Οι δέκα απαντήσεις του υπ. Παιδείας στους Καθηγητές Πληροφορικής (ΠΕΚΑΠ)

14/05/2018

Άκουσε το άρθρο

Απαντήσεις σε δέκα θέματα που απασχολούν τους χιλιάδες καθηγητές Πληροφορικής , έδωσε ο Γενικός Γραμματέας του υπ. Παιδείας Γ. Αγγελόπουλος, στη διάρκεια της συνάντησης με το ΔΣ της ΠΕΚΑΠ.

Ειδικότερα ο κ. Αγγελόπουλος στα ζητήματα που τέθηκαν από την ΠΕΚΑΠ, τοποθετήθηκε ως εξής:

1.    Η ανανέωση του εξοπλισμού των Σχολικών Εργαστηρίων Πληροφορικής, υλοποιείται μέσω της ολοκλήρωσης των σχετικών έργων ΕΣΠΑ, που εκτελούνται σε συνεργασία με τις διοικητικές Περιφέρειες.

2.    Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, συμφώνησε ότι η μη απόδοση οργανικών θέσεων στους μεταταγμένους εκπαιδευτικούς ΠΕ86 είναι σημαντική εκκρεμότητα και επιφυλάχτηκε να δοθεί σχετική απάντηση εντός των επόμενων 15 ημερών.

3.    Για τη δημιουργία κανονισμού σχολικών εργαστηρίων Η/Υ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και τον ορισμό υπευθύνων σε αυτά, ζήτησε να καταθέσει σχετική πρόταση η Π.Ε.ΚΑ.Π..

4.    Την επόμενη σχολική χρονιά θα ξεκινήσει δίωρο μάθημα για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γνώσεων και Δεξιοτήτων στη χρήση Η/Υ, μετά το πέρας του σχολικού ωραρίου, σε σχολικές μονάδες που θα ορισθούν. Θα διδάσκουν Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί και η χρηματοδότηση θα γίνεται μέσω προγράμματος ΕΣΠΑ. Στην επισήμανση ότι θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα και σε μόνιμους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, που επιθυμούν να συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο με διδασκαλία στο προτεινόμενο Πιστοποιητικό, ζήτησε να κατατεθεί αναλυτική πρόταση από την Π.Ε.ΚΑ.Π..

5.    Οι αλλαγές των Προγραμμάτων Σπουδών που εξετάζονται από το Υπουργείο, αφορούν μόνο το Γενικό Λύκειο και όχι το Γυμνάσιο. Η πρόθεση είναι να εφαρμοστούν άμεσα στη Β’ Λυκείου, από την ερχόμενη σχολική χρονιά. Στο πλαίσιο αυτό θα περιληφθούν και οι αλλαγές στα μαθήματα Πληροφορικής.

6.    Στην Α’ Λυκείου δεν πρόκειται να γίνουν αλλαγές. Στις υπόλοιπες τάξεις του Γενικού Λυκείου προβλέπεται να διδάσκονται μαθήματα Πληροφορικής (πιθανότατα επιλογής) με αύξηση των συνολικών ωρών διδασκαλίας. Στη Γ΄ Λυκείου τόνισε ότι το μάθημα Πληροφορικής θα είναι Πανελλαδικώς εξεταζόμενο. Οι οριστικές αποφάσεις για το Νέο Λύκειο θα ανακοινωθούν από τον κ. Υπουργό Παιδείας.

7.    Για την στρέβλωση στα εργαστηριακά μαθήματα του Τομέα Πληροφορικής στα Επαγγελματικά Λύκεια όσον αφορά τον ελάχιστο αριθμό μαθητών για συνδιδασκαλία, ζήτησε να καταθέσει σχετική πρόταση η Π.Ε.ΚΑ.Π.

8.    Τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ ως δομή θα καταργηθούν αλλά το ΥΠ.Π.Ε.Θ. θα εξετάσει την αύξηση του αριθμού των υπευθύνων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών ανά Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

9.    Για τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, ανέφερε ότι η νέα αυτή δομή επιλέχθηκε διότι ο θεσμός του Σχολικού Συμβούλου δεν κατάφερε να ανταποκριθεί επαρκώς στο επιμορφωτικό του ρόλο.

10.    Τέλος, ο Γ.Γ. αναφέρθηκε στις μετατάξεις σε διοικητικές θέσεις, οι οποίες έχουν ξεπαγώσει, για όσους είχαν κάνει αίτηση τα προηγούμενα χρόνια.

 

Σχόλια (6)

Βασίλης Νταλούκας
|

Πολλές φορές έχουμε δει στη διοίκηση ενοποιήσεις π.χ. ενοποίηση πριν μία δεκαετία των Γραφείων Εκπαίδευσης με τις αντίστοιχες Διευθύνσεις, ενοποίηση ειδικοτήτων φέτος. Όλες οι ενοποιήσεις αποσκοπούσαν στην εξοικονόμηση προσωπικού και στην καλύτερη λειτουργία.

Πρώτη φορά βλέπουμε διάσπαση δομής στα δύο η οποία τελικά ούτε σε εξοικονόμηση προσωπικού θα οδηγήσει (αφού τελικά θα αποσπαστούν και άλλοι καθηγητές πληροφορικής εκεί) ούτε σε βελτίωση των υπηρεσιών (οι υπηρεσίες και οι δράσεις της όποιας μορφής ΚΕΠΛΗΝΕΤ θα υποβαθμιστούν σύμφωνα με τα 1000+ σχόλια που υπέβαλαν επώνυμα οι εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης καθώς και σύμφωνα με τις ενστάσεις που υπέβαλαν τα ίδια τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ). Και για να θυμηθούμε και τους προγόνους μας “Η ισχύς εν τη ενώσει" έλεγαν.

Θα ήταν ενδιαφέρον να μας πει ο νομοθέτης ποιος ο λόγος της κατάργησης μιας δομής που τόσο η εκπαιδευτική κοινότητα όσο και τα επώνυμα σχόλια στη δημόσια διαβούλευση έδειξαν ότι αν μην τι άλλο είναι πετυχημένη και χαίρει μεγάλης εκτίμησης. Έγινε κάποια αξιολόγηση από το Υπουργείο και βρέθηκε ανεπαρκής;

Βασίλης Νταλούκας
|

Πολλές φορές έχουμε δει στη διοίκηση ενοποιήσεις π.χ. ενοποίηση πριν μία δεκαετία των Γραφείων Εκπαίδευσης με τις αντίστοιχες Διευθύνσεις, ενοποίηση ειδικοτήτων φέτος. Όλες οι ενοποιήσεις αποσκοπούσαν στην εξοικονόμηση προσωπικού και στην καλύτερη λειτουργία.

Πρώτη φορά βλέπουμε διάσπαση δομής στα δύο η οποία τελικά ούτε σε εξοικονόμηση προσωπικού θα οδηγήσει (αφού τελικά θα τοποθετηθούν και άλλοι καθηγητές πληροφορικής εκεί) ούτε σε βελτίωση των υπηρεσιών (οι υπηρεσίες και οι δράσεις της όποιας μορφής ΚΕΠΛΗΝΕΤ θα υποβαθμιστούν σύμφωνα με τα 1000+ σχόλια που υπέβαλαν επώνυμα οι εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης καθώς και σύμφωνα με τις ενστάσεις που υπέβαλαν τα ίδια τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ). Και για να θυμηθούμε και τους προγόνους μας "Η ισχύς εν τη ενώσει" έλεγαν.

Θα ήταν ενδιαφέρον να μας πει ο νομοθέτης ποιος ο λόγος της κατάργησης μιας δομής που τόσο η εκπαιδευτική κοινότητα όσο και τα επώνυμα σχόλια στη δημόσια διαβούλευση έδειξαν ότι αν μην τι άλλο είναι πετυχημένη και χαίρει μεγάλης εκτίμησης. Έγινε κάποια αξιολόγηση από το Υπουργείο και βρέθηκε ανεπαρκής;

Γιώργος Μπουγιούκας
|

Η Πληροφορική είναι Θετική Επιστήμη με προφανή ιδιαίτερη σημασία στις μέρες για όλες τις άλλες Θετικές Επιστήμες. Γιατί δεν είναι πανελλαδικά εξεταζόμενη στον φυσικό της χώρο, στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών; Υποβαθμίζει αυτό το επίπεδο σπουδών στις Θετικές Επιστήμες γενικότερα στην Ελλάδα;

ΠΕ19
|

ειναι επιστημονικα ορθο
οταν αδειαζει οργανικη θεση π.χ. μαθηματικου, φυσικου κτλ σε καποιο σχολειο να την καταλαμβανει αυτοματα ο αντιστοιχος μαθηματικος,φυσικος του ιδιου σχολειου που ειναι διορισμενος ως ΠΕ19/ΠΕ20

εκπ/κος πληροφορικής
|

Μεγάλο λάθος η κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ.
Ελάχιστα άτομα και κρατούν όλα τα εργαστήρια πρωτοβάθμιας και δευτεροβαθμιας καθε νομού. Απίστευτη η οικονομία από την συντήρηση που έκαναν.
Εχουν αναρωτηθεί στο υπουργείο πως θα πληρώνονται επισκευές και συντηρήσεις που θα χρειαστεί να γίνουν;

Κώστας
|

Αφού εξετάζετε την αύξηση του αριθμού των υπευθύνων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, γιατί "ενοχλεί" η ύπαρξη της δομής ΚΕΠΛΗΝΕΤ και πρέπει να καταργηθεί; (πετώντας στον κάλαθο των αχρήστων 1000+ σχετικά σχόλια στη Διαβούλευση, θα έχει ενδιαφέρον πόσα "Δεν εγκρίνεται" θα έχει η Έκθεση Δημόσιας Διαβούλευσης που θα συνοδεύει το Νομοσχέδιο).
Γιατί ο φορέας που εισηγήθηκε τη δημιουργία τους δεν έβγαλε κιχ;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ