Σε δύο Πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα Γενικής Παιδείας: «Νέα Ελληνικά» και «Μαθηματικά (Άλγεβρα)» και δύο μαθήματα ειδικότητας θα εξεταστούν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2021 οι μαθητές των ΕΠΑΛ ημερήσιων και εσπερινών που θα ε’ιναι υποψήφιοι για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, με απόφαση που υπέγραψε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την απόφαση:
Πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα υποψηφίων Γ ́ Ημερησίων και Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.):
1. Ο υποψήφιος του Τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος με ειδικότητα:
α. Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις
ii. Αρχές Βιολογικής Γεωργίας
β. Τεχνικός Ζωικής Παραγωγής εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις
ii. Αρχές Βιολογικής Γεωργίας
γ. Τεχνικός Τεχνολογίας Τροφίμων και Ποτών εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις
ii. Αρχές Βιολογικής Γεωργίας
δ. Τεχνικός Ανθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Τοπίου εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις
ii. Αρχές Βιολογικής Γεωργίας
2. Ο υποψήφιος του Τομέα Διοίκησης και Οικονομίας με ειδικότητα:
α. Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
ii. Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης
β. Υπάλληλος Αποθήκης και Συστημάτων Εφοδιασμού εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
ii. Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης
γ. Υπάλληλος Εμπορίας και Διαφήμισης εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
ii. Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης
δ. Υπάλληλος Τουριστικών Επιχειρήσεων εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
ii. Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης
3. Ο υποψήφιος του Τομέα Δομικών Έργων, Δομημένου Περιβάλλοντος και Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού με ειδικότητα:
α. Τεχνικός Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Αρχιτεκτονικό Σχέδιο
ii. Οικοδομική
4. Ο υποψήφιος του Τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών με ειδικότητα:
α. Γραφικών Τεχνών εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης
ii. Τεχνολογία Υλικών
β. Αργυροχρυσοχοΐας εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης
ii. Τεχνολογία Υλικών
γ. Συντήρησης Έργων Τέχνης - Αποκατάστασης εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης
ii. Τεχνολογία Υλικών
δ. Σχεδίασης και Παραγωγής Ενδύματος εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης
ii. Τεχνολογία Υλικών
ε. Σχεδιασμού-Διακόσμησης Εσωτερικών Χώρων εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης
ii. Τεχνολογία Υλικών
στ. Επιπλοποιίας - Ξυλογλυπτικής εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης
ii. Τεχνολογία Υλικών
5. Ο υποψήφιος του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού με ειδικότητα:
α. Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Δίκτυα Υπολογιστών
ii. Ψηφιακά Συστήματα
β. Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ηλεκτροτεχνία 2
ii. Ηλεκτρικές Μηχανές
6. Ο υποψήφιος, του Τομέα Μηχανολογίας με ειδικότητα:
α. Τεχνικός Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων και Κατασκευών εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Στοιχεία Μηχανών
ii. Στοιχεία Σχεδιασμού Κεντρικών Θερμάνσεων
β. Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Στοιχεία Μηχανών
ii. Στοιχεία Σχεδιασμού Κεντρικών Θερμάνσεων
γ. Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης, Αερισμού και Κλιματισμού εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Στοιχεία Μηχανών
ii. Στοιχεία Ψύξης - Κλιματισμού
δ. Τεχνικός Οχημάτων εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Στοιχεία Μηχανών
ii. Μηχανές Εσωτερικής Καύσης ΙΙ
ε. Τεχνικός Μηχανοσυνθέτης Aεροσκαφών εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Στοιχεία Μηχανών
ii. Κινητήρες Αεροσκαφών
7. Ο υποψήφιος του Τομέα Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων με ειδικότητα:
α. Πλοίαρχος Εμπορικού Ναυτικού εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ναυσιπλοΐα ΙΙ
ii. Ναυτικό Δίκαιο - Διεθνείς Κανονισμοί στη Ναυτιλία - Εφαρμογές β. Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ναυτικές Μηχανές
ii. Ναυτικό Δίκαιο - Διεθνείς Κανονισμοί στη Ναυτιλία - Εφαρμογές
8. Ο υποψήφιος του Τομέα Πληροφορικής με ειδικότητα:
α. Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Προγραμματισμός Υπολογιστών
ii. Δίκτυα Υπολογιστών
β. Τεχνικός Η/Υ και Δικτύων Η/Υ εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Προγραμματισμός Υπολογιστών
ii. Δίκτυα Υπολογιστών
9. Ο υποψήφιος του Τομέα Υγείας - Πρόνοιας - Ευεξίας με ειδικότητα:
α. Βοηθός Νοσηλευτή εξετάζεται στα μαθήματα:
i Ανατομία - Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή
β. Βοηθός Ιατρικών - Βιολογικών Εργαστηρίων εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ανατομία - Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή
γ. Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ανατομία - Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή
δ. Βοηθός Φυσικοθεραπευτή εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ανατομία - Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή
ε. Βοηθός Οδοντοτεχνίτη εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ανατομία - Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή
στ. Βοηθός Ακτινολογικών Εργαστηρίων εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ανατομία- Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή
ζ. Βοηθός Φαρμακείου εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ανατομία- Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή
η. Αισθητικής Τέχνης εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ανατομία- Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή
θ. Κομμωτικής Τέχνης εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ανατομία- Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή
@Εκπαιδευτικός Επαλ
Αναρωτιέμαι, θα λέγατε το ίδιο για έναν απόφοιτο ΓΕΛ που απέτυχε στις πανελλαδικές και πήγε να σπουδάσει π.χ στην Αγγλία ή στην Ιταλία; Δυστυχώς, δεν το νομίζω... σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχουν αμφισβητήσεις ακόμη και όταν πρόκειται για χώρες με πολύ πιο "ύποπτο" πανεπιστημιακό παρελθόν και για μαθητές πολύ αδύναμους και αμελείς. Υπάρχουν άξιοι μαθητές στα ΕΠΑΛ που μπορούν να ανταπεξέλθουν σε οποιαδήποτε σχολή, να είσαστε σίγουρος. Τα όποια κενά, εύκολα ή δύσκολα, καλύπτονται όταν υπάρχει μυαλό και θέληση. Εκτός αν πιστεύετε πως όλοι οι μαθητές των ΕΠΑΛ είναι μειωμένων νοητικών ικανοτήτων!
Καταλαβαίνω πως σε κάποιον που δε γνωρίζει την δομή του ΕΠΑΛ τα μαθήματα αυτά φαίνονται περίεργα. Μην ξεχνάμε όμως πως αυτά είναι που διδάσκονται στην πλειοψηφία των σχολών του τομέα τους. Ο φοιτητής της μηχανολογίας θα κάνει στα 4 χρόνια των σπουδών του 2-3 μαθήματα φυσικής και 15-20 ειδικότητας. Γιατί λοιπόν να εισαχθεί στην σχολή εξεταζόμενος στην φυσική και όχι π.χ στα στοιχεία μηχανών;
Κατά τη γνώμη μου το θέμα δεν είναι η κατάργηση ή η ενίσχυση του ΕΠΑΛ, αλλά το αν είναι σωστό να υπάρχουν 2 τύποι λυκείων. Από εκεί ξεκινά το πρόβλημα, γιατί δημιουργούνται αντιπαλότητες, στρεβλώσεις και στερεότυπα από τα οποία στο τέλος οι μόνοι χαμένοι είναι οι μαθητές. Ένας μόνο τύπος λυκείου θα έπρεπε να υπάρχει, πιο κοντά όμως στην δομή και την λογική του ΕΠΑΛ. Μια πρώτη τάξη με πολλά μαθήματα επιλογής και έμφαση στον επαγγελματικό προσανατολισμό, ώστε οι μαθητές να βρουν τις κλίσεις τους και να αποφασίσουν συνειδητά τί θέλουν να κάνουν. Και από εκεί και πέρα διαχωρισμός, μέσα στο ίδιο σχολείο όμως, σε αυτούς που θέλουν να προσπαθήσουν για την εισαγωγή τους σε μια σχολή και σε αυτούς που θέλουν απλά το απολυτήριο. Όχι όμως 3-4 κατευθύνσεις όπως υπάρχει τώρα στο ΓΕΛ. Φτάνει πια με τα κλασικά μαθήματα, όχι άλλη φυσική, χημεία, μαθηματικά!!! Ακόμη και τα Νέα Ελληνικά εξετάζονται πλέον λες και όλοι οι μαθητές θα γίνουν φιλόλογοι!! Έχει ξεφύγει τελείως η κατάσταση. Όλοι λένε πως οι Έλληνες μαθητές διδάσκονται στη Γ' Λυκείου την ύλη του 1ου έτους των πανεπιστημιακών σχολών. Λες και θέλουμε να αποδείξουμε στα παιδιά μας ότι είναι ανόητα και ανίκανα αν δεν ξέρουν ολοκληρώματα ή δεν μπορούν να βρουν όλα τα εκφραστικά μέσα σε ένα λογοτεχνικό κείμενο. Λες και αν δεν τα εξοντώσουμε νοητικά, ψυχικά και συναισθηματικά μέσα από την διαδικασία των πανελλαδικών δεν είναι άξια να προχωρήσουν στη ζωή του.