Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Η Πληροφορική στο νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας

Δημοσίευση: 27/04/2020
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Γράφουν οι:

Αναγνωστάκης Γιάννης, Μηχανικός Λογισμικού-Υποστήριξη έρευνας, Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης, Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών

Δρ. Γιάτας Δημήτρης, Καθηγητής Πληροφορικής στο 1ο Πειραματικό ΓΕΛ Αθήνας Γεννάδειο

Δρίβας Θανάσης, Μηχανικός Λογισμικού-Υποστήριξη έρευνας, Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής,
Διαστημικών Εφαρμογών και Τηλεπισκόπησης, Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών

Ζερβουδάκης Λάμπρος, Καθηγητής Πληροφορικής Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής (A.F.S)

Τσιωτάκης Παναγιώτης, ΕΔΙΠ Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

Αναντίρρητα, η Πληροφορική παίζει πρωτεύοντα ρόλο στην εποχή μας σε μία μεγάλη γκάμα της ανθρώπινης δραστηριότητας:

1.    Τα Big Data Analytics είναι παντού γύρω μας από την Ιατρική, τη Βιολογία, την Οικονομία μέχρι την Τηλεπισκόπηση και την κλιματική αλλαγή.

2.    Η Μηχανική Μάθηση (Machine Learning, AI) προβλέπει με σχεδόν απόλυτη ακρίβεια ασθένειες, βοηθά στην αποτύπωση για πρώτη σε εικόνα μιας μαύρη τρύπας, ενισχύει τις προσπάθειες για λύση του παγκόσμιου προβλήματος food security μέσω προβλέψεων για την παραγωγή βασικών αγαθών, συμβάλει στην προσπάθεια πρόγνωσης σεισμών κτλ.

3.    Τα Δίκτυα υπολογιστών (Networks) αποτελούν καίριο κόμβο επικοινωνίας αλλά και εργασίας με πρόσφατο παράδειγμα την τηλεκπαίδευση και τηλεργασία. Αλγόριθμοι κρυπτογράφησης δεδομένων και βελτιστοποίησης σήματος και εικόνας συναντώνται σε όλες αυτές τις εφαρμογές που κάνουν χρήση δικτυακών πόρων.

4.    Internet of Things (IoT): δικτύωση όλων των συσκευών και τεχνολογία 5G.

5.    Η ανάπτυξη λογισμικού (Software Engineering) που ξεκινά με το problem solving, μετουσιώνει τον αλγόριθμο σε κώδικα και τον κώδικα, μετά από μία σειρά ενεργειών, σε ένα λογισμικό που όλοι μας χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητα μας. Εφαρμογές για την επικοινωνία, την διαχείριση προϊόντων, την ψυχαγωγία, την πρόγνωση καιρού, η κράτηση θέσεων σε πτήσεις, τα λογισμικά σε οχήματα ή και επίκαιρα όπως η ελληνική πλατφόρμα ενημέρωσης και ανάλυσης του ιού covid-19.

6.    Η θεωρητική πληροφορική που επικεντρώνεται σε πιο αφηρημένες έννοιες ή μαθηματικές πτυχές της πληροφορικής και περιλαμβάνει την θεωρία του υπολογισμού, την υπολογιστική γεωμετρία, τη θεωρία της πληροφορίας, την κρυπτογραφία, τον κβαντικό υπολογισμό, την τυχαιότητα, τη θεωρία αυτομάτων κτλ.

7.    Οι υβριδικοί κλάδοι όπως η Βιοπληροφορική (Bioinformatics), η Πληροφορική στην Ανακάλυψη Φαρμάκων (Informatics in Drug Discovery), η Χημειοπληροφορική (chemoinformatics), η Πληροφορική στο Σχεδιασμό για την Ποιότητα και την Ανάπτυξη των Φαρμακευτικών μορφών (Informatics in Quality by Design and Formulation Development)

Όλα αυτά περιγράφονται συνοπτικά με τον όρο 4η βιομηχανική επανάσταση.

Τα παραπάνω καταδεικνύουν την ανάγκη οι μαθητές και οι μαθήτριες να έρθουν σε επαφή με την επιστήμη της Πληροφορικής μέσω των παρακάτω οδών:

1.    Την αναγνώρισης της φιλοσοφίας όλων των παραπάνω. Για παράδειγμα, η κατανόηση του τρόπου που οι αλγόριθμοι φιλτράρουν τις ειδήσεις στα κοινωνικά δίκτυα και στο Διαδίκτυο αποτελεί θέμα δημοκρατίας. Ο καθηγητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Επιστήμης Υπολογιστών του ΜΙΤ στις ΗΠΑ κ. Δασκαλάκης είναι υπέρμαχος της εισαγωγής του μαθήματος της πληροφορικής ήδη από το δημοτικό αναφέροντας ότι «πρέπει να ξέρεις τις διεργασίες που γίνονται και πώς λειτουργούν οι αλγόριθμοι. Αλλιώς δεν μπορείς να θεωρείσαι ολοκληρωμένος άνθρωπος και να είσαι υπεύθυνος πολίτης σήμερα».

2.    Την εμβάθυνση στην Aλγοριθμική και Yπολογιστική Σκέψη, βασικούς άξονες της Πληροφορικής, που θα πλαισιώσουν όχι μόνο τους αυριανούς επιστήμονες Πληροφορικής αλλά και αυτούς των υπόλοιπων επιστημών, από τις Θετικές έως και σε κάποιο βαθμό τις Θεωρητικές.

3.    Την εμβάθυνση στην ανάπτυξη κώδικα, την σχεδίαση βάσεων δεδομένων για την αυτοματοποίηση ενός αλγορίθμου. Η υλοποίηση αυτή δύναται να γίνει αρχικά σε ψευδογλώσσα (Pseudo code - παγκοσμίως αποδεκτός τρόπος έκφρασης αλγορίθμου, βλέπε IEEE, ScienceDirect κτλ) και εν συνεχεία σε κάποια γλώσσα προγραμματισμού καταδεικνύοντας τις δυνατότητες και τους περιορισμούς εκτέλεσης ενός αλγορίθμου σε μηχανήματα.

Όλα αυτά φαίνεται να τα αντιλαμβάνονται οι πολιτικές ηγεσίες τα τελευταία χρόνια. Ο πρωθυπουργός προεκλογικά μίλησε για την αναγκαιότητα διδασκαλίας του προγραμματισμού από το Δημοτικό.

Αντίστοιχα, στις εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας αναφέρεται συνεχώς ότι είναι στις προθέσεις του η αναβάθμιση της διδασκαλίας της Πληροφορικής. Τα πορίσματα Λιάκου και Γαβρόγλου στην προηγούμενη απόπειρα διαλόγου για την Παιδεία είχαν αμφότερα ειδική αναφορά στην επιστήμη της Πληροφορικής στην εκπαίδευση. Για την ώρα δεν φαίνεται να υλοποιούνται τα παραπάνω καθώς το μάθημα στο Δημοτικό παραμένει 1ωρο και δεν φαίνεται να αυξάνεται ούτε στην δευτεροβάθμια. Επιπρόσθετα, τα εργαστήρια δεξιοτήτων ρομποτικής και ψηφιακών δεξιοτήτων θα ειναι επιλεγόμενα από τους μαθητές. Συνεπώς, ο σχεδιασμός τους δεν είναι ενσωματωμένος στο αντίστοιχο γνωστικό αντικείμενο. Ούτε και ο σχεδιασμός του Κρατικού Πτυχίου Πληροφορικής φαίνεται να εναρμονίζεται με όλη την παραπάνω ανάλυση, αλλά αποτελεί μία αποσπασματική και αποκομμένη δράση. Τέλος, στο λύκειο το μάθημα της Πληροφορικής παραμένει εκτός του Θετικού πεδίου επιστημών, συνεχίζοντας τον στρεβλό και χωρίς καμία επιστημονική και εκπαιδευτική βάση σχεδιασμό του λυκείου Γαβρόγλου.
Είναι διαχρονικό φαινόμενο, όταν πρέπει να μεταβούμε στα συγκεκριμένα, τότε να αρχίζουν οι εκπτώσεις και το αφήγημα να λησμονιέται.

Σε αυτά τα πλαίσια προτείνουμε, ενίσχυση της διδασκαλίας της Πληροφορικής, με σύγχρονα Προγράμματα Σπουδών ως εξής:

ΤΑΞΗ    ΠΡΟΤΑΣΗ
Δημοτικό    2ωρο μάθημα σε Δ-Ε-ΣΤ
Γυμνάσιο     2ωρο μάθημα σε κάθε τάξη
Α Λυκείου    2ωρο μάθημα γενικής παιδείας
Β Λυκείου    όπως στα μαθήματα Θετικής Ομάδας Σπουδών
Γ Λυκείου    μάθημα ενταγμένο στην Θετική Ομάδα Σπουδών

Ετικέτες: 
Πληροφορική

Σχόλια (137)

 
Big in Japan
27 Απρ 2020 10:00

Πάλι εσείς !!!

Μα με τίποτα δεν είστε ευχαριστημένοι εσείς της πληροφορικής.

Έχουμε μπροστά μας ένα νομοσχέδιο που βάζει την πληροφορική μέχρι και στα νηπιαγωγεία και εσείς επιμένετε ότι είστε υποβαθμισμένος γιατί δεν είστε στην Θετική ( δηλαδή επιθυμείτε και 2η κατεύθυνση εκτός από την κατεύθυνση Πληροφορικής ).

Θεός και ( λοιπές ) επιστήμες σηκώνουν τα χέρια.

 
I need a hero
27 Απρ 2020 10:52

Δεν θέλουμε νηπιαγωγεία, προέχουν τα Μαθηματικά, η Γλώσσα, το δημιουργικό παιχνίδι.

Θέλουμε ενιαίο πρόγραμμα από το Δημοτικό μέχρι και τη Γ Λυκείου.

Δεν θέλουμε την κατεύθυνση έκτρωμα ή αλλιώς τα Οικονομικά, θέλουμε ΜΙΑ κατεύθυνση με Πληροφορική και τις υπόλοιπες θετικές επιστήμες.

Απλά και ξεκάθαρα.

 
Παγίδες αλλά δεν πέφτουμε μέσα
27 Απρ 2020 10:54

Αν ήταν κατ/νση όντως Πληροφορικής, θα είχε εεταζόμενη Φυσική αντί για Οικονομία, μέσα όλα τα Πολυτεχνεία, τα Μαθηματικά, το Φυσικό, το Γεωλογικό, τις Πληροφορικές.

άρα είναι ψευδαίσθηση το "&Πληροφορικής"

 
Ου γαρ οίδουσι τι λέγουσι
27 Απρ 2020 11:05

@Big in Japan
Μα που λέει το άρθρο για Νηπιαγωγείο;;; Λέει ξεκάθαρα από Δ' Δημοτικού μάλιστα και για τη Γ' Λυκείου αναφέρει μόνο τη θετική ομάδα σπουδών

 
καλό το παραμύθι αλλά λείπει ο δράκος
27 Απρ 2020 11:09

Κατεύθυνση πληροφορικής αλλά χωρίς τις πληροφορικές και τους ηλεκτρολόγους ; Μάλιστα.
Οξύμωρο κάποιος από την κατεύθυνση πληροφορικής να μην μπορεί να δηλώσει την πληροφορική Ιωαννίνων.

Όπως και οξύμωρο μέσα από την θετική να μπορεί να δηλώσει την εφαρμοσμένη πληροφορική του παμακ χωρίς να εξετάζεται στον προγραμματισμό και στο αοθ. ..

Ηλεκτρολόγος μηχανικός αλλά χωρίς προγραμματισμό. Μάλιστα.

Εκπληκτικός σχεδιασμός.

 
Sounds Like A Melody
27 Απρ 2020 11:26

Αναμενόμενο μήνυμα, σύμφωνα με το memo. H Πληροφορική είναι θετική επιστημη και η θέσης της στην ομώνυμη κατεύθυνση, δίπλα στα Μαθηματικά και στη Φυσική.

 
Εντιμότητα
27 Απρ 2020 12:05

Δυστυχώς κάποιοι από τους συγγραφείς τους άρθρου υπογράφουν με πηγαίους τίτλους ενώ αυτοί δεν τους αναλογούν. Πιο συγκεκριμένα ο κύριος Δρίβας αφήνει να εννοηθεί ότι είναι ερευνητής στο Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών (!!!) ενώ στον παρακάτω σύνδεσμο astro.noa
τον αναφέρει ως μεταπτυχιακό φοιτητή.
Δεν είμαστε ιθαγενείς κύριε!!

 
Big in Japan
27 Απρ 2020 12:24

Άρα τα υπόλοιπα είναι "σάλτσα" στην τοποθέτηση των συντακτών , η ουσία είναι να μπει η πληροφορική ως εξεταζόμενο μάθημα στη θετική .

Γι'αυτό λέω ότι φτάνει πια .
Με 4 μαθήματα δεν γίνετε αυτό , με 5 ίσως .

 
Θανάσης Δρίβας
27 Απρ 2020 12:51

Το site αυτό που αναφέρετε είναι μη ανανεωμένο.

Πηγαίνετε σε στο site του beyond beyond-eocenter και στο Our team.

Και δεν υπέγραψα σαν ερευνητής, αλλά σαν Υποστήριξη έρευνας

Φτάνει πια.

 
@BiginJapan
27 Απρ 2020 13:00

όποιος έχει τη μύγα, μυγιάζεται. Δεν είναι και τόσο έντιμο να εστιάζεις κάπου και μετά να ερμηνεύεις ότι εκεί το εστίασαν οι άλλοι. Ειδικά, αν αναφέρεσαι σε γραπτό κείμενο που υπάρχει ακριβώς από πάνω.
Η εντιμότητα βλέπεις... δεν είναι a la carte

 
Προς κ. Δρίβα
27 Απρ 2020 13:10

Τι είναι ανανέωση ιστοσελίδας; στο memo δεν αναφέρεται τίποτα σχετικά με αυτήν την ιδιότηταν του φυλλομετρητού... είναι beyond my δεσμες-knowledge...

 
Παρατηρητής
27 Απρ 2020 13:20

Είναι γελοίο να μιλάμε για την πληροφορική στο Νηπιαγωγείο σε παιδιά που δεν ξέρουν να πιάνουν ακόμη το μολύβι. Πληροφορική εσείς θεωρείτε να κοιτάζουν τα παιδάκια στις οθόνες. Το κάνουν στο σπίτι τους αυτό άλλωστε.

Στο δημοτικό δεν υπάρχει καν βιβλίο για το μάθημα.

Οι ώρες πληροφορικής πρέπει όμως να αυξηθούν στο γυμνάσιο και λύκειο.
Πολύ σωστά τα γράφουν οι συντάκτες του άρθρου, η κυβέρνηση όμως για άλλη μια φορά αποδεικνύεται ότι άλλα λέει και άλλα κάνει, παραπλανώντας τον κόσμο...

 
Γιάννης Αναγνωστάκης
27 Απρ 2020 13:30

O κόσμος που διαβάζει το άρθρο και στη συνέχεια τα σχόλια μπορεί να καταλάβει ποιος κάνει κριτική και ποιος απλά τοποθετεί σχόλια μόνο και μόνο για να αποπροσανατολίσει τους αναγνώστες.

Είναι φανερό ότι σε κάποιους δεν αρέσουν τα γραφόμενα γιατί κάτι φοβούνται. Όποιος έχει αμφιβολία για την επαγγελματική μας ταυτότητα μπορεί πολύ απλά να τηλεφωνήσει στους επιστημονικούς υπεύθυνους των αντίστοιχων ινστιτούτων και να ρωτήσει αν εργαζόμαστε εκεί ή όχι!

@Big in Japan: Με μια πιο προσεχτική ανάγνωση του άρθρου θα καταλάβεις ότι μιλάμε για όλη την εκπαιδευτική κλίμακα

@Εντιμότητα: Το να λασπολογείς ανώνυμα για κάποιον είναι το λιγότερο ανήθικο

 
Παρατηρητής
27 Απρ 2020 13:32

@εντιμοτητα

Η Ελλάδα έχει και διαστημική υπηρεσία και εδώ και πολύ καιρό η ομάδα beyond του Αστεροσκοπείου Πεντέλης είναι πρωτοπόρα στις διαστημικές εφαρμογές. Οπότε η άγνοια σας υπάρχει είναι διπλή.

Α.Κ.

 
Γιάννης
27 Απρ 2020 13:47

Γιατί δεν συμπεριλαμβάνεται στη πρότασή σας κύριοι το μάθημα της Πληροφορικής και στις μικρές τάξεις του Δημοτικού; Έχετε δει τι γίνεται σε άλλες χώρες; Σκεφτείτε μόνο πόσο βοήθησε το μάθημα στην ασύγχρονη τηλεκπαίδευση αυτών των παιδιών

 
Μηχανικός
27 Απρ 2020 13:49

Εύστοχες οι αναφορές του άρθρου. Αν επιθυμούμε η χώρα μας να προχωρήσει ακολουθώντας- έστω κι αργά- τις προηγμένες χώρες, η κατεύθυνση είναι σαφής.

@Big in Japan
Αν το ζητούμενο είναι το πώς θα "ευχαριστήσουμε" τους διάφορους κλάδους θα συνεχίσουμε να είμαστε πίσω.

 
υποστηριξη
27 Απρ 2020 13:53

αν αλλο ο ερευνητης και αλλο η υποστηριξη ερευνας αφηστε κανα ερευνητη μιλησει.γιατι οικειοποιειστε και συγχεετε ερευνητικα ιδρυματα με την αποψη σας?

 
γ.
27 Απρ 2020 14:06

Προσωπικά, με μια αναζήτηση (αλλά χωρίς να μένω στα πρώτα τρία αποτελέσματα) βρήκα τον κ. Δρίβα ως Research Associate - EO systems engineering στο ινστιτούτο που αναφέρει. Όμως γιατί μας κρύβει και την ταυτότητα του ως καθηγητή;; H μιση αλήθεια είναι ψέμα κ. Δρίβα και κ. Αναγνωστάκη

 
Ερώτηση
27 Απρ 2020 14:50

Αδυνατώ να καταλάβω τι σημαίνει υποστήριξη έρευνας. Ή είσαι ερευνητής ή όχι. Γιατί δεν γράφεται την πραγματική σας ιδιότητα? Θα φανούν τα κίνητρα σας μάλλον. Φαντάσου και άλλοι συγγραφείς βοηθημάτων γνωστού εκδοτικού οίκου να επιχειρηματολογούσαν για τους δικούς τους κλάδους.

 
@υποστηριξη
27 Απρ 2020 15:06

εγραψαν που εργάζονται, όχι ότι εκπροσωπούν τα ιδρύματα αυτά. Αν και αν μιλήσουν τα ιδρύματα τα Μαθηματικά και η Πληροφορική θα μπουν και στη θεωρητική...

Βεβαία το esos έχει βγάλει άρθρο (https://www.esos.gr/arthra/61949/i-pliroforiki-sti-thetiki-kateythynsi) από άλλο άτομο από το Αστεροσκοπείο που δεν ειναι Πληροφορικός...

Μη κουράζεστε, όλη η λάσπη σας θα απαντάται πάντα με ευγένεια, με επιχειρήματα , ορθολογισμό και σκέψη. Διαφορά επιπέδου...

 
Σταυρούλα
27 Απρ 2020 15:10

Θεωρώ άσκοπο να υπάρχουν κακόβουλα σχόλια αντί σοβαρών προτάσεων κάτω από άρθρα. Πιστεύω ότι είναι τουλάχιστον άδικο, μετά τον Covid19 και τον τρόπο εργασίας όλων μας, να μην αναγνωρίζουμε την αξία του μαθήματος αλλά και του επαγγέλματος του μηχανικού λογισμικού, του μηχανικού Υ/Η κ.λπ. Το μάθημα για να αναβαθμιστεί χρειάζεται περισσότερες ώρες (ειδικά στο γυμνάσιο). Όλοι σχεδόν συμφωνούν ότι το μονόωρο μάθημα είναι λειψό, αλλά το ξεχνάνε στην περίπτωση της Πληροφορικής (που είναι και εργαστηριακό!). Επίσης, μιλώντας ως γονέας παιδιού που θέλει να επιλέξει όλες τις σχολές Πληροφορικής θα ήθελα να με διαφωτίσετε όσοι γνωρίζετε με ποια επιλογή μπορεί να το κάνει αυτό (να έχει πρόσβαση σε όλες);

 
@Big in Japan
27 Απρ 2020 15:15

Σε παρακαλώ βρές το σημείο που λέει ξεκάθαρα μέσα στο νομοσχέδιο για το πώς αναβαθμίζεται η Πληροφορική. ΠΡΟΣΟΧΗ: το ΠΩΣ. Αν το βρεις ... γράψε μου...

 
Α-κομμάτιστος
27 Απρ 2020 15:16

@υποστηριξη
Η αναφορά στο που εργάζεται κάποιος είναι οικειοποίηση;;;

Επισης, η υποστηριξη ερευνας σημαινει οτι συμμετεχεις σε ερευνητικα προγραμματα, γραφεις paper αλλα δεν εισαι ερευνητης καποιας βαθμιδας..

Τελος, το esos εχει φιλοξενησει και αρθρο και αλλων, μη πληροφορικων, απο ερευνητικα ιδρυματα: https://www.esos.gr/arthra/61949/i-pliroforiki-sti-thetiki-kateythynsi

 
έλλειψη επιχειρημάτων
27 Απρ 2020 15:25

Η επιχειρηματολογία αυτών που διαφωνούν (;) Με το κείμενο , δυστυχώς περιορίζεται στην ιδιότητα του κυρίου Δρίβα.

Είναι ερευνητής στο Αστεροσκοπείο , είναι στο κυλικείο ; Και τώρα που επιβεβαιώθηκε ότι είναι ερευνητής γιατί δηλώνει μόνο το Αστεροσκοπείο και οχι την καθηγητική του ιδιότητα.

Και όλα αυτά είναι σχόλια ανωνύμων.
Κρίνουν κάποιον που έβαλε την υπογραφή του σε ένα άρθρο ποιοί ; Οι ανώνυμοι.

Επί της ταμπακιέρα κουβέντα.
Η επιστήμη της πληροφορικής έχει τη θέση που της αρμόζει ; Εκπαιδευτικά μιλώντας μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι τουλάχιστον όλοι οι υποψήφιοι που στοχεύουν σε σχολές πληροφορικής , σε μαθηματικά τμήματα και σε πολυτεχνεία πρέπει να έχουν εξεταστεί στον προγραμματισμό ;

Είχα την ελπίδα ότι αυτές τις ημέρες η επιστήμη της πληροφορικής θα πάρει την θέση που της αξίζει , γιατί ίσως μέσα από την αναγκαιότητα της κάποιοι θα καταλάβαιναν κάποια πράγματα παραπάνω.

Επί της ταμπακιέρας λοιπόν. Τα πανεπιστήμια το 2015 απάντησαν . Όσα θεωρούν τον προγραμματισμό προαπαιτούμενο το δήλωσαν. Οφείλει το υπουργείο να διόρθωση την εκπαιδευτική στρέβλωση και να βάλει την επιστήμη εκεί που τα ίδια τμήματα την έθεσαν στην αδιπ.

Απόστολος Αμανατίδης

 
Πληροφορική
27 Απρ 2020 15:26

νομίζω ότι η συζήτηση και πάλι χάθηκε, λες και εισπνέουμε αναθυμιάσεις αιθυλικής αλκοόλης

 
ΠΕ86
27 Απρ 2020 15:29

Όποιος δε θέλει να δει την ουσία ασχολείται με τους τίτλους και με τα επικοινωνιακά τεχνάσματα της Κεραμέως. Βάλτε τη λογική μπροστά από τα στενά συμφέροντά σας και δείτε τα εξής ...

Πληροφορική στο Νηπ/γείο : Τα μικρά παιδιά της προσχολικής ηλικίας δεν έχουν αναγκη την πληροφορική (έστω και με βιωματικό τρόπο) αλλά την κοινωνικοποίηση, την εκπαίδευση σε βασικά αντικείμενα (γλώσσα, αριθμητική), χρηστικές γνώσεις της ηλικίας και την αναγνώριση και αντιμετώπιση προβλημάτων (μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα λόγου κτλ). Αυτό που κάνει η Κεραμέως είναι να προσπαθήσει να μειώσει τις ανάγκες σε νηπιαγωγούς! Βγάζει μάτι...

Πληροφορική στο Δημοτικό : Σήμερα γίνεται 1ω/εβδομάδα σε κάθε τάξη. Με 1ω την εβδομάδα δουλειά δε γίνεται. Επίσης, οι μικρές τάξεις (Α,Β,Γ) έχουν άλλες προτεραιότητες και γνώσεις να κατακτήσουν! Γι' αυτό 2ωρο στις Δ',Ε' και ΣΤ' τάξεις!

Πληροφορική στο Γυμνάσιο : Οι στόχοι του ΠΣ της πληροφορικής είναι τόσοι που ΔΕΝ μπορούν να εκπληρωθούν σε ένα 1ωρο μάθημα. Ειδικά η διδασκαλία προγραμματισμού στην Α' και Β' γυμνασίου μέσα 4 ή 5 ώρες, που προτείνουν οι οδηγίες, είναι κοροϊδία! Το μάθημα πρέπει να γίνει 2ωρο και αν αυτό είναι δύσκολο να ξεκινήσουμε σταδιακά από τη Γ' γυμνασίου. Επίσης, το βιβλίο της πληροφορικής είναι απαρχαιομένο και περιλαμβάνει μόνο ένα μέρος του ΑΠΣ του μαθήματος. Πως θα εξετάζεται; Αυτά που περιλαμβάνονται στο ΠΣ της Γ' γυμνασίου ΔΕΝ υπάρχουν καν στο βιβλίο...

Πληροφορική στο Λύκειο :

Α' τάξη : Αφού η Πληροφορική είναι τόσο σημαντικό αντικείμενο για όλους γιατί παραμένει επιλεγόμενο μάθημα και όχι 2ωρο υποχρεωτικό? Το βιβλίο του επιλεγόμενου μαθήματος είναι το μοναδικό σύγχρονο βιβλίο πληροφορικής και απευθύνεται σε όλους τους μαθητές (ανεξαρτήτως κλίσεων και επαγγελματικού προσανατολισμού)

Β' τάξη : Ένα ακόμα 1ωρο μάθημα που είναι η εισαγωγή στην αλγοριθμική και διδάσκεται σε όλους! Για ποιο λόγο 1ωρο και για ποιο λόγο διδάσκουμε αλγοριθμική σε μαθητές που είναι της Ανθρωπιστικής? Πρέπει να γίνει 2ωρο και να ενταχθεί στην Θετική Ο.Π. Για την ανθρωπιστική είναι η Φιλοσοφία.

Γ' τάξη : Ο ΑΠΟΛΥΤΟΣ παραλογισμός! Αν η Πληροφορική ανήκει στην Ο.Π Οικονομίας-Πληροφορικής γιατί όλες οι σχολές Πληροφορικής & ΗΜΜΥ βρίσκονται στην Θετική? Και αν όλες οι σχολές Πληροφορικής & ΗΜΜΥ βρίσκονται στη Θετική... τότε γιατί η Πληροφορική είναι απ' έξω? Η πληροφορική είναι θετική επιστήμη... Μέχρι και στα πανεπιστήμια τα παλιότερα τμήματα πληροφορικής ανήκουν στις σχολές θετικών επιστημών! Μην κάνετε πως δεν καταλαβαίνετε!!!

Και αν δεν γίνεται αλλιώς... Βάλτε όσους δηλώνουν τμήματα της Θετικής σχετικά με υπολογιστές να δίνουν Πληροφορική αντί για Χημεία (κάτι αντίστοιχο με αυτό που θα γίνεται με τα Μαθηματικά/Βιολογία για τους υποψήφιους Ιατρικών σχολών.)

 
Χημικός ΔΕ
27 Απρ 2020 15:30

Πόσοι από τους συγγραφείς του άρθρου είναι εκπαιδευτικοί σε δημόσιο σχολείο?

 
Νικος
27 Απρ 2020 15:55

Να μπει και στη θεωρητική γιατί με αυτή θα αποκωδικοποιησετε τη Γραμμική τάδε . Μάθετε στα παιδιά να στέλνουν κανένα email που τους κάναμε μάθημα πως να φτιάχνουν και να στέλνουν email για να κάνουμε τη σύγχρονη.

 
κύριε τσωτάκη ΕΔΙΠ
27 Απρ 2020 16:09

εσεις δεν ειστε ο γνωστος συγγραφεας φροντιστηριακων εγχειριδιων πληροφορικης?εσεις δεν ειστε καθηγητης πληριφορικης?γιατι υποτιματε το καθηγητικο εργο σας και δεν το αναφερετε?

 
Σχολές Πληροφορικής
27 Απρ 2020 17:02

Με εξέταση σε Μαθηματικά και Φυσική (ΟΠ Θετικών Επιστημών) οι υποψήφιοι έχουν πρόσβαση σε όλες τις σχολές Πληροφορικής. Το πεδίο Οικονομικά και Πληροφορική έχει δημιουργήσει αυτόν τον τεχνητό διαχωρισμό που δεν υπήρχε ούτε με το σύστημα των Δεσμών ούτε με το σύστημα των Κατευθύνσεων, δηλαδή να εισάγονται στις τετραετείς σχολές Πληροφορικής μαθητές που εξετάστηκαν σε Μαθηματικά και Αρχές Οικονομικής Θεωρίας.

Ο προγραμματισμός δεν είναι προαπαιτούμενο για τη φοίτηση στην Πληροφορική, οι φοιτητές δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα να μάθουν μια γλώσσα προγραμματισμού στο α' εξάμηνο σπουδών. Ειδικά το μάθημα στο Λύκειο (ΑΕΠΠ) είναι προβληματικό και όλοι οι καθηγητές επιθυμούν την ανανέωση της ύλης και του βιβλίου.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.