Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Θεολόγοι (ΠΕΘ): Τρία ερωτήματα στον υπ. Παιδείας και 6 στον Αρχιεπίσκοπο για τα Θρησκευτικά

Δημοσίευση: 05/03/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δύο ανοικτές επιστολές προς τον υπουργό παιδείας Κ. Γαβρόγλου και τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο  για το μάθημα των θρησκευτικών κοινοποίησε η Πανελλήνια Ενωση Θεολόγων , με τις οποίες θέτει σειρά ερωτημάτων:

Προς υπουργό Παιδείας

Εξ αφορμής των προσφάτων δηλώσεων του υπουργού, ως προς το θέμα της έκδοσης Βιβλίων Θρησκευτικών:

1. Υπάρχει συνεννόηση και «συμφωνία» με τη θεσμική εκκλησιαστική αρχή, όπως διατείνεται ο κ. Υπουργός; Εάν ναι, πού και πώς αποτυπώνεται η «συμφωνία» αυτή;

2.  Θα  προχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας σε έκδοση νέων σχολικών εγχειριδίων, αγνοώντας πλήρως τη διαχρονία της παράδοσης του ορθόδοξου πολιτισμού και την επιστημονική δεοντολογία, που δομεί το μάθημα των Θρησκευτικών, κατά παρόμοιο τρόπο, όπως έπραξε και με την έκδοση των «Βιβλιοφακέλων» του μαθήματος;

3. Θα εξακολουθήσει ο κ. Υπουργός, να πληγώνει το αίσθημα των ελληνορθοδόξων μαθητών και μαθητριών, αλλοιώνοντας τα δεδομένα του μαθήματος των Θρησκευτικών και στερώντας τους το νόμιμο και αναφαίρετο δικαίωμά τους να διδαχθούν τη διδασκαλία της ορθόδοξης πίστεώς τους;

Προς Αρχιεπισκοπο

Δεδομένο ότι η ΠΕΘ από το 2011, αλλά και οι ως άνω Ιερές Σύνοδοι της Εκκλησίας μας και Εσείς, Μακαριώτατε, προσωπικά, έχετε εκφραστεί σαφέστατα το 2016,  σχετικά με την ακαταλληλότητα και τον μη ορθόδοξο χαρακτήρα των Νέων Πολυθρησκειακών Προγραμμάτων και  «Βιβλιοφακέλων» που εκδόθηκαν. Δεδομένης, μάλιστα, της πραγματικότητας της ακυρώσεως, από το ΣτΕ, των Προγραμμάτων αυτών και των συναφών «Βιβλιοφακέλων», η ΠΕΘ  ερωτά:

1. Πώς είναι δυνατόν ο Υπουργός Παιδείας να διατείνεται ότι υπάρχουν "εκκλησιαστικοπολιτικές συμφωνίες", όταν στη θεσμική εκκλησιαστική έκφραση δεν αποτυπώνονται τέτοια δεδομένα;

2. Πότε και πώς και έχουν λάβει χώρα αυτές οι προβαλλόμενες συμφωνίες;

3. Πώς γίνεται, σε μια ευρωπαϊκή χώρα να εκδίδονται Προγράμματα και βιβλία για ένα τόσο σημαντικό σχολικό μάθημα και οι διδάσκοντες αυτού του μαθήματος να μην έχουν κληθεί, ως κλάδος, να διατυπώσουν τις παιδαγωγικές και θεολογικές τους θέσεις;

4. Είναι δυνατόν να έχουν συγκληθεί τρεις Σύνοδοι (τον Ιανουάριο του 2016 η ΔΙΣ, τον Μάρτιο του 2016 η Σύνοδος της Ιεραρχίας και τον Ιούνιο του 2017 η Σύνοδος της Ιεραρχίας) και να έχουν πάρει άλλες αποφάσεις και τώρα ο Υπουργός Παιδείας να ισχυρίζεται ότι υπάρχει «συμφωνία» με την Εκκλησία για την έκδοση των πολυθρησκειακών Βιβλίων;

5. Τι ακριβώς συμβαίνει με το τόσο σημαντικό θέμα της μετάλλαξης του ορθόδοξου σκοπού, περιεχομένου και προσανατολισμού του μαθήματος των Θρησκευτικών σε πολυθρησκειακό ή πολυθεϊστικό;

6. Ποιά στάση αντιπροσωπεύει τη θεσμική εκκλησιαστική αρχή για το θέμα της μόρφωσης των μαθητών του ελληνικού σχολείου, σε σχέση τόσο με την ιστορία του μαθήματος των Θρησκευτικών όσο και με την παράδοση του τοπικού  ορθόδοξου χριστιανικού πολιτισμικού τοπίου;

Ανοιχτή Επιστολή προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Το Υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει την έκδοση των ακυρωμένων από το Συμβούλιο της Επικρατείας, βιβλίων των Θρησκευτικών;

Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (ΠΕΘ) εκφράζοντας την έντονη ανησυχία της στη διαφαινόμενη πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας να εκδώσει σχολικά εγχειρίδια για το μάθημα των Θρησκευτικών επισημαίνει, εκ νέου, προς πάσα κατεύθυνση τον κίνδυνο αλλοιώσεως και υποβαθμίσεως του μαθήματος των Θρησκευτικών σε βάρος των μαθητών και μαθητριών του ελληνικού σχολείου.

Tο νέο δόγμα - αφήγημα του κ. Υπουργού, στο όλο ζήτημα του μαθήματος των Θρησκευτικών φαίνεται να είναι ότι το μόνο που υπολείπεται είναι η έκδοση νέων σχολικών εγχειριδίων για το μάθημα.

Ωστόσο, αποτελεί αδιαμφισβήτητο γεγονός  ότι οι προσχηματικά εκδοθέντες, ως «Φάκελοι Μαθήματος», που χρησιμοποιήθηκαν τα δύο (2) τελευταία χρόνια για το μάθημα των Θρησκευτικών ήταν «κανονικά Βιβλία-εγχειρίδια».

Είναι όμως τοις πάσι γνωστό ότι οι «Βιβλιοφάκελοι» του μαθήματος, τους οποίους τώρα σχεδιάζει ο κ. Υπουργός να εκδώσει πλέον ως Βιβλία-Εγχειρίδια, βασίζονται στα Νέα Προγράμματα για το μάθημα των Θρησκευτικών, τα οποία κρίθηκαν, με τις δύο Αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, τον Μάρτιο και  Απρίλιο του 2018, ως αντισυνταγματικά, λειτουργούντα προσηλυτιστικά και αντορθόδοξα σε βάρος των μαθητών. Συνεπώς, ήταν επιβεβλημένο, στη βάση της τήρησης της έννομης τάξης αλλά και του δημοκρατικού πολιτεύματος, να αποσυρθούν από την εκπαίδευση, κάτι που όφειλε αλλά δεν έκανε ο κ. Υπουργός.

Επιπρόσθετα, η αντισυνταγματική αυτή στάση του Υπουργείου Παιδείας προκάλεσε εκτεταμένη σύγχυση στο σχολικό περιβάλλον και στη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών, απαξιώνοντας την επιστημονική, ηθική αλλά και συνειδησιακή σπουδαιότητα του περιεχομένου του αλλά και την ουσία του ορθόδοξου προσανατολισμού του.

Ο καθένας κατανοεί ότι η ανωτέρω συστηματικώς προωθούμενη στάση του Υπουργείου Παιδείας εξυπηρετεί συγκεκριμένη πολιτικο-ιδεολογική σκοπιμότητα.

Δυστυχώς, αντί της ανάδειξης της ουσίας του μαθήματος προβάλλεται η πολιτική εκμετάλλευση θρησκευτικών και πολιτικών ιδεολογιών και η οργανωμένη παραχάραξη του ορθόδοξου πολιτισμού.

Φαίνεται κατ’ αυτόν τον τρόπο ότι στην Ελλάδα  δεν αναγνωρίζονται δικαιώματα που αναγνωρίζονται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπου η χριστιανική πίστη διδάσκεται ανεμπόδιστα στους χριστιανούς μαθητές (επί παραδείγματι στη Γερμανία ή την Αυστρία).

Εξ αφορμής των προσφάτων δηλώσεων του Υπουργού, ως προς το θέμα της έκδοσης Βιβλίων Θρησκευτικών, ανακύπτουν τα ακόλουθα κρίσιμα ερωτήματα:
    1. Υπάρχει συνεννόηση και «συμφωνία» με τη θεσμική εκκλησιαστική αρχή, όπως διατείνεται ο κ. Υπουργός; Εάν ναι, πού και πώς αποτυπώνεται η «συμφωνία» αυτή;
    2.  Θα  προχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας σε έκδοση νέων σχολικών εγχειριδίων, αγνοώντας πλήρως τη διαχρονία της παράδοσης του ορθόδοξου πολιτισμού και την επιστημονική δεοντολογία, που δομεί το μάθημα των Θρησκευτικών, κατά παρόμοιο τρόπο, όπως έπραξε και με την έκδοση των «Βιβλιοφακέλων» του μαθήματος;
    3. Θα εξακολουθήσει ο κ. Υπουργός, να πληγώνει το αίσθημα των ελληνορθοδόξων μαθητών και μαθητριών, αλλοιώνοντας τα δεδομένα του μαθήματος των Θρησκευτικών και στερώντας τους το νόμιμο και αναφαίρετο δικαίωμά τους να διδαχθούν τη διδασκαλία της ορθόδοξης πίστεώς τους;

    Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων καταθέτει σθεναρά τον προβληματισμό της και καλεί τον κ. Υπουργό, να απαντήσει με σαφήνεια σε αυτό το τόσο σοβαρό εκπαιδευτικό θέμα αλλά και να τηρήσει την, κατά το δημοκρατικό πολίτευμα έννομη τάξη. Διαφορετικά, είναι ανάγκη να γνωρίζει ότι δημιουργεί τεράστιο πνευματικό πρόβλημα στους μαθητές και τις μαθήτριες του ελληνικού σχολείου, που όλοι οφείλουμε να υπηρετούμε.

Η θέση της ΠΕΘ είναι ότι για τη θεραπεία των μη σύννομων ενεργειών του, το Υπουργείο όφειλε και οφείλει, μετά τις ακυρωτικές αποφάσεις του ΣτΕ, ως διοικητική αρχή που είναι:

α) Να συμμορφωθεί, πλήρως, με τις αποφάσεις του ΣτΕ, το Σύνταγμα, τους νόμους και τις διεθνείς συμβάσεις.
β) Να επιστρέψει άμεσα στην προηγούμενη νόμιμη κατάσταση, όπως ορίζεται από το ΣτΕ, εκτυπώνοντας και διανέμοντας στους μαθητές την προηγούμενη έκδοση βιβλίων–εγχειριδίων Θρησκευτικών του (2006), μέχρι να συγγραφούν άλλα, που να είναι σύμφωνα με το Σύνταγμα και τους νόμους και με ύλη, όπως αυτή προσδιορίζεται με τις δύο σχετικές αμετάκλητες αποφάσεις του ΣτΕ, που δημοσιεύτηκαν την Άνοιξη του 2018.
Επιπρόσθετα, η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων παρακαλεί, αλλά και προσκαλεί όλους τους πολιτικούς και πολιτειακούς παράγοντες της χώρας να συνδράμουν στη δημοκρατική αντιμετώπιση του ζητήματος του μαθήματος των Θρησκευτικών, ώστε, αφενός, να αποκατασταθεί η έννομη τάξη και, αφετέρου, να μπορεί να ασκηθεί το δικαίωμα των ελληνορθόδοξων μαθητών να διδάσκονται, με βάση τα δεδομένα της οικείας χριστιανικής τους πίστεως.

Ανοιχτή επιστολή προς τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμο

Θέμα: Η προκήρυξη έκδοσης βιβλίων Θρησκευτικών από το Υπουργείο Παιδείας.

Μακαριώτατε,

Σύμφωνα με την πρόσφατη ανακίνηση του θέματος για το μάθημα των Θρησκευτικών, με αντικείμενο την προκήρυξη έργου για συγγραφή διδακτικών βιβλίων, ετέθησαν εκ του Υπουργού Παιδείας τα ακόλουθα θέματα, για τα οποία η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (ΠΕΘ), ζητά από Εσάς, τον προκαθήμενο της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, διασαφηνίσεις:

Ο κ. Γαβρόγλου διατείνεται ότι για τα σχολικά εγχειρίδια του μαθήματος των Θρησκευτικών που προτίθεται να εκδώσει υπάρχει "συμφωνία" μεταξύ θεσμικής εκκλησιαστικής αρχής και Υπουργείου Παιδείας.

Καθώς, όμως, έχει προκύψει η ακύρωση των Προγραμμάτων και των «Βιβλίων-Φακέλων» για το μάθημα των Θρησκευτικών από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) και, εφόσον δεν έχει συμμορφωθεί το Υπουργείο προς τις αποφάσεις αυτές, η ΠΕΘ ευλόγως ερωτά:

-Πώς είναι δυνατόν ο Υπουργός Παιδείας να διατείνεται ότι υπάρχουν "εκκλησιαστικοπολιτικές συμφωνίες", όταν στη θεσμική εκκλησιαστική έκφραση δεν αποτυπώνονται τέτοια δεδομένα;
-Πότε και πώς και έχουν λάβει χώρα αυτές οι προβαλλόμενες συμφωνίες;
-Πώς γίνεται, σε μια ευρωπαϊκή χώρα να εκδίδονται Προγράμματα και βιβλία για ένα τόσο σημαντικό σχολικό μάθημα και οι διδάσκοντες αυτού του μαθήματος να μην έχουν κληθεί, ως κλάδος, να διατυπώσουν τις παιδαγωγικές και θεολογικές τους θέσεις;
-Είναι δυνατόν να έχουν συγκληθεί τρεις Σύνοδοι (τον Ιανουάριο του 2016 η ΔΙΣ, τον Μάρτιο του 2016 η Σύνοδος της Ιεραρχίας και τον Ιούνιο του 2017 η Σύνοδος της Ιεραρχίας) και να έχουν πάρει άλλες αποφάσεις και τώρα ο Υπουργός Παιδείας να ισχυρίζεται ότι υπάρχει «συμφωνία» με την Εκκλησία για την έκδοση των πολυθρησκειακών Βιβλίων;
-Τι ακριβώς συμβαίνει με το τόσο σημαντικό θέμα της μετάλλαξης του ορθόδοξου σκοπού, περιεχομένου και προσανατολισμού του μαθήματος των Θρησκευτικών σε πολυθρησκειακό ή πολυθεϊστικό;
Είναι δεδομένο ότι η ΠΕΘ από το 2011, αλλά και οι ως άνω Ιερές Σύνοδοι της Εκκλησίας μας και Εσείς, Μακαριώτατε, προσωπικά, έχετε εκφραστεί σαφέστατα το 2016,  σχετικά με την ακαταλληλότητα και τον μη ορθόδοξο χαρακτήρα των Νέων Πολυθρησκειακών Προγραμμάτων και  «Βιβλιοφακέλων» που εκδόθηκαν. Δεδομένης, μάλιστα, της πραγματικότητας της ακυρώσεως, από το ΣτΕ, των Προγραμμάτων αυτών και των συναφών «Βιβλιοφακέλων», η ΠΕΘ Σας ερωτά:
-Ποιά στάση αντιπροσωπεύει τη θεσμική εκκλησιαστική αρχή για το θέμα της μόρφωσης των μαθητών του ελληνικού σχολείου, σε σχέση τόσο με την ιστορία του μαθήματος των Θρησκευτικών όσο και με την παράδοση

Σε όλα τα ανωτέρω ερωτήματα η ΠΕΘ αναμένει τις απαντήσεις Σας και, τελικά, την παρέμβασή Σας, ώστε να επιτευχθεί λύση στο φλέγον ζήτημα του μαθήματος των Θρησκευτικών, προκειμένου να μην απαξιώνεται η ελληνορθόδοξη συνείδηση των χριστιανών μαθητών και μαθητριών του ελληνικού σχολείου.

Η δική μας η πρόταση, Μακαριώτατε, είναι ότι το Υπουργείο Παιδείας της χώρας μας, στην παρούσα συγκυρία, είναι υποχρεωμένο ως προς τη θρησκευτική αγωγή που παρέχει στους μαθητές του ελληνικού σχολείου, να συμμορφωθεί τόσο με το Συνταγματικό μας Χάρτη, που στηρίζει τη Δημοκρατία στον τόπο μας, όσο και με την ορθόδοξη χριστιανική παράδοση για τη μόρφωση των μαθητών.

Δεν είναι δυνατόν να συνεχίζει το Υπουργείο να παραβαίνει  το Σύνταγμα, τους νόμους και τις διεθνείς συμβάσεις και να προκαλεί τον Ελληνικό λαό με δηλώσεις για προκήρυξη έκδοσης παράνομων και αντορθόδοξων βιβλίων για το μάθημα των Θρησκευτικών απαξιώνοντας τη συνεργασία με τους καθ’  ύλην εκκλησιαστικούς και επιστημονικούς  φορείς της θεολογικής παδείας.

Η θέση της ΠΕΘ είναι ότι για τη θεραπεία των μη σύννομων ενεργειών του, το Υπουργείο όφειλε και οφείλει, μετά τις ακυρωτικές αποφάσεις του ΣτΕ, ως διοικητική αρχή που είναι:

α) Να συμμορφωθεί με τις αποφάσεις του ΣτΕ και να μην επιχειρεί να εμποτίζει τους μαθητές με τους ακατάλληλους και επικίνδυνους για την πνευματική τους προκοπή πολυθρησκειακούς «Βιβλιοφακέλους» του.
β) Να συμμορφωθεί, πλήρως, με τις αποφάσεις του ΣτΕ, το Σύνταγμα, τους νόμους και τις διεθνείς συμβάσεις.
γ) Να επιστρέψει άμεσα στην προηγούμενη νόμιμη κατάσταση, όπως ορίζεται από το ΣτΕ, εκτυπώνοντας και διανέμοντας στους μαθητές τα προηγούμενα βιβλία του (2006), μέχρι να συγγραφούν άλλα, που να είναι σύμφωνα με το Σύνταγμα και τους νόμους, έχοντας ύλη που ορίζεται με τις δύο αμετάκλητες αποφάσεις του ΣτΕ, οι οποίες δημοσιεύτηκαν την Άνοιξη του 2018.

 

Σχόλια (6)

 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ-ΘΕΟΛΟΓΟΣ
06 Μαρ 2019 11:36

Τα προγράμματα είναι αδύνατον να καταλήξουν κάπου και ενώ ειδικά στο Λύκειο έχουν κάποια καλά στοιχεία,είναι εντελώς ατάκτως ερριμένα και με το χρόνο που έχουμε στη διάθεσή μας δεν προλαβαίνουμε να καταλήξουμε πουθενά!Στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ τα προγράμματα είναι τραγικά,κάποιοι συνάδελφοι δε μαθαίνω ότι ζητούν από τα παιδιά να κάνουν ...πλαγιότιτλους!!!!!!!!Τα συμπεράσματα δικά σας.....Και η ΝΔ τραγικά απούσα.....ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΩΡΑ!

 
Θεολόγος
05 Μαρ 2019 18:13

Οι θέσεις της ΝΔ (γαλάζιος ΣΥΡΙΖΑ) δεν διαφέρει και πολύ από του ΣΥΡΙΖΑ. Ο Μητσοτάκης συναγωνίζεται σε αριστεροφροσύνη τον Τσίπρα.Μάζεψε όλο το ΠΑΣΟΚ που δεν ήθελε ο Τσίπρας και ανέσυρε από την πολιτική αποστρατεία ανθρώπους της δεκαετίας του 1980.Δεν έχουν πια καμιά ουσιώδη διαφορά αυτά τα δυο κόμματα.Πιστά στην παγκοσμιοποίηση και την νέα τάξη πραγμάτων που ευαγγελίζεται η αμερικανική αριστερά.Αδιάφορα θρησκευτικά και εθνικά.Ο μόνος στόχος είναι η άλωση και νομή της εξουσίας αδιαφορώντας για την λαική θέληση.Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Πρέσπεια συμφωνία που ενώ διαφωνεί το 70% των Ελλήνων αγνοούν την γνώμη του.Εδώ ο ίδιος ο Ιερώνυμος δεν παίρνει θέση και θα πάρει για αυτό το θέμα η ΝΔ;

 
@Θεολόγε εκπαιδευτικέ
05 Μαρ 2019 17:59

να ήμουν από μια πλευρά να έβλεπα πραγματικά τί διδάσκεις με τους Φακέλους που έχεις στη διάθεσή σου. Εχεις δίκιο όμως ότι ουσιαστικά δεν άλλαξε κάτι ως προς τον προσανατολισμό. Και οι φάκελοι προσανατολισμένοι στον Ορθόδοξο Χριστιανισμό είναι και μάλιστα με περιεχόμενο πολύ πιο απαιτητικό από τα παλαιά βιβλία, αλλά δεν μπορούν να υποστηρίξουν ένα μάθημα. Τα Νέα προγράμματα σπουδών όμως και οι φάκελοι στην πράξη φέρνουν το μάθημα ένα βήμα πιο κοντά στην κατάργησή του, έτσι όπως το έχουν καταντήσει: να μην παρέχει γνώση, αλλά σπαράγματα που είναι αδύνατο οι μαθητές να τα βάλουν σε τάξη, λόγω της απόλυτης αταξίας που επικρατεί στο νου τους (συνέπεια του τρόπου της έως τώρα διδασκαλίας του μαθήματος), αλλά και της μηδενικής εξοικείωσής τους με κάποιον (κάποιον!) θρησκευτικό χώρο ή σύστημα.

 
Στράτος
05 Μαρ 2019 16:29

Καλύτερα η ΠΕΘ να ζητήσει τοποθέτηση επί του θέματος της Ν.Δ. που σύντομα πιθανόν θα κληθεί να διαχειριστεί το ζήτημα. Γιατί ακόμη δεν υπάρχει σαφής θέση για τα Θρησκευτικά.

 
Θεολόγος εκπαιδευτικός
05 Μαρ 2019 14:05

Ερωτά η ΠΕΘ:
"Πώς γίνεται, σε μια ευρωπαϊκή χώρα να εκδίδονται Προγράμματα και βιβλία για ένα τόσο σημαντικό σχολικό μάθημα και οι διδάσκοντες αυτού του μαθήματος να μην έχουν κληθεί, ως κλάδος, να διατυπώσουν τις παιδαγωγικές και θεολογικές τους θέσεις;"
Δηλαδή, τα μέλη των επιτροπών και οι συντάκτες των νέων Προγραμμάτων δεν ήταν θεολόγοι και δάσκαλοι, καθηγητές των Θεολογικών Σχολών, Σχολικοί Σύμβουλοι Θεολόγων...; Μόνο για τα Θρησκευτικά συντάχθηκαν νέα προγράμματα;
Ερωτά η ΠΕΘ:
"Τι ακριβώς συμβαίνει με το τόσο σημαντικό θέμα της μετάλλαξης του ορθόδοξου σκοπού, περιεχομένου και προσανατολισμού του μαθήματος των Θρησκευτικών σε πολυθρησκειακό ή πολυθεϊστικό;"
Εικοσιπέντε χρόνια διδασκαλίας και διδάσκοντας με το νέο ΠΣ τους μαθητές μου εδώ και τρία χρόνια, δεν κατάλαβα, ειλικρινά, από που προκύπτει ότι το ΜτΘ έχει χάσει το ορθόδοξο περιεχόμενο και προσανατολισμό του και είναι "πολυθρησκειακό"και "πολυθεϊστικό". Η γνώση για τις άλλες θρησκείες πάντοτε αποτελούσε διδακτέα ύλη , τώρα προσαρμόζεται στις σύγχρονες ανάγκες και τα δεδομένα της εποχής μας. Το γεγονός ότι υπάρχει στο σχολείο το ΜτΘ, σε όλες τις βαθμίδες, έχει αποκτήσει μια νέα δυναμική, ενδιαφέρον για τους μαθητές οι οποίοι συμμετέχουν ενεργά και ουσιαστικά στην τάξη, δεν είναι σημαντικό και δεν αφορά τον κλάδο;
Κύριοι/ες της ΠΕΘ έλεος! Μας κουράσατε...!

 
Η ΠΕΘ περιμένει απάντηση;
05 Μαρ 2019 09:59

Ο μακαριώτατος και η Ιερά Σύνοδος δεν πήραν θέση για το μείζονος εθνικό θέμα του σκοπιανού,για αυτό θα πάρουν;Δεκάδες ιερείς αγωνίστηκαν ή και θυσιάστηκαν στον Μακεδονικό Αγώνα και Μητροπολίτες επίσης και προφανώς το ξέχασαν.Αυτή η αποστασιοποίηση τους από αυτό το μείζονος εθνικής σημασίας θέμα καταγράφηκε από τον κόσμο και δύσκολα θα ξεχαστεί.Και μετά αναρωτιούνται γιατί το ποίμνιο που τους απέμεινε είναι στην συντριπτική του πλειοψηφία υπέργηρο.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.