Στα «κάγκελα» οι Χημικοί: Πελατειακού χαρακτήρα αναθέσεις μαθημάτων

«Σοβαρά ερωτήματα εγείρονται για τον σχεδιασμό του υπουργείου σε ότι αφορά στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, το οποίο φαίνεται για μία ακόμη φορά να είναι έρμαιο συντεχνιακών συμφερόντων και ομάδων πίεσης»

14/05/2018

Ενημερώθηκε: 14/05/2018, 13:39

Άκουσε το άρθρο

Για αναθέσεις μαθημάτων με   αυστηρά πελατειακό χαρακτήρα,  κάνει λόγο η Ενωση Ελλήνων Χημικών , με επιστολή στον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου και σημειώνει:

ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ: Με μεγάλη απογοήτευση ο κλάδος των Χημικών, και όχι μόνο της Εκπαίδευσης, είδε  τα επιχειρήματα και τα στοιχεία που παρέθεσε με σοβαρότητα και υπευθυνότητα και μακράν κάθε συντεχνιακής λογικής να μην λαμβάνονται υπόψη. 

ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΠΕΛΑΤΕΙΑΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ: Αντ΄ αυτού με μία κίνηση αυστηρά πελατειακού χαρακτήρα ανατίθεται με Α Ανάθεση η διδασκαλία της Χημείας τόσο του Γυμνασίου, όσο και των ΕΠΑΛ και ΓΕΛ στον ενοποιημένο κλάδο ΠΕ85, δηλαδή σε ΧΗΜΙΚΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ, ΜΕΤΑΛΛΕΙΟΛΟΓΟΥΣ -ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΥΣ ΟΡΥΧΕΙΩΝ - ΤΕΧΝ.ΓΕΩΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΥΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ, των οποίων τα προγράμματα σπουδών ουδεμία σχέση έχουν με την Χημεία, ακριβώς όπως και των Μαθηματικών ουδεμία σχέση έχουν με την Φυσική.

ΕΡΜΑΙΟ ΣΥΝΤΕΧΝΙΑΚΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ: Σοβαρά ερωτήματα εγείρονται για τον σχεδιασμό του υπουργείου σε ότι αφορά στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, το οποίο φαίνεται για μία ακόμη φορά να είναι έρμαιο συντεχνιακών συμφερόντων και ομάδων πίεσης, μια και δεν μπορεί να υπάρξει άλλη εξήγηση για την αναθεώρηση της απόφασης παντελούς εξαίρεσης ενός ολόκληρου κλάδου με την πλήρη Α Ανάθεση των μαθημάτων από τα οποία είχαν εξαιρεθεί.

ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ Η ΧΗΜΕΙΑ: Είναι προφανές ότι η Εκπαίδευση των μαθητών στην Χημεία και γενικότερα στις Φυσικές Επιστήμες δεν αποτελεί προτεραιότητα του ΥΠΠΕΘ, διότι η εκπαίδευση των μαθητών προϋποθέτει καταρχάς εκπαιδευμένους δασκάλους.

Η Υ.Α. ΥΠΟΘΗΚΕΥΣΕΙ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ: Η κανονιστική διοικητική πράξη στην οποία προέβητε δεν συμβάλλει στην αναβάθμιση της ποιότητας της Εκπαίδευσης, υποθηκεύει την διδασκαλία της Χημείας, και φυσικά θίγει άμεσα τους Χημικούς.

Η ΧΗΜΕΙΑ ΘΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ; Με την απόφασή σας αυτή εγείρονται βάσιμες υποψίες ότι είτε το επίπεδο της Χημείας θα πρέπει να καταβαραθρωθεί για να είναι δυνατόν να την «διδάσκουν» δάσκαλοι χωρίς εκπαίδευση, είτε η ίδια η Χημεία θα πρέπει να εξαφανιστεί από το ελληνικό σχολείο.
Και στις δύο περιπτώσεις οι συνέπειες για τον μελλοντικό πολίτη, την κοινωνία, τον μελλοντικό επιστήμονα και την οικονομία της χώρας θα είναι ανυπολόγιστες, καθώς η Χημεία αποτελεί επιστήμη αιχμής για τον 21ο αιώνα σε όλο τον ανεπτυγμένο κόσμο.

ΝΑ ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΕΙ Η ΑΠΟΦΑΣΗ: Η ΕΕΧ τιμά την συνεργασία που έχει αναπτύξει μαζί σας στο πλαίσιο της συζήτησης για το ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ και απευθύνεται σε σας αιτούμενη να επανεξετάσετε άμεσα την αναθεωρημένη απόφαση για τις αναθέσεις, η οποία θέτει σε κίνδυνο την ποιότητα του Εκπαιδευτικού συστήματος και να λάβετε υπόψη σας , έστω και την ύστατη στιγμή, τα επιχειρήματα  που σας παραθέσαμε.

ΘΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΜΕ: Η ΕΕΧ δεν πρέπει και δεν μπορεί να μείνει χωρίς να αντιδράσει σε μία τέτοια καταστροφική για την ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ και την ΚΟΙΝΩΝΙΑ  απόφαση και θα εξαντλήσει όλες τις δυνατότητες που τις δίνει ο νόμος, λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα ακυρωτικά μέτρα.

Σχόλια (15)

ΠΕ04
|

Οι Φυσικοι κανουν περισσοτερα μαθηματα απο τους Μεταλλειολογους;;
Οι χημικοι κανουν περισσοτερα μαθηματικα απο τους Φυσικους;

2 μετρα και 2 σταθμα δεν υπάρχουν
κανείς δεν κυνηγά την χημεια, απλά για άλλη μια φορά υπάρχει ατομική θεώρηση της πραγματικότητας.
Αδίκως ψάχνετε αντισυνταγματικότητα, το σύνταγμα δεν ειναι λάστιχο να το τραβάμε όπως μας συμφέρει.

Όταν αδικήθηκαν τα υπόλοιπα μαθήματα ΠΕ04 προς όφελός σας σιωπήσατε....

P. C.
|

@ Για τη Χημεία και τους χημικούς
Πράγματι σύμφωνα με τον νόμο 4521/2018 ΦΕΚ A 38Α/2-3-2018 οι φυσικοί- ραδιοηλεκτρολόγοι δικαιώθηκαν μεν ως προς την α΄ ανάθεση της Φυσικής (ισότιμα με τους φυσικούς, λογικό αφού είναι Φυσικοί πρώτα) αλλά πρέπει με τις νέες ρυθμίσεις, για να τη διεκδικούν ισότιμα, να μεταπηδήσουν στον κλάδο ΠΕ04.01 ως νέα μέλη, οπότε χάνουν την αρχαιότητα που είχαν αποκτήσει ως ραδιο-ηλεκτρολόγοι. Δηλαδή δεν γίνεται να διεκδικείς αρχαιότητα έναντι φυσικού μπαίνοντας από πλάγια είσοδο-παράθυρο ραδιο-ηλεκτρολόγου.
Για λόγους ισονομίας και ισότιμης μεταχείρισης πρέπει να γίνει το ίδιο με τις αναθέσεις της Χημείας. Δηλαδή δεν γίνεται να διεκδικείς αρχαιότητα έναντι χημικού όντας τοποθετημένος ως Τεχνολόγος. Δύο μέτρα και δύο σταθμά;

νεο λύκειο
|

@KOSTAS

Μα τότε δεν πρέπει να γκρινιάζουν οι χημικοί για τη Βιοχημεία που έρχεται..

Metallus
|

Η Χημεία κατατάσσεται στις θεμελιώδεις και βασικές επιστήμες. Την Χημεία λοιπόν σαν βασική επιστήμη και με πληρότητα την διδάσκεται μόνον ο Χημικός.
Οι άλλες ειδικότητες Χημικοί Μηχανικοί, Μεταλλουργοί, και όσοι αναφέρονται σαν ΠΕ85 είναι εφηρμοσμένες επιστήμες. Μπορούμε να πούμε ότι ξέρουν Χημεία αλλά δεν ξέρουν πλήρως την θεμελιώδη επιστήμη της Χημείας στην πληρότητα της.

Τώρα το Υπουργείο ας αποφασίσει τι θέλει να μεταδώσει στους μαθητές Γυμνασίου, τί στους μαθητές του Λυκείου και τί στους μαθητές ΕΠΑΛ.
Μετά εύκολα μπορούμε να αποφανθούμε ποιοί είναι οι πιο κατάλληλοι για κάθε περίπτωση.

ΓΑΝΑΤΣ.
|

Οι συνάδελφοι ΠΕ85 έχουν τις γνώσεις, τις ικανότητες και την εμπειρία να διδάξουν το μάθημα της χημείας στα γυμνάσια και στα λύκεια της χώρας. Δεν πρέπει να σκεφτόμαστε συντεχνιακά σε κάθε περίπτωση που προκύπτει.

οκ
|

Ενώ όταν πήγε να περάσει το άδικο και ανορθολογικό σχέδιό σας (όπως εσείς ομολογείτε) όλα καλά, εε;

ΦαύλοςΠαύλος
|

Σαν τις αποφάσεις ορισμένων διαιτητών.....το πρωί κάποιες αναθέσεις, το μεσημέρι αλλαγές, το βράδυ κι άλλες αλλαγές...κάπου θα κάτσει η μπίλια, ανάλογα με το χρόνο των εκλογών, ανάλογα με το μέγεθος τη πελατείας και ανάλογα με την ελαστικότητα της αριστεροσύνης (λέμε τώρα) της "κυβέρνησης". Λέγαμε φαύλους τους προηγουμενους. ...ε, κι αυτοί έχουν μάθει.

συνδρομη
|

αν μπορουν να διδάσκουν χημεία, πρεπει να εγγραφουν ως μέλη της Ένωσης ...

KOSTAS
|

@Να δεις τι σου χω για μετά
Και θα μάθει κάποιος Βιολογία χωρίς να ξέρει Χημεία, δηλαδή τι είναι πρωτεΐνες, λίπη, υδατάνθρακες, διοξείδιο του άνθρακα, καύση, διαλύματα κτλ κτλ κτλ Μάλιστα....

Για τη Χημεία και τους χημικούς
|

Η ΕΕΧ οφείλει να ζητήσει αλλαγή και στη διατύπωση της κατανομής των α΄ αναθέσεων της Χημείας, η οποία αποτελεί παράδειγμα άνισης αντιμετώπισης και μπορεί να στερεί τη Χημεία από Χημικούς. Συγκεκριμένα στη διατύπωση: «Στην κάλυψη των ωρών των μαθημάτων Α΄ ανάθεσης, μεταξύ εκπαιδευτικών του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας, προηγείται ο παλαιότερος οργανικά τοποθετηθείς στη σχολική μονάδα. Το ίδιο ισχύει και για τις περιπτώσεις εκπαιδευτικών διαφορετικών κλάδων ή ειδικοτήτων», η δεύτερη φράση πρωτοεμφανίστηκε σε εγκύκλιο με υπογραφή του προηγούμενου Υπουργού Παιδείας και επαναλαμβάνεται στα πρόσφατα ΦΕΚ. Αντικατέστησε προηγούμενη διατύπωση για ισοκατανομή των ωρών α’ ανάθεσης σε εκπαιδευτικούς διαφορετικών ειδικοτήτων και κλάδων, όπως π.χ. οι ΠΕ04.02 και οι ΠΕ85. Η νέα διατύπωση αποτελεί κραυγαλέο παράδειγμα μη ισονομίας, αφού ορίζει αρχαιότητα σε διαφορετικούς κλάδους, που ίσως έχουν τοποθετηθεί στο ίδιο σχολείο με διαφορετικές προκηρύξεις οργανικών κενών, τα οποία δεν μπορούσαν να διεκδικήσουν και οι δύο κλάδοι (βλέπε κενά για διδασκαλία Τεχνολογίας, τα οποία δεν απευθύνονταν στους ΠΕ04). Είναι λογικό λοιπόν να αντικατασταθεί, δίνοντας προτεραιότητα στον αρχαιότερο (με προϋπόθεση για την αρχαιότητα τον ίδιο κλάδο/ ειδικότητα ή την απόκτηση της οργανικής σε προκήρυξη κενού για ίδιο αντικείμενο διδασκαλίας, εν προκειμένω της Χημείας) ή τουλάχιστον ορίζοντας, ως σολομώντεια λύση, την ισοκατανομή των ωρών διδασκαλίας της Χημείας.

αναθεσεις
|

το 2015 η εεχ υποστηριζε οτι όλες αυτές οι σχολες απαιτουν υψηλες γνωσεις χημείας και οχι άλλου μαθήματος.
δεν είναι ετσι;

ειναι δομικό σφαλμα παντοτε να κανετε αποσπασματικη αναλυση: πηρατε το ΠΣ του χημικού Αθηνών στην προηγούνενη ανακοίνωση και το γενικεύσατε....
Η λογική ανάλυση δουλεύει αλλιώς.

κοιτάξτε ποιος μιλάει
|

... και ψάχνανε να βρούνε ποιος είναι πίσω από τον εξοστρακισμό των χημικών μηχανικών από τα γυμνάσια και τα λύκεια ...
ΠΟΙΟΣ μιλάει για ομάδες πίεσης και συντεχνειακή λογική; Η ΕΕΧ ;;;;
Ας ζητήσουμε όλοι μαζί ένα συγνώμη που δεν εφαρμόστηκε το σχέδιό τους .....
και για αυτό θα επέλθει, αναπόφευκτα, η καταστροφή ... για την χημεία ... για την κοινωνία ... για ...

Ε. Γ.
|

Οι Μηχανικοί Μεταλλείων - Μεταλλουργοί ξέρουν χημεία.
Όσο για τους άλλους κλάδους των Μηχανικών ΤΕΙ οι Μηχανικοί πετρελαίου και φ... ξέρουν χημεία, ενώ από τις άλλες δύο ειδικότητες που αναφέρονται ορυχείων κλπ δεν υπάρχει ούτε ένας διορισμενος. Άρα προς τι όλο αυτό, μόνο για τις εντυπώσεις....
Στις ομάδες σχολείων να ανατίθονται υποχρεωτικά οι πρώτες αναθέσεις και μετά να συμπληρώνει ωράριο ο εκπαιδευτικός.
Μήπως πρέπει να υπάρξει ένα νέο τμήμα μόνο για την εκπαίδευση "Φυσικών Επιστημών", έτσι ώστε να έχει πρώτη ανάθεση όλα τα μαθήματα της συγκεκριμένης κατηγορίας;

Θανασης
|

Για να μιλάει για συντεχνιακές λογικές η ΕΕΧ κάτι θα ξέρει ...

Να δεις τι σου χω για μετά
|

Μάλλον στο υπουργείο κατάλαβαν ότι το μέλλον εδράζεται σε τρεις επιστήμες: Μαθηματικά, Βιολογία και Πληροφορική...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ