Ανακοινώθηκαν σήμερα από το υπουργείο Παιδείας τα στατιστικά στοιχεία των βαθμών των Πανελλαδικών εξετάσεων για ΓΕΛ κι ΕΠΑΛ.
Πατήστε, αντίστοιχα, παρακάτω για να δείτε τα Στατιστικά:
ΕΠΑΛ
Ανακοινώθηκαν σήμερα από το υπουργείο Παιδείας τα στατιστικά στοιχεία των βαθμών των Πανελλαδικών εξετάσεων για ΓΕΛ κι ΕΠΑΛ.
Πατήστε, αντίστοιχα, παρακάτω για να δείτε τα Στατιστικά:
ΕΠΑΛ
Τα δημοσια πανεπιστημια εχουν το 1 ματι στην ερευνα. Αυτο τα ξεχωριζει απο τα ιδιωτικα.
Τα μαθηματικα ανοιγουν δρομο διοτι θεωρουνται το βασικο μαθημα της θεμελιωσης της επιστημης.. .. κλπ κλπ
Ωστοσο το δικιο ειναι απεναντι. Καθε αλλη επιστημη εχει δικαιωμα στην αυτονομηση των εφαρμογων της αλλα η αξιοπιστια θελει μαθηματικα γιατι πρεπει να δουν και να μετρησουν. Αλλιως ας μεινουν στις θεωρητικολογιες τους.
Ωστοσο οι γενικολογιες πχ εξειδικευμενα μαθηματα ανα κατευθυνση ειναι αχρηστες. Καθε σχολη ξερει για το περιεχομενο της καλυτερα. Ετσι θα σταματησει και το 3 το λαδι, 3 το ξυδι.. . Ολα τα μαθηματα σε συνδεση με τις αποφασεις του υποψηφιου. Σα μαθηματικος τα λεω.
@asxetos: εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω που είναι το πρόβλημα. Και τώρα κάποιοι με χαμηλότερη βαθμολογία παιρνάνε εκεί που θέλουν, ενώ κάποιοι με υψηλότερη δεν περνάνε εκεί που θέλουν. Δεν θα έχει ενιαία βαθμολογία ένας υποψήφιος, θα έχει ξεχωριστή βαθμολογία για κάθε τμήμα. Είναι πρόβλημα αυτό; Το ό,τι, επιτέλους, για να περάσει κανείς, ας πούμε, σε ένα τμήμα φυσικής θα μετράει 40% η φυσική και όχι τα μαθηματικά, όπως είναι μέχρι τώρα; Αν είναι δυνατόν να χρειάζονται περισσότερο τα μαθηματικά από την ίδια την φυσική για ένα τμήμα φυσικής. Μακάρι να προχωρήσουν οι εξελίξεις και να καθορίζουν τα τμήματα όχι μόνο τους συντελεστές, αλλά και τα εξεταζόμενα μαθήματα. Τι σχέση έχει η χημεία με τα τμήματα πληροφορικής και μαθηματικών;
@Περικλής
Εχει σημασία αυτοί που εισάγονται τελικά να έχουν στοιχειώδεις γνώσεις μαθηματικών. Η οικονομία είναι κοινωνική επιστήμη και χρησιμοποιεί τα
μαθηματικά για να ποσοτικοποιήσει τις παρατηρήσεις τις και να μπορεί να
αξιολογήσει τα στοιχεία που συγκεντρώνονται.
@Εντός.
Πραγματικά όπως φαίνεται είμαι άσχετος αλλά έχω τη μικρή απορία αν μπορείς να μου λύσεις. Εφόσον η ΕΒΕ υπολογίζεται πριν από την εφαρμογή των συντελεστών για δες το παράδειγμα.
ΕΒΕ: 12,10 (από το Μ.Ο.) των γραπτών
Τμήμα Α.
Βαθμοί μαθητή Α: 12,40 - 12,00 - 12, 00-12,00. Άρα ΜΟ:12,1
Μόρια 12,40x 200+12x200+12x200+12x400=12080
Τμήμα Β
Βαθμοί μαθητή Β: 12,00 - 12,00 - 12, 00-12,30. Άρα ΜΟ:12,08 (κάτω από την ΕΒΕ)
Μόρια 12,00x 200+12x200+12x300+12,3x300=12090
Ακόμη και στο τμήμα Α ο μαθητής Β συγκεντρώνει
12,00x 200+12x200+12x200+12,3x400 = 12.120
Άρα με λιγότερα μόρια κάποιος περνά στο Τμήμα που θέλει, ενώ με περισσότερα πουθενά.
Κάνω κάπου λάθος
@Ευθύμης
Με πρόχειρους υπολογισμούς:
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ Μ.Ο. 11100 (80% 8900 -- 120% 13400)
ΘΕΤΙΚΗ Μ.Ο. 12000 (80% 9600 -- 120% 14400)
ΥΓΕΙΑΣ Μ.Ο. 12200 (80% 9800 -- 120% 14600)
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ- ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Μ.Ο. 10400 (80% 8300 -- 120% 12500)
Τώρα τι θα γίνει με τους συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων δεν μπορώ να υπολογίσω. Ο μέσος όρος των ανθρωπιστικών είναι ο ίδιος με το 2020. Στα άλλα είναι περίπου στο +500.
Η ΕΒΕ δεν θα είναι σε μόρια αλλά σε Μ.Ο. γραπτών.
@Dario Moutso
Βέβαια βέβαια. Και επίσης απορώ γιατί δεν έπεσε και θέμα με το σχήμα Horner.
Διότι, ως γνωστόν, χωρίς τον Horner δεν πας πουθενά (δίνω ιδέες για του χρόνου...)
Τι λέτε αγαπητέ μου; Μπείτε σε οποιοδήποτε ευρωπαϊκό ή αμερικάνικο πανεπιστήμιο για να δείτε τα μαθηματικά των προπτυχιακών προγραμμάτων πληροφορικής και οικονομικών. Και μετά μπείτε και στα δικά μας. Τριπλάσια η ύλη των μαθηματικών. Έχουμε,βλέπετε, τόσους πολλούς ΔΕΠ μαθηματικούς που δεν ξέρουμε τι να τους κάνουμε...
@Dario Moutso: Η περιγραφική λειτουργία των μαθηματικών είναι αυτή που έχει αξία σήμερα στην εκπαίδευση και γενικότερα στην έρευνα, όχι η υπολογιστική. Η υπολογιστική είναι δουλειά της πληροφορικής. Γι' αυτό πατώνουν οι Έλληνες μαθητές στον διαγωνισμό PISA. Στις Η.Π.Α ήδη οι μαθητές στην β'/βάθμια επιλέγουν πληροφορική, αντί για άλγεβρα. Και να που στους διαγωνισμούς της ΕΜΕ εμφανίστηκαν δειλά-δειλά και διαγράμματα ροής. Στα σχολικά βιβλία έχουμε καιρό. Όταν οι μαθητές και εδώ θα επιλέγουν πληροφορική.
@Περικλής
Τα μαθηματικά είναι βασικό μάθημα στο πρόγραμμα σπουδών των σχολών Πληροφορικής και Οικονομίας. Βλέποντας τα νούμερα της παταγώδους αποτυχίας, μου ήρθε στο μυαλό η γνωστή έκφραση: "Που πας ρε Καραμήτρο;"...
Συμφωνώ, χωρίς μαθηματικά δεν πας πουθενά αλλά μόνο με μαθηματικά επίσης δεν πας πουθενά. Τα μαθηματικά είναι απαραίτητα για τη μοντελοποίηση της πραγματικότητας.
φιλελεύθερος, φυσικός, χημικός, εκκολαπτόμενος βιολόγος
@ asxetos: Πραγματικά άσχετα αυτά που λες. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με το να ορίζονται οι συντελεστές βαρύτητας ανα τμήμα. Τι πρόβλημα υπάρχει αν το φυσικό Αθήνας θέλει 40% στην φυσική, ενώ το φυσικό Πάτρας θέλει 35%; Γούστα είναι αυτά. Η ΕΒΕ θα βγαίνει ανά επιστημονικό πεδίο, από το μέσο όρο χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων. Μετά υπολογίζεται ο βαθμός του υποψηφίου ανά τμήμα (αυτήν την φορά με τους συντελεστές βαρύτητας) και αν είναι τουλάχιστον όσο η ΕΒΕ του εμφανίζεται το τμήμα στο μηχανογραφικό, διαφορετικά δεν του εμφανίζεται.
Βιοπληροφορική 12 Ιουλ 2021 15:52
1. Χωρίς μαθηματικά δεν πας πουθενά
2. Πριν σου λύσει το Mathematica (ή οποιοδήποτε άλλο πακέτο) ένα ολοκλήρωμα ή μια παράγωγο ή... ή.. (βάλε ότι θες) πρέπει να γνωρίζεις να το κάνεις με χαρτί και με μολύβι.
Τώρα μάλλον καταλαβαίνουν στο Υπουργείο ότι οι αλλαγές που σχεδίασαν με την ΕΒΕ και τον καθορισμό των συντελεστών ανά μάθημα από τα Τμήματα δεν μπορούν να συνδυαστούν.
Με τις διαφοροποιήσεις στους συντελεστές των μαθημάτων είναι σίγουρο ότι του χρόνου δεν θα μπορούν να καθορίσουν ούτε ΕΒΕ αλλά ούτε και βάση σε κάθε τμήμα.
Ακόμη και σε αντίστοιχα τμήματα θα υπάρχουν διαφορές αφού οι σοφοί του υπουργείου άφησαν ελεύθερα τα τμήματα να καθορίσουν τόσο ποσοστό επί της ΕΒΕ όσο και είναι το βασικότερο συντελεστές μαθημάτων.
Για παράδειγμα το ΑΑΑΑ τμήμα της Αθήνας καθορίζει 40% Φυσική και από 20% τα υπόλοιπα μαθήματα, ενώ το αντίστοιχο ΒΒΒΒ της Κρήτης 30% Φυσική και Μαθηματικά και από 20% Χημεία και Γλώσσα. Όπου ΑΑΑ και ΒΒΒ βάλτε Χημικό, Φυσικό, Μαθηματικό, Μηχανολόγους, Ηλεκτρολόγους κλπ
Ποια θα είναι η βάση κάθε Τμήματος και πως θα καθοριστεί ΕΒΕ πριν το μηχανογραφικό; Με ποιους συντελεστές θα γίνει ο υπολογισμός;
Φαντάζομαι ότι δεν θα απαντήσει κάποιος ότι θα γίνει ο υπολογισμός με 25% σε κάθε μάθημα γιατί τότε είναι για κλάματα ότι σχεδίασαν και προσπαθούν να υλοποιήσουν.
@nikolas
Υπεμονή, υπεμονή αγαπητέ. Ο μέσος όρος μαγειρεύεται. Σε λίγο θα είναι έτοιμος αχνιστός αχνιστός.
Να μην αφήσουμε και στην απόξω 35.000 υποψήφιους, όπως εκτιμά ο Ευθύμης.
Είπαμε να γράψουν καλά τα σκασμένα, αλλά όχι και να ανεβάσουν τις βάσεις στον Θεό.
Θα πρέπει να κλείσουμε τα μισά τμήματα της περιφέρειας.
Αν έχω κάνει καλά τους υπολογισμούς η ΕΒΕ θα είναι:
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ 8900 (+-100)
ΘΕΤΙΚΗ 10050 (+-50)
ΥΓΕΙΑΣ 10380 (+-60) και
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ- ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ 8350 (+-200)
@Περικλής: Ο υπολογισμός παραγώγων και η μελέτη συνάρτησης με χαρτί και μολύβι είναι άσχετη τόσο με την οικονομία, όσο και με την πληροφορική σήμερα. Το μάθημα των μαθηματικών είναι απαρχαιωμένο. Προφανώς, οι υποψήφιοι του 4ου πεδίου έχουν υψηλότερο IQ και απαξιούν. Καλά κάνουν. Πόσο μάλλον από του χρόνου που καταργείται ο ενιαίος συντελεστής βαρύτητας στα μαθήματα και το κάθε τμήμα θα επιλέγει το ίδιο τους συντελεστές για κάθε μάθημα. Η Σχολή Ικάρων Έρευνας Πληροφορικής έχει δώσει ήδη 35% πληροφορική και 20% μαθηματικά για το 4ο πεδίο.
Τι περιμένει το Υπουργείο για να ανακοινώσει τις ΕΒΕ που ήδη γνωρίζει; Υπάρχει έστω και λίγος σεβασμός στην αγωνία των υποψηφίων και των οικογενειών τους; Ντροπή
O μεσος ορος που ειναι;;
Τα στατιστικά των βαθμών προσβασης πότε θα ανακοινωθούν; υπάρχουν πολλά παιδια που αγωνιούν για την ΕΒΕ. Δεν είναι μόνο αυτοί που δεν έχουν το 0.8 αλλά και πολλοί που θα χάσουν την πόλη τους ή τη σχολή που θέλουν από τα 1.2, 1.1 κλπ που έχουν ορίσει κάποια τμήματα, αφού υπάρχουν τμήματα που με τα περσινά δεδομένα η ΕΒΕ τους είναι μεγαλύτερη από τη βάση του 2020
Με μια πρώτη ανάγνωση των στατιστικών φαίνεται ότι περίπου το 40% (πάνω από 35000) των υποψηφίων θα μείνει εκτός πανεπιστημίων, εκ των οποίων οι περισσότεροι λόγω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής. Αν αυτό βγει σε καλό ή σε κακό, θα δείξει...
Υπάρχει ένα μάθημα που έχει εικοσαπλάσιο αριθμό αναβαθμολογήσεων από όλα τα υπόλοιπα και που 19-20 δεν γράφει ούτε το 0,2% των υποψηφίων.
Δεν γίνεται οι τύχες των μαθητών σε όλες τις κατευθύνσεις να εξαρτώνται από μαθήματα τύπου ρουλέτας.
Όπως όλοι κατάλαβαν μιλάμε για το μάθημα της νεοελληνική γλώσσας...
Για άλλη μια χρονιά επαναλαμβάνεται το βατερλώ στα μαθηματικά στον κλάδο Οικονομίας-Πληροφορικής. Το εντυπωσιακό είναι ότι στην κλίμακα 0-5 έγραψαν το 47,09% των υποψηφίων! Φανταστείτε να μην είχαν πάει και φροντιστήριο ...
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Aυτο που δεν γνωρίζετε ισως είναι οτι υπάρχει Τμήμα Φυσικής που έχει ορίζει ως μάθημα βαρυτητας τα μαθηματικά. Η Φυσική είναι πειραματικη επιστήμη και έχει μια θεωρία βασισμένη στα μαθηματικά.