Με πρωτοβουλία συναδέλφων ξεκίνησε συλλογή υπογραφών στο avaaz σε ένα κείμενο με τίτλο «Για την ομαλή λειτουργία των πανεπιστημίων μας» (*). Το κείμενο επισημαίνει το έργο που παράγεται στα πανεπιστήμια παρά τις δυσμενείς συνθήκες και υποστηρίζει μια πάγια θέση της ΠΟΣΔΕΠ, ότι οι θεσμικές αλλαγές στα πανεπιστήμια διασφαλίζονται εάν επεξεργάζονται και να προωθούνται με ευρεία συναίνεση. Πιστεύουμε ότι πρόκειται για μια δήλωση που κάθε συνάδελφος μπορεί να κάνει και ως εκ τούτου την υποστηρίζουμε.
Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού
Ο Πρόεδρος Ιωάννης Νηματούδης Καθηγητής
Ο Γραμματέας Γιώργος Λιτσαρδάκης Καθηγητής
(*)
https://secure.avaaz.org/community_petitions/en/didaktiko_prosopiko_aei…
Για την ομαλή λειτουργία των πανεπιστημίων μας
Τα ελληνικά Πανεπιστήμια έχουν αποδείξει ότι έχουν πολύ υψηλό επίπεδο ποιότητας όπως φαίνεται από τις διεθνείς λίστες κατάταξης αλλά και τις εκατοντάδες χιλιάδες απόφοιτων που σταδιοδρομούν και διακρίνονται στην Ευρώπη και την Αμερική. Σε αυτό προφανώς συνέβαλαν οι “κύριοι υπεύθυνοι”, δηλαδή οι καθηγητές και όλο το υπόλοιπο ανθρώπινο δυναμικό των πανεπιστημίων, που λειτουργούν διαχρονικά σε συνθήκες υποχρηματοδότησης και χαμηλών αμοιβών με αυτοθυσία. Ως εκ τούτου, οποιαδήποτε θεσμική αλλαγή που αφορά τη λειτουργία και τη διοίκηση των πανεπιστημίων πρέπει να είναι πρωτίστως προϊόν συναίνεσης και να σέβεται την εκ του συντάγματος αυτοδιοίκητη λειτουργία τους και τον δημόσιο χαρακτήρα τους, ώστε να τύχει της αποδοχής της πανεπιστημιακής κοινότητας. Διαφορετικά, θα αποτύχει.
Οι σπουδές στο Πανεπιστήμιο «πατούν» πάνω στα θεμέλια που έχουν μπει στο Λύκειο και το Γυμνάσιο και το Δημοτικό.
Χωρίς δασκάλους και καθηγητές δεν έχουμε σωστά σχολεία, και χωρίς σωστά σχολεία, πώς θα μπορέσουν οι 18χρονοι να σπουδάσουν αξιοπρεπώς στα Πανεπιστήμια, χωρίς εκπτώσεις;...
Είναι προφανές ότι η στήριξη των δημοσίων Σχολείων πρέπει να είναι πρώτη προτεραιότητα του Υπουργείου — τα πανεπιστήμια έχουν εκλεγμένες Διοικήσεις, ας λύσουν αυτές τα προβλήματα που έχουν δημιουργήσει.
Προς (15 Απρ 2022 21:42)
Σαφώς όλοι οι εργαζόμενοι πρέπει να έχουν αμοιβή που να τους επιτρέπει να ζήσουν. Αλλη ΑΠΟΣΤΟΛΗ όμως έχει ο ανειδίκευτος πωλητής στο supermarket και άλλη ο δάσκαλος στο σχολείο.
Μπορούμε να ζήσουμε στην Ευρώπη, στον 21ο αιώνα, χωρίς δημόσια σχολεία κάτω από τη γενική εποπτεία ενός κεντρικού υπουργείου;...Τότε θα αυξηθούν οι κοινωνικές ανισότητες, όπου οι πλούσιες οικογένειες θα εξασφαλίζουν καλύτερη εκπαίδευση για τα παιδιά τους, και θα πολλαπλασιαστεί η παραπαιδεία: στην Ελλάδα θεωρείται δεδομένο ότι τα παιδιά πηγαίνουν σε φροντιστήρια Ξένων Γλωσσών και Μέση Εκπαίδευσης ακριβώς επειδή δεν είναι επαρκώς στελεχωμένο το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα ώστε να προσφέρει ενισχυτική διδασκαλία σε όλα τα επίπεδα.
Τα πανεπιστήμια στην Ελλάδα μπορούν μόνα τους να προχωρήσουν σε αναδιάρθρωση, είναι κυρίως θέμα απόφασης των μελών ΔΕΠ και των πρυτανικών αρχών.
{ Με την ίδια τη λογική που παραθέτετε, σας υποχρέωσε κανείς να γίνετε δάσκαλος? }