Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Η Πληροφορική στο νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας

Δημοσίευση: 27/04/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Γράφουν οι:

Αναγνωστάκης Γιάννης, Μηχανικός Λογισμικού-Υποστήριξη έρευνας, Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης, Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών

Δρ. Γιάτας Δημήτρης, Καθηγητής Πληροφορικής στο 1ο Πειραματικό ΓΕΛ Αθήνας Γεννάδειο

Δρίβας Θανάσης, Μηχανικός Λογισμικού-Υποστήριξη έρευνας, Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής,
Διαστημικών Εφαρμογών και Τηλεπισκόπησης, Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών

Ζερβουδάκης Λάμπρος, Καθηγητής Πληροφορικής Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής (A.F.S)

Τσιωτάκης Παναγιώτης, ΕΔΙΠ Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

Αναντίρρητα, η Πληροφορική παίζει πρωτεύοντα ρόλο στην εποχή μας σε μία μεγάλη γκάμα της ανθρώπινης δραστηριότητας:

1.    Τα Big Data Analytics είναι παντού γύρω μας από την Ιατρική, τη Βιολογία, την Οικονομία μέχρι την Τηλεπισκόπηση και την κλιματική αλλαγή.

2.    Η Μηχανική Μάθηση (Machine Learning, AI) προβλέπει με σχεδόν απόλυτη ακρίβεια ασθένειες, βοηθά στην αποτύπωση για πρώτη σε εικόνα μιας μαύρη τρύπας, ενισχύει τις προσπάθειες για λύση του παγκόσμιου προβλήματος food security μέσω προβλέψεων για την παραγωγή βασικών αγαθών, συμβάλει στην προσπάθεια πρόγνωσης σεισμών κτλ.

3.    Τα Δίκτυα υπολογιστών (Networks) αποτελούν καίριο κόμβο επικοινωνίας αλλά και εργασίας με πρόσφατο παράδειγμα την τηλεκπαίδευση και τηλεργασία. Αλγόριθμοι κρυπτογράφησης δεδομένων και βελτιστοποίησης σήματος και εικόνας συναντώνται σε όλες αυτές τις εφαρμογές που κάνουν χρήση δικτυακών πόρων.

4.    Internet of Things (IoT): δικτύωση όλων των συσκευών και τεχνολογία 5G.

5.    Η ανάπτυξη λογισμικού (Software Engineering) που ξεκινά με το problem solving, μετουσιώνει τον αλγόριθμο σε κώδικα και τον κώδικα, μετά από μία σειρά ενεργειών, σε ένα λογισμικό που όλοι μας χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητα μας. Εφαρμογές για την επικοινωνία, την διαχείριση προϊόντων, την ψυχαγωγία, την πρόγνωση καιρού, η κράτηση θέσεων σε πτήσεις, τα λογισμικά σε οχήματα ή και επίκαιρα όπως η ελληνική πλατφόρμα ενημέρωσης και ανάλυσης του ιού covid-19.

6.    Η θεωρητική πληροφορική που επικεντρώνεται σε πιο αφηρημένες έννοιες ή μαθηματικές πτυχές της πληροφορικής και περιλαμβάνει την θεωρία του υπολογισμού, την υπολογιστική γεωμετρία, τη θεωρία της πληροφορίας, την κρυπτογραφία, τον κβαντικό υπολογισμό, την τυχαιότητα, τη θεωρία αυτομάτων κτλ.

7.    Οι υβριδικοί κλάδοι όπως η Βιοπληροφορική (Bioinformatics), η Πληροφορική στην Ανακάλυψη Φαρμάκων (Informatics in Drug Discovery), η Χημειοπληροφορική (chemoinformatics), η Πληροφορική στο Σχεδιασμό για την Ποιότητα και την Ανάπτυξη των Φαρμακευτικών μορφών (Informatics in Quality by Design and Formulation Development)

Όλα αυτά περιγράφονται συνοπτικά με τον όρο 4η βιομηχανική επανάσταση.

Τα παραπάνω καταδεικνύουν την ανάγκη οι μαθητές και οι μαθήτριες να έρθουν σε επαφή με την επιστήμη της Πληροφορικής μέσω των παρακάτω οδών:

1.    Την αναγνώρισης της φιλοσοφίας όλων των παραπάνω. Για παράδειγμα, η κατανόηση του τρόπου που οι αλγόριθμοι φιλτράρουν τις ειδήσεις στα κοινωνικά δίκτυα και στο Διαδίκτυο αποτελεί θέμα δημοκρατίας. Ο καθηγητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Επιστήμης Υπολογιστών του ΜΙΤ στις ΗΠΑ κ. Δασκαλάκης είναι υπέρμαχος της εισαγωγής του μαθήματος της πληροφορικής ήδη από το δημοτικό αναφέροντας ότι «πρέπει να ξέρεις τις διεργασίες που γίνονται και πώς λειτουργούν οι αλγόριθμοι. Αλλιώς δεν μπορείς να θεωρείσαι ολοκληρωμένος άνθρωπος και να είσαι υπεύθυνος πολίτης σήμερα».

2.    Την εμβάθυνση στην Aλγοριθμική και Yπολογιστική Σκέψη, βασικούς άξονες της Πληροφορικής, που θα πλαισιώσουν όχι μόνο τους αυριανούς επιστήμονες Πληροφορικής αλλά και αυτούς των υπόλοιπων επιστημών, από τις Θετικές έως και σε κάποιο βαθμό τις Θεωρητικές.

3.    Την εμβάθυνση στην ανάπτυξη κώδικα, την σχεδίαση βάσεων δεδομένων για την αυτοματοποίηση ενός αλγορίθμου. Η υλοποίηση αυτή δύναται να γίνει αρχικά σε ψευδογλώσσα (Pseudo code - παγκοσμίως αποδεκτός τρόπος έκφρασης αλγορίθμου, βλέπε IEEE, ScienceDirect κτλ) και εν συνεχεία σε κάποια γλώσσα προγραμματισμού καταδεικνύοντας τις δυνατότητες και τους περιορισμούς εκτέλεσης ενός αλγορίθμου σε μηχανήματα.

Όλα αυτά φαίνεται να τα αντιλαμβάνονται οι πολιτικές ηγεσίες τα τελευταία χρόνια. Ο πρωθυπουργός προεκλογικά μίλησε για την αναγκαιότητα διδασκαλίας του προγραμματισμού από το Δημοτικό.

Αντίστοιχα, στις εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας αναφέρεται συνεχώς ότι είναι στις προθέσεις του η αναβάθμιση της διδασκαλίας της Πληροφορικής. Τα πορίσματα Λιάκου και Γαβρόγλου στην προηγούμενη απόπειρα διαλόγου για την Παιδεία είχαν αμφότερα ειδική αναφορά στην επιστήμη της Πληροφορικής στην εκπαίδευση. Για την ώρα δεν φαίνεται να υλοποιούνται τα παραπάνω καθώς το μάθημα στο Δημοτικό παραμένει 1ωρο και δεν φαίνεται να αυξάνεται ούτε στην δευτεροβάθμια. Επιπρόσθετα, τα εργαστήρια δεξιοτήτων ρομποτικής και ψηφιακών δεξιοτήτων θα ειναι επιλεγόμενα από τους μαθητές. Συνεπώς, ο σχεδιασμός τους δεν είναι ενσωματωμένος στο αντίστοιχο γνωστικό αντικείμενο. Ούτε και ο σχεδιασμός του Κρατικού Πτυχίου Πληροφορικής φαίνεται να εναρμονίζεται με όλη την παραπάνω ανάλυση, αλλά αποτελεί μία αποσπασματική και αποκομμένη δράση. Τέλος, στο λύκειο το μάθημα της Πληροφορικής παραμένει εκτός του Θετικού πεδίου επιστημών, συνεχίζοντας τον στρεβλό και χωρίς καμία επιστημονική και εκπαιδευτική βάση σχεδιασμό του λυκείου Γαβρόγλου.
Είναι διαχρονικό φαινόμενο, όταν πρέπει να μεταβούμε στα συγκεκριμένα, τότε να αρχίζουν οι εκπτώσεις και το αφήγημα να λησμονιέται.

Σε αυτά τα πλαίσια προτείνουμε, ενίσχυση της διδασκαλίας της Πληροφορικής, με σύγχρονα Προγράμματα Σπουδών ως εξής:

ΤΑΞΗ    ΠΡΟΤΑΣΗ
Δημοτικό    2ωρο μάθημα σε Δ-Ε-ΣΤ
Γυμνάσιο     2ωρο μάθημα σε κάθε τάξη
Α Λυκείου    2ωρο μάθημα γενικής παιδείας
Β Λυκείου    όπως στα μαθήματα Θετικής Ομάδας Σπουδών
Γ Λυκείου    μάθημα ενταγμένο στην Θετική Ομάδα Σπουδών

Ετικέτες: 
Πληροφορική

Σχόλια (137)

 
@ Γρίφος
01 Μάιος 2020 22:58

Πακέτα = [ Χ + (Ν-1) ] / Ν

που βγαίνει με απλή μαθηματική λογική, αρκεί να εξεταστούν οι περιπτώσεις από 0 έως 20.

 
ΑΕΠΠ
01 Μάιος 2020 21:25

Εφόσον τα Διακριτά Μαθηματικά είναι Πληροφορική, γιατί εδώ και 20 χρόνια δεν περιλαμβάνονται στην διδακτέα και εξεταστέα ύλη του μαθήματος της Γ' Λυκείου; Γιατί εδώ και τόσα χρόνια οι υποψήφιοι για τα ΑΕΙ δεν εξετάζονται σε ένα τυπικό θεωρητικό πρόβλημα πχ. λογικής ή συνδυαστικής;

Ποια είναι η θέση των διαφόρων επιτροπών για την Πληροφορική; Αναβαθμίζεται ουσιαστικά το μάθημα με την προσθήκη ύλης για τα αντικείμενα, τις κλάσεις και την κληρονομικότητα;

Ποια είναι η γνώμη των αρθογράφων συνολικά για την ύλη του μαθήματος Πληροφορικής στο Λύκειο; Είναι αντίστοιχη με τη φιλοσοφία που διέπει όλα τα άλλα μαθήματα, από την Ιστορία μέχρι τα Μαθηματικά, ή αντιμετωπίζεται με έναν πιο "εμπειρικό" και "χαλαρό" τρόπο;

Πριν φτάσουμε στο Ω (πχ. κβαντικό υπολογιστή) ας ξεκινήσουμε από το Α (πχ. πώς θα διδάσκονται οι μαθητές κάτι πιο ουσιαστικό από εντολές σε κώδικα ή ψευδογλώσσα).

Όσο για την Υπολογιστική Σκέψη (που είναι ένας όρος που πρωτοεμφανίστηκε το 2006 σε ένα άρθρο), έχουν διατυπωθεί πολλές επικριτικές απόψεις τόσο για την ασάφεια στον ορισμό της όσο και για τη χρησιμότητά της στο σχολικό πρόγραμμα. Μπορείτε να τις διαβάσετε.

 
Ομάδες Προσανατολισμού
01 Μάιος 2020 21:14

Έτσι όπως είναι το μάθημα της Πληροφορικής, είναι παντελώς αδιάφορο. Δεν έχει καμία θετική επίδραση στο επίπεδο των υποψηφίων ούτε τους προετοιμάζει για σπουδές στο Πανεπιστήμιο ή για τον προγραμματισμό.

Όταν οι μαθητές στο Λύκειο δε διδάσκονται Πίνακες και Μιγαδικούς αριθμούς, σε τι θα τους βοηθήσουν οι δραστηριότητες ρομποτικής, όπως προτείνει το άρθρο;

Όταν οι μαθητές δεν εξετάζονται σε Πιθανότητες και Στατιστική, πώς ακριβώς προετοιμάζονται για μαθήματα πανεπιστημίου (πχ. Αλγορίθμους, Τεχνητή Νοημοσύνη);

Θα μπορούσε η εξέταση στην Πληροφορική να ενσωματώσει στοιχεία από Διακριτά Μαθηματικά (πχ. γράφους, συνδυαστική), ώστε να έχει και θεωρητικές βάσεις, αλλά κάποιοι νομίζουν ότι αρκεί η ψευδογλώσσα και οι τυποποιημένες ασκήσεις.

Αντί όμως να προταθεί μια νέα ύλη για το μάθημα, διαβάζουμε διάφορα ασυνάρτητα που δείχνουν απουσία επαφής με μαθητές και σχολικές αίθουσες.

@Ομάδες Προσανατολισμού
01 Μάιος 2020 12:43

1. Δηλαδή δεν πρέπει να είναι η Πληροφορική εξεταζόμενο μαζί με Μαθηματικά και Φυσική για ΗΜΜΥ , Πληροφορικές, Μαθηματικό?

( η αλγοριθμική-υπολογιστική σκέψη που φυτεύει η Πληροφορική και καταλήγει στην Γ Λυκείου σε pseudocode και data structures )

 
Θρησκευτικά και Πληροφορική
01 Μάιος 2020 20:55

Όπως ακριβώς άλλα υποτίθεται ότι πρέπει να προσφέρει ένα μάθημα Θρησκειολογίας και άλλα βλέπουμε τόσα χρόνια στα μαθήματα και τα βιβλία (δογματική κατήχηση σε ένα θρήσκευμα), έτσι και στην Πληροφορική, άλλα διαβάζουμε στις εξαγγελίες και άλλα βλέπουμε στα σχολεία.

Από το '80 τμήματα Πληροφορικής και Μηχανικών Πληροφορικής στα Πανεπιστήμια, από τα μέσα της δεκαετίας του '90 διδασκαλία Πληροφορικής στα Γυμνάσια και τα Λύκεια, πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα η ΑΕΠΠ από το 2000.

Φτάσμε 2020 και ακόμα δεν έχει δεήσει το υπουργείο να ανανεώσει ΡΙΖΙΚΑ το σύνολο της ύλης και το βιβλίο διδασκαλίας στο Λύκειο, ακόμα δε διδάσκονται πραγματική γλώσσα προγραμματισμού στο Γυμνάσιο, ακόμα δεν υπάρχει βιομηχανία πληροφορικής στην Ελλάδα και το Δημόσιο θεωρεί επιτυχία τα αυτόματα μηνύματα στα κινητά.

Όταν κάποιοι προτείνουν να γίνουν 2 ώρες στο Γυμνάσιο, χωρίς να εξετάζουν ότι επί δύο δεκαετίες ότι δεν υπάρχει πραγματική θέληση για αναβάθμιση του μαθήματος της Πληροφορικής, σε όλες τις βαθμίδες, απλώς εθελοτυφλούν.

Όταν μπλέκουν και τις πανελλαδικές εξετάσεις για τα ΑΕΙ στη συζήτηση, όπου το μικρότερο πρόβλημα των μαθητών είναι η αστεία κόντρα Χημικών και Πληροφορικών, φτάνουμε σε άλλα επίπεδα...

 
@πρόκληση πρόσκληση
01 Μάιος 2020 19:53

τότε γιατί δεν εξετάζονται όλα που είναι και το πιο ορθό και δίκαιο κυρίως για τα παιδιά;

 
Πρωτομαγια 2020
01 Μάιος 2020 19:52

"Η σιωπη απο την απουσια της Πληροφορικης απο τη Θετικη θα ειναι πιο δυνατη απο τα επιχειρηματα που σημερα πνιγετε"

 
@Συνάρτηση οροφής
01 Μάιος 2020 19:44

Χαιρω πολυ. Σε μαθηματική πράξη παραλώ..

αντε να βοηθησω:

Πακέτα = ( .... + ... ) / ....

όπου το / είναι ακέραια διαίρεση.

Τι?? Δυσκολεύστε? Που να δείτε οι μαθητές

 
JavaScript
01 Μάιος 2020 19:31

@Διακριτά Μαθηματικά 01 Μάιος 2020 17:00
Η Θεωρία των Γράφων σε ποιο βιβλίο Μαθηματικών είναι στο Λύκειο; Για ρίξε μια ματιά στο βιβλίο Πληροφορική Γ' Λυκείου (ενότ. 1.3.3 & 1.3.2). Ζήτημα να υπάρχει ΕΝΑ τμήμα μαθηματικών που τα Διακριτά είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ μάθημα. Σε ΟΛΑ τα τμήματα πληροφορικής τα Διακριτά είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ.

 
Οικονομία και Πληροφορική
01 Μάιος 2020 17:28

Σε ποια χώρα του κόσμου οι μαθητές εξετάζονται ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ σε Οικονομικά για να σπουδάσουν Πληροφορική; Δεν είναι η Χημεία, είναι η Φυσική Κατεύθυνσης που θέλουν να αποφύγουν οι υποψήφιοι, για να επικεντρωθούν μόνο στα Μαθηματικά.

Στην Ομάδα Προσανατολισμού Οικονομία και Πληροφορική, μαθήματα βαρύτητας είναι τα Μαθηματικά και η ΑΟΘ. Η ΑΕΠΠ είναι απλώς ένα αδιάφορο τρίτο μάθημα χωρίς προαπαιτούμενα, σε αντίθεση με Χημεία και Βιολογία.

Δεν έχουμε διαβάσει κάποιο άρθρο ή κάποια σχετική τοποθέτηση, προφανώς γιατί είναι βολικό: πιο εύκολη εισαγωγή στα ΑΕΙ, αφού η Φυσική παραδοσιακά έχει υψηλότερο βαθμό δυσκολίας σε σχέση με το μάθημα της ΑΟΘ.

Οποιοσδήποτε έχει επαφή με σχολεία και φροντιστήρια βλέπει γιατί αυτή η ομάδα συγκεντρώνει δυσανάλογο με το εύρος σπουδών αριθμό υποψηφίων, σε αντίθεση με την ομάδα για Θετικές Σπουδές.

 
Συνάρτηση οροφής
01 Μάιος 2020 17:17

Υπολογίζουμε τη συνάρτηση οροφής (ceil), που δίνει τον αμέσως μεγαλύτερο ακέραιο ενός αριθμού, του πηλίκου X (αριθμός τσιγάρων) προς 20 (χωρητικότητα πακέτου).

Παράδειγμα: Για 1 έως 20 τσιγάρα, 1 πακέτο, για 21 έως 40 τσιγάρα, 2 πακέτα, για 41 έως 60 τσιγάρα, 3 πακέτα κ.ο.κ. Πόσο δύσκολο είναι να το σκεφτεί αυτό ένας μαθητής Λυκείου;

Σε ένα πακέτο τσιγάρων χωράνε 20 τσιγάρα. Δεδομένου ότι παρήχθησαν Χ τσιγάρα, πόσα πακέτα θα χρειαστούμε για να χωρέσουν τα Χ αυτά τσιγάρα.

 
Ανθολόγιο
01 Μάιος 2020 17:11

Φτάσαμε τις 120 απαντήσεις, καιρός να μαζέψουμε τα καλύτερα μαργαριτάρια

JavaScript 01 Μάιος 2020 11:15
Τα ράσα δεν κάνουν τον παπά. Τα Διακριτά Μαθηματικά είναι Πληροφορική.

 
Επιστημονική σκέψη
01 Μάιος 2020 17:08

Η αφαιρετική-κριτική ικανότητα καλλιεργείται μέσα από ΟΛΑ τα μαθήματα - απόδειξη ότι ο αλγόριθμος που χρησιμοποιήθηκε δημοσιεύτηκε πριν από 50 χρόνια, όταν δε διδασκόταν Πληροφορική στα σχολεία.

Όλα τα μαθήματα καλλιεργούν την επιστημονική ανάλυση, με θεωρία και πρακτική εξάσκηση όχι με εισαγωγή δεδομένων σε πίνακες (πρόβλημα Δημοτικού-Γυμνασίου)

Για την ανάλυση δεδομένων,τα μοτίβα, την αφαιρετική σκέψη υπεύθυνος σπόρος είναι η αλγοριθμική-υπολογιστική σκέψη που φυτεύει η Πληροφορική και καταλήγει στην Γ Λυκείου σε pseudocode και data structures, όσο και να μην σας αρέσει..

 
Εξετάσεις για εισαγωγή σε πανεπιστήμιο
01 Μάιος 2020 17:04

Κρίνεται η *ποιότητα* του προβλήματος, όχι το μέγεθος της απάντησης. Άλλοι προσπαθούν να αποπροσανατολίσουν τη συζήτηση, αναφέροντας στοιχεία που είναι εκτός διδακτέας ύλης στο μάθημα της Γ' Λυκείου.

Τα προβλήματα στα οποία εξετάζονται οι μαθητές στην ΑΕΠΠ-Πληροφορική δεν απαιτούν καμία εμβάθυνση μόνο εφαρμογή προγραμματιστικών τεχνικών (δομή επανάληψης, δομή επιλογής, προγραμματισμός σε ψευδογλώσσα). Αυτό δε θα αλλάξει παρα μόνο αν αλλάξει η ύλη του μαθήματος, κάτι που δεν καταλαβαίνουν όσοι αναμασούν περισπούδαστες αναλύσεις για 4η βιομηχανική επανάσταση.

@Θέματα εξετάσεων ΑΕΠΠ 2019
01 Μάιος 2020 12:09

 
Διακριτά Μαθηματικά
01 Μάιος 2020 17:00

Διακριτά Μαθηματικά, αναφερόμαστε σε διάφορες επιστημονικές περιοχές όπως Θεωρία Αριθμών, Λογική, Θεωρία Πληροφορίας, Αλγεβρική Γεωμετρία, Θεωρία Γράφων, Συνολοθεωρία και άλλα

 
πρόκληση πρόσκληση
01 Μάιος 2020 15:55

ακριβώς.ΜΘΗΜΑΤΙΚΑ για σχολές μαθηματικών πληροφορικής και ολες τις πολυτεχνικές ΚΥΡΙΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ.και ΦΥΣΙΚΗ για σχολες φυσικής και ενα μεγαλο τμήμα πολυτεχνικών ΚΥΡΙΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ .και ΧΗΜΕΙΑ για χημικο γεωλογικο και τις υπολοιπες πολυτεχνικές ΚΥΡΙΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ.ο συγκερασμός των κριτηρίων αυτών το διαθέσιμο καθηγητικό δυναμικό η πολύπλοκη γεωγραφική κατανομή σχολείων στην επικράτεια και ανάγκη για ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές να επιλέγουν σχολές καθορίζουν τα 4 μαθήματα των θετικών σπουδών.

 
Την τελευταία 5ετία (παρακαλώ να δημοσιευτεί την 3η φορά)
01 Μάιος 2020 15:22

- έχει εισαχθεί ο προγραμματισμός στο Δημοτικό σε πάρα πολλές χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο
- έχει εισαχθεί η ρομποτική σε πάρα πολλές χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο (αφού η διάκριση σε ολυμπιάδα ρομποτικής εισάγει σε σχολές πληροφορικής σύμφωνα με τον Έλληνα νομοθέτη, τότε τα δύο αντικείμενα είναι σχετικά)
- όλοι μιλάνε πλέον για υπολογιστική σκέψη

- η επιστήμη υπολογιστών έχει εισαχθεί σε πάρα πολλά συστήματα εισαγωγής στην τριτοβάθμια (ΙΒ, AP test, EBacc, το (πραγματικά) νέο λύκειο Κύπρου κ.α.) Φυσικά δίπλα στις Φυσικές Επιστήμες και στα Μαθηματικά και όχι στα Οικονομικά.

- Από το 2021 εντάσσεται στο test PISA, κάτι που υπερθεματίζεται από τον ΟΟΣΑ.

Αυτές οι χώρες δεν έχουν εμμονικούς και συντεχνίες;
Δεν έχει ανθρώπους που βλέπουν το δένδρο τους και όχι το δάσος;

Φυσικά και έχουν, αλλά προφανώς έχουν πάρει και την απόφαση να ετοιμάσουν τους νέους για το νέο κόσμο που έρχεται και όχι .......

 
JavaScript
01 Μάιος 2020 15:04

@Εξισώσεις Navier–Stokes
Ωραίο παράδειγμα βρήκες. Οι εξισώσεις Navier–Stokes γενικά δεν λύνονται "αναλυτικά", που θα πει με μαθηματικό τρόπο (γι' αυτό άλλωστε είναι και ένα από τα Millennium Problems). Λύνονται όμως προσεγγιστικά, που θα πει με τον κλάδο της Πληροφορικής που ονομάζεται Αριθμητική Ανάλυση. Χαρακτηριστική περίπτωση που καταδεικνύει ότι η πληροφορική είναι βασική συνιστώσα της επιστημονικής μοντελοποίησης. Computational Fluid Dynamics χωρίς Computation δεν γίνεται, όπως δεν γίνεται Θετικές Σπουδές και Σπουδές Υγείας & Ζωής χωρίς Πληροφορική, στις μέρες μας.

 
@πρόκληση πρόσκληση
01 Μάιος 2020 14:50

Φυσικά είναι τα μαθηματικά και καλως είναι!!! Συγγενείς επιστήμες με την Πληροφορική και απαραίτητα σε αυτή, ειδικά στη Τεχνητή Νοημοσύνη πλέον!

θέτω λοιπόν τη δική μου αληθινή πρόσκληση :
Υπάρχει χώρα στον κόσμο που να εξετάζεται ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ η Χημεία για τα τμήματα Πληροφορικής ή Μαθηματικών?

 
@ Ομάδες Προσανατολισμού
01 Μάιος 2020 13:17

Ο στόχος του μαθήματος των Θρησκευτικών είναι οι μαθητές να γίνουν θρησκευόμενοι. Σοβαρή τορποθέτηση σε επιστημονική συζήτηση

 
@Ομάδες Προσανατολισμού
01 Μάιος 2020 12:43

1. Δηλαδή δεν πρέπει να είναι η Πληροφορική εξεταζόμενο μαζί με Μαθηματικά και Φυσική για ΗΜΜΥ , Πληροφορικές, Μαθηματικό?
2. Σωστό αυτό που λες για τα 3 εξεταζόμενα. Πρέπει να γίνουν 4+1+1
3. Για τα θρησκευτικά δεν έχει βάση αυτό που λες. Προφανώς η θρησκεία, το μεταφυσικό και ο Σούπερμαν δεν γίνονται τόσο αποδεκτά σε άτομα που σκέφτοναι και τα παιδιά μας σκέφτονται γιαυτό και εκτιμάται η Πληροφορική και τα άλλα θετικά μαθήματα.
4. Όντως, αν το υπουργείο ήθελε...

 
@Θέματα εξετάσεων ΑΕΠΠ 2019
01 Μάιος 2020 12:09

Πραγματικά εννοείτε το σχόλιο σας;
1. Κρίνετε από το μέγεθος μιας απάντησης αν δυσκολεύονται τα παιδιά ή όχι? Πόσο παιδαγωγική και επιστημολογική είναι μία τέτοια προσέγγιση.

2. Εχω βαλει ερωτημα πριν με κενό που είναι 1 γραμμή και δεν μπορούν να το λύσουν ενήλικες, τι σχέση έχει το μέγεθος της λύσης;;;

3. Τα ποσοστά αριστούχων στην ΑΕΠΠ σας δίνουν ακόμα μια απάντηση, υπάρχουν θέματα άλλων ετών, πιο μικρά σε μέγεθος, και ποσοστά αριστούχων <10% τις περισσότερες χρονιές της ΑΕΠΠ (είτε τεχνολογικής είτε οικονομικής).

Μην προσπαθείτε να προσανατολίσετε. Μιλάμε για το καλό της εκπαίδευσης, για το καλό των μαθητών, δεν εναντιωνόμαστε σε καμία επιστήμη.

 
πρόκληση πρόσκληση
01 Μάιος 2020 11:58

Πείτε σας παρακαλώ κύριε βιοπληροφορικέ,σχολή επιστήμης υπολογιστών ανα τον κόσμο που να μη θέτει σαν βασικό κριτήριο την επίδοση στα μαθηματικά,?περιμένω

 
Λατινομαχος
01 Μάιος 2020 11:19

@Δεν έβγαλε ο υπολογιστής με αυτόματο τρόπο την εικόνα της μαύρης τρύπας, αυτό το έκαναν οι δεκάδες επιστήμονες που ανέλυσαν τα δεδομένα με τον κατάλληλο τρόπο, με τη χρήση προγραμματιστικών τεχνικών.

ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΥΤΟ! Για την ανάλυση δεδομένων,τα μοτίβα, την αφαιρετική σκέψη υπεύθυνος σπόρος είναι η αλγοριθμική-υπολογιστική σκέψη που φυτεύει η Πληροφορική και καταλήγει στην Γ Λυκείου σε pseudocode και data structures, όσο και να μην σας αρέσει..

 
JavaScript
01 Μάιος 2020 11:15

Τα ράσα δεν κάνουν τον παπά. Τα Διακριτά Μαθηματικά είναι Πληροφορική. Είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ μάθημα ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στα τμήματα Πληροφορικής (εντάξει, ίσως υπάρχει 1/10 τμήματα Μαθηματικών που να έχει υποχρεωτικό τα Διακριτά, αλλά το ποσοστό για τα τμήματα πληροφορικής είναι 100%). Στο περίφημο ηλεκτρονικό αποθετήριο επιστημονικών εργασιών arXiv ο κλάδος Discrete Mathematics είναι στην κατηγορία Computer Science και ΟΧΙ στην κατηγορία Math.

 
Ομάδες Προσανατολισμού
01 Μάιος 2020 01:55

Την τελευταία πενταετία φοιτητές Πληροφορικής (σε τετραετή τμήματα) και φοιτητές Οικονομικών ΔΕΝ εξετάζονται σε Φυσική, ενώ Χημικοί και Πληροφορικοί τσακώνονται για τις ώρες μαθημάτων στη Θετική Ομάδα.

Οι μεν Χημικοί επισημαίνουν (σωστά) ότι το μάθημά τους πρέπει να είναι απαραίτητο για εισαγωγή σε σχολές Χημείας, Βιολογίας, Περιβάλλοντος-Γεωπονίας, Χημικών Μηχανικών κτλ., οι δε Πληροφορικοί γκρινιάζουν (δικαίως) επειδή το μάθημά τους δε διδάσκεται σε Γυμνάσιο και Λύκειο με τον σωστό τρόπο (υποχρεωτικό εργαστήριο, βιβλία, ύλη κτλ.)

Εννοείται ότι όσα μαθήματα εξετάζονται πανελλαδικά για εισαγωγή στα ΑΕΙ έχουν άλλη αντιμετώπιση, και σε σχολεία και στα φροντιστήρια, αφού οι μαθητές στο Λύκειο επικεντρώνονται σε αυτά. Καταργήθηκαν και οι εξετάσεις σε Β' και Γ' Λυκείου, σε 9 και 6 μαθήματα. Με μόνο 3 εξεταζόμενα μαθήματα στην Γ' Λυκείου προφανώς γίνονται συμβιβασμοί που δεν ευνοούν τους μαθητές και έχουμε επιστρέψει επισήμως σε εποχή Δεσμών.

Το υπουργείο μετά από δύο δεκαετίες παλινωδίας θυμήθηκε, εξαιτίας της κρίσης, να ζητήσει email μαθητών και προωθεί ΤΠΕ στην εκπαίδευση. Προχειρότητα παντού, τώρα λένε για πληροφορική και αγγλικά στα νηπιαγωγεία...

Ένα ακόμη άρθρο που γράφει για 4η βιομηχανική επανάσταση και ρομποτική στο Δημοτικό δε θα αλλάξει την παραπάνω κατάσταση. Δίωρα είναι και τα Θρησκευτικά στο Γυμνάσιο, έγιναν ξαφνικά όλοι οι 15χρονοι θρησκευόμενοι;

Αν το υπουργείο ήθελε θα είχε φτιάξει εδώ και χρόνια ένα σύγχρονο πρόγραμμα σπουδών για τους μαθητές και όλοι θα ήταν ικανοποιημένοι αντί να κάνουν εισηγήσεις οι διάφορες επιτροπές.

 
Αποδιέγερση των μορίων...
30 Απρ 2020 19:27

...Nα ησυχάσουμε πια!

 
Εξισώσεις Navier–Stokes
30 Απρ 2020 19:18

Ρωτήστε τυχαίο αριθμό πτυχιούχων Πληροφορικής, αν έχουν διδαχθεί ρευστομηχανική και πόσοι ασχολούνται με computational fluid dynamics (CFD). Είναι σαν να λέμε ότι όλοι οι πτυχιούχοι Φυσικής γίνονται ειδικοί στην κβαντομηχανική.

Κάποιοι φτάνουν να συνδέουν τον προγραμματισμό σε ψευδογλώσσα μιας συνάρτησης που αυτοματοποιεί την εγγραφή στοιχείων σε πίνακα με την επεξεργασία δεδομένων στο CERN.

 
Πληροφορική
30 Απρ 2020 18:59

προφανής αμηχανία και εμμονή
η πληροφορική είναι θετική επιστήμη
πρέπει να διδάσκεται στην ομώνυμη κατεύθυνση και η ύλη θα καθοριστεί μέχρι τον επόμενο Δεκέμβρη από τους ειδικούς της επιστήμης αυτής.
Προφανώς τα βασικά μαθήματα της θετικής είναι η Φυσική και τα Μαθηματικά και έπονται η Πληροφορική, η Βιολογία και η χημεία.

20 χρόνια η ΑΕΠΠ πυρίτιε, δεν είχε στήριγμα σε παλιότερο έτος: 1 μάθημα= 1 χρονιά Η ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΗ. δεν μπορείς εδώ να ξαναγράψεις την πραγματικότητα στα κλειστά ολιγομελή κοινά

 
Υπερσυντονισμός
30 Απρ 2020 18:14

Νομίζω στις Εφαρμογές Διαδικτύου ή στις Βάσεις Δεδομένων, ανάλογα αν το τμήμα Πληροφορικής είναι πενταετές ή τετραετές. Συνοδεύεται με προτζεκτ (mobile app) για το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Κεντρικό Δόγμα Μοριακής Φυσικής
29 Απρ 2020 23:53

@Μείνετε Συντονισμένοι
Μήπως γνωρίζεις το μοντέλο Lattice Boltzmann σε ποιο volume της αριθμητικής ανάλυσης διδάσκεται, στο Ι ή στο II;

 
Ατομική και Μοριακή Φυσική
30 Απρ 2020 18:09

Μετά την επιτυχή περάτωση των σπουδών στο μάθημα αυτό ο φοιτητής/τρια θα έχει αποκτήσει βασικές γνώσεις σχετικά με τις βασικές αρχές της Ατομικής και Μοριακής δομής όπως τις μελετά η μοντέρνα Φυσική, ξεκινώντας με μια επισκόπηση του χειρισμού των θεμάτων αυτών από την κλασική Φυσική.

Επίσης αποκτά γνώσεις για εφαρμογή σε πολλά σύγχρονα ερευνητικά πεδία όπως: Φωτονική και LASER, εφαρμογές σε πολυμερή, φωτοβολταϊκά όλων των ειδών, Υλικά για ενεργειακές εφαρμογές, βιοϋλικά, Αστροφυσική κ. α. Θα είναι σε θέση να κάνει υπολογισμούς προκειμένου να απαντήσει σε προβλήματα που σχετίζονται με την θεωρία του μαθήματος και τις αντίστοιχες εφαρμογές που παραθέσαμε πριν.

Μοριακή Φυσική: Αδιαβατική Προσέγγιση. Θεώρημα Hellman - Feynman. Θεώρημα Virial. Εισαγωγή στην Κβαντομηχανική θεωρία του χημικού δεσμού. Μόριο H2. Μέθοδος Heitler - London και μέθοδος μοριακών τροχιακών. Ομοιοπολικός δεσμός. Ηλεκτρόνιο μέσα σε αξονικά συμμετρικό πεδίο. Περιγραφή διατομικών μορίων με τη μέθοδο των μοριακών τροχιακών. Συμβολισμός καταστάσεων διατομικών μορίων. Ολική στροφορμή ηλεκτρονίων - πολλαπλή υφή. Ετεροπυρηνικά διατομικά μόρια. Ετεροπολικός δεσμός. Πολυατομικά μόρια - ορίζουσα Stater. Υβριδισμός των ατομικών τροχιακών. Συζυγή μόρια. Δεσμός υδρογόνου. Αλληλεπίδραση van der Waals. Περιστροφή και ταλάντωση των διατομικών μορίων. Φάσματα περιστροφής. Φάσματα ταλαντώσεως. Φάσματα περιστροφής - ταλαντώσεως. Τρόποι ταλαντώσεως πολυατομικών μορίων. Φάσματα Raman. Μοριακές ηλεκτρονικές στάθμες. Αρχή Franck - Condon. Αποδιέγερση των μορίων - εκπομπή ακτινοβολίας. Ενέργεια ιονισμού και ηλεκτρονική συγγένεια των μορίων

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ