Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Σύμβουλος υπ. Παιδείας αποπέμφθηκε και θυμάται στιγμές μόνο από τον Ν. Φίλη

Τα πιο μεγάλα σχέδια τα βουλιάζουν οι μικροί άνθρωποι-Δεν ταιριάζουμε με όλους και όλες, ούτε μοιραζόμαστε τις ίδιες αντιλήψεις για την πολιτική και τον τρόπο που ασκείται.
Δημοσίευση: 30/10/2017
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Σημερινός Σύμβουλους του υπουργού Παιδείας που είχε προσληφθεί από το Νίκο Φίλη, μετά την αποπομπή του από τον Κώστα Γαβρόγλου , κατέθεσε επιστολή με την οποία δεν κάνει καμία αναφορά στον ένα χρόνο δίπλα στον Κώστα Γαβρόγλου αλλά περιγράφει πολλές στιγμές από τη θητεία του δίπλα στον πρώην υπουργό Νίκο Φίλη.

Δεν ταιριάζουμε

Δεν ταιριάζουμε με όλους και όλες, ούτε μοιραζόμαστε τις ίδιες αντιλήψεις για την πολιτική και τον τρόπο που ασκείται.

Δεν είναι θέμα του ποιος έχει δίκιο – είναι θέμα συναντίληψης και στυλ, ενσυναίσθησης και αλληλοεκτίμησης, ή όχι.

Όλα τα πράγματα έχουν ένα τέλος.

Με τις παραπάνω φράσεις ξεκινά την αποχαιρετιστήρια επιστολή ο Θέμης Δημητρακόπουλος Σύμβουλος του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου για θέματα Πολιτισμού, Περιβάλλοντος και Δικαιωμάτων, και συνεχίζει:

ΕΚΛΕΙΣΑ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Σήμερα, με απόφαση της ηγεσίας του υπουργείου, κλείνει ο δίχρονος κύκλος της παρουσίας μου στο υπουργείο Παιδείας, ως σύμβουλος για θέματα Πολιτισμού, Περιβάλλοντος και Δικαιωμάτων.

ΦΕΥΓΟΝΤΑΣ ΘΥΜΑΜΑΙ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΜΟΥ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟ Ν. ΦΙΛΗ: Φεύγοντας, όπως φεύγω, δεν μπορώ παρά να θυμηθώ την πορεία μου στο υπουργείο, πλάι στον αγαπημένο φίλο και σύντροφο, τον Νίκο Φίλη, από τη στιγμή, τον Οκτώβριο του ’15,  που με κάλεσε να βάλω πλάτη στη δύσκολη προσπάθεια για την ανάταξη της Παιδείας στη χώρα μας.

Ο Τ. ΚΑΤΣΑΡΟΣ ΚΡΑΤΗΣΕ ΤΟ ΖΟΡΙΚΟ ΠΟΣΤΟ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ: Μαζί με τον Νίκο και τους άλλους πολύτιμους συνεργάτες του, την αναπληρώτρια Σία Αναγνωστοπούλου στην τριτοβάθμια και τον, αγαπημένο φίλο πια, υφυπουργό Θεοδόση Πελεγρίνη, ακόμη τον εξαιρετικό γραμματέα της Δια Βίου Μάθησης, Παυσανία Παπαγεωργίου –και με την οφειλόμενη ξεχωριστή μνεία στον Τάκη Κατσαρό, που κράτησε το ζόρικο πόστο του διευθυντή του γραφείου του υπουργού με πανθομολογούμενη επιτυχία– παλέψαμε για να αλλάξουμε μια κατάσταση που λίμναζε στον πολύπαθο χώρο της Παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες – με ιδιαίτερη φροντίδα για την Ειδική Αγωγή.

Κι όλα αυτά, σύμφωνα με τις προγραμματικές δηλώσεις, το πνεύμα και το γράμμα του κυβερνητικού προγράμματος του Συριζα.

ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΜΟΥ: Έτσι βρέθηκα να καταγίνομαι με τα Μουσικά και τα Καλλιτεχνικά σχολεία, αυτά  τα πολύτιμα διαμάντια της εκπαίδευσης, σχολεία με εξαιρετικό επίπεδο καθηγητών και μαθητών, με μηδενικά περιστατικά σχολικής βίας, σχολεία υποδείγματα –παρά τα όποια προβλήματα και ελλείψεις που οφείλονται στη γενικότερη οικονομική δυσπραγία και την αδυναμία προσλήψεων διδακτικού προσωπικού– για το πώς πρέπει να είναι όλα τα σχολεία της χώρας.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ : Στο δικό μου μερτικό έλαχε και το πρόγραμμα για τα σχολικά γεύματα, το Δεκατιανό και τα ζεστά γεύματα, σε αγαστή συνεργασία με το υπουργείο Εργασίας/Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ένα πολύ σημαντικό σχέδιο ενίσχυσης της ελληνικής οικογένειας και της κοινωνίας εκεί όπου πονάει περισσότερο στους ζοφερούς καιρούς μας. 

Θυμάμαι τις συνεδριάσεις με δημάρχους, γονείς και εκπαιδευτικούς στο Πέραμα, εκεί όπου άρχισε να πρωτοεφαρμόζεται σε 9 δημοτικά σχολειά το πρόγραμμα των ζεστών γευμάτων.

Δύσκολη αρχή, ελπιδοφόρα συνέχεια.

ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΛΟΑΤ ΚΑΙ ΓΚΕΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ: Να θυμηθώ, ακόμη, τις πρώτες επαφές με την ΛΟΑΤ κοινότητα και τους γκέι εκπαιδευτικούς που στη συνέχεια οδήγησαν και στα σχετικά ζητήματα που περιλήφθηκαν στη Θεματική Εβδομάδα.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ: Τις επαφές, επίσης, με τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων για τα θέματα της θεατρικής παιδείας, θεατρολόγους και ηθοποιούς, εκεί όπου υστερούμε σημαντικά ακόμη και χρειάζονται πολλά να γίνουν για να πούμε ότι έχουμε κατακτήσει ένα ικανοποιητικό επίπεδο.

ΖΩΟΦΙΛΙΑ: Ένα ακόμη σημαντικό κομμάτι της δουλειάς μου, υπήρξε η προσπάθεια για ένταξη και εμπέδωση της Ζωοφιλίας στην Εκπαίδευση από το νηπιαγωγείο κιόλας, σε συνεργασία με το ΙΕΠ και ιδίως τον αντιπρόεδρό του και καλό φίλο Παύλο Χαραμή. Γιατί μόνο με τη συνειδητοποίηση των νέων γενιών σχετικά με τα Δικαιώματα των Ζώων υπάρχει ελπίδα να αλλάξει η άθλια κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας αναφορικά με τη στάση μας απέναντι στα άλλα νοήμονα και συναισθανόμενα ζώα.

Να θυμίσω εδώ και τις υπουργικές εγκυκλίους που, τον Γενάρη του ’16, απαγόρευσαν την είσοδο στα Δημοτικά σχολεία κυνηγών μεταμφιεσμένων σε περιβαλλοντολόγους-δασολόγους προκειμένου να προπαγανδίζουν το κυνήγι στα οχτάχρονα και τα εννιάχρονα και να τα πηγαίνουν επισκέψεις, φορώντας στολές παραλλαγής,  σε εκτροφεία θηραμάτων, είτε εκτροφεία γουνοφόρων στη Δυτ. Μακεδονία, μια εντελώς αντιπαιδαγωγική δραστηριότητα  που τη διαφήμιζαν κιόλας στους δικούς τους ιστότοπους  με το σλόγκαν: «δημιουργούμε μια καινούρια γενιά μικρών κυνηγών».

Εγκύκλιοι που τόσες αντιδράσεις προκάλεσαν από το κυνηγετικό λόμπι που επί μήνες οι εφημερίδες του με είχαν κρεμασμένο πρωτοσέλιδο στα μανταλάκια, παρέα με τον Νίκο Φίλη, σαν εχθρό των κυνηγών και των «παραδόσεων του έθνους»…

Σχετική με τα παραπάνω και η σημαντική εγκύκλιος που αποτρέπει τους δασκάλους να επισκέπτονται με τους μαθητές τους χώρους όπου εγκαταβιούν αιχμάλωτα άγρια ζώα με σκοπό την εμπορική εκμετάλλευση. Κι εδώ, δεν ήταν λίγες οι αντιδράσεις των θιγόμενων, αλλά ο κόσμος προχωράει μέσα από ρήξεις και συγκρούσεις, όχι με βολικούς και ανέξοδους, πλην άνευ ιδεολογικού περιεχομένου, συμβιβασμούς με τους πάντες ένα γύρω – είτε αυτοί φοράνε ράσα, είτε κυνηγετικές στολές  

Και βέβαια, ως αριστερός οικολόγος, είχα στην έγνοια μου και την περιβαλλοντική εκπαίδευση, αυτό το διαμαντάκι της Παιδείας στη χώρα μας, που τόσο μόχθησε ο αδικοχαμένος Γιάννης Παντής για να αποκτήσει ένα νέο νομικό πλαίσιο, πλην όμως το νομοσχέδιο που ετοίμαζε έμεινε στα χαρτιά και λόγω του πρόωρου χαμού του…

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΤΟΝ ΝΙΚΟ ΦΙΛΗ: Αποχαιρετώντας το υπουργείο Παιδείας, οφείλω ένα ευχαριστώ από καρδιάς κι από μυαλού στον Νίκο Φίλη που μου έδωσε την ευκαιρία για αυτή τη συναρπαστική και τόσο δημιουργική περιπέτεια.

Ήταν μια εξαιρετική πορεία που διακόπηκε τόσο απότομα και τόσο άδικα για τους γνωστούς λόγους και με τον γνωστό, σε όλους μας, τρόπο.

ΟΡΑΜΑΤΙΣΤΗΣ Ο ΝΙΚΟΣ ΦΙΛΗΣ: Ο Νίκος Φίλης απέδειξε περίτρανα, αν χρειαζόταν κιόλας, πως το ζητούμενο στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν είναι σώνει και καλά κάποιος πανεπιστημιακός επειδή υποτίθεται ότι γνωρίζει καλύτερα τα σχετικά ζητήματα, αλλά ένας οραματιστής, ένας πολιτικός που γνωρίζει να κρατάει ανοιχτές γραμμές επικοινωνίας και παρεμβάσεων, ένας ιδεολόγος που τολμά τομές και μεταρρυθμίσεις προς την κατεύθυνση που έχει ανάγκη μια κοινωνία που χειμάζεται, μια προοδευτική κατεύθυνση σύμφωνα με ό,τι πιστέψαμε και εξακολουθούμε να πιστεύουμε στην καθ’ ημάς Αριστερά.    

ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΕΙΠΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ: Αυτού του υπουργείου Παιδείας που ουδέποτε το είπα, ούτε και θα το πω ποτέ, «και Θρησκευμάτων».

ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ: Γιατί καμιά, απολύτως καμιά, δουλειά δεν έχουν τα Θρησκεύματα με την Παιδεία. Αυτή η στρεβλή, αφύσικη και καπελωτική  συνύπαρξη στο ίδιο υπουργείο πρέπει επιτέλους να λάβει τέλος. Τέλος που θα είναι χρήσιμο τόσο για την Παιδεία όσο και για εκείνους που ασχολούνται με τα της θρησκείας. Ας πάνε, τα Θρησκεύματα, στο υπουργείο Εσωτερικών ή, ακόμη καλύτερα, σε μια ξεχωριστή Ειδική Γραμματεία.

ΜΟΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Θέλω να ελπίζω πως τόσο τα Μουσικά και τα Καλλιτεχνικά σχολεία (φέτος ιδρύθηκαν 4-5 καινούρια), όσο και τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης θα συνεχίσουν να κάνουν τη λαμπρή δουλειά που όλοι οι ασχολούμενοι γνωρίζουν.

ΤΑ ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΑ ΒΟΥΛΙΑΖΟΥΝ ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ: Η Παιδεία σώζει. Και οι άνθρωποι είναι αυτοί που κάνουν πάντα τη διαφορά.

Και όπως συνήθιζε να λέει κάποιος γνωστός μου ποιητής, και τα πιο μεγάλα σχέδια τα βουλιάζουν οι μικροί άνθρωποι.

Εμείς συνεχίζουμε.

Πάντα με τον Σύριζα, την οργάνωσή μου της Κηφισιάς/Ν. Ερυθραίας, το Τμήμα Οικολογίας-Περιβάλλοντος και όλους/ες αυτούς/ες που μοιραζόμαστε  την ίδια έγνοια και την ίδια ευθύνη για τη χώρα και το μέλλον των ανθρώπων της.

Σχόλια (11)

 
Γιώργος
30 Οκτ 2017 10:37

Για τον (αξιοκρατικό) τρόπο πρόσληψής του αναφέρει κάτι;

 
www
30 Οκτ 2017 11:00

Βρε παιδιά, ζωοφιλία ή φιλοζωία;

 
αδικοχαμένος
30 Οκτ 2017 12:47

Πολλοί οι αδικοχαμένοι στο Υπουργείο Παιδείας μόνον, και όχι Θρησκευμάτων.
Παντής, Φίλης και Δημητρακόπουλος.
Χάθηκαν κι οι τρεις μαζί με τα Θρησκεύματα και τους κυνηγούς.
Και οι εκπαιδευτικοί ψαχνόμαστε.

 
geo
30 Οκτ 2017 13:06

Α, εσυ ησουν που εκανες αυτην την υπεροχη κατασταση με τα σχολικα γευματα κι ακομα ψαχνομαστε;

 
Γιώργος
30 Οκτ 2017 16:28

Για τη διάλυση της Περιβαλλοντικής εκπαίδευση δε θα μας πεις κάτι ;

 
Ελεύθερος
30 Οκτ 2017 16:40

Ευτυχώς που απεπέμφθη. Με την Παιδεία και τα θρησκεύματα δεν πρέπει να παίζουμε.

 
Ελένη
30 Οκτ 2017 17:20

Υπάρχουν κι αξιόλογοι άνθρωποι σ' αυτό το Υπουργείο, με αξιόλογο έργο και πρέπει να παραιτηθούν για να τους μάθουμε...

 
δασκάλος έκθαμβος
30 Οκτ 2017 17:26

Οι τίτλοι των Υπουργείων Παιδείας στην Ευρώπη και τα συμπεράσματα δικά σας.
Austria: Ministry of Education, Science and Culture (Bundesministerium für Bildung, Wissenschaft und Kultur)
Belgium
Flanders: Flemish Ministry of Education and Training (Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming)
French Community: General Administration for Education and Scientific Research of the Ministry of the French Community
German-speaking Community: Ministry for German-speaking Community
Bulgaria: Ministry of Education, Youth and Science
Croatia: Ministry of Science, Education and Sports
Czech: Ministry of Education, Youth and Sport
Denmark: Ministry of Science, Technology and Innovation
Estonia: Ministry of Education and Research
Faroe Islands: Ministry of Education, Research and Culture
Finland: Ministry of Education
France: Ministry of National Education (Ministère de l’Éducation nationale)
Germany: Federal Ministry of Education and Research (Bundesministerium für Bildung und Forschung)
Greece: Ministry of Education, Religious Affairs, Culture and Sports
Ireland: Department of Education and Skills
Italy: Ministry of Education, Universities and Research
Merged from Ministry of Public Education (Italy) in 2008
Lithuania: Ministry of Education and Science
Luxembourg: Ministry of National Education (Ministère de l’Éducation nationale, de l'Enfance et de la jeunesse)
Netherlands: Ministry of Education, Culture and Science
Norway: Ministry of Education and Research
Poland: Commission of National Education (Polish: Komisja Edukacji Narodowej)
Ministry of Education (Poland)
Portugal: Ministry of Education
Russia: Ministry of Education and Science
Formerly Ministry of Education (Soviet Union)
Serbia: Ministry of Education and Sports
Slovenia: Ministry of Education, Science and Sport
Spain: Ministry of Education
Sweden: Ministry of Education and Research
Ukraine: Ministry of Education
United Kingdom:
England: Department for Education, previously Department for Education and Skills and Ministry of Education
Northern Ireland: Department of Education (Northern Ireland)
Scotland: Scottish Government Education Directorates

 
dimitris
30 Οκτ 2017 17:46

2 χρόνια με πολλά λάθη!κρίμα!

 
Β. Cominatos
30 Οκτ 2017 19:50

Με είχαν ενοχλήσει δύο πράγματα:
1) που δεν παραιτήθηκε όταν αποπέμφθηκε ο Φίλης.
2) Ο καταιγισμός δημοσιεύσεων στο ΦΒ και το κουβεντολόι εν ώρα εργασίας.
Καλή τύχη

 
Γιάν.Παν.
31 Οκτ 2017 00:48

Se πειραξαν τα θρησκευτικά... Στο καλό να πας

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.