηγείται στην Εθνική Επιτροπή ΕΕΚ σχετικά με τις ειδικότητες και τα επαγγελματικά περιγράμματα που αντιστοιχούν σε αυτές.

δδ) Συντονίζει τις επιμέρους δράσεις για την ανάπτυξη της Μαθητείας.

εε) Συντονίζει τις επιμέρους δράσεις για την ανάπτυξη και αναβάθμιση της Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ).

γ) Η Τεχνική Επιτροπή ΕΕΚ, για την υλοποίηση των αρμοδιοτήτων της, κατά περίπτωση: αα) λαμβάνει υπόψη τις Αναπτυξιακές Προτεραιότητες της χώρας σε Εθνικό, Περιφερειακό και Τοπικό Επίπεδο,

ββ) λαμβάνει υπόψη τις εισηγήσεις των Περιφερειακών Επιτροπών ΕΕΚ, των Συμπράξεων για τη Μαθητεία, των κοινωνικών εταίρων και λοιπών εμπλεκόμενων φορέων, γγ) λαμβάνει υπόψη τις εκροές του Μηχανισμού Διάγνωσης Αναγκών της Αγοράς Εργασίας από το Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού (Ε.Ι.Ε.Α.Δ.), δδ) δύναται να διερύνει τη σύνθεσή της, ανάλογα με την εκάστοτε θεματική ενότητα, με τη συμμετοχή εκπροσώπων των υπηρεσιών και των εποπτευόμενων φορέων των συναρμόδιων και λοιπών Υπουργείων και εε) δύναται να συστήνει επί τούτου γνωμοδοτικές επιτροπές που θα την συνεπικουρούν στο έργο της.

δ) Η θητεία  των μελών της τεχνικής Επιτροπής είναι τριετής (3). Σε περίπτωση λήξης της θητείας πριν από τον ορισμό των νέων μελών, αυτή παρατείνεται αυτοδικαίως έως τον ορισμό των νέων. Σε κάθε περίπτωση η παράταση αυτή δεν μπορεί να υπερβαίνει τους τρεις (3) μήνες. Τα μέλη των Επιτροπών δεν λαμβάνουν για τη συμμετοχή τους σε αυτές κανενός είδους αμοιβή ή αποζημίωση, μη συμπεριλαμβανομένων των οδοιπορικών τους.

5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης καθορίζονται: α) ειδικότερα θέματα σχετικά με την οργάνωση και τη λειτουργία των ως άνω Επιτροπών και β) ειδικότερα θέματα σχετικά με τη διενέργεια των συνεδριάσεων τους.

Σχόλια (1)

 
ΕΚ
01 Ιουλ 2017 14:34

Καιρός ήταν να δημιουργηθεί μια επιτροπή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που να αποτελείται από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (Υπουργείο Παιδείας, Υπουργείο Εργασίας-ΟΑΕΔ- και Τουρισμού).

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.