Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Πρωτοφανής καθυστέρηση λήψης θεμάτων Πανελληνίων Εξετάσεων

Τι ακριβώς έχει συμβεί
Δημοσίευση: 17/06/2021
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τη φετινή χρονιά έγινε μετάβαση από το παλαιότερο σύστημα μετάδοσης θεμάτων των πανελληνίων εξετάσεων (VBI) στο νέο (ΣΑΜ). Κατά τις δοκιμαστικές εκπομπές που έγιναν τις τελευταίες ημέρες πριν τις εξετάσεις διαπιστώθηκε ότι το νέο σύστημα είχε - σε ορισμένες περιπτώσεις -  πρόβλημα, καθώς κάποια εξεταστικά κέντρα δε λάμβαναν τα μηνύματα παρά μόνο μετά από επανεκκίνηση του συστήματος.

Στην επανεκκίνηση αυτή προχωρούσαν όσοι διαπίστωναν ότι κάποια άλλα σχολεία είχαν ήδη λάβει το σχετικό μήνυμα.

Ενώ εκφράσαμε την ανησυχία μας αυτή στον σύνδεσμό μας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Ρεθύμνου, στον υπεύθυνο της πληροφορικής, ο οποίος με τη σειρά του ενημέρωνε το αρμόδιο τμήμα κεντρικά στο υπουργείο, η απάντηση τους ήταν ότι όλα δουλεύουν καλά και δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας.

Τη Δευτέρα 14 Ιουνίου, 1η ημέρα των πανελλαδικών εξετάσεων το ίδιο πρόβλημα παρουσιάστηκε - σε πολλές περιπτώσεις- κατά τη λήψη της ανακοινοποίησης (λόγω λάθους στο αρχικό) των οδηγιών προς υποψηφίους.

Την  Τετάρτη 16 Ιουνίου, το πρόβλημα αυτό παρουσιάστηκε ξανά, μόνο που αυτή τη φορά το σύστημα κολλούσε τόσο πριν όσο και μετά την επανεκκίνηση και σε πολλές περιπτώσεις χρειάστηκε να γίνεται πολλαπλή επανεκκίνηση του συστήματος με αποτέλεσμα τη σοβαρή καθυστέρηση στην παραλαβή και εκτύπωση των θεμάτων.

Ενώ λοιπόν τα θέματα φαίνεται να στάλησαν στις 08:30, οι ώρες παραλαβής από τα εξεταστικά κέντρα του νομού ήταν οι εξής:

08:40 3ο ΓΕΛ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

08:41 2ο ΓΕΛ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

08:45 ΓΕΛ ΑΤΣΙΠΟΠΟΥΛΟΥ

09.01 ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

09:05 ΓΕΛ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣ

09:05 ΓΕΛ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ

09:10 4ο ΓΕΛ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

09:10 ΓΕΛ ΣΠΗΛΙΟΥ

09:23 1ο ΓΕΛ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

ΓΕΛ ΑΝΩΓΕΙΩΝ (δεν έχουμε ενημέρωση)

ΓΕΛ ΦΟΥΡΦΟΥΡΑ (δεν έχουμε ενημέρωση)

Η αναστάτωση που προκλήθηκε από την εν λόγω καθυστέρηση ήταν φυσικά μεγάλη, καθώς σε κάποια κέντρα οι υποψήφιοι πήραν τα θέματα πάνω από μια ώρα μετά από την αποστολή τους από το υπουργείο. Η αλλαγή της ώρας δυνατής αποχώρησης και μετάθεση της ένα τέταρτο μετά (10:15) δηλώνει, εμμέσως, την παραδοχή του εν λόγω προβλήματος από το υπουργείο.

Ενώ γραφόταν η παρούσα επιστολή (16/6 15:33) λάβαμε το εξής Email:

“Υπενθυμίζονται τα παρακάτω για την αποτελεσματικότερη αποστολή θεμάτων εξετάσεων με τη χρήση του ΣΑΜ:

Το σύστημα έχει σχεδιαστεί ώστε τα τερματικά σημεία να επικοινωνούν ετεροχρονισμένα με την κεντρική υποδομή για την ταχύτερη μετάδοση των θεμάτων. Το ΣΑΜ, εφόσον συνδεθεί αρχικά με την κεντρική υποδομή, ενημερώνεται μόνο με τις νέες αποστολές θεμάτων, ενώ κατά την επανεκκίνηση του απαιτείται η ενημέρωση του συνόλου των αποστολών, καθώς και της εφαρμογής. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στην πρώτη περίπτωση (με την αποστολή θεμάτων) απαιτείται λήψη δεδομένων μόνο περίπου 1ΜΒ, ενώ στην δεύτερη (με επανεκκίνηση) περίπου 70ΜΒ.

Από τα παραπάνω γίνεται κατανοητό ότι η ταυτόχρονη επανεκκίνηση του συνόλου των τερματικών σημείων επιφέρει τεράστια και αχρείαστη επιβάρυνση στο σύνολο της υποδομής. Συνεπώς:

- οι σχολικές μονάδες θα πρέπει να αναμένουν τη λήψη των θεμάτων ΧΩΡΙΣ να κάνουν επανεκκίνηση του συστήματος – επανεκκίνηση θα πρέπει να γίνεται ΜΟΝΟ αν έχει δοθεί σχετική οδηγία αποκλειστικά από την ομάδα υποστήριξης του ΣΑΜ.

- οι ΔΔΕ θα πρέπει να αναμένουν τεχνικές οδηγίες από την ομάδα τεχνικής υποστήριξης του ΣΑΜ και στη συνέχεια να τις μεταβιβάζουν στις σχολικές μονάδες αρμοδιότητάς τους. Ενδεχόμενη λανθασμένη οδηγία, κατά παρέκκλιση της ομάδας υποστήριξης του ΣΑΜ, μπορεί να επιβαρύνει σημαντικά την συνολική απόδοση του συστήματος και να έχει δυσμενείς συνέπειες στις λοιπές σχολικές μονάδες σε πανελλαδικό επίπεδο.

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι η ομάδα υποστήριξης του ΣΑΜ γνωρίζει μέσω παρακολούθησης των κεντρικών υπολογιστικών συστημάτων, τις σχολικές μονάδες ή ΔΔΕ στις οποίες παρουσιάζεται αδυναμία παραλαβής θεμάτων και επικοινωνεί η ίδια για την άμεση επίλυσή τους.

ΥΠΑΙΘ

Ομάδας υποστήριξης ΣΑΜ “

Κάποιες παρατηρήσεις - απορίες σε σχέση με το παραπάνω email:

Είναι η πρώτη φορά που λαμβάνουμε τις παραπάνω οδηγίες, οπότε δεν πρόκειται για “υπενθύμιση” αλλά για εκ των υστέρων και ετεροχρονισμένη ενημέρωση - δικαιολόγηση.

Επανεκκίνηση στο σύστημα δεν έκανε κανένας κατά το δοκούν. Κατά την περίοδο των δοκιμαστικών λήψεων και μετά από οδηγίες της “ομάδας υποστήριξης” έγινε επανεκκίνηση στα κέντρα στα οποία διαπιστώθηκε ότι δεν έχουν πάρει τα θέματα και αφού έχουν περάσει αρκετά λεπτά μετά από την λήψη του σχετικού μηνύματος από άλλα κέντρα. Έτσι έγινε και κατά την λήψη των θεμάτων και σήμερα και αφού διαπιστώναμε ότι τα θέματα που είχαν έρθει σε άλλα κέντρα στα δικά μας δεν είχαν φτάσει.

Αφού παρακολουθείτε πότε υπάρχει αδυναμία λήψης των θεμάτων γιατί δεν επικοινωνήσατε για άμεση επίλυση του προβλήματος κατά τη δοκιμαστική λειτουργία του συστήματος, όποτε θα ήταν και φρόνιμο να μας είχατε ενημερώσει και για τα παραπάνω;

Στην περίπτωση αδυναμίας λήψης των σημερινών θεμάτων, όπου σε μια περίπτωση ξεπέρασε τη μισή ώρα, γιατί δεν επικοινωνήσατε όπως λέτε για άμεση λύση του προβλήματος;

Οι χειριστές μηχανημάτων λήψης θεμάτων πανελληνίων εξετάσεων νομού Ρεθύμνης:

Βουλγαρέλης Αντώνης -  Γιακουμάκης Παντελής - Διαμαντή Βιργινία - Δρανδάκης Νικόλαος -  Καπνιά Χρύσα - Κοκκινάκης Μανόλης - Λαγουδάκη Μαρία - Μουρίκης Περικλής - Ντρέκη Δήμητρα - Παπαδάκης Μανόλης - Παπαδόπουλος Θεόφιλος - Πατεράκη Άννα - Πενθερουδάκης Γιώργος - Τζεκάκης Νίκος

Χειριστής ΣΑΜ ΔΔΕ Ρεθύμνου και υπεύθυνος επικοινωνίας με την ομάδα υποστήριξης ΣΑΜ του υπουργείου: Παπαδόπουλος Λάζαρος

Σχόλια (21)

 
Παρωχημένα συστήματα
27 Ιουν 2021 04:08

Αυτά θα έπρεπε να είχαν απλοποιηθεί εδώ και μια δεκαετία - πουθενά στην Ευρώπη δε γίνεται κάθε χρόνο τέτοια ιστορία με την αποστολή θεμάτων εξετάσεων των τελειόφοιτων Λυκείου.

 
@Aleister
19 Ιουν 2021 19:25

Το πρόβλημα είναι πιο σύνθετο από το e-banking. Στις Πανελλήνιες έχεις πολλαπλούς αποδέκτες που πρέπει να έχουν όλοι τη δυνατότητα ασφαλούς πρόσβασης ταυτόχρονα. Αλλά το πρόβλημα μπορεί να λυθεί όπως είπε και άλλος νωρίτερα, δηλαδή "κλείνεις" τη φυσική πρόσβαση στα εξεταστικά κέντρα κάποια συγκεκριμένη ώρα, και μετά αποδεσμεύεις τα θέματα σε ασφαλές site. Σε περίπτωση που εκείνη την ώρα "αναμεταδοθούν" ή διαρεύσουν κωδικοί των αποδεκτών, και να τα δει τα θέματα κάποιος τρίτος δεν μπορεί να πάει πλέον να εξεταστεί.

 
Aleister
17 Ιουν 2021 23:43

Την εποχή που διακινούνται καθημερινά τρις ευρώ/δολάρια μέσω ebanking παγκοσμίως με τεράστια ασφάλεια, την ίδια στιγμή που κατεβάζεις Gb ταινιών σε λίγα λεπτά, που ανεβάζεις σε cloud όσο όγκο πληροφοριών θέλεις με ένα κλικ και με password κλπ - όλα δωρεάν(!), στην ένδοξη χώρα μας το υπουργείο παιδείας (αρμόδιο και για τις επιστήμες βεβαίως -βεβαίως) εγκαθιστά περίπλοκους και δαπανηρούς εξοπλισμούς που αποτυγχάνουν να μεταδώσουν 5 σελίδες κείμενο!
Είναι βέβαιο πως το κάνουν επίτηδες για να σπαν τα νεύρα του κόσμου, δεν υπάρχει άλλη λογική εξήγηση.

 
owasD
17 Ιουν 2021 23:23

Ρε παιδιά. Αμα τα βάζανε σε σελίδα τα θέματα με κωδικούς ασφαλείας και κατέβαζες το pdf, γιατί να πλήρωνες μετά μια 400κοσαρού σε 2 πληροφορικάριους αφού και οποιοσδήποτε ένας θα τα τύπωνε?
Συνέλθετε.... θέλετε να αφήσετε τους ΠΕ86 στην ανεργία βρε παιδιά?

 
Ερώτηση για ΣΑΜ
17 Ιουν 2021 22:57

Γιατί χρειάζεται το ΣΑΜ και όλη αυτή η ιστορία ρε παιδιά;

1) Υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια υπηρεσίες email με κρυπτογράφηση end-to-end - τα στέλνεις άμεσα σε όλα τα εξεταστικά κέντρα και κανείς τρίτος δεν μπορεί να τα διαβάσει ακόμη κι αν υποκλέψει το μήνυμα καθ'οδόν

2) Μπορείς να τα στείλεις σε κλειδωμένο αρχείο με ισχυρό κωδικό και αφού οι μαθητές έχουν μπει στην αίθουσα και έχει "κλεισει" η προσέλευση στέλνεις τον κωδικό στα εξεταστικά κέντρα

3) Υπαρχουν και άλλες πιο ψαγμένες μέθοδοι χρονοκρυπτογράφησης όπου το αρχείο δεν ανοίγει πριν την καθορισμένη ώρα, και άλλα τέτοια προηγμένα.

Οπότε γιατί όλο αυτό το σύστημα με το "ΣΑΜ"; Δεν γνωρίζω πως λειτουργεί από πρώτο χέρι, αλλά ως εξωτερικός παρατηρητής μου φαίνεται σαν να πήγαν να εφεύρουν τον τροχό από την αρχή. Γιατί δεν χρησιμοποιείται κάτι από τα παραπάνω;

 
Giannis
17 Ιουν 2021 22:24

Πεταμένα λεφτά για ένα άχρηστο σύστημα, αστείες οι δικαιολογίες του υπουργείου.. σεβαστείτε επιτέλους τις αγωνίες και τους κόπους των μαθητών μας.
Απλές και οικονομικές λύσεις υπάρχουν (βλέπε myschool, gov gr ...), co.

 
alastor
17 Ιουν 2021 21:58

Συγχαρητήρια στους συναδέλφους χειριστές του νομού Ρεθύμνης, που ΕΠΩΝΥΜΑ κατέθεσαν τον προβληματισμό τους για τις δυσλειτουργίες του ΣΑΜ, τόσο στη φάση των δοκιμών όσο και κατά τη διάρκεια των εξετάσεων.

@John T, εξαιρετική παρατήρηση, που καταδεικνύει το αβάσιμο του επιχειρήματος της "ομάδας υποστήριξης ΣΑΜ" του ΥΠΑΙΘ περί ....μαζικής επανεκκίνησης. Εν τέλει ναι, το υπουργείο δεν φταίει ποτέ και για τίποτα....

 
Γιαννης Κ.
17 Ιουν 2021 20:18

Χρηστική πληροφορία, για όσους δεν το ξέρουν. Αν μπλοκάρει ο εκτυπωτής, το σώζεις από την επιλογή της εκτύπωσης ως pdf σε φλασάκι και το εκτυπώνεις αλλού.

 
lykeio kompotiou
17 Ιουν 2021 19:44

Στο σχολείο μου δεν είχαμε λάβει το μήνυμα για τα δύο λεπτά και περιμέναμε σα μ.....ς!! Η Δ/νση δεν είχε λάβει θέματα, αλλά σε άλλα κέντρα τα είχαν πάρει (με επανεκκίνηση, όπως μάθαμε αργότερα) και ρωτούσαμε τι πρέπει να κάνουμε. Μας έλεγαν να περιμένουμε οδηγίες από το Υπουργείο και περιμέναμε μέχρι τις 9.10! Τότε είπαμε "δεν πάει άλλο" και κάναμε επανεκκίνηση και τα πήραμε. Αν ξέρουν ποιοι δεν έχουν πάρει θέματα (και η δική μας ΕΕΔΕ δεν τα είχε λάβει) γιατί δεν επικοινωνούσαν νωρίτερα; Ας μπουν σε αίθουσα στις 8.15 να περιμένουν μια ώρα και πλέον να λάβουν θέματα και μετά ας κουνάνε το δάχτυλο!!

 
pakis
17 Ιουν 2021 19:15

@Δ/ντης ΓΕΛ17 Ιουν 2021 16:51
Στο σχολείο που είμαι υπάρχουν 2 εξοπλισμοί ΣΑΜ (minPC, Router, Printer) ώστε αν πάθει κάτι να χρησιμοποιηθεί.
Το ερώτημα είναι γιατί χρειάζεται μια τέτοια δαπανηρή επένδυση ;
Δεν μπορούσε να υπάρχει ένα σύστημα που να έμπαινε κάθε σχολείο με username και password σε μια ιστοσελίδα για να κατεβάσει τα θέματα ;
Τόσα λεφτά μετακινούνται μέσω ebanking κτλ

 
Ηλίας
17 Ιουν 2021 19:10

Δεν θυμάμαι ποτέ να έχουν στείλει αυτή την οδηγία αλλά ούτε να κάνουν λόγο για ετεροχρονισμένη σύνδεση στο κεντρικό σύστημα. Αυτό την 1η μέρα παραλλαβής του συστήματος.

Και πραγματικά, όταν λαμβάνει κάποιος το μήνυμα ότι η αποστολή των θεμάτων θα γίνει σε 2 λεπτά... και περνάνε τα 2 λεπτά... και περνάνε και 5 λεπτά και το διπλανό σχολείο του λέει πως τα έλαβε κανονικά... και η διεύθυνση τον παίρνει τηλέφωνο και ρωτάει αν τα έλαβε και γιατί δεν ήρθαν κλπ... Τότε τι να κάνει ο άλλος???

Μάλλον επανεκκίνηση!

Υ.Γ : Όταν η ανάδοχος εταιρεία ή η Ομ. Υποστήριξης του ΣΑΜ ενημερώσει τους χειριστές ΣΑΜ πως ακριβώς λειτουργεί το σύστημα... μετά ας "ζητάει τα ρέστα". Το υπουργείο χρόνια τώρα εφαρμοζεί τη λογική "εκεί που μας χρωστάγανε, μας πήραν και το βόδι".

 
Πατσιουρης Παναγιώτης ΠΕ86 (Πρώην ΠΕ 19-20)
17 Ιουν 2021 18:55

Αυτό το Υπουργείο όλο εφευρέσεις είναι πια !!!!!!!!!!!!!!! Αφού έχεις κάτι σίγουρο, τι καινούργιο ψάχνουν συνεχώς να βρουνε !!!!!!!!!!!!

 
John T
17 Ιουν 2021 18:06

Ούτε μια σωστή δικαιολογία για να ρίξουν το φταίξιμο στους άλλους δεν μπορούν να σκεφτούν στο Υπουργείο.
Όταν δηλαδή ξεκινάνε όλα τα μηχανήματα το πρωί δεν υπάρχει πρόβλημα με τα 70mb αλλά αν κάνουν επανεκκίνηση μερικά το σύστημα καταρρέει;
Και τι θα πει "ταυτόχρονη επανεκκίνηση του συνόλου των τερματικών σημείων"; Πότε κάνανε ταυτόχρονη επανεκκίνηση όλα τα ΣΑΜ στην Ελλάδα, εκτός από το πρωί που ξεκινάνε;
Άλλα ως γνωστόν το Υπουργείο δεν φταίει ποτέ και για τίποτα.

 
Δ/ντης ΓΕΛ
17 Ιουν 2021 18:01

Το SAM είναι καλύτερο διότι έχεις όλα τα θέματα μαζί την ίδια ώρα. Επαναλαμβάνω αν έχεις καλή γραμμή internet πράγμα που δεν ισχύει και για το δικό μου σχολείο. Χρειάζεσαι ping<33 και Download > 13 Mbps .Επίσης και Δευτέρα και Τετάρτη κάναμε επανεκκίνηση. Δεν ήταν τρομερό αλλού ήταν χειρότερα. Τώρα τι θα γίνει αύριο;; κανείς δεν ξέρει. Τέλος συγχαρητήρια στους συναδέλφους από την Κρήτη που τα είπαν. Καρδίτσα δεν ακούω και απογοητεύομαι. Τα φόρτωσαν όλα στους χειριστές;

 
Μαρίνα
17 Ιουν 2021 17:13

Η καταστροφή μπορεί να μην ήρθε για σας, αλλά ηρθε για τα παιδιά του σχολειου της κορης μου που τα θέματα ηρθαν στα χέρια τους μετα απο 1 και μισή ώρα. Ειναι απαράδεκτο να παίζεις με τις ψυχές και το μέλλον των παιδιών που το Ελληνικό κράτος ειναι αυτο που εχει αποφασίσει οτι σε 3 ωρες θα κρίνεται το μέλλον των μαθητών.

 
@Δ/ντης ΓΕΛ
17 Ιουν 2021 16:51

Γιατί είναι καλύτερο του VBI? Το ΣΑΜ είναι πολύ αργό, το minipc κολλάει συνεχώς ακόμα και όταν κάνεις scroll στα θέματα , δεν μπορείς να βάλεις δικό σου ήχο, δεν ξέρεις αν είναι συνδεδεμένο ή όχι, αν πάθει κάτι ο εκτυπωτής δεν έχεις εναλλακτική να τα τυπώσεις αλλού... Θες κι άλλα?

 
Δ/ντης ΓΕΛ
17 Ιουν 2021 16:16

Υπάρχει πράγματι πρόβλημα και η μόνη λύση που συστήνεται είτε από την Δ/νση είτε από τα τηλέφωνα στην Αθήνα είναι η επανεκκίνηση. Συνήθως με επανεκκίνηση λύνεται πράγματι το πρόβλημα γιαυτό και "αποσιωπήθηκε" κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών. Σε γενικές γραμμές το σύστημα είναι καλύτερο του VBI αλλά προϋποθέτει γράμμη με μεγάλο εύρος και σταθερή ADSL ή VDSL πράγμα που εξαρτάται από παράγοντες εκτός Υπουργείου Παιδείας και για περιφερικά επαρχιακά σχολεία είναι "ανέφικτο".
Συνεπώς καλή τύχη σε όλους μας.

 
Θ. Καρτσιώτης
17 Ιουν 2021 12:52

Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, πάντως, η μόνιμη οδηγία σε περίπτωση μη λήψης ήταν η επανεκκίνηση.

Άσχετα με την όλη αναστάστωση το όλο θέμα, είναι πως ενώ έχεις εγκατεστημένο ένα σύστημα εδώ και ένα χρόνο, πραγματικές δοκιμές "σε πραγματικές συνθήκες" δεν έγιναν ποτέ.

Εάν δεν το "ζορίσεις" πως μπορείς να είσαι σίγουρος ότι θα ανταποκριθεί;

 
Πάνος
17 Ιουν 2021 12:41

Πιείτε λίγο νερό απο το επιτελικό παγουρίνο για να συνέλθετε...

 
Ο αναβαθμισμένος
17 Ιουν 2021 11:26

Στα νέα αναβαθμισμένα συστήματα κατά τόπους μπορεί να συμβεί. Δεν ήρθε η καταστροφή! Είμαστε ευέλικτοι!

 
Κοψοχέρης
17 Ιουν 2021 10:49

Άλλα είχαμε πιστέψει για το επιτελικό κράτος. Η απόλυτη διάψευση. Από πού να αρχίσει κανείς και πού να τελειώσει; Και βέβαια κορυφαία περίπτωση, όντως άξια μελέτης (και πρωθυπουργικής "παραίτησης") η κ. Κεραμέως. Είναι δυνατόν να μην μπορεί να τελειώσει το υπουργείο της ούτε μία δουλειά σωστά; Κάνει το παν για να ταυτιστεί με το "μάσκες-αερόστατα", όπως μια προκάτοχος της έμεινε στην ιστορία ως υπουργός-φωτοτυπίας.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ