Τα νέα Προγράμματα Σπουδών στα Θρησκευτικά Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου

Τα ετοίμασε η Επιστημονική Επιτροπή του ΙΕΠ

28/02/2020

Ενημερώθηκε: 29/02/2020, 08:40

Άκουσε το άρθρο

Την αναδιαμόρφωση/αναθεώρηση των Προγραμμάτων Σπουδών (ΠΣ) του 2017 ώστε αυτά να συμμορφώνονται με τις αποφάσεις 1749/2019 και 1750/2019 του ΣτΕ, εισηγήθηκε  η αρμόδια Επιστημονική Επιτροπή του ΙΕΠ, με τρία κείμενα τα οποία διαβιβάστηκαν στην υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως.

Η Επιστημονική Επιτροπή υπέβαλε στη διοίκηση του ΙΕΠ τα   νέα αναθεωρημένα Προγράμματα Σπουδών για το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο τα οποία, με χθεσινή απόφαση ( υπ’ αριθμ. 11/27-02-2020),  εγκρίθηκαν ομόφωνα   .

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Εισήγησης της Επιστημονικής Επιτροπής, η Σύντομη Έκθεση Αναθεώρησης των Προγραμμάτων Σπουδών καθώς και τα Προγράμματα Σπουδών.

Πατήστε εδώ για την Εισήγηση Επιτροπής - Έκθεση Αναθεώρησης

Πατήστε εδώ για  τα  Πρόγραμμα Σπουδών Δημοτικού - Γυμνασίου

Πατήστε εδώ για  τα Πρόγραμμα Σπουδών Λυκείου

Η  Επιστημονική Επιτροπή

Η  Επιστημονική Επιτροπή , συγκροτήθηκε από το ΙΕΠ, με αντικείμενα:

Α) Εισήγηση για την βέλτιστη δυνατή μεταβατική λύση του ζητήματος με στόχο την πλήρη συμμόρφωση των Προγραμμάτων Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών με τις αποφάσεις του Σ.τ.Ε., για το χρονικό διάστημα που θα απαιτηθεί μέχρι τη συγγραφή και εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών και του αντιστοίχου διδακτικού υλικού για το Μάθημα των Θρησκευτικών,

Β) Εισήγηση σχετικά με τους τρόπους και τις μεθόδους εφαρμογής των αποφάσεων του Σ.τ.Ε., του ΕΔΔΑ και της ΑΠΔΠΧ, όσον αφορά σε όλες τις υπόλοιπες πτυχές των αποφάσεων αυτών που συνδέονται με το Μάθημα των Θρησκευτικών, με έμφαση στη διατήρηση της υποχρεωτικότητας του Μαθήματος και τη διαδικασία απαλλαγής των μαθητών/μαθητριών».

Η  Επιστημονική Επιτροπή, αποτελείται από τα εξής μέλη:

1. Κωνσταντίνος Κορναράκης (Πρόεδρος Επιτροπής). Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήματος Θεολογίας Ε.Κ.Π.Α. (αντικείμενο: Χριστιανική Ηθική). Επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος του Ι.Ε.Π. για την έκδοση Προγραμμάτων Σπουδών και βιβλίων για τα μαθήματα θρησκευτικής εξειδίκευσης των εκκλησιαστικών σχολείων (2019). Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής της Εκκλησίας για τον διάλογο με την Πολιτεία για τα Προγράμματα Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών (2017-2018). Επικεφαλής συγγραφικής ομάδας για το βιβλίο των Θρησκευτικών της Ε ́ τάξης του Δημοτικού (έκδοση 2006). Επιμορφωτής πολλαπλασιαστών για τα βιβλία των Θρησκευτικών (2003-2006). Πρόεδρος Εποπτικού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης (2019). Μέλος της Επιτροπής για το μάθημα των Θρησκευτικών της Θεολογικής Σχολής του Ε.Κ.Π.Α..

2. Αθανάσιος Στογιαννίδης. Επίκουρος Καθηγητής Τμήματος Θεολογίας ΑΠΘ (αντικείμενο: Σχολική Παιδαγωγική και Διδακτική Μεθοδολογία του Μαθήματος των Θρησκευτικών). Δρ. Θεολογίας του Πανεπιστημίου της Βόννης (Rheinischen Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn) (αντικείμενο: Θρησκειοπαιδαγωγική, Παιδαγωγική Θεωρία). Δρ. Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (αντικείμενο: Διδακτική του Μαθήματος των Θρησκευτικών). Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής της Εκκλησίας για τον διάλογο με την Πολιτεία για τα Προγράμματα Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών (2017-2018). Μέλος της συγγραφικής ομάδας για το διδακτικό βιβλίο θεολογικής και εκκλησιαστικής εξειδίκευσης Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης της Α’ τάξης Γυμνασίου “Θέματα από την Αγία Γραφή" (2019). Μέλος της Εκδοτικής Επιτροπής (Board of Editors) του διεθνούς επιστημονικού περιοδικού "Zeitschrift für Pädagogik und Theologie”.

3. Κωνσταντίνος Πρέντος. Διευθυντής 6ου Δημοτικού Σχολείου Κηφισιάς, Δάσκαλος, Θεολόγος, Μ.Α. στην Ποιμαντική θεολογία και αγωγή («Η διαθεματική προσέγγιση της διδασκαλίας του μαθήματος της Θρησκευτικής Αγωγής στην προσχολική ηλικία»), Δρ. Συστηματικής Θεολογίας («Οι μη χριστιανικές θρησκείες στο μάθημα των Θρησκευτικών του δημοτικού σχολείου»). Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής της Εκκλησίας για τον διάλογο με την Πολιτεία για τα Προγράμματα Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών (2017-2018). Μέλος συγγραφικής ομάδας για το βιβλίο των Θρησκευτικών της Ε ́ τάξης του Δημοτικού (έκδοση 2006). Μέλος της συγγραφικής ομάδας για τα βιβλία θρησκευτικής εξειδίκευσης των Εκκλησιαστικών Σχολείων (2019).

4. Μάριος Κουκουνάρας – Λιάγκης. Επίκουρος Καθηγητής Τμήματος Θεολογίας ΕΚΠΑ (αντικείμενο: Διδακτική Θρησκευτικών). Μέλος του Εποπτικού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης (2019). Αξιολογητής του Προγράμματος Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών του Λυκείου. Μέλος της Επιτροπής διαλόγου Πολιτείας – Εκκλησίας για την Εκκλησιαστική Εκπαίδευση και Επιμόρφωση του Κλήρου (2016), μέλος της Συνοδικής Επιτροπής Τύπου, Δημοσίων Σχέσεων και Διαφωτίσεως (2016- 2020), Μέλος της Επιτροπής Διοικήσεως της Επικοινωνιακής και Μορφωτικής Υπηρεσίας της Εκκλησίας της Ελλάδος (2014-2016), Ειδικός Σύμβουλος Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (2007-2009), μέλος της συγγραφικής ομάδας των βιβλίων θρησκευτικής εξειδίκευσης των Εκκλησιαστικών Σχολείων (2019). Διδάσκει στο UCL- Institute of Education του Λονδίνου. Συντονίζει σήμερα τέσσερα προγράμματα με χρηματοδότηση του ΕΛΚΕ του Ε.Κ.Π.Α. και Erasmus+ (KA2). Είναι Ακαδημαϊκός και Επιστημονικός υπεύθυνος E-learning προγραμμάτων ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Ε.Κ.Π.Α. και σχολικών προγραμμάτων του Ε.Κ.Π.Α.

5. Ξανθή Αλμπανάκη. Δρ. Θεολογίας, κάτοχος του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης της Νομικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου και της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ., με ειδίκευση στην Παιδαγωγική. Δίδαξε σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από το 2000 και από το 2018 υπηρετεί ως Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Θεολόγων Ανατ.Μακεδονίας – Θράκης. Έχει ειδίκευση στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και την χρήση νέων τεχνολογιών στη διδακτική των Θρησκευτικών. Είναι μέλος της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος, πρεσβευτής του ευρωπαϊκού προγράμματος Teacher4europe της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, του Δικτύου Scientix στην Ελλάδα κ.α..

6. Ελένη Μαράκη. Δρ. Επιστημών Αγωγής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Προϊσταμένη ΚΕΣΥ (Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης) Ηρακλείου της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κρήτης, έχει υπηρετήσει επί σειρά ετών ως σχολική σύμβουλος Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και είναι Πρόεδρος του Ινστιτούτου Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών (Ι.Α.Κ.Ε.).

7. Φερενίκη Παναγοπούλου. Επίκουρη Καθηγήτρια Συνταγματικού Δικαίου στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω. Διετέλεσε επί οκτώ έτη Νομική Ελέγκτρια στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Σπούδασε Νομική στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (βασικές σπουδές και μεταπτυχιακό δίπλωμα δημοσίου δικαίου), Δίκαιο και Δημόσια Υγεία στο Πανεπιστήμιο του Harvard. Κατέχει διδακτορικό δίπλωμα στο Συνταγματικό Δίκαιο και τη Βιοηθική από το Πανεπιστήμιο Χούμπολντ του Βερολίνου. Έχει διδάξει Συνταγματικό Δίκαιο, Δίκαιο και Νέες Τεχνολογίες, Δίκαιο Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, Δίκαιο της Δημόσιας Υγείας, Αμερικανικό Δίκαιο και Βιοηθική στο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου, στη Σχολή Οικονομικών και Δικαίου του Βερολίνου, στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Έχει δημοσιεύσει σημαντικό αριθμό βιβλίων στα πεδία εξειδίκευσής της.

 

Σχόλια (29)

δάσκαλος
|

Στον αγαπητό κύριο που δηλώνει .. Γονέας και χαρακτηρίζει τα θρησκευτικά "ντροπή", καλύτερα να ασχοληθεί με την αποστολή του δηλαδή να είναι σοβαρός γονέας και να αφήσει τις κομματικές υστερίες του αλλού. Προφανώς ο άνθρωπος προσβάλει ολόκληρο κλάδο ότι λειτουργεί σε συνθήκες Ιράν κλπ. Οι ιδέες του είναι τόσο φρέσκες όσο το αεράκι στη Βόρεια Κορέα !

Andrew
|

Μήπως πρέπει να προσέξουμε λίγο τη θρησκευτική και ιστορική ταυτότητα των μαθητών μας? Θέλουμε πρώτα απ'όλα Έλληνες πολίτες με εθνική ταυτότητα και μετά κοσμοπολίτικη συνείδηση. Φτάνει πια αυτός ο αριστερίζων διεθνιστικός αποχρωματισμός της Ιστορίας και των Θρησκευτικών. Να φτιάξουμε Έλληνες πατριώτες και όχι παγκοσμιοποιημένα άτομα. Για να δούμε τι θα κάνει η κεντροδεξιά κυβέρνηση.

@ΚΑΤΕΡΙΝΑ
|

Και τον πίθηκο, ο Πατέρας Δημιουργός τον έπλασε νομίζω. Δεν είναι η εξαίρεσις, το παιδί.

ΓΙΑΝΝΗΣ
|

Γιατί τόσο μένος για την Ορθοδοξία; Πού είναι ο Γερός του Μοριά που λέει: Εις εσάς μένει να ισάσετε και να στολίσετε τον τόπο, οπού ημείς ελευθερώσαμε· και, δια να γίνη τούτο, πρέπει να έχετε ως θεμέλια της πολιτείας την ομόνοια, την θρησκεία και την φρόνιμον ελευθερία.

Σιχλιμ. βασιλειος
|

Στην ορθόδοξη Ελλάδα θα διδάσκεται ορθοδοξία κύρια και άλλα θρησκεύματα.Αν ήμασταν στην Ινδία θα διδασκόταν Ινδουισμός...αν στην Τουρκία μουσουλμανισμός...Ποιο το πρόβλημα?Το μάθημα είναι ένα διδακτικό αντικείμενο και πρέπει να το διδάσκονται όλοι.Δεν κατηχεί δεν βαπτίζει κανένα δεν υποχρεώνει κανένα να πάει εκκλησία..

O tempora o mores...
|

Ομολογώ ότι δεν γνώριζα ότι η Ιστορία Γενικής Γ καταργήθηκε επειδή διατήρησαν τα Θρησκευτικά!! Και εγώ θεωρώ απαράδεκτη την κατάργησή της, αλλά ποια σχέση έχει με τη διατήρηση των Θρησκευτικών;;;; Ή το ένα δηλαδή ή το άλλο;;;;; Ψευτοδιλήμματα που μας απομακρύνουν πολύ από την αλήθεια...

Ο σανός βλάπτει σοβαρά την υγεία
|

Επειδή έγινε λόγος για το "αμισθί" να θυμίσω την παροιμία "ΤΟ ΧΡΗΜΑ ΠΟΛΛΟΙ ΕΜΙΣΗΣΑΝ, ΤΗ ΔΟΞΑ ΟΥΔΕΙΣ"

ΚΑΤΕΡΙΝΑ
|

ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΠΑΙΔΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΕΣΕΙΣ ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ ΑΝ ΔΕΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΕΚΕΙΝΗ ΝΑ ΜΗΝ ΤΑ ΣΤΕΛΝΕΤΕ ΚΑΘΟΛΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ Η ΕΞΑΙΡΕΣΙΣ ΑΛΛΑ ΠΡΟΤΙΜΩ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΟΤΙ ΠΑΤΕΡΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ Ο ΠΙΘΗΚΟΣ

Σοφία
|

Η σχέση που έχει η Ορθόδοξη Κατήχηση με την επιστήμη Ντίνος είναι ίδια με αυτή του φάντη με το ρετσινόλαδο, δηλαδή ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΜΙΑ.

Συρματόπλεγμα
|

@Πάτερ Λύκειος έχεις απόλυτο δίκαιο. Ποτέ δεν κατάλαβα την "αμισθί ανάθεση". Ποιος αποφασίζει ποιοι είναι οι καλύτεροι και αναθέτει χρυσώνοντας και το χάπι με το αμισθί. Όλη η εκπαιδευτική κοινότητα θέλει να πιστεύει πως δε θα γίνει πάλι "αμισθί ανάθεση" για τη συγγραφή εγχειριδίων, αλλά προκήρυξη. Και αφού θέλουν αμισθί να αναφέρεται ρητά σε αυτή. Δεκάδες θα λάβουν μέρος στη διαδικασία, γιατί είναι δεδομένη η αγάπη των δασκάλων και των καθηγητών -μη ξεχνάτε ότι πολλοί από αυτούς έχουν και πληθώρα προσόντων- για την παιδεία μας. Αρκετά πια με τις "αυθεντίες". Έχουμε γεμίσει με δαύτες!

Δημήτρης
|

Η ιδεοθύελλα κ. Στάμο δεν είναι για να μαθαίνουν τα παιδιά, αλλά για να περνάει η ώρα ευχάριστα. Σε μία τάξη 25 νεαρών, αλλά και μεγάλων, το ίδιο ακριβώς είναι, είναι απαραίτητο, ο καθένας να ακούσει πρώτον καθαρά ,στη συνέχεια να επεξεργαστεί ,καθαρά και πάλι, ώστε να μπορέσει στη συνέχεια να αφομοιώσει. Και εννοείται, ότι όλη αυτή η διαδικασία απαιτεί ένα όγκο συγκεκριμένο που να μπορεί το μυαλό, παιδικό ή μη, να διαχειριστεί. Ζητώντας από τους 25 να πετάνε ο καθένας ό,τι του έρχεται στο κεφάλι και πλημμυρίζοντας τον πίνακα και την ακουστική ατμόσφαιρα με αμέτρητες λέξεις, δεν υπάρχει ,και δεν είναι δυνατόν να υπάρχει , με τέτοιους όρους αφομοίωση, παρά μόνο θύελλα, αλλά!!!! ευχάριστη κύλιση της ώρας. Η άλλη διαδικασία απαιτεί κόπο κι ό,τι απαιτεί κόπο εκ φύσεως δεν μπορεί να είναι ευχάριστο. Από τότε που εφαρμόζουμε τέτοιες μεθόδους ,δρέπουμε και τους καρπούς της. Βγάζουμε άκοπα, ευχαριστημένους αγραμμάτους

Efi
|

Τα θρησκευτικά έτοιμα. Την ίδια στιγμή η φετινή Γ Λυκείου δε διδάσκεται Ιστορία Σύγχρονη. Ίσως και η επόμενη. Γι αυτούς η ελληνική ιστορία τελειώνει με την Άλωση και η παγκόσμια με τη γαλλική επανάσταση (ύλη β' λυκείου). Ειπαμε, προτεραιότητα στα θρησκευτικά.
Συγχαρητήρια.

O tempora o mores...
|

Χωρίς να έχω σχέση με τα Θρησκευτικά θεωρώ ντροπή το να μιλούν ορισμένοι χωρίς να ξέρουν: στα Θρησκευτικά του Λυκείου τουλάχιστον διδάσκονται και πολλά στοιχεία από άλλα δόγματα και επιπλέον θίγονται πολλά σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα χωρίς δογματισμό. Για το Γυμνάσιο δεν γνωρίζω τώρα τι συμβαίνει. Μην τα ισοπεδώνουμε όλα.

συντεχνιτισα , καμμια σχεση με το αντικειμενο..
|

Τελειώσατε κ.Κεραμέως@ Μόνο επι ΝΔ θα γινόταν η Κα υπουργός...

Alekos Salonikios
|

@Αλέξανδρος ... Στο Αμέρικα, στη Λόντρα, στο Μπέρλιν, στην Βιέννη, στη Τζερούσαλημ που διδάσκονται Θρησκευτικά γιατί παράλληλα στέλνουν πυραύλους στι διάστημα, ενώ στο Ελλάντα εισάγουμε ακόμη και ...πατάτες;...

γονέας
|

να καταργηθούν τώρα τα θρησκευτικά από τα μαθήματα σε όλη την εκπαίδευση. ντροπή για τη σύγχρονη ελλάδα που θέλει να διαφέρει από το θεοκρατούμενο ιραν.

Άλμπερτ Αϊνστάιν
|

Να δω την περιβόητη ΠΕΘ τι έχει να πει. Και μάλιστα από τούδε και εξής, πως θα αντιμετωπίσει όχι μόνο σώφρονες και νηφάλιους συνάδελφους θεολόγους, αλλά και "συναδέλφους", δίχως παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια, όπως ο κος @ "Αλέξανδρος", το οποίου το σχόλιο είναι άκρως αντιπαιδαγωγικό. Αγαπητέ μου κ. Αλέξανδρε - λυπάμαι που το γράφω - αλλά, μάλλον, δεν γνωρίζετε τι σημαίνει κριτική σκέψη και σκεπτόμενος πολίτης. Όσο για τους "παπάδες" που γράφετε, θα συμφωνούσα μαζί σας αν δεν τους "τσουβαλιάζατε όλους σ' ένα τσουβάλι".

@Αλέξανδρος
|

Και ποιος σας είπε εσάς κύριε ότι οι πολιτικοί θέλουν σκεπτόμενους πολίτες; Ποιος σας είπε ότι θέλουν να αρχίσει να σκέφτεται ο μέσος πολίτης; Εάν αφήσουν να γίνει κάτι τέτοιο θα χάσουν τις θεσούλες τους, ίσως και χειρότερα. Συμβουλή μου, ας φροντίσει ο κάθε ένας να μορφώσει τα παιδιά του και να τα κάνει σκεπτόμενους ανθρώπους, η θρησκεία καθενός είναι επιλογή και όχι υποχρέωση του γονέα/κηδεμόνα να του την επιβάλει από μικρή ηλικία. Περνάνε το ένα αντιλαϊκό νομοσχέδιο μετά το άλλο, βγάζουν τα ΜΑΤ και δέρνουν κόσμο που τολμά να βγει και να διαμαρτυρηθεί και πολλοί κάθονται και ασχολούνται με τα θρησκευτικά.

Petros
|

Αίσχος να καταργηθούν άμεσα τα θρησκευτικά από τα σχολεία. Χαμένες ωρες

Ντίνος
|

Το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει άμεσα να οργανώσει σε συνεργασία με την Ορθόδοξη Εκκλησία σεμινάρια επιμόρφωσης για τους διδάσκοντες το μάθημα, ώστε να μπορούν να γνωρίσουν τα νέα δεδομένα στον τομέα της επιστήμης τους. Ένα ταχύρρυθμο πρόγραμμα Ορθόδοξης Κατήχησης επιβάλλεται!

Νίκος
|

Γιατί να υποχρεώνεται ο μαθητής Λυκείου ή Γυμνασίου να ακούει, γιατί κανένας δε διαβάζει, Θρησκευτικά; Και μάλιστα παρωχημένα; Ούτε καν συγκριτική θρησκειολογία. Η θρησκευτική παιδεία του καθενός πρέπει να είναι ελεύθερη και υποχρέωση των ιερέων του κάθε δόγματος και θρησκείας, που υπάρχει στην Ελλάδα. Όποιος θέλει ας πηγαίνει για κατήχηση όπου θέλει, όποιες κι όσες ώρες επιθυμεί, εκτός σχολικού ωραρίου. Η θρησκευτική προπαγάνδα απαγορεύεται και συνταγματικά (πάλι θα έχουμε καταδίκες από τα ευρωπαϊκά δικαστήρια...).
Τι σκοταδισμός είναι αυτός; Που αλλού στην Ευρώπη γίνονται αυτά; Την Ευρώπη που τόσο εκτιμά, αλλά αντιγράφει κατά το δοκούν η κα Κεραμέως;

Τελειώσατε κ.Κεραμέως
|

Το μεταναστευτικό είναι το κύκνειο άσμα σας.Τελειώνετε πολύ γρήγορα.

Πάτερ Λύκειος
|

Μπράβο στην Επιτροπή που εργάστηκε όπως γράφεται στην ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ "Τα μέλη της Επιτροπής εργάστηκαν αμισθί, με αυταπάρνηση, ζήλο και επιστημονική ευθύνη". Να είναι σίγουροι όμως ότι αν γίνονταν προκήρυξη των θέσεων της Επιτροπής πολλοί θα δήλωναν συμμετοχή να εργαστούν αμισθί, γιατί θα ήθελαν να προσφέρουν, χωρίς καν να αναφέρουν την αυταπάρνηση.

Αλέξανδρος
|

Έτσι!!!!
Με δίωρο μάθημα τα θρησκευτικά και μονόωρο ή εντελώς απόν το μάθημα της Πληροφορικής και της Υπολογιστικής Σκέψης θα φτιάξουμε τους κριτικά σκεπτόμενους πολίτες του αύριο που θα οδηγήσουν τη χώρα στην ανάπτυξη!
Εξαιρετική προσέγγιση για ένα μάθημα που δε θα έπρεπε καν να διδάσκεται. Είπε κανείς ότι στην Ελλάδα οι παπάδες κάνουν κουμάντο;;; Απαπαπα

Ελεύθερος
|

Γεύση από Φίλη... Τα ίδια άθλια, αντισυνταγματικά προγράμματα, με επουσιώδεις, προσχηματικές αλλαγές, για να χρειάζεται και πάλι να προσφύγουμε στο ΣτΕ. Ο εμπαιγμός των ροζ και γαλάζιων νεοταξιτών δεν έχει όρια!

Λύπη
|

Κρίμα για τα Θρησκευτικά και τους θεολόγους!

Στάμος
|

Από τις καρτέλες με τις "ιδεοθύελλες" καταλαβαίνουμε ότι και τα βιβλία θα ανταποκρίνονται στις συνθήκες "θυέλλης", θα είναι δηλαδή όπως τα σημερινά με το ό,τι φέρει ο άνεμος, αρκεί να είναι χριστιανικό και μάλιστα γραμμένο από τους γνωστούς σε όλους (και κατά τα άλλα) αγαπητούς, οι οποίοι "γέμισαν" με τη σκέψη τους τους Φακέλους.
Κατά τα άλλα Χριστιανική Ορθόδοξη Κατήχηση. Αν ήμουν μαθητής, θα έτρεχα να πάρω απαλλαγή.

σοφοί
|

τωρά αναμένουμε τις διορθώσεις-παρεμβάσεις σε αυτά από το σοφό επιτελείο της κ. Κεραμέως

Χριστιανός
|

Νέα προγράμματα σπουδών στα θρησκευτικά;) Ήμουνα σίγουρος!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ