Τα μαθήματα που θα εξεταστούν στις Πανελλαδικές οι μαθητές των ΕΠΑΛ

«Νέα Ελληνικά» και «Μαθηματικά (Άλγεβρα)» και δύο μαθήματα ειδικότητας

26/04/2021

Ενημερώθηκε: 26/04/2021, 12:59

Άκουσε το άρθρο

Σε δύο Πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα Γενικής Παιδείας: «Νέα Ελληνικά» και «Μαθηματικά (Άλγεβρα)» και δύο μαθήματα ειδικότητας θα εξεταστούν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2021 οι μαθητές των ΕΠΑΛ ημερήσιων και εσπερινών που θα ε’ιναι υποψήφιοι για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, με απόφαση που υπέγραψε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την απόφαση:

Πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα υποψηφίων Γ ́ Ημερησίων και Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.):

1. Ο υποψήφιος του Τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος με ειδικότητα:

α. Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις
ii. Αρχές Βιολογικής Γεωργίας

β. Τεχνικός Ζωικής Παραγωγής εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις
ii. Αρχές Βιολογικής Γεωργίας

γ. Τεχνικός Τεχνολογίας Τροφίμων και Ποτών εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις

ii. Αρχές Βιολογικής Γεωργίας

δ. Τεχνικός Ανθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Τοπίου εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις
ii. Αρχές Βιολογικής Γεωργίας

2. Ο υποψήφιος του Τομέα Διοίκησης και Οικονομίας με ειδικότητα:

α. Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
ii. Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης

β. Υπάλληλος Αποθήκης και Συστημάτων Εφοδιασμού εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
ii. Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης

γ. Υπάλληλος Εμπορίας και Διαφήμισης εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
ii. Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης

δ. Υπάλληλος Τουριστικών Επιχειρήσεων εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
ii. Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης

3. Ο υποψήφιος του Τομέα Δομικών Έργων, Δομημένου Περιβάλλοντος και Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού με ειδικότητα:

α. Τεχνικός Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Αρχιτεκτονικό Σχέδιο
ii. Οικοδομική

4. Ο υποψήφιος του Τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών με ειδικότητα:

α. Γραφικών Τεχνών εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης
ii. Τεχνολογία Υλικών

β. Αργυροχρυσοχοΐας εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης
ii. Τεχνολογία Υλικών

γ. Συντήρησης Έργων Τέχνης - Αποκατάστασης εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης
ii. Τεχνολογία Υλικών

δ. Σχεδίασης και Παραγωγής Ενδύματος εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης
ii. Τεχνολογία Υλικών

ε. Σχεδιασμού-Διακόσμησης Εσωτερικών Χώρων εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης
ii. Τεχνολογία Υλικών

στ. Επιπλοποιίας - Ξυλογλυπτικής εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης
ii. Τεχνολογία Υλικών

5. Ο υποψήφιος του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού με ειδικότητα:

α. Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Δίκτυα Υπολογιστών
ii. Ψηφιακά Συστήματα

β. Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ηλεκτροτεχνία 2
ii. Ηλεκτρικές Μηχανές

6. Ο υποψήφιος, του Τομέα Μηχανολογίας με ειδικότητα:

α. Τεχνικός Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων και Κατασκευών εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Στοιχεία Μηχανών
ii. Στοιχεία Σχεδιασμού Κεντρικών Θερμάνσεων

β. Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Στοιχεία Μηχανών
ii. Στοιχεία Σχεδιασμού Κεντρικών Θερμάνσεων

γ. Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης, Αερισμού και Κλιματισμού εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Στοιχεία Μηχανών
ii. Στοιχεία Ψύξης - Κλιματισμού

δ. Τεχνικός Οχημάτων εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Στοιχεία Μηχανών
ii. Μηχανές Εσωτερικής Καύσης ΙΙ

ε. Τεχνικός Μηχανοσυνθέτης Aεροσκαφών εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Στοιχεία Μηχανών
ii. Κινητήρες Αεροσκαφών

7. Ο υποψήφιος του Τομέα Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων με ειδικότητα:

α. Πλοίαρχος Εμπορικού Ναυτικού εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ναυσιπλοΐα ΙΙ
ii. Ναυτικό Δίκαιο - Διεθνείς Κανονισμοί στη Ναυτιλία - Εφαρμογές β. Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Ναυτικές Μηχανές
ii. Ναυτικό Δίκαιο - Διεθνείς Κανονισμοί στη Ναυτιλία - Εφαρμογές

8. Ο υποψήφιος του Τομέα Πληροφορικής με ειδικότητα:

α. Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Προγραμματισμός Υπολογιστών
ii. Δίκτυα Υπολογιστών

β. Τεχνικός Η/Υ και Δικτύων Η/Υ εξετάζεται στα μαθήματα:
i. Προγραμματισμός Υπολογιστών
ii. Δίκτυα Υπολογιστών

9. Ο υποψήφιος του Τομέα Υγείας - Πρόνοιας - Ευεξίας με ειδικότητα:

α. Βοηθός Νοσηλευτή εξετάζεται στα μαθήματα:

i Ανατομία - Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή

β. Βοηθός Ιατρικών - Βιολογικών Εργαστηρίων εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ανατομία - Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή

γ. Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ανατομία - Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή

δ. Βοηθός Φυσικοθεραπευτή εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ανατομία - Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή

ε. Βοηθός Οδοντοτεχνίτη εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ανατομία - Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή

στ. Βοηθός Ακτινολογικών Εργαστηρίων εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ανατομία- Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή

ζ. Βοηθός Φαρμακείου εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ανατομία- Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή

η. Αισθητικής Τέχνης εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ανατομία- Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή

θ. Κομμωτικής Τέχνης εξετάζεται στα μαθήματα:

i. Ανατομία- Φυσιολογία II
ii. Υγιεινή

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Σχόλια (19)

Βικτωρία
|

@Εκπαιδευτικός Επαλ
Αναρωτιέμαι, θα λέγατε το ίδιο για έναν απόφοιτο ΓΕΛ που απέτυχε στις πανελλαδικές και πήγε να σπουδάσει π.χ στην Αγγλία ή στην Ιταλία; Δυστυχώς, δεν το νομίζω... σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχουν αμφισβητήσεις ακόμη και όταν πρόκειται για χώρες με πολύ πιο "ύποπτο" πανεπιστημιακό παρελθόν και για μαθητές πολύ αδύναμους και αμελείς. Υπάρχουν άξιοι μαθητές στα ΕΠΑΛ που μπορούν να ανταπεξέλθουν σε οποιαδήποτε σχολή, να είσαστε σίγουρος. Τα όποια κενά, εύκολα ή δύσκολα, καλύπτονται όταν υπάρχει μυαλό και θέληση. Εκτός αν πιστεύετε πως όλοι οι μαθητές των ΕΠΑΛ είναι μειωμένων νοητικών ικανοτήτων!

Καταλαβαίνω πως σε κάποιον που δε γνωρίζει την δομή του ΕΠΑΛ τα μαθήματα αυτά φαίνονται περίεργα. Μην ξεχνάμε όμως πως αυτά είναι που διδάσκονται στην πλειοψηφία των σχολών του τομέα τους. Ο φοιτητής της μηχανολογίας θα κάνει στα 4 χρόνια των σπουδών του 2-3 μαθήματα φυσικής και 15-20 ειδικότητας. Γιατί λοιπόν να εισαχθεί στην σχολή εξεταζόμενος στην φυσική και όχι π.χ στα στοιχεία μηχανών;
Κατά τη γνώμη μου το θέμα δεν είναι η κατάργηση ή η ενίσχυση του ΕΠΑΛ, αλλά το αν είναι σωστό να υπάρχουν 2 τύποι λυκείων. Από εκεί ξεκινά το πρόβλημα, γιατί δημιουργούνται αντιπαλότητες, στρεβλώσεις και στερεότυπα από τα οποία στο τέλος οι μόνοι χαμένοι είναι οι μαθητές. Ένας μόνο τύπος λυκείου θα έπρεπε να υπάρχει, πιο κοντά όμως στην δομή και την λογική του ΕΠΑΛ. Μια πρώτη τάξη με πολλά μαθήματα επιλογής και έμφαση στον επαγγελματικό προσανατολισμό, ώστε οι μαθητές να βρουν τις κλίσεις τους και να αποφασίσουν συνειδητά τί θέλουν να κάνουν. Και από εκεί και πέρα διαχωρισμός, μέσα στο ίδιο σχολείο όμως, σε αυτούς που θέλουν να προσπαθήσουν για την εισαγωγή τους σε μια σχολή και σε αυτούς που θέλουν απλά το απολυτήριο. Όχι όμως 3-4 κατευθύνσεις όπως υπάρχει τώρα στο ΓΕΛ. Φτάνει πια με τα κλασικά μαθήματα, όχι άλλη φυσική, χημεία, μαθηματικά!!! Ακόμη και τα Νέα Ελληνικά εξετάζονται πλέον λες και όλοι οι μαθητές θα γίνουν φιλόλογοι!! Έχει ξεφύγει τελείως η κατάσταση. Όλοι λένε πως οι Έλληνες μαθητές διδάσκονται στη Γ' Λυκείου την ύλη του 1ου έτους των πανεπιστημιακών σχολών. Λες και θέλουμε να αποδείξουμε στα παιδιά μας ότι είναι ανόητα και ανίκανα αν δεν ξέρουν ολοκληρώματα ή δεν μπορούν να βρουν όλα τα εκφραστικά μέσα σε ένα λογοτεχνικό κείμενο. Λες και αν δεν τα εξοντώσουμε νοητικά, ψυχικά και συναισθηματικά μέσα από την διαδικασία των πανελλαδικών δεν είναι άξια να προχωρήσουν στη ζωή του.

Δυτικά προάστια.
|

Μία απορία: Τι νόημα έχει να ανακοινώνονται τώρα στο σε ποια μαθήματα ειδικότητας θα εξεταστούν οι τελειόφοιτοι και οι απόφοιτοι των ΕΠΑ.Λ. όταν το περασμένο φθινόπωρο και μετά τον Ιανουάριο ( μείωση ύλης ) είχε ανακοινωθεί η εξεταστέα ύλη ( άρα και τα μαθήματα ) αυτών των μαθημάτων.

Απόφοιτη επαλ
|

@εκπαιδευτικος επαλ
Ναι είναι δυνατόν. Είμαι φοιτήτρια δεύτερου έτους Νοσηλευτικής (ΠΕ),προερχόμενη από ΕΠΑΛ.
Τα καταφέρνω με μεγάλη επιτυχία, οι βαθμοί μου είναι άριστοι και φυσικά δε χρωστάω κανένα μάθημα.
Δεν έχω καμία διαφορά με τους συμφοιτητές μου από τα Γενικά Λύκεια, όπως επίσης κανένας από αυτούς δεν είχε την άποψη ότι είναι άδικο που περάσαμε εμείς των ΕΠΑΛ.

Γενική Υποχρεωτική Εκπαίδευση για όλους τους μαθητές
|

Η εξάσκηση στα Μαθηματικά και τη Γλώσσα δεν έχει σκοπό "να χρειαστεί" κάπου η συγκεκριμένη ύλη του μαθήματος αλλά αποσκοπεί στην ανάπτυξη και την καλλιέργεια της σκέψης (αφαιρετική και κριτική ικανότητα, πλούτος ερεθισμάτων, ανάλυση σύνθετων και αφηρημένων εννοιών). Τα παιδιά στο Λύκειο ακόμα διαμορφώνουν την προσωπικότητά τους, δεν πρέπει να στερηθούν ερεθισματα σε αυτή την κρίσιμη περίοδο.

Το γεγονός ότι τα ωρολόγια προγράμματα στα Γυμνάσια και τα Λύκεια χρειάζονται εκσυγχρονισμό δεν μπορεί να αποτελεί δικαιολογία για να διαχωρίσουμε μαθητές 16 ετών σε "επαγγελματική" και "γενική" εκπαίδευση - ευκαιρίες για κατάρτιση και σεμινάρια προσφέρονται σε κάθε δεκαετία της ζωής, τα νεανικά χρόνια όμως δεν γυρίζουν πίσω.

Τα ΕΠΑΛ είναι μια μορφή εκπαίδευσης που δεν έχει θέση στον 21ο αιώνα, όταν η επαγγελματική κατάρτιση θα γίνεται πλέον στην Τριτοβάθμια. Δεν νοείται σύγχρονος πολίτης που να μην έχει γενικές γνώσεις σε μια πληθώρα αντικειμένων και γι'αυτές δεν αρκούν μόνο τρία χρόνια γυμνασιακών σπουδών, είναι αναγκαίο να καθιερωθεί η Γενική Υποχρεωτική Εκπαίδευση μέχρι τα 18 έτη.

@ Εκπαιδευτικός Επαλ ΠΕ82
27 Δεκ 2020 13:52

Είναι λογικό τα σημερινά παιδιά του Δημοτικού το 2030 να διαχωρίζονται μετά το Γυμνάσιο; Θα ζήσουν και θα εργαστούν το 2040 στις ίδιες κοινωνικές συνθήκες με πριν από πέντε δεκαετίες; Όλες οι ευρωπαϊκές χώρες επενδύουν στη γενική και ακαδημαϊκή εκπαίδευση ακριβώς επειδή οι απαιτήσεις θα είναι αυξημένες και ήδη σε πολλές το ποσοστό των πτυχιούχων Πανεπιστημίου ξεπερνάει το 50% στις ηλικίες κάτω των 30 ετών. Η Ελλάδα πρέπει να διαφυλάξει το μέλλον της νέας γενιάς και να μην υστερήσει.

Τα διαδικαστικά και υλικοτεχνικά θέματα μπορούν να λυθούν, αρκεί να υπάρχει η βούληση για συνολική αναμόρφωση της Α'βθμιας και Β'θμιας Εκπαίδευσης:

Τα ΙΕΚ μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις εγκαταστάσεις των ΕΠΑΛ. Το θέμα είναι να μην απευθύνονται επαγγελματικά προγράμματα σπουδών σε ανήλικους μαθητές αλλά αποκλειστικά σε αποφοίτους Λυκείου (ηλικίας 18-20 ετών).

Επίσης, αξιοσημείωτο είναι πως δε λειτουργεί σχεδόν κανένα ιδιωτικό ΕΠΑΛ (ίσως 2-4 πανελλαδικά), καθώς ΟΛΑ τα ιδιωτικά σχολεία ακολουθούν το πρόγραμμα του Γενικού Λυκείου. Αυτό είναι ενδεικτικό της διαμορφωμένης κατάστασης, όπου τα τεχνικά λύκεια απευθύνονται σχεδόν αποκλειστικά σε μαθητές που προέρχονται από χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα.

Επαγγελματικό Λύκειο
|

Νίκος

Έχεις απόλυτο δίκιο! Εγώ σε επαλ αποφοίτησα και σπουδάζω σε τ.ε.ι (που
πλέον έγιναν όλα τα τ.ε.ι πανεπιστήμια). Δυσκολεύομαι σε αρκετά μαθήματα
επειδή στο σχολείο δεν διάβαζα καθόλου. Μόνο τα πανελλαδικά μαθήματα
διάβαζα.Αν δεν διάβαζες π.χ βιολογία στο σχολείο, περιμένεις να ανταπεξέλθεις στην βιολογία πανεπιστημίου; Έτσι είναι.

Νίκος
|

Είναι άδικο και σίγουρα αντισυνταγματικό να εισάγονται στα ΑΕΙ μαθητές με εξετάσεις σε απείρως πιο εύκολα μαθήματα από αυτά που δίνουν οι μαθητές των ΓΕΛ.
Μπαίνουν στο Πολυτεχνείο χωρίς Φυσική και με τα πανεύκολα πρώην μαθηματικά γενικής παιδειάς
Μπαίνουν Ιατρική χωρίς Φυσική, Χημεία, Βιολογία.
Γιατί δεν μιλάει κανείς?
Αλήθεια μπορούν αυτοί οι μαθητές που δεν γνωρίζουν στοιχειώδη μαθηματικά και φυσική να ανταπεξέλθουν στο υψηλό επίπεδο σπουδών του Πολυτεχνείου;
Μπορεί ένας απόφοιτος ΕΠΑΛ που εισάγεται στο Φυσικό (χωρίς Φυσική!!! και χωρίς μαθηματικά κατεύθυνσης) να ανταπεξέλθει ?

Αστερακι
|

Γιατι τωρα σε τι δινουν?

Εκπαιδευτικός Επαλ ΠΕ82
|

Δυστυχώς εγώ δεν θα συμφωνήσω με αυτούς που θέλουν την κατάργηση των ΕΠΑΛ. Απορώ μάλιστα για τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούν όσοι υποστηρίζουν την κατάργηση αυτή.
Γιατί κάποιοι πιστεύουν ότι τα προγράμματα σπουδών των ΕΠΑΛ είναι απαρχαιωμένα;
Μήπως τα συγκρίνουν με τα "σύγχρονα" και "επικαιροποιημένα" προγράμματα των ΓΕΛ;
Γιατί κάποιοι πιστεύουν ότι οι μαθητές στα ΕΠΑΛ "περνάνε" εύκολα τις τάξεις;
Έχουν δει μήπως κάποια στατιστικά στοιχεία; Εγώ πάντως δεν έχω δει.
Που βασίζεται το επιχείρημα ότι οι μαθητές των ΓΕΛ έχουν πιο "ολοκληρωμένη" εκπαίδευση;
Στο γεγονός ότι κάνουν άπειρες ώρες γραμματική και συντακτικό της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας ή στο γεγονός ότι κάνουν άπειρες ώρες μαθηματικών που δεν θα τους χρειαστούν πουθενά;
Θα μπορούσα να γράψω περισσότερα αλλά θα τελειώσω με μία ερώτηση: Αυτοί που υποστηρίζουν την λειτουργία των ΙΕΚ γνωρίζουν ότι τα ΙΕΚ δεν έχουν τίποτα "δικό τους" αλλά δουλεύουν όλα σε εγκαταστάσεις (αίθουσες, εργαστήρια, γραφεία, αποθήκες) των ΕΠΑΛ;
Υ.Γ.: Έχω τελειώσει ΓΕΛ πριν από τριάντα, περίπου, χρόνια.

Δημόσια ΙΕΚ
|

Πολλοί σπουδαστές στα ΙΕΚ είναι απόφοιτοι πανεπιστημίου και συνειδητά έχουν επιλέξει να στραφούν σε κάποιο τεχνικό τομέα για την σταδιοδρομία τους. Επίσης, οι διδάσκοντες συχνά είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου.

Είναι εύκολο σε λίγα χρόνια τα δημόσια ΙΕΚ να καλύψουν πλήρως τις ανάγκες της χώρας για άρτια εκπαιδευμένο τεχνικό προσωπικό, που δεν υστερεί σε γενικές γνώσεις, εγκυκλοπαιδική μόρφωση και κριτική ικανότητα άρα θα μπορεί με μεγάλη ευκολία να μετεκπαιδευτεί και να προχωρήσει τα επόμενα 10-20 χρόνια στον επαγγελματικό χώρο, χωρίς να μένει στάσιμο ή ανενεργό.

Αναβάθμιση Γυμνασίου, Λυκείου και ΙΕΚ
|

Τα ΕΠΑΛ επιλέγονται κυρίως από αδύναμους μαθητές που στην ουσία έχουν αποκλειστεί από τα ΓΕΛ λόγω προβλημάτων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Κανείς μαθητής που μπορεί να φοιτήσει σε ΓΕΛ δεν επιλέγει τα ΕΠΑΛ και τη μαθητεία, αυτό είναι ξεκάθαρο εδώ και μια δεκαετία παρά τις αλλαγές στα προγράμματα σπουδών.

Με την αναβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου και ιδιαίτερα του Γυμνασίου όλοι οι μαθητές θα μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του Λυκείου και στη συνέχεια να λαμβάνουν επαγγελματική κατάρτιση σε ειδικότητα στα Δημόσια ΙΕΚ.

Είναι αυτονόητο ότι είναι πιο εύκολο να συνδεθούν τα ΙΕΚ με τα ΑΕΙ και τις επιχειρήσεις σε σχέση με τα Λύκεια, και να δοθούν ευκαιρίες στους αποφοίτους ΙΕΚ (σε ποσοστό 10-15%) για συνέχιση σπουδών σε κάποια πανεπιστημιακή σχολή.

Ο θεσμός της μαθητείας χωρίς απολυτήριο Γενικού Λυκείου δεν έχει θέση σε μια ευρωπαϊκή χώρα του 21ου αιώνα, που πρέπει να επενδύσει στην εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού της καθώς δεν έχει ισχυρή βιομηχανία και οικονομία.

Ευτυχώς ενισχύονται τα ΕΠΑΛ
|

Με το νομοσχέδιο που θα ψηφιστεί αφού η δημιουργία προτύπων ΕΠΑΛ , η σύνδεση με ΑΕΙ και παραγωγικές επιχειρήσεις και η ενίσχυση της μαθητείας θα τα αναβαθμίσει σημαντικά, όπως έγινε και με την πρόσβαση των αποφοίτων τους σε Πανεπιστήμια και Πολυτεχνεία μέσω Πανελλαδικών εξετάσεων, κάτι που φυσικά δεν ισχύει για τα ΙΕΚ τα οποία απευθύνονται κυρίως σε αποφοίτους ΓΕΛ που δεν πέρασαν σε κάποια σχολή της προτίμησης τους, στα ΕΠΑΛ λόγω ειδικοτήτων έχουν επιλέξει την κατεύθυνση και τις σχολές άρα δεν υπάρχει αυτός ο κίνδυνος, αλλά και για επανακαταρτιση ενηλίκων σε νέα επαγγελματα. Επίσης ενισχύεται και η μαθητεία ως τρίτη επιλογή για τους αποφοίτους!
Εύγε στην κυβέρνηση!

Μαθήματα στο Γενικό Λύκειο τον 21ο αιώνα
|

Οι νέοι πρέπει μέχρι τα 20 να αποκτήσουν σωστές βάσεις ώστε να έχουν νόημα οι προτάσεις που συνεχώς ακούμε για Δια Βιου Μάθηση. Μα, χωρίς να δώσεις τα κατάλληλα θεμέλια στο Σχολείο πώς θα επενδύσεις στην επανεκπαίδευση στο μέλλον;

Ακριβώς για αυτό είναι απαραίτητο ένα υποχρεωτικό Γενικό Λύκειο, όπου ένα στοιχειώδες επίπεδο βασικών γνώσεων σε Επιστήμες, Γλώσσα και Τεχνολογία θα γίνει προσιτό από όλους τους μαθητές (πχ. 12/20 στη γενική βαθμολογία)

Το πρόγραμμα ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, αντιθέτως, παραμένει υπερβολικά τεχνικό και προσανατολισμένο επιπέδου ΙΕΚ (επαγγελματική κατάρτιση)

Ενδεικτικοί τίτλοι μαθημάτων: Εισαγωγή στην Εφοδιαστική (Logistics), Χρηματοπιστωτικές Συναλλαγές-Λογιστικά Φύλλα (EXCEL), Ηλεκτροτεχνία (Κυκλώματα Συνεχούς και Εναλλασσόμενου Ρεύματος), Στοιχεία Σχεδιασμού Κεντρικών Θερμάνσεων, Εσωτερικές Ηλεκτρικές Εγκαταστάσεις, Εφαρμογές Τεχνικής Θερμοδυναμικής.

@Κατάργηση ΕΠΑΛ
21 Νοε 2020 22:41

Οι καθηγητές ας σκεφτούν πρώτα τους μαθητές που γεννήθηκαν μετά το 2010 και θα ενηλικιωθούν μετά το 2030 - με τι εφόδια θα πορευτούν χιλιάδες νέοι άνθρωποι στον 21ο αιώνα;

Δεν είναι μακροπρόθεσμα βιώσιμη επιλογή για την Ελλάδα οι νέοι μαθητές Λυκείου το 2020 να διδάσκονται στην Γ' Τάξη για Εγκαταστάσεις Κλιματισμού ή Συστήματα Αυτοκινήτου ή Οδοντοτεχνία ή Υγιεινή Κόμης Τριχωτού Κεφαλής!

Σας απάντησε και ο απόφοιτος ΕΠΑΛ: Η προτίμηση των διδασκόντων δεν μπορεί να έχει προτεραιότητα έναντι των συμφερόντων της νέας γενιάς.

Επαγγελματικό Λύκειο
|

Έχω αποφοιτήσει από επαγγελματικό λύκειο και είμαι από τους λίγους που πιστεύει ότι τα επαγγελματικά λύκεια δεν χρειάζονται στην κοινωνία. Αφού, υπάρχουν τα γενικά λύκεια (από τα οποία θα πάρεις απολυτήριο λυκείου) και τα ι.ε.κ (από τα οποία θα πάρεις πιστοποιητικό ή και δίπλωμα, βγαίνοντας τεχνικός, βοηθός και στέλεχος, ανάλογα με την ειδικότητα που θα επιλέξεις).
Επομένως, γιατί να υπάρχουν τα επαγγελματικά λύκεια (τα οποία δίνουν απολυτήριο και πτυχίο); Αφού, έχουμε γενικά λύκεια και ι.ε.κ. Ούτε τα ΕΠΑ.Λ,
ούτε οι ΕΠΑ.Σ χρειάζονται και καλό είναι να καταργηθούν. Απλή λογική.

Θα μου πείτε, και τότε ρε φίλε, γιατί πήγες σε επα.λ και δεν πήγες σε γενικό λύκειο; Επειδή όταν πήγαινα στο λύκειο, δεν τα σκεφτόμουνα αυτά. Ήμουν
ένας από τους πολλούς που πίστευε ότι τα επα.λ είναι καλύτερα από τα γε.λ
επειδή δίνουν απολυτήριο και πτυχίο. Αργότερα κατάλαβα ότι δεν είναι καλύτερα από τα γε.λ. Επίσης, ήμουν αδύναμος μαθητής, γι' αυτό τον λόγο
φοίτησα σε επαγγελματικό λύκειο.

Δεν είναι όμως σοβαρός λόγος το να υπάρχουν τα επαγγελματικά λύκεια για
τους αδύναμους μαθητές. Αν είσαι αδύναμος μαθητής γενικότερα, θα είσαι και στο επα.λ αδύναμος. Και τα επα.λ έχουν δύσκολα μαθήματα όπως: άλγεβρα, χημεία, φυσική, κλπ. Ούτε στέκει η λογική του τύπου: οι καθηγητές δεν σε αφήνουν στάσιμο στα μαθήματα, ακόμα και να γράφεις χάλια (αυτό βέβαια δεν ισχύει για τις πανελλαδικές εξετάσεις). Αν το πάρουμε έτσι ρε παιδιά,
ας μην σε αφήνουν στάσιμο ούτε στο γενικό λύκειο. Το μόνο θετικό στα επα.λ
είναι ότι τα πανελλαδικά μαθήματα είναι πιο εύκολα από τα πανελλαδικά μαθήματα του γενικού λυκείου και μπορείς πιο εύκολα να γράψεις έναν υψηλό βαθμό για να εισαχθείς σε κάποιο τμήμα του πανεπιστημίου.

@Κατάργηση ΕΠΑΛ
|

Σε τι θα ωφελήσει τους μαθητές ο γενικός προσανατολισμός ύστερα από έξι χρόνια στο γενικό γυμνάσιο;
Ως εκπαιδευτικός σε ΕΠΑΛ επί είκοσι έτη, μπορώ να σας βεβαιώσω ότι το πρόγραμμα σπουδών είναι ιδιαίτερα απαιτητικό όσον αφορά τα μαθήματα ειδικότητας. Τα μαθήματα γενικής παιδείας ίσως έχουν πιο "ελαφρύ" πρόγραμμα από τα ΓΕΛ (βέβαια, εγώ ποτέ δε χρειάστηκα τα ατέλειωτα μαθηματικά που διδάχθηκα στο πανεπιστήμιο).
Συμφωνώ πως αρκετοί μαθητές εκμεταλλεύονται τα ποσοστά πρόσβασης των ΕΠΑΛ, όμως ο ανταγωνισμός πλέον είναι σκληρός.
Τέλος, ως εκπαιδευτικός ΕΠΑΛ, δεν έχω καμία διάθεση να με "μετακινήσουν" σε άλλη υπηρεσία, με εντελώς διαφορετικό προσανατολισμό και συνθήκες εργασίας.

Σπάρτακος
|

Φιλελεύθερος@ Είσαι και συ υπέρ της αξιολόγησης έτσι? Και γω!!
34 χρόνια έχω στην καμπούρα μου,τι με νοιάζει;)

Κατάργηση ΕΠΑΛ
|

Τα ΕΠΑΛ πρέπει να καταργηθούν ως τύπος Λυκείου και να αναδιοργανωθεί το πρόγραμμα σπουδών του Γενικού Λυκείου μέχρι το 2025. Τα σημερινά παιδιά Δημοτικού πρέπει να έχουν την ευκαιρία να φοιτήσουν σε ενιαία Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με εξατάξιο Γυμνάσιο και διετές Λύκειο με γενικό προσανατολισμό (7-9 μαθήματα, από τα οποία θα εξετάζονται πανελλαδικά στα 5 ή 6), με απογευματινό πρόγραμμα για δραστηριότητες (αθλητικές, καλλιτεχνικές ή επιστημονικές) και ενισχυτική διδασκαλία (πχ. ξένων γλωσσών).

Το πρόγραμμα σπουδών των ΕΠΑΛ δεν καλύπτει τις ακαδημαϊκές ανάγκες για φοίτηση σε ΑΕΙ, και έχουν αναφερθεί πολλά περιστατικά μαθητών Λυκείου που έκαναν εγγραφή σε ΕΠΑΛ μόνο για να εκμεταλλευτούν τα ποσοστά πρόσβασης σε πανεπιστημιακές σχολές.

Η τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση πρέπει να προσφέρεται σε ενήλικες κατόχους απολυτηρίου Λυκείου, άνω των 18 ετών, και αυτό γίνεται μέσα από την ενίσχυση των Δημοσίων ΙΕΚ. Θα μπορούσαν οι εκπαιδευτικοί από τα ΕΠΑΛ να μετακινηθούν σε αυτά και να αναβαθμιστούν τα προγράμματα που προσφέρουν.

Machine Learning
|

Να αντικατασταθεί το μάθημα των μαθηματικών από την πληροφορική. Η πληροφορική είναι τα νέα μαθηματικά.

φιλελεύθερος
|

Έχω διδάξει σε ΕΠΑΛ και ΓΕΛ ημερήσια και εσπερινά για 34 χρόνια. Αναμφίβολα υπάρχει πρόβλημα. Η λύση είναι αξιολόγηση, εσωτερική και εξωτερική. Υπάρχουν οι προϋποθέσεις για αξιολόγηση; ΟΧΙ . Μπορεί η υπουργός να δημιουργήσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις; Ενδεχομένως όχι. Τουλάχιστον ας προσπαθήσει.

Εκπαιδευτικός Επαλ
|

Ερωτώ κυρία Κεραμέως , είναι δυνατόν με τα αναλυτικά προγράμματα που ισχύουν στα Επαλ να τελειώσει ενα παιδί π.χ. στο τομέα υγείας Πανεπιστημιακή σχολή, δηλαδή θέλετε να μας πείσετε ότι με την υγιεινή που εξετάζονται θα τελειώσουν την φαρμακευτική.Επιτέλους παρουσιάστε κάτι ή παραιτηθείτε.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ