Α. Το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Δ.Ε.Ε.), τόσο στη σκέψη, όσο και στο διατακτικό της απόφασης του αναγνωρίζει ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας είναι αρμόδιο να εξετάσει αν η κανονιστική ρύθμιση που ορίζει το ανάστημα 1.70 μ. ως προσόν διορισμού για άντρες και γυναίκες υποψηφίους είναι συμβατή με το ενωσιακό και το εθνικό δίκαιο δίκαιο
Β. Κατόπιν τόπου, η αρμόδια Υπηρεσία του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας τελεί εν αναμονή της έκδοσης σχετικής Απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας
Τα παραπάνω τονίζει ο Αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Νίκος Τόσκας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, και υπογραμμίζει:
- Για την παρούσα πολιτική Ηγεσία το ζήτημα της πλήρους ισότητας ανδρών και γυναικών στα Σώματα Ασφαλείας αποτελεί αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα.
- Στο πλαίσιο αυτό, καθίσταται γνωστό ότι τα προσόντα των υποψηφίων για την εισαγωγή τους στις Σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας καθορίζονται από τις διατάξεις του π.δ/τος 4/1995 (Φ.Ε.Κ. Α’ - 1), ως τροποποιήθηκε με το π.δ. 90/2003 (Φ.Ε.Κ. Α’ - 82) και ισχύει.
Συνήγορος του Πολίτη: ∆ιάκριση αποτελεί το όριο ύψους στην αστυνομία έκρινε το δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Να αναλάβουν άμεσα νομοθετική πρωτοβουλία για την εξάλειψη του συνόλου των υφιστάμενων διακρίσεων σε βάρος των γυναικών και την προώθηση της ίσης μεταχείρισης και των ίσων ευκαιριών μεταξύ των φύλων κατά την πρόσβασή τους στα Σώματα Ασφαλείας, ζητά από τις αρμόδιες αρχές ο Συνήγορος του Πολίτη, μετά την δημοσιοποίηση της απόφασης του ∆ικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το θέμα του ορίου ύψους στην αστυνομία.
Όπως είχε επισημάνει εγκαίρως ο Συνήγορος, το ∆ικαστήριο έκρινε ότι ο όρος προκήρυξης σε διαγωνισμό για την κατάταξη σπουδαστών στις σχολές της Ελληνικής Αστυνομίας κατά το ακαδημαϊκό έτος 2007-2008, σύμφωνα με τον οποίο όλοι οι υποψήφιοι, ανεξαρτήτως φύλου, πρέπει να έχουν ανάστημα τουλάχιστον 1,70 μ., αποτελεί έμμεση διάκριση δεδομένου ότι θέτει σε μειονεκτική θέση ένα πολύ μεγαλύτερο ποσοστό γυναικών παρά ανδρών και δεν αιτιολογεί με επάρκεια την αναγκαιότητα θέσπισης του μέτρου αυτού.
Συγκεκριμένα, το ∆ικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην υπόθεση C-409/16 που δόθηκε πρόσφατα στη δημοσιότητα, κλήθηκε να απαντήσει σε προδικαστικό ερώτημα που του απηύθυνε το αρμόδιο ελληνικό δικαστήριο σχετικά με τη νομιμότητα του παραπάνω όρου προκήρυξης.
Το ∆ικαστήριο έκρινε ότι: «Ακόμη και αν υποτεθεί ότι για όλα τα καθήκοντα της Ελληνικής Αστυνομίας απαιτείται ιδιαίτερη φυσική κατάσταση, αυτή δεν φαίνεται να συνδέεται κατ’ ανάγκην με ορισμένο ελάχιστο ανάστημα, ούτε είναι αυτονόητο ότι όσοι έχουν ανάστημα μικρότερο από αυτό τη στερούνται».
Στο πλαίσιο της ίδιας λογικής μάλιστα, το ∆ικαστήριο διαπιστώνει ότι «ο σκοπός τον οποίο επιδιώκει η επίμαχη κανονιστική ρύθμιση θα μπορούσε να επιτευχθεί με μέτρα που θα συνεπάγονταν λιγότερα μειονεκτήματα για τις γυναίκες, όπως η προκαταρκτική επιλογή των υποψηφίων για τον διαγωνισμό κατατάξεως σπουδαστών στις Σχολές Αξιωματικών και Αστυφυλάκων βάσει ειδικών δοκιμασιών για τη διαπίστωση των σωματικών ικανοτήτων τους.»
Ο Συνήγορος του Πολίτη, έχοντας ασχοληθεί με το θέμα των διακρίσεων σε βάρος των γυναικών κατά την εισαγωγή τους στις Ένοπλες ∆υνάμεις και στα Σώματα Ασφαλείας ήδη επί σειρά ετών, και έχοντας ήδη επιτύχει την μείωση του ελάχιστου αναστήματος των γυναικών από 1.65 σε 1.60 για την εισαγωγή τους στις παραγωγικές Σχολές των Ένοπλων ∆υνάμεων, θεωρεί ότι η απόφαση του ∆ικαστηρίου δικαιώνει τη θέση του και καλεί τις αρμόδιες υπηρεσίες να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την εξάλειψη των διακρίσεων.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.